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オンラインフードデリバリー市場レポート:プラットフォームタイプ別(モバイルアプリケーション、ウェブサイト)、ビジネスモデル別(注文重視フードデリバリーシステム、物流ベースフードデリバリーシステム、フルサービスフードデリバリーシステム)、決済方法別(オンライン決済、代金引換)、地域別 2024-2032


Online Food Delivery Market Report by Platform Type (Mobile Applications, Website), Business Model (Order Focused Food Delivery System, Logistics Based Food Delivery System, Full-Service Food Delivery System), Payment Method (Online Payment, Cash on Delivery), and Region 2024-2032

世界のオンライン食品宅配市場規模は、2023年に1,349億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて9.7%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに3,177億米ドルに達すると予測している。消費者の... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2024年3月2日 US$3,899
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サマリー

世界のオンライン食品宅配市場規模は、2023年に1,349億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて9.7%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに3,177億米ドルに達すると予測している。消費者の利便性を重視する傾向の高まり、スマートフォンの普及とインターネットへのアクセスの増加、世界的な急速な都市化、共働き世帯の増加、高度な機能の統合、オファー、割引、ロイヤルティプログラムの導入などが市場を後押しする主な要因となっている。

オンライン・フードデリバリーとは、デジタル・プラットフォームを通じてレストランや食品提供業者から消費者に直接食品を運ぶことを容易にするサービスを指す。多忙な社会人、学生、共働きの親、法人企業、イベント・プランナー、健康志向の個人、観光客、医療施設、非営利団体などに広く利用されている。オンライン・フードデリバリーは、顧客へのリーチを高め、注文プロセスを合理化し、ダイナミックな価格設定を提供し、売上を向上させ、注文を取る際の人為的ミスを最小限に抑え、メニューの更新を容易にし、貴重な顧客データを作成し、カスタマイズと迅速なサービスを通じて顧客満足度を高めるのに役立つ。

定期的に調理ができない共働き世帯の増加により、オンライン・フードデリバリーの需要が高まっていることが、市場の成長を後押ししている。さらに、全地球測位システム(GPS)追跡や安全な決済ゲートウェイなど、サービスをユーザーフレンドリーにし、消費者の信頼を築く高度な機能の統合が市場成長を後押ししている。さらに、より多くのユーザーを引き付け、顧客獲得率を高めるためのオファー、割引、ロイヤルティプログラムの導入が市場成長に寄与している。これに加えて、多様な顧客の需要に応える幅広い料理が簡単に入手できることが、市場の成長をさらに後押ししている。さらに、レストランやフードチェーン、その他のサービスプロバイダーとの戦略的提携が増加していることも、成長を促す要因となっている。

オンライン食品宅配市場の動向/推進要因:
消費者の利便性重視の高まり

消費者の利便性は、オンライン食品宅配市場を牽引する最も重要な要因のひとつである。個人は、仕事から社会的関与に至るまで、常に複数の責任をこなしているため、従来の食事計画、食料品の買い物、調理に費やす時間はほとんど残されていない。オンライン・フードデリバリー・サービスは、自宅の玄関先まで食事を届ける迅速かつ簡単な方法を提供することで、こうした課題を即座に解決してくれる。さらに、この利便性は時間の節約になるだけでなく、ユーザーが多数の選択肢を閲覧し、レビューを読み、食事のニーズや好みに応じて注文をカスタマイズすることもできるため、手間のかからない体験を提供する。さらに、ほとんどのオンライン・フードデリバリー・サービスは24時間体制で運営されており、深夜の軽食、早朝の朝食、グループでの食事など、消費者のさまざまなニーズに対応している。

