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中国マンモグラフィ:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


China Mammography - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

中国のマンモグラフィ市場規模は、2024年の1億2,125万米ドルから2029年には1億8,597万米ドルに成長し、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は11.24%と予測されている。 主なハイライト COVID-19は、診... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国のマンモグラフィ市場規模は、2024年の1億2,125万米ドルから2029年には1億8,597万米ドルに成長し、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は11.24%と予測されている。

主なハイライト

  • COVID-19は、診療所や診断施設の閉鎖により調査対象市場に大きな影響を与え、早期診断の遅れを引き起こし、がん患者に直接的な影響を与えた。2020年2月にChinese Journal of General Surgeryに掲載された研究によると、乳がん患者は特に免疫力が低く、新型コロナウイルスに感染しやすかった。乳がん患者のCOVID-19に対する免疫力の低さから、中国では乳がん検診の受診者が減少した。しかし、パンデミック後期には、遅れていた症例に対する検診が急増し、パンデミック後、市場はペースを取り戻し、予測期間中に大きな伸びを示した。
  • 乳がん罹患率の増加、乳房画像診断分野の技術進歩、乳がん検診キャンペーンへの様々な組織からの投資といった要因が、調査した市場の成長を後押ししている。さらに、2021年3月にScience and Technology Daily誌に掲載されたニュースによると、中国の乳がん患者は2021年に250万人に達し、そのうち男性は約1%である。さらに、国際がん研究機関が発表した「Globocan 2020」のデータによると、中国では2020年に新たに41万6,000人の乳がん患者が発生し、2040年には48万1,000人に増加すると予測されている。乳がん罹患率の上昇に伴い、中国全土の病院でマンモグラフィ検査を希望する患者数は増加すると予想され、市場の成長を加速させる。
  • 乳がんに対する意識の高まりやマンモグラフィ検診サービスへのアクセスも、市場成長の一因となっている。例えば、マンモグラフィ装置メーカーであるShenzhen Anke High-tech Co.Ltd.が2021年7月に発表したところによると、孤立した中国の青海チベット高原でもマンモグラフィ検診が受けられるようになるという。そのため、マンモグラフィ装置を備えた病院で乳房検査を受ける人が増えると予想され、市場の成長を後押しする。
  • そのため、乳がん罹患率の上昇や主要市場プレイヤーのイニシアティブの高まりといった要因が市場成長を促進すると予想される。しかし、放射線被曝による副作用のリスクや乳がん検診に対する適切な償還の欠如が市場成長の妨げになると予想される。

中国マンモグラフィ市場動向

専門クリニック部門が予測期間中に大きな市場シェアを占める見込み

  • 乳がん患者の有病率の高さと大手クリニックによる戦略的な取り組みが市場成長を後押しし、医療費への大規模な投資が期待されている。さらに、啓発プログラムも市場成長を後押しすると予想される。
  • 2021年3月に発表されたニュースによると、毎年40万人の中国人女性が乳がんを発症するという。したがって、乳がん患者の増加に伴い、中国全土のクリニックでマンモグラフィ検診を希望する人の数が増加すると予想される。このため、予測期間中に同分野の拡大が加速すると予想される。
  • さらに、中国における乳腺クリニックのサービス開始は、マンモグラフィサービスの導入増加により、予測期間中のセグメント成長を促進すると予想される。例えば、2021年6月、乳腺クリニックであるJiahui Breast Instituteは、マンモグラフィによる乳房健康スクリーニングを含む乳房健康外来サービスを提供した。
  • したがって、前述のような改善により、この分野の市場成長はさらに高まると予想される。

