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フィリピン「Buy Now Pay Later」ビジネスと投資機会データブック 2024年第1四半期最新版


Philippines Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities Databook 1Q 2024 Update

PayNXT360によると、同国のBNPL決済は年率16.4%成長し、2024年には22億9,960万米ドルに達すると予想されている。 同国におけるBNPL業界の中長期的な成長ストーリーは依然として力強い。BNPL決済の導入は予測... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2024年2月5日 US$1,900
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88 英語

 

サマリー

PayNXT360によると、同国のBNPL決済は年率16.4%成長し、2024年には22億9,960万米ドルに達すると予想されている。

同国におけるBNPL業界の中長期的な成長ストーリーは依然として力強い。BNPL決済の導入は予測期間中に着実に成長し、2024~2029年のCAGRは11.0%を記録すると予想される。フィリピンにおけるBNPLの商品総額は、2023年の19億7,520万米ドルから増加し、2029年には38億7,930万米ドルに達する。BNPL市場は、フィリピンにおいて中期的に加速度的に成長する見込みである。POSでの支払い方法が利用可能であることと、急成長するeコマース市場が相まって、2024年のBNPL業界の成長を牽引するだろう。この成長ポテンシャルを利用するため、プロバイダーはフィリピン国内での拠点を拡大しており、この傾向は中期的にもさらに続くと予測される。これにより、フィリピンのBNPL市場では技術革新と競争環境が促進される。全体として、PayNXT360はフィリピンのBNPLセクターについて、短期から中期的な観点からポジティブな成長見通しを維持している。

チェックアウトやPOSでの柔軟な決済ソリューションの採用が増加し、フィリピンのBNPL売上を牽引

インフレ率の上昇により、フィリピン人の間では過去12ヵ月間にBuy Now Pay Laterスキームが大幅に普及した。しかし、急成長するeコマース市場など、他の要因も中期的な業界の成長を後押しすると予測されている。
- フィリピンの大手BNPLプロバイダーの1つであるUnaCashのレポートによると、オンライン取引全体の15%が決済ソリューションを利用して完了している。同レポートはまた、2024年に予想されるBNPLオプションを通じて購入される商品の総額の増加は、2023年に推定された154%の成長を上回ると予想されるが、2021年に観察された178%の急増をわずかに下回ると予測されることを明らかにした。

2024年に予想されるBNPL利用の伸びは、2024年に予想されるeコマース市場の84%の成長に影響される可能性が高い。UnaCashはこの成長について、スマートフォンやタブレットなどのデバイスを使用して取引を行うモバイルコマースの人気が高まっているためとしている。

フィリピンで急成長するeコマースセクターの中で、BNPLプロバイダーはその拠点を拡大している。

BNPLプロバイダーは、Buy Now Pay Laterスキームに対する需要の高まりとMコマース市場の成長から利益を得るため、フィリピン市場における事業拠点を拡大している。この傾向は2024年もさらに続くと予測されている。
- UnaCashは2023年、さまざまな業種の加盟店パートナーを獲得した。これには家電、ガジェット、雑貨などが含まれる。2024年には、フィリピンでの事業成長を加速させるため、さらに存在感を高める計画だ。同社は、既存の加盟店パートナーが200%以上増加すると予測している。UnaCashはまた、成長市場でより大きなスライスを持つために新しい支店を開設している。例えば、同社は2023年12月に128支店を開設した。これは2022年7月と比較して300%増である。

フィリピン全土でBNPLプロバイダーが存在感を増していることから、市場でのBNPLのさらなる浸透が期待される。その結果、今後3~4年間の業界の成長が促進されるだろう。

地域プロバイダーは、フィリピンのbuy now pay later市場拡大のために戦略的パートナーシップを結んでいる。

今後3~4年間は成長が加速すると予測されるため、地域プロバイダーはフィリピン市場での事業拡大を目指し、金融サービス会社と戦略的提携を結んでいる。
- アトメ・フィナンシャルは2023年8月、HSBCシンガポールと提携して1億米ドルの借入枠を更新することを明らかにした。この動きは、フィリピン市場での存在感を高めることを目的としている。この提携は、アトムの事業拡大努力を支援するだけでなく、HSBCシンガポールの世界的ネットワーク、地域的プレゼンス、銀行知識を活用し、フィリピン市場におけるアトムの影響力と支援活動を強化するものである。

