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中国旅行・観光市場の概要、競合分析、2027年までの予測


China Travel and Tourism Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

中国旅行・観光市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 中国の旅行・観光産業の産業プロファイルは、市場規模(2017-22年の値、2027年の予測)を含むトップラインの定性的および定量的な要約情報を提... もっと見る

 

 

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2023年3月13日 US$350
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サマリー

中国旅行・観光市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

中国の旅行・観光産業の産業プロファイルは、市場規模(2017-22年の値、2027年の予測)を含むトップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- 旅行・観光産業は、旅客航空会社、旅客鉄道、フードサービス、ホテル・モーテル、旅行仲介業者、カジノ・ゲーム市場が生み出す収益で構成されています。
- 中国の旅行・観光産業の2022年の総収入は1兆1306億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は2.2%であった。
- フードサービスは2022年に業界最大のセグメントとなり、総収入は6,533億ドルで、業界全体の57.8%に相当する金額でした。
- 都市化の進展と経済発展により、中国の世帯の平均所得が増加し、個人の購買力が向上しています。経済成長はレジャーやビジネス旅行の需要を喚起し、業界の成長を牽引しています。

スコープ

- 中国の旅行・観光市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査時間を短縮
- ファイブフォース分析により、中国の旅行・観光市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロフィールから、旅行・観光市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績を明らかにします。
- 中国の旅行・観光市場の将来的な成長見通しを5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせます。

購入の理由

- 2022年の中国旅行・観光市場の市場規模はいくらか?
- 2027年の中国の旅行・観光市場の規模は?
- 中国の旅行・観光市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 中国の旅行・観光市場を構成する主なセグメントは何か?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the foodservice industry?
7.2. What strategies do these leading players follow?
7.3. How is technology being used by these leading companies?
7.4. Who are the leading players in the hotels and motels industry?
7.5. What strategies do the leading players follow?
7.6. What are the strengths of leading players?
7.7. Are there any threats to these leading players?
7.8. What have been the most recent developments in the hotels and motels industry?
8 Company Profiles
8.1. Yum! Brands, Inc.
8.2. McDonald's Corp
8.3. H World Group Ltd
8.4. Shanghai Jin Jiang Capital Co Ltd
8.5. BTG Hotels Group Co Ltd
8.6. Starbucks Corporation
8.7. Air China Ltd
8.8. Hainan Airlines Co Ltd
8.9. China Eastern Airlines Corp Ltd
8.10. China Southern Airlines Co Ltd
8.11. GreenTree Hospitality Group Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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図表リスト

List of Tables
Table 1: China travel & tourism industry value: $ billion, 2017–22(e)
Table 2: China travel & tourism industry category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 3: China travel & tourism industry category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 4: China travel & tourism industry geography segmentation: $ billion, 2022(e)
Table 5: China travel & tourism industry value forecast: $ billion, 2022–27
Table 6: Yum! Brands, Inc.: key facts
Table 7: Yum! Brands, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 8: Yum! Brands, Inc.: Key Employees
Table 9: Yum! Brands, Inc.: Key Employees Continued
Table 10: McDonald's Corp: key facts
Table 11: McDonald's Corp: Annual Financial Ratios
Table 12: McDonald's Corp: Key Employees
Table 13: McDonald's Corp: Key Employees Continued
Table 14: McDonald's Corp: Key Employees Continued
Table 15: H World Group Ltd: key facts
Table 16: H World Group Ltd: Annual Financial Ratios
Table 17: H World Group Ltd: Key Employees
Table 18: Shanghai Jin Jiang Capital Co Ltd: key facts
Table 19: Shanghai Jin Jiang Capital Co Ltd: Key Employees
Table 20: BTG Hotels Group Co Ltd: key facts
Table 21: BTG Hotels Group Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 22: BTG Hotels Group Co Ltd: Key Employees
Table 23: Starbucks Corporation: key facts
Table 24: Starbucks Corporation: Annual Financial Ratios
Table 25: Starbucks Corporation: Key Employees
Table 26: Starbucks Corporation: Key Employees Continued
Table 27: Starbucks Corporation: Key Employees Continued
Table 28: Air China Ltd: key facts
Table 29: Air China Ltd: Annual Financial Ratios
Table 30: Air China Ltd: Key Employees
Table 31: Hainan Airlines Co Ltd: key facts
Table 32: Hainan Airlines Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 33: Hainan Airlines Co Ltd: Key Employees
Table 34: China Eastern Airlines Corp Ltd: key facts
Table 35: China Eastern Airlines Corp Ltd: Annual Financial Ratios
Table 36: China Eastern Airlines Corp Ltd: Key Employees
Table 37: China Southern Airlines Co Ltd: key facts
Table 38: China Southern Airlines Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 39: China Southern Airlines Co Ltd: Key Employees
Table 40: GreenTree Hospitality Group Ltd: key facts
Table 41: China size of population (million), 2018–22
Table 42: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 43: China gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 44: China inflation, 2018–22
Table 45: China consumer price index (absolute), 2018–22
Table 46: China exchange rate, 2018–22

