世界の拡張現実とバーチャルリアリティ市場レポート-世界戦略分析、規模、シェア、動向、予測(2023-2030年)Global Augmented and Virtual Reality Market Report- Global Strategic Analysis, Size, Share, Trend, and Forecast (2023-2030) 当レポートでは、世界の拡張現実(Augmented Reality)および仮想現実(Virtual Reality)市場を調査し、2023年から2030年にかけての市場の将来成長見通しやトレンドを予測しています。将来の成長は、現在の成長... もっと見る
サマリー当レポートでは、世界の拡張現実(Augmented Reality)および仮想現実(Virtual Reality)市場を調査し、2023年から2030年にかけての市場の将来成長見通しやトレンドを予測しています。将来の成長は、現在の成長率と全体的な市場規模を考慮して算出されています。また、市場成長の脅威となる代替品についても論じている。本レポートでは、世界の拡張現実と仮想現実市場を以下のようなセグメントに分類しています:技術別(AR、VR、複合現実)、用途別(ゲーム、ヘルスケア、教育)、デバイスタイプ別(ヘッドセット、スマートグラス、AR/VRアプリ)、地域別(北米、アジア太平洋、欧州、中南米、中東、アフリカ)。また、ベンダーランドスケープを図示し、世界のAR(拡張現実)・VR(仮想現実)市場の上位5社について詳細な分析を行いました。また、市場の成長を可能にする促進要因、ベンダーや市場全体が直面する主な課題、市場に影響を与えうる今後の動向についても分析しています。Marketlook Consultingは、世界の拡張現実および仮想現実市場に関連する主要データを収集し、様々な手法を用いてこれらのデータを分析しています。市場のミクロ、メゾ、マイクロ経済指標を詳細に調査し、市場ダイナミクスを明らかにしました。当レポートは、世界の拡張現実およびバーチャルリアリティ市場の質的および量的な詳細分析に基づいています。質的分析では、様々な投影法とサンプリング技術の適用を行いました。質的分析では、一次インタビュー、調査、ベンダー説明会を実施しました。これらのプロセスの結果として収集されたデータは、専門家の意見を通じて検証された。 拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場は2030年までに2,248億6,000万米ドルを超える 拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場レポートは、業界の潜在力、販売と購入の意思決定に影響を与える主要要因、ホットスポット、世界の拡張現実とバーチャルリアリティ市場のソリューションプロバイダーが利用可能な機会に関する包括的な定性的および定量的洞察を提供します。この調査レポートは、2023年から2030年までの予測期間中に、市場の指標に関する貴重な洞察を得るために、過去だけでなく現在の成長動向と機会を調査しています。本レポートでは、2022年を基準年、2023年から30年を予測年として、2020年から2030年までの世界の拡張現実とバーチャルリアリティ市場の収益を提供します。また2023年から2030年までの世界の拡張現実とバーチャルリアリティ市場の複合年間成長率(CAGR 25.3%)も掲載しています。 拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場調査のセグメント別分析 拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場調査は、事業活動、地理的プレゼンス、主要応用分野、エンドユーザーなどを特定することによって、様々なパラメータに基づいてセグメント化されます。戦略的観点から、市場展望はSWOT分析、バリューチェーン分析、ポーターのファイブフォース分析を含むいくつかのフレームワークをカバーし、製品/市場ライフサイクルの評価も提供しています。 拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場調査の地理的範囲 拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場をより良く理解するために、市場は北米(米国、カナダ)、欧州(英国、フランス、ドイツ、ロシア、イタリア、欧州のその他)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、APACのその他)、中南米(ブラジル、メキシコ、中南米のその他)、中東・アフリカ(サウジアラビア、アラブ首長国連邦、南アフリカ、MEAのその他)などの地域に区分されます。また、各地域の国別分析も網羅的に行っている。 拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場調査に関する企業分析 本レポートでは、世界中で事業を展開する主要企業数社を分析することで、著名なグローバル企業間の競争の度合いを詳しく解説しています。調査分析専門チームは、市場の主要企業による世界市場競争、市場シェア、最新の産業動向、革新的製品の発売、提携、合併・買収など様々な特徴に光を当てています。主要企業は、世界的な競争を洞察するための調査手法を使用して分析されています。 目次Table of Content:1. Introduction 1.1. Research Objective 1.2. Research Methodology 1.3. Research Process 1.4. Respondent Profile 2. Executive Summary 3. Global Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 3.1. Market Size & Analysis 3.2. Market Share & Analysis 3.2.1. By Technology 3.2.1.1. AR 3.2.1.2. VR 3.2.1.3. mixed reality 3.2.2. By Application 3.2.2.1. gaming 3.2.2.2. healthcare 3.2.2.3. education 3.2.3. By Device Type 3.2.3.1. headsets 3.2.3.2. smart glasses 3.2.4. By Region 3.2.4.1. Asia-Pacific 3.2.4.2. Europe 3.2.4.3. North America 3.2.4.4. Middle East & Africa 3.2.4.5. Latin America 4. Asia-Pacific Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 4.1. Market Size & Analysis 4.2. Market Share & Analysis 4.2.1. By Technology 4.2.2. By