世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

オフィス家具市場レポート:製品タイプ別(座席、システム、テーブル、収納ユニット・ファイルキャビネット、オーバーヘッドビン、その他)、素材タイプ別(木材、金属、プラスチック・繊維、ガラス、その他)、流通チャネル別(直販、専門店、非専門店、オンライン、その他)、価格帯別(低価格帯、中価格帯、高価格帯)、地域別 2024-2032


Office Furniture Market Report by Product Type (Seating, Systems, Tables, Storage Units and File Cabinets, Overhead Bins, and Others), Material Type (Wood, Metal, Plastic and Fiber, Glass, and Others), Distribution Channel (Direct Sales, Specialist Store, Non-Specialist Stores, Online, and Others), Price Range (Low, Medium, High), and Region 2024-2032

世界のオフィス家具市場規模は2023年に633億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて3.5%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに874億米ドルに達すると予測している。公共および民間企業の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2024年1月30日 US$3,899
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
149 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

世界のオフィス家具市場規模は2023年に633億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて3.5%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに874億米ドルに達すると予測している。公共および民間企業のオフィス数の増加、姿勢の問題を防ぐための快適な家具に対する需要の高まり、コワーキングスペースの人気の高まりなどが、市場を推進している主な要因の一部である。

オフィス家具とは、専門的な職場環境で人間のさまざまな活動をサポートする可動式の物品を指す。デスク、チェア、キャビネット、その他の家具から構成され、座る、書く、収納する、物を持つなどの作業を容易にする。木材、プラスチック、ガラス、鉄、大理石など、耐久性のある原材料を使用して作られている。快適性、生産性、人間工学を高めるように設計され、最適化されている。従業員の具体的なニーズや作業内容に合わせて、機能的で美しいワークスペースを実現します。

公共および民間の企業オフィスの増加と世界的な労働人口の増加が、世界市場の成長を強化している。さらに、従業員の姿勢の問題を防ぐため、使いやすく快適な家具への需要が高まっていることも、市場にプラスの影響を与えている。さらに、オフィス家具のアップグレードを必要とする可能性のある職場の安全性とアクセシビリティ基準を促進するために、多くの国の統治機関が実施した措置は、市場の成長に寄与している。これとは別に、様々な専門家や新興企業に対応する汎用性の高い共有家具を必要とするコワーキングスペースの人気が高まっていることも、市場の成長を後押ししている。さらに、利便性、幅広いコレクション、迅速な出荷設備、割引取引、無数の支払いオプションを提供するオンラインショッピングアプリへの嗜好の高まりが、市場の成長を促進している。

オフィス家具市場の動向/促進要因
企業進出と起業の増加

オフィス家具の需要は、世界中で企業の拡大と起業家精神の高まりにより大幅に増加している。ビジネスの拡大や新規企業の設立に伴い、設備の整ったオフィススペースの必要性が不可欠となっている。こうしたスペースに快適で機能的な家具を設置することで、働きやすい環境が促進され、生産性や創造性に影響を与える。そのため、人間工学に基づいたチェアから共同作業用のワークステーションまで、さまざまなオフィス家具の需要が高まっている。

従業員の福利厚生とエルゴノミクス重視の高まり

現代の企業は、オフィス家具における人間工学的デザインの重要性を認識し、従業員の福利厚生を重視するようになってきている。人間工学に基づいた家具は、長時間の座り仕事から生じる不快感や潜在的な健康問題を最小限に抑えます。調節可能な椅子、座ったまま使えるデスクなど、人間工学に基づいた機能を取り入れることで、企業は従業員の満足度と生産性の向上を目指しており、その結果、このような特殊な家具の需要が高まっている。

