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インターベンショナル呼吸器内科市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Interventional Pulmonology Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社は、世界のInterventional Pulmonology市場を包括的に分析し、市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向に関する考察を提供しています。当レポートは、2024年から2033年まで... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年5月28日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社は、世界のInterventional Pulmonology市場を包括的に分析し、市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向に関する考察を提供しています。当レポートは、2024年から2033年までの市場展望をナビゲートする詳細なデータと統計を提供し、関係者にとって貴重な資料となります。

主な洞察

- 推定市場価値(2024年):13億米ドル
- 予測市場価値(2033年)19億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2033年): 4.3%

インターベンショナル呼吸器内科市場 - レポートスコープ

インターベンショナル・パルモノロジー(Interventional Pulmonology)は、肺および胸部の状態を診断・治療するための低侵襲技術に焦点を当てた、肺医学の下位専門分野です。肺がん、COPD、喘息などの呼吸器疾患の有病率の増加は、インターベンショナル・パスモノロジー手技の需要を促進している。これらの手技は、従来の外科的方法と比較して、回復時間の短縮、合併症リスクの低減、患者の転帰の改善といった利点を提供する。気管支鏡下手術や胸腔鏡下手術などの先端技術の採用が増加していることも、市場の成長をさらに後押ししている。さらに、呼吸器疾患の早期診断・治療に対する意識の高まりが、インターベンショナル・パスモノロジー市場の拡大を支えている。

市場成長の促進要因

インターベンショナル・パーモノロジー市場の主な促進要因としては、呼吸器疾患の有病率の上昇や低侵襲手技の採用増加などが挙げられます。気管支内超音波(EBUS)やナビゲーショナル気管支鏡などの画像診断技術の進歩は、インターベンショナル肺科学手技の精度と有効性を高めます。さらに、慢性呼吸器疾患に罹患しやすい世界人口の高齢化は、市場の成長に大きく寄与している。呼吸器疾患の負担軽減を目指した公衆衛生上の取り組みや新興国における医療費の増加は、市場をさらに強化する。

市場の阻害要因

前向きな成長見通しにもかかわらず、インターベンショナル呼吸器内科市場は課題に直面しています。先進的なインターベンショナル・パスモノロジー機器や手技のコストが高いため、特に中低所得国ではその導入が制限される可能性があります。さらに、これらの手技を行うには専門的な訓練と専門知識が必要であることも、市場成長の障壁となる可能性がある。規制上のハードルや、新しい機器や技術の承認手続きに時間がかかることも課題となっている。さらに、従来の手術に比べれば低いとはいえ、インターベンショナル・パルモノロジー手技に伴う潜在的な合併症やリスクは、患者や医師の受容性に影響を及ぼす可能性がある。

市場機会:

インターベンショナル・パーモノロジー市場には、成長と技術革新の機会が数多くあります。ロボット支援気管支鏡や人工知能(AI)駆動型診断ツールなどの新しい先端技術の開発は、インターベンショナル・パーモノロジー手技の精度と治療成績を高める大きな可能性を提供する。呼吸器疾患の有病率が上昇している新興市場において、インターベンショナル・パスモノロジー・サービスの利用可能性を拡大することは、大きな成長機会を意味する。ヘルスケアプロバイダーとテクノロジー企業のコラボレーションは、革新的なソリューションとケアへのアクセスの改善につながります。

競争環境と事業戦略:

インターベンショナル・パルモノロジー市場の主要企業には、メドトロニック、オリンパス・コーポレーション、ボストン・サイエンティフィック・コーポレーションなどがあります。これらの企業は競争力を維持するため、製品の革新、戦略的提携、買収に注力している。製品ポートフォリオの拡大、販売網の強化、研究開発への投資といった戦略は、成長を促進するために一般的に採用されている。各社はまた、医療従事者がインターベンショナル・パスモノロジー手技を実施するために必要なスキルを身につけるためのトレーニングや教育プログラムにも注力しています。

主な企業

- メドトロニック
- オリンパス株式会社
- ボストン・サイエンティフィック
- ジョンソン・エンド・ジョンソン(エチコン)
- カールストルツGmbH & Co.KG
- クックメディカル
- スミス・アンド・ネフュー plc
- テレフレックス・インコーポレイテッド
- BTGインターナショナル
- ブロンカスメディカル

インターベンショナル呼吸器内科市場のセグメンテーション:

製品

- 気管支鏡
- 光ファイバー(軟性)気管支鏡
- 硬性気管支鏡
- 気管支内超音波気管支鏡(EBUS)
- コンベックスEBUS
- ラジアルEBUS
- 呼吸器内治療装置
- 吸引針
- 生検鉗子
- その他
- ENBシステム
- 胸腔鏡
- セミフレキシブル胸腔鏡
- 硬性胸腔鏡
- 気道ステント
- 気管支熱形成システム
- 胸膜カテーテル
- 気管支内バルブ

