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サプライチェーン管理(SCM)市場:コンポーネント(ハードウェア(バーコード、バーコードスキャナ、RFIDタグ、リーダー)、ソフトウェア、サービス)、導入形態(クラウド、オンプレミス)、組織規模、業種、地域別 - 2027年までの世界市場予測


Supply Chain Management (SCM) Market by Component (Hardware (Barcode and Barcode Scanners, and RFID Tags and Readers), Software, and Services), Deployment Mode (Cloud and On-premises), Organization Size, Vertical and Region - Global Forecast to 2027

MarketsandMarketsは、世界のSCM市場規模が2022年の289億米ドルから2027年には452億米ドルに拡大し、2022年から2027年の年間平均成長率(CAGR)は9.4%になると予測しています。市場の主な成長要因としては、サプ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2022年6月2日 US$4,950
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サマリー

MarketsandMarketsは、世界のSCM市場規模が2022年の289億米ドルから2027年には452億米ドルに拡大し、2022年から2027年の年間平均成長率(CAGR)は9.4%になると予測しています。市場の主な成長要因としては、サプライチェーンデータや流通プロセスの効率化・透明化に対する要求の高まりが挙げられます。しかし、企業におけるセキュリティやプライバシーに関する懸念が高まっていることが、市場の成長を抑制する可能性があります。
ハードウェアの中では、RFIDタグとRFIDリーダーが予測期間中に最も高いCAGRで成長する
RFIDの継続的な監視能力により、機器の盗難を効率的に防止することができる。RFIDは、サプライチェーンの簡素化と製品の識別性向上のための倉庫管理システムをサポートする技術として登場しました。RFID技術により、入出荷のプロセスで行われる重要な作業を自動化することができます。また、RFIDは識別・検証作業の効率を高め、人的ミスを減らすことができます。瞬時に商品を識別し、倉庫内の商品の管理性を向上させることができます。RFID技術は、コストを削減し、安全性を高め、SCMを向上させます。したがって、予測期間中に最も高いCAGRで成長することが期待されます。
予測期間中、大企業部門がより大きな市場規模を維持する見込み
大企業におけるSCMソリューションおよびサービスの導入は、オンプレミス型だけでなくクラウド型の導入も増加しており、この傾向は予測期間中も続くと予測されます。大企業では、企業全体の生産性や効率性を高めるために、先進的なテクノロジーソリューションに投資する傾向が強まっています。データ量の増加に伴い、大企業は様々な作業を定期的に自動化するためのITインフラや技術的な専門知識に投資する必要があります。インフラのCAPEXとOPEXを削減するために、大企業はクラウドSCMソリューションとサービスを広く採用しています。

予測期間中、アジア太平洋地域(APAC)が最も高いCAGRで成長する
サプライチェーンの専門家によると、ロジスティクスおよびサプライチェーン業界におけるM&A(合併・買収)の動向は、規模の経済の発展、技術的改善や地理的・垂直的多様化によるデジタル化の向上を目的として、アジア太平洋地域で勢いを増している。また、中国、インド、日本といったアジア太平洋地域の国々が、より効率的かつ効果的なサプライチェーン管理へのシフトを強めていることも、同地域におけるSCMソフトウェアおよびサービスの最大の推進要因の1つとなっています。
プライマリーの内訳
本調査には、部品サプライヤーからティア1企業、OEMに至るまで、さまざまな業界専門家による洞察が含まれています。プライマリーの内訳は以下の通りです。
企業別ティア1:35%、ティア2:45%、ティア3:20
役職別Cレベルエグゼクティブ会社別:Tier I 35%, Tier II 45%, Tier III 20%。25%、その他40%
地域別北米:45%、欧州:20%、APAC:30%、その他の地域: 5
本レポートでは、SCMソリューションやサービスを提供する主要プレイヤーの調査も行っています。SAP(独)、Oracle(米)、Infor(米)、Descartes(カナダ)、Manhattan Associates(米)、IBM(米)、Logility(米)、Kinaxis(カナダ)、Blue Yonder(米)、Körber(米)、Coupa(米)、Epicor(米)、BluJay(米)、OMP(米)、E2open(米)といった世界SCM市場における主要ベンダーについてプロファイルを提供しています。
調査対象範囲
本レポートでは、世界のSCM市場をコンポーネント、導入形態、組織規模、業種、地域別に分類しています。コンポーネントセグメントは、ハードウェア、ソフトウェア、サービスから構成されています。展開モードセグメントは、クラウドとオンプレミスから構成されています。組織規模は、中小企業と大企業から構成されています。SCMの業種別市場は、FMCG、小売・eコマース、ヘルスケア、製造、自動車、輸送・物流、その他(建設、石油・ガス、航空宇宙・防衛、農業)などで構成されています。本レポートでは、北米、欧州、アジア太平洋(APAC)、中東・アフリカ(MEA)、中南米という5つの主要地域に関してSCM市場をカバーしています。

