世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スマートバンド市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Smart Band Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

スマートバンド(スマートウォッチ)の世界市場は、2021年に4650万個のボリュームに達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には5910万Unitsに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.26%を示すと予測していま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
107 英語

 

サマリー

スマートバンド(スマートウォッチ)の世界市場は、2021年に4650万個のボリュームに達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には5910万Unitsに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.26%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

スマートバンドは、人の日常的な活動量をモニターするのに役立つ多目的デバイスです。ウォーキングやジョギングの距離、カロリー摂取量、心拍数、睡眠の質などをモニターすることができます。スマートバンドは、携帯電話、タブ、ノートパソコン、パーソナルコンピューターにワイヤレスで接続され、データを長期保存することができます。

スマートバンドの世界市場の成長を牽引している主な要因の1つは、人々の健康とフィットネスに対する意識の高まりであり、それに伴い、スマートバンドなどのフィットネスガジェットの需要も大きく伸びてきています。また、ライフスタイルの変化や多忙なスケジュールにより、健康的な生活や適切な睡眠パターンをサポートし、接続性を提供するリマインダーを求める消費者が増えています。また、インターネット環境の改善やIoTの発展により、スマートバンドやスマートウォッチを日常生活に取り入れる消費者が増えていることも、市場の活性化につながっています。さらに、近年のスマートバンドの価格低下により、多くの人々がより手頃な価格で購入できるようになりました。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のスマートバンド市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、製品タイプ、オペレーティングシステム、流通チャネルに基づき市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

画面付き
画面なし

製品タイプ別に、スクリーン付きスマートバンドとスクリーンなしスマートバンドに市場を分類しています。

オペレーティングシステム別の内訳。

アンドロイド
Windows
iOS
その他

OS別に見ると、アンドロイド、ウィンドウズ、iOS、その他に二分されます。

販売チャネル別構成比。

専門店
直営店
オンライン
その他

販売チャネル別に、専門店、直営店、オンライン、その他に分類しています。

地域別構成比。

北米
アジア太平洋地域
ヨーロッパ
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

本レポートでは、スマートバンドの世界市場を地域別に、北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカに区分しています。

競合他社の状況。

また、市場の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとして、Fitbit、Garmin、Jawbone、Samsung Electronics、Apple、Xiaomi、Lenovo、LG、Nike、Razer、Sonyなどが挙げられます。

本レポートは、世界のスマートバンド市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。これは、市場のマクロな概観から、産業実績のミクロな詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、およびスマートバンド市場に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で参入を計画しているすべての人々にとって必読の一冊である。本レポートで回答した主な質問

スマートバンドの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
スマートバンドの世界市場における主要地域はどこか?
COVID-19は世界のスマートバンド市場にどのような影響を与えたか?
世界のスマートバンド市場で人気のある製品タイプは?
スマートバンドの世界市場における流通経路は?
スマートバンドの世界市場で人気のあるオペレーティングシステムは何ですか?
スマートバンドの価格動向は?
スマートバンドの世界市場のバリューチェーンにおける各段階は?
スマートバンドの世界市場における主要な推進要因と課題とは?
スマートバンドの世界市場の構造、主要プレイヤーは?
スマートバンドの世界市場における競争の度合いとは?
スマートバンドはどのように製造されているのか?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Band Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Sales Volume
5.2.2 Sales Value
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Operating System
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
5.9.1 Sales Volume
5.9.2 Sales Value
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Research and Development
5.11.3 Raw Material Procurement
5.11.4 Manufacturing
5.11.5 Marketing
5.11.6 Distribution
5.11.7 End-Use
5.12 Porters Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 With Screen
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Without Screen
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Operating System
7.1 Android
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Windows
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 iOS
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Specialist Retailers
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Company Outlets
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Smart Band Manufacturing Process
10.1 Product Overview
10.2 Raw Material Requirements
10.3 Manufacturing Process
10.4 Key Success and Risk Factors
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profiles of Key Players
11.3.1 Fitbit
11.3.2 Garmin
11.3.3 Jawbone
11.3.4 Samsung Electronics
11.3.5 Apple
11.3.6 Xiaomi
11.3.7 Lenovo
11.3.8 LG
11.3.9 Nike
11.3.10 Razer
11.3.11 Sony