スマートフォンの普及とインターネットへのアクセスの増加

スマートフォンの急速な普及とインターネットサービスへの容易なアクセスが、オンライン・フードデリバリー業界の拡大に拍車をかけている。さらに、高速インターネット接続は、メニューの閲覧、支払い、リアルタイムでの注文の追跡など、オンライン・フードデリバリーの複数のステップを通じたシームレスなユーザー体験を保証する。さらに、スマートフォンのアプリにはユーザーフレンドリーなインターフェイスが搭載されていることが多く、技術に詳しくない人でも簡単にナビゲーションを行うことができる。これとは別に、これらのプラットフォームにはプッシュ通知などの高度な機能が統合されており、新しいお得な情報、割引、メニューなどを知らせて顧客の関心を引き付けている。

世界中で急速に進む都市化

急速な都市化は、オンライン・フードデリバリー市場を推進する大きな要因である。都市部は一般的に人口密度が高く、住宅地、商業地区、ビジネス地区が混在している。このように潜在的な消費者が集中しているため、都市はオンライン食品配達サービスの拡大にとって肥沃な土地となっている。さらに、都市環境では個人が多忙な生活を送ることが多く、厳しい仕事、社会的コミットメント、家族的責任を両立させている。加えて、都市部では不動産が高コストで利用可能な場所が限られているため、一般に家が狭くなり、手の込んだ料理を作ることが現実的でなくなる。オンライン・フードデリバリー・サービスは、このような都市のライフスタイルに完全に合致しており、消費者の目の前で、素早く便利で多様な食事の選択肢を提供する。

オンライン・フードデリバリー業界のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界のオンライン食品宅配市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、プラットフォームの種類、ビジネスモデル、支払い方法に基づいて市場を分類しています。

プラットフォームタイプ別内訳

モバイルアプリケーション
ウェブサイト

モバイル・アプリケーションが市場を席巻

本レポートでは、プラットフォームのタイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これにはモバイルアプリケーションとウェブサイトが含まれる。同レポートによると、モバイルアプリケーションが最大のセグメントを占めている。

スマートフォンの普及により、消費者が外出先で食品を注文することが驚くほど便利になったため、モバイルアプリケーションが市場を支配している。さらに、モバイル・アプリケーションは直感的なインターフェイスを通じて非常にユーザーフレンドリーな体験を提供し、ユーザーは簡単にメニューを閲覧し、レビューを読み、注文をカスタマイズすることができる。さらに、保存された好み、迅速な再注文オプション、アプリ内での配達状況の追跡といった機能も提供し、消費者にとってプロセス全体がシームレスになる。これに加えて、モバイル・アプリケーションは、データ分析を活用してカスタマイズされた推奨、ロイヤリティ・プログラム、ターゲットを絞ったプロモーションを提供するため、よりパーソナライズされた顧客体験を提供し、顧客エンゲージメントを高め、リピート注文を促す。さらに、注文をリアルタイムで追跡し、配送ルートを最適化するのに役立つジオロケーション機能をモバイルアプリに統合することが、市場の成長を支えている。

ビジネスモデル別内訳:

注文重視型フードデリバリーシステム
物流ベースのフードデリバリーシステム
フルサービス型フードデリバリーシステム

注文重視のフードデリバリーシステムが市場で最大のシェアを占める

本レポートでは、ビジネスモデルに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、注文に焦点を当てたフードデリバリーシステム、物流ベースのフードデリバリーシステム、フルサービスのフードデリバリーシステムが含まれる。報告書によると、注文に焦点を当てたフードデリバリーシステムが最大のセグメントを占めている。

注文に特化したフードデリバリーシステムは、サービスプロバイダー側の広範な物流ネットワークを必要とすることなく、幅広いレストランが参加できるため、市場を支配している。さらに、デリバリー要員や輸送への大規模な投資の必要性を減らすことで、フードデリバリープラットフォームの運営上の複雑さを最小限に抑えることができる。さらに、注文に焦点を絞ったフード・デリバリー・システムにより、レストランは料理の品質とデリバリー・サービスをより厳重に管理することができる。このシステムを使うことで、レストランは自社の品質基準を満たすように調理、包装、配達を行うことができ、顧客満足度を高めることができる。さらに、参加レストランにとっては、収益の大部分をプラットフォームと共有する必要がないため、金銭的な負担も少ない。