環境意識の高まりと持続可能性が市場にプラスの影響を与える

環境に対する責任と持続可能性の重視の高まりが、オフィス家具の需要に影響を与えている。企業は環境フットプリントをますます意識するようになっており、その結果、リサイクル可能な素材や持続可能な方法で調達された素材を使った家具が好まれるようになっている。メーカー各社は、再生木材やリサイクル金属から作られた家具など、環境に優しい選択肢を提供することでこの傾向に対応している。このような持続可能な取り組みへのシフトは、世界的な環境目標に合致するだけでなく、倫理的な消費を重視する市場層にも対応している。そのため、環境保護への取り組みは、機能的で環境に配慮したオフィス家具の需要を促進する重要な要因となっている。

オフィス家具業界のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界のオフィス家具市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界および地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、素材タイプ、流通チャネル、価格帯に基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳

座席
システム
テーブル
収納ユニットとファイルキャビネット
オーバーヘッドビン
その他

座席が市場を席巻

本レポートでは、製品タイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これには、座席、システム、テーブル、収納ユニットとファイルキャビネット、オーバーヘッドビン、その他が含まれる。同レポートによると、シーティングが最大のセグメントを占めている。シーティングシステムには、オフィスで使用される椅子、スツール、ソファが含まれる。これらは、長時間の作業にも快適さとサポートを提供するように設計されており、基本的なタスクチェアから、個々のニーズに合わせて調整できる人間工学に基づいた設計のものまで様々である。

システム家具は、さまざまな構成で組み立てることができる個々の部品で構成されています。これにはワークステーション、キュービクル、パーティションなどが含まれ、オフィスデザインの柔軟性を高め、必要に応じて共同作業やプライバシーを確保することができます。

オフィステーブルにはさまざまな用途があり、さまざまな形やサイズがあります。ミーティング用の会議テーブル、共同作業用のワークテーブル、カジュアルな交流のためのコーヒーテーブル、個人作業用のパーソナルデスクなどがあります。

収納ユニットやファイルキャビネットは、書類や備品、個人の持ち物を整理して収納するためのものです。シンプルな棚から安全で施錠可能なファイルキャビネットまで、さまざまなタイプがあります。整然と収納することで、すっきりとしたワークスペースを保つことができます。

オーバーヘッドビンは、ワークステーションの上に設置されることが多い収納コンパートメントです。貴重なデスクスペースやフロアスペースを占有することなく、ファイルや備品への便利なアクセスを提供します。オーバーヘッドビンは、垂直スペースを有効に活用し、必要なアイテムを手の届く範囲に収納するのに役立ちます。

素材タイプ別内訳

木製
金属
プラスチック・繊維
ガラス
その他

木材が最大のシェアを占める

本レポートでは、材料タイプに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、木材、金属、プラスチックと繊維、ガラス、その他が含まれる。報告書によると、木材が最大の市場シェアを占めている。木材はオフィス家具に使用される定番の素材であり、その自然な外観と温かみのある美しさで知られている。豊かな外観と感触を持ち、広葉樹や針葉樹など様々な種類がある。木製家具は耐久性に優れているが、外観を維持するためには適切な手入れが必要である。

金属製の家具は、スチールやアルミニウムから作られることが多く、その強度と弾力性で知られています。その洗練された外観と酷使に耐える能力から、モダンなオフィス環境でよく使われています。金属製家具は、ガラスや木などの他の素材と組み合わせて、視覚的に魅力的なデザインに仕上げることも多い。

プラスチックや繊維素材は、オフィス家具に費用対効果が高く、軽量な選択肢を提供します。さまざまな形に成形でき、色も豊富です。掃除やメンテナンスも簡単なので、人の出入りが多い場所や、屋外席のような特殊なニーズにも適しています。

ガラスは、エレガントでコンテンポラリーなオフィス家具を作るために、他の素材と組み合わせて使われることが多い。ガラスはテーブルトップや装飾によく使われます。ガラスは開放感と明るさを演出することができ、その外観を維持するためには慎重な取り扱いと定期的なクリーニングが必要です。

流通経路別構成比
直販
専門店
非専門店
オンライン
その他

直販が市場を席巻

本レポートでは、市場を流通チャネル別に詳細に分類・分析している。これには、直販、専門店、非専門店、オンライン、その他が含まれる。報告書によると、直販が最大のセグメントを占めている。これは、メーカーが仲介業者を介さずに顧客に直接販売するものである。中間業者が介在しないため、よりカスタマイズが可能で、コスト面でもメリットがある場合が多い。直販は、現地ショールームや販売代理店を通じて行われることもある。

