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ベビー用オーラルケア製品市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Baby Oral Care Products Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ベビー用オーラルケア製品の世界市場は、2021年に13億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には15億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR2.5%を示すと予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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106 英語

 

サマリー

ベビー用オーラルケア製品の世界市場は、2021年に13億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には15億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR2.5%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

オーラルケアとは、口の中を清潔に保ち、病気にならないようにすることで、すべての人、特に歯が生え始めた赤ちゃんにとって非常に重要です。赤ちゃんの仮歯は生後4カ月頃から生え始めるので、虫歯、歯周病などを予防するために口腔衛生に気を配ることが不可欠です。赤ちゃんのオーラルケア用品は、マイルドなものや強いもの、天然成分やハーブを配合した歯磨き粉、ソフトで優しい毛や長い毛の歯ブラシなど、さまざまな形態で販売されています。

子供の口腔内の健康に長期的な影響を及ぼす幼児期う蝕(ECC)など、虫歯などの口腔内の問題が頻繁に発生することが、赤ちゃん用オーラルケア製品の需要を喚起しています。消費者の購買意欲が高まり、プレミアムで革新的な製品を購入する傾向が強くなっています。さらに、都市化の進展により、人気の高いベビー用オーラルケア製品に触れる機会が増え、赤ちゃんの口腔衛生に対する意識が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。その他、インドや中国などの新興市場の力強い成長、製品のイノベーション、付加価値製品に対する需要の高まりなども、市場を牽引する要因となっています。

主な市場細分化。
IMARCグループは、世界のベビー用オーラルケア製品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界・地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、製品および流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品別の内訳。

歯磨き粉
歯ブラシ
その他

現在、オーラルケア製品の中で最も人気があるのは歯磨き粉です。オーガニック製品の人気が高まるにつれ、メーカー各社は魅力的なパッケージの新しい歯磨き粉を発売し始めています。

流通チャネル別構成比。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
百貨店
コンビニエンスストア
オンライン
その他

本レポートでは、スーパーマーケットとハイパーマーケットは、消費者が簡単にアクセスでき、さまざまな商品とブランドを提供できるため、他の流通チャネルに対して明確な優位性を示しているとしています。

地域別構成比

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

現在、ベビー用オーラルケア製品の最大の市場はアジア太平洋地域であり、市場シェアの大半を占めています。この背景には、出生率の急激な上昇と、赤ちゃんの口腔内の健康を維持することに対する両親の意識の高まりがあります。

競合の状況

本レポートでは、Church & Dwight Co, Inc., Colgate-Palmolive Company, Johnson & Johnson, Procter & Gamble (P&G) Company, Pigeon Corporation, Unilever Plcなどの主要企業を中心に、市場の競争環境について分析しています。本レポートで回答した主な質問

ベビー用オーラルケア製品の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
ベビー用オーラルケア製品の世界市場における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のベビー用オーラルケア製品業界にどのような影響を与えているか?
製品に基づく市場の内訳はどのようなものですか?
流通チャネル別の市場構成は?
世界のベビー用オーラルケア製品産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
世界のベビー用オーラルケア製品産業における主要な推進要因と課題は何か?
ベビー用オーラルケア製品の世界的な産業構造と主要プレイヤーは?
ベビー用オーラルケア製品の世界市場における競争はどの程度か?
世界のベビー用オーラルケア製品業界の利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Baby Oral Care Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Toothpaste
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Toothbrush
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Supermarkets and Hypermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Departmental Stores
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Convenience Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Europe
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 North America
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
12.1 Price Indicators
12.2 Price Structure
12.3 Margin Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Church & Dwight Co., Inc.
13.3.2 Colgate-Palmolive Company
13.3.3 Johnson & Johnson
13.3.4 Procter & Gamble (P&G) Company
13.3.5 Pigeon Corporation
13.3.6 Unilever Plc

 

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Summary

The global baby oral care products market reached a value of US$ 1.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 2.5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Oral care refers to the practice of keeping a clean and disease-free mouth, which is extremely important for all individuals, especially for babies, once they start the process of teething. A baby’s temporary teeth start appearing at the age of around four months, and it is imperative to care for oral hygiene in order to prevent cavities, tooth decay or gum diseases. Baby oral care products are available in various forms such as toothpaste with mild or strong formula or with natural and herbal ingredients and toothbrushes with soft, gentle or long bristles.

The frequent occurrence of tooth decay and other oral issues, such as Early Childhood Caries (ECC) that has a long-term effect on the oral health of the child, is catalyzing the demand for baby oral care products. With growing spending capacity, consumers are now more inclined toward purchasing premium and innovative products. Furthermore, rising urbanization resulting in increased exposure to popular baby oral care products and increasing awareness about baby oral hygiene are also catalyzing the growth of the market. Other factors driving the market include strong growth from emerging markets such as India and China, product innovations, rising demand for value added products, etc.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global baby oral care products market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product and distribution channel.

Breakup by Product:

Toothpaste
Toothbrush
Others

Currently, toothpaste is the most popular oral care product. With the growing popularity of organic products, manufacturers have started introducing new variants of toothpaste with attractive packaging.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Departmental Stores
Convenience Stores
Online
Others

The report finds that supermarkets and hypermarkets exhibit a clear dominance over other distribution channels as they offer easy access, along with a wide variety of products and brands to consumers.

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

At present, Asia Pacific is the biggest market for baby oral care products, holding the majority of the market share. This can be attributed to a rapid rise in birth rates and increasing awareness among parents to maintain the oral health of their babies.

Competitive Landscape:

The report has analyzed the competitive landscape of the market with some of the key players being Church & Dwight Co., Inc., Colgate-Palmolive Company, Johnson & Johnson, Procter & Gamble (P&G) Company, Pigeon Corporation, and Unilever Plc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global baby oral care products market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global baby oral care products industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global baby oral care products industry?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the global baby oral care products industry?
What are the key driving factors and challenges in the global baby oral care products industry?
What is the structure of the global baby oral care products industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global baby oral care products industry?
What are the profit margins in the global baby oral care products industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Baby Oral Care Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Toothpaste
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Toothbrush
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Supermarkets and Hypermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Departmental Stores
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Convenience Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Europe
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 North America
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
12.1 Price Indicators
12.2 Price Structure
12.3 Margin Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Church & Dwight Co., Inc.
13.3.2 Colgate-Palmolive Company
13.3.3 Johnson & Johnson
13.3.4 Procter & Gamble (P&G) Company
13.3.5 Pigeon Corporation
13.3.6 Unilever Plc

 

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