世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国HVAC機器市場:トレンド、機会、競合分析【2023-2028年版


China HVAC Equipment Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

中国のHVAC(暖房、換気、空調)機器市場の将来は、住宅および商業建築業界における機会で有望視されています。中国のHVAC機器市場は、2028年までに推定781億ドルに達すると予想され、2023年から2028年までの年平... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年4月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

中国のHVAC(暖房、換気、空調)機器市場の将来は、住宅および商業建築業界における機会で有望視されています。中国のHVAC機器市場は、2028年までに推定781億ドルに達すると予想され、2023年から2028年までの年平均成長率は5.6%と予測されています。成長の主なドライバーは、建物の建設率の上昇と、既存施設のエネルギー効率化を図るための中国におけるエネルギー効率の高い建物に関する厳しい規制です。
中国のhvac機器産業のダイナミクスに直接的な影響を与える新たなトレンドとしては、グリーンHVACの使用の増加、空気清浄技術の使用の増加などが挙げられます。
この120ページのレポートでは、合計61の図/チャートと31の表が提供され、あなたのビジネス上の意思決定に役立てられます。いくつかの洞察を含むサンプル図を以下に示します。中国のhvac機器市場レポートの範囲、利点、調査対象企業、その他の詳細については、レポートパンフレットをダウンロードしてください。

本調査では、中国のhvac機器市場の市場規模と2028年までの予測を、製品タイプ別、エンドユース別に以下のように分類しています:
中国HVAC機器市場 製品タイプ別[2017年から2028年までの数量(M単位)、金額(百万ドル)]:
- ファーネス(炉
- ヒートポンプ
- セントラルAC
- ルームAC
- その他
中国HVAC機器市場:エンドユース別[2017年〜2028年の数量(M単位)、金額(百万ドル)]:
- 住宅用
- ヘルスケア
- 教育
- ホスピタリティ
- オフィス
- 小売業
- その他
本市場レポートで紹介する中国の空調機器メーカーには、Gree Electric Appliances、GD Midea、Haierなどがあり、中国の空調機器の主要メーカーとなっています。

Lucintelは、包括的な調査に基づき、都市化率の上昇とエネルギー効率の高いHVAC機器への需要の高まりから、予測期間中にルームAC分野が平均以上の成長を示すと予測しています。

中国の空調機器市場の中で、住宅用機器は予測期間中、最大のセグメントであり続けると予想されます。普及率の向上とリフォーム活動が、予測期間中にこのセグメントの成長を促進する主要な原動力となっています。
本レポートの特長の一部です:
- 市場規模予測:中国の空調機器市場規模を出荷額($M)および出荷量(百万ユニット)で予測。
- トレンドと予測分析:セグメント別の中国hvac機器市場動向(2017-2022)および予測(2023-2028)。
- セグメント別分析:中国hvac機器市場規模を製品、最終用途など様々な用途別に金額と数量出荷量で推定
- 成長機会:アプリケーション別の成長機会に関する分析。
- 戦略分析:中国空調機器サプライヤーのM&A、新製品開発、競争環境、拡大戦略などを含みます。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

本レポートでは、以下の主要な質問を取り上げています:
Q.1.中国の空調機器市場において、製品タイプ(ファーネス、ヒートポンプ、セントラルAC、ルームAC、その他)、エンドユース(住宅、オフィス、小売、ホスピタリティ、教育、ヘルスケア、その他)別に、最も有望で高成長のチャンスは何か?
Q.2.どの分野がより速いペースで成長するのか、またその理由は?
Q.3.市場ダイナミクスに影響を与える主要因は何か?この市場におけるドライバー、課題、ビジネスリスクは何か?
Q.4.中国空調機器市場におけるビジネスリスクと競合の脅威は何か?
Q.5.この市場における新たなトレンドとその理由は何か?
Q.6.市場において変化している顧客の要望は何か?
Q.7.市場の新しい動きは何か?これらの開発をリードしている中国の空調機器企業はどこか?
Q.8.中国の主要な空調機器サプライヤーは誰か?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的イニシアチブをとっているのか?
Q.9.この市場における中国空調機器メーカーの競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替による市場シェア低下の脅威はどの程度あるのか?
Q.10.過去5年間で、どのようなM&Aが行われたのか?




ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. HVAC Equipment Market of China: Background and Classifications
2.1: Introduction
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2011 To 2022
3.1: Macro-Economic Trends and Forecast
3.2: China’s HVAC Equipment Market Trends and Forecast
3.3: China’s HVAC Equipment Market by Product Type
3.3.1: Furnace
3.3.2: Heat Pump
3.3.3: Central AC
3.3.4: Room AC
3.3.5: Others
3.4: China HVAC Equipment Market by End Use
3.4.1: Residential
3.4.2: Healthcare
3.4.3: Education
3.4.4: Hospitality
3.4.5: Office
3.4.6 Retail
3.4.7 Others

4. Competitor Analysis
4.1: Product Portfolio Analysis
4.2: Market Share Analysis
4.3: Operational Integration
4.4: Geographical Reach
4.5: Porter’s Five Forces Analysis

5. Cost Structure Analysis
5.1: Raw Material Cost
5.1: Labor Cost
5.2: Energy Cost
5.3: SG&A
5.4: Ebitda Margin

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: growth opportunity analysis
6.1.1: growth opportunities for the china HVAC equipment market by product type
6.1.2: growth opportunities for the Chinese HVAC equipment market by end use
6.2: emerging trends in the china HVAC equipment market
6.3: strategic analysis
6.3.1: new product development
6.3.2: capacity expansion of the global HVAC equipment market
6.3.3: mergers, acquisitions, and joint ventures in the global HVAC equipment market
6.3.4: certification and licensing
6.3.5: technology development