適応症

- 肺がん
- 喘息
- 慢性閉塞性肺疾患
- 異物摘出
- 気管・気管支狭窄症
- その他

エンドユーザー

- 病院
- 呼吸器科クリニック
- 外来外科センター
- 診断センター

地域

- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.普及率/利用分析 - 主要統計データ
4.2.バリューチェーン分析
4.3.製品USP分析
4.4.規制シナリオ
4.5.PESTEL分析
4.6.ポーター分析
5.市場の背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP成長見通し
5.1.2.世界のヘルスケア展望
5.1.3.呼吸器デバイスの世界市場展望
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.肺がんの有病率の増加
5.2.2.呼吸器疾患の増加
5.2.3.主要メーカーの拡大
5.2.4.合併と買収
5.2.5.気管支鏡の技術的進歩
5.2.6.医療費の増加
5.3.市場ダイナミクス
5.3.1.促進要因
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19 危機分析
6.1.COVID-19と影響分析
6.1.1.製品別
6.1.2.適応症別
6.1.3.エンドユーザー別
6.1.4.地域別
6.2.2024年市場シナリオ
7.インターベンショナル呼吸器内科の世界市場数量(ユニット)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場規模(単位)分析、2019-2023年
7.2.現在と今後の市場規模(単位)予測、2024年~2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
8.インターベンショナル呼吸器内科の世界市場-価格分析
8.1.地域別価格分析(製品別
8.2.価格内訳
8.2.1.メーカーレベル価格
8.2.2.ディストリビューター・レベルの価格
8.3.世界平均価格分析ベンチマーク
8.4.価格設定の前提
9.世界のインターベンショナル呼吸器内科市場の需要(金額10億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
9.1.過去の市場価値(10億米ドル)分析、2019-2023年
9.2.現在および将来の市場価値(US$ Bn)予測、2024-2033年
9.2.1.前年比成長トレンド分析
9.2.2.絶対額の機会分析
10.インターベンショナル呼吸器内科の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:製品別
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、製品別、2019-2023年
10.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、製品別、2024~2033年
10.3.1.気管支鏡
10.3.1.1.光ファイバー(軟性)気管支鏡
10.3.1.2.硬性気管支鏡
10.3.1.3.気管支内超音波気管支鏡(EBUS)
10.3.1.3.1.コンベックスEBUS
10.3.1.3.2.ラジアルEBUS
10.3.2.呼吸器内治療装置
10.3.2.1.吸引針
10.3.2.2.生検鉗子
10.3.2.3.その他
10.3.3.ENBシステム
10.3.4.胸腔鏡
10.3.4.1.セミフレキシブル胸腔鏡
10.3.4.2.硬性胸腔鏡
10.3.5.気道ステント
10.3.6.気管支熱形成システム
10.3.7.胸膜カテーテル
10.3.8.気管支内バルブ
10.4.市場魅力度分析(製品別
11.インターベンショナル呼吸器内科の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:適応症別
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、適応症別、2019-2023年
11.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、適応症別、2024~2033年
11.3.1.肺がん
11.3.2.喘息
11.3.3.COPD(慢性閉塞性肺疾患
11.3.4.異物摘出
11.3.5.気管および気管支狭窄
11.3.6.その他
11.4.市場魅力度分析(適応症別
12.インターベンショナル呼吸器の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:エンドユーザー別
12.1.イントロダクション/主な調査結果
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、エンドユーザー別、2019-2023年
12.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、エンドユーザー別、2024-2033年
12.3.1.病院
12.3.2.呼吸器科クリニック
12.3.3.外来手術センター
12.3.4.診断センター
12.4.市場魅力度分析(エンドユーザー別
13.インターベンショナル呼吸器内科の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:地域別
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(10億米ドル)および数量(ユニット)分析、地域別、2019-2023年
13.3.現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析と予測、地域別、2024~2033年
13.3.1.北米
13.3.2.ラテンアメリカ
13.3.3.ヨーロッパ
13.3.4.東アジア
13.3.5.南アジア
13.3.6.オセアニア
13.3.7.中東・アフリカ(MEA)
13.4.市場魅力度分析(地域別
14.北米のインターベンショナル呼吸器内科市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.市場分類別、過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)動向分析、2019-2023年
14.3.現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析と予測、市場分類別、2024年~2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.米国
14.3.1.2.カナダ
14.3.2.製品別
14.3.3.適応症別
14.3.4.エンドユーザー別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.製品別
14.4.3.適応症別
14.4.4.エンドユーザー別
14.5.市場動向
14.6.促進要因と阻害要因-影響分析
14.7.国別分析と予測
14.7.1.米国のインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
14.7.1.1.はじめに
14.7.1.2.市場分類別分析と予測
14.7.1.2.1.製品別
14.7.1.2.2.適応症別
14.7.1.2.3.エンドユーザー別
14.7.2.カナダのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
14.7.2.1.はじめに
14.7.2.2.市場分類別分析と予測
14.7.2.2.1.製品別
14.7.2.2.2.適応症別
14.7.2.2.3.エンドユーザー別
15.ラテンアメリカのインターベンショナル呼吸器内科市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.市場分類別、過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)動向分析、2019-2023年
15.3.現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析と予測、市場分類別、2024年~2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.メキシコ
15.3.1.2.ブラジル
15.3.1.3.アルゼンチン
15.3.1.4.その他のラテンアメリカ
15.3.2.製品別
15.3.3.適応症別
15.3.4.エンドユーザー別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.製品別
15.4.3.適応症別
15.4.4.エンドユーザー別
15.5.市場動向
15.6.促進要因と阻害要因-影響分析
15.7.国別分析と予測
15.7.1.メキシコのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
15.7.1.1.序論
15.7.1.2.市場分類別分析と予測
15.7.1.2.1.製品別
15.7.1.2.2.適応症別
15.7.1.2.3.エンドユーザー別
15.7.2.ブラジルのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
15.7.2.1.序論
15.7.2.2.市場分類別分析と予測
15.7.2.2.1.製品別
15.7.2.2.2.適応症別
15.7.2.2.3.エンドユーザー別
