世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

食肉市場。トレンド・予測・競合分析


Meat Market: Trends, Forecast and Competitive Analysis

鶏肉、豚肉、牛肉、羊肉市場にチャンスがあり、食肉市場の将来は有望視されています。世界の食肉市場は、2020年から2026年までの年平均成長率が1.8%で、2026年には推定1兆9,951億ドルに達すると予想されていま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Lucintel
ルシンテル
2021年9月1日 US$4,850
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
165 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

鶏肉、豚肉、牛肉、羊肉市場にチャンスがあり、食肉市場の将来は有望視されています。世界の食肉市場は、2020年から2026年までの年平均成長率が1.8%で、2026年には推定1兆9,951億ドルに達すると予想されています。この市場の主な要因は、家禽肉の消費量の増加、タンパク質ベースの食品の需要、加工肉の需要の増加です。

また、食肉市場の動向に直接影響を与える新たなトレンドとして、有機食肉の需要増加、抗生物質不使用の食肉への注目などが挙げられます。WH Group、Hormel Foods、JBS、BRF Global、Tyson Foods、Cargill Inc、Itoham Foods Inc、NH Foodsなどが主要な食肉メーカーとして挙げられます。

165ページにわたる本レポートでは、98の図表と88の表が提供されており、ビジネス上の意思決定に役立ちます。洞察力のある図のサンプルを以下に示します。食肉市場レポートの特典範囲、調査対象企業、その他の詳細については、レポートのパンフレットをダウンロードしてください。

この市場では、家畜別では鶏肉が最大の市場であるのに対し、食肉別では生肉が最大の市場となっています。食肉市場の各セグメントの成長を以下に示します。

この調査では、世界の食肉市場の動向と予測を、家畜別、肉種別、地域別に以下のようにまとめています。

家畜別[2015年から2026年までの数量(KT)と金額(10億ドル)]:
- 家禽
- 豚肉
- 牛肉
- 羊
肉の種類別[2015年から2026年までの数量(KT)と価値(10億ドル)]:
- 生鮮肉
- 加工肉
地域別[2015年から2026年までの数量(KT)と価値(10億ドル)の推移]:
- 北アメリカ
- アメリカ
- カナダ
- メキシコ
- 欧州
- ドイツ
- イタリア
- ロシア
- フランス
- ポーランド
- トルコ
- イギリス
- アジア・パシフィック
- 中国
- インド
- 日本
- ベトナム
- インドネシア
- 韓国
- その他の国・地域
- アルゼンチン
- ブラジル
- 南アメリカ

Lucintel社では、消費者の間で保存期間の長い便利な食品への需要が高まっていることから、加工肉タイプが予測期間中に最も高い成長を示すと予測しています。

家禽肉は、価格が低く、チキンスープやサンドウィッチなどの家禽肉加工品の需要が増加していることから、引き続き最大のセグメントであり、予測期間中に最も高い成長を示すと予想しています。

APAC(アジア太平洋地域)は、人口増加に伴う一人当たりの所得の増加と、特に中国とインドでの食肉消費量の増加により、予測期間中、最大の市場となるでしょう。

食肉市場の特徴
- 市場規模の推定。肉類市場規模の推定:金額($B)での推定
- トレンドと予測分析。各種セグメント・地域別の市場動向(2015年~2020年)と予測(2021年~2026年)。
- セグメント別の分析。家畜別、肉の種類別の市場規模。
- 地域別の分析。食肉市場の内訳:北米、欧州、アジア太平洋、世界の残りの地域。
- 成長機会。家畜、肉の種類、地域ごとの食肉市場の成長機会に関する分析。
- 戦略的分析。食肉市場におけるM&A、新製品開発、競合状況などを分析しています。
- Porter's Five Forcesモデルに基づく業界の競争力の分析。

本レポートでは、以下の11の重要な質問に答えています。
Q.1 世界の食肉市場において、家畜(家禽、豚肉、牛肉、羊)、食肉の種類(生鮮肉、加工肉)、地域(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)別に、最も有望な潜在的な成長機会は何か?
Q.2 どのセグメントがより速いペースで成長するのか、その理由は?
Q.3 どの地域がより速いペースで成長するか、またその理由は?
Q.4 市場のダイナミクスに影響を与える主な要因は何ですか?食肉市場のドライバーと課題は何ですか?
Q.5 食肉市場のビジネスリスクと脅威は何ですか?
Q.6 食肉市場の新たなトレンドとその理由は何ですか?
Q.7 食肉市場における顧客の要求の変化について教えてください。
Q.8 食肉市場での新たな開発は何ですか?その開発をリードしているのはどの企業ですか?
Q.9 食肉市場の主要プレーヤーは誰ですか?主要プレイヤーはビジネス成長のためにどのような戦略的取り組みを行っていますか?
Q.10 食肉市場で競合する製品やプロセスにはどのようなものがありますか?また、材料や製品の代替による市場シェアの喪失に対する脅威はどの程度のものですか?
Q.11 食肉市場では、過去5年間にどのようなM&Aが行われましたか?