支払い方法別の内訳:

オンライン決済
代金引換

オンライン決済がトップシェア

本レポートでは、支払い方法に基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これにはオンライン決済と代金引換が含まれる。同レポートによると、オンライン決済が最大の市場シェアを占めている。

オンライン決済は、比類のない利便性を提供し、注文プロセス全体をスピードアップするため、顧客満足度の向上につながり、市場を支配している。さらに、フードデリバリーサービスの業務効率も向上する。即時の支払い確認により、注文はより迅速に処理され、配達時間の短縮につながる。さらに、オンライン決済システムは、二要素認証、暗号化、安全なゲートウェイなどの機能を備えているため、安全性と信頼性が高く、消費者に広く受け入れられている。さらに、オンライン決済を利用することで、企業はダイナミックな価格戦略をより効果的に実施することができる。プロモコードや割引、ロイヤルティポイントなどの機能をオンライン決済のプロセスで簡単に適用できるため、注文の増加やリピーターの増加を促すことができる。これに加えて、オンライン決済は企業の会計・資金管理プロセスを簡素化する。

地域別内訳

中国
北米
アジア太平洋(中国を除く)
欧州
その他の地域

中国が明確な優位性を示し、オンライン食品デリバリー市場の最大シェアを占める

この市場調査報告書は、中国、北米、アジア太平洋(中国を除く)、欧州、その他の地域を含むすべての主要地域市場の包括的な分析も提供している。報告書によると、中国が最大の市場シェアを占めている。

中国は、ますますハイテクに精通し、eコマースに慣れ親しむようになっている大規模で多様な顧客基盤を提供している。さらに、中国における急速な都市化によって都市部の人口密度が高まり、食品を配達することが物流上より簡単で経済的に実行可能になっていることが、市場の成長を後押ししている。さらに、消費者が便利なオンライン・フード・デリバリーに対して支払うことを可能にする支出能力の増加が、市場の成長に寄与している。これに加えて、シームレスなオンライン取引と配達員の効率的なルート計画を可能にする堅牢な技術インフラが中国に存在することが、市場の成長を強化している。さらに、オンライン・フードデリバリー業界への革新と投資を促している中国の競争環境は、市場成長にプラスの影響を与えている。

競争環境:
主要なオンライン食品宅配企業は、ユーザー・インターフェースと顧客体験を強化するために、リアルタイムの追跡、推定配達時間、人工知能(AI)主導のパーソナライズされた推奨などのテクノロジーに投資している。さらに、消費者の行動を理解し、配送ルートを最適化し、マーケティング・キャンペーンを調整するためにデータを活用している。さらに、大手企業は堅牢で効率的なサプライチェーンと配送ネットワークの構築に注力している。これに伴い、ルートの最適化や在庫管理に高度なアルゴリズムを活用している。これに加えて、大手企業はレストランや食料品店、さらには競合するデリバリー・サービスと戦略的パートナーシップを結び、顧客ベースと提供サービスの拡大を図っている。さらに、環境に優しい包装、電気配送車、食品廃棄物削減プログラムを通じて、二酸化炭素排出量を削減するための措置を講じている。

本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行った。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。市場の主要企業には以下のようなものがある:

デリバリー・ヒーロー
デリバリーヒーロー
Ele.me(アリババグループ)
Just Eat Takeaway.com N.V.
美団外卖

最近の動き
2022年3月、Just Eat Takeaway.com N.V.はマクドナルドと提携し、デリバリーサービスを拡大した。
2023年4月、DeliverooはASDAと提携し、ラピッドデリバリーサービスを拡大した。

本レポートで扱う主な質問

1.2023年の世界のオンラインフードデリバリー市場の市場規模は?
2.2024〜2032年の世界のオンラインフードデリバリー市場の成長率は?
3.世界のオンライン食品宅配市場の促進要因は?
4.世界のオンラインフードデリバリー市場の主要な業界動向は?
5.COVID-19が世界のオンラインフードデリバリー市場に与える影響は?
6.世界のオンラインフードデリバリー市場のプラットフォームタイプ別内訳は?
7.世界のオンラインフードデリバリー市場のビジネスモデル別内訳は?
8.オンラインフードデリバリーの世界市場、支払い方法別の内訳は?
9.オンラインフードデリバリーの世界市場における主要地域は?
10.オンライン食品デリバリーの世界市場における主要企業/プレーヤーは?