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Quingdoa Haier
7.2: Gree Electric Appliances Inc. Of Zhuhai
7.3: Gd Midea Co. Ltd.
7.4: Ingersoll-Rand Plc
7.5: Daikin Industries, Ltd.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The future of the Chinese HVAC (heating, ventilation and air conditioning) equipment market looks promising with opportunities in the residential and commercial construction industries. The China HVAC equipment market is expected to reach an estimated $78.1 billion by 2028, and it is forecast to grow at a CAGR of 5.6% from 2023 to 2028. The major drivers of growth are higher rate of building construction and strict regulations regarding energy efficient buildings in China to make existing facilities energy efficient.
Emerging trends, which have a direct impact on the dynamics of the China hvac equipment industry, include the increasing use of green HVAC, and increasing use of air purification technology.
A total of 61 figures / charts and 31 tables are provided in this 120-page report to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below. To learn the scope of, benefits, companies researched and other details of the China hvac equipment market report, download the report brochure.

The study includes China hvac equipment market size and forecast for the China’s hvac equipment market through 2028 segmented by product type, and end use as follows:
China HVAC equipment market by product Type [Volume (M units) and Value ($ million) from 2017 to 2028]:
• Furnace
• Heat Pump
• Central AC
• Room AC
• Others
China HVAC equipment market by end Use [Volume (M units) and Value ($ million) from 2017 to 2028]:
• Residential
• Healthcare
• Education
• Hospitality
• Office
• Retail
• Others
China hvac equipment companies profiled in this market report includes Gree Electric Appliances, GD Midea, Haier are the major manufacturers of HVAC equipment in China.

On the basis of our comprehensive research, Lucintel forecasts that the room AC segment is expected to show above average growth during the forecast period due to a higher rate of urbanization and a higher demand for energy efficient HVAC equipment.

Within the Chinese hvac equipment market, residential is expected to remain the largest segment during the forecast period. Increasing penetration and renovation activities are the major driving forces that will spur growth for this segment over the forecast period.
Some of the features of this report:
• Market size estimates:China hvac equipment market size estimation in terms of value ($M) and volume (million units) shipment.
• Trend and forecast analysis: China hvac equipment market trend (2017-2022) and forecast (2023-2028) by segments.
• Segmentation analysis:China hvac equipment market size by various applications such as product, and end use in terms of value and volume shipment
• Growth opportunities: Analysis on growth opportunities in different applications.
• Strategic analysis:This includes M&A, new product development, competitive landscape, and expansion strategies of China hvac equipment suppliers.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

This report addresses the following key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the Chinese hvac equipment market by product type (furnace, heat pump, central AC, room AC and others), and end use (residential, office, retail, hospitality, education, healthcare and others)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. What are the key factors affecting market dynamics? What are the drivers, challenges, and business risks in this market?
Q.4. What are the business risks and competitive threats in the China hvac equipment market?
Q.5. What are the emerging trends in this market and reasons behind them?
Q.6. What are some changing customer demands in the market?
Q.7. What are the new developments in the market? Which China hvac equipment companies are leading these developments?
Q.8. Who are the major China hvac equipment suppliers? What strategic initiatives are being taken by key players for business growth?
Q.9. What are some of the competing products of China hvac equipment companies in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material / product substitution?
Q.10. What M&A activity has occurred in the last 5 years?




ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. HVAC Equipment Market of China: Background and Classifications
2.1: Introduction
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2011 To 2022
3.1: Macro-Economic Trends and Forecast
3.2: China’s HVAC Equipment Market Trends and Forecast
3.3: China’s HVAC Equipment Market by Product Type
3.3.1: Furnace
3.3.2: Heat Pump
3.3.3: Central AC
3.3.4: Room AC
3.3.5: Others
3.4: China HVAC Equipment Market by End Use
3.4.1: Residential
3.4.2: Healthcare
3.4.3: Education
3.4.4: Hospitality
3.4.5: Office
3.4.6 Retail
3.4.7 Others

4. Competitor Analysis
4.1: Product Portfolio Analysis
4.2: Market Share Analysis
4.3: Operational Integration
4.4: Geographical Reach
4.5: Porter’s Five Forces Analysis

5. Cost Structure Analysis
5.1: Raw Material Cost
5.1: Labor Cost
5.2: Energy Cost
5.3: SG&A
5.4: Ebitda Margin

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: growth opportunity analysis
6.1.1: growth opportunities for the china HVAC equipment market by product type
6.1.2: growth opportunities for the Chinese HVAC equipment market by end use
6.2: emerging trends in the china HVAC equipment market
6.3: strategic analysis
6.3.1: new product development
6.3.2: capacity expansion of the global HVAC equipment market
6.3.3: mergers, acquisitions, and joint ventures in the global HVAC equipment market
6.3.4: certification and licensing
6.3.5: technology development

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Quingdoa Haier
7.2: Gree Electric Appliances Inc. Of Zhuhai
7.3: Gd Midea Co. Ltd.
7.4: Ingersoll-Rand Plc
7.5: Daikin Industries, Ltd.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業用機械)の最新刊レポート


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/14 10:27

156.77 円

166.04 円

201.95 円

ページTOPに戻る