15.7.3.アルゼンチンのインターベンショナル呼吸器内科市場分析
15.7.3.1.序論
15.7.3.2.市場分類別分析と予測
15.7.3.2.1.製品別
15.7.3.2.2.適応症別
15.7.3.2.3.エンドユーザー別
16.欧州のインターベンショナル呼吸器内科市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.市場分類別、過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)動向分析、2019-2023年
16.3.現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析と予測、市場分類別、2024年~2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.ドイツ
16.3.1.2.イタリア
16.3.1.3.フランス
16.3.1.4.イギリス
16.3.1.5.スペイン
16.3.1.6.ベネルクス
16.3.1.7.ロシア
16.3.1.8.その他のヨーロッパ
16.3.2.製品別
16.3.3.適応症別
16.3.4.エンドユーザー別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.製品別
16.4.3.適応症別
16.4.4.エンドユーザー別
16.5.市場動向
16.6.促進要因と阻害要因-影響分析
16.7.国別分析と予測
16.7.1.ドイツのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
16.7.1.1.はじめに
16.7.1.2.市場分類別分析と予測
16.7.1.2.1.製品別
16.7.1.2.2.適応症別
16.7.1.2.3.エンドユーザー別
16.7.2.イタリアのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
16.7.2.1.はじめに
16.7.2.2.市場分類別分析と予測
16.7.2.2.1.製品別
16.7.2.2.2.適応症別
16.7.2.2.3.エンドユーザー別
16.7.3.フランスのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
16.7.3.1.はじめに
16.7.3.2.市場分類別分析と予測
16.7.3.2.1.製品別
16.7.3.2.2.適応症別
16.7.3.2.3.エンドユーザー別
16.7.4.英国のインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
16.7.4.1.序論
16.7.4.2.市場分類別分析と予測
16.7.4.2.1.製品別
16.7.4.2.2.適応症別
16.7.4.2.3.エンドユーザー別
16.7.5.スペインのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
16.7.5.1.はじめに
16.7.5.2.市場分類別分析と予測
16.7.5.2.1.製品別
16.7.5.2.2.適応症別
16.7.5.2.3.エンドユーザー別
16.7.6.ベネルクスのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
16.7.6.1.序論
16.7.6.2.市場分類別分析と予測
16.7.6.2.1.製品別
16.7.6.2.2.適応症別
16.7.6.2.3.エンドユーザー別
16.7.7.ロシアのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
16.7.7.1.序論
16.7.7.2.市場分類別分析と予測
16.7.7.2.1.製品別
16.7.7.2.2.適応症別
16.7.7.2.3.エンドユーザー別
17.東アジアのインターベンショナル呼吸器内科市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.過去の市場エンドユーザー(億米ドル)および市場分類別数量(ユニット)動向分析、2019-2023年
17.3.現在および将来の市場価値(億米ドル)および数量(ユニット)分析と予測、市場分類別、2024-2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.中国
17.3.1.2.日本
17.3.1.3.韓国
17.3.2.製品別
17.3.3.適応症別
17.3.4.エンドユーザー別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.製品別
17.4.2.適応症別
17.4.3.エンドユーザー別
17.5.市場動向
17.6.促進要因と阻害要因-影響分析
17.7.国別分析と予測
17.7.1.中国のインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
17.7.1.1.はじめに
17.7.1.2.市場分類別分析と予測
17.7.1.2.1.製品別
17.7.1.2.2.適応症別
17.7.1.2.3.エンドユーザー別
17.7.2.日本のインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
17.7.2.1.はじめに
17.7.2.2.市場分類別分析と予測
17.7.2.2.1.製品別
17.7.2.2.2.適応症別
17.7.2.2.3.エンドユーザー別
17.7.3.韓国のインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
17.7.3.1.序論
17.7.3.2.市場分類別分析と予測
17.7.3.2.1.製品別
17.7.3.2.2.適応症別
17.7.3.2.3.エンドユーザー別
18.南アジアのインターベンショナル呼吸器内科市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.過去の市場規模(億米ドル)および市場分類別数量(台数)動向分析、2019年~2023年
18.3.現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析と予測、市場分類別、2024年~2033年
18.3.1.国別
18.3.1.1.インド
18.3.1.2.インドネシア
18.3.1.3.マレーシア
18.3.1.4.タイ
18.3.1.5.その他の南アジア
18.3.2.製品別
18.3.3.適応症別
18.3.4.エンドユーザー別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.製品別
18.4.3.適応症別
18.4.4.エンドユーザー別
18.5.市場動向
18.6.促進要因と阻害要因-影響分析
18.7.国別分析と予測
18.7.1.インドのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
18.7.1.1.はじめに
18.7.1.2.市場分類別分析と予測
18.7.1.2.1.製品別
18.7.1.2.2.適応症別
18.7.1.2.3.エンドユーザー別
18.7.2.インドネシアのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
18.7.2.1.序論
18.7.2.2.市場分類別分析と予測
18.7.2.2.1.製品別
18.7.2.2.2.適応症別
18.7.2.2.3.エンドユーザー別
18.7.3.マレーシアのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
18.7.3.1.はじめに
18.7.3.2.市場分類別分析と予測
18.7.3.2.1.製品別
18.7.3.2.2.適応症別
18.7.3.2.3.エンドユーザー別
18.7.4.タイのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
18.7.4.1.はじめに
18.7.4.2.市場分類別分析と予測
18.7.4.2.1.製品別
18.7.4.2.2.適応症別
18.7.4.2.3.エンドユーザー別
19.オセアニアのインターベンショナル呼吸器内科市場 2019〜2023年および予測 2024〜2033年
19.1.はじめに
19.2.市場分類別、過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)動向分析、2019-2023年
19.3.現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析と予測、市場分類別、2024年~2033年
19.3.1.国別
19.3.1.1.オーストラリア
19.3.1.2.ニュージーランド
19.3.2.製品別
19.3.3.適応症別
19.3.4.エンドユーザー別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.国別
19.4.2.製品別
19.4.3.適応症別
19.4.4.エンドユーザー別
19.5.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
19.6.促進要因と阻害要因-影響分析
19.7.国別分析と予測
19.7.1.オーストラリアのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
19.7.1.1.はじめに
19.7.1.2.市場分類別分析と予測
19.7.1.2.1.製品別