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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 世界のオンラインフードデリバリー市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 プラットフォームタイプ別市場構成
5.5 ビジネスモデル別市場構成
5.6 支払い方法別市場構成比
5.7 地域別市場構成比
5.8 市場予測
5.9 SWOT分析
5.9.1 概要
5.9.2 強み
5.9.3 弱点
5.9.4 機会
5.9.5 脅威
5.10 バリューチェーン分析
5.11 ポーターズファイブフォース分析
5.11.1 概要
5.11.2 買い手の交渉力
5.11.3 供給者の交渉力
5.11.4 競争の程度
5.11.5 新規参入の脅威
5.11.6 代替品の脅威
5.12 価格分析
5.13 主な成功要因とリスク要因
6 プラットフォームタイプ別市場構成
6.1 モバイル・アプリケーション
6.1.1 市場実績
6.1.2 市場予測
6.2 ウェブサイト
6.2.1 市場パフォーマンス
6.2.2 市場予測
7 ビジネスモデル別市場構成
7.1 受注型フードデリバリーシステム
7.1.1 市場実績
7.1.2 市場予測
7.2 ロジスティクス型フードデリバリーシステム
7.2.1 市場パフォーマンス
7.2.2 市場予測
7.3 フルサービス型フードデリバリーシステム
7.3.1 市場パフォーマンス
7.3.2 市場予測
8 支払い方法別市場内訳
8.1 オンライン決済
8.1.1 市場パフォーマンス
8.1.2 市場予測
8.2 代金引換
8.2.1 市場パフォーマンス
8.2.2 市場予測
9 地域別市場構成
9.1 中国
9.1.1 市場パフォーマンス
9.1.2 市場予測
9.2 北米
9.2.1 市場パフォーマンス
9.2.2 市場予測
9.3 アジア太平洋(中国を除く)
9.3.1 市場パフォーマンス
9.3.2 市場予測
9.4 欧州
9.4.1 市場パフォーマンス
9.4.2 市場予測
9.5 その他の地域
9.5.1 市場パフォーマンス
9.5.2 市場予測
10 競争環境
10.1 市場構造
10.2 主要プレーヤー
11 主要プレーヤーのプロフィール
11.1 デリバルー
11.2 デリバリーヒーロー
11.3 エレミー(アリババ・グループ)
11.4 Just Eat Takeaway.com N.V.
11.5 美点外卖
図表一覧
図1:世界:オンライン・フードデリバリー市場:主な推進要因と課題
図2:世界:オンライン食品宅配市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年~2023年
図3:世界:オンライン食品宅配市場:プラットフォームタイプ別構成比(単位:%)、2023年
図4:世界:オンライン食品宅配市場:ビジネスモデル別構成比(%)、2023年
図5:世界:オンライン食品宅配市場:図5:オンライン食品宅配市場の支払方法別構成比(%)、2023年
図6:世界:オンライン食品宅配市場:図6:オンライン食品宅配市場の地域別構成比(%)、2023年
図7:世界:オンライン食品宅配市場の予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図8:世界:オンライン食品宅配業界:SWOT分析
図9:世界:オンライン食品宅配業界:バリューチェーン分析バリューチェーン分析
図10: 世界:オンライン食品宅配業界:ポーターのファイブフォース分析
図11:世界:オンライン食品配達(モバイルアプリケーション)市場:金額推移(単位:10億米ドル)、2018年および2023年
図12:世界:オンライン食品宅配(モバイルアプリケーション)市場予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図13:世界:オンライン食品宅配(ウェブサイト)市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年および2023年
図14:世界市場オンライン食品宅配(ウェブサイト)市場の予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図15:世界:オンライン食品宅配(注文に特化した食品宅配システム)市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年・2023年