専門店は、オフィス家具とその関連製品に特化した小売店である。これらの店舗は通常、幅広い選択肢を提供し、特定のニーズに合った家具の選択について専門的なアドバイスを提供できる知識豊富なスタッフがいる。また、スペース・プランニングや設置などのサービスも提供している。

非専門店は、他の製品の中でオフィス家具を販売する一般的な小売店です。より利用しやすく、価格競争力もある。非専門店は、基本的または標準的なオフィス家具を探している人に適していることが多い。

オンラインチャネルは、オフィス家具を購入するためにますます人気が高まっている。自宅やオフィスに居ながらにして、商品を見たり、注文したりすることができる。多くのウェブサイトでは、詳細な製品説明、画像、および選択プロセスを支援するために顧客のレビューを提供しています。オンラインプラットフォームは、メーカーのウェブサイト、オフィス家具に特化したeコマースサイト、または一般的なオンライン小売業者を含むことができます。

価格帯別の内訳





低が市場で最大のシェアを占める

本レポートでは、価格帯に基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには低、中、高が含まれる。同レポートによると、低価格帯が最大の市場シェアを占めている。低価格帯のオフィス家具は、基本的な機能性と素材を念頭に置いて設計されていることが多い。低価格帯のオフィス家具は、基本的な機能と素材にこだわって設計されていることが多く、プラスチック製や手頃な価格の木質複合材製などがある。予算が限られている場合や、一時的なソリューションを必要としている場合に適している。

ミディアムレンジは、品質、機能性、コストのバランスの取れた組み合わせです。ミディアムレンジのオフィス家具は、多くの場合、無垢材や金属などのより質の高い素材を使用し、快適性と使いやすさを高めるデザイン機能を備えています。スタイルや仕上げのバリエーションも豊富で、さまざまな好みや要望に応えることができる。ミディアムレンジのオフィス家具は、品質と価格の調和を求める企業に好まれることが多い。

高級オフィス家具は、高級素材、優れた職人技、革新的なデザインが特徴です。人間工学に基づいた調整機能、高品質な仕上げ、カスタムメイドのソリューションなどの機能が組み込まれていることが多い。また、デザイナーズブランドや、特定のニーズや美的感覚に合わせた製品が含まれることもあります。高級家具は通常、印象的でラグジュアリーなワークスペースの創造を目指す企業によって選ばれ、品質と従業員の福利厚生へのコミットメントを反映しています。

地域別の内訳

アジア太平洋
北米
欧州
中東・アフリカ
中南米

アジア太平洋地域が明確な優位性を示し、オフィス家具市場の最大シェアを占める

同レポートでは、北米、アジア太平洋、ヨーロッパ、中東・アフリカ、中南米といった主要地域市場についても包括的な分析を行っている。それによると、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めている。商業ゾーンやITパークの建設が増加していることが、アジア太平洋地域におけるオフィス家具の需要を喚起している主な要因の1つである。また、ファッションブランドの増加やオンライン化が同地域の市場成長を後押ししている。これとは別に、美観への関心の高まりと環境に優しいオフィス家具への関心の高まりが、この地域の市場にプラスの影響を与えている。

競争環境:
大手企業は、モバイルアプリでコントロールできる高さ調節機能、内蔵充電ステーション、立ち上がりや休憩を促す健康モニタリングなどの機能を備えたスマートデスクを発売している。また、姿勢を監視し、不健康な姿勢で座っているユーザーにフィードバックを提供し、警告を発するセンサーを搭載した椅子を開発している。また、場所を問わずチームメンバー間のシームレスなコミュニケーションやコラボレーションを可能にするため、スクリーン、ビデオ会議ツール、コラボレーション・ソフトウェアを内蔵したテーブルやワークステーションの開発にも力を入れている。このほか、製品メーカーはさまざまなスタイル、色、デザインの多目的家具を発表している。また、リサイクル可能で持続可能な素材、例えば廃材や竹、海草などを使用した、環境に配慮した製品も登場している。これらの素材は、カーボンフットプリントの削減、生産コストの節約、エネルギーの節約、廃棄物の管理のために使用されている。さらに、市場関係者は3次元(3D)印刷や拡張現実(AR)技術を採用し、美的外観を備えたカスタマイズされたオフィス家具を提供している。

