世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

豆腐市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Tofu Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

豆腐の動向と予測 世界の豆腐市場の将来は、ホテル、レストラン&ケータリング、食品加工、家庭用市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界の豆腐市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が8.6%で、2030年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年8月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

豆腐の動向と予測
世界の豆腐市場の将来は、ホテル、レストラン&ケータリング、食品加工、家庭用市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界の豆腐市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が8.6%で、2030年までに推定25億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、菜食主義やベジタリアニズムの人気の高まり、国民の健康意識の高まり、多種多様な製品を販売するeコマース・プラットフォームの増加である。
本レポートは、お客様のビジネス上の意思決定にお役立ていただけるよう、150ページを超えるボリュームで作成いたしました。以下に、いくつかの洞察に基づく図表のサンプルを示す。
セグメント別豆腐
本調査では、世界の豆腐の製品別、タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別の予測を掲載しています。
製品別豆腐市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 加工豆腐
- 未加工豆腐
豆腐のタイプ別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 有機豆腐
- 慣行豆腐
豆腐市場:流通チャネル別[2018~2030年出荷額分析]:有機豆腐
- 直販
- スーパーマーケット&ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- 専門店
- オンラインストア
- その他
豆腐の用途別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- ホテル、レストラン、ケータリング
- 食品加工
- 家庭用
- その他
豆腐市場:地域別 [2018年から2030年までの出荷額分析]:
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域
豆腐企業のリスト
同市場の企業は、提供する製品の品質で競争している。同市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体の統合機会の活用に注力している。このような戦略により、豆腐企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介する豆腐企業は以下の通りである。
- エイミーズ・キッチン
- エデンフーズ
- ヘインセレスティア
- ハウス食品グループ
- キッコーマン
- 森永製菓
- プルミュオネ
豆腐市場の洞察
Lucintel社によると、加工豆腐は栄養価や味に妥協することなく、手軽で簡単な食事を求める消費者に訴求し、その利便性と汎用性から、予測期間中、より大きなセグメントであり続けると予測している。
この市場の中では、汎用性、栄養価、調理のしやすさから家庭用豆腐が最大のセグメントであり続け、多くの台所の主食となるだろう。
APACは、消費者が健康的なライフスタイルの一環として植物性タンパク質を強く求めており、豆腐の需要増につながっていることから、予測期間中に最も高い成長が見込まれる。
世界の豆腐市場の特徴
市場規模の推定:豆腐の市場規模を金額(Bドル)で推定。
動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:豆腐の市場規模を製品別、タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別に金額(Bドル)で推計。
地域別分析:豆腐市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:豆腐市場の製品別、タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、豆腐市場の競争状況など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。
よくある質問
Q1.豆腐の市場規模はどのくらいですか?
回答世界の豆腐市場は、2030年までに推定25億ドルに達すると予想されています。
Q2.豆腐市場の成長予測は?
答世界の豆腐市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率8.6%で成長すると予想されています。
Q3.豆腐市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、菜食主義やベジタリアニズムの人気の高まり、国民の健康意識の高まり、多種多様な製品を販売するeコマースプラットフォームの増加である。
Q4.豆腐市場の主なセグメントは?
回答世界の豆腐市場の将来は、ホテル、レストラン&ケータリング、食品加工、家庭用市場にチャンスがありそうです。
Q5.豆腐市場の主要企業は?
答:豆腐市場の主要企業はどこですか?主要な豆腐企業は以下の通りである:
- エイミーズ・キッチン
- エデンフーズ
- ヘイン・セレスティア
- ハウス食品グループ
- キッコーマン
- 森永製菓
- パルミューン
Q6.今後、市場規模が最も大きくなる豆腐分野は?
回答Lucintelの予測では、加工豆腐は便利で汎用性があり、栄養価や味に妥協することなく、手早く簡単な食事を求める消費者にアピールできるため、予測期間中、より大きなセグメントであり続けると思われます。
Q7.豆腐市場において、今後5年間に最も大きくなると予想される地域はどこですか?
回答消費者が健康的なライフスタイルの一環として植物性タンパク質を強く求めており、豆腐の需要増につながっているためです。
Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。
本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.製品別(加工豆腐、未加工豆腐)、タイプ別(有機、慣行)、流通チャネル別(直販、スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンラインストア、その他)、用途別(ホテル、レストラン&ケータリング、食品加工、家庭用、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他世界)の豆腐市場で最も有望で高成長の機会にはどのようなものがあるか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