乳房トモシンセシスは予測期間中に健全なCAGRで成長する見込み

  • 乳房トモシンセシスは、重複組織による交絡効果を減少させ、病変の検出、特徴づけ、腫瘍の局在を効果的に改善するのに役立つ、技術的に進歩した乳房画像診断の一形態である。
  • スクリーニングと画像診断の両方の進歩に基づき、デジタル乳房トモシンセシス(DBT)が乳房画像診断の標準となりつつある。トモシンセシスから得られる追加情報により、重複組織による交絡作用が減少し、病変の検出、特徴づけ、局在の改善が可能になる。また、2次元のフルフィールドデジタルマンモグラフィのみを使用して撮影するのと比較して、再構成されたDBTデータセットの準3次元情報は、より効果的な画像ワークアップを可能にする。
  • 2021年3月に中国のBritish Journal of Radiology誌に発表された研究によると、乳房が厚い若い女性では、全視野デジタルマンモグラフィ(FFDM)では悪性腫瘍の感度が限られている。したがって、デジタル乳房トモシンセシス(DBT)は、このような場合、がんがその上の組織によって隠されてしまうリスクを低減することができる。乳房が厚い患者におけるDBTの多様な利点は、予測期間中のセグメント成長を促進すると予想される。
  • キャンペーンによる人々の意識の高まりは、予測期間中に調査されたセグメントを促進すると予想される。例えば、2021年3月、北京では第5回乳がん基金管理主任専門家フォーラムと2021年中国がん健康管理会議が開催された。このイベントでは、「健康中国乳がん重点10年行動(HC-ABCプロジェクト)」が正式に発足し、今後10年間で乳がん患者の生存率を向上させるための診断と治療の標準化に焦点が当てられた。これは、均質な診断と治療、標準化された診断と治療を強化することによって達成される。予測期間中、DBTのような標準的なマンモグラフィ検診を希望する患者が増える可能性があるため、このような取り組みがセグメントの成長を促進すると予想される。
  • したがって、乳がん検診に対する意識の高まりとDBTの利点の高まりが、同分野の成長を促進すると予想される要因である。

中国マンモグラフィ産業概要

中国のマンモグラフィ市場は適度な競争があり、複数の大手企業で構成されている。完成度の高さの要因としては、製品の発売やブランド認知度向上プログラムの実施など、市場参入企業の取り組みが活発化していることが挙げられる。現在、同市場で事業を展開している企業には、GEヘルスケア、富士フイルムホールディングス、シーメンス・ヘルティニアスAG、ケアストリームヘルスInc.、Koninklijke Philips NVなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場促進要因
4.2.1 乳がんの負担増
4.2.2 乳房画像診断分野における技術の進歩
4.2.3 乳がん検診キャンペーンへの様々な組織からの投資
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 放射線被曝による副作用のリスク
4.3.2 乳がん検診に対する適切な償還の欠如
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 供給者の交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分(市場規模-米ドル)
5.1 製品タイプ別
5.1.1 デジタル・システム
5.1.2 アナログシステム
5.1.3 乳房トモシンセシス
5.1.4 その他の製品タイプ
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 病院
5.2.2 専門クリニック
5.2.3 診断センター

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 ケアストリームヘルス社
6.1.2 トリビトロン・ヘルスケア
6.1.3 Koninklijke Philips NV
6.1.4 富士フイルムホールディングス
6.1.5 キヤノン株式会社(キヤノンメディカルシステムズ株式会社)
6.1.6 GEヘルスケア
6.1.7 General Medical Merate SpA
6.1.8 ホロジック・インク
6.1.9 コニカミノルタ株式会社
6.1.10 シーメンス・ヘルティニアスAG

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The China mammography market size is expected to grow from USD 121.25 million in 2024 to USD 185.97 million by 2029, at a CAGR of 11.24% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • COVID-19 significantly impacted the market studied due to the closure of clinics and diagnostic facilities, causing delays in early diagnosis that had an immediate effect on cancer patients. According to the study published in the Chinese Journal of General Surgery in February 202urgery in February 2020, patients with breast tumors had particularly low immunity and were susceptible to the new coronavirus. The low immunity among breast cancer patients for COVID-19 led to a decrease in attendees for breast cancer screening in China. However, during the late pandemic, the market saw a surge in screening for lagging cases, and post-pandemic, the market attained pace, thereby showing significant growth over the forecast period.
  • Factors such as the growing incidences of breast cancer, technological advancements in the field of breast imaging, and the investment from various organizations in breast cancer screening campaigns are boosting the growth of the market studied. Additionally, according to news published in Science and Technology Daily in March 2021, breast cancer patients in China will reach 2.5 million in 2021, of which men account for about 1%. Furthermore, data from Globocan 2020 published by the International Agency for Research on Cancer shows that there were 416,000 new instances of breast cancer in China in 2020, with a projected increase to 481,000 cases by 2040. The number of patients looking for mammograms at hospitals across China is anticipated to increase as breast cancer incidence rises, thereby accelerating market growth.
  • The increase in awareness of breast cancer and access to mammography screening services is another factor contributing to the market growth. For instance, according to an announcement made in July 2021 by Shenzhen Anke High-tech Co. Ltd, a manufacturer of mammography equipment, the isolated Chinese Qinghai-Tibet plateau will have access to mammography services. Thus, it was anticipated that more people would go for breast scans at hospitals equipped with mammography equipment, thereby fuelling market growth.
  • Thus, factors such as the rising incidence of breast cancer and rising initiatives from the key market players are anticipated to drive market growth. However, the risk of adverse effects from radiation exposure and lack of proper reimbursement for breast cancer screening are expected to hinder the market growth.

