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使い捨て血液バッグの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Global Disposable Blood Bags - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

使い捨て血液バッグの世界市場規模は、2024年には4億4,595万米ドルと推定され、2029年には5億5,096万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.32%である。 COVID-19現在の状況で... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

使い捨て血液バッグの世界市場規模は、2024年には4億4,595万米ドルと推定され、2029年には5億5,096万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.32%である。

COVID-19現在の状況では、回復した患者の全血または血漿を用いた受動的免疫療法が、感染症の治療戦略の可能性を持っている。回復期の血液を通して中和抗体を輸血するというコンセプトは、世界中の病院で急速に採用されている戦略である。このように、血液や血漿を用いた受動免疫療法の急速な採用により、これらの血液バッグは、血漿療法中の血液の保存や移送にますます使用されるようになっており、市場の成長を促進している。

世界のディスポーザブル血液バッグ市場は、主に世界的な死亡事故の増加、外傷や重傷の幅広い存在によって牽引されている。世界保健機関(WHO)によると、2021年4月には毎年130万人以上が交通事故や事故で死亡している。交通事故死は15~29歳の死因の第1位である。さらに、2,000万人から5,000万人が非致死的な負傷を負い、その多くが負傷のために障害を負っている。このような重傷は、致命的な傷害を治療するための外科手術の際に、採血や輸血活動を伴うことが多い。従って、外科手術の負担増が使い捨て血液バッグの調達率を高め、市場成長を促進する可能性がある。

血液関連疾患やその他の慢性疾患の有病率の増加は、献血、採血、保管を促進する政府のイニシアチブの数と相まって、予測期間中に業界を牽引すると予想される。例えば、世界血友病連盟(World Federation Hemophilia)の2019年版報告書によると、世界では毎年2万人以上の血友病患者が生まれ、そのうち約7,000人が重症である。

さらに、カナダ政府統計局の報告によると、2020年7月現在、カナダの高齢者人口は6,835,866人で、カナダ人口の17.5%を占めている。カナダでは、心血管疾患にかかりやすい高齢者の割合が年々増加している。このため、外科手術の件数が増加し、使い捨て血液バッグの需要が増加すると予想される。しかし、献血や輸血に伴うリスクが高いため、市場の成長は抑制されると予想される。

使い捨て血液バッグの市場動向

輸血バッグが大きな市場シェアを占める見込み

血液の種類別では、輸血バッグが大きな市場シェアを占めると予想されている。輸血バッグは、血液製剤を静脈内で循環させるために使用される。輸血プロセスは、失われた血液成分を補うために様々な病状に使用される。

いくつかの慢性疾患や感染症の負担の増加、外科手術の増加と相まって、輸血バッグの需要を煽ると予想されている。米国赤十字社によると、米国では毎年約2100万個の血液成分が輸血されている。

さらに、世界保健機関(WHO)が発表した統計によると、2020年には1億1850万人以上の献血が集められ、病気の患者に輸血される。このうち40%は高所得国で集められ、世界人口の16%を占めている。WHOによれば、2013年から2018年にかけて、自発的な無報酬ドナーからの献血は780万件増加したと報告されている。このような献血に関する意識の高まりは、輸血バッグの市場成長を促進すると予想される。したがって、上記の要因により、市場は予測期間中に高い成長を遂げると予想される。

予測期間中、北米が最大の市場シェアを維持する見込み

北米は使い捨て血液バッグ市場の主要市場の1つになると予想されている。同地域では、血液検査の普及が進むとともに、いくつかの慢性疾患や血液関連疾患が大量に存在するなどの要因が、同市場に有利な成長をもたらしている。さらに、確立され設備の整った医療インフラの存在、献血活動の増加、感染症予防のために使い捨て血液バッグの使用を促進する政府の取り組みと相まって、市場成長にプラスの影響を与える可能性がある要因である。

2018年に米国赤十字社が発表した統計によると、米国では毎日36,000単位以上の赤血球が必要とされ、約7,000単位の血小板と約10,000単位の血漿が毎日必要とされている。米国では推定680万人が献血を行っている。

