世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

教育観光市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Educational Tourism Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

教育ツーリズムの動向と予測 世界の教育ツーリズム市場の将来は、初等教育、中等教育、大学、卒業後の各市場におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界の教育ツーリズム市場は、2024年から2030年にかけ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年7月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

教育ツーリズムの動向と予測
世界の教育ツーリズム市場の将来は、初等教育、中等教育、大学、卒業後の各市場におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界の教育ツーリズム市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率17.4%で成長すると予想される。この市場の主な促進要因は、政府のイニシアチブの高まり、魅力的な目的地、工芸品、アクティビティへの海外旅行需要の増加、本物の地域学習体験への欲求の高まりである。
本レポートは、ビジネス上の意思決定にお役立ていただけるよう、150ページ以上にわたって作成されています。以下に、いくつかの洞察に基づく図表のサンプルを示す。
セグメント別教育ツーリズム
本調査では、世界の教育ツーリズムの年齢層別、教育タイプ別、職業別、地域別の予測を掲載しています。
教育ツーリズムの年齢層別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 15歳未満
- 16-25歳
- 26-40歳
- 41-55歳
教育ツーリズム市場:教育タイプ別【2018年から2030年までの出荷額分析
- 初等教育
- 中等教育
- 大学
- 卒業後
教育ツーリズム市場:職業別【2018年から2030年までの出荷額分析
- 学生
- 教師
- 政府関係者
- 企業経営者
- 企業経営者
- 労働者
- その他
教育ツーリズムの地域別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- その他の地域
教育ツーリズム企業一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。同市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、教育ツーリズム企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大しています。本レポートで紹介する教育旅行企業は以下の通りです。
- ワールド・エクスペディション・トラベル・グループ
- エース・カルチャー・ツアーズ
- アトランティス博学旅行サービス(Atlantis Erudition &Travel Services
- ケサリ・ツアーズ
- ATGトラベル
- グローバル教育旅行
- 教育ツアー
教育旅行市場の洞察
Lucintelの予測では、予測期間中、16-25歳が最大のセグメントであり続ける。
同市場では、専門性の高い学位、適応性の高い移民政策、費用対効果の高い大学教育が重視されるようになるため、大学が引き続き最大セグメントとなる。
APACは、政府による努力とイニシアチブの高まりにより、予測期間中最大の地域であり続けるだろう。
世界の教育ツーリズム市場の特徴
市場規模の推定:教育ツーリズムの市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:教育旅行市場規模を年齢層別、教育タイプ別、職業別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:教育旅行市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:教育旅行市場における年齢層、教育タイプ、職業、地域別の成長機会分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、教育旅行市場の競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。
よくある質問
Q1.教育旅行市場の成長予測は?
回答世界の教育ツーリズム市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率17.4%で成長すると予測されています。
Q2.教育ツーリズム市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、政府のイニシアチブの高まり、魅力的な目的地、芸術品、アクティビティへの海外旅行需要の増加、本物の地域学習体験への欲求の高まりです。
Q3.教育旅行市場の主なセグメントは?
回答教育ツーリズム市場の将来は、初等教育、中等教育、大学、卒業後の各市場でのビジネスチャンスが期待できそうです。
Q4.教育ツーリズム市場の主要企業は?
回答:教育ツーリズム市場の主要企業はどこですか?教育ツーリズムの主要企業は以下の通りです:
- ワールド・エクスペディション・トラベル・グループ
- エース・カルチャー・ツアーズ
- アトランティス・エルディション&トラベル・サービス(Atlantis Erudition &Travel Services
- ケサリ・ツアーズ
- ATGトラベル
- グローバル教育旅行
- 教育ツアー
Q5.今後、教育旅行市場で最も大きくなる分野は?
回答Lucintelの予測では、16-25歳が予測期間中最大のセグメントであり続けるでしょう。
Q6.教育旅行市場において、今後5年間で最大になると予想される地域は?
回答APAC は、政府による取り組みやイニシアチブの高まりにより、予測期間中最大の地域であり続けるでしょう。
Q.7 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答:はい:はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。
本レポートでは、以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.年齢層別(15 歳未満、16-25 歳、26-40 歳、41-55 歳)、教育タイプ別(初等、中等、大 学、卒業後)、職業別(学生、教師、政府高官、企業経営者、企業オーナー、労働者、その他)、地域別(北 米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、教育ツーリズム市場で最も有望で高成長の機会 は何か?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