豆腐市場、豆腐市場規模、豆腐市場成長、豆腐市場分析、豆腐市場レポート、豆腐市場シェア、豆腐市場動向、豆腐市場予測、豆腐企業に関するご質問は、LucintelのアナリストまでEメール:helpdesk@lucintel.com。折り返しご連絡させていただきます。

ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨
2.世界の豆腐市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3:業界の推進要因と課題
3.2018年から2030年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.2.世界の豆腐市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.3:豆腐の世界市場:製品別
3.3.1:加工豆腐
3.3.2:未加工豆腐
3.4:豆腐の世界市場:タイプ別
3.4.1:有機
3.4.2:従来型
3.5: 豆腐の世界市場:流通チャネル別
3.5.1:直販
3.5.2: スーパーマーケット&ハイパーマーケット
3.5.3:コンビニエンスストア
3.5.4: 専門店
3.5.5: オンラインストア
3.5.6: その他
3.6:豆腐の世界市場:用途別
3.6.1: ホテル、レストラン、ケータリング
3.6.2: 食品加工
3.6.3: 家庭用
3.6.4:その他
4.2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:世界の地域別豆腐市場
4.2:北米豆腐市場
4.2.1:北米の製品別豆腐市場加工豆腐と非加工豆腐
4.2.2:北米の豆腐市場:用途別ホテル、レストラン・ケータリング、食品加工、家庭用、その他
4.3:ヨーロッパの豆腐市場
4.3.1:欧州の豆腐市場:製品別加工豆腐と非加工豆腐
4.3.2:欧州の豆腐市場:用途別ホテル、レストラン・ケータリング、食品加工、家庭用、その他
4.4:APACの豆腐市場
4.4.1:APACの豆腐市場:製品別:加工豆腐と非加工豆腐
4.4.2:APACの豆腐市場:用途別ホテル、レストラン・ケータリング、食品加工、家庭用、その他
4.5: ROWの豆腐市場
4.5.1:ROWの豆腐市場:製品別:加工豆腐、未加工豆腐
4.5.2:ROWの豆腐市場:用途別ホテル、レストラン・ケータリング、食品加工、家庭用、その他
5.競合他社分析
5.1:製品ポートフォリオ分析
5.2:経営統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析
6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:世界の豆腐市場の製品別成長機会
6.1.2:豆腐の世界市場のタイプ別成長機会
6.1.3: 豆腐の世界市場の成長機会:流通チャネル別
6.1.4:豆腐の世界市場の成長機会:用途別
6.1.5:豆腐の世界市場の地域別成長機会
6.2: 豆腐の世界市場における新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:豆腐世界市場の生産能力拡大
6.3.3:豆腐世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス
7.主要企業のプロフィール
7.1:エイミーズ・キッチン
7.2:エデンフーズ
7.3: ハインセレスティア
7.4:ハウス食品グループ
7.5: キッコーマン
7.6:森永製菓
7.7:パルミューン

