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女性用衛生用品市場レポート:製品タイプ別(生理用パッド、パンティライナー、タンポン、スプレー・内部クリーナー、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、美容店・薬局、オンラインストア、その他)、地域別 2024-2032


Feminine Hygiene Products Market Report by Product Type (Sanitary Pads, Panty Liners, Tampons, Spray and Internal Cleaners, and Others), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Beauty Stores and Pharmacies, Online Stores, and Others), and Region 2024-2032

女性用衛生用品の世界市場規模は2023年に278億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて4.4%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに414億米ドルに達すると予測している。性器の健康に対する... もっと見る

 

 

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2024年1月30日 US$3,899
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サマリー

女性用衛生用品の世界市場規模は2023年に278億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて4.4%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに414億米ドルに達すると予測している。性器の健康に対する関心の高まり、女性の間で高まる月経意識、オンラインやオフラインの小売チャネルを通じた製品の容易な入手が、市場を牽引する主な要因のいくつかである。

女性用衛生用品は、女性が月経周期や膣分泌物、性器に関するその他の身体機能を管理するために使用する、必要不可欠なパーソナルケア用品である。これらの製品には、ワイプ、タンポン、パッド、月経カップ、パンティライナー、体内洗浄剤、スプレー、使い捨ておよび再利用可能なカミソリ、刃物などが含まれる。これらの製品は、エアレイド紙、木材パルプ、ティッシュ、ポリエチレンフィルム、糊、剥離紙、綿やレーヨンの吸収性繊維を使用して製造されている。これらの製品は、感染症やアレルギーを予防するために適切な親密な衛生状態を確保することで、女性のリプロダクティブ・ヘルスをサポートすることを目的としている。さらに、安心と信頼を提供し、女性が安心してスポーツや水泳などの活動に参加できるようにします。形やサイズのバリエーションも豊富で、世界中の女性の多様なニーズに応え、体の内側と外側の健康を促進します。

月経衛生管理に対する認識と受容の高まりは、予測期間中の市場の成長を刺激するだろう。特に発展途上地域における女性人口の増加が、これらの製品に対する需要を増大させている。さらに、女性のエンパワーメントとジェンダー平等への注目が高まっていることも、市場の成長に寄与している。これらの製品への十分なアクセスと使用は、女性の全体的な幸福をサポートし、教育、仕事、社会活動に支障なく完全に参加できるようにする上で極めて重要である。さらに、数々の技術的進歩や製品革新が市場の成長を促している。メーカーは、消費者の進化するニーズや嗜好に対応するため、快適性、吸収性、利便性を向上させた新製品を継続的に開発している。例えば、月経カップや再利用可能なナプキンの導入は、環境に優しく費用対効果に優れていることから人気を博している。さらに、電子商取引やオンライン小売の台頭により、より幅広い消費者層が生理用品にアクセスできるようになり、市場の成長を後押ししている。

女性用衛生用品市場の動向/促進要因:
大衆の意識と教育の高まり

月経の健康と衛生に関する認識と教育の高まりは、製品需要を促進する上で重要な役割を果たしている。政府、NGO、教育機関は、月経衛生管理を促進することの重要性を認識しており、大衆の間に意識を植え付けるために様々な有利な取り組みを行っている。こうした取り組みには、月経を非宗教化し、月経衛生に関する正確な情報を提供するための教育プログラム、ワークショップ、キャンペーンなどが含まれる。こうした知識の向上により、女性の態度や行動は変化し、女性は月経の健康を優先し、信頼できる効果的な生理用品を求めるようになった。月経の健康と衛生に関する認識と教育を促進する努力により、月経衛生習慣は世界的に改善された。その結果、生理を効果的に管理するために適切で信頼できる生理用品を使用することの重要性を認識する女性が増え、生理用品に対する需要が大幅に増加した。