Atomeは、アジア全域で強い存在感を示している。同社は40億米ドル以上の融資を実行し、アジアの10市場で15,000以上の小売業者と提携している。フィリピン市場での事業拡大計画は、中期的に次の成長段階を目指す同社の戦略の一環である。人口のかなりの部分が金融サービスへのアクセスを必要としており、Atomeはフィリピンの金融ギャップを埋めるのにふさわしい立場にある。PayNXT360は、短・中期的な観点から、より多くのグローバル企業や地域のBNPL企業が戦略的提携を結び、フィリピン市場に進出すると予想している。これにより、今後3~4年間の競争環境と業界の成長が促進されるだろう。

フィリピンのBNPL決済業界は、電子商取引の普及率上昇に支えられ、過去4四半期に力強い成長を記録している。

本レポートでは、Buy Now Pay Later(BNPL)業界についてデータ中心の詳細な分析を行い、さまざまな小売カテゴリーにおける市場機会とリスクを取り上げています。国レベルで75以上のKPIを掲載し、BNPL市場のダイナミクス、市場規模および予測、市場シェア統計を包括的に把握することができます。

ビジネスモデルのタイプ、販売チャネル(オフラインとオンライン)、流通モデル別に市場機会を分類しています。さらに、消費者行動と小売支出動向のスナップショットも提供しています。金額ベースと数量ベースの両方のKPIは、最終市場のダイナミクスを深く理解するのに役立ちます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。その偏りのない分析は、独自の分析プラットフォームを活用し、新たなビジネスや投資市場機会の詳細なビューを提供します。


- Buy Now Pay Laterの市場ダイナミクスを包括的に理解することができます:市場機会、主要動向、予測(2020-2029年)を特定します。商品総額、取引量、取引単価などの重要なKPIを通じて市場動向を把握し、常に時代の先端を行くことができます。

- 最終用途分野別の洞察:BNPL市場の最新動向や今後の展開を素早くキャッチアップするために、複数の最終用途部門にわたる新たな機会を評価し、最終用途部門別の市場ダイナミクスを把握します。

- 市場別戦略:定量的予測と革新的洞察の独自の融合により、特定の機会に焦点を当てた成長セグメントを特定し、BNPLセクターにおける市場特有のリスクと重要なトレンドを分析します。

- 消費者の意識と行動に関する知識を得る:本レポートでは、独自の調査データを用いて、年齢別、性別、所得水準別の消費額など、Buy Now Pay Laterの重要なKPIを特定・解釈します。

- フィリピンにおけるBNPL市場の支出額と主なビジネスチャンスに関するマーケットインテリジェンスと将来を見据えた分析を通じて、積極的かつ有利なビジネス戦略を策定する。

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目次

1 本レポートについて
1.1 概要
1.2 方法論
1.3 BNPLの定義
1.4 免責事項

2 フィリピン「Buy Now Pay Later」産業の魅力
2.1 フィリピンの後払い商品 - 商品総額のトレンド分析、2020年~2029年
2.2 フィリピンの後払い商品 - 取引単価のトレンド分析、2020~2029 年
2.3 フィリピンのBuy Now Pay Later-トランザクション量トレンド分析、2020-2029年
2.4 フィリピンのBuy Now Pay Later市場:主要企業別シェア分析

3 フィリピンBuy Now Pay Laterの事業運営KPI
3.1 Buy Now Pay Laterの売上高、2020年~2029年
3.2 Buy Now Pay Laterの収益セグメント別シェア、2020-2029年
3.2.1 マーチャント手数料別Buy Now Pay Later収益(2020-2029年
3.2.2 バイ・ナウ ペイ・レート(Buy Now Pay Later)の未払い手数料別収益(2020-2029年
3.2.3 Buy Now Pay Laterのペイナウ・その他収入別収益(2020-2029年
3.3 「バイ・ナウ ペイ・レート」のアクティブ消費者ベース、2020-2029年
3.4 Buy Now Pay Laterの不良債権、2020年~2024年~2029年

4 Buy Now Pay Laterのビジネスモデル別支出分析、2020年~2029年
4.1 Buy Now Pay Laterの二者間ビジネスモデル、2020-2029年
4.2 Buy Now Pay Laterの3者間ビジネスモデル、2020-2029年

5 Buy Now Pay Laterの目的別支出分析、2020-2029年
5.1 Buy Now Pay Laterの利便性、2020-2029年
5.2 Buy Now Pay Later クレジット、2020-2029年

6 機能属性別後払い購入支出分析、2020-2029年
6.1 オープンループシステムによる後払い購入、2020-2029年
6.2 クローズド・ループ・システムによる後払い購入、2020-2029年

7 流通モデル別後払い購入支出分析、2020~2029年
7.1 スタンドアローンによる後払い購入、2020~2029年
7.2 銀行・決済サービス事業者による後払い購入、2020-2029年
7.3 マーケットプレイスによる後払い購入、2020-2029年

