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紫外線消毒装置市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


UV Disinfection Equipment Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社は、世界の紫外線消毒装置市場を包括的に分析し、市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向に関する考察を提供しています。本レポートは、2024年から2033年までの市場展望を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年5月29日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社は、世界の紫外線消毒装置市場を包括的に分析し、市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向に関する考察を提供しています。本レポートは、2024年から2033年までの市場展望をナビゲートする上で関係者を支援する詳細なデータを提供します。

主な洞察

- 推定市場価値(2024年):139億米ドル
- 予測市場価値(2033年)489億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2033年): 15.0%

紫外線消毒装置市場 - レポートスコープ:

UV消毒装置市場は、安全で効果的な消毒ソリューションに対する需要の高まりにより、力強い成長を遂げている。UV消毒技術は、化学薬品を使用しない消毒、高効率、容易なメンテナンスなどの利点を提供する。水や空気感染する病気に対する懸念の高まりと厳しい規制要件が、自治体の水処理、廃水処理、空気浄化、医療や産業現場での表面消毒など、さまざまな分野でのUV殺菌装置の採用を後押ししている。

市場成長の促進要因

UV消毒装置市場の成長は、主に化学消毒剤の有害性に対する意識の高まりと、環境に優しい消毒方法に対する需要によって促進されている。UV消毒は、さまざまな病原体を効果的に不活化する無害な代替手段を提供する。COVID-19のパンデミックは、医療施設における高度な消毒ソリューションへのニーズの高まりにより、市場の成長をさらに加速させている。さらに、安全で清潔な水の供給を確保するための水処理プラントや工業プロセスにおけるUV殺菌システムの採用も市場成長に大きく寄与している。

市場の阻害要因

UV殺菌装置市場は、その利点にもかかわらず、UV殺菌システムの高い初期コストなどの課題に直面しており、これが中小企業の足かせとなっている。水質、UV透過率、粒子の存在といった要因がUV消毒の効果に影響を及ぼす可能性があるほか、定期的なメンテナンスやランプ交換がコスト増につながる。さらに、UV殺菌システムに関する認識や技術的専門知識の不足が市場成長の妨げとなる可能性もある。

市場機会:

UV消毒装置市場は、持続可能で環境に優しい技術への注目の高まりにより、成長と技術革新の機会を提供している。エネルギー効率の高いUV消毒システムへの需要があり、高度な監視・制御システムとの統合によって効率と信頼性を高めることができる。UV殺菌の用途を水処理と空気処理だけでなく、食品・飲料加工、医薬品、電子機器製造にまで拡大することは、大きな成長の可能性を示している。さらに、家庭用および商業用のポータブルでコンパクトなUV殺菌装置の開発は、市場拡大の有望な手段である。

競争環境と事業戦略:

ザイレム社、トロージャン・テクノロジーズ社、ハルマPLC社、クラレ社など、紫外線消毒装置市場の主要企業は、製品イノベーション、戦略的パートナーシップ、流通網の拡大に注力している。高度なUV殺菌技術の開発、研究開発への投資、M&Aなどの戦略は、成長を促進するために採用されている。また、エネルギー効率が高く、環境に優しいUV殺菌ソリューションを開発する企業もあり、持続可能性も重視されている。

主な企業

- ザイレム社
- トロージャン・テクノロジーズ
- ハルマPLC
- 株式会社クラレ
- アトランティック・ウルトラバイオレット・コーポレーション
- ヘレウス・ホールディングGmbH
- カルゴン・カーボン・コーポレーション
- エボクアウォーターテクノロジーズLLC
- アメリカン・ウルトラバイオレット
- UV-Technik International Ltd.
- 紫外線消毒装置市場のセグメンテーション:

