世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

バーチャルショッピングアシスタント市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Virtual Shopping Assistant Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

バーチャルショッピングアシスタントの動向と予測 世界のバーチャルショッピングアシスタント市場の将来は、小売&eコマース、ヘルスケア、BFSI、旅行&ホスピタリティ、自動車、メディア&エンターテイメント市... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年1月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

バーチャルショッピングアシスタントの動向と予測
世界のバーチャルショッピングアシスタント市場の将来は、小売&eコマース、ヘルスケア、BFSI、旅行&ホスピタリティ、自動車、メディア&エンターテイメント市場におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界のバーチャルショッピングアシスタント市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が25.4%で、2030年までに推定30億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、会話型AIの利用の増加と会話型AIの利用の増加である。

ビジネス上の意思決定に役立つ150ページ以上のレポートを作成しました。いくつかの洞察を含むサンプル図を以下に示します。

セグメント別バーチャルショッピングアシスタント
この調査には、世界のバーチャルショッピングアシスタントのインタラクションモード別、プラットフォーム別、アプリケーション別、エンドユース産業別、地域別の予測が含まれています。

バーチャルショッピングアシスタントのインタラクションモード別市場【2018年から2030年までの金額別出荷分析
- チャットボット
- メッセンジャー
- ウェブサイト
- モバイルアプリ
- 音声アシスタント

バーチャルショッピングアシスタントのプラットフォーム別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- モバイル
- デスクトップ
- スマートスピーカー
- スマートテレビ
- ウェアラブル
- その他

バーチャルショッピングアシスタントの用途別市場【2018年~2030年出荷金額分析
- カスタマーサポート
- パーソナルアシスタント
- データプライバシー
- ワークフローの自動化
- コンテンツキュレーション
- キャンペーン管理
- その他

バーチャルショッピングアシスタント市場:エンドユース産業別【2018年~2030年出荷額分析
- 小売・Eコマース
- ヘルスケア
- BFSI
- 旅行・ホスピタリティ
- 自動車
- メディア&エンターテインメント
- その他




バーチャルショッピングアシスタントの地域別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

バーチャルショッピングアシスタント企業一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体の統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、バーチャルショッピングアシスタント企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するバーチャルショッピングアシスタント企業は以下の通りである。
- アンソロピック
- シンセシア
- Observe.ai
- Tangiblee
- Mode.ai
- UneeQ
- Avaamo
- コグニジー
- サウンドハウンド
- レプリカ


バーチャルショッピングアシスタント市場の洞察
Lucintelは、カスタマーサポートは、顧客体験を向上させ、ショッピングプロセス中にリアルタイムでクエリを解決するために使用されるようになってきているため、予測期間中に最も高い成長を目撃すると予測しています。
同市場では、小売・eコマースが予測期間中に最も高い成長を遂げる見込みです。
北米は、小売技術への投資が増加しており、会話型AIの早期導入が進んでいることから、予測期間中も最大地域であり続けるだろう。

世界のバーチャルショッピングアシスタント市場の特徴

市場規模の推定:バーチャルショッピングアシスタントの市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:インタラクションモード別、プラットフォーム別、アプリケーション別、エンドユース産業別、地域別など、様々なセグメント別のバーチャルショッピングアシスタント市場規模を金額(億ドル)で推計。
地域別分析:バーチャルショッピングアシスタント市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:バーチャルショッピングアシスタント市場の様々なインタラクションモード、プラットフォーム、アプリケーション、エンドユース産業、地域における成長機会の分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、バーチャルショッピングアシスタント市場の競争状況など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

よくある質問

Q1.バーチャルショッピングアシスタントの市場規模は?
回答世界のバーチャルショッピングアシスタント市場は、2030年までに推定30億ドルに達すると予想されています。

Q2.バーチャルショッピングアシスタント市場の成長予測は?
Answer:世界のバーチャルショッピングアシスタント市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率25.4%で成長すると予測されています。

Q3.バーチャルショッピングアシスタント市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主なドライバーは、会話型AIの利用の増加と、会話型AIの利用の増加です。

Q4.バーチャルショッピングアシスタント市場の主要セグメントは?
回答バーチャルショッピングアシスタント市場の将来は、小売&eコマース、ヘルスケア、BFSI、旅行&ホスピタリティ、自動車、メディア&エンターテインメント市場でのビジネスチャンスが期待できそうです。