女性のエンパワーメントとジェンダー平等への注目の高まり

女性のエンパワーメントと男女平等への注目は、市場成長の大きな原動力となっている。これは、安全で信頼できる生理用品を利用することは、基本的な衛生上の問題であるだけでなく、女性が生活のさまざまな側面に完全に参加することを可能にする基本的な権利でもあるという認識から生じている。女性のエンパワーメントには、女性特有のニーズと嗜好に応える適切な月経衛生用品へのアクセスを確保することも含まれる。女性が信頼できる高品質の製品を利用できるようになれば、自信と快適さと尊厳をもって月経周期を管理できるようになる。このようなアクセスがあれば、不適切な月経衛生に伴う恐怖や不快感を感じることなく、教育活動に従事し、キャリアの機会を追求し、社会活動や地域活動に積極的に参加することができます。

継続的な技術の進歩と製品の革新

技術の進歩と製品の革新は、市場を形成し、その成長を促進し、進化する女性のニーズと嗜好に対応する上で重要な役割を果たしてきた。メーカーは研究開発(R&D)に継続的に投資し、快適性、吸収性、利便性を高めた新製品や改良品を開発している。人気を博している重要な技術革新の一つが月経カップである。月経カップは、快適性の向上、装着時間の延長、環境負荷の低減を実現し、環境に優しい選択肢を求める女性の間で人気がある。さらに、環境に優しい素材が女性用衛生市場で人気を集めている。現在、さまざまな主要企業が生分解性素材や有機素材を製品に組み込んでおり、環境への影響を低減し、持続可能な選択肢に対する需要の高まりに対応している。また、技術の進歩により革新的な機能やデザインが開発され、市場の成長を後押ししている。


女性用衛生製品産業のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界の女性用衛生製品市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプと流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳

生理用パッド
パンティライナー
タンポン
スプレー・体内クリーナー
その他

生理用ナプキンが市場を独占

本レポートでは、製品タイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これには、生理用ナプキン、パンティライナー、タンポン、スプレー・内部洗浄剤、その他が含まれる。報告書によると、生理用ナプキンが最大のセグメントを占めている。

生理用ナプキンは、いくつかの主な要因によって、市場で最も人気のある製品タイプとして浮上している。生理用ナプキンは、高い吸収力と経血に対する信頼性の高い保護を提供し、月経周期中の女性の快適さと自信を保証する。さらに、生理用ナプキンはさまざまな小売店で簡単に手に入るため、さまざまな地域の女性にとって便利で利用しやすいことが、市場の成長を後押ししている。

これとは別に、生理用ナプキンは市場において長年の存在感があり、親しまれている。何世代にもわたって使用され、女性の間で信頼と信用を確立してきた。さらに、生理用ナプキンはソフトな素材と輪郭のあるデザインで快適性と利便性を優先し、快適な装着感と使いやすさを保証することから人気が高まっており、製品採用率を加速させている。全体として、吸収性、入手しやすさ、親しみやすさ、快適さの組み合わせにより、生理用ナプキンは月経衛生用品を求める女性に好まれる選択肢として確固たる地位を築いている。

流通チャネル別内訳:

スーパーマーケットとハイパーマーケット
専門店
美容室・薬局
オンラインストア
その他

スーパーマーケットとハイパーマーケットが市場で最大のシェアを占める

本レポートでは、流通チャネルに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、スーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、美容店と薬局、オンラインストア、その他が含まれる。報告書によると、スーパーマーケットとハイパーマーケットが最大の市場シェアを占めている。

スーパーマーケットとハイパーマーケットでは、異なるブランドから様々な商品が提供され、顧客に総合的な品揃えを提供している。この幅広い品揃えにより、消費者は自分の好みやニーズに合った特定の商品を確実に見つけることができる。さらに、スーパーマーケットとハイパーマーケットは、ワンストップショッピングを提供することによって利便性を提供し、それによって市場の成長を促進している。

さらに、スーパーマーケットとハイパーマーケットは、その強力な交渉力とスケールメリットにより、競争力のある価格設定を提供している。これに伴い、消費者の嗜好がスーパーマーケットやハイパーマーケットにシフトし、メーカーやサプライヤーとの有利な取引を確保しやすくなっていることが、市場拡大の起爆剤となっている。さらに、スーパーマーケットやハイパーマーケットは、店内ディスプレイや広告キャンペーンなど、戦略的なマーケティングや販促活動に投資し、知名度や認知度を高めている。このようなマーケティング支援とブランドプレゼンスは、スーパーマーケットやハイパーマーケットからこれらの製品を購入する消費者の信頼と自信を築き、ひいては市場成長にプラスの影響を与えている。