19.7.1.2.2.適応症別
19.7.1.2.3.エンドユーザー別
19.7.2.ニュージーランドのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
19.7.2.1.序論
19.7.2.2.市場分類別分析と予測
19.7.2.2.1.製品別
19.7.2.2.2.適応症別
19.7.2.2.3.エンドユーザー別
20.中東・アフリカ(MEA)のインターベンショナル呼吸器内科市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
20.1.はじめに
20.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量(台数)動向分析(2019-2023年
20.3.現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析と予測、市場分類別、2024年~2033年
20.3.1.国別
20.3.1.1.GCC諸国
20.3.1.2.トルコ
20.3.1.3.南アフリカ
20.3.1.4.北アフリカ
20.3.1.5.その他の中東・アフリカ
20.3.2.製品別
20.3.3.適応症別
20.3.4.エンドユーザー別
20.4.市場魅力度分析
20.4.1.製品別
20.4.2.適応症別
20.4.3.エンドユーザー別
20.5.市場動向
20.6.促進要因と阻害要因-影響分析
20.7.国別分析と予測
20.7.1.GCC諸国のインターベンショナル呼吸器内科市場分析
20.7.1.1.はじめに
20.7.1.2.市場分類別分析と予測
20.7.1.2.1.製品別
20.7.1.2.2.適応症別
20.7.1.2.3.エンドユーザー別
20.7.2.トルコのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
20.7.2.1.序論
20.7.2.2.市場分類別分析と予測
20.7.2.2.1.製品別
20.7.2.2.2.適応症別
20.7.2.2.3.エンドユーザー別
20.7.3.南アフリカのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
20.7.3.1.はじめに
20.7.3.2.市場分類別分析と予測
20.7.3.2.1.製品別
20.7.3.2.2.適応症別
20.7.3.2.3.エンドユーザー別
20.7.4.北アフリカのインターベンショナル呼吸器内科市場の分析
20.7.4.1.はじめに
20.7.4.2.市場分類別分析と予測
20.7.4.2.1.製品別
20.7.4.2.2.適応症別
20.7.4.2.3.エンドユーザー別
21.市場構造分析
21.1.企業階層別市場分析
21.2.上位企業の市場シェア分析
21.3.市場集中度
21.4.市場プレゼンス分析
22.競合分析
22.1.競合ダッシュボード
22.2.競合ディープダイブ
22.2.1.メドトロニック
22.2.1.1.概要
22.2.1.2.製品ポートフォリオ
22.2.1.3.販売拠点
22.2.1.4.主要財務状況
22.2.1.5.SWOT分析
22.2.1.6.戦略の概要
22.2.1.6.1.マーケティング戦略
22.2.1.6.2.製品戦略
22.2.1.6.3.チャネル戦略
22.2.2.ボストン・サイエンティフィック社
22.2.2.1.概要
22.2.2.2.製品ポートフォリオ
22.2.2.3.販売拠点
22.2.2.4.主要財務状況
22.2.2.5.SWOT分析
22.2.2.6.戦略の概要
22.2.2.6.1.マーケティング戦略
22.2.2.6.2.製品戦略
22.2.2.6.3.チャネル戦略
22.2.3.オリンパス株式会社
22.2.3.1.概要
22.2.3.2.製品ポートフォリオ
22.2.3.3.販売拠点
22.2.3.4.主要財務状況
22.2.3.5.SWOT分析
22.2.3.6.戦略の概要
22.2.3.6.1.マーケティング戦略
22.2.3.6.2.製品戦略
22.2.3.6.3.チャネル戦略
22.2.4.富士フイルム株式会社
22.2.4.1.概要
22.2.4.2.製品ポートフォリオ
22.2.4.3.販売拠点
22.2.4.4.主要財務状況
22.2.4.5.SWOT分析
22.2.4.6.戦略の概要
22.2.4.6.1.マーケティング戦略
22.2.4.6.2.製品戦略
22.2.4.6.3.チャネル戦略
22.2.5.ベクトン・ディッキンソン社
22.2.5.1.概要
22.2.5.2.製品ポートフォリオ
22.2.5.3.販売拠点
22.2.5.4.主要財務状況
22.2.5.5.SWOT分析
22.2.5.6.戦略の概要
22.2.5.6.1.マーケティング戦略
22.2.5.6.2.製品戦略
22.2.5.6.3.チャネル戦略
22.2.6.スミスグループ
22.2.6.1.概要
22.2.6.2.製品ポートフォリオ
22.2.6.3.販売拠点
22.2.6.4.主要財務状況
22.2.6.5.SWOT分析
22.2.6.6.戦略の概要
22.2.6.6.1.マーケティング戦略
22.2.6.6.2.製品戦略
22.2.6.6.3.チャネル戦略
22.2.7.クックメディカル
22.2.7.1.概要
22.2.7.2.製品ポートフォリオ
22.2.7.3.販売拠点
22.2.7.4.主要財務状況
22.2.7.5.SWOT分析
22.2.7.6.戦略の概要
22.2.7.6.1.マーケティング戦略
22.2.7.6.2.製品戦略
22.2.7.6.3.チャネル戦略
22.2.8.バイゴン
22.2.8.1.概要
22.2.8.2.製品ポートフォリオ
22.2.8.3.販売拠点
22.2.8.4.主要財務状況
22.2.8.5.SWOT分析
22.2.8.6.戦略の概要
22.2.8.6.1.マーケティング戦略
22.2.8.6.2.製品戦略
22.2.8.6.3.チャネル戦略
22.2.9.クララスメディカル
22.2.9.1.概要
22.2.9.2.製品ポートフォリオ
22.2.9.3.販売拠点
22.2.9.4.主要財務状況
22.2.9.5.SWOT分析
22.2.9.6.戦略の概要
22.2.9.6.1.マーケティング戦略
22.2.9.6.2.製品戦略
22.2.9.6.3.チャネル戦略
22.2.10.Huger Medical Instrument Co.Ltd.
22.2.10.1.概要
22.2.10.2.製品ポートフォリオ
22.2.10.3.販売拠点
22.2.10.4.主要財務状況
22.2.10.5.SWOT分析
22.2.10.6.戦略の概要
22.2.10.6.1.マーケティング戦略
22.2.10.6.2.製品戦略
22.2.10.6.3.チャネル戦略
22.2.11.Taewoong Medical Co.Ltd.
22.2.11.1.概要
22.2.11.2.製品ポートフォリオ
22.2.11.3.販売拠点
22.2.11.4.主要財務状況
22.2.11.5.SWOT分析
22.2.11.6.戦略の概要
22.2.11.6.1.マーケティング戦略
22.2.11.6.2.製品戦略
22.2.11.6.3.チャネル戦略
22.2.12.上海葵華光電内視鏡有限公司
22.2.12.1.概要
22.2.12.2.製品ポートフォリオ
22.2.12.3.販売拠点
22.2.12.4.主要財務状況
22.2.12.5.SWOT分析
22.2.12.6.戦略の概要
22.2.12.6.1.マーケティング戦略
22.2.12.6.2.製品戦略
22.2.12.6.3.チャネル戦略
22.2.13.カール・シュトルツ
22.2.13.1.概要
22.2.13.2.製品ポートフォリオ
22.2.13.3.販売拠点
22.2.13.4.主要財務状況
22.2.13.5.SWOT分析
22.2.13.6.戦略の概要
22.2.13.6.1.マーケティング戦略
22.2.13.6.2.製品戦略
22.2.13.6.3.チャネル戦略
22.2.14.リチャード・ウルフ・コーポレーション
22.2.14.1.概要
22.2.14.2.製品ポートフォリオ
22.2.14.3.販売拠点
22.2.14.4.主要財務状況
22.2.14.5.SWOT分析
22.2.14.6.戦略の概要
22.2.14.6.1.マーケティング戦略
22.2.14.6.2.製品戦略
22.2.14.6.3.チャネル戦略
22.2.15.ペンタックスメディカル
22.2.15.1.概要
22.2.15.2.製品ポートフォリオ
22.2.15.3.販売拠点
22.2.15.4.主要財務状況
22.2.15.5.SWOT分析
22.2.15.6.戦略の概要
22.2.15.6.1.マーケティング戦略
22.2.15.6.2.製品戦略
22.2.15.6.3.チャネル戦略
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has conducted a comprehensive analysis of the global Interventional Pulmonology Market, offering insights into market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends. This report serves as a valuable resource for stakeholders, providing detailed data and statistics to navigate the market landscape from 2024 to 2033.