8 フィリピンのBuy Now Pay Laterの販売チャネル別支出分析
8.1 販売チャネル別Buy Now Pay Later市場シェア、2020-2029年
8.2 Buy Now Pay Laterオンラインチャネルの市場規模・予測、2020-2029年
8.3 Buy Now Pay Later POSチャネルの市場規模・予測、2020-2029年

9 フィリピンのBuy Now Pay Laterのエンドユーザー分野別スナップショット(2020~2029年
9.1 Buy Now Pay Laterのエンドユーザー分野別市場シェア(2023年
9.2 Buy Now Pay Laterのエンドユーズセグメント別売上高上昇率(2023年

10 フィリピン 小売ショッピングにおけるBuy Now Pay Later:市場規模推移と予測、2020~2029年
10.1 フィリピンのBuy Now Pay Later小売:商品総額動向分析、2020年~2029年
10.2 フィリピンのBuy Now Pay Later(後払い)小売:トランザクション当たり平均金額の動向分析、2020年~2029年
10.3 フィリピンのBuy Now Pay Later Retail Shopping:トランザクション件数のトレンド分析、2020-2029年

11 フィリピンのBuy Now Pay Later市場規模推移と小売製品カテゴリー別予測
11.1 小売商品カテゴリー別Buy Now Pay Laterシェア(2023年
11.2 フィリピンのBuy Now Pay Later(後払い)小売:アパレル、フットウェア、アクセサリー:商品総額動向分析、2020年~2029年
11.3 フィリピンのBuy Now Pay Later小売:家電:商品総額動向分析、2020年~2029年
11.5 フィリピンのBuy Now Pay Later Retail Shopping(後払い):玩具、子供用品、ベビー用品の商品総額動向分析、2020~2029年
11.6 フィリピンのBuy Now Pay Later Retail Shopping:宝飾品:商品総額トレンド分析、2020-2029年
11.7 フィリピンのBuy Now Pay Later Retail Shopping(後払い小売):スポーツ用品の商品総額動向分析、2020-2029年
11.8 フィリピンのBuy Now Pay Later Retail Shopping(後払い小売):娯楽とゲーム:総商品額動向分析、2020-2029年
11.9 フィリピンBuy Now Pay Later Retail Shopping:その他商品荒利率推移分析、2020-2029年

12 フィリピン:ホームセンターのBuy Now Pay Later:市場規模推移と予測、2020~2029年
12.1 フィリピンのBuy Now Pay Laterホームセンター:商品総額動向分析、2020~2029年
12.2 フィリピンの後払い式ホームセンター:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020年~2029年
12.3 フィリピンの後払い式ホームセンター:取扱高のトレンド分析、2020-2029年

13 フィリピン 旅行におけるBuy Now Pay Later:旅行における後払い購入:市場規模推移と予測、2020~2029年
13.1 フィリピンのBuy Now Pay Later Travel:商品総額動向分析、2020~2029年
13.2 フィリピンの後払い旅行:トランザクション当たり平均金額の動向分析、2020年~2029年
13.3 フィリピンのBuy Now Pay Later Travel:トランザクション件数のトレンド分析、2020年~2029年

14 フィリピンのメディアとエンターテインメントにおけるBuy Now Pay Later:2020-2029年の市場規模および予測
14.1 フィリピンのBuy Now Pay Laterメディアとエンタテインメント:商品総額動向分析、2020-2029年
14.2 フィリピンのBuy Now後払いメディアとエンタテインメント:トランザクションあたり平均金額のトレンド分析、2020年~2029年
14.3 フィリピンのBuy Now Pay Laterメディアとエンタテインメント:トランザクション量トレンド分析、2020年~2029年

15 フィリピンのBuy Now Pay Laterサービス:フィリピンの後払いサービス:市場規模推移と予測、2020~2029年
15.1 フィリピンのBuy Now Pay Laterサービス:商品総額動向分析、2020~2029年
15.2 フィリピンのBuy Now Pay Laterサービス:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020年~2029年
15.3 フィリピンのBuy Now Pay Laterサービス:トランザクション量トレンド分析、2020年~2029年

16 フィリピン 自動車のBuy Now Pay Laterサービス:市場規模推移と予測、2020~2029年市場規模推移と予測、2020~2029年
16.1 フィリピンの自動車関連のBuy Now Pay Later:商品総額動向分析、2020~2029年
16.2 フィリピンの自動車関連のBuy Now Pay Later(後払い):トランザクションあたり平均単価のトレンド分析、2020年~2029年
16.3 フィリピンのBuy Now Pay Later Automotive:取引額のトレンド分析、2020~2029年