ページTOPに戻る


目次

目次へ移動

1. エグゼクティブサマリー

2. 市場の背景と分類
2.1: はじめに、背景と分類
2.2: サプライチェーン
2.3: 業界のドライバーと課題

3. 2015年から2026年までの市場動向と予測分析
3.1: マクロ経済の動向(2015年~2020年)
3.2: マクロ経済予測(2021-2026)
3.3: 世界の食肉市場の動向と予測
3.4: 世界の食肉市場の家畜別構成比
3.4.1: 羊
3.4.2: 牛肉
3.4.3: 豚肉
3.4.4: 家禽肉
3.5: 世界の食肉市場:食肉タイプ別
3.5.1: 生鮮肉
3.5.2: 加工肉

4. 2015年から2026年までの地域別市場動向・予測分析
4.1: 世界の食肉市場の地域別推移
4.2: 北米の食肉市場の動向と予測
4.2.1: 北米の家畜別食肉市場
4.2.2: 北米の食肉市場:肉の種類別
4.2.3: アメリカの食肉市場
4.2.4: メキシコの食肉市場
4.2.5: カナダの食肉市場
4.3: 欧州の食肉市場
4.3.1: 欧州の家畜別食肉市場
4.3.2: 欧州の食肉市場:肉の種類別
4.3.3: ドイツの食肉市場
4.3.4: イタリアの食肉市場
4.3.5: ロシアの食肉市場
4.3.6: フランスの食肉市場
4.3.7: ポーランドの食肉市場
4.3.8: トルコの食肉市場
4.3.9: イギリスの食肉市場
4.4: APACの食肉市場
4.4.1: APACの家畜別食肉市場
4.4.2: APACの食肉市場:食肉の種類別
4.4.3: 中国の食肉市場
4.4.4: 日本の食肉市場
4.4.5: インドの食肉市場
4.4.6: ベトナムの食肉市場
4.4.7:韓国の食肉市場
4.4.8: インドネシアの食肉市場
4.5: ROWの食肉市場
4.5.1: ROWの家畜別食肉市場
4.5.2: ROWの食肉市場:食肉タイプ別
4.5.3: ブラジルの食肉市場
4.5.4: アルゼンチンの食肉市場
4.5.5: 南アフリカの食肉市場

5. 競合他社の分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: 市場シェア分析
5.3: 地理的展開
5.4: ポーターズ・ファイブフォース分析

6. 成長機会と戦略的分析
6.1: 成長機会の分析
6.1.1: 世界の食肉市場における家畜別の成長機会
6.1.2: 6.1.2: 世界の食肉市場における肉の種類別成長機会
6.1.3: 地域別食肉市場の成長機会
6.2: 世界の食肉市場における新たなトレンド
6.3: 戦略的分析
6.3.1: 新製品開発
6.3.2: 世界の食肉市場の生産能力拡大
6.3.3: 6.3.3: 世界の食肉市場における合併・買収・合弁事業

7. 主要プレーヤーの会社概要
7.1: WHグループ
7.2: ホーメル・フーズ
7.3: 伊藤ハム(株)
7.4: JBS
7.5: BRF S.A.
7.6: タイソンフーズ
7.7: カーギル社
7.8: ファラガラ・グループ
7.9: クレメンス・フード・グループ
7.10: NHフーズ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The future of the meat market looks promising with opportunities in the poultry, pork, beef, and sheep meat markets. The global meat market is expected to reach an estimated $1,995.1 billion 2026 with a CAGR of 1.8% from 2020 to 2026. The major drivers for this market are increasing poultry meat consumption, demand for protein based food products, and increasing demand for processed meat.

Emerging trends, which have a direct impact of the dynamics of the meat market, include Increasing demand for organic meat and focus on antibiotic free meat. WH Group, Hormel Foods, JBS, BRF Global, Tyson Foods, Cargill Inc, Itoham Foods Inc and NH Foods are among the major meat manufacturers.

A total of 98 figures / charts and 88 tables are provided in this 165-page report to help in your business decisions. A sample figure with insights is shown below. To learn the scope of benefits, companies researched, and other details of the meat market report, please download the report brochure.