地域別内訳:

アジア太平洋
北米
欧州
中東・アフリカ
中南米

アジア太平洋地域が市場で明確な優位性を示す

同レポートでは、アジア太平洋、北米、欧州、中東・アフリカ、中南米を含むすべての主要地域市場についても包括的な分析を行っている。それによると、アジア太平洋地域が最大の市場である。

アジア太平洋地域の市場を牽引する主な要因としては、性器の健康に対する意識の高まり、手頃な価格の増加、製品の入手の容易さなどが挙げられる。この地域は人口が多く、特に中国やインドのような発展途上国では人口が多いため、膨大な消費者基盤が形成されている。この人口規模と同地域の着実な人口増加が市場成長に寄与している。さらに、アジア太平洋地域における都市化の進展も重要な役割を果たしている。都市への移住者が増えるにつれ、可処分所得水準が上昇する。この購買力の増加により、個人は女性用衛生用品を含むパーソナルケア製品を優先的に購入することができる。さらに、月経の健康と衛生の重要性に対する認識の高まりと、月経にまつわる汚名やタブーの減少が、アジア太平洋地域での受け入れと需要を加速させている。これとは別に、アジア太平洋地域の様々な国の政府は、月経の健康に関して女性を教育し、力を与えるための取り組みやキャンペーンを開始し、それによって市場の成長を促進している。

競争環境:
同市場は、パンデミック流行前の水準と比較すると、需要が予想を下回っている。しかし、女性用衛生用品へのアクセスが世界的に拡大し、中産階級層の拡大による購買力の上昇に伴い、今後10年間でパラダイムシフトが起こる可能性が高い。同市場では、研究開発イニシアティブの着実な増加や、技術の向上、サプライチェーンの改善、高品質な製品を低コストで製造するための新素材の使用をもたらす投資が行われている。さらに、業界の大手企業は、環境意識の高まりを受けて、吸収能力が高く環境に優しい素材を使用したオーガニック生理用ナプキンを導入している。同市場では、新規参入、ポートフォリオの統合、戦略的提携の増加が見られ、同領域内での健全な競争が促進されると予想される。

本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行っている。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。市場の主要企業には以下のようなものがある:

プロクター・アンド・ギャンブル
エッジウェル・パーソナルケア
ユニ・チャーム
キンバリー・クラーク・コーポレーション
花王株式会社
最近の動き
2019年2月、プロクター・アンド・ギャンブル社は、オーガニックナプキンとタンポンを製造する生理ケア新興企業This is C社を買収した。
2019年、ユニ・チャーム株式会社が、パンツタイプの女性用ナプキン「ソフィ超熟睡パンツ」を発売。
2022年4月、キンバリー・クラーク・コーポレーションは、新商品「ポイズ極薄パッドウィングス」を発売した。ポイズ最薄パッドは、膀胱からの漏れを100%防ぎ、清潔で、ドライで、フレッシュな状態を保証する。