図 16:世界:オンライン食品宅配(注文重視型食品宅配システム)市場予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図17:世界:オンラインフードデリバリー(物流ベースのフードデリバリーシステム)市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年・2023年
図18:世界:オンライン食品宅配(物流ベースの食品宅配システム)市場予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図19:世界:オンラインフードデリバリー(フルサービスフードデリバリーシステム)市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年・2023年
図20:世界:オンラインフードデリバリー(フルサービスフードデリバリーシステム)市場予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図21:世界:オンラインフードデリバリー(オンライン決済)市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年・2023年
図22:世界:オンライン食品宅配(オンライン決済)市場の予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図23:世界:オンライン食品宅配(代金引換)市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年・2023年
図24:世界:オンライン食品宅配(キャッシュオンデリバリー)市場予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図25:中国:オンライン食品宅配市場:2018年および2023年オンライン食品宅配市場:金額推移(単位:10億米ドル)、2018年および2023年
図26:中国:オンライン食品配達市場の予測:2018年および2023年オンライン食品宅配市場の予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図27:北米:オンライン食品配達市場オンライン食品配達市場:金額推移(単位:10億米ドル)、2018年および2023年
図28:北米:オンライン食品配達市場の予測:2018年および2023年オンライン食品配達市場の予測:金額推移(単位:10億米ドル)、2024年~2032年
図29:アジア太平洋地域(中国を除く):オンライン食品宅配市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年および2023年
図30:アジア太平洋地域(中国を除く):オンライン食品宅配市場の予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図31:ヨーロッパ:オンライン食品宅配市場:金額推移(単位:10億米ドル)、2018年および2023年
図32:欧州:オンライン食品配達市場の予測:2018年および2023年オンライン食品宅配市場の予測:金額推移(単位:10億米ドル)、2024年~2032年
図33:その他の地域オンライン食品配達市場:金額推移(単位:億米ドル)、2018年および2023年
図34:世界のその他地域:オンライン食品配達市場の予測:金額推移(単位:億米ドル)、2024年~2032年
表一覧
表1:世界:オンライン食品配達市場:主要産業のハイライト(2023年、2032年
表2:世界:オンライン食品宅配市場の予測:プラットフォームタイプ別内訳(単位:10億米ドル)、2024年~2032年
表3:世界:オンライン食品宅配市場の予測:ビジネスモデル別構成比(単位:億米ドル)、2024年~2032年
表4:世界:オンライン食品宅配市場の予測:支払方法別構成比(単位:億米ドル)、2024年~2032年
表5:世界:オンライン食品宅配市場の予測:地域別構成比(単位:億米ドル)、2024年~2032年
表6:世界:オンライン食品宅配市場競争構造
表7:世界:オンライン食品宅配市場:主要企業主要プレイヤー