教育ツーリズム市場、教育ツーリズム市場規模、教育ツーリズム市場成長、教育ツーリズム市場分析、教育ツーリズム市場レポート、教育ツーリズム市場シェア、教育ツーリズム市場動向、教育ツーリズム市場予測、教育ツーリズム企業に関するご質問は、LucintelのアナリストまでEメール: helpdesk@lucintel.com.我々はすぐにあなたに戻って取得させていただきます。

ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨
2.世界の教育ツーリズム市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3:業界の推進要因と課題
3.2018年から2030年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.2.世界の教育ツーリズム市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.3:教育ツーリズムの世界市場:年齢層別
3.3.1:15歳未満
3.3.2: 16~25歳
3.3.3: 26~40歳
3.3.4: 41~55歳
3.4:教育ツーリズムの世界市場:教育タイプ別
3.4.1:初等教育
3.4.2:中等教育
3.4.3:カレッジ
3.4.4:卒業後
3.5: 職業別教育ツーリズム世界市場
3.5.1:学生
3.5.2:教師
3.5.3:政府関係者
3.5.4:会社経営者
3.5.5: 企業経営者
3.5.6: 労働者
3.5.7: その他
4.2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:教育ツーリズムの世界地域別市場
4.2:北米の教育ツーリズム市場
4.2.1:北米の教育旅行市場:年齢層別15歳未満、16~25歳、26~40歳、41~55歳
4.2.2:北米の教育ツーリズム市場:教育タイプ別初等教育、中等教育、大学教育、大学院教育
4.3:ヨーロッパの教育ツーリズム市場
4.3.1:ヨーロッパの教育ツーリズム市場:年齢層別15歳未満、16~25歳、26~40歳、41~55歳
4.3.2:欧州の教育ツーリズム市場:教育タイプ別:初等教育、中等教育、大学教育、大学院教育
4.4:APAC教育ツーリズム市場
4.4.1:APAC教育旅行市場:年齢層別15歳未満、16~25歳、26~40歳、41~55歳
4.4.2:APAC教育ツーリズム市場:教育タイプ別:初等教育、中等教育、大学教育、大学院教育
4.5: ROWの教育旅行市場
4.5.1:ROWの教育旅行市場:年齢層別15歳未満、16~25歳、26~40歳、41~55歳
4.5.2:ROWの教育ツーリズム市場:教育タイプ別初等教育、中等教育、大学教育、大学院教育
5.競合分析
5.1:製品ポートフォリオ分析
5.2:オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析
6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:教育ツーリズム世界市場の成長機会(年齢層別
6.1.2:教育ツーリズム世界市場の成長機会:教育タイプ別
6.1.3:教育ツーリズム世界市場の成長機会(職業別
6.1.4:教育ツーリズム世界市場の成長機会(地域別
6.2:教育ツーリズム世界市場の新たな動向
6.3:戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:教育ツーリズム世界市場のキャパシティ拡大
6.3.3:教育ツーリズムの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス
7.主要企業のプロフィール
7.1:ワールド・エクスペディション・トラベル・グループ
7.2:エース・カルチャー・ツアーズ
7.3: アトランティス・エルディション&トラベル・サービス(Atlantis Erudition &Travel Services
7.4: ケサリ・ツアーズ
7.5: ATGトラベル
7.6: グローバル・エデュケーショナル・トラベル
7.7: 教育ツアー

