航空機シート市場:クラス(ビジネス、ファースト、プレミアムエコノミー、エコノミー)、エンドユーザー(OEM、アフターマーケット、MRO)、航空機タイプ(NBA、WBA、RTA、ビジネスジェット)、材料、コンポーネント、地域別 - 2027年までの世界予測
Aircraft Seating Market by Class (Business, First, Premium Economy, and Economy), End Use (OEM, Aftermarket, and MRO), Aircraft Type (NBA, WBA, RTA and Business Jets), Materials, Components and Region - Global Forecast to 2027
航空機用シートの世界市場規模は、2022年の63億米ドルから2027年には87億米ドルへと、2022年から2027年にかけて6.8%のCAGRで成長すると予測されます。この市場は、ローコスト航空会社の台頭、都市部でのエアモビ... もっと見る
サマリー 航空機用シートの世界市場規模は、2022年の63億米ドルから2027年には87億米ドルへと、2022年から2027年にかけて6.8%のCAGRで成長すると予測されます。この市場は、ローコスト航空会社の台頭、都市部でのエアモビリティの高まり、IFECシステムを搭載した航空機用シートの需要増加など、さまざまな要因によって牽引されています。
"プレミアムエコノミー席の増加 "
ファーストクラスやビジネスクラスに代わる座席として人気が高まり、大手航空会社ではプレミアム・エコノミー・シートの数を増やしている。プレミアム・エコノミーは、ファーストクラスとビジネスクラスの中間に位置するクラスで、イワシ型のエコノミークラスとビジネスクラスの豪華さのギャップを埋めるためにデザインされています。より広いシート、より広い足元スペース、より上質な食事を提供し、ビジネスクラスには手が届かないという旅行者のために作られた。ビジネスクラスより安価で、エコノミークラスより快適なプレミアムエコノミークラスは、乗客にとって大きな魅力である。ビジネスクラスより安価で、エコノミークラスより快適なプレミアムエコノミークラスは、乗客にとって大きな魅力であり、最小限のコストで快適な空の旅を望む乗客にとって、空の旅の割合を増加させた。したがって、航空輸送量は増加し、より多くの航空機が必要となり、その結果、航空機の座席数も増加することになる。
カタール航空(カタール)、エティハド航空(UAE)、エミレーツ航空(UAE)などが代表的な航空会社で、ある程度のプレミアムサービスが期待できる。ただし、エミレーツ航空は2022年12月までに新しいプレミアムクラスを展開することを発表している。一方、シナグポール航空は当初、2021年10月までファーストクラスのキャビンを一掃し、その後、新たに追加したプレミアムエコノミー席とともに2022年3月からサービスを再開していた。これらの変更は、ビジネスクラスを新しいファーストクラス、プレミアムエコノミーを新しいビジネスクラスと位置づけるトレンドの変化を反映している。
"最終用途別では、航空機用座席市場のOEM分野が予測期間中に最も高いCAGRを占めている"
エンドユースに基づくと、予測期間中、航空機用シーティング市場のOEMセグメントが最も高いCAGRを占めると予測されます。航空機の座席市場の成長におけるOEM分野は、航空機の納入数の増加、座席容量を増やすための航空会社による航空機の座席の再編成の増加に起因しています。
"地域別では、航空機用座席市場の北米セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めると予測されています。"
地域別では、航空機用座席市場の北米地域が7.3%の成長率で推移すると予測されています。同地域には大手OEMメーカーの存在が市場を牽引しています。北米の主要な航空機用座席OEM製造企業として、HAECO(香港)、Collins Aerospace(米国)、Adient Aerospace(米国)などが挙げられます。
航空機の種類別では"航空機の座席市場では、ナローボディ航空機が最も急成長しているセグメントです。"
航空機の種類に基づいて、ナローボディ航空機のセグメントは、航空機の座席の中で最も急速に成長すると予測されます。旅客輸送量の増加により、ナローボディ航空機のエコノミーシートの需要が創出されています。
航空機シート市場で事業を展開している主な企業は、Safran(フランス)、Collins Aerospace(米国)、Geven S.p.A.(イタリア)、RECARO Aircraft Seating(ドイツ)、HAECO(香港)である。
調査対象範囲
本調査は、様々なセグメントとサブセグメントにわたる航空機用座席市場を対象としています。最終用途、航空機の種類、クラス、シートタイプ、コンポーネント、素材、地域に基づくさまざまなセグメントで、この市場の規模と成長の可能性を推定することを目的としています。また、本調査では、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロファイル、製品および事業の提供に関する主な見解、企業が取り組んでいる最近の開発、企業が採用している主要な市場戦略についても記載しています。
本レポートを購入する理由
本レポートは、航空機の座席市場全体とそのセグメントに関する収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、市場のリーダーや新規参入者を支援することが期待されます。また、航空機の座席が使用される用途に関する地域別の情報を提供することが期待されます。本レポートは、利害関係者が市場の競争状況を理解し、自社のビジネスの地位を向上させるための洞察を得て、適切な市場参入戦略を計画することを目的としています。また、市場の鼓動を理解し、市場の成長に影響を与える主要な推進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供することにも役立つと思われます。
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Summary The global aircraft seating market size is projected to grow from USD 6.3 billion in 2022 to USD 8.7 billion by 2027, at a CAGR of 6.8% from 2022 to 2027. The market is driven by various factors, such as rise of low cost airlines, growing urban air mobility and increasing demand for aircraft seats installed with IFEC systems.