Key Insights:

• Estimated Market Value (2024): USD 1.3 Billion
• Projected Market Value (2033): USD 1.9 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 4.3%

Interventional Pulmonology Market - Report Scope:

Interventional pulmonology, a subspecialty of pulmonary medicine, focuses on minimally invasive techniques to diagnose and treat conditions in the lungs and chest. The increasing prevalence of respiratory diseases such as lung cancer, COPD, and asthma drives demand for interventional pulmonology procedures. These techniques offer advantages such as reduced recovery time, lower risk of complications, and improved patient outcomes compared to traditional surgical methods. The growing adoption of advanced technologies, including bronchoscopic and thoracoscopic procedures, further fuels market growth. Additionally, rising awareness of early diagnosis and treatment of respiratory diseases supports the expansion of the interventional pulmonology market.

Market Growth Drivers:

Primary drivers of the interventional pulmonology market include the rising prevalence of respiratory diseases and the increasing adoption of minimally invasive procedures. Advancements in imaging and diagnostic technologies, such as endobronchial ultrasound (EBUS) and navigational bronchoscopy, enhance the accuracy and effectiveness of interventional pulmonology techniques. Moreover, the aging global population, more susceptible to chronic respiratory conditions, significantly contributes to market growth. Public health initiatives aimed at reducing the burden of respiratory diseases and increasing healthcare expenditure in emerging economies further bolster the market.

Market Restraints:

Despite the positive growth outlook, the interventional pulmonology market faces challenges. The high cost of advanced interventional pulmonology equipment and procedures can limit their adoption, particularly in low- and middle-income countries. Additionally, the need for specialized training and expertise to perform these procedures can act as a barrier to market growth. Regulatory hurdles and the lengthy approval process for new devices and technologies also pose challenges. Furthermore, potential complications and risks associated with interventional pulmonology procedures, although lower than traditional surgeries, can affect patient and physician acceptance.

Market Opportunities:

The interventional pulmonology market presents numerous opportunities for growth and innovation. The development of new and advanced technologies, such as robotic-assisted bronchoscopy and artificial intelligence (AI)-driven diagnostic tools, offers significant potential to enhance the precision and outcomes of interventional pulmonology procedures. Expanding the availability of interventional pulmonology services in emerging markets, where the prevalence of respiratory diseases is rising, represents a substantial growth opportunity. Collaborations between healthcare providers and technology companies can lead to innovative solutions and improved access to care.

Competitive Landscape and Business Strategies:

Leading players in the interventional pulmonology market include Medtronic, Olympus Corporation, and Boston Scientific Corporation. These companies focus on product innovation, strategic partnerships, and acquisitions to maintain their competitive edge. Strategies such as expanding product portfolios, enhancing distribution networks, and investing in research and development are commonly employed to drive growth. Companies are also focusing on training and education programs to equip healthcare professionals with the necessary skills to perform interventional pulmonology procedures.

Key Companies Profiled:

• Medtronic
• Olympus Corporation
• Boston Scientific Corporation
• Johnson & Johnson (Ethicon)
• Karl Storz GmbH & Co. KG
• Cook Medical
• Smith & Nephew plc
• Teleflex Incorporated
• BTG International Ltd.
• Broncus Medical Inc.

Interventional Pulmonology Market Segmentation:

Product:

• Bronchoscopes
• Fiberoptic (flexible) Bronchoscope
• Rigid bronchoscope
• Endobronchial Ultrasound Bronchoscope (EBUS)
• Convex EBUS
• Radial EBUS
• Respiratory Endotherapy Devices
• Aspiration Needles
• Biopsy Forceps
• Other
• ENB Systems
• Pleuroscopes
• Semi-flexible Pleuroscopes
• Rigid Pleuroscopes
• Airway Stents
• Bronchial Thermoplasty Systems
• Pleural Catheters
• Endobronchial Valves

Indication:

• Lung Cancer
• Asthma
• COPD
• Foreign Body Extraction
• Tracheal and Bronchial Stenosis
• Others

End User:

• Hospitals
• Pulmonology Clinics
• Ambulatory Surgical Centers
• Diagnostic Centers

Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• Oceania
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
2.3. Inclusions and Exclusions
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Adoption Rate/Usage Analysis – Key Statistics
4.2. Value Chain Analysis
4.3. Product USP Analysis
4.4. Regulatory Scenario
4.5. PESTEL Analysis
4.6. Porter’s Analysis
5. Market Background
5.1. Macro-Economic Factors
5.1.1. Global GDP Growth Outlook
5.1.2. Global Healthcare Outlook
5.1.3. Global Respiratory Devices Market Outlook
5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
5.2.1. Increasing Prevalence of Lung Cancer
5.2.2. Growing Cases of Respiratory Illnesses
5.2.3. Expansion of Key Manufacturers
5.2.4. Mergers and Acquisitions
5.2.5. Technological Advancements in Bronchoscopes
5.2.6. Increasing Healthcare Spending
5.3. Market Dynamics
5.3.1. Drivers
5.3.2. Restraints
5.3.3. Opportunity Analysis
6. COVID-19 Crisis Analysis
6.1. COVID-19 and Impact Analysis
6.1.1. By Product
6.1.2. By Indication
6.1.3. By End User
6.1.4. By Region
6.2. 2024 Market Scenario
7. Global Interventional Pulmonology Market Volume (Units) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
8. Global Interventional Pulmonology Market - Pricing Analysis
8.1. Regional Pricing Analysis, by Products
8.2. Pricing Break-up
8.2.1. Manufacturer Level Pricing
8.2.2. Distributor Level Pricing
8.3. Global Average Pricing Analysis Benchmark
8.4. Pricing Assumptions
9. Global Interventional Pulmonology Market Demand (in Value US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
9.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
9.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
9.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
9.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
10. Global Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, by Product, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, by Product, 2024-2033
10.3.1. Bronchoscopes
10.3.1.1. Fiberoptic (flexible) Bronchoscope
10.3.1.2. Rigid bronchoscope
10.3.1.3. Endobronchial Ultrasound Bronchoscope (EBUS)
10.3.1.3.1. Convex EBUS
10.3.1.3.2. Radial EBUS
10.3.2. Respiratory Endotherapy Devices
10.3.2.1. Aspiration Needles
10.3.2.2. Biopsy Forceps
10.3.2.3. Other
10.3.3. ENB Systems
10.3.4. Pleuroscopes
10.3.4.1. Semi flexible Pleuroscopes
10.3.4.2. Rigid Pleuroscopes
10.3.5. Airway Stents
10.3.6. Bronchial Thermoplasty Systems
10.3.7. Pleural Catheters
10.3.8. Endobronchial Valves
10.4. Market Attractiveness Analysis, by Product
11. Global Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Indication
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Indication, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, by Indication, 2024-2033
11.3.1. Lung Cancer
11.3.2. Asthma
11.3.3. COPD
11.3.4. Foreign Body Extraction
11.3.5. Tracheal and Bronchial Stenosis
11.3.6. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis, by Indication
12. Global Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End User
12.1. Introduction / Key Findings
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By End User, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, by End User, 2024-2033
12.3.1. Hospitals
12.3.2. Pulmonology Clinics
12.3.3. Ambulatory Surgical Centers
12.3.4. Diagnostic Centers
12.4. Market Attractiveness Analysis, by End User
13. Global Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Region
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, by Region, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Region, 2024-2033
13.3.1. North America
13.3.2. Latin America
13.3.3. Europe
13.3.4. East Asia
13.3.5. South Asia
13.3.6. Oceania
13.3.7. Middle East and Africa (MEA)
13.4. Market Attractiveness Analysis, by Region
14. North America Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Trend Analysis, by Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy 2024-2033
14.3.1. By Country
14.3.1.1. U.S.
14.3.1.2. Canada
14.3.2. By Product
14.3.3. By Indication
14.3.4. By End User
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Product
14.4.3. By Indication
14.4.4. By End User
14.5. Market Trends
14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14.7. Country Level Analysis & Forecast
14.7.1. U.S. Interventional Pulmonology Market Analysis
14.7.1.1. Introduction
14.7.1.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
14.7.1.2.1. By Product
14.7.1.2.2. By Indication
14.7.1.2.3. By End User
14.7.2. Canada Interventional Pulmonology Market Analysis
14.7.2.1. Introduction
14.7.2.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
14.7.2.2.1. By Product
14.7.2.2.2. By Indication
14.7.2.2.3. By End User
15. Latin America Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Trend Analysis, by Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Mexico
15.3.1.2. Brazil
15.3.1.3. Argentina
15.3.1.4. Rest of Latin America
15.3.2. By Product
15.3.3. By Indication
15.3.4. By End User
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Product
15.4.3. By Indication
15.4.4. By End User
15.5. Market Trends
15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15.7. Country Level Analysis & Forecast
15.7.1. Mexico Interventional Pulmonology Market Analysis
15.7.1.1. Introduction
15.7.1.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
15.7.1.2.1. By Product
15.7.1.2.2. By Indication
15.7.1.2.3. By End User
15.7.2. Brazil Interventional Pulmonology Market Analysis
15.7.2.1. Introduction
15.7.2.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
15.7.2.2.1. By Product
15.7.2.2.2. By Indication
15.7.2.2.3. By End User
15.7.3. Argentina Interventional Pulmonology Market Analysis
15.7.3.1. Introduction
15.7.3.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
15.7.3.2.1. By Product
15.7.3.2.2. By Indication
15.7.3.2.3. By End User