 

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Summary

The global online food delivery market size reached US$ 134.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 317.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.7% during 2024-2032. The growing emphasis on consumer convenience, increasing smartphone usage and internet accessibility, rapid urbanization across the globe, rising number of dual-income households, integration of advanced features, and introduction of offers, discounts, and loyalty programs are some of the major factors propelling the market.

Online food delivery refers to a service facilitating the transport of food items from restaurants or food providers directly to consumers through a digital platform. It is widely used by busy professionals, students, working parents, corporate businesses, event planners, health-conscious individuals, tourists, healthcare facilities, and nonprofit organizations. Online food delivery aids in enhancing customer reach, streamlining the ordering process, offering dynamic pricing, boosting sales, minimizing human error in order taking, facilitating easier menu updates, generating valuable customer data, and elevating customer satisfaction through customization and quick service.

The rising demand for online food delivery owing to the increasing number of dual-income households that are unable to cook regularly is propelling the market growth. Furthermore, the integration of advanced features such as global positioning system (GPS) tracking and secure payment gateways that make the service user-friendly and build trust among consumers is boosting the market growth. Additionally, the introduction of offers, discounts, and loyalty programs to attract more users and increase customer acquisition rates is contributing to the market growth. Besides this, the easy availability of a wider range of cuisines that cater to varied customer demands is further bolstering the market growth. Moreover, the increasing strategic tie-ups with restaurants, food chains, and even other service providers are acting as another growth-inducing factor.

Online Food Delivery Market Trends/Drivers:
The growing emphasis on consumer convenience

Consumer convenience is one of the most important factors driving the online food delivery market. Individuals are constantly juggling multiple responsibilities, from work commitments to social engagements, which leaves little time for traditional meal planning, grocery shopping, and cooking. Online food delivery services provide an immediate solution to these challenges by offering a quick and easy way to have meals delivered right to one's doorstep. Furthermore, this convenience not only saves time but also provides a hassle-free experience, as users can browse through a multitude of options, read reviews, and even customize orders according to their dietary needs or preferences. Moreover, most online food delivery services operate around the clock, catering to a range of consumer needs, whether it's a late-night snack, an early breakfast, or a substantial meal for a group of people.

The increasing smartphone usage and internet accessibility

The rapid proliferation of smartphones and easy access to internet services is catalyzing the expansion of the online food delivery industry. Furthermore, high-speed internet connectivity ensures that the user experience is seamless through multiple steps of online food delivery, such as browsing through menus, payment, and tracking the order in real-time. Additionally, smartphone apps often come with user-friendly interfaces, making navigation effortless even for non-tech-savvy individuals. Apart from this, these platforms are integrated with advanced features, such as push notifications, which keep customers engaged by alerting them to new deals, discounts, or menu items.

The rapid urbanization across the globe

The rapid urbanization is a major factor propelling the online food delivery market. Urban areas are typically densely populated, with a mix of residential, commercial, and business districts. This concentration of potential consumers makes cities fertile grounds for the expansion of online food delivery services. Furthermore, individuals in urban settings often lead hectic lives, juggling demanding jobs, social commitments, and familial responsibilities. Additionally, the high cost and limited availability of real estate in cities also mean that homes are generally smaller, making it a less feasible option to cook elaborate meals. Online food delivery services align perfectly with this urban lifestyle, providing quick, convenient, and varied meal options right at the consumer's doorstep.

Online Food Delivery Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global online food delivery market report, along with forecasts at the global, and regional levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on platform type, business model, and payment method.

Breakup by Platform Type:

Mobile Applications
Website

Mobile applications dominate the market

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on platform type. This includes mobile applications and website. According to the report, mobile applications represented the largest segment.

Mobile applications are dominating the market due to the proliferation of smartphones, which has made it incredibly convenient for consumers to order food on the go. Furthermore, mobile applications offer a highly user-friendly experience through intuitive interfaces, which allow users to easily browse menus, read reviews, and customize their orders. In addition, they also offer features, such as saved preferences, quick re-order options, and in-app tracking of delivery status to make the whole process seamless for the consumer. Besides this, mobile applications provide a more personalized customer experience as they leverage data analytics to offer customized recommendations, loyalty programs, and targeted promotions, thus enhancing customer engagement and encouraging repeat orders. Moreover, the integration of geolocation features in mobile apps, which help track orders in real-time and optimize delivery routes, is supporting the market growth.

Breakup by Business Model:

Order Focused Food Delivery System
Logistics Based Food Delivery System
Full-Service Food Delivery System

Order focused food delivery system hold the largest share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the business model has also been provided in the report. This includes order focused food delivery system, logistics based food delivery system, and full-service food delivery system. According to the report, order focused food delivery system represented the largest segment.

