世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

マレーシアの旅行・観光市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Malaysia Travel and Tourism Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

マレーシアの旅行・観光市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 マレーシアの旅行・観光産業の産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(金額と数量2017-22、2027年予測)など、トップラインの定性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年3月13日 US$350
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
66 英語

 

サマリー

マレーシアの旅行・観光市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

マレーシアの旅行・観光産業の産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(金額と数量2017-22、2027年予測)など、トップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- 旅行・観光産業は、旅客航空会社、旅客鉄道、フードサービス、ホテル・モーテル、旅行仲介業者、カジノ・ゲーム市場が生み出す収益で構成されています。
- マレーシアの旅行・観光産業の2022年の総収入は424億ドルで、2017年から2022年の複合年間変化率(CARC)は2.1%のマイナスとなった。
- フードサービスは2022年に業界最大のセグメントとなり、総収入は170億ドルで、業界全体の40.2%に相当する金額でした。
- 韓国はマレーシアにとって重要なインバウンド観光市場の一つであり、COVID-19以前は一人当たりの支出額が高く、平均滞在日数も長かった。政府機関であるマレーシア政府観光局は、2022年6月22日から2022年7月1日までの2週間、韓国でロードショーを開始し、韓国全土の定期観光客と新規の国際観光客を誘致することを目的としています。

スコープ

- マレーシアの旅行・観光市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、初歩的な調査にかかる時間を短縮
- ファイブフォース分析により、マレーシアの旅行・観光市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロファイルから、旅行・観光市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。
- マレーシアの旅行・観光市場の今後の成長見通しを、金額・数量ともに5年間の予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2022年のマレーシアの旅行・観光市場の規模(金額)は?
- 2027年のマレーシアの旅行・観光市場の規模はどうなるのか?
- マレーシアの旅行・観光市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- マレーシアの旅行・観光市場における上位の競合他社は?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the foodservice industry?
7.2. What strategies do these leading players follow?
7.3. How is technology being used by these leading companies?
7.4. Who are the leading players in the hotels and motels industry?
7.5. What strategies do the leading players follow?
7.6. What are the strengths of leading players?
7.7. How is technology being used by these leading companies?
7.8. Are there any threats to these leading players?
7.9. What have been the most recent developments in the hotels and motels industry?
8 Company Profiles
8.1. KFC Corp
8.2. McDonald's Corp
8.3. Marriott International Inc
8.4. Hot & Roll Holdings Sdn Bhd
8.5. Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn Bhd
8.6. Starbucks Corporation
8.7. Capital A Bhd
8.8. Malaysia Airlines Berhad
8.9. Sun Inns Hotel
8.10. Batik Air
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Malaysia travel & tourism industry value: $ billion, 2017–22(e)
Table 2: Malaysia travel & tourism industry category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 3: Malaysia travel & tourism industry category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 4: Malaysia travel & tourism industry geography segmentation: $ billion, 2022(e)
Table 5: Malaysia travel & tourism industry value forecast: $ billion, 2022–27
Table 6: KFC Corp: key facts
Table 7: KFC Corp: Key Employees
Table 8: McDonald's Corp: key facts
Table 9: McDonald's Corp: Annual Financial Ratios
Table 10: McDonald's Corp: Key Employees
Table 11: McDonald's Corp: Key Employees Continued
Table 12: McDonald's Corp: Key Employees Continued
Table 13: Marriott International Inc: key facts
Table 14: Marriott International Inc: Annual Financial Ratios
Table 15: Marriott International Inc: Key Employees
Table 16: Marriott International Inc: Key Employees Continued
Table 17: Marriott International Inc: Key Employees Continued
Table 18: Marriott International Inc: Key Employees Continued
Table 19: Hot & Roll Holdings Sdn Bhd: key facts
Table 20: Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn Bhd: key facts
Table 21: Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn Bhd: Key Employees
Table 22: Starbucks Corporation: key facts
Table 23: Starbucks Corporation: Annual Financial Ratios
Table 24: Starbucks Corporation: Key Employees
Table 25: Starbucks Corporation: Key Employees Continued
Table 26: Starbucks Corporation: Key Employees Continued
Table 27: CRG Holdings, LLC : key facts
Table 28: Capital A Bhd: key facts
Table 29: Capital A Bhd: Annual Financial Ratios
Table 30: Capital A Bhd: Key Employees
Table 31: Malaysia Airlines Berhad: key facts
Table 32: Malaysia Airlines Berhad: Key Employees
Table 33: Sun Inns Hotel: key facts
Table 34: Batik Air: key facts
Table 35: Batik Air: Key Employees
Table 36: Malaysia size of population (million), 2018–22
Table 37: Malaysia gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 38: Malaysia gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 39: Malaysia inflation, 2018–22
Table 40: Malaysia consumer price index (absolute), 2018–22
Table 41: Malaysia exchange rate, 2018–22