16. Europe Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Trend Analysis, by Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Country
16.3.1.1. Germany
16.3.1.2. Italy
16.3.1.3. France
16.3.1.4. U.K.
16.3.1.5. Spain
16.3.1.6. BENELUX
16.3.1.7. Russia
16.3.1.8. Rest of Europe
16.3.2. By Product
16.3.3. By Indication
16.3.4. By End User
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Product
16.4.3. By Indication
16.4.4. By End User
16.5. Market Trends
16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16.7. Country Level Analysis & Forecast
16.7.1. Germany Interventional Pulmonology Market Analysis
16.7.1.1. Introduction
16.7.1.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
16.7.1.2.1. By Product
16.7.1.2.2. By Indication
16.7.1.2.3. By End User
16.7.2. Italy Interventional Pulmonology Market Analysis
16.7.2.1. Introduction
16.7.2.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
16.7.2.2.1. By Product
16.7.2.2.2. By Indication
16.7.2.2.3. By End User
16.7.3. France Interventional Pulmonology Market Analysis
16.7.3.1. Introduction
16.7.3.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
16.7.3.2.1. By Product
16.7.3.2.2. By Indication
16.7.3.2.3. By End User
16.7.4. U.K. Interventional Pulmonology Market Analysis
16.7.4.1. Introduction
16.7.4.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
16.7.4.2.1. By Product
16.7.4.2.2. By Indication
16.7.4.2.3. By End User
16.7.5. Spain Interventional Pulmonology Market Analysis
16.7.5.1. Introduction
16.7.5.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
16.7.5.2.1. By Product
16.7.5.2.2. By Indication
16.7.5.2.3. By End User
16.7.6. BENELUX Interventional Pulmonology Market Analysis
16.7.6.1. Introduction
16.7.6.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
16.7.6.2.1. By Product
16.7.6.2.2. By Indication
16.7.6.2.3. By End User
16.7.7. Russia Interventional Pulmonology Market Analysis
16.7.7.1. Introduction
16.7.7.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
16.7.7.2.1. By Product
16.7.7.2.2. By Indication
16.7.7.2.3. By End User
17. East Asia Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Historical Market End User (US$ Bn) and Volume (Units) Trend Analysis, by Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2033
17.3.1. By Country
17.3.1.1. China
17.3.1.2. Japan
17.3.1.3. South Korea
17.3.2. By Product
17.3.3. By Indication
17.3.4. By End User
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Product
17.4.2. By Indication
17.4.3. By End User
17.5. Market Trends
17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17.7. Country Level Analysis & Forecast
17.7.1. China Interventional Pulmonology Market Analysis
17.7.1.1. Introduction
17.7.1.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
17.7.1.2.1. By Product
17.7.1.2.2. By Indication
17.7.1.2.3. By End User
17.7.2. Japan Interventional Pulmonology Market Analysis
17.7.2.1. Introduction
17.7.2.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
17.7.2.2.1. By Product
17.7.2.2.2. By Indication
17.7.2.2.3. By End User
17.7.3. South Korea Interventional Pulmonology Market Analysis
17.7.3.1. Introduction
17.7.3.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
17.7.3.2.1. By Product
17.7.3.2.2. By Indication
17.7.3.2.3. By End User
18. South Asia Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Trend Analysis, by Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2033
18.3.1. By Country
18.3.1.1. India
18.3.1.2. Indonesia
18.3.1.3. Malaysia
18.3.1.4. Thailand
18.3.1.5. Rest of South Asia
18.3.2. By Product
18.3.3. By Indication
18.3.4. By End User
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Product
18.4.3. By Indication
18.4.4. By End User
18.5. Market Trends
18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18.7. Country Level Analysis & Forecast
18.7.1. India Interventional Pulmonology Market Analysis
18.7.1.1. Introduction
18.7.1.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
18.7.1.2.1. By Product
18.7.1.2.2. By Indication
18.7.1.2.3. By End User
18.7.2. Indonesia Interventional Pulmonology Market Analysis
18.7.2.1. Introduction
18.7.2.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
18.7.2.2.1. By Product
18.7.2.2.2. By Indication
18.7.2.2.3. By End User
18.7.3. Malaysia Interventional Pulmonology Market Analysis
18.7.3.1. Introduction
18.7.3.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
18.7.3.2.1. By Product
18.7.3.2.2. By Indication
18.7.3.2.3. By End User
18.7.4. Thailand Interventional Pulmonology Market Analysis
18.7.4.1. Introduction
18.7.4.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
18.7.4.2.1. By Product
18.7.4.2.2. By Indication
18.7.4.2.3. By End User
19. Oceania Interventional Pulmonology Market 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Trend Analysis, by Market Taxonomy, 2019-2023
19.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2033
19.3.1. By Country
19.3.1.1. Australia
19.3.1.2. New Zealand
19.3.2. By Product
19.3.3. By Indication
19.3.4. By End User
19.4. Market Attractiveness Analysis
19.4.1. By Country
19.4.2. By Product
19.4.3. By Indication
19.4.4. By End User
19.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19.7. Country Level Analysis & Forecast
19.7.1. Australia Interventional Pulmonology Market Analysis
19.7.1.1. Introduction
19.7.1.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
19.7.1.2.1. By Product
19.7.1.2.2. By Indication
19.7.1.2.3. By End User
19.7.2. New Zealand Interventional Pulmonology Market Analysis
19.7.2.1. Introduction
19.7.2.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
19.7.2.2.1. By Product
19.7.2.2.2. By Indication
19.7.2.2.3. By End User
20. Middle East and Africa (MEA) Interventional Pulmonology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
20.1. Introduction
20.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Trend Analysis, by Market Taxonomy, 2019-2023