17 フィリピンのヘルスケアとウェルネスにおけるBuy Now Pay Later:市場規模と予測、2020~2029年
17.1 フィリピンのBuy Now Pay Laterヘルスケアとウェルネス:商品総額動向分析、2020~2029年
17.2 フィリピンのBuy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネス:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020年~2029年
17.3 フィリピンのBuy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネスの取引量動向分析、2020年~2029年

18 フィリピンのバイナウ・ペイレイター:その他市場規模推移と予測、2020~2029年
18.1 フィリピンのBuy Now Pay Later(後払い):商品総額動向分析、2020年~2029年
18.2 フィリピンのBuy Now Pay Later(後払い):トランザクション当たり平均金額の動向分析、2020年~2029年
18.3 フィリピンのBuy Now Pay Later(後払い):取扱高のトレンド分析、2020年~2029年

19 フィリピンのBuy Now Pay Later(後払い):消費者態度・行動別分析、2020-2029年
19.1 2023年におけるBuy Now Pay Laterの年齢層別支出額シェア
19.1.1 フィリピンの年齢層別後払い購入動向 - Z世代(15~27歳)商品総額動向分析、2020~2029年
19.1.2 フィリピンBuy Now Pay Later:ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析:2020~2029年
19.1.3 フィリピンBuy Now Pay Later(後払い):X世代(45~60歳)商品荒利率推移分析、2020~2029年
19.1.4 フィリピン:バイ・ナウ・ペイ・レターの年齢階級別 - ベビーブーマー(60歳以上)商品総額動向分析、2020~2029年
19.2 2023年におけるバイ・ナウ・ペイ・レターの年齢層別デフォルト率別支出シェア
19.3 「バイ・ナウ・ペイ・レター」の所得別シェア(2023年
19.3.1 フィリピンの所得階層別後払い購入動向 - 第1階層 - 商品総額動向分析、2020-2029年
19.3.2 フィリピン「バイ・ナウ・ペイ・後払い」所得階層別商品総額動向分析(2020-2029年
19.3.3 フィリピンBuy Now Pay Later所得階層別商品総額動向分析(2020~2029年
19.4 「Buy Now Pay Later」の男女別商品総額シェア(2023年
19.5 Buy Now Pay Laterの採用理由(2023年
19.6 フィリピンのBuy Now Pay Later市場-平均月間支出額セグメント別支出額、2023年