In this market, poultry is the largest market by livestock, whereas fresh meat is the largest in meat type. Growth in various segments of the meat market is given below



The study includes trends and forecasts for the global meat market by livestock, meat type, and region as follows:

By Livestock [Volume (KT) and Value ($ Billion) from 2015 to 2026]:
• Poultry
• Pork
• Beef
• Sheep
By Meat Type [Volume (KT) and Value ($ Billion) from 2015 to 2026]:
• Fresh Meat
• Processed Meat.
By Region [Volume (KT) and Value ($ Billion) from 2015 to 2026]:
• North America
• United States
• Canada
• Mexico
• Europe
• Germany
• Italy
• Russia
• France
• Poland
• Turkey
• United Kingdom
• Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Vietnam
• Indonesia
• South Korea
• Rest of the World
• Argentina
• Brazil
• South Africa
Lucintel forecasts that processed meat type is expected to witness the highest growth over the forecast period due to increasing demand for convenient food products among consumers with longer shelf life.

Poultry meat will remain the largest segment and it is also expected to witness the highest growth over the forecast period as it is less expensive and increasing demand for processed poultry meat products, such as chicken soup, sandwitch etc.

APAC will remain the largest market over the forecast period due to rising population growth in per capita income and increasing meat consumption, particularly in China and India.


Features of Meat Market
• Market Size Estimates: Meat market size estimation in terms of value ($B)
• Trend and Forecast Analysis: Market trends (2015-2020) and forecast (2021-2026) by various segments and regions.
• Segmentation Analysis: Market size by livestock, and meat type.
• Regional Analysis: Meat market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
• Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different livestock, meat type, and regions for meat market.
• Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for the meat market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.


This report answers following 11 key questions
Q.1 What are some of the most promising potential, growth opportunities for the global meat market by livestock (poultry, pork, beef and sheep), meat type (fresh and processed meat), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2 Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3 Which regions will grow at a faster pace and why?
Q.4 What are the key factors affecting market dynamics? What are the drivers and challenges of the meat market?
Q.5 What are the business risks and threats to the meat market?
Q.6 What are emerging trends in the meat market and the reasons behind them?
Q.7 What are some changing demands of customers in the meat market?
Q.8 What are the new developments in the meat market? Which companies are leading these developments?
Q.9 Who are the major players in the meat market? What strategic initiatives are being implemented by key players for business growth?
Q.10 What are some of the competitive products and processes in the meat market, and how big of a threat do they pose for loss of market share via material or product substitution?
Q.11 What M&A activities did take place in the last five years in the meat market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents


1. Executive Summary

2. Market Background and Classifications
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2015 to 2026
3.1: Macroeconomic Trends (2015-2020)
3.2: Macroeconomic Forecast (2021-2026)
3.3: Global Meat Market Trends and Forecast
3.4: Global Meat Market by Livestock
3.4.1: Sheep
3.4.2: Beef Meat
3.4.3: Pork
3.4.4: Poultry Meat
3.5: Global Meat Market by Meat Type
3.5.1: Fresh Meat
3.5.2: Processed Meat

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2015 to 2026
4.1: Global Meat Market by Region
4.2: North American Meat Market Trends and Forecasts
4.2.1: North American Meat Market by Livestock
4.2.2: North American Meat Market by Meat Type
4.2.3: United States Meat Market
4.2.4: Mexican Meat Market
4.2.5: Canadian Meat Market
4.3: European Meat Market
4.3.1: European Meat Market by Livestock
4.3.2: European Meat Market by Meat Type
4.3.3: German Meat Market
4.3.4: Italian Meat Market
4.3.5: Russian Meat Market
4.3.6: French Meat Market
4.3.7: Poland Meat Market
4.3.8: Turkish Meat Market
4.3.9: United Kingdom Meat Market
4.4: APAC Meat Market
4.4.1: APAC Meat Market by Livestock
4.4.2: APAC Meat Market by Meat Type
4.4.3: Chinese Meat Market
4.4.4: Japanese Meat Market
4.4.5: Indian Meat Market
4.4.6: Vietnamese Meat Market
4.4.7: South Korean Meat Market
4.4.8: Indonesian Meat Market
4.5: ROW Meat Market
4.5.1: ROW Meat Market by Livestock
4.5.2: ROW Meat Market by Meat Type
4.5.3: Brazilian Meat Market
4.5.4: Argentinian Meat Market
4.5.5: South Africa Meat Market

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Market Share Analysis
5.3: Geographical Reach
5.4: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Meat Market by Livestock
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Meat Market by Meat Type
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Meat Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Meat Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Meat Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Meat Market

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: WH Group
7.2: Hormel Foods
7.3: Itoham Foods Inc.
7.4: JBS
7.5: BRF S.A
7.6: Tyson Foods
7.7: Cargill Inc
7.8: Faragalla Group
7.9: Clemens Food Group
7.10: NH Foods

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(meat)の最新刊レポート


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る