Q5.バーチャルショッピングアシスタント市場の主要企業は?
回答バーチャルショッピングアシスタントの主要企業は以下の通りです:
- Anthropic
- シンセシア
- Observe.ai
- Tangiblee
- Mode.ai
- UneeQ
- Avaamo
- コグニジー
- サウンドハウンド
- レプリカ

Q6.バーチャルショッピングアシスタントの市場規模が今後最も大きくなるセグメントは?
回答Lucintelの予測では、カスタマーサポートは、顧客体験の向上やショッピングプロセス中のリアルタイムでのクエリ解決に利用が拡大しているため、予測期間中に最も高い成長が見込まれています。

Q7.バーチャルショッピングアシスタント市場において、今後5年間で最大の成長が見込まれる地域はどこですか?
回答北米は、リテールテクノロジーへの投資が増加しており、会話型AIの早期導入が進んでいるため、予測期間中も最大地域であり続けるでしょう。

Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:

Q.1.バーチャルショッピングアシスタント市場において、インタラクションモード(チャットボット、メッセンジャー、ウェブサイト、モバイルアプリ、音声アシスタント)、プラットフォーム(モバイル、デスクトップ、スマートスピーカー、スマートテレビ、ウェアラブル、その他)、アプリケーション(カスタマーサポート、パーソナルアシスタント、データプライバシー、ワークフロー自動化、コンテンツキュレーション、キャンペーン管理、その他)、エンドユース産業(小売&eコマース、ヘルスケア、BFSI、旅行&ホスピタリティ、自動車、メディア&エンターテインメント、その他)、地域(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨

2.バーチャルショッピングアシスタントの世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3:業界の推進要因と課題

3.2018年から2030年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.2.バーチャルショッピングアシスタントの世界市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)

3.3:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場:インタラクションモード別
3.3.1:チャットボット
3.3.2:メッセンジャー
3.3.3:ウェブサイト
3.3.4:モバイルアプリ
3.3.5: 音声アシスタント





3.4:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場:プラットフォーム別
3.4.1:モバイル
3.4.2:デスクトップ
3.4.3:スマートスピーカー
3.4.4:スマートTV
3.4.5: ウェアラブル
3.4.6:その他




3.5: バーチャルショッピングアシスタントの世界市場:用途別
3.5.1:カスタマーサポート
3.5.2:パーソナルアシスタント
3.5.3:データ・プライバシー
3.5.4:ワークフローの自動化
3.5.5: コンテンツ・キュレーション
3.5.6: キャンペーン管理
3.5.7: その他



3.6:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場:エンドユース産業別
3.6.1:小売・eコマース
3.6.2: ヘルスケア
3.6.3: BFSI
3.6.4:トラベル&ホスピタリティ
3.6.5: 自動車
3.6.6: メディア&エンターテインメント
3.6.7:その他


4.2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:バーチャルショッピングアシスタントの世界地域別市場
4.2:北米のバーチャルショッピングアシスタント市場
4.2.1:北米のバーチャルショッピングアシスタント市場:用途別カスタマーサポート、パーソナルアシスタント、データプライバシー、ワークフロー自動化、コンテンツキュレーション、キャンペーン管理、その他
4.2.2:北米のバーチャルショッピングアシスタント市場:エンドユース産業別小売&eコマース、ヘルスケア、BFSI、旅行&ホスピタリティ、自動車、メディア&エンターテインメント、その他

4.3:欧州のバーチャルショッピングアシスタント市場
4.3.1:欧州のバーチャルショッピングアシスタント市場:用途別カスタマーサポート、パーソナルアシスタント、データプライバシー、ワークフロー自動化、コンテンツキュレーション、キャンペーン管理、その他
4.3.2:欧州のバーチャルショッピングアシスタント市場:エンドユース産業別小売&eコマース、ヘルスケア、BFSI、旅行&ホスピタリティ、自動車、メディア&エンターテインメント、その他

4.4:APACバーチャルショッピングアシスタント市場
4.4.1:APACバーチャルショッピングアシスタント市場:アプリケーション別カスタマーサポート、パーソナルアシスタント、データプライバシー、ワークフロー自動化、コンテンツキュレーション、キャンペーン管理、その他
4.4.2:APACバーチャルショッピングアシスタント市場:エンドユース産業別小売&eコマース、ヘルスケア、BFSI、旅行&ホスピタリティ、自動車、メディア&エンターテインメント、その他