20 参考資料
20.1 PayNXT360について
20.2 関連調査

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図表リスト

表1:フィリピンBuy Now Pay Laterの商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表2:フィリピンのBuy Now Pay Later - 1トランザクション当たり平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020年~2029年
表3:フィリピンのBuy Now Pay Later - 取引量トレンド分析(千件)、2020年~2029年
表4:フィリピンBuy Now Pay Laterの売上高(百万米ドル)、2020年~2029年
表5:フィリピンBuy Now Pay Later - 加盟店手数料(百万米ドル)、2020年~2029年
表6:フィリピンBuy Now Pay Laterの未入金手数料収入(百万米ドル)、2020年~2029年
表7:フィリピンBuy Now後払い-その他の収入(百万米ドル)、2020-2029年
表8:フィリピンBuy Now Pay Laterのアクティブ消費者ベース(千人)、2020年~2029年
表9:フィリピンのBuy Now Pay Later - 不良債権(百万米ドル)、2022年~2024年~2029年
表10:フィリピンのBuy Now Pay Later - 二者間ビジネスモデル(百万米ドル)、2020年-2029年
表11:フィリピンのBuy Now Pay Later - 3者間ビジネスモデル(百万米ドル)、2020年~2029年
表12:フィリピンのBuy Now Pay Later - 利便性(百万米ドル)、2020~2029年
表13:フィリピンBuy Now Pay Later:クレジット(百万米ドル)、2020年~2029年
表14:フィリピンのBuy Now Pay Later - オープンループシステム(百万米ドル)、2020~2029年
表15:フィリピンのBuy Now Pay Later - クローズドループシステム(百万米ドル)、2020~2029年
表16:フィリピンのBuy Now Pay Later - スタンドアロン(百万米ドル)、2020年~2029年
表17:フィリピンのBuy Now Pay Later - 銀行・決済サービス事業者(百万米ドル)、2020年~2029年
表18:フィリピンBuy Now Pay Later市場(百万米ドル)、2020年~2029年
表19:フィリピンの後払い購入-オンラインチャネル別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表20:フィリピンBuy Now Pay Later - POSチャネル別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表21:フィリピンのBuy Now Pay Later小売 - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表22:フィリピンのBuy Now Pay Later小売ショッピング-トランザクション当たり平均金額の動向分析(米ドル)、2020-2029年
表23:フィリピンのBuy Now Pay Later小売ショッピング-取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表24:フィリピンBuy Now Pay Later小売ショッピング-アパレル、フットウェア、アクセサリー-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表25:フィリピンのBuy Now Pay Later小売:家電:商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表26:フィリピンのBuy Now Pay Later小売:玩具、子供用品、乳児用品の商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表27:フィリピンのBuy Now Pay Later小売:宝飾品:商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 28:フィリピンのBuy Now Pay Later小売:スポーツ用品の商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表29:フィリピンBuy Now Pay Later小売ショッピング:娯楽とゲーム:総商品額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 30:フィリピンBuy Now Pay Later小売ショッピング:その他:商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表31:フィリピンのBuy Now Pay Laterホームセンター:商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 32:フィリピンのBuy Now Pay Later住宅設備機器:1取引平均単価の動向分析(米ドル)、2020年~2029年
表33:フィリピンのBuy Now Pay Later小売ショッピング家庭用品の取扱高動向分析(千件)、2020年~2029年
表34:フィリピンBuy Now Pay Laterの旅行商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表35:フィリピンのBuy Now Pay Later Travel - 1トランザクション当たり平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020年~2029年
表36:フィリピンのBuy Now Pay Later Travel - 取引量トレンド分析(千件)、2020年~2029年
表37:フィリピンBuy Now Pay Laterのメディアとエンタテインメント-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表38:フィリピンのBuy Now Pay Laterメディアとエンタテインメント:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020年~2029年
表39:フィリピンのBuy Now Pay LaterメディアとエンターテインメントフィリピンのBuy Now Pay Laterメディアとエンタテインメント:トランザクション量トレンド分析(千件)、2020年~2029年
表40:フィリピンのBuy Now Pay Laterサービス-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表41:フィリピンのBuy Now Pay Laterサービス-トランザクション単価トレンド分析(米ドル)、2020年~2029年
表42:フィリピンのBuy Now Pay Laterサービス-トランザクション量トレンド分析(千件)、2020年~2029年
表43:フィリピンのBuy Now Pay Later Automotive - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表44:フィリピンのBuy Now Pay Later Automotive:トランザクション当たり平均金額の動向分析(米ドル)、2020年~2029年
表45:フィリピンのBuy Now Pay Later Automotiveの取引額トレンド分析(千件)、2020年~2029年
表46:フィリピンのBuy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネスの商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表47:フィリピンフィリピンのBuy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネスの平均取引単価動向分析(米ドル)、2020年~2029年
表48:フィリピンのBuy Now Pay LaterヘルスケアとウェルネスフィリピンのBuy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネスの取引高動向分析(千件)、2020-2029年
表49:フィリピンBuy Now Pay Laterのその他 - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表50:フィリピンBuy Now Pay Laterのその他-トランザクション当たり平均金額の動向分析(米ドル)、2020-2029年
表51:フィリピンのバイナウペイレイターその他 - 取引量トレンド分析(千件)、2020年~2029年
表 52:フィリピンBuy Now Pay Laterの年齢層別-Z世代(15~27歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表53:フィリピンの年齢層別Buy Now Pay Laterフィリピンの後払い商品:ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表 54:フィリピンの後払い商品:X世代(45~60歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表55:フィリピンの後払い商品:ベビーブーマー(60歳以上)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表56:フィリピンのBuy Now Pay Later(後払い製品):所得階層別~Tier 1~総商品額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表57:フィリピンBuy Now Pay Later(後払い):所得レベル別~第2階層~総商品額トレンド分析(百万米ドル)、2020~2029年
表 58:フィリピンのBuy Now Pay Later(後払い):所得レベル別~第3階層~総商品額トレンド分析(百万米ドル)、2020~2029年

 

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Summary

According to PayNXT360, BNPL payments in the country are expected to grow by 16.4% on an annual basis to reach US$2,299.6 million in 2024.

The medium to long-term growth story of the BNPL industry in the country remains strong. BNPL payment adoption is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 11.0% during 2024-2029. The BNPL gross merchandise value in the country will increase from US$1,975.2 million in 2023 to reach US$3,879.3 million by 2029.The buy now pay later market is poised to grow at an accelerated pace over the medium term in the Philippines. The availability of the payment method at point-of-sale, coupled with the fast-growing e-commerce market, will drive the BNPL industry growth in 2024. To tap into the growth potential, providers are expanding their footprint in the country and the trend is projected to further continue over the medium term. This will drive innovation and a competitive landscape in the Philippines BNPL market. Overall, PayNXT360 maintains a positive growth outlook for the sector in the Philippines from the short to medium-term perspective.