The order-focused food delivery system is dominating the market as it allows a wide range of restaurants to participate without the need for an extensive logistics network on the part of the service provider. Furthermore, it minimizes operational complexities for food delivery platforms by reducing the need for extensive investment in delivery personnel and transportation. Additionally, an order-focused food delivery system allows restaurants to maintain greater control over their food quality and delivery service, which is crucial for brand image. Using this system, restaurants can ensure that the food is prepared, packaged, and delivered to meet their quality standards, thus increasing customer satisfaction. Moreover, it is financially less burdensome for participating restaurants, as they do not have to share a significant portion of their revenue with the platform.

Breakup by Payment Method:

Online Payment
Cash on Delivery

Online payments hold the largest share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on payment method has also been provided in the report. This includes online payment and cash on delivery. According to the report, online payments accounted for the largest market share.

Online payments are dominating the market as they offer unmatched convenience and speed up the entire ordering process, leading to higher customer satisfaction. Furthermore, they enhance operational efficiency for food delivery services. With instant payment confirmation, orders can be processed more quickly, leading to faster delivery times. Additionally, online payment systems are highly secure and reliable, as they come with features such as two-factor authentication, encryption, and secure gateways, which contribute to their widespread acceptance among consumers. Moreover, offering online payments enables businesses to implement dynamic pricing strategies more effectively. Features, such as promo codes, discounts, and loyalty points, can be easily applied during the online payment process, encouraging more orders and repeat business. Along with this, online payments simplify the accounting and money management processes for businesses.

Breakup by Region:

China
North America
Asia Pacific ( excluding China)
Europe
Rest of the World

China exhibits a clear dominance, accounting for the largest online food delivery market share

The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include China, North America, Asia Pacific (excluding China), Europe, and rest of the world. According to the report, China accounted for the largest market share.

China provides a large and diverse customer base that is increasingly becoming more tech-savvy and comfortable with e-commerce. Furthermore, the rapid urbanization in China, which has led to higher population densities in cities, making it logistically more straightforward and economically viable to deliver food, is propelling the market growth. Additionally, the increasing expenditure capacity, which is enabling consumers to pay for convenient online food delivery, is contributing to the market growth. Besides this, the presence of a robust technology infrastructure in China, which enables seamless online transactions and efficient route planning for delivery personnel, is strengthening the market growth. Moreover, the competitive landscape in China, which has encouraged innovation and investment in the online food delivery industry, is positively influencing the market growth.

Competitive Landscape:
Major online food delivery companies are investing in technologies, such as real-time tracking, estimated delivery times, and artificial intelligence (AI)-driven personalized recommendations, to enhance user interface and customer experience. Furthermore, they are using data to understand consumer behavior, optimize delivery routes, and tailor marketing campaigns. Additionally, leading companies are focusing on creating robust and efficient supply chains and delivery networks. In line with this, they are using advanced algorithms for route optimization and inventory management. Besides this, top players are entering into strategic partnerships with restaurants, grocery stores, and even competing delivery services to expand their customer base and offerings. Moreover, they are taking steps to reduce their carbon footprint through eco-friendly packaging, electric delivery vehicles, and food waste reduction programs.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

Deliveroo
Delivery Hero
Ele.me (Alibaba Group)
Just Eat Takeaway.com N.V.
Meituan Waimai

Recent Developments:
In March 2022, Just Eat Takeaway.com N.V. entered into a partnership with McDonald’s to expand its delivery services.
In April 2023, Deliveroo partnered with ASDA to expand its rapid delivery offerings.