China Mammography Market Trends

Specialty Clinics Segment is Expected to Hold a Significant Market Share Over the Forecast Period

  • The high prevalence of breast cancer cases and strategic initiatives by the major clinics are expected to boost market growth and large investments in healthcare expenditure. Additionally, awareness programs are also expected to boost market growth.
  • According to the news published in March 2021, 400,000 Chinese women will develop breast cancer every year. Thus, the number of individuals requesting mammography screenings at clinics across China is anticipated to climb as breast cancer cases rise. This is anticipated to accelerate the segment expansion over the forecast period.
  • Furthermore, the launch of breast clinic services in China is expected to drive segment growth over the forecast period due to the increased adoption of mammography services. For instance, in June 2021, Jiahui Breast Institute, a breast clinic, offered breast health outpatient services, including breast health screening through mammograms.
  • Therefore, it is anticipated that the aforementioned improvements will further enhance the market growth in this sector.

Breast Tomosynthesis is Expected to Grow with a Healthy CAGR in the Market Studied Over the Forecast Period.

  • Breast tomosynthesis is a technologically advanced form of breast imaging that decreases the confounding effect of overlapping tissue and helps in improved lesion detection, characterization, and localization of tumors effectively.
  • Based on advancements in both screening and diagnostic imaging outcomes, digital breast tomosynthesis (DBT) is becoming the standard for breast imaging. The additional information obtained from the tomosynthesis decreases the confounding effect of overlapping tissue, allowing for improved lesion detection, characterization, and localization. Also, compared to only using two-dimensional full-field digital mammography for imaging, the reconstructed DBT data set's quasi-three-dimensional information enables a more effective imaging work-up.
  • According to the study published in the British Journal of Radiology in March 2021 in China, in younger women with thicker breasts, full-field digital mammography (FFDM) has limited sensitivity for malignancy. Therefore, Digital breast tomosynthesis (DBT) can reduce the risk of cancer being obscured by overlying tissue in such instances. The diverse advantages of DBT in patients with thick breast is expected to propel the segment growth over the forecast period.
  • Rising awareness among the people due to the campaigns is expected to drive the segment studied over the forecast period. For instance, in March 2021, Beijing hosted the 5th Breast Cancer Endowment Management Chief Expert Forum and the 2021 China Cancer Health Management Conference. During the event, the Healthy China Breast Cancer Key Decade Action (HC-ABC Project) was formally launched at the conference, focusing on standardizing diagnosis and treatment to improve breast cancer patient survival over the next ten years. This will be achieved by enhancing homogenous diagnosis and treatment as well as standardized diagnosis and therapy. During the projected period, initiatives like these are anticipated to enhance segment growth since more patients may request standard mammography screening such as DBT.
  • Therefore, the rising awareness of breast cancer screening and the rising benefits of DBT are the factors anticipated to drive the segment growth.

China Mammography Industry Overview

China's mammography market is moderately competitive and consists of several major players. The factors owing to the completion include the rising initiatives from the market players, such as the launch of products and conducting brand awareness programs. Some of the companies that are currently operating in the market are GE Healthcare, Fujifilm Holdings Corporation, Siemens Healthineers AG, Carestream Health Inc., and Koninklijke Philips NV, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Burden of Breast Cancer
4.2.2 Technological Advancements in the Field of Breast Imaging
4.2.3 Investment from Various Organizations in Breast Cancer Screening Campaigns
4.3 Market Restraints
4.3.1 Risk of Adverse Effects from Radiation Exposure
4.3.2 Lack of Proper Reimbursement for Breast Cancer Screening
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD)
5.1 By Product Type
5.1.1 Digital Systems
5.1.2 Analog Systems
5.1.3 Breast Tomosynthesis
5.1.4 Other Product Types
5.2 By End-User
5.2.1 Hospitals
5.2.2 Specialty Clinics
5.2.3 Diagnostic Centers

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Carestream Health Inc.
6.1.2 Trivitron Healthcare
6.1.3 Koninklijke Philips NV
6.1.4 Fujifilm Holdings Corporation
6.1.5 Canon Inc. (Canon Medical Systems Corporation)
6.1.6 GE Healthcare
6.1.7 General Medical Merate SpA
6.1.8 Hologic Inc.
6.1.9 Konica Minolta Inc.
6.1.10 Siemens Healthineers AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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