 

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Summary

China Travel and Tourism Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Travel & Tourism in China industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The travel and tourism industry consists of revenues generated by passenger airlines, passenger rail, foodservice, hotels and motels, travel intermediaries and casinos and gaming market.
- The Chinese travel and tourism industry had total revenues of $1,130.6 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 2.2% between 2017 and 2022.
- Food service was the industry's largest segment in 2022, with total revenues of $653.3 billion, equivalent to 57.8% of the industry's overall value.
- Growing urbanization and economic development are increasing the average income of Chinese households, boosting individuals’ purchasing power. Economic growth is triggering the demand for leisure and business travel, driving industry growth.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the travel & tourism market in China
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the travel & tourism market in China
- Leading company profiles reveal details of key travel & tourism market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the China travel & tourism market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the China travel & tourism market by value in 2022?
- What will be the size of the China travel & tourism market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the China travel & tourism market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up China's travel & tourism market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the foodservice industry?
7.2. What strategies do these leading players follow?
7.3. How is technology being used by these leading companies?
7.4. Who are the leading players in the hotels and motels industry?
7.5. What strategies do the leading players follow?
7.6. What are the strengths of leading players?
7.7. Are there any threats to these leading players?
7.8. What have been the most recent developments in the hotels and motels industry?
8 Company Profiles
8.1. Yum! Brands, Inc.
8.2. McDonald's Corp
8.3. H World Group Ltd
8.4. Shanghai Jin Jiang Capital Co Ltd
8.5. BTG Hotels Group Co Ltd
8.6. Starbucks Corporation
8.7. Air China Ltd
8.8. Hainan Airlines Co Ltd
8.9. China Eastern Airlines Corp Ltd
8.10. China Southern Airlines Co Ltd
8.11. GreenTree Hospitality Group Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: China travel & tourism industry value: $ billion, 2017–22(e)
Table 2: China travel & tourism industry category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 3: China travel & tourism industry category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 4: China travel & tourism industry geography segmentation: $ billion, 2022(e)
Table 5: China travel & tourism industry value forecast: $ billion, 2022–27
Table 6: Yum! Brands, Inc.: key facts
Table 7: Yum! Brands, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 8: Yum! Brands, Inc.: Key Employees
Table 9: Yum! Brands, Inc.: Key Employees Continued
Table 10: McDonald's Corp: key facts
Table 11: McDonald's Corp: Annual Financial Ratios
Table 12: McDonald's Corp: Key Employees
Table 13: McDonald's Corp: Key Employees Continued
Table 14: McDonald's Corp: Key Employees Continued
Table 15: H World Group Ltd: key facts
Table 16: H World Group Ltd: Annual Financial Ratios
Table 17: H World Group Ltd: Key Employees
Table 18: Shanghai Jin Jiang Capital Co Ltd: key facts
Table 19: Shanghai Jin Jiang Capital Co Ltd: Key Employees
Table 20: BTG Hotels Group Co Ltd: key facts
Table 21: BTG Hotels Group Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 22: BTG Hotels Group Co Ltd: Key Employees
Table 23: Starbucks Corporation: key facts
Table 24: Starbucks Corporation: Annual Financial Ratios
Table 25: Starbucks Corporation: Key Employees
Table 26: Starbucks Corporation: Key Employees Continued
Table 27: Starbucks Corporation: Key Employees Continued
Table 28: Air China Ltd: key facts
Table 29: Air China Ltd: Annual Financial Ratios
Table 30: Air China Ltd: Key Employees
Table 31: Hainan Airlines Co Ltd: key facts
Table 32: Hainan Airlines Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 33: Hainan Airlines Co Ltd: Key Employees
Table 34: China Eastern Airlines Corp Ltd: key facts
Table 35: China Eastern Airlines Corp Ltd: Annual Financial Ratios
Table 36: China Eastern Airlines Corp Ltd: Key Employees
Table 37: China Southern Airlines Co Ltd: key facts
Table 38: China Southern Airlines Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 39: China Southern Airlines Co Ltd: Key Employees
Table 40: GreenTree Hospitality Group Ltd: key facts
Table 41: China size of population (million), 2018–22
Table 42: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 43: China gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 44: China inflation, 2018–22
Table 45: China consumer price index (absolute), 2018–22
Table 46: China exchange rate, 2018–22

 

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