本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行っている。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。市場の主要企業には以下のような企業がある:

スチールケース
株式会社オカムラ
HNI株式会社
ハーマンミラー
株式会社ハワース
株式会社ノール
コクヨ株式会社
メリディアン オフィス ファニチャー リミテッド
9to5シーティング
ベルコデザイン
フッカー・ファニチャー・コーポレーション
最近の動向
2022年9月、Steelcase Inc.は新しいエルゴノミクスチェア「Steelcase Karman」を発表した。新開発のメッシュテキスタイルと超軽量でフレキシブルなフレームを採用。
2023年、HNIコーポレーションはキンボール・インターナショナルの買収を完了。

本レポートで扱う主な質問

1.2023年の世界のオフィス家具市場規模は?
2.2024-2032年の世界のオフィス家具市場の成長率は?
3.オフィス家具の世界市場を牽引する主要因は?
4.COVID-19が世界のオフィス家具市場に与えた影響は?
5.オフィス家具の世界市場の製品タイプ別内訳は?
6.オフィス家具の世界市場の素材タイプ別内訳は?
7.オフィス家具の世界市場における流通チャネル別の内訳は?
8.オフィス家具の世界市場の価格帯別内訳は?
9.オフィス家具の世界市場における主要地域は?
10.オフィス家具の世界市場における主要プレイヤー/企業は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Office Furniture Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Material Type
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Price Range
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Seating
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Systems
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Tables
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Storage Units and File Cabinets
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Overhead Bins
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Material Type
7.1 Wood
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Metal
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Plastic and Fiber
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Glass
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Direct Sales
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Specialist Store
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Non-Specialist Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Price Range
9.1 Low
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Medium
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 High
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Steelcase Inc.
15.3.2 OKAMURA CORPORATION
15.3.3 HNI Corporation
15.3.4 Herman Miller Inc.
15.3.5 Haworth Inc.
15.3.6 Knoll Inc.
15.3.7 KOKUYO Co., Ltd.
15.3.8 Meridian Office Furniture Limited
15.3.9 9to5 Seating
15.3.10 BERCO DESIGNS
15.3.11 Hooker Furniture Corporation
List of Figures
Figure 1: Global: Office Furniture Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Office Furniture Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Office Furniture Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 4: Global: Office Furniture Market: Breakup by Material Type (in %), 2023
Figure 5: Global: Office Furniture Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
Figure 6: Global: Office Furniture Market: Breakup by Price Range (in %), 2023
Figure 7: Global: Office Furniture Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 8: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 9: Global: Office Furniture Industry: SWOT Analysis
Figure 10: Global: Office Furniture Industry: Value Chain Analysis
Figure 11: Global: Office Furniture Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 12: Global: Office Furniture (Seating) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 13: Global: Office Furniture (Seating) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 14: Global: Office Furniture (Systems) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 15: Global: Office Furniture (Systems) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 16: Global: Office Furniture (Tables) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 17: Global: Office Furniture (Tables) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 18: Global: Office Furniture (Storage Units and File Cabinets) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 19: Global: Office Furniture (Storage Units and File Cabinets) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 20: Global: Office Furniture (Overhead Bins) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 21: Global: Office Furniture (Overhead Bins) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 22: Global: Office Furniture (Other Product Type) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 23: Global: Office Furniture (Other Product Type) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 24: Global: Office Furniture (Wood) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 25: Global: Office Furniture (Wood) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 26: Global: Office Furniture (Metal) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 27: Global: Office Furniture (Metal) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 28: Global: Office Furniture (Plastic and Fiber) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 29: Global: Office Furniture (Plastic and Fiber) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 30: Global: Office Furniture (Glass) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 31: Global: Office Furniture (Glass) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 32: Global: Office Furniture (Other Material Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 33: Global: Office Furniture (Other Material Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 34: Global: Office Furniture Market: Sales through Direct Sales (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 35: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales through Direct Sales (in Million US$), 2024-2032
Figure 36: Global: Office Furniture Market: Sales through Specialist Store (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 37: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales through Specialist Store (in Million US$), 2024-2032
Figure 38: Global: Office Furniture Market: Sales through Non-Specialist Stores (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 39: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales through Non-Specialist Stores (in Million US$), 2024-2032
Figure 40: Global: Office Furniture Market: Online Sales (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 41: Global: Office Furniture Market Forecast: Online Sales (in Million US$), 2024-2032
Figure 42: Global: Office Furniture Market: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 43: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2024-2032
Figure 44: Global: Office Furniture (Low) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 45: Global: Office Furniture (Low) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 46: Global: Office Furniture (Medium) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 47: Global: Office Furniture (Medium) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 48: Global: Office Furniture (High) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 49: Global: Office Furniture (High) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 50: North America: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 51: North America: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 52: Asia Pacific: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 53: Asia Pacific: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 54: Europe: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 55: Europe: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 56: Middle East and Africa: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 57: Middle East and Africa: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 58: Latin America: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 59: Latin America: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
List of Tables
Table 1: Global: Office Furniture Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2024-2032
Table 3: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Material Type (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Price Range (in Million US$), 2024-2032
Table 6: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 7: Global: Office Furniture Market Structure
Table 8: Global: Office Furniture Market: Key Players