製品別

- UV殺菌スプレー
- UV殺菌チャンバー
- 紫外線消毒ランプ

最終用途別

- 家庭用
- 商業用
- 産業用

用途別

- 上下水道消毒
- 空気消毒
- 表面消毒

販売チャネル別

- 卸売業者/販売業者
- オンライン小売業者
- 現代貿易
- その他の販売チャネル

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア
- オセアニア
- MEA

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.主要調査結果の概要
1.3.主要統計の概要
1.4.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場分類
2.2.市場の定義
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.1.1.消費者の健康志向
3.1.2.処理水消費の利点に対する意識の高まり
3.1.3.さまざまな主要プレーヤー間の協力
3.1.4.疾病の増加によるUV殺菌技術の普及
3.1.5.オンラインチャネルにおけるUV消毒機器の高い普及率
3.2.製品イノベーションの動向
3.2.1.病原体の増殖を抑制する高圧二酸化炭素(HPCD)の使用
3.2.2.冷風プラズマシステム
3.2.3.環境に優しい
3.2.4.パルスUVライト技術
3.3.紫外線消毒産業の将来展望
3.3.1.成長の要因
3.3.2.ブランドの流入
3.3.3.革新的な流通・マーケティング戦略
4.世界の紫外線消毒装置市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
4.1.過去の市場数量(単位)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場規模(台数)予測、2024年~2033年
4.3.前年比成長トレンド分析
5.紫外線消毒装置の世界市場-価格分析
5.1.製品タイプ別地域価格分析
5.2.価格内訳
5.2.1.メーカーレベル価格
5.2.2.ディストリビューター・レベルの価格
5.3.平均価格分析ベンチマーク
6.紫外線消毒装置の世界市場需要(金額または価格帯、億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
6.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
6.2.現在と将来の市場価値(US$ Bn)予測、2024-2033年
6.2.1.前年比成長トレンド分析
6.2.2.絶対額の機会分析
7.市場背景
7.1.世界の消毒機器産業の展望
7.2.最終用途産業におけるUV殺菌装置需要の増加
7.3.マクロ経済要因
7.3.1.世界のGDP成長見通し
7.3.2.小売業のGVAと成長率
7.3.3.世界の産業付加価値
7.3.4.消費者支出の見通し
7.3.5.世界の都市化の見通し
7.3.6.世界の労働人口統計
7.3.7.電子商取引普及の概要
7.4.予測要因 - 関連性と影響
7.4.1.トップ企業の過去の成長
7.4.2.人口増加の見通し
7.4.3.都市化の成長見通し
7.4.4.製造業粗付加価値
7.4.5.世界のヘルスケア産業の展望
7.5.産業バリューチェーン
7.5.1.各ステークホルダーにおける利益率分析
7.5.2.主要参加者のリストと役割
7.5.2.1.メーカー
7.5.2.2.ディストリビューター/小売業者
7.5.2.3.プライベートブランド一覧
7.6.市場ダイナミクス
7.6.1.促進要因
7.6.2.阻害要因
7.6.3.機会分析
7.7.市場のPESTLE分析
7.8.投資実現可能性マトリックス
7.9.ポーターのファイブフォース分析
8.製品タイプ別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.製品タイプ別の過去市場規模(10億米ドル)と数量分析、2019-2023年
8.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
8.3.1.消毒スプレー
8.3.2.UV殺菌チャンバー
8.3.3.紫外線消毒ランプ
8.4.製品タイプ別市場魅力度分析
9.エンドユース別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.最終用途別の過去市場規模(10億米ドル)と数量分析、2019-2023年
9.3.最終用途別の現在および将来の市場規模(億米ドル)と数量分析・予測、2024年~2033年
9.3.1.家庭用
9.3.2.商業用
9.3.3.工業用
9.4.エンドユース別市場魅力度分析
10.用途別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)とアプリケーション別数量分析、2019-2023年
10.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析、用途別予測、2024-2033年
10.3.1.上下水道消毒
10.3.2.空気消毒
10.3.3.表面消毒
10.4.用途別市場魅力度分析
11.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:販売チャネル別
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)と販売チャネル別数量分析(2019-2023年
11.3.販売チャネル別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
11.3.1.卸売業者/販売業者
11.3.2.オンライン小売業者
11.3.3.現代貿易
11.3.4.その他の販売チャネル
11.4.販売チャネル別市場魅力度分析
12.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)と地域別数量分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
12.3.1.北米
12.3.2.中南米
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.東アジア
12.3.5.南アジア
12.3.6.オセアニア
12.3.7.MEA
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量分析(2019-2023年
13.2.市場分類別市場規模(億米ドル)および数量予測、2024年~2033年
13.2.1.国別
13.2.1.1.米国
13.2.1.2.カナダ
13.2.2.製品タイプ別
13.2.3.最終用途別
13.2.4.用途別
13.2.5.販売チャネル別
13.3.市場魅力度分析
13.3.1.国別
13.3.2.製品タイプ別
13.3.3.最終用途別
13.3.4.用途別
13.3.5.販売チャネル別
14.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.その他のラテンアメリカ
14.4.2.製品タイプ別
14.4.3.最終用途別
14.4.4.用途別
14.4.5.販売チャネル別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.製品タイプ別
14.5.3.最終用途別
14.5.4.用途別
14.5.5.販売チャネル別
15.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.1.1.英国
15.4.1.2.ドイツ
15.4.1.3.イタリア
