世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ウェルネスツーリズム市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Wellness Tourism Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

ウェルネス・ツーリズムの動向と予測 世界のウェルネス・ツーリズム市場の将来は、国内市場と国際市場におけるビジネスチャンスにより有望視されている。世界のウェルネス・ツーリズム市場は、2024年から2030年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年7月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

ウェルネス・ツーリズムの動向と予測
世界のウェルネス・ツーリズム市場の将来は、国内市場と国際市場におけるビジネスチャンスにより有望視されている。世界のウェルネス・ツーリズム市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が10.5%で、2030年までに推定1兆8,290億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、世界的な旅行者数の増加、旅行・観光産業における支出の増加、精神的・肉体的健康に対する意識の拡大である。

本レポートは、お客様のビジネス上の意思決定にお役立ていただけるよう、150ページ以上にわたって作成されています。いくつかの洞察を含むサンプル図を以下に示します。

ウェルネスツーリズム(セグメント別
世界のウェルネスツーリズムのサービス別、旅行目的別、旅行タイプ別、地域別の予測を掲載しています。
ウェルネスツーリズムのサービス別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 国内移動
- 宿泊
- 飲食
- ウェルネス・アクティビティ
- ショッピング
- その他
ウェルネスツーリズムの旅行目的別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- プライマリー
- セカンダリー
ウェルネスツーリズム市場:旅行タイプ別【2018~2030年出荷額分析
- 国内
- 海外
ウェルネスツーリズム市場:地域別【2018年から2030年までの出荷額分析
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- その他の地域
ウェルネスツーリズム企業一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質で競争している。同市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体の統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、ウェルネスツーリズム企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するウェルネスツーリズム企業は以下の通り。
- ヒルトン
- アコー
- ハイアット
- ランチョ・ラ・プエルタ
- マリオット・インターナショナル
- ローズウッドホテルグループ
- ニラマヤ・ウェルネス・リトリート
- インターコンチネンタルホテルズグループ
- オムニ・ホテルズ&リゾーツ
- ラディソン・ホスピタリティ
ウェルネスツーリズム市場の洞察
Lucintelは、予測期間中、宿泊が最大のセグメントであり続けると予測している。
同市場では、予測期間中、国内が引き続き大きなセグメントとなる。
北米は予測期間中最大の地域であり続ける。
世界のウェルネスツーリズム市場の特徴
市場規模の推定:ウェルネスツーリズムの市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:ウェルネスツーリズム市場規模をサービス別、旅行目的別、旅行タイプ別、地域別に金額($B)で分析。
地域別分析:ウェルネスツーリズム市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:ウェルネスツーリズム市場のサービス別、旅行目的別、旅行タイプ別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:ウェルネスツーリズム市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。

よくある質問
Q1.ウェルネスツーリズムの市場規模は?
回答世界のウェルネス・ツーリズム市場は、2030年までに推定1兆8,290億ドルに達すると予想されています。
Q2.ウェルネスツーリズム市場の成長予測は?
回答世界のウェルネスツーリズム市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率10.5%で成長すると予測されています。
Q3.ウェルネスツーリズム市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、世界的な旅行者数の増加、旅行・観光産業における支出の増加、心身の健康に対する意識の拡大です。
Q4.ウェルネスツーリズム市場の主要セグメントは?
回答ウェルネス・ツーリズム市場の将来は、国内市場と国際市場にチャンスがあり、有望であると思われます。
Q5.ウェルネスツーリズム市場の主要企業は?
回答:ウェルネスツーリズム市場の主要企業は?ウェルネスツーリズムの主要企業は以下の通りです:
- ヒルトン
- アコー
- ハイアット
- ランチョ・ラ・プエルタ
- マリオット・インターナショナル
- ローズウッドホテルグループ
- ニラマヤ・ウェルネス・リトリート
- インターコンチネンタルホテルズグループ
- オムニ・ホテルズ&リゾーツ
- ラディソン・ホスピタリティ
Q6.ウェルネス・ツーリズムの市場セグメントで今後最も大きくなるのは?
回答Lucintelは、予測期間中、宿泊が最大のセグメントであり続けると予測しています。
Q7.ウェルネス・ツーリズム市場において、今後5年間で最大になると予想される地域は?
回答予測期間中、北米が最大の地域であることに変わりはありません。
Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答:はい:はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。
本レポートでは、以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.ウェルネスツーリズム市場において、サービス別(国内交通、宿泊、飲食、ウェルネス活動、ショッピング、その他)、旅行目的別(一次および二次)、旅行タイプ別(国内および海外)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)に、最も有望で高成長が見込まれる機会は何か?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.より速いペースで成長する地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?



ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨
2.ウェルネスツーリズムの世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3:業界の推進要因と課題
3.2018年から2030年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.2.ウェルネスツーリズムの世界市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.3:ウェルネスツーリズムの世界市場:サービス別
3.3.1:国内送迎
3.3.2:宿泊
3.3.3:飲食
3.3.4:ウェルネス・アクティビティ
3.3.5: ショッピング
3.3.6:その他
3.4:ウェルネス・ツーリズムの世界市場:旅行目的別
3.4.1:プライマリー
3.4.2:セカンダリー
3.5:ウェルネスツーリズムの世界市場:旅行タイプ別
3.5.1:国内
3.5.2: 国際
4.2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:ウェルネスツーリズムの世界地域別市場
4.2:北米ウェルネスツーリズム市場
4.2.1:北米ウェルネスツーリズム市場:サービス別国内交通、宿泊、飲食、ウェルネスアクティビティ、ショッピング、その他
4.2.2:北米ウェルネスツーリズム市場:旅行タイプ別:国内旅行と海外旅行
4.3:欧州ウェルネスツーリズム市場
4.3.1:欧州ウェルネスツーリズム市場:サービス別国内交通、宿泊、飲食、ウェルネス・アクティビティ、ショッピング、その他
4.3.2:欧州ウェルネスツーリズム市場:旅行タイプ別:国内旅行、海外旅行
4.4:APACウェルネスツーリズム市場
4.4.1:APACウェルネスツーリズム市場:サービス別国内交通、宿泊、飲食、ウェルネスアクティビティ、ショッピング、その他
4.4.2:APACのウェルネスツーリズム市場:旅行タイプ別:国内旅行、海外旅行
4.5: ROWウェルネスツーリズム市場
4.5.1:ROWウェルネスツーリズム市場:サービス別国内交通、宿泊、飲食、ウェルネスアクティビティ、ショッピング、その他
4.5.2:ROWのウェルネスツーリズム市場:旅行タイプ別:国内旅行、海外旅行
5.競合分析
5.1:製品ポートフォリオ分析
5.2:オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析
6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:ウェルネスツーリズム世界市場のサービス別成長機会
6.1.2:ウェルネスツーリズムの世界市場の成長機会:旅行目的別
6.1.3:ウェルネスツーリズムの世界市場の成長機会:旅行タイプ別
6.1.4:ウェルネスツーリズムの世界市場の成長機会(地域別
6.2:ウェルネスツーリズムの世界市場における新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:ウェルネス・ツーリズム世界市場のキャパシティ拡大
6.3.3:ウェルネスツーリズムの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス
7.主要企業のプロフィール
7.1:ヒルトン
7.2:アコー
7.3: ハイアット
7.4:ランチョ・ラ・プエルタ
7.5: マリオット・インターナショナル
7.6: ローズウッドホテルグループ
7.7: ニラマヤ・ウェルネス・リトリート
7.8: インターコンチネンタルホテルズグループ
7.9: オムニ・ホテルズ&リゾーツ
7.10: ラディソン・ホスピタリティ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Wellness Tourism Trends and Forecast
The future of the global wellness tourism market looks promising with opportunities in the domestic and international markets. The global wellness tourism market is expected to reach an estimated $1,829.0 billion by 2030 with a CAGR of 10.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing number of travelers worldwide, rising spending in the travel & tourism industry, and expanding consciousness about mental & physical health.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Wellness Tourism by Segment
The study includes a forecast for the global wellness tourism by service, travel purpose, travel type, and region.
Wellness Tourism Market by Service [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• In-country Transport
• Lodging
• Food & Beverage
• Wellness Activities
• Shopping
• Others
Wellness Tourism Market by Travel Purpose [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Primary
• Secondary
Wellness Tourism Market by Travel Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Domestic
• International
Wellness Tourism Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World
List of Wellness Tourism Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies wellness tourism companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the wellness tourism companies profiled in this report include-
• Hilton
• Accor
• Hyatt
• Rancho La Puerta
• Marriot International
• Rosewood Hotel Group
• Niraamaya Wellness Retreat
• InterContinental Hotels Group
• Omni Hotels & Resorts
• Radisson Hospitality
Wellness Tourism Market Insights
Lucintel forecasts that lodging will remain the largest segment over the forecast period.
Within this market, domestic will remain larger segment over the forecast period.
North America will remain the largest region over the forecast period.
Features of the Global Wellness Tourism Market
Market Size Estimates: Wellness tourism market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Wellness tourism market size by service, travel purpose, travel type, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Wellness tourism market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different services, travel purposes, travel types, and regions for the wellness tourism market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the wellness tourism market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ
Q1. What is the wellness tourism market size?