本レポートで扱う主な質問

1.2023年の世界の女性用衛生用品市場規模は?
2.2024-2032年の世界の女性用衛生用品市場の予想成長率は?
3.世界の女性用衛生用品市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19が世界の女性用衛生用品市場に与えた影響は?
5.女性用衛生用品の世界市場の製品タイプ別内訳は?
6.女性用衛生用品の世界市場における流通チャネル別の内訳は?
7.女性用衛生用品の世界市場における主要地域は?
8.女性用衛生用品の世界市場における主要プレーヤー/企業は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Feminine Hygiene Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Research and Development
5.9.3 Raw Material Procurement
5.9.4 Manufacturing
5.9.5 Marketing
5.9.6 Distribution
5.9.7 End-Use
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Sanitary Pads
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Panty Liners
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Tampons
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Spray and Internal Cleaners
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Supermarkets and Hypermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Specialty Stores
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Beauty Stores and Pharmacies
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online Stores
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Asia Pacific
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 North America
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Feminine Hygiene Products Manufacturing Process
9.1 Product Overview
9.2 Raw Material Requirements
9.3 Manufacturing Process
9.4 Key Success and Risk Factors
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Procter & Gamble
10.3.1.1 Company Overview
10.3.1.2 Description
10.3.1.3 Product Portfolio
10.3.1.4 Financials
10.3.1.5 SWOT Analysis
10.3.2 Edgewell Personal Care
10.3.2.1 Company Overview
10.3.2.2 Description
10.3.2.3 Product Portfolio
10.3.2.4 Financials
10.3.2.5 SWOT Analysis
10.3.3 Unicharm
10.3.3.1 Company Overview
10.3.3.2 Description
10.3.3.3 Product Portfolio
10.3.3.4 Financials
10.3.3.5 SWOT Analysis
10.3.4 Kimberly-Clark Corporation
10.3.4.1 Company Overview
10.3.4.2 Description
10.3.4.3 Product Portfolio
10.3.4.4 Financials
10.3.4.5 SWOT Analysis
10.3.5 Kao Corporation
10.3.5.1 Company Overview
10.3.5.2 Description
10.3.5.3 Product Portfolio
10.3.5.4 Financials
10.3.5.5 SWOT Analysis
List of Figures
Figure 1: Global: Feminine Hygiene Products Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Feminine Hygiene Products Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 4: Global: Feminine Hygiene Products Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
Figure 5: Global: Feminine Hygiene Products Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 6: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 7: Global: Feminine Hygiene Products Industry: SWOT Analysis
Figure 8: Global: Feminine Hygiene Products Industry: Value Chain Analysis
Figure 9: Global: Feminine Hygiene Products Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 10: Global: Feminine Hygiene Products (Sanitary Pads) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 11: Global: Feminine Hygiene Products (Sanitary Pads) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 12: Global: Feminine Hygiene Products (Panty Liners) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 13: Global: Feminine Hygiene Products (Panty Liners) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 14: Global: Feminine Hygiene Products (Tampons) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 15: Global: Feminine Hygiene Products (Tampons) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 16: Global: Feminine Hygiene Products (Spray and Internal Cleaners) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 17: Global: Feminine Hygiene Products (Spray and Internal Cleaners) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 18: Global: Feminine Hygiene Products (Other Product Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 19: Global: Feminine Hygiene Products (Other Product Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 20: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 21: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Million US$), 2024-2032
Figure 22: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Specialty Stores (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 23: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Specialty Stores (in Million US$), 2024-2032
Figure 24: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Beauty Stores and Pharmacies (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 25: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Beauty Stores and Pharmacies (in Million US$), 2024-2032
Figure 26: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Online Stores (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 27: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Online Stores (in Million US$), 2024-2032
Figure 28: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 29: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2024-2032
Figure 30: Asia Pacific: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 31: Asia Pacific: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 32: North America: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 33: North America: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 34: Europe: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 35: Europe: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 36: Middle East and Africa: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 37: Middle East and Africa: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 38: Latin America: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 39: Latin America: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 40: Feminine Hygiene Products Manufacturing: Detailed Process Flow
List of Tables
Table 1: Global: Feminine Hygiene Products Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2024-2032
Table 3: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Feminine Hygiene Products Manufacturing: Raw Material Requirements
Table 6: Global: Feminine Hygiene Products Market: Competitive Structure
Table 7: Global: Feminine Hygiene Products Market: Key Players

 

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Summary

The global feminine hygiene products market size reached US$ 27.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 41.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.4% during 2024-2032. The increasing concerns about genital health, heightening menstrual awareness among women, and the easy availability of products through online and offline retail channels represent some of the key factors driving the market.

Feminine hygiene products are essential personal care items that women use to manage their menstrual cycles, vaginal discharge, and other bodily functions related to their genitalia. These products include wipes, tampons, pads, menstrual cups, panty liners, internal cleansers, sprays, disposable and reusable razors, and blades. They are manufactured using air-laid paper, wood pulp, tissue, polyethylene films, glues, release papers, and absorbent fibers from cotton and rayon. They aim to support women's reproductive health by ensuring proper intimate hygiene to prevent infections and allergies. Moreover, they provide security and confidence, allowing women to participate in sports, swimming, and other activities without worry. With a wide variety of shapes and sizes available, these products cater to the diverse needs of women worldwide, promoting both internal and external health.