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Educational Tourism Trends and Forecast
The future of the global educational tourism market looks promising with opportunities in the primary, secondary, college, and post-graduation markets. The global educational tourism market is expected to grow with a CAGR of 17.4% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are rising government initiatives, increasing demand for international travel to appealing destinations, artifacts, and activities, and growing desire for an authentic regional learning experience.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.
Educational Tourism by Segment
The study includes a forecast for the global educational tourism by age group, education type, occupation, and region.
Educational Tourism Market by Age Group [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Less Than 15 Years
• 16-25 Years
• 26-40 Years
• 41-55 Years
Educational Tourism Market by Education Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Primary
• Secondary
• College
• Post-Graduation
Educational Tourism Market by Occupation [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Students
• Teachers
• Government Officials
• Corporation Managers
• Enterprise Owners
• Workers
• Others
Educational Tourism Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World
List of Educational Tourism Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies educational tourism companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the educational tourism companies profiled in this report include-
• World Expeditions Travel Group
• ACE CULTURAL TOURS
• Atlantis Erudition &Travel Services
• Kesari Tours
• ATG Travel
• Global Educational Travel
• Educational Tours
Educational Tourism Market Insights
Lucintel forecasts that 16-25 year will remain the largest segment over the forecast period.
Within this market, college will remain the largest segment due to increasing emphasis on specialized degrees, adaptable immigration policies, and cost-effective college education.
APAC will remain the largest region over the forecast period due to growing efforts and initiatives by the government.
Features of the Global Educational Tourism Market
Market Size Estimates: Educational tourism market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Educational tourism market size by age group, education type, occupation, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Educational tourism market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different age groups, education types, occupations, and regions for the educational tourism market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the educational tourism market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the growth forecast for educational tourism market?
Answer: The global educational tourism market is expected to grow with a CAGR of 17.4% from 2024 to 2030.
Q2. What are the major drivers influencing the growth of the educational tourism market?
Answer: The major drivers for this market are rising government initiatives, increasing demand for international travel to appealing destinations, artifacts, and activities, and growing desire for an authentic regional learning experience.
Q3. What are the major segments for educational tourism market?
Answer: The future of the educational tourism market looks promising with opportunities in the primary, secondary, college, and post-graduation markets.
Q4. Who are the key educational tourism market companies?
Answer: Some of the key educational tourism companies are as follows:
• World Expeditions Travel Group
• ACE CULTURAL TOURS
• Atlantis Erudition &Travel Services
• Kesari Tours
• ATG Travel
• Global Educational Travel
• Educational Tours
Q5. Which educational tourism market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that 16-25 year will remain the largest segment over the forecast period.
Q6. In educational tourism market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC will remain the largest region over the forecast period due to growing efforts and initiatives by the government.
Q.7 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the educational tourism market by age group (less than 15 years, 16-25 years, 26-40 years, and 41-55 years), education type (primary, secondary, college, and post-graduation), occupation (students, teachers, government officials, corporation managers, enterprise owners, workers, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

For any questions related to Educational Tourism Market, Educational Tourism Market Size, Educational Tourism Market Growth, Educational Tourism Market Analysis, Educational Tourism Market Report, Educational Tourism Market Share, Educational Tourism Market Trends, Educational Tourism Market Forecast, Educational Tourism Companies, write Lucintel analyst at email: helpdesk@lucintel.com. We will be glad to get back to you soon.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Global Educational Tourism Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges
3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Educational Tourism Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global Educational Tourism Market by Age Group
3.3.1: Less Than 15 Years
3.3.2: 16-25 Years
3.3.3: 26-40 Years
3.3.4: 41-55 Years
3.4: Global Educational Tourism Market by Education Type
3.4.1: Primary
3.4.2: Secondary
3.4.3: College
3.4.4: Post-graduation
3.5: Global Educational Tourism Market by Occupation
3.5.1: Students
3.5.2: Teachers
3.5.3: Government Officials
3.5.4: Corporation Managers
3.5.5: Enterprise Owners
3.5.6: Workers
3.5.7: Others
4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Educational Tourism Market by Region
4.2: North American Educational Tourism Market
4.2.1: North American Educational Tourism Market by Age Group: Less Than 15 Years, 16-25 Years, 26-40 Years, and 41-55 Years
4.2.2: North American Educational Tourism Market by Education Type: Primary, Secondary, College, and Post-graduation
4.3: European Educational Tourism Market
4.3.1: European Educational Tourism Market by Age Group: Less Than 15 Years, 16-25 Years, 26-40 Years, and 41-55 Years
4.3.2: European Educational Tourism Market by Education Type: Primary, Secondary, College, and Post-graduation
4.4: APAC Educational Tourism Market
4.4.1: APAC Educational Tourism Market by Age Group: Less Than 15 Years, 16-25 Years, 26-40 Years, and 41-55 Years
4.4.2: APAC Educational Tourism Market by Education Type: Primary, Secondary, College, and Post-graduation
4.5: ROW Educational Tourism Market
4.5.1: ROW Educational Tourism Market by Age Group: Less Than 15 Years, 16-25 Years, 26-40 Years, and 41-55 Years
4.5.2: ROW Educational Tourism Market by Education Type: Primary, Secondary, College, and Post-graduation
5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis
6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Educational Tourism Market by Age Group
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Educational Tourism Market by Education Type
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Educational Tourism Market by Occupation
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Educational Tourism Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Educational Tourism Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Educational Tourism Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Educational Tourism Market
6.3.4: Certification and Licensing
7. Company Profiles of Leading Players
7.1: World Expeditions Travel Group
7.2: ACE CULTURAL TOURS
7.3: Atlantis Erudition &Travel Services
7.4: Kesari Tours
7.5: ATG Travel
7.6: Global Educational Travel
7.7: Educational Tours

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る