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global office furniture market size reached US$ 63.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 87.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.5% during 2024-2032. The increasing number of public and private corporate offices, rising demand for comfortable furniture to prevent posture problems, and the growing popularity of coworking spaces are some of the major factors propelling the market.

Office furniture refers to movable objects that support different human activities in a professional work environment. It consists of desks, chairs, cabinets, and other furnishings that facilitate tasks, such as seating, writing, storing, or holding objects. It is made using durable raw materials, including wood, plastics, glass, iron, and marble. It is designed and optimized to enhance comfort, productivity, and ergonomics. It is used in creating a functional and aesthetically pleasing workspace by aligning with the specific needs of employees and the nature of the tasks performed.

The increasing number of public and private corporate offices and the rising global working population is strengthening the growth of the market around the world. Moreover, the growing demand for user-friendly and comfortable furniture to prevent posture problems among employees is influencing the market positively. In addition, measures undertaken by governing agencies of numerous countries to promote workplace safety and accessibility standards that can necessitate upgrades in office furniture are contributing to the market growth. Apart from this, the increasing popularity of coworking spaces that require versatile and shared furniture, which caters to various professionals and startups, is bolstering the market growth. Furthermore, rising preferences for online shopping apps as they provide convenience, wider collection, fast shipping facilities, discounted deals, and innumerable payment options is propelling the growth of the market.

Office Furniture Market Trends/Drivers:
Increase in corporate expansion and entrepreneurship

The demand for office furniture has significantly increased due to a rise in corporate expansion and entrepreneurship across the globe. As businesses are expanding and new enterprises are being established, the need for well-equipped office spaces is becoming essential. Furnishing these spaces with comfortable and functional furniture promotes a conducive working environment, influencing productivity and creativity. This, in turn, is escalating the demand for a wide variety of office furniture, ranging from ergonomic chairs to collaborative workstations.

Rising emphasis on employee well-being and ergonomics

Modern organizations are increasingly focusing on employee well-being, recognizing the importance of ergonomic design in office furniture. Ergonomic furniture minimizes discomfort and potential health issues arising from prolonged sedentary work. By incorporating adjustable chairs, sit-stand desks, and other ergonomic features, companies are aiming to enhance employee satisfaction and productivity, thereby driving demand for such specialized furniture.