Answer: The global wellness tourism market is expected to reach an estimated $1,829.0 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for wellness tourism market?
Answer: The global wellness tourism market is expected to grow with a CAGR of 10.5% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the wellness tourism market?
Answer: The major drivers for this market are increasing number of travelers worldwide, rising spending in the travel & tourism industry, and expanding consciousness about mental & physical health.
Q4. What are the major segments for wellness tourism market?
Answer: The future of the wellness tourism market looks promising with opportunities in the domestic and international markets.
Q5. Who are the key wellness tourism market companies?
Answer: Some of the key wellness tourism companies are as follows:
• Hilton
• Accor
• Hyatt
• Rancho La Puerta
• Marriot International
• Rosewood Hotel Group
• Niraamaya Wellness Retreat
• InterContinental Hotels Group
• Omni Hotels & Resorts
• Radisson Hospitality
Q6. Which wellness tourism market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that lodging will remain the largest segment over the forecast period.
Q7. In wellness tourism market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the wellness tourism market by service (in-country transport, lodging, food & beverage, wellness activities, shopping, and others), travel purpose (primary and secondary), travel type (domestic and international), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Global Wellness Tourism Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges
3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Wellness Tourism Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global Wellness Tourism Market by Service
3.3.1: In-country Transport
3.3.2: Lodging
3.3.3: Food & Beverage
3.3.4: Wellness Activities
3.3.5: Shopping
3.3.6: Others
3.4: Global Wellness Tourism Market by Travel Purpose
3.4.1: Primary
3.4.2: Secondary
3.5: Global Wellness Tourism Market by Travel Type
3.5.1: Domestic
3.5.2: International
4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Wellness Tourism Market by Region
4.2: North American Wellness Tourism Market
4.2.1: North American Wellness Tourism Market by Service: In-country Transport, Lodging, Food & Beverage, Wellness Activities, Shopping, and Others
4.2.2: North American Wellness Tourism Market by Travel Type: Domestic and International
4.3: European Wellness Tourism Market
4.3.1: European Wellness Tourism Market by Service: In-country Transport, Lodging, Food & Beverage, Wellness Activities, Shopping, and Others
4.3.2: European Wellness Tourism Market by Travel Type: Domestic and International
4.4: APAC Wellness Tourism Market
4.4.1: APAC Wellness Tourism Market by Service: In-country Transport, Lodging, Food & Beverage, Wellness Activities, Shopping, and Others
4.4.2: APAC Wellness Tourism Market by Travel Type: Domestic and International
4.5: ROW Wellness Tourism Market
4.5.1: ROW Wellness Tourism Market by Service: In-country Transport, Lodging, Food & Beverage, Wellness Activities, Shopping, and Others
4.5.2: ROW Wellness Tourism Market by Travel Type: Domestic and International
5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis
6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Wellness Tourism Market by Service
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Wellness Tourism Market by Travel Purpose
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Wellness Tourism Market by Travel Type
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Wellness Tourism Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Wellness Tourism Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Wellness Tourism Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Wellness Tourism Market
6.3.4: Certification and Licensing
7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Hilton
7.2: Accor
7.3: Hyatt
7.4: Rancho La Puerta
7.5: Marriot International
7.6: Rosewood Hotel Group
7.7: Niraamaya Wellness Retreat
7.8: InterContinental Hotels Group
7.9: Omni Hotels & Resorts
7.10: Radisson Hospitality

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(tourism market)の最新刊レポート


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る