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インドのマンモグラフィ市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


India Mammography - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドのマンモグラフィ市場規模は2024年に6,735万米ドルと推定され、2029年には1億1,110万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は10.53%で推移すると予測されている。 COVID-1... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドのマンモグラフィ市場規模は2024年に6,735万米ドルと推定され、2029年には1億1,110万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は10.53%で推移すると予測されている。

COVID-19の期間中、がん患者がCOVID-19に感染しやすいことを考慮し、乳がんのすべての選択的手術と診断治療は、政府から追って通知があるまで延期された。このことは、診断の遅れにつながり、ひいては化学療法の遅れにつながり、病気の進行につながるという、がん治療に直接的な影響を及ぼした。乳がん患者は2〜3ヶ月以上治療を中断し、その結果、予後が悪化した。さらに、社会的要因も乳がん検診の受診者数を減少させる一因となっている。例えば、COVID-19は癌よりも有害であるという誤解に加え、パンデミック中に治療が受けられるという認識不足が、インドでの診断件数を妨げている。また、痛みを伴わない初期症状の女性たちは、専門医や腫瘍専門医に相談する前に、抑制や制限が正常化するのを待って、検診を遅らせていた。全国的な封鎖が解かれた数カ月後も、新たに診断された症例数は少ないままだった。乳がんの診断の大半が後期に起こるインドのような国にとって、今回の大流行は診断プロセスをさらに妨げ、女性の生存率に影響を与えている。さらに、「医療サービスに対する消費者の嗜好の変化:COVID-19の影響』(2020年)によると、回答者の90%がCOVID発生時に病院を訪れることに恐怖を示し、50%以上がロックダウン後の健康管理に不安を抱いていることがわかった。回答者の70%以上がCOVID-19の患者を治療しない病院を希望しており、約45%はCOVID-19の患者が別の建物で治療される場合に限り、病院を受診する意向を示している。したがって、パンデミック時に病院を訪れる人の数が減少したため、調査した市場では2020年と2021年にインドで減少が見られた。

市場成長の主な要因は、乳がん罹患率の上昇と、乳房組織の微小石灰化の早期診断に関する認識を高めるための様々な政府やNGOによるイニシアティブの高まりである。インドでは、インド医学研究評議会(ICMR)の2020年全国がん登録プログラム報告書によると、特に都市部で30~40歳の女性の乳がん罹患率が増加している。知識不足が診断の遅れを招き、死亡率の重要な要因となっている。インドの医療制度は、経済成長と外来診療所、公立病院、診断センターの全国的な拡大により、計り知れない進歩を遂げている。これらの医療センターの拡大に伴い、画像診断の普及率も高まっている。都心部では、アナログ式マンモグラフィに伴う偽陽性の数を減らすため、いくつかのTier-I病院がアナログ式マンモグラフィからデジタル・トモシンセシスや3Dマンモグラフィに移行している。インドでは、アンメットニーズの高さ、所得の増加、様々な公的・民間団体からの資金調達の増加、様々な政府組織間の協力が、予測期間中の市場全体の成長を促進すると予想される。

インドのマンモグラフィ市場動向

専門クリニックは着実な成長が見込まれる

この分野の成長要因には、乳がん患者の有病率の上昇や、がん患者の診断におけるマンモグラフィ装置の利用拡大などがある。また、これらのクリニックが実施する啓発プログラムとともに、市場成長を後押しする戦略的イニシアティブも数多く実施されている。

2020年国際がん研究機関の推計によると、インドにおける乳がん患者の5年間の推定有病率は459,271人であった。このように、インドにおける乳がん患者の莫大な有病率は、診療所でも利用可能なマンモグラフィ検査を求める需要を押し上げると予想される。これが予測期間中の市場成長を押し上げると予想される。さらに、インドでは新しい乳腺クリニックが開設されている。例えば、2021年2月には、Sir HN Foundation Hospital and Research Centerにおいて、乳がん診断の可能性がある女性をスキャンできるワンストップ乳腺クリニックが開設された。これにより、長期的にはこうした施設からのマンモグラフィ需要が高まる可能性がある。

2020年11月、3Dマンモグラフィー、乳房超音波検査、生検、乳房MRIを組み合わせた高度な2D診断検査により、乳房に関するあらゆる問題を正確に診断・治療するアスターRVブレストクリニックがインドで発売された。これは市場の成長を後押しすると思われる。

インドのマンモグラフィ産業概要

インドのマンモグラフィ市場は、少数の大手企業が存在するため、統合された市場となっている。主要な市場参入企業は、技術的な進歩や手技による副作用の軽減に注力している。同市場の主要プレーヤーには、キヤノンメディカルシステムズ株式会社、富士フイルム株式会社、GEヘルスケア、ホロジック社、Koninklijke Philips NV、シーメンス・ヘルティニアーズ社などがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 乳がんの負担増
4.2.2 乳房画像診断分野における技術の進歩
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 放射線被曝による副作用リスク
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーの交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(金額別市場規模-百万米ドル)
5.1 製品タイプ別
5.1.1 デジタル・システム
5.1.2 アナログシステム
5.1.3 乳房トモシンセシス
5.1.4 その他の製品タイプ
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 病院
5.2.2 専門クリニック
5.2.3 診断センター

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 キヤノンメディカルシステムズ株式会社
6.1.2 富士フイルムホールディングス
6.1.3 GEヘルスケア
6.1.4 Koninklijke Philips NV
6.1.5 シーメンス・ヘルスイニアーズ
6.1.6 ケアストリームヘルス
6.1.7 アレンジャー・メディカル・システムズ
6.1.8 ホロジック・インク
6.1.9 ナラン・メディカル
6.1.10 プランメッド社
6.1.11 トリビトロン・ヘルスケア

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The India Mammography Market size is estimated at USD 67.35 million in 2024, and is expected to reach USD 111.10 million by 2029, growing at a CAGR of 10.53% during the forecast period (2024-2029).