Rising adoption of flexible payment solutions at checkout and point of sale to drive BNPL sales in the Philippines

Higher inflation has resulted in a significant uptake of buy now pay later schemes among Filipinos over the last 12 months. The uptake is projected to increase further over the medium term, however, other factors such as the fast-growing e-commerce market, are projected to aid the industry growth over the medium term.
• According to a report from UnaCash, one of the leading Filipino BNPL providers, 15% of all online transactions are completed using the payment solution. The report also revealed that the anticipated increase in the total value of items purchased through BNPL options in 2024 is expected to outpace the 154% growth estimated in 2023, but is projected to be slightly less than the 178% surge observed in 2021.

The expected growth in BNPL usage in 2024 will be likely influenced by an anticipated 84% growth in the e-commerce market in 2024. UnaCash attributes this growth to the rising popularity of mobile commerce, which involves making transactions using devices such as smartphones or tablets.

BNPL providers are expanding their footprint amid the fast-growing e-commerce sector in the Philippines

To benefit from the rising demand for buy now pay later schemes and the growing m-commerce market, providers are expanding their footprint in the Philippines market. This trend is projected to continue further in 2024.
• UnaCash, in 2023, onboarded various merchant partners across industry verticals. This includes appliances, gadgets, and general merchandise. Going forward, in 2024, the firm is planning to further boost its presence to accelerate business growth in the Philippines. The firm is forecasting an over 200% increase in its existing merchant partners. UnaCash is also opening new branches to have a bigger slice of the growing market. The firm, for instance, ended December 2023 with 128 branches. This is 300% higher compared to July 2022.

The broadening presence of BNPL providers across the Philippines is, therefore, expected to support further BNPL penetration in the market. This will subsequently drive the growth of the industry over the next three to four years.

Regional providers are forging strategic partnerships to expand in the Philippines buy now pay later market

With the projected growth at an accelerated rate over the next three to four years, regional providers are entering into strategic partnerships with financial services firms to expand in the Philippines market.
• Atome Financial, in August 2023, revealed that it is renewing a US$100 million debt facility in partnership with HSBC Singapore. This move is aimed at growing its presence in the Philippine market. The collaboration not only supports Atome's expansion efforts but also takes advantage of HSBC Singapore's worldwide network, regional presence, and banking knowledge to enhance Atome's influence and outreach in the Philippine market.

Atome, notably, has a strong presence across Asia. The firm has disbursed more than US$4 billion in loans and has partnered with over 15,000 retailers in ten Asian markets. The plan to expand in the Philippines market is part of the firm's strategy to drive the next growth phase over the medium term. With a significant portion of the population needing access to financial services, Atome is well-positioned to fill the financial gap in the Philippines. From the short to medium-term perspective, PayNXT360 expects more global and regional BNPL firms to enter into strategic collaborations and expand in the Philippines market. This will drive the competitive landscape and industry growth over the next three to four years.

The BNPL payment industry in Philippines has recorded strong growth over the last four quarters, supported by increased e-commerce penetration.

This report provides a detailed data-centric analysis of the Buy Now Pay Later (BNPL) industry, covering market opportunities and risks across a range of retail categories. With over 75 KPIs at the country level, this report provides a comprehensive understanding of BNPL market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

It breaks down market opportunities by type of business model, sales channels (offline and online), and distribution models. In addition, it provides a snapshot of consumer behaviour and retail spending dynamics. KPIs in both value and volume terms help in getting an in-depth understanding of end market dynamics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view of emerging business and investment market opportunities.


• Get a comprehensive understanding of market dynamics for Buy Now Pay Later: Identify market opportunities, major trends, and forecasting (2020-2029). Understand market trends through crucial KPIs like Gross Merchandise Value, Volume, and Average Value per Transaction, to stay ahead of the curve.

• Insights by end-use sectors: Evaluate new opportunities across multiple end-use sectors, and obtain market dynamics by end-use sectors in order to swiftly catch up with the latest and upcoming developments in BNPL markets.

• Market-specific strategies: Identify growth segments focused on specific opportunities, and analysing market-specific risks and important trends in the BNPL sector with our exclusive blend of quantitative forecasting and innovative insights.

• Gain knowledge of consumer attitudes and actions: This report identifies and interprets important Buy Now Pay Later KPIs, such as spend by age, gender, and income level, using data from a proprietary survey.