4.5: ROWバーチャルショッピングアシスタント市場
4.5.1:ROWのバーチャルショッピングアシスタント市場:用途別カスタマーサポート、パーソナルアシスタント、データプライバシー、ワークフロー自動化、コンテンツキュレーション、キャンペーン管理、その他
4.5.2:ROWのバーチャルショッピングアシスタント市場:エンドユース産業別小売&eコマース、ヘルスケア、BFSI、旅行&ホスピタリティ、自動車、メディア&エンターテインメント、その他

5.競合分析
5.1:製品ポートフォリオ分析
5.2:経営統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場におけるインタラクションモード別の成長機会
6.1.2:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場:プラットフォーム別成長機会
6.1.3:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場の成長機会:アプリケーション別
6.1.4:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場:エンドユース産業別成長機会
6.1.5:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場成長機会:地域別

6.2:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場の新たな動向

6.3: 戦略分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場における生産能力拡大
6.3.3:バーチャルショッピングアシスタントの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:アンソロピック
7.2: シンセシア
7.3: Observe.ai
7.4: Tangiblee
7.5: モード
7.6: UneeQ
7.7: Avaamo
7.8: Cognigy
7.9:サウンドハウンド
7.10: レプリカ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Virtual Shopping Assistant Trends and Forecast
The future of the global virtual shopping assistant market looks promising with opportunities in the retail & ecommerce, healthcare, BFSI, travel & hospitality, automotive, and media & entertainment markets. The global virtual shopping assistant market is expected to reach an estimated $3 billion by 2030 with a CAGR of 25.4% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing use of conversational AI and increasing use of conversational AI.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Virtual Shopping Assistant by Segment
The study includes a forecast for the global virtual shopping assistant by interaction mode, platform, application, end use industry, and region.

Virtual Shopping Assistant Market by Interaction Mode [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Chatbots
• Messengers
• Websites
• Mobile Apps
• Voice Assistants

Virtual Shopping Assistant Market by Platform [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Mobile
• Desktop
• Smart Speaker
• Smart TV
• Wearables
• Others

Virtual Shopping Assistant Market by Application [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Customer Support
• Personal Assistant
• Data Privacy
• Workflow Automation
• Content Curation
• Campaign Management
• Others

Virtual Shopping Assistant Market by End Use Industry [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Retail & Ecommerce
• Healthcare
• BFSI
• Travel & Hospitality
• Automotive
• Media & Entertainment
• Others




Virtual Shopping Assistant Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Virtual Shopping Assistant Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies virtual shopping assistant companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the virtual shopping assistant companies profiled in this report include-
• Anthropic
• Synthesia
• Observe.ai
• Tangiblee
• Mode.ai
• UneeQ
• Avaamo
• Cognigy
• SoundHound
• Replica


Virtual Shopping Assistant Market Insights
Lucintel forecasts that customer support is expected to witness the highest growth over the forecast period due to its growing usage in enhancing customer experience and resolving queries in real-time during the shopping process.
Within this market, retail & ecommerce is expected to witness the highest growth over the forecast period.
North America will remain the largest region over the forecast period due to growing investments in retail technology and early adoption of conversational AI in the region.

Features of the Global Virtual Shopping Assistant Market

Market Size Estimates: Virtual shopping assistant market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Virtual shopping assistant market size by various segments, such as by interaction mode, platform, application, end use industry, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Virtual shopping assistant market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different interaction modes, platforms, applications, end use industries, and regions for the virtual shopping assistant market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the virtual shopping assistant market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ

Q1. What is the virtual shopping assistant market size?
Answer: The global virtual shopping assistant market is expected to reach an estimated $3 billion by 2030.

Q2. What is the growth forecast for virtual shopping assistant market?
Answer: The global virtual shopping assistant market is expected to grow with a CAGR of 25.4% from 2024 to 2030.

Q3. What are the major drivers influencing the growth of the virtual shopping assistant market?
Answer: The major drivers for this market are increasing use of conversational AI and increasing use of conversational AI.

Q4. What are the major segments for virtual shopping assistant market?
Answer: The future of the virtual shopping assistant market looks promising with opportunities in the retail & ecommerce, healthcare, BFSI, travel & hospitality, automotive, and media & entertainment markets.