一方、この地域では慢性疾患の負担が増え続けている。例えば、国際がん研究機関によると、米国では2020年に228万人ががんに罹患し、2040年までにがんの負担は312万人に達すると推定されている。したがって、この地域には市場を推進するあらゆる要因が存在するため、北米は将来的に有利な成長を遂げると予想される。

使い捨て血液バッグ産業概要

Fresenius SE & Co.KGaA、Haemonetics Corporation、MacoPharma SA、Teleflex Incorporated、およびTerumo Corporationは、現在使い捨て血液バッグ市場を支配しているいくつかの主要企業である。使い捨て血液バッグ市場は、多数のプレーヤーの存在により断片化され、競争が激しい。主要プレーヤーは現在、市場での地位を強化するために事業拡大に注目している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 罹患者数の増加
4.2.2 血液関連疾患およびその他の慢性疾患の負担増
4.2.3 献血に対する政府の取り組みの増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 献血と輸血に伴う高いリスク
4.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 買い手/消費者の交渉力
4.4.2 供給者の交渉力
4.4.3 新規参入企業の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 採血バッグのタイプ別
5.1.1 採血バッグ
5.1.1.1 シングル血液バッグ
5.1.1.2 ダブル血液バッグ
5.1.1.3 トリプル血液バッグ
5.1.1.4 4重採血バッグ
5.1.2 輸血バッグ
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 血液銀行
5.2.2 病院
5.2.3 非政府機関およびその他
5.3 地域別
5.3.1 北米
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 イタリア
5.3.2.5 スペイン
5.3.2.6 その他のヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 韓国
5.3.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 中東・アフリカ
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 南アフリカ
5.3.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.3.5 南米
5.3.5.1 ブラジル
5.3.5.2 アルゼンチン
5.3.5.3 その他の南米

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 アドバケアファーマ
6.1.2 フレゼニウス SE & Co.KGaA
6.1.3 ジェネシスBPS
6.1.4 グリフォルスSA
6.1.5 Haemonetics Corporation
6.1.6 HLLライフケアリミテッド
6.1.7 INNVOL
6.1.8 JMS Co.Ltd.
6.1.9 川澄研究所
6.1.10 マコファーマ
6.1.11 ネオメディック・インターナショナル
6.1.12 ポリメディキュア・リミテッド
6.1.13 スパン・ヘルスケア・プライベート・リミテッド
6.1.14 テレフレックス・インコーポレーテッド
6.1.15 テルモ・コーポレーション

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Global Disposable Blood Bags Market size is estimated at USD 445.95 million in 2024, and is expected to reach USD 550.96 million by 2029, growing at a CAGR of 4.32% during the forecast period (2024-2029).

In the current COVID-19 circumstances, passive immunotherapy using whole blood or plasma from recovered patients has become a potential therapeutic strategy for infections. The concept of transfusing neutralizing antibodies through convalescent blood is a rapidly adopted strategy among hospitals, worldwide. Thus, due to the rapid adoption of passive immunotherapy using blood and plasma, these blood bags are increasingly being used in storing and transferring blood during plasma therapy, propelling the market growth.

The global disposable blood bag market is primarily driven by the rising burden of fatal accidents and the wide presence of trauma and serious injuries, worldwide. According to the World Health Organization, in April 2021, more than 1.3 million people die every year because of road traffic crashes and accidents. Road traffic injuries are the leading cause of death among people aged between 15 and 29 years. Moreover, between 20 and 50 million people suffer non-fatal injuries, with many incurring a disability because of their injury. These serious injuries are often accompanied by blood collection and transfusion activities during surgical procedures to treat fatal injuries. Hence, the growing burden of surgical procedures may increase the procurement rate of disposable blood bags, driving the market growth.

The increasing prevalence of blood-related and other chronic diseases, coupled with the number of government initiatives to promote blood donation, blood collection, and storage, are expected to drive the industry during the forecast period. For instance, according to the World Federation Hemophilia, 2019 report, more than 20,000 people with hemophilia are born each year with hemophilia, worldwide, of which about 7,000 are severe.