15.4.1.4.スペイン
15.4.1.5.フランス
15.4.1.6.その他のヨーロッパ
15.4.2.製品タイプ別
15.4.3.最終用途別
15.4.4.用途別
15.4.5.販売チャネル別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.製品タイプ別
15.5.3.最終用途別
15.5.4.用途別
15.5.5.販売チャネル別
16.東アジア市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.中国
16.4.1.2.日本
16.4.1.3.韓国
16.4.2.製品タイプ別
16.4.3.最終用途別
16.4.4.用途別
16.4.5.販売チャネル別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品タイプ別
16.5.3.最終用途別
16.5.4.用途別
16.5.5.販売チャネル別
17.南アジア市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.インド
17.4.1.2.タイ
17.4.1.3.インドネシア
17.4.1.4.マレーシア
17.4.1.5.その他の南アジア
17.4.2.製品タイプ別
17.4.3.最終用途別
17.4.4.用途別
17.4.5.販売チャネル別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.製品タイプ別
17.5.3.最終用途別
17.5.4.用途別
17.5.5.販売チャネル別
18.オセアニア市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.オーストラリア
18.4.1.2.ニュージーランド
18.4.2.製品タイプ別
18.4.3.最終用途別
18.4.4.用途別
18.4.5.販売チャネル別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.製品タイプ別
18.5.3.最終用途別
18.5.4.用途別
18.5.5.販売チャネル別
19.MEA市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
19.1.はじめに
19.2.価格分析
19.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量分析(2019-2023年
19.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
19.4.1.国別
19.4.1.1.GCC諸国
19.4.1.2.南アフリカ
19.4.1.3.北アフリカ
19.4.1.4.その他のMEA
19.4.2.製品タイプ別
19.4.3.最終用途別
19.4.4.用途別
19.4.5.販売チャネル別
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.国別
19.5.2.製品タイプ別
19.5.3.最終用途別
19.5.4.用途別
19.5.5.販売チャネル別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析(紫外線消毒装置)
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
20.3.1.プレイヤーの地域別フットプリント
20.3.2.プレーヤーの製品フットプリント
21.競争分析
21.1.競争ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.シグニファイホールディング
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.1.4.セールスフットプリント
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.2.ハノビア社
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.2.4.セールスフットプリント
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.3.カルゴンカーボン社
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.3.4.セールスフットプリント
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.4.ザイレム社
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.4.4.セールスフットプリント
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.5.トロージャン・テクノロジーズ・グループULC
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.6.アトランティウム・テクノロジーズ
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.7.アトランティック・ウルトラバイオレット・コーポレーション
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.7.4.セールスフットプリント
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.8.ファーストライト・テクノロジーズ
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.9.ハイテック・ウルトラバイオレット社
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.9.4.セールスフットプリント
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.10.エボカ・ウォーター・テクノロジーズLLC
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.11.アドバンストUV社
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.11.4.セールスフットプリント
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.12.アクイセンス・テクノロジーズ
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.戦略の概要
21.3.13.エナクア
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.13.4.販売拠点
21.3.13.5.戦略の概要
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has conducted a comprehensive analysis of the global UV Disinfection Equipment Market, offering insights into market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends. This report provides detailed data to assist stakeholders in navigating the market landscape from 2024 to 2033.