“ Increasing number of premium economy seats “
Major airlines are increasing the number of premium economy seats in aircraft owing to their increasing popularity as an alternative to first class and business class seats. The premium economy class has been designed as a class between the first and business class to bridge the gap between the sardine style economy experience and the opulence of the business class. It offers wider seats, more legroom and finer dining and ismade for travellers who are unable to afford business class. The premium economy class is major attraction for passengers as it is less expensive than business class and more comfortable than economy class. This has increased the rate of air travel as passengers wish to fly in comfort at the minimum cost. Thus, air traffic will increase, which will demand more arcraft and subsequently a greater number of aircraft seats.
Major airlines offer some level of premium service; Qatar Airways (Qatar), Ethihad (UAE), and Emirates (UAE) are notable expections. However, Emirates has announced a new premium class to be rolled out by December 2022. On the other hand, Sinagpore Airlines had initially wiped out first class Cabins until October 2021 and later resumed the services from March 2022 along with newly added premium economy seats. These changes reflect a shift in trends that place business as the new first class and the premium economy as the new business class.
“Based on end use, the OEM segment of the aircraft seating market accounts for the highest CAGR during the forecast period” Based on end use, The OEM segment is expected to be projected to have the highest CAGR for the aircraft seating market during the forecast period. The OEM segment in the aircraft seating market growth is attributed to the increase in number of aircraft deliveries and increasing restructuring of aircraft seats by airlines to increase the seat capacity. “Based on Region, the North American segment of the aircraft seating market is projected to have the largest market share in 2022. “ Based on the region, the North American region of the aircraft seating market is projected to grow at a rate of 7.3%. The presence of major OEM players in this region is driving the market. Major aircraft seating OEM manufacturing companies of North America, including HAECO (Hong Kong), Collins Aerospace (US), Adient Aerospace (US).
Based on Aircraft Type: “The Narrow Body Aircraft is the fastest-growing segment of the aircraft seating market. “ Based on aircraft type, the narrow body aircraft segment is projected to be the fastest growing segment of the aircraft seating. The increase in passenger traffic creates demand for economy seats in narrow body aircraft. Major players operating in the aircraft seating market are Safran (France), Collins Aerospace (US), Geven S.p.A. (Italy), RECARO Aircraft Seating (Germany), and HAECO (Hong Kong). Research Coverage The study covers the aircraft seating market across various segments and subsegments. It aims at estimating the size and growth potential of this market across different segments based on end use, aircraft type, class, seat type, component, material, and region. This study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to their product and business offerings, recent developments undertaken by them, and key market strategies adopted by them. Reasons to Buy this Report This report is expected to help market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall Aircraft Seating Market and its segments. This study is also expected to provide region wise information about the applications, wherein aircraft seating is used. This report aims at helping the stakeholders understand the competitive landscape of the market, gain insights to improve the position of their businesses and plan suitable go-to-market strategies. This report is also expected to help them understand the pulse of the market and provide them with information on key drivers, restraints, challenges, and opportunities influencing the growth of the market.
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