The growing awareness and acceptance of menstrual hygiene management practices will stimulate the growth of the market during the forecast period. The rising female population, particularly in developing regions, has augmented the demand for these products. Additionally, the increasing focus on women's empowerment and gender equality is contributing to the market growth. Adequate access to and use of these products is crucial in supporting women's overall well-being, allowing them to participate fully in education, work, and social activities without disruption. Furthermore, numerous technological advancements and product innovations are driving the market toward growth. Manufacturers are continuously developing new products that provide improved comfort, absorption, and convenience to meet the evolving needs and preferences of consumers. For instance, the introduction of menstrual cups and reusable pads has gained popularity owing to their eco-friendly and cost-effective nature. Moreover, the emerging trend of e-commerce and online retailing has made them more accessible to a broader consumer base, thereby fueling the market growth.

Feminine Hygiene Products Market Trends/Drivers:
Rise in Awareness and Education Among the Masses

A rise in awareness and education about menstrual health and hygiene have played a vital role in driving the product demand. Governments, NGOs, and educational institutions have recognized the significance of promoting menstrual hygiene management and have taken various favorable initiatives to create awareness among the masses. These efforts include educational programs, workshops, and campaigns to destigmatize menstruation and provide accurate information about menstrual health. This increased knowledge has shifted attitudes and behaviors, with women prioritizing their menstrual health and seeking reliable and effective sanitary products. The efforts to promote awareness and education about menstrual health and hygiene have improved menstrual hygiene practices globally. As a result, the demand for these products has increased significantly as more women recognize the importance of using appropriate and reliable sanitary products to manage their periods effectively.

Surge in Focus on Women Empowerment and Gender Equality

The focus on women empowerment and gender equality has been a significant driving force behind the growth of the market. It stems from the recognition that access to safe and reliable menstrual hygiene products is not only a matter of basic hygiene but also a fundamental right that enables women to fully participate in various aspects of their lives. Empowering women includes ensuring their access to appropriate menstrual hygiene products that cater to their unique needs and preferences. When women have access to reliable and high-quality products, they can manage their menstrual cycles with confidence, comfort, and dignity. This access enables them to engage in educational pursuits, pursue career opportunities, and participate actively in social and community activities without the fear or discomfort associated with inadequate menstrual hygiene.

Ongoing Technological Advancements and Product Innovations

Technological advancements and product innovations have been instrumental in shaping the market, fueling its growth and meeting the evolving needs and preferences of women. Manufacturers are continuously investing in research and development (R&D) to develop new and improved products that offer enhanced comfort, absorption, and convenience. One significant innovation that has gained popularity is the menstrual cup. Menstrual cups offer increased comfort, longer wear time, and reduced environmental impact, making them a popular choice among women seeking eco-friendly options. Moreover, eco-friendly materials have gained traction in the feminine hygiene market. Various key players are now incorporating biodegradable and organic materials into their products, reducing environmental impact and catering to the growing demand for sustainable options. Technological advancements have also resulted in the development of innovative features and designs, thereby propelling market growth.


Feminine Hygiene Products Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global feminine hygiene products market report, along with forecasts at the global and regional levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Sanitary Pads
Panty Liners
Tampons
Spray and Internal Cleaners
Others

Sanitary pads dominate the market

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product type. This includes sanitary pads, panty liners, tampons, spray and internal cleaners, and others. According to the report, sanitary pads represented the largest segment.

Sanitary pads have emerged as the most popular product type in the market due to several key drivers. Sanitary pads offer high absorbency levels and reliable protection against the menstrual flow, ensuring women's comfort and confidence during their menstrual cycle. Moreover, the easy availability and accessibility of sanitary pads, as they are easily found in various retail outlets, making them convenient and accessible for women in different regions, is propelling the market growth.

