世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ドイツゲーム機市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Germany Games Consoles Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

ドイツゲーム機市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 ドイツのゲーム機業界プロファイルは、市場規模(金額と数量2017-22、2027年予測)を含むトップラインの質的および量的要約情報を提供します。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年2月10日 US$350
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
52 英語

 

サマリー

ドイツゲーム機市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

ドイツのゲーム機業界プロファイルは、市場規模(金額と数量2017-22、2027年予測)を含むトップラインの質的および量的要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業に関する記述も掲載しています。

主要なハイライト

- ゲーム機市場は、任天堂、マイクロソフト、ソニーが、それぞれの家庭用エンターテインメントコンソール、携帯型モデル、2017年に復活したハイブリッドモデルなどのコンソールプラットフォームの販売を通じて得た総収益で構成されています。
- ドイツのゲーム機市場の2022年の総収入は9億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は9.2%でした。
- 市場の消費量は2017年から2022年にかけてCAGR-6.4%で減少し、2022年には合計2,048.0千台となった。
- 2022年、ドイツのゲーム機市場は需要の鈍化が見られる。需要の伸びを阻害する要因として、景気低迷や戸締まり緩和による消費者の嗜好の変化などが挙げられます。

スコープ

- ドイツのゲーム機市場の規模、成長、主要プレイヤーを特定することで、初歩的な調査にかかる時間を短縮することができます。
- ファイブフォース分析により、ドイツのゲーム機市場の競争激化とその魅力を把握
- 主要企業のプロフィールから、ゲーム機市場の主要プレイヤーのグローバルな事業展開と財務実績を明らかにします。
- ドイツのゲーム機市場の今後の成長見通しを、金額・数量ともに5年間の予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2022年のドイツのゲーム機市場規模は?
- 2027年のドイツのゲーム機市場規模は?
- ドイツのゲーム機市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間における市場の推移は?
- ドイツのゲーム機市場は、地域別ではどの程度の規模なのか?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What strategies do leading players follow?
7.4. Have there been new console any releases in recent years?
7.5. What companies are disrupting the game console market?
7.6. How have leading players responded to market disruption?
8 Company Profiles
8.1. Sony Corporation
8.2. Microsoft Corporation
8.3. Nintendo Co., Ltd.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Germany games consoles market value: $ million, 2017-22(e)
Table 2: Germany games consoles market volume: thousand units, 2017–22(e)
Table 3: Germany games consoles market category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 4: Germany games consoles market category segmentation: $ million, 2017-2022
Table 5: Germany games consoles market geography segmentation: $ million, 2022(e)
Table 6: Germany games consoles market value forecast: $ million, 2022-27
Table 7: Germany games consoles market volume forecast: thousand units, 2022–27
Table 8: Germany games consoles market share: % share, by value, 2022(e)
Table 9: Sony Corporation: key facts
Table 10: Sony Corporation: Annual Financial Ratios
Table 11: Sony Corporation: Key Employees
Table 12: Sony Corporation: Key Employees Continued
Table 13: Microsoft Corporation: key facts
Table 14: Microsoft Corporation: Annual Financial Ratios
Table 15: Microsoft Corporation: Key Employees
Table 16: Microsoft Corporation: Key Employees Continued
Table 17: Nintendo Co., Ltd.: key facts
Table 18: Nintendo Co., Ltd.: Annual Financial Ratios
Table 19: Nintendo Co., Ltd.: Key Employees
Table 20: Germany size of population (million), 2018–22
Table 21: Germany gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 22: Germany gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 23: Germany inflation, 2018–22
Table 24: Germany consumer price index (absolute), 2018–22
Table 25: Germany exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Germany Games Consoles Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Games Consoles in Germany industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The games consoles market consists of the total revenues generated by Nintendo, Microsoft and Sony through the sale of their console platforms including heir respective home entertainment consoles, their handheld models and realised back in 2017 hybrid models.
- The German games consoles market had total revenues of $0.9billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 9.2% between 2017 and 2022.
- Market consumption volumes declined with a CAGR of -6.4% between 2017 and 2022, to reach a total of 2,048.0 thousand units in 2022.
- In 2022, the games consoles market in Germany witnessed slowdown in demand. Factors impeding demand growth include the economic downturn and a shift in consumer preferences as a result of easing lockdowns.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, and leading players in the games consoles market in Germany
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the games consoles market in Germany
- Leading company profiles reveal details of key games consoles market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Germany games consoles market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Germany games consoles market by value in 2022?
- What will be the size of the Germany games consoles market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Germany games consoles market?
- How has the market performed over the last five years?
- How large is Germany’s games consoles market in relation to its regional counterparts?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What strategies do leading players follow?
7.4. Have there been new console any releases in recent years?
7.5. What companies are disrupting the game console market?
7.6. How have leading players responded to market disruption?
8 Company Profiles
8.1. Sony Corporation
8.2. Microsoft Corporation
8.3. Nintendo Co., Ltd.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Germany games consoles market value: $ million, 2017-22(e)
Table 2: Germany games consoles market volume: thousand units, 2017–22(e)
Table 3: Germany games consoles market category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 4: Germany games consoles market category segmentation: $ million, 2017-2022
Table 5: Germany games consoles market geography segmentation: $ million, 2022(e)
Table 6: Germany games consoles market value forecast: $ million, 2022-27
Table 7: Germany games consoles market volume forecast: thousand units, 2022–27
Table 8: Germany games consoles market share: % share, by value, 2022(e)
Table 9: Sony Corporation: key facts
Table 10: Sony Corporation: Annual Financial Ratios
Table 11: Sony Corporation: Key Employees
Table 12: Sony Corporation: Key Employees Continued
Table 13: Microsoft Corporation: key facts
Table 14: Microsoft Corporation: Annual Financial Ratios
Table 15: Microsoft Corporation: Key Employees
Table 16: Microsoft Corporation: Key Employees Continued
Table 17: Nintendo Co., Ltd.: key facts
Table 18: Nintendo Co., Ltd.: Annual Financial Ratios
Table 19: Nintendo Co., Ltd.: Key Employees
Table 20: Germany size of population (million), 2018–22
Table 21: Germany gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 22: Germany gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 23: Germany inflation, 2018–22
Table 24: Germany consumer price index (absolute), 2018–22
Table 25: Germany exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/18 10:26

155.35 円

164.28 円

199.02 円

ページTOPに戻る