20.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2033
20.3.1. By Country
20.3.1.1. GCC Countries
20.3.1.2. Turkey
20.3.1.3. South Africa
20.3.1.4. North Africa
20.3.1.5. Rest of Middle East and Africa
20.3.2. By Product
20.3.3. By Indication
20.3.4. By End User
20.4. Market Attractiveness Analysis
20.4.1. By Product
20.4.2. By Indication
20.4.3. By End User
20.5. Market Trends
20.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20.7. Country Level Analysis & Forecast
20.7.1. GCC Countries Interventional Pulmonology Market Analysis
20.7.1.1. Introduction
20.7.1.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
20.7.1.2.1. By Product
20.7.1.2.2. By Indication
20.7.1.2.3. By End User
20.7.2. Turkey Interventional Pulmonology Market Analysis
20.7.2.1. Introduction
20.7.2.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
20.7.2.2.1. By Product
20.7.2.2.2. By Indication
20.7.2.2.3. By End User
20.7.3. South Africa Interventional Pulmonology Market Analysis
20.7.3.1. Introduction
20.7.3.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
20.7.3.2.1. By Product
20.7.3.2.2. By Indication
20.7.3.2.3. By End User
20.7.4. North Africa Interventional Pulmonology Market Analysis
20.7.4.1. Introduction
20.7.4.2. Market Analysis and Forecast, by Market Taxonomy
20.7.4.2.1. By Product
20.7.4.2.2. By Indication
20.7.4.2.3. By End User
21. Market Structure Analysis
21.1. Market Analysis, by Tier of Companies
21.2. Market Share Analysis of Top Players
21.3. Market Concentration
21.4. Market Presence Analysis
22. Competition Analysis
22.1. Competition Dashboard
22.2. Competition Deep Dive
22.2.1. Medtronic Plc
22.2.1.1. Overview
22.2.1.2. Product Portfolio
22.2.1.3. Sales Footprint
22.2.1.4. Key Financials
22.2.1.5. SWOT Analysis
22.2.1.6. Strategy Overview
22.2.1.6.1. Marketing Strategy
22.2.1.6.2. Product Strategy
22.2.1.6.3. Channel Strategy
22.2.2. Boston Scientific Corporation
22.2.2.1. Overview
22.2.2.2. Product Portfolio
22.2.2.3. Sales Footprint
22.2.2.4. Key Financials
22.2.2.5. SWOT Analysis
22.2.2.6. Strategy Overview
22.2.2.6.1. Marketing Strategy
22.2.2.6.2. Product Strategy
22.2.2.6.3. Channel Strategy
22.2.3. Olympus Corporation
22.2.3.1. Overview
22.2.3.2. Product Portfolio
22.2.3.3. Sales Footprint
22.2.3.4. Key Financials
22.2.3.5. SWOT Analysis
22.2.3.6. Strategy Overview
22.2.3.6.1. Marketing Strategy
22.2.3.6.2. Product Strategy
22.2.3.6.3. Channel Strategy
22.2.4. FUJIFILM Corporation
22.2.4.1. Overview
22.2.4.2. Product Portfolio
22.2.4.3. Sales Footprint
22.2.4.4. Key Financials
22.2.4.5. SWOT Analysis
22.2.4.6. Strategy Overview
22.2.4.6.1. Marketing Strategy
22.2.4.6.2. Product Strategy
22.2.4.6.3. Channel Strategy
22.2.5. Becton, Dickinson and Company
22.2.5.1. Overview
22.2.5.2. Product Portfolio
22.2.5.3. Sales Footprint
22.2.5.4. Key Financials
22.2.5.5. SWOT Analysis
22.2.5.6. Strategy Overview
22.2.5.6.1. Marketing Strategy
22.2.5.6.2. Product Strategy
22.2.5.6.3. Channel Strategy
22.2.6. Smith’s Group Plc
22.2.6.1. Overview
22.2.6.2. Product Portfolio
22.2.6.3. Sales Footprint
22.2.6.4. Key Financials
22.2.6.5. SWOT Analysis
22.2.6.6. Strategy Overview
22.2.6.6.1. Marketing Strategy
22.2.6.6.2. Product Strategy
22.2.6.6.3. Channel Strategy
22.2.7. Cook Medical
22.2.7.1. Overview
22.2.7.2. Product Portfolio
22.2.7.3. Sales Footprint
22.2.7.4. Key Financials
22.2.7.5. SWOT Analysis
22.2.7.6. Strategy Overview
22.2.7.6.1. Marketing Strategy
22.2.7.6.2. Product Strategy
22.2.7.6.3. Channel Strategy
22.2.8. Vygon
22.2.8.1. Overview
22.2.8.2. Product Portfolio
22.2.8.3. Sales Footprint
22.2.8.4. Key Financials
22.2.8.5. SWOT Analysis
22.2.8.6. Strategy Overview
22.2.8.6.1. Marketing Strategy
22.2.8.6.2. Product Strategy
22.2.8.6.3. Channel Strategy
22.2.9. Clarus Medical LLC
22.2.9.1. Overview
22.2.9.2. Product Portfolio
22.2.9.3. Sales Footprint
22.2.9.4. Key Financials
22.2.9.5. SWOT Analysis
22.2.9.6. Strategy Overview
22.2.9.6.1. Marketing Strategy
22.2.9.6.2. Product Strategy
22.2.9.6.3. Channel Strategy
22.2.10. Huger Medical Instrument Co. Ltd
22.2.10.1. Overview
22.2.10.2. Product Portfolio
22.2.10.3. Sales Footprint
22.2.10.4. Key Financials
22.2.10.5. SWOT Analysis
22.2.10.6. Strategy Overview
22.2.10.6.1. Marketing Strategy
22.2.10.6.2. Product Strategy
22.2.10.6.3. Channel Strategy
22.2.11. Taewoong Medical Co. Ltd.
22.2.11.1. Overview
22.2.11.2. Product Portfolio
22.2.11.3. Sales Footprint
22.2.11.4. Key Financials
22.2.11.5. SWOT Analysis
22.2.11.6. Strategy Overview
22.2.11.6.1. Marketing Strategy
22.2.11.6.2. Product Strategy
22.2.11.6.3. Channel Strategy
22.2.12. Shanghai AoHua Photoelectricity Endoscope Co., Ltd
22.2.12.1. Overview
22.2.12.2. Product Portfolio
22.2.12.3. Sales Footprint
22.2.12.4. Key Financials
22.2.12.5. SWOT Analysis
22.2.12.6. Strategy Overview
22.2.12.6.1. Marketing Strategy
22.2.12.6.2. Product Strategy
22.2.12.6.3. Channel Strategy
22.2.13. Karl Storz
22.2.13.1. Overview
22.2.13.2. Product Portfolio
22.2.13.3. Sales Footprint
22.2.13.4. Key Financials
22.2.13.5. SWOT Analysis
22.2.13.6. Strategy Overview
22.2.13.6.1. Marketing Strategy
22.2.13.6.2. Product Strategy
22.2.13.6.3. Channel Strategy
22.2.14. Richard Wolf Corporation
22.2.14.1. Overview
22.2.14.2. Product Portfolio
22.2.14.3. Sales Footprint
22.2.14.4. Key Financials
22.2.14.5. SWOT Analysis
22.2.14.6. Strategy Overview
22.2.14.6.1. Marketing Strategy
22.2.14.6.2. Product Strategy
22.2.14.6.3. Channel Strategy
22.2.15. PENTAX Medical
22.2.15.1. Overview
22.2.15.2. Product Portfolio
22.2.15.3. Sales Footprint
22.2.15.4. Key Financials
22.2.15.5. SWOT Analysis
22.2.15.6. Strategy Overview
22.2.15.6.1. Marketing Strategy
22.2.15.6.2. Product Strategy
22.2.15.6.3. Channel Strategy
23. Assumptions and Acronyms Used
24. Research Methodology

 

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