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global smart band (smart watch) market reached a volume of 46.5 Million Units in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 59.1 Million Units by 2027, exhibiting a CAGR of 4.26% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A Smart band is a multipurpose device which helps to monitor the amount of daily activities incurred by a person. It takes into account the distance covered while walking or jogging, and monitors calorie intake, heartbeat and quality of sleep. Smart bands are wirelessly connected to mobiles, tabs, laptops or personal computers for long-term storage of data.

One of the primary factors catalysing the growth of the global smart band market is the rising awareness among people for health and fitness owing to which, there has been a strong growth in the demand for fitness gadgets such as smart bands. Further, changing lifestyles and hectic schedules have driven consumers to hunt for reminders that endorse healthy living, adequate sleep patterns and offer connectivity. In addition, the market is also being catalysed by improving internet availability and the growth of Internet of Things (IoT) which have encouraged consumers to incorporate smart bands or smart watch in their daily lives. Moreover, a decline in the prices of smart bands in recent years have now made them more affordable to the mass population.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart band market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, operating system and distribution channel.

Breakup by Product Type:

With Screen
Without Screen

On the basis of product type, the report has segmented the market into with screen and without screen smart bands.

Breakup by Operating System:

Android
Windows
iOS
Others

On the basis of the operating system, the market has been bifurcated into android, windows, iOS, and others.

Breakup by Distribution Channel:

Specialist Retailers
Company Outlets
Online
Others

On the basis of distribution channel, the market has been segmented as specialist retailers, company outlets, online and others.

Breakup by Region:

North America
Asia Pacific
Europe
Middle East and Africa
Latin America

The report has segmented the global smart band market on the basis of region into North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East and Africa.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has also been examined with some of the key players being Fitbit, Garmin, Jawbone, Samsung Electronics, Apple, Xiaomi, Lenovo, LG, Nike, Razer and Sony.

This report provides a deep insight into the global smart band market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the smart band market in any manner. Key Questions Answered in This Report:

How has the global smart band market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regions in the global smart band market?
What has been the impact of COVID-19 on the global smart band market?
Which are the popular product types in the global smart band market?
What are the distribution channels in the global smart band market?
What are the popular operating systems in the global smart band market?
What are the price trends of smart bands?
What are the various stages in the value chain of the global smart band market?
What are the key driving factors and challenges in the global smart band market?
What is the structure of the global smart band market and who are the key players?
What is the degree of competition in the global smart band market?
How are smart bands manufactured?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Band Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Sales Volume
5.2.2 Sales Value
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Operating System
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
5.9.1 Sales Volume
5.9.2 Sales Value
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Research and Development
5.11.3 Raw Material Procurement
5.11.4 Manufacturing
5.11.5 Marketing
5.11.6 Distribution
5.11.7 End-Use
5.12 Porters Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 With Screen
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Without Screen
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Operating System
7.1 Android
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Windows
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 iOS
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Specialist Retailers
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Company Outlets
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Smart Band Manufacturing Process
10.1 Product Overview
10.2 Raw Material Requirements
10.3 Manufacturing Process
10.4 Key Success and Risk Factors
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profiles of Key Players
11.3.1 Fitbit
11.3.2 Garmin
11.3.3 Jawbone
11.3.4 Samsung Electronics
11.3.5 Apple
11.3.6 Xiaomi
11.3.7 Lenovo
11.3.8 LG
11.3.9 Nike
11.3.10 Razer
11.3.11 Sony

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/19 10:28

144.64 円

160.77 円

193.27 円

ページTOPに戻る