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Tofu Trends and Forecast
The future of the global tofu market looks promising with opportunities in the hotel, restaurant & catering, food processing, and household markets. The global tofu market is expected to reach an estimated $2.5 billion by 2030 with a CAGR of 8.6% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are rising popularity of veganism and vegetarianism, growing health consciousness among the population, and growing number of e-commerce platforms selling wide variety of products.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.
Tofu by Segment
The study includes a forecast for the global tofu by product, type, distribution channel, application, and region.
Tofu Market by Product [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Processed Tofu
• Unprocessed Tofu
Tofu Market by Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Organic
• Conventional
Tofu Market by Distribution Channel [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Direct Sales
• Supermarkets & Hypermarkets
• Convenience Stores
• Specialist Stores
• Online Stores
• Others
Tofu Market by Application [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Hotels, Restaurants & Catering
• Food Processing
• Household
• Others
Tofu Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World
List of Tofu Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies tofu companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the tofu companies profiled in this report include-
• Amy's Kitchen
• Eden Foods
• Hain Celestia
• House Foods Group
• Kikkoman
• Morinaga & Company
• Pulmuone
Tofu Market Insights
Lucintel forecasts that processed tofu will remain larger segment over the forecast period due to convenience and versatility, appeals to consumers looking for quick and easy meal solutions without compromising nutritional value and taste.
Within this market, household will remain the largest segment due to versatility, nutritional value and ease of preparation, making it a staple in many kitchens.
APAC is expected to witness the highest growth over the forecast period due to consumers are highly seeking out plant-based proteins as part of a healthier lifestyle, leading to increased demand for tofu.
Features of the Global Tofu Market
Market Size Estimates: Tofu market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Tofu market size by product, type, distribution channel, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Tofu market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different product, type, distribution channel, application, and regions for the tofu market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the tofu market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the tofu market size?
Answer: The global tofu market is expected to reach an estimated $2.5 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for tofu market?
Answer: The global tofu market is expected to grow with a CAGR of 8.6% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the tofu market?
Answer: The major drivers for this market are rising popularity of veganism and vegetarianism, growing health consciousness among the population, and growing number of e-commerce platforms selling wide variety of products.
Q4. What are the major segments for tofu market?
Answer: The future of the global tofu market looks promising with opportunities in the hotel, restaurant & catering, food processing, and household markets.
Q5. Who are the key tofu market companies?
Answer: Some of the key tofu companies are as follows:
• Amy's Kitchen
• Eden Foods
• Hain Celestia
• House Foods Group
• Kikkoman
• Morinaga & Company
• Pulmuone
Q6. Which tofu market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that processed tofu will remain larger segment over the forecast period due to convenience and versatility, appeals to consumers looking for quick and easy meal solutions without compromising nutritional value and taste.
Q7. In tofu market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC is expected to witness the highest growth over the forecast period due to consumers are highly seeking out plant-based proteins as part of a healthier lifestyle, leading to increased demand for tofu.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the tofu market by product (processed tofu and unprocessed tofu), type (organic and conventional), distribution channel (direct sales, supermarkets & hypermarkets, convenience stores, specialist stores, online stores, and others), application (hotels, restaurants & catering, food processing, household, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

For any questions related to Tofu Market, Tofu Market Size, Tofu Market Growth, Tofu Market Analysis, Tofu Market Report, Tofu Market Share, Tofu Market Trends, Tofu Market Forecast, Tofu Companies, write Lucintel analyst at email: helpdesk@lucintel.com. We will be glad to get back to you soon.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Global Tofu Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges
3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Tofu Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global Tofu Market by Product
3.3.1: Processed Tofu
3.3.2: Unprocessed Tofu
3.4: Global Tofu Market by Type
3.4.1: Organic
3.4.2: Conventional
3.5: Global Tofu Market by Distribution Channel
3.5.1: Direct Sales
3.5.2: Supermarkets & Hypermarkets
3.5.3: Convenience Stores
3.5.4: Specialist Stores
3.5.5: Online Stores
3.5.6: Others
3.6: Global Tofu Market by Application
3.6.1: Hotels, Restaurants & Catering
3.6.2: Food Processing
3.6.3: Household
3.6.4: Others
4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Tofu Market by Region
4.2: North American Tofu Market
4.2.1: North American Tofu Market by Product: Processed Tofu and Unprocessed Tofu
4.2.2: North American Tofu Market by Application: Hotels, Restaurants & Catering, Food Processing, Household, and Others
4.3: European Tofu Market
4.3.1: European Tofu Market by Product: Processed Tofu and Unprocessed Tofu
4.3.2: European Tofu Market by Application: Hotels, Restaurants & Catering, Food Processing, Household, and Others
4.4: APAC Tofu Market
4.4.1: APAC Tofu Market by Product: Processed Tofu and Unprocessed Tofu
4.4.2: APAC Tofu Market by Application: Hotels, Restaurants & Catering, Food Processing, Household, and Others
4.5: ROW Tofu Market
4.5.1: ROW Tofu Market by Product: Processed Tofu and Unprocessed Tofu
4.5.2: ROW Tofu Market by Application: Hotels, Restaurants & Catering, Food Processing, Household, and Others
5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis
6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Tofu Market by Product
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Tofu Market by Type
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Tofu Market by Distribution Channel
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Tofu Market by Application
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Tofu Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Tofu Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Tofu Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Tofu Market
6.3.4: Certification and Licensing
7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Amy's Kitchen
7.2: Eden Foods
7.3: Hain Celestia
7.4: House Foods Group
7.5: Kikkoman
7.6: Morinaga & Company
7.7: Pulmuone

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る