世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インド電力小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測


India Electricity Retailing Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

インド電力小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 インドの電力小売業の産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2017~22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの定性的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年10月13日 US$350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
49 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

インド電力小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

インドの電力小売業の産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2017~22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的な概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 電力小売市場には、産業、運輸、商業・公共サービス、住宅消費に区分されたエンドユーザーによる電力純消費が含まれる。その他の範囲には、農業、林業、漁業の純電力消費が含まれる。
- インドの電力小売市場の2022年の総収入は917億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は6.4%であった。
- 市場の消費量は2017年から2022年にかけてCAGR 4.1%で増加し、2022年には合計1,296.0 TWhに達した。
- 2022年、インドはアジア太平洋地域の電力小売市場で6.4%のシェアを占める。人口の継続的な増加が市場を牽引する主な要因のひとつである。人口の増加は顧客口座の増加につながる。

スコープ

- インドの電力小売市場の規模、成長、主要プレイヤーを特定することで、エントリーレベルの調査にかかる時間を短縮
- ファイブフォース分析により、インドの電力小売市場における競争の激しさとその魅力を判断
- 主要企業のプロフィールから、電力小売市場の主要企業のグローバルな事業展開や財務実績の詳細を明らかにします。
- インドの電力小売市場の今後の成長見通しを、金額と数量の両面で5年間の予測を用いて理解することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2022年のインドの電力小売市場規模は?
- 2027年のインド電力小売市場規模は?
- インド電力小売市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- インドの電力小売市場における競合上位企業は?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. What deals and investments have leading players made in recent years?
8 Company Profiles
8.1. The Tata Power Company Limited
8.2. Gujarat Urja Vikas Nigam Limited
8.3. NHPC Ltd
8.4. Torrent Power Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India Electricity Retailing Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Electricity Retailing in India industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The electricity retailing market includes net consumption of electricity by end-users, segmented by industrial, transportation, commercial & public services, and residential consumption. The scope of others includes agriculture, forestry, and the fishing industry's net electricity consumption.
- The Indian electricity retailing market had total revenues of $91.7 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 6.4% between 2017 and 2022.
- Market consumption volume increased with a CAGR of 4.1% between 2017 and 2022, to reach a total of 1,296.0 TWh in 2022.
- In 2022, India accounted for 6.4% share is the Asia-Pacific electricity retailing market. Continuously increasing population is one of the major factors driving the market. The rise in population leads to an increase in customer accounts.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, and leading players in the electricity retailing market in India
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the electricity retailing market in India
- Leading company profiles reveal details of key electricity retailing market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the India electricity retailing market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the India electricity retailing market by value in 2022?
- What will be the size of the India electricity retailing market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the India electricity retailing market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in India's electricity retailing market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. What deals and investments have leading players made in recent years?
8 Company Profiles
8.1. The Tata Power Company Limited
8.2. Gujarat Urja Vikas Nigam Limited
8.3. NHPC Ltd
8.4. Torrent Power Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/18 10:26

155.35 円

164.28 円

199.02 円

ページTOPに戻る