Apart from this, sanitary pads have a long-standing presence and familiarity in the market. They have been used for generations to establish trust and reliability among women. Furthermore, the rising popularity of sanitary pads as they prioritize comfort and convenience with their soft materials and contoured designs, ensuring a comfortable fit and ease of use, thereby accelerating the product adoption rate. Overall, the combination of absorbency, accessibility, familiarity, and comfort has solidified sanitary pads as the preferred choice for women seeking menstrual hygiene products.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Beauty Stores and Pharmacies
Online Stores
Others

Supermarkets and Hypermarkets hold the largest share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel has also been provided in the report. This includes supermarkets and hypermarkets, specialty stores, beauty stores and pharmacies, online stores, and others. According to the report, supermarkets and hypermarkets accounted for the largest market share.

Supermarkets and hypermarkets offer various products from different brands, providing customers with a comprehensive selection. This broad variety ensures consumers find specific products that meet their preferences and needs. Moreover, supermarkets and hypermarkets provide convenience by offering a one-stop shopping experience, thereby driving market growth.

Additionally, supermarkets and hypermarkets offer competitive pricing due to their strong bargaining power and economies of scale. In line with this, the shifting consumer preferences toward supermarkets and hypermarkets as they help them secure favorable deals with manufacturers and suppliers are catalyzing the market expansion. Furthermore, supermarkets and hypermarkets are investing in strategic marketing and promotional activities, such as in-store displays and advertising campaigns, which enhance the visibility and awareness. This marketing support and brand presence build consumer trust and confidence in purchasing these products from supermarkets and hypermarkets, which in turn is positively influencing market growth.

Breakup by Region:

Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America

Asia Pacific exhibits a clear dominance in the market

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Asia Pacific, North America, Europe, Middle East and Africa, and Latin America. According to the report, Asia Pacific was the largest market.

The main factors driving the market in Asia Pacific included the rising awareness about genital health, increasing affordability, and easy availability of products. The region's large population, especially in developing countries like China and India with substantial populations, creates a vast consumer base. This population size and the region's steady population growth contribute to the market growth. Moreover, increasing urbanization in the Asia Pacific region plays a significant role. As more people migrate to cities, there is a rise in disposable income levels. This increase in purchasing power allows individuals to prioritize personal care products, including feminine hygiene products. Furthermore, the growing recognition about the importance of menstrual health and hygiene and a reduction in the stigma and taboos associated with menstruation have accelerated the acceptance and demand in the Asia Pacific region. Apart from this, governments of various nations in the Asia Pacific region have launched initiatives and campaigns to educate and empower women regarding menstrual health, thereby propelling market growth.

Competitive Landscape:
The market is experiencing a lower-than-anticipated demand compared to pre-pandemic levels. However, this is likely to witness a paradigm shift over the next decade with increased access to feminine hygiene products globally and a rise in purchasing power due to the widened middle-class bracket. The market is witnessing a steady increase in research and development initiatives as well as investments resulting in improved technology, a better supply chain, and the use of new materials for manufacturing high-quality products at a lower cost. Additionally, leading companies in the industry are introducing organic sanitary napkins with high absorption capacity and eco-friendly materials owing to the growing environmental awareness. We expect the market to witness new entrants, portfolio consolidations, and increased strategic collaborations to drive healthy competition within the domain.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

Procter & Gamble
Edgewell Personal Care
Unicharm
Kimberly-Clark Corporation
Kao Corporation
Recent Developments:
In February 2019, Procter & Gamble acquired This is C, a period care startup that manufactures organic pads and tampons.
In 2019, Unicharm Corporation launched Sofy Chojukusui (ultra-sound sleep) Pant, which is a pant-type feminine napkin.
In April 2022, Kimberly-Clark Corporation launched new Poise Ultra-Thin Pads with Wings. The Poise thinnest pads guarantee up to 100% clean, dry, fresh protection from bladder leaks.