Application 4.2.3. By Device Type 4.2.4. By Country 4.2.4.1. China 4.2.4.2. India 4.2.4.3. Japan 4.2.4.4. South Korea 4.2.4.5. Australia 4.2.4.6. Rest of Asia-Pacific 5. Europe Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 5.1. Market Size & Analysis 5.2. Market Share & Analysis 5.2.1. By Technology 5.2.2. By Application 5.2.3. By Device Type 5.2.4. By Country 5.2.4.1. United Kingdom 5.2.4.2. Germany 5.2.4.3. France 5.2.4.4. Italy 5.2.4.5. Russia 5.2.4.6. Rest of Europe 6. North America Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 6.1. Market Size & Analysis 6.2. Market Share & Analysis 6.2.1. By Technology 6.2.2. By Application 6.2.3. By Device Type 6.2.4. By Country 6.2.4.1. United States 6.2.4.2. Canada 7. Latin America Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 7.1. Market Size & Analysis 7.2. Market Share & Analysis 7.2.1. By Technology 7.2.2. By Application 7.2.3. By Device Type 7.2.4. By Country 7.2.4.1. Brazil 7.2.4.2. Mexico 7.2.4.3. Rest of Latin America 8. Middle East & Africa Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 8.1. Market Size & Analysis 8.2. Market Share & Analysis 8.2.1. By Technology 8.2.2. By Application 8.2.3. By Device Type 8.2.4. By Country 8.2.4.1. Saudi Arabia 8.2.4.2. UAE 8.2.4.3. South Africa 8.2.4.4. Rest of Middle East and Africa 9. Global Augmented and Virtual Reality Market Dynamics 9.1. Growth Drivers 9.2. Challenges 9.3. Impact Analysis 10. Global Augmented and Virtual Reality Market Opportunities 11. Global Augmented and Virtual Reality Value Chain Analysis 12. Global Augmented and Virtual Reality Market Policies and Regulations 13. Global Augmented and Virtual Reality Market Trends & Insights 14. Global Augmented and Virtual Reality Market Porter's Five Forces Analysis 15. Global Augmented and Virtual Reality Market-Entropy 15.1. New Product Launches 15.2. M&A, Collaborations, JVs, and Partnerships 16. Global Augmented and Virtual Reality Market Company Analysis 16.1. Facebook Technologies, LLC (Oculus VR) 16.2. Google LLC (Google ARCore) 16.3. Microsoft Corporation (HoloLens) 16.4. Apple Inc. (ARKit) 16.5. Sony Corporation (PlayStation VR) 16.6. HTC Corporation (Vive) 16.7. Magic Leap, Inc. 16.8. Vuzix Corporation 16.9. DAQRI (DAQRI International, Inc.) 16.10. Meta Company (formerly known as Metaio GmbH) 17. About Us & Contact Details
SummaryThis report gives an insight into the global Augmented and Virtual Reality Market and predicts the future growth prospects and the trends that may exhibit in the market during the period of 2023-2030. The future growth has been calculated by taking into account the present growth rate and the overall market size. We have also discussed the alternatives that pose a threat to the growth of the market. In, this report we have categorized the global Augmented and Virtual Reality Market into segments that are: By Technology (AR, VR, mixed reality); By Application (gaming, healthcare, education); By Device Type (headsets, smart glasses, AR/VR apps); By Region (North America, Asia Pacific, Europe, Latin America, Middle East and Africa). Table of ContentsTable of Content:1. Introduction 