Key Insights:

• Estimated Market Value (2024): USD 13.9 Billion
• Projected Market Value (2033): USD 48.9 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 15.0%

UV Disinfection Equipment Market - Report Scope:

The UV disinfection equipment market is witnessing robust growth driven by the increasing demand for safe and effective disinfection solutions. UV disinfection technology offers advantages such as chemical-free disinfection, high efficiency, and easy maintenance. Growing concerns about water and airborne diseases, along with stringent regulatory requirements, have boosted the adoption of UV disinfection equipment across various sectors, including municipal water treatment, wastewater treatment, air purification, and surface disinfection in healthcare and industrial settings.

Market Growth Drivers:

The growth of the UV disinfection equipment market is primarily fueled by rising awareness of the harmful effects of chemical disinfectants and the demand for environmentally friendly disinfection methods. UV disinfection provides a non-toxic alternative that effectively inactivates a wide range of pathogens. The COVID-19 pandemic has further accelerated market growth due to the increased need for advanced disinfection solutions in healthcare facilities. Additionally, the adoption of UV disinfection systems in water treatment plants and industrial processes to ensure safe and clean water supply contributes significantly to market growth.

Market Restraints:

Despite its benefits, the UV disinfection equipment market faces challenges such as the high initial cost of UV disinfection systems, which can deter small and medium-sized enterprises. Factors like water quality, UV transmittance, and the presence of particles can influence the effectiveness of UV disinfection, while regular maintenance and lamp replacement add to costs. Moreover, lack of awareness and technical expertise regarding UV disinfection systems can hinder market growth.

Market Opportunities:

The UV disinfection equipment market offers opportunities for growth and innovation, driven by the increasing focus on sustainable and green technologies. There is a demand for energy-efficient UV disinfection systems, and integration with advanced monitoring and control systems can enhance efficiency and reliability. Expanding UV disinfection applications beyond water and air treatment to include food and beverage processing, pharmaceuticals, and electronic manufacturing presents significant growth potential. Additionally, the development of portable and compact UV disinfection devices for residential and commercial use is a promising avenue for market expansion.

Competitive Landscape and Business Strategies:

Key players in the UV disinfection equipment market, including Xylem Inc., Trojan Technologies, Halma PLC, and Kuraray Co., Ltd., focus on product innovation, strategic partnerships, and expanding distribution networks. Strategies such as developing advanced UV disinfection technologies, investing in research and development, and mergers and acquisitions are employed to drive growth. Sustainability is also a focus, with companies developing energy-efficient and environmentally friendly UV disinfection solutions.

Key Companies Profiled:

• Xylem Inc.
• Trojan Technologies
• Halma PLC
• Kuraray Co., Ltd.
• Atlantic Ultraviolet Corporation
• Heraeus Holding GmbH
• Calgon Carbon Corporation
• Evoqua Water Technologies LLC
• American Ultraviolet
• UV-Technik International Ltd.
• UV Disinfection Equipment Market Segmentation:

By Product:

• UV Disinfection Sprayers
• UV Disinfection Chambers
• UV Disinfection Lamps

By End Use:

• Household
• Commercial
• Industrial

By Application:

• Water and Wastewater Disinfection
• Air Disinfection
• Surface Disinfection

By Sales Channel:

• Wholesalers/Distributors
• Online Retailers
• Modern Trade
• Other Sales Channels