Growing environmental awareness and sustainability influencing market positively

The increasing emphasis on environmental responsibility and sustainability is influencing the demand for office furniture. Organizations are becoming increasingly conscious of their environmental footprint, which leads to a preference for furniture made from recyclable or sustainably sourced materials. Manufacturers are responding to this trend by offering eco-friendly options, such as furniture produced from reclaimed wood or recycled metal. This shift towards sustainable practices not only aligns with global environmental goals but also caters to a market segment that values ethical consumption. The commitment to environmental stewardship, therefore, is a vital factor driving the demand for office furniture that is both functional and eco-conscious.

Office Furniture Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global office furniture market report, along with forecasts at the global and regional levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, material type, distribution channel, and price range.

Breakup by Product Type:

Seating
Systems
Tables
Storage Units and File Cabinets
Overhead Bins
Others

Seating dominates the market

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product type. This includes seating, systems, tables, storage units and file cabinets, overhead bins, and others. According to the report, seating represented the largest segment. Seating systems include chairs, stools, and sofas used in an office setting. These are designed to provide comfort and support for extended periods of work and can range from basic task chairs to ergonomically designed seating that adjusts to individual needs.

Systems furniture is comprised of individual components that can be assembled in various configurations. This includes workstations, cubicles, and partitions, which allow for flexibility in office design and facilitate collaboration or privacy as needed.

Office tables serve multiple purposes and are offered in various shapes and sizes. They encompass conference tables for meetings, work tables for collaboration, coffee tables for informal interactions, and personal desks for individual tasks.

Storage units and file cabinets are designed for organizing and storing documents, supplies, and personal belongings. They can range from simple shelves to secure, lockable file cabinets. They help maintain an uncluttered workspace by facilitating orderly storage.

Overhead bins are mounted storage compartments often found above workstations. They provide convenient access to files or supplies without taking up valuable desk or floor space. Overhead bins help in utilizing vertical space effectively and keeping essential items within the reach of the arms.

Breakup by Material Type:

Wood
Metal
Plastic and Fiber
Glass
Others

Wood holds the largest share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the material type has also been provided in the report. This includes wood, metal, plastic and fiber, glass, and others. According to the report, wood accounted for the largest market share. Wood is a classic material used in office furniture, known for its natural appearance and warm aesthetic. It offers a rich look and feel and comes in various types, such as hardwood or softwood. Wooden furniture is durable but requires proper care to maintain its appearance.

Metal furniture, often made from steel or aluminum, is known for its strength and resilience. It is commonly used in modern office settings for its sleek appearance and ability to withstand heavy use. Metal furniture is often combined with other materials, like glass or wood, to create visually appealing designs.

Plastic and fiber materials provide a cost-effective and lightweight option for office furniture. They can be molded into various shapes and are available in many colors. They are easy to clean and maintain, which makes them suitable for areas with heavy traffic or specific needs like outdoor seating.

Glass is often used in conjunction with other materials to create elegant and contemporary office furniture. It is commonly found in tabletops or as decorative elements. Glass can create a sense of openness and light and requires careful handling and regular cleaning to maintain its appearance.

Breakup by Distribution Channel:
Direct Sales
Specialist Store
Non-Specialist Stores
Online
Others

Direct sales dominate the market

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel. This includes direct sales, specialist store, non-specialist stores, online, and others. According to the report, direct sales represented the largest segment. It involves manufacturers selling directly to customers, without any intermediaries. It often allows for more customization and may provide cost benefits, as there are no middlemen involved. Direct sales can occur through on-site showrooms or sales representatives who engage with customers.

Specialist stores are retail outlets focusing exclusively on office furniture and related products. These stores typically offer a wide range of options and have knowledgeable staff who can provide expert advice on selecting the right furniture for specific needs. They can also offer services like space planning and installation.

Non-specialist stores are general retail outlets that sell office furniture among other products. They can be more accessible and offer competitive pricing. Non-specialist stores are often suitable for those looking for basic or standard office furniture items.