Key Questions Answered in This Report

1. What is the market size for the global online food delivery market in 2023?
2. What is the global online food delivery market growth during 2024-2032?
3. What are the global online food delivery market drivers?
4. What are the key industry trends in the global online food delivery market?
5. What is the impact of COVID-19 on the global online food delivery market?
6. What is the global online food delivery market breakup by platform type?
7. What is the global online food delivery market breakup by business model?
8. What is the global online food delivery market breakup by payment method?
9. What are the major regions in the global online food delivery market?
10. Who are the key companies/players in the global online food delivery market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders/
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Online Food Delivery Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Platform Type
5.5 Market Breakup by Business Model
5.6 Market Breakup by Payment Method
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Price Analysis
5.13 Key success and risk factors
6 Market Breakup by Platform Type
6.1 Mobile Applications
6.1.1 Market Performance
6.1.2 Market Forecast
6.2 Websites
6.2.1 Market Performance
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Model
7.1 Order Focused Food Delivery System
7.1.1 Market Performance
7.1.2 Market Forecast
7.2 Logistics Based Food Delivery System
7.2.1 Market Performance
7.2.2 Market Forecast
7.3 Full-Service Food Delivery System
7.3.1 Market Performance
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Payment Method
8.1 Online Payment
8.1.1 Market Performance
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cash on Delivery
8.2.1 Market Performance
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 China
9.1.1 Market Performance
9.1.2 Market Forecast
9.2 North America
9.2.1 Market Performance
9.2.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific (Excluding China)
9.3.1 Market Performance
9.3.2 Market Forecast
9.4 Europe
9.4.1 Market Performance
9.4.2 Market Forecast
9.5 Rest of the World
9.5.1 Market Performance
9.5.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
11 Key Player Profiles
11.1 Deliveroo
11.2 Delivery Hero
11.3 Ele.me (Alibaba Group)
11.4 Just Eat Takeaway.com N.V.
11.5 Meituan Waimai
List of Figures
Figure 1: Global: Online Food Delivery Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Online Food Delivery Market: Value Trends (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Online Food Delivery Market: Breakup by Platform Type (in %), 2023
Figure 4: Global: Online Food Delivery Market: Breakup by Business Model (in %), 2023
Figure 5: Global: Online Food Delivery Market: Breakup by Payment Method (in %), 2023
Figure 6: Global: Online Food Delivery Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 7: Global: Online Food Delivery Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 8: Global: Online Food Delivery Industry: SWOT Analysis
Figure 9: Global: Online Food Delivery Industry: Value Chain Analysis
Figure 10: Global: Online Food Delivery Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 11: Global: Online Food Delivery (Mobile Applications) Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 12: Global: Online Food Delivery (Mobile Applications) Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 13: Global: Online Food Delivery (Websites) Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 14: Global: Online Food Delivery (Websites) Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 15: Global: Online Food Delivery (Order Focused Food Delivery System) Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 16: Global: Online Food Delivery (Order Focused Food Delivery System) Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 17: Global: Online Food Delivery (Logistics Based Food Delivery System) Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 18: Global: Online Food Delivery (Logistics Based Food Delivery System) Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 19: Global: Online Food Delivery (Full-Service Food Delivery System) Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 20: Global: Online Food Delivery (Full-Service Food Delivery System) Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 21: Global: Online Food Delivery (Online Payment) Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 22: Global: Online Food Delivery (Online Payment) Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 23: Global: Online Food Delivery (Cash on Delivery) Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 24: Global: Online Food Delivery (Cash on Delivery) Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 25: China: Online Food Delivery Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 26: China: Online Food Delivery Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 27: North America: Online Food Delivery Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 28: North America: Online Food Delivery Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 29: Asia Pacific (Excluding China): Online Food Delivery Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 30: Asia Pacific (Excluding China): Online Food Delivery Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 31: Europe: Online Food Delivery Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 32: Europe: Online Food Delivery Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 33: Rest of the World: Online Food Delivery Market: Value Trends (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 34: Rest of the World: Online Food Delivery Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
List of Tables
Table 1: Global: Online Food Delivery Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Global: Online Food Delivery Market Forecast: Breakup by Platform Type (in Billion US$), 2024-2032
Table 3: Global: Online Food Delivery Market Forecast: Breakup by Business Model (in Billion US$), 2024-2032
Table 4: Global: Online Food Delivery Market Forecast: Breakup by Payment Method (in Billion US$), 2024-2032
Table 5: Global: Online Food Delivery Market Forecast: Breakup by Region (in Billion US$), 2024-2032
Table 6: Global: Online Food Delivery Market: Competitive Structure
Table 7: Global: Online Food Delivery Market: Key Players

 

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