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia
• Oceania
• MEA



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Summary of Key Findings
1.3. Summary of Key statistics
1.4. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Taxonomy
2.2. Market Definition
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.1.1. Consumers inclination towards a healthier lifestyle
3.1.2. Growing Awareness of the Benefits of Treated Water Consumption
3.1.3. Collaborations Between Different Key Players
3.1.4. UV Disinfection Technology Gaining Traction Due to Rising Diseases
3.1.5. High Penetration of UV Disinfection Equipments in Online Channel
3.2. Product Innovation Trends
3.2.1. High-pressure Carbon Dioxide (HPCD) used to Inhibit Pathogen Growth
3.2.2. Cold Air Plasma Systems
3.2.3. Environmentally-friendly
3.2.4. Pulsed UV Light Technology
3.3. Future Prospects of the UV Disinfection Industry
3.3.1. Factors Fuelling the Growth
3.3.2. Influx of Brands
3.3.3. Innovative Distribution and Marketing Strategies
4. Global UV Disinfection Equipment Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
4.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2033
4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5. Global UV Disinfection Equipment Market - Pricing Analysis
5.1. Regional Pricing Analysis By Product Type
5.2. Pricing Break-up
5.2.1. Manufacturer Level Pricing
5.2.2. Distributor Level Pricing
5.3. Average Pricing Analysis Benchmark
6. Global UV Disinfection Equipment Market Demand (in Value or Price Range in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
6.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
6.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
7. Market Background
7.1. Global Disinfection Equipment Industry Outlook
7.2. Increasing Demand for UV Disinfection Equipment in End Use Industry
7.3. Macro-Economic Factors
7.3.1. Global GDP Growth Outlook
7.3.2. Retail Sector GVA and growth
7.3.3. Global Industry Value Added
7.3.4. Consumer Spending Outlook
7.3.5. Global Urbanization Outlook
7.3.6. Global Working Population Statistics
7.3.7. E-commerce Penetration Overview
7.4. Forecast Factors - Relevance & Impact
7.4.1. Top Companies Historical Growth
7.4.2. Population Growth Outlook
7.4.3. Urbanization Growth Outlook
7.4.4. Manufacturing Sector Gross Value Added
7.4.5. Global Healthcare Industry Outlook
7.5. Industry Value Chain
7.5.1. Profit Margin Analysis at each stakeholder point
7.5.2. List & role of key participants
7.5.2.1. Manufacturers
7.5.2.2. Distributors/Retailers
7.5.2.3. List of Private Label Brands
7.6. Market Dynamics
7.6.1. Drivers
7.6.2. Restraints
7.6.3. Opportunity Analysis
7.7. PESTLE Analysis of Market
7.8. Investment Feasibility Matrix
7.9. Porter’s Five Force analysis
8. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
8.3.1. Disinfection Sprayers
8.3.2. UV Disinfection Chambers
8.3.3. UV Disinfection Lamps
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by End Use
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By End Use, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By End Use, 2024-2033
9.3.1. Household
9.3.2. Commercial
9.3.3. Industrial
9.4. Market Attractiveness Analysis By End Use
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Application, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast Application, 2024-2033
10.3.1. Water and Wastewater Disinfection
10.3.2. Air Disinfection
10.3.3. Surface Disinfection
10.4. Market Attractiveness Analysis By Application
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Sales Channel
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Sales Channel, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Sales Channel, 2024-2033
11.3.1. Wholesalers/ Distributors
11.3.2. Online Retailers
11.3.3. Modern Trade
11.3.4. Other Sales Channels
11.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel
12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. East Asia
12.3.5. South Asia
12.3.6. Oceania
12.3.7. MEA
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.2. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.2.1. By Country
13.2.1.1. US
13.2.1.2. Canada
13.2.2. By Product Type
13.2.3. By End Use
13.2.4. By Application
13.2.5. By Sales Channel
13.3. Market Attractiveness Analysis
13.3.1. By Country
13.3.2. By Product Type
13.3.3. By End Use
13.3.4. By Application
13.3.5. By Sales Channel
14. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Rest of Latin America
14.4.2. By Product Type
14.4.3. By End Use
14.4.4. By Application
14.4.5. By Sales Channel
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Product Type
14.5.3. By End Use
14.5.4. By Application
14.5.5. By Sales Channel
15. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Country
15.4.1.1. UK
15.4.1.2. Germany
15.4.1.3. Italy
15.4.1.4. Spain
15.4.1.5. France
15.4.1.6. Rest of Europe
15.4.2. By Product Type
15.4.3. By End Use
15.4.4. By Application
15.4.5. By Sales Channel
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Product Type
15.5.3. By End Use
15.5.4. By Application
15.5.5. By Sales Channel
16. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. China
16.4.1.2. Japan
16.4.1.3. South Korea
16.4.2. By Product Type
16.4.3. By End Use
16.4.4. By Application
16.4.5. By Sales Channel
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Product Type
16.5.3. By End Use
16.5.4. By Application
16.5.5. By Sales Channel
17. South Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. India
17.4.1.2. Thailand
17.4.1.3. Indonesia
17.4.1.4. Malaysia
17.4.1.5. Rest of South Asia
17.4.2. By Product Type
17.4.3. By End Use
17.4.4. By Application
17.4.5. By Sales Channel
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Product Type
17.5.3. By End Use
17.5.4. By Application
17.5.5. By Sales Channel
18. Oceania Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. Australia
18.4.1.2. New Zealand
18.4.2. By Product Type
18.4.3. By End Use
18.4.4. By Application
18.4.5. By Sales Channel
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Product Type
18.5.3. By End Use
18.5.4. By Application
18.5.5. By Sales Channel
19. MEA Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
19.4.1. By Country
19.4.1.1. GCC Countries
19.4.1.2. South Africa
19.4.1.3. Northern Africa
19.4.1.4. Rest of MEA
19.4.2. By Product Type
19.4.3. By End Use
19.4.4. By Application
19.4.5. By Sales Channel
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Country
19.5.2. By Product Type
19.5.3. By End Use
19.5.4. By Application
19.5.5. By Sales Channel
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies (UV Disinfection Equipment)
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Market Presence Analysis
20.3.1. By Regional footprint of Players
20.3.2. Product foot print by Players
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. Signify Holding
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.2. Hanovia Ltd
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.3. Calgon Carbon Corporation
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.4. Xylem Inc.
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.5. Trojan Technologies Group ULC
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.6. Atlantium Technologies Ltd.
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.7. Atlantic Ultraviolet Corporation.
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.8. First Light Technologies, Inc.
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.9. Hitech Ultraviolet Pvt. Ltd
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.10. Evoqua Water Technologies LLC
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.11. Advanced UV, Inc.
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.12. AquiSense Technologies
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.12.4. Sales Footprint
21.3.12.5. Strategy Overview
21.3.13. Enaqua
21.3.13.1. Overview
21.3.13.2. Product Portfolio
21.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.13.4. Sales Footprint
21.3.13.5. Strategy Overview
22. Assumptions and Acronyms Used
23. Research Methodology

 

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