During the COVID-19, considering the susceptibility of cancer patients to the COVID-19 infection, all the elective procedures and diagnosing treatments for breast cancers were postponed until further notice from the government. This directly impacted cancer care leading to late diagnosis and, in turn, delaying chemotherapy sessions resulting in disease progression. Patients with breast cancer had skipped more than two to three months of their treatment ultimately resulting in a disease prognosis. In addition, social factors have also contributed to decreasing the number of breast cancer screening procedures. For instance, lack of awareness regarding the availability of treatment during the pandemic, along with the misconceptions of considering COVID-19 more harmful than cancer has hampered the number of diagnostic procedures in India. Women in the initial stages with painless symptoms also delayed their screenings, waiting for the curbs and restrictions to normalize, before consulting a specialist or oncologist. The number of newly diagnosed cases continued to remain low post several months after the nationwide lockdown was lifted. For a country like India wherein the majority of the diagnosis of breast cancer yet happens in the later stages, the outbreak has further hindered the diagnosis process, thus, impacting the survival rates in women. Furthermore, according to a report 'Changing consumer preferences towards health care services: The impact of COVID-19', in 2020, it was found that 90% of respondents expressed fear of visiting hospitals during COVID times, while over 50% were concerned about health management post lockdown. More than 70% of respondents are preferring visiting hospitals that did not treat COVID-19 patients, while approximately 45% were willing to do so only if COVID-19 patients were treated in separate buildings. Hence, owing to the reduced number of people visiting hospitals during the pandemic, the market studied has witnessed a decline in India during the years 2020 and 2021.

The major factors contributing to the growth of the market are the rising incidence of breast cancer, and rising initiatives by various governments and NGOs to raise awareness about the early diagnosis of microcalcifications in breast tissue. In India, the incidence of breast cancer is increasing, particularly in urban areas among women aged 30 to 40, according to the Indian Council of Medical Research (ICMR) 2020 National Cancer Registry Programme Report. Lack of knowledge has caused delays in diagnosis, which has made it a key factor in mortality rates. The Indian healthcare system is experiencing immense progress due to the economic growth, and expansion of ambulatory clinics, public hospitals, and diagnostic centers throughout the country. The penetration rate of diagnostic imaging is increasing with the expansion of these healthcare centers. In urban centers, several Tier-I hospitals are moving from analog mammography techniques to digital tomosynthesis or 3-D mammography to decrease the number of false positives associated with the analog version. In India, high unmet needs, increasing incomes, rising funding from various public and private organizations, and collaboration between different government organizations are expected to drive the overall growth of the market, during the forecast period.

India Mammography Market Trends

Specialty Clinics are Expected to Witness Steady Growth

The factors responsible for the growth in this segment include the rise in the prevalence of breast cancer cases and the greater use of mammography devices in diagnosing cancer cases. Many strategic initiatives are also being undertaken that can boost the market growth, along with awareness programs conducted by these clinics.

According to the estimates of the International Agency for Research on Cancer 2020, the estimated five-year prevalence rate of breast cancer cases in India was 459,271. Thus, the huge prevalence of breast cancer cases in India is expected to boost the demand for seeking mammography scans that are available in clinics too. This is expected to boost the market growth during the forecast period. Additionally, new breast clinics are being launched in India. For instance, in February 2021, at the Sir HN Foundation Hospital and Research Center, a one-stop breast clinic, was launched that can scan women for potential breast cancer diagnoses. This may boost the demand for mammography devices from such facilities in the long run.

In November 2020, the Aster RV Breast Clinic was launched in India that utilizes advanced diagnostic tests to accurately diagnose and treat all breast-related issues with advanced 2D combined with 3D mammograms, breast ultrasounds, biopsy, and breast MRI. This is likely to boost market growth.

India Mammography Industry Overview

The India mammography market is a consolidated one, owing to the presence of a few major players in the market. The major market players are focusing on technological advancements and reducing the side effects of the procedures. Some of the major players in the market are, Canon Medical Systems Corporation, Fujifilm Corporation, GE Healthcare, Hologic Inc., Koninklijke Philips NV, and Siemens Healthineers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Burden of Breast Cancer
4.2.2 Technological Advancements in the Field of Breast Imaging
4.3 Market Restraints
4.3.1 Risk of Adverse Effects from Radiation Exposure
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)
5.1 By Product Type
5.1.1 Digital Systems
5.1.2 Analog Systems
5.1.3 Breast Tomosynthesis
5.1.4 Other Product Types
5.2 By End User
5.2.1 Hospitals
5.2.2 Specialty Clinics
5.2.3 Diagnostic Centers

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Canon Medical Systems Corporation
6.1.2 Fujifilm Holdings Corporation
6.1.3 GE Healthcare
6.1.4 Koninklijke Philips NV
6.1.5 Siemens Healthineers
6.1.6 Carestream Health Inc.
6.1.7 Allengers Medical Systems Ltd
6.1.8 Hologic Inc.
6.1.9 Narang Medical Ltd
6.1.10 Planmed Oy
6.1.11 Trivitron Healthcare

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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