Key Questions Answered in This Report

1. What was the size of the global feminine hygiene products market in 2023?
2. What is the expected growth rate of the global feminine hygiene products market during 2024-2032?
3. What are the key factors driving the global feminine hygiene products market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global feminine hygiene products market?
5. What is the breakup of the global feminine hygiene products market based on the product type?
6. What is the breakup of the global feminine hygiene products market based on the distribution channel?
7. What are the key regions in the global feminine hygiene products market?
8. Who are the key players/companies in the global feminine hygiene products market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Feminine Hygiene Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Research and Development
5.9.3 Raw Material Procurement
5.9.4 Manufacturing
5.9.5 Marketing
5.9.6 Distribution
5.9.7 End-Use
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Sanitary Pads
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Panty Liners
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Tampons
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Spray and Internal Cleaners
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Supermarkets and Hypermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Specialty Stores
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Beauty Stores and Pharmacies
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online Stores
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Asia Pacific
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 North America
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Feminine Hygiene Products Manufacturing Process
9.1 Product Overview
9.2 Raw Material Requirements
9.3 Manufacturing Process
9.4 Key Success and Risk Factors
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Procter & Gamble
10.3.1.1 Company Overview
10.3.1.2 Description
10.3.1.3 Product Portfolio
10.3.1.4 Financials
10.3.1.5 SWOT Analysis
10.3.2 Edgewell Personal Care
10.3.2.1 Company Overview
10.3.2.2 Description
10.3.2.3 Product Portfolio
10.3.2.4 Financials
10.3.2.5 SWOT Analysis
10.3.3 Unicharm
10.3.3.1 Company Overview
10.3.3.2 Description
10.3.3.3 Product Portfolio
10.3.3.4 Financials
10.3.3.5 SWOT Analysis
10.3.4 Kimberly-Clark Corporation
10.3.4.1 Company Overview
10.3.4.2 Description
10.3.4.3 Product Portfolio
10.3.4.4 Financials
10.3.4.5 SWOT Analysis
10.3.5 Kao Corporation
10.3.5.1 Company Overview
10.3.5.2 Description
10.3.5.3 Product Portfolio
10.3.5.4 Financials
10.3.5.5 SWOT Analysis
List of Figures
Figure 1: Global: Feminine Hygiene Products Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Feminine Hygiene Products Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 4: Global: Feminine Hygiene Products Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
Figure 5: Global: Feminine Hygiene Products Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 6: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 7: Global: Feminine Hygiene Products Industry: SWOT Analysis
Figure 8: Global: Feminine Hygiene Products Industry: Value Chain Analysis
Figure 9: Global: Feminine Hygiene Products Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 10: Global: Feminine Hygiene Products (Sanitary Pads) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 11: Global: Feminine Hygiene Products (Sanitary Pads) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 12: Global: Feminine Hygiene Products (Panty Liners) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 13: Global: Feminine Hygiene Products (Panty Liners) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 14: Global: Feminine Hygiene Products (Tampons) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 15: Global: Feminine Hygiene Products (Tampons) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 16: Global: Feminine Hygiene Products (Spray and Internal Cleaners) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 17: Global: Feminine Hygiene Products (Spray and Internal Cleaners) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 18: Global: Feminine Hygiene Products (Other Product Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 19: Global: Feminine Hygiene Products (Other Product Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 20: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 21: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Million US$), 2024-2032
Figure 22: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Specialty Stores (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 23: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Specialty Stores (in Million US$), 2024-2032
Figure 24: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Beauty Stores and Pharmacies (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 25: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Beauty Stores and Pharmacies (in Million US$), 2024-2032
Figure 26: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Online Stores (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 27: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Online Stores (in Million US$), 2024-2032
Figure 28: Global: Feminine Hygiene Products Market: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 29: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2024-2032
Figure 30: Asia Pacific: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 31: Asia Pacific: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 32: North America: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 33: North America: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 34: Europe: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 35: Europe: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 36: Middle East and Africa: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 37: Middle East and Africa: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 38: Latin America: Feminine Hygiene Products Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 39: Latin America: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 40: Feminine Hygiene Products Manufacturing: Detailed Process Flow
List of Tables
Table 1: Global: Feminine Hygiene Products Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2024-2032
Table 3: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Global: Feminine Hygiene Products Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Feminine Hygiene Products Manufacturing: Raw Material Requirements
Table 6: Global: Feminine Hygiene Products Market: Competitive Structure
Table 7: Global: Feminine Hygiene Products Market: Key Players

 

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