1.1. Research Objective 1.2. Research Methodology 1.3. Research Process 1.4. Respondent Profile 2. Executive Summary 3. Global Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 3.1. Market Size & Analysis 3.2. Market Share & Analysis 3.2.1. By Technology 3.2.1.1. AR 3.2.1.2. VR 3.2.1.3. mixed reality 3.2.2. By Application 3.2.2.1. gaming 3.2.2.2. healthcare 3.2.2.3. education 3.2.3. By Device Type 3.2.3.1. headsets 3.2.3.2. smart glasses 3.2.4. By Region 3.2.4.1. Asia-Pacific 3.2.4.2. Europe 3.2.4.3. North America 3.2.4.4. Middle East & Africa 3.2.4.5. Latin America 4. Asia-Pacific Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 4.1. Market Size & Analysis 4.2. Market Share & Analysis 4.2.1. By Technology 4.2.2. By Application 4.2.3. By Device Type 4.2.4. By Country 4.2.4.1. China 4.2.4.2. India 4.2.4.3. Japan 4.2.4.4. South Korea 4.2.4.5. Australia 4.2.4.6. Rest of Asia-Pacific 5. Europe Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 5.1. Market Size & Analysis 5.2. Market Share & Analysis 5.2.1. By Technology 5.2.2. By Application 5.2.3. By Device Type 5.2.4. By Country 5.2.4.1. United Kingdom 5.2.4.2. Germany 5.2.4.3. France 5.2.4.4. Italy 5.2.4.5. Russia 5.2.4.6. Rest of Europe 6. North America Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 6.1. Market Size & Analysis 6.2. Market Share & Analysis 6.2.1. By Technology 6.2.2. By Application 6.2.3. By Device Type 6.2.4. By Country 6.2.4.1. United States 6.2.4.2. Canada 7. Latin America Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 7.1. Market Size & Analysis 7.2. Market Share & Analysis 7.2.1. By Technology 7.2.2. By Application 7.2.3. By Device Type 7.2.4. By Country 7.2.4.1. Brazil 7.2.4.2. Mexico 7.2.4.3. Rest of Latin America 8. Middle East & Africa Augmented and Virtual Reality Market Outlook, 2020-2030F 8.1. Market Size & Analysis 8.2. Market Share & Analysis 8.2.1. By Technology 8.2.2. By Application 8.2.3. By Device Type 8.2.4. By Country 8.2.4.1. Saudi Arabia 8.2.4.2. UAE 8.2.4.3. South Africa 8.2.4.4. Rest of Middle East and Africa 9. Global Augmented and Virtual Reality Market Dynamics 9.1. Growth Drivers 9.2. Challenges 9.3. Impact Analysis 10. Global Augmented and Virtual Reality Market Opportunities 11. Global Augmented and Virtual Reality Value Chain Analysis 12. Global Augmented and Virtual Reality Market Policies and Regulations 13. Global Augmented and Virtual Reality Market Trends & Insights 14. Global Augmented and Virtual Reality Market Porter's Five Forces Analysis 15. Global Augmented and Virtual Reality Market-Entropy 15.1. New Product Launches 15.2. M&A, Collaborations, JVs, and Partnerships 16. Global Augmented and Virtual Reality Market Company Analysis 16.1. Facebook Technologies, LLC (Oculus VR) 16.2. Google LLC (Google ARCore) 16.3. Microsoft Corporation (HoloLens) 16.4. Apple Inc. (ARKit) 16.5. Sony Corporation (PlayStation VR) 16.6. HTC Corporation (Vive) 16.7. Magic Leap, Inc. 16.8. Vuzix Corporation 16.9. DAQRI (DAQRI International, Inc.) 16.10. Meta Company (formerly known as Metaio GmbH) 17. About Us & Contact Details
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