レポート購入の主なメリット

本レポートは、市場全体とサブセグメントの収益数値の最も近い近似値に関する情報を提供し、この市場のリーダー/新規参入者を支援します。本レポートは、関係者が競争環境を理解し、より良いビジネスの位置づけと適切な市場参入を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。

 

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Summary

MarketsandMarkets forecasts the global SCM market size to grow from USD 28.9 billion in 2022 to USD 45.2 billion by 2027, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 9.4% during 2022–2027. The major growth drivers for the market include increasing demand for greater efficiency and transparency in supply chain data and distribution processes. However, growing security and privacy concerns among enterprises may restrain the market growth.
Among hardware, RFID tags and readers to grow at the highest CAGR during the forecast period
The continuous monitoring ability of RFID efficiently prevents the theft of equipment. RFID has emerged as a technology that supports warehouse management system for a simpler supply chain and improved product intelligibility. With RFID technology, important tasks that take place during the receiving and shipping processes can be automated. RFID also increases the efficiency of identification and validation activities and reduces human errors. It ensures the identification of products at an instant and improved control over items in the warehouse. RFID technology reduces costs, increases safety, and improves SCM. Hence, expected to grow at highest CAGR during the forecast period.
Large enterprises segment to hold a larger market size during the forecast period
The adoption of SCM solutions and services among large enterprises is high due to the increase in the adoption of cloud, as well as on-premises deployment, and this trend is projected to continue during the forecast period. Large enterprises are increasingly investing in advanced technology solutions to increase the overall productivity and efficiency of the company. With the increase in the amount of data, large enterprises need to invest in IT infrastructure and technical expertise for automating various tasks regularly. In order to reduce CAPEX and OPEX of infrastructure, large enterprises are widely adopting cloud SCM solutions and services.

Asia Pacific (APAC) to grow at the highest CAGR during the forecast period
According to the supply chain experts, the trend of Mergers and Acquisitions (M&A) within the logistics and supply chain industry is gaining momentum in Asia Pacific for developing economies of scale and improving digitalization through technological improvements and geographical and vertical diversification. The increased shift of Asia Pacific countries like China, India and Japan towards more efficient and effective supply chain management is also one of the biggest drivers of SCM software and services in the region.
Breakdown of primaries
The study contains insights from various industry experts, ranging from component suppliers to Tier 1 companies and OEMs. The break-up of the primaries is as follows:
 By Company: Tier I: 35%, Tier II: 45%, and Tier III: 20%
 By Designation: C-Level Executives: 35%, Directors: 25%, Others: 40%
 By Region: North America: 45%, Europe: 20%, APAC: 30%, Rest of World: 5%
The report includes the study of the key players offering SCM solutions and services. It profiles major vendors in the global SCM market, including SAP (Germany), Oracle (US), Infor (US), Descartes (Canada), Manhattan Associates (US), IBM (US), Logility (US), Kinaxis (Canada), Blue Yonder (US), Körber (US), Coupa (US), Epicor (US), BluJay (US), OMP (US), and E2open (US).
Research coverage
The report segments the global SCM market by component, deployment mode, organization size, vertical, and region. The component segment comprises hardware, software and services. The deployment mode segment comprises cloud and on-premises. The organization size segment comprises SMEs and large enterprises. The SCM market by vertical includes FMCG, Retail and eCommerce, Healthcare, Manufacturing, Automotive, Transportation and Logistics, and Others (Construction, Oil and Gas, Aerospace and Defense, and Agriculture). The report covers the SCM market with respect to 5 major regions, namely, North America, Europe, Asia Pacific (APAC), the Middle East and Africa (MEA) and Latin America.

Key Benefits of Buying the Report:

The report will help the leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall market and the sub-segments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market



 

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