• Develop proactive and lucrative business strategies through market intelligence and forward-looking analysis of BNPL market spend and major opportunities in Philippines.



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Table of Contents

1 About this Report
1.1 Summary
1.2 Methodology
1.3 BNPL Definitions
1.4 Disclaimer

2 Philippines Buy Now Pay Later Industry Attractiveness
2.1 Philippines Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
2.2 Philippines Buy Now Pay Later – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
2.3 Philippines Buy Now Pay Later—Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029
2.4 Philippines Buy Now Pay Later Market Share Analysis by Key Players

3 Philippines Buy Now Pay Later Operational KPIs
3.1 Buy Now Pay Later Revenues, 2020-2029
3.2 Buy Now Pay Later Share by Revenue Segments, 2020-2029
3.2.1 Buy Now Pay Later Revenue by Merchant Commission, 2020-2029
3.2.2 Buy Now Pay Later Revenue by Missed Payment Fee Revenue, 2020-2029
3.2.3 Buy Now Pay Later Revenue by Pay Now & Other Income, 2020-2029
3.3 Buy Now Pay Later Active Consumer Base, 2020-2029
3.4 Buy Now Pay Later Bad Debt, 2020 – 2024 – 2029

4 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Business Model, 2020-2029
4.1 Buy Now Pay Later Two-Party Business Model, 2020-2029
4.2 Buy Now Pay Later Three-Party Business Model, 2020-2029

5 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Purpose, 2020-2029
5.1 Buy Now Pay Later Convenience, 2020-2029
5.2 Buy Now Pay Later Credit, 2020-2029

6 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Functional Attribute, 2020-2029
6.1 Buy Now Pay Later by Open Loop System, 2020-2029
6.2 Buy Now Pay Later by Closed Loop System, 2020-2029

7 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Distribution Model, 2020-2029
7.1 Buy Now Pay Later by Standalone, 2020-2029
7.2 Buy Now Pay Later by Banks & Payment Service Providers, 2020-2029
7.3 Buy Now Pay Later by Marketplaces, 2020-2029

8 Philippines Buy Now Pay Later Spend Analysis by Sales Channel
8.1 Buy Now Pay Later Market Share by Sales Channel, 2020-2029
8.2 Buy Now Pay Later Online Channel Market Size and Forecast, 2020-2029
8.3 Buy Now Pay Later POS Channel Market Size and Forecast, 2020-2029

9 Philippines Buy Now Pay Later Snapshot by End-Use Sector, 2020-2029
9.1 Buy Now Pay Later Market Share by End-Use Sector, 2023
9.2 Buy Now Pay Later Sales Uplift by End-Use Segment, 2023

10 Philippines Buy Now Pay Later in Retail Shopping: Market Size and Forecast, 2020-2029
10.1 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.2 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
10.3 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

11 Philippines Buy Now Pay Later Market Size and Forecast by Retail Product Categories
11.1 Buy Now Pay Later Share by Retail Product Category, 2023
11.2 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Apparel, Footwear & Accessories – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.3 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Consumer Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.5 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Toys, Kids, and Babies – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.6 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Jewellery – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.7 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Sporting Goods – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.8 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Entertainment & Gaming – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.9 Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

12 Philippines Buy Now Pay Later in Home Improvement: Market Size and Forecast, 2020-2029
12.1 Philippines Buy Now Pay Later Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.2 Philippines Buy Now Pay Later Home Improvement – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
12.3 Philippines Buy Now Pay Later Home Improvement – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

13 Philippines Buy Now Pay Later in Travel: Market Size and Forecast, 2020-2029
13.1 Philippines Buy Now Pay Later Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
13.2 Philippines Buy Now Pay Later Travel – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
13.3 Philippines Buy Now Pay Later Travel – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

14 Philippines Buy Now Pay Later in Media and Entertainment: Market Size and Forecast, 2020-2029
14.1 Philippines Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
14.2 Philippines Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
14.3 Philippines Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

15 Philippines Buy Now Pay Later in Service: Market Size and Forecast, 2020-2029
15.1 Philippines Buy Now Pay Later Service – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
15.2 Philippines Buy Now Pay Later Service – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
15.3 Philippines Buy Now Pay Later Service – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

16 Philippines Buy Now Pay Later in Automotive: Market Size and Forecast, 2020-2029
16.1 Philippines Buy Now Pay Later Automotive – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
16.2 Philippines Buy Now Pay Later Automotive – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
16.3 Philippines Buy Now Pay Later Automotive – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

17 Philippines Buy Now Pay Later in Healthcare and Wellness: Market Size and Forecast, 2020-2029
17.1 Philippines Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
17.2 Philippines Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
17.3 Philippines Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