Additionally, as per the Government of Canada Statistics report, as of July 2020, the Canadian elderly population was 6,835,866, which accounted for 17.5% of the Canadian population. The proportion of seniors in Canada has been increasing over time who are more prone to cardiovascular diseases. Thus, this is expected to fuel the number of surgical procedures, which is anticipated to increase the demand for disposable blood bags. However, high risk associated with blood donation and transfusion is anticipated to restrain the market growth.

Disposable Blood Bags Market Trends

Blood Transfusion Bag is Expected to Hold the Significant Market Share

By type of blood, the blood transfusion bag is anticipated to hold a significant market share. Blood transfusion bags are used to transfer blood products into one's circulation intravenously. The blood transfusion process is used for various medical conditions to replace lost components of the blood.

The increasing burden of several chronic diseases and infectious diseases, coupled with growing surgical procedures, is anticipated to fuel the demand for blood transfusion bags. According to the American National Red Cross, nearly around 21 million blood components are transfused each year in the United States.

Additionally, according to the statistics published in World Health Organization (WHO), in 2020, over 118.5 million blood donations are collected for blood transfusion to diseased patients. Globally, 40% of these are collected in high-income countries, which is home to 16% of the world's population. As per the WHO, an increase of 7.8 million blood donations from voluntary unpaid donors has been reported from 2013 to 2018. This increase in awareness regarding blood donation is expected to fuel the market growth of transfusion bags. Hence, due to the factors mentioned above, the market is anticipated to have high growth during the forecast period.

North America is Expected to Retain the Largest Market Share During the Forecast Period

North America is anticipated to be one of the leading markets in the disposable blood bags market. Factors, such as the increased penetration of blood tests, along with a huge presence of several chronic diseases and blood-related disorders in the region, are going to offer lucrative growth to the market. Additionally, the presence of well-established and equipped health care infrastructure and increased blood donation activities, coupled with government efforts in promoting the use of disposable blood bags to prevent infections, are the factors that may impact market growth positively.

As per the statistics published by the American National Red Cross in 2018, over 36,000 units of red blood cells are needed every day in the United States, and approximately 7,000 units of platelets and 10,000 units of plasma are needed daily in the United States. An estimated number of 6.8 million people donate blood in the United States.

On the other hand, the burden of chronic diseases is continuously increasing in this region. For instance, according to the International Agency for Research on Cancer Society, reported that in the United States amounted to 2.28 million cancer in 2020, and by 2040, the burden of cancer is estimated to reach 3.12 million. Hence, due to the presence of all the market propelling factors in the region, North America is anticipated to offer lucrative growth in the future.

Disposable Blood Bags Industry Overview

Fresenius SE & Co. KGaA, Haemonetics Corporation, MacoPharma SA, Teleflex Incorporated, and Terumo Corporation are some key players currently dominating the disposable blood bags market. The disposable blood bags market is fragmented and competitive due to the presence of a large number of players. The major players are currently aiming their attention to expand their businesses to strengthen their position in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing number of Taruma and Injuries
4.2.2 Rising Burden of Blood Related and Other Chronic Disorders
4.2.3 Increasing Government Initiatives for Blood Donations
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Risk Associated with Blood Donation and Transfusion
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type of Bag
5.1.1 Blood Collection Bags
5.1.1.1 Single Blood Bags
5.1.1.2 Double BloodBags
5.1.1.3 Triple Blood Bags
5.1.1.4 Quadruple Blood Bags
5.1.2 Blood Transfusion Bags
5.2 By End User
5.2.1 Blood Banks
5.2.2 Hospitals
5.2.3 Non-Government Organization and Others
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia Pacific
5.3.4 Middle-East and Africa
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil
5.3.5.2 Argentina
5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 AdvaCare Pharma
6.1.2 Fresenius SE & Co. KGaA
6.1.3 Genesis BPS
6.1.4 Grifols SA
6.1.5 Haemonetics Corporation
6.1.6 HLL Lifecare Limited
6.1.7 INNVOL
6.1.8 JMS Co. Ltd
6.1.9 Kawasumi Laboratories Inc.
6.1.10 MacoPharma
6.1.11 Neomedic International
6.1.12 Poly Medicure Limited
6.1.13 Span Healthcare Private Limited
6.1.14 Teleflex Incorporated
6.1.15 Terumo Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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