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グラフェン市場と2D材料の評価 2024-2034:技術、市場、プレーヤー


Graphene Market & 2D Materials Assessment 2024-2034: Technologies, Markets, Players

本レポートは、グラフェンおよびその他の二次元材料の技術的・商業的進歩に関する詳細な独自分析を提供しています。   グラフェンやその他のナノ材料の調査にIDTechExを利用する理由は? ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年10月11日 US$7,000
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390 英語

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サマリー

本レポートは、グラフェンおよびその他の二次元材料の技術的・商業的進歩に関する詳細な独自分析を提供しています。
 
グラフェンやその他のナノ材料の調査にIDTechExを利用する理由は?
本レポートは、10年以上にわたる継続的な市場調査の結果です。IDTechExは2011年にCNT、2012年にグラフェンに関するレポートの初版を発表し、それ以来この業界を追跡調査してきました。IDTechExは、市場に関する最も包括的な見解を提供するため、バリューチェーン全体にわたって数百社にインタビューを行ってきた。
 
IDTechExは、エネルギー貯蔵、複合材料、導電性インク、フレキシブルエレクトロニクスなどのトピックに関する一連の独立したレポートを含め、これらの材料の多くの最終用途市場を幅広く深くカバーしている。最終用途市場に関するこの専門知識により、これらの材料が競合する状況をよりよく理解し、現実的な見通しを提供することができる。
 
グラフェン:ついに研究室から市場へ
グラフェン関連素材は、独自の誇大曲線を描きながら進歩している。商業化は着実に進展しており、IDTechExはグラフェン市場が今後10年間で大きく成長すると予想している。
 
  • グラフェン関連材料には幅広い種類、グレード、形態があり、それぞれに商業的展望がある。標準化や安全に関する法規制・資格の制定に向けた動きはあるものの、この課題は依然として残っている。本レポートでは、グラフェン材料全般にわたる広範な分析とベンチマーク研究を示している。
  • グラフェン・ナノプレートレット(GNP)、酸化グラフェン(GO)、還元酸化グラフェン(rGO)は、商業的な大々的な導入に最も近い形態である。現在、自動車用ポリマー複合材料、スマートフォン用ヒートスプレッダー、工業用エラストマー、防錆コーティングなど、多くの用途で重要な用途が確認されており、急速な成長段階にあることがうかがえる。
  • 用途ごとに異なる多機能要件があるため、「最高のグラフェン」は存在せず、エンドユーザーは、最終的な用途レベルの結果はグラフェンの形態や純度など多くのパラメータに影響されるため、勝てる材料を先験的に決定することはできないと受け止めている。企業は、グラフェンの分散と価値ある機能性の導入の両方に重要なノウハウがあることを理解しており、バリューチェーンの重要な段階を埋めるために(外部と社内で)さまざまな中間製品を提供しようと競い合っている。
  • さまざまなグラフェン製造プロセスには長所と短所があり、液相剥離と酸化還元プロセスによるトップダウンアプローチが主流である。本報告書では、これらのプロセスについて詳細に検討するとともに、代替原料の使用、効率の改善、最終製品の改良を目指す新たな代替プロセスについても検討する。
  • グラフェンメーカーの数は非常に多いが、大きな成功を収めれば統合が進むため、長期的にはそうならないだろう。本レポートでは、売上高、収益性、生産能力、価格、特性、パートナーシップなど、各メーカーの進捗状況を詳細に追跡している。中国は、生産能力と研究の面で重要な地域となっており、本レポートでもその動向を探っている。
  • 当社のデータによると、グラフェン企業の収益は長年にわたって右肩上がりで推移しており、この変曲点を通過するにつれて加速することが示唆されている。しかし、この上昇は常に利益の増加を伴っているわけではない。実際、業界全体ではまだ赤字が続いており、利益を上げている企業はほんの一握りである。公的・私的資金援助は、この新興産業にとって依然として重要な役割を果たしている。
  • 先端