18 Philippines Buy Now Pay Later in Others: Market Size and Forecast, 2020-2029
18.1 Philippines Buy Now Pay Later Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
18.2 Philippines Buy Now Pay Later Others – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
18.3 Philippines Buy Now Pay Later Others – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

19 Philippines Buy Now Pay Later Analysis by Consumer Attitude and Behaviour, 2020-2029
19.1 Buy Now Pay Later Spend Share by Age Group, 2023
19.1.1 Philippines Buy Now Pay Later by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.2 Philippines Buy Now Pay Later by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.3 Philippines Buy Now Pay Later by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.4 Philippines Buy Now Pay Later by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.2 Buy Now Pay Later Spend Share by Default Rate by Age Group, 2023
19.3 Buy Now Pay Later Share by Income, 2023
19.3.1 Philippines Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 1 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.3.2 Philippines Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 2 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.3.3 Philippines Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 3 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.4 Buy Now Pay Later Gross Merchandise Value Share by Gender, 2023
19.5 Buy Now Pay Later Adoption Rationale, 2023
19.6 Philippines Buy Now Pay Later Market – Spend by Average Monthly Expense Segments, 2023

20 Further Reading
20.1 About PayNXT360
20.2 Related Research

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List of Tables/Graphs

Table 1: Philippines Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 2: Philippines Buy Now Pay Later – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 3: Philippines Buy Now Pay Later – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 4: Philippines Buy Now Pay Later – Revenues (US$ Million), 2020-2029
Table 5: Philippines Buy Now Pay Later – Merchant Commission (US$ Million), 2020-2029
Table 6: Philippines Buy Now Pay Later – Missed Payment Fee Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 7: Philippines Buy Now Pay Later Pay Now – Other Income (US$ Million), 2020-2029
Table 8: Philippines Buy Now Pay Later – Active Consumer Base (Thousand), 2020-2029
Table 9: Philippines Buy Now Pay Later – Bad Debt (US$ Million), 2022-2024-2029
Table 10: Philippines Buy Now Pay Later – Two-Party Business Model (US$ Million), 2020-2029
Table 11: Philippines Buy Now Pay Later – Three-Party Business Model (US$ Million), 2020-2029
Table 12: Philippines Buy Now Pay Later – Convenience (US$ Million), 2020-2029
Table 13: Philippines Buy Now Pay Later – Credit (US$ Million), 2020-2029
Table 14: Philippines Buy Now Pay Later – Open Loop System (US$ Million), 2020-2029
Table 15: Philippines Buy Now Pay Later – Closed Loop System (US$ Million), 2020-2029
Table 16: Philippines Buy Now Pay Later – Standalone (US$ Million), 2020-2029
Table 17: Philippines Buy Now Pay Later – Banks & Payment Service Providers (US$ Million), 2020-2029
Table 18: Philippines Buy Now Pay Later – Marketplaces (US$ Million), 2020-2029
Table 19: Philippines Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value by Online Channel (US$ Million), 2020-2029
Table 20: Philippines Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value by POS Channel (US$ Million), 2020-2029
Table 21: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 22: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 23: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 24: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Apparel, Footwear & Accessories – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 25: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Consumer Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 26: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Toys, Kids, and Babies – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 27: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Jewellery – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 28: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Sporting Goods – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 29: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Entertainment & Gaming – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 30: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping - Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 31: Philippines Buy Now Pay Later Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 32: Philippines Buy Now Pay Later Home Improvement – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 33: Philippines Buy Now Pay Later Retail Shopping Home Improvement – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 34: Philippines Buy Now Pay Later Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 35: Philippines Buy Now Pay Later Travel – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 36: Philippines Buy Now Pay Later Travel – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 37: Philippines Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 38: Philippines Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 39: Philippines Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 40: Philippines Buy Now Pay Later Service – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 41: Philippines Buy Now Pay Later Service– Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 42: Philippines Buy Now Pay Later Service – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 43: Philippines Buy Now Pay Later Automotive – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 44: Philippines Buy Now Pay Later Automotive – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 45: Philippines Buy Now Pay Later Automotive – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 46: Philippines Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 47: Philippines Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 48: Philippines Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 49: Philippines Buy Now Pay Later Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 50: Philippines Buy Now Pay Later Others – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 51: Philippines Buy Now Pay Later Others – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 52: Philippines Buy Now Pay Later by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 53: Philippines Buy Now Pay Later by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 54: Philippines Buy Now Pay Later by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 55: Philippines Buy Now Pay Later by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 56: Philippines Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 1 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 57: Philippines Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 2 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 58: Philippines Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 3 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029

 

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