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Malaysia Travel and Tourism Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Travel & Tourism in Malaysia industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The travel and tourism industry consists of revenues generated by passenger airlines, passenger rail, foodservice, hotels and motels, travel intermediaries and casinos and gaming market.
- The Malaysian travel and tourism industry had total revenues of $42.4 billion in 2022, representing a negative compound annual rate of change (CARC) of 2.1% between 2017 and 2022.
- Food service was the industry's largest segment in 2022, with total revenues of $17.0 billion, equivalent to 40.2% of the industry's overall value.
- South Korea was one of the key inbound tourist markets for Malaysia, with high per capita expenditure and longer average length of stay prior to COVID-19. Tourism Malaysia, a government agency, launched a two-week roadshow from June 22, 2022, to July 1, 2022, in South Korea with the aim to attract regular and new international tourists across the country.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the travel & tourism market in Malaysia
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the travel & tourism market in Malaysia
- Leading company profiles reveal details of key travel & tourism market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Malaysia travel & tourism market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Malaysia travel & tourism market by value in 2022?
- What will be the size of the Malaysia travel & tourism market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Malaysia travel & tourism market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Malaysia's travel & tourism market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the foodservice industry?
7.2. What strategies do these leading players follow?
7.3. How is technology being used by these leading companies?
7.4. Who are the leading players in the hotels and motels industry?
7.5. What strategies do the leading players follow?
7.6. What are the strengths of leading players?
7.7. How is technology being used by these leading companies?
7.8. Are there any threats to these leading players?
7.9. What have been the most recent developments in the hotels and motels industry?
8 Company Profiles
8.1. KFC Corp
8.2. McDonald's Corp
8.3. Marriott International Inc
8.4. Hot & Roll Holdings Sdn Bhd
8.5. Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn Bhd
8.6. Starbucks Corporation
8.7. Capital A Bhd
8.8. Malaysia Airlines Berhad
8.9. Sun Inns Hotel
8.10. Batik Air
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Malaysia travel & tourism industry value: $ billion, 2017–22(e)
Table 2: Malaysia travel & tourism industry category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 3: Malaysia travel & tourism industry category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 4: Malaysia travel & tourism industry geography segmentation: $ billion, 2022(e)
Table 5: Malaysia travel & tourism industry value forecast: $ billion, 2022–27
Table 6: KFC Corp: key facts
Table 7: KFC Corp: Key Employees
Table 8: McDonald's Corp: key facts
Table 9: McDonald's Corp: Annual Financial Ratios
Table 10: McDonald's Corp: Key Employees
Table 11: McDonald's Corp: Key Employees Continued
Table 12: McDonald's Corp: Key Employees Continued
Table 13: Marriott International Inc: key facts
Table 14: Marriott International Inc: Annual Financial Ratios
Table 15: Marriott International Inc: Key Employees
Table 16: Marriott International Inc: Key Employees Continued
Table 17: Marriott International Inc: Key Employees Continued
Table 18: Marriott International Inc: Key Employees Continued
Table 19: Hot & Roll Holdings Sdn Bhd: key facts
Table 20: Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn Bhd: key facts
Table 21: Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn Bhd: Key Employees
Table 22: Starbucks Corporation: key facts
Table 23: Starbucks Corporation: Annual Financial Ratios
Table 24: Starbucks Corporation: Key Employees
Table 25: Starbucks Corporation: Key Employees Continued
Table 26: Starbucks Corporation: Key Employees Continued
Table 27: CRG Holdings, LLC : key facts
Table 28: Capital A Bhd: key facts
Table 29: Capital A Bhd: Annual Financial Ratios
Table 30: Capital A Bhd: Key Employees
Table 31: Malaysia Airlines Berhad: key facts
Table 32: Malaysia Airlines Berhad: Key Employees
Table 33: Sun Inns Hotel: key facts
Table 34: Batik Air: key facts
Table 35: Batik Air: Key Employees
Table 36: Malaysia size of population (million), 2018–22
Table 37: Malaysia gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 38: Malaysia gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 39: Malaysia inflation, 2018–22
Table 40: Malaysia consumer price index (absolute), 2018–22
Table 41: Malaysia exchange rate, 2018–22

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/19 10:26

155.48 円

165.11 円

199.74 円

ページTOPに戻る