The online channel has become increasingly popular for purchasing office furniture. It offers the convenience of browsing and ordering from the comfort of home or office of an individual. Many websites provide detailed product descriptions, images, and customer reviews to help in the selection process. Online platforms can include manufacturer websites, e-commerce sites specializing in office furniture, or general online retailers.

Breakup by Price Range:

Low
Medium
High

Low holds the largest share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the price range has also been provided in the report. This includes low, medium, and high. According to the report, low accounted for the largest market share. Low range office furniture is often designed with basic functionality and materials in mind. It can include products made from plastic or budget-friendly wood composites. It is suitable for those on a tight budget or in need of temporary solutions.

Medium-range represents a balanced combination of quality, functionality, and cost. Medium-range office furniture often uses better-quality materials like solid wood or metal and includes design features that enhance comfort and usability. It offers a broad spectrum of styles and finishes, which caters to various tastes and requirements. This range is often preferred by businesses seeking a good blend of quality and value.

High-range office furniture is characterized by premium materials, superior craftsmanship, and innovative design. It often incorporates features like ergonomic adjustments, high-quality finishes, and custom-made solutions. It can also include designer brands and products tailored to specific needs and aesthetics. High-range furniture is typically chosen by organizations aiming to create an impressive and luxurious workspace, and it reflects a commitment to quality and employee well-being.

Breakup by Region:

Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America

Asia Pacific exhibits a clear dominance, accounting for the largest office furniture market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America; Asia Pacific; Europe; the Middle East and Africa; and Latin America. According to the report, Asia Pacific accounted for the largest market share. The increasing construction of commercial zones and IT parks represents one of the primary factors catalyzing the demand for office furniture in the Asia Pacific region. Moreover, the rising number of fashion brands and the online presence is favoring the growth of the market in the region. Apart from this, the growing focus on aesthetics and the increasing focus on environment-friendly office furniture is influencing the market positively in the region.

Competitive Landscape:
The leading companies are launching smart desks that are offered with features like height adjustability controlled through a mobile app, built-in charging stations, and health monitoring to remind users to stand or take breaks. They are also developing chairs equipped with sensors to monitor posture and provide feedback and alert users if they are sitting in an unhealthy position and can even adjust automatically to encourage proper posture. They are focusing on developing tables and workstations with built-in screens, video conferencing tools, and collaborative software to enable seamless communication and collaboration between team members, regardless of location. Besides this, product manufacturers are introducing multi-purpose furniture in various styles, colors, and designs. They are launching environment-friendly variants made using recyclable and sustainable materials like salvaged wood, bamboo, and seagrasses. These materials are used to reduce carbon footprint, save production costs, conserve energy, and manage waste. Furthermore, market players are adopting three-dimensional (3D) printing and augmented reality (AR) technologies to offer customized office furniture with an aesthetic appearance.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

Steelcase Inc.
OKAMURA CORPORATION
HNI Corporation
Herman Miller Inc.
Haworth Inc.
Knoll Inc.
KOKUYO Co., Ltd.
Meridian Office Furniture Limited
9to5 Seating
BERCO DESIGNS
Hooker Furniture Corporation
Recent Developments:
In September 2022, Steelcase Inc. announced the launch of its new ergonomic chair called Steelcase Karman, which is designed to respond to the movement of the body and provide comfort naturally. It is manufactured with new proprietary mesh textile and ultra-light-flexible frame.
In 2023, HNI Corporation completed the acquisition of Kimball International to expand their product offerings and tailor products for catering the requirements of the company and expanding their reach.

