世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国タイヤ・ゴム市場の概要、競合分析、2027年までの予測


China Tires and Rubber Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

中国タイヤ・ゴム市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 中国のタイヤとゴムの産業プロファイルは、次のようなトップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します:市場規模(2017-22年の値、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年3月7日 US$350
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
40 英語

 

サマリー

中国タイヤ・ゴム市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

中国のタイヤとゴムの産業プロファイルは、次のようなトップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します:市場規模(2017-22年の値、2027年までの予測)。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- タイヤ・ゴム市場は、乗用車(カー)、商用車(トラック)、二輪車向けのOEM(相手先ブランドによる生産)およびアフターマーケットタイヤの販売を通じて得られるメーカー収益で構成されています。数量は、乗用車、商用車、二輪車用のタイヤの生産本数を表しています。ここに含まれる数量は、タイヤの摩耗速度について多くの仮定を置いている。OEM車は完成時に1セット、アフターマーケット車は約4年、二輪車は約2年、トラックは約15ヶ月ごとに新しいタイヤが供給されると仮定しています。
- 中国のタイヤ&ゴム市場の2022年の総収入は619億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は1.5%であった。
- 市場の消費量は2017年から2022年にかけてCAGR 4.8%で増加し、2022年にはタイヤの総数が7億70万本に達しました。
- 中国国民の可処分所得の増加に支えられた自動車保有台数の増加が、過去期間中の市場成長を促進しました。

スコープ

- 中国のタイヤ・ゴム市場の規模、成長、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査時間を短縮
- ファイブフォース分析により、中国のタイヤ・ゴム市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロフィールから、タイヤ・ゴム市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績を明らかにします。
- 中国のタイヤ&ゴム市場の将来的な成長見通しを5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを与える

購入の理由

- 2022年の中国のタイヤ&ゴム市場の規模は?
- 2027年の中国のタイヤ&ゴム市場の規模は?
- 中国のタイヤ&ゴム市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 中国のタイヤ&ゴム市場の規模は、地域別に見るとどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the market?
7.2. What are the strengths/weaknesses of leading players?
7.3. What strategies do leading players in the market follow?
7.4. Have there been any significant developments in recent years?
8 Company Profiles
8.1. Shandong Linglong Tire Co Ltd
8.2. Giti Tire Pte. Ltd.
8.3. Guizhou Guihang Automotive Components Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: China tires & rubber market value: $ million, 2017-22(e)
Table 2: China tires & rubber market volume: million tires, 2017–22(e)
Table 3: China tires & rubber market category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 4: China tires & rubber market category segmentation: $ million, 2017-2022
Table 5: China tires & rubber market geography segmentation: $ million, 2022(e)
Table 6: China tires & rubber market value forecast: $ million, 2022-27
Table 7: China tires & rubber market volume forecast: million tires, 2022–27
Table 8: Shandong Linglong Tire Co Ltd: key facts
Table 9: Shandong Linglong Tire Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 10: Shandong Linglong Tire Co Ltd: Key Employees
Table 11: Giti Tire Pte. Ltd.: key facts
Table 12: Giti Tire Pte. Ltd.: Key Employees
Table 13: Guizhou Guihang Automotive Components Co Ltd: key facts
Table 14: Guizhou Guihang Automotive Components Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 15: Guizhou Guihang Automotive Components Co Ltd: Key Employees
Table 16: China size of population (million), 2018–22
Table 17: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 18: China gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 19: China inflation, 2018–22
Table 20: China consumer price index (absolute), 2018–22
Table 21: China exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る


 

Summary

China Tires and Rubber Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Tires & Rubber in China industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The tires and rubber market consists of the manufacturers revenues generated through the sales of both original equipment manufacturer (OEM) and aftermarket tires for passenger cars (Cars), commercial vehicles (Trucks) and motorcycles. The volume represents the number of tires produced for passenger cars, commercial vehicles and motorcycles. The volumes contained herein make a number of assumptions on the rate of tire wear. It is assumed that OEM vehicles receive one full set of tires upon completion, while aftermarket cars, motorcycles and trucks receive a new set approximately every four years, two years, and 15 months respectively.
- The Chinese tires & rubber market had total revenues of $61.9 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 1.5% between 2017 and 2022.
- Market consumption volume increased with a CAGR of 4.8% between 2017 and 2022, to reach a total of 700.7 million tires in 2022.
- Increasing vehicle ownership supported by the rising disposable income of the Chinese population has facilitated market growth during the historical period.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, and leading players in the tires & rubber market in China
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the tires & rubber market in China
- Leading company profiles reveal details of key tires & rubber market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the China tires & rubber market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the China tires & rubber market by value in 2022?
- What will be the size of the China tires & rubber market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the China tires & rubber market?
- How has the market performed over the last five years?
- How large is China’s tires & rubber market in relation to its regional counterparts?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the market?
7.2. What are the strengths/weaknesses of leading players?
7.3. What strategies do leading players in the market follow?
7.4. Have there been any significant developments in recent years?
8 Company Profiles
8.1. Shandong Linglong Tire Co Ltd
8.2. Giti Tire Pte. Ltd.
8.3. Guizhou Guihang Automotive Components Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: China tires & rubber market value: $ million, 2017-22(e)
Table 2: China tires & rubber market volume: million tires, 2017–22(e)
Table 3: China tires & rubber market category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 4: China tires & rubber market category segmentation: $ million, 2017-2022
Table 5: China tires & rubber market geography segmentation: $ million, 2022(e)
Table 6: China tires & rubber market value forecast: $ million, 2022-27
Table 7: China tires & rubber market volume forecast: million tires, 2022–27
Table 8: Shandong Linglong Tire Co Ltd: key facts
Table 9: Shandong Linglong Tire Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 10: Shandong Linglong Tire Co Ltd: Key Employees
Table 11: Giti Tire Pte. Ltd.: key facts
Table 12: Giti Tire Pte. Ltd.: Key Employees
Table 13: Guizhou Guihang Automotive Components Co Ltd: key facts
Table 14: Guizhou Guihang Automotive Components Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 15: Guizhou Guihang Automotive Components Co Ltd: Key Employees
Table 16: China size of population (million), 2018–22
Table 17: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 18: China gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 19: China inflation, 2018–22
Table 20: China consumer price index (absolute), 2018–22
Table 21: China exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る