Q5. Who are the key virtual shopping assistant market companies?
Answer: Some of the key virtual shopping assistant companies are as follows:
• Anthropic
• Synthesia
• Observe.ai
• Tangiblee
• Mode.ai
• UneeQ
• Avaamo
• Cognigy
• SoundHound
• Replica

Q6. Which virtual shopping assistant market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that customer support is expected to witness the highest growth over the forecast period due to its growing usage in enhancing customer experience and resolving queries in real-time during the shopping process.

Q7. In virtual shopping assistant market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to growing investments in retail technology and early adoption of conversational AI in the region.

Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the virtual shopping assistant market by interaction mode (chatbots, messengers, websites, mobile apps, and voice assistants), platform (mobile, desktop , smart speaker, smart TV, wearables, and others), application (customer support, personal assistant, data privacy, workflow automation, content curation, campaign management, and others), end use industry (retail & ecommerce, healthcare, BFSI, travel & hospitality, automotive, media & entertainment, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Virtual Shopping Assistant Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Virtual Shopping Assistant Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Virtual Shopping Assistant Market by Interaction Mode
3.3.1: Chatbots
3.3.2: Messengers
3.3.3: Websites
3.3.4: Mobile Apps
3.3.5: Voice Assistants





3.4: Global Virtual Shopping Assistant Market by Platform
3.4.1: Mobile
3.4.2: Desktop
3.4.3: Smart Speaker
3.4.4: Smart TV
3.4.5: Wearables
3.4.6: Others




3.5: Global Virtual Shopping Assistant Market by Application
3.5.1: Customer Support
3.5.2: Personal Assistant
3.5.3: Data Privacy
3.5.4: Workflow Automation
3.5.5: Content Curation
3.5.6: Campaign Management
3.5.7: Others



3.6: Global Virtual Shopping Assistant Market by End Use Industry
3.6.1: Retail & ecommerce
3.6.2: Healthcare
3.6.3: BFSI
3.6.4: Travel & Hospitality
3.6.5: Automotive
3.6.6: Media & Entertainment
3.6.7: Others


4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Virtual Shopping Assistant Market by Region
4.2: North American Virtual Shopping Assistant Market
4.2.1: North American Virtual Shopping Assistant Market by Application: Customer Support, Personal Assistant, Data Privacy, Workflow Automation, Content Curation, Campaign Management, and Others
4.2.2: North American Virtual Shopping Assistant Market by End Use Industry: Retail & ecommerce, Healthcare, BFSI, Travel & Hospitality, Automotive, Media & Entertainment, and Others

4.3: European Virtual Shopping Assistant Market
4.3.1: European Virtual Shopping Assistant Market by Application: Customer Support, Personal Assistant, Data Privacy, Workflow Automation, Content Curation, Campaign Management, and Others
4.3.2: European Virtual Shopping Assistant Market by End Use Industry: Retail & ecommerce, Healthcare, BFSI, Travel & Hospitality, Automotive, Media & Entertainment, and Others

4.4: APAC Virtual Shopping Assistant Market
4.4.1: APAC Virtual Shopping Assistant Market by Application: Customer Support, Personal Assistant, Data Privacy, Workflow Automation, Content Curation, Campaign Management, and Others
4.4.2: APAC Virtual Shopping Assistant Market by End Use Industry: Retail & ecommerce, Healthcare, BFSI, Travel & Hospitality, Automotive, Media & Entertainment, and Others

4.5: ROW Virtual Shopping Assistant Market
4.5.1: ROW Virtual Shopping Assistant Market by Application: Customer Support, Personal Assistant, Data Privacy, Workflow Automation, Content Curation, Campaign Management, and Others
4.5.2: ROW Virtual Shopping Assistant Market by End Use Industry: Retail & ecommerce, Healthcare, BFSI, Travel & Hospitality, Automotive, Media & Entertainment, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Virtual Shopping Assistant Market by Interaction Mode
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Virtual Shopping Assistant Market by Platform
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Virtual Shopping Assistant Market by Application
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Virtual Shopping Assistant Market by End Use Industry
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Virtual Shopping Assistant Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Virtual Shopping Assistant Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Virtual Shopping Assistant Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Virtual Shopping Assistant Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Anthropic
7.2: Synthesia
7.3: Observe.ai
7.4: Tangiblee
7.5: Mode.ai
7.6: UneeQ
7.7: Avaamo
7.8: Cognigy
7.9: SoundHound
7.10: Replica

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(電子部品/半導体)の最新刊レポート


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る