Key Questions Answered in This Report

1. What was the size of the global office furniture market in 2023?
2. What is the expected growth rate of the global office furniture market during 2024-2032?
3. What are the key factors driving the global office furniture market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global office furniture market?
5. What is the breakup of the global office furniture market based on the product type?
6. What is the breakup of the global office furniture market based on the material type?
7. What is the breakup of the global office furniture market based on the distribution channel?
8. What is the breakup of the global office furniture market based on the price range?
9. What are the key regions in the global office furniture market?
10. Who are the key players/companies in the global office furniture market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Office Furniture Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Material Type
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Price Range
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Seating
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Systems
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Tables
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Storage Units and File Cabinets
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Overhead Bins
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Material Type
7.1 Wood
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Metal
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Plastic and Fiber
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Glass
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Direct Sales
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Specialist Store
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Non-Specialist Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Price Range
9.1 Low
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Medium
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 High
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Steelcase Inc.
15.3.2 OKAMURA CORPORATION
15.3.3 HNI Corporation
15.3.4 Herman Miller Inc.
15.3.5 Haworth Inc.
15.3.6 Knoll Inc.
15.3.7 KOKUYO Co., Ltd.
15.3.8 Meridian Office Furniture Limited
15.3.9 9to5 Seating
15.3.10 BERCO DESIGNS
15.3.11 Hooker Furniture Corporation
List of Figures
Figure 1: Global: Office Furniture Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Office Furniture Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Office Furniture Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 4: Global: Office Furniture Market: Breakup by Material Type (in %), 2023
Figure 5: Global: Office Furniture Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
Figure 6: Global: Office Furniture Market: Breakup by Price Range (in %), 2023
Figure 7: Global: Office Furniture Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 8: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 9: Global: Office Furniture Industry: SWOT Analysis
Figure 10: Global: Office Furniture Industry: Value Chain Analysis
Figure 11: Global: Office Furniture Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 12: Global: Office Furniture (Seating) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 13: Global: Office Furniture (Seating) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 14: Global: Office Furniture (Systems) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 15: Global: Office Furniture (Systems) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 16: Global: Office Furniture (Tables) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 17: Global: Office Furniture (Tables) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 18: Global: Office Furniture (Storage Units and File Cabinets) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 19: Global: Office Furniture (Storage Units and File Cabinets) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 20: Global: Office Furniture (Overhead Bins) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 21: Global: Office Furniture (Overhead Bins) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 22: Global: Office Furniture (Other Product Type) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 23: Global: Office Furniture (Other Product Type) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 24: Global: Office Furniture (Wood) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 25: Global: Office Furniture (Wood) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 26: Global: Office Furniture (Metal) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 27: Global: Office Furniture (Metal) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 28: Global: Office Furniture (Plastic and Fiber) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 29: Global: Office Furniture (Plastic and Fiber) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 30: Global: Office Furniture (Glass) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 31: Global: Office Furniture (Glass) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 32: Global: Office Furniture (Other Material Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 33: Global: Office Furniture (Other Material Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 34: Global: Office Furniture Market: Sales through Direct Sales (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 35: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales through Direct Sales (in Million US$), 2024-2032
Figure 36: Global: Office Furniture Market: Sales through Specialist Store (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 37: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales through Specialist Store (in Million US$), 2024-2032
Figure 38: Global: Office Furniture Market: Sales through Non-Specialist Stores (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 39: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales through Non-Specialist Stores (in Million US$), 2024-2032
Figure 40: Global: Office Furniture Market: Online Sales (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 41: Global: Office Furniture Market Forecast: Online Sales (in Million US$), 2024-2032
Figure 42: Global: Office Furniture Market: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 43: Global: Office Furniture Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2024-2032
Figure 44: Global: Office Furniture (Low) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 45: Global: Office Furniture (Low) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 46: Global: Office Furniture (Medium) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 47: Global: Office Furniture (Medium) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 48: Global: Office Furniture (High) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 49: Global: Office Furniture (High) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 50: North America: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 51: North America: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 52: Asia Pacific: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 53: Asia Pacific: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 54: Europe: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 55: Europe: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 56: Middle East and Africa: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 57: Middle East and Africa: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 58: Latin America: Office Furniture Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 59: Latin America: Office Furniture Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
List of Tables
Table 1: Global: Office Furniture Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2024-2032
Table 3: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Material Type (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Price Range (in Million US$), 2024-2032
Table 6: Global: Office Furniture Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 7: Global: Office Furniture Market Structure
Table 8: Global: Office Furniture Market: Key Players

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/08 10:26

148.90 円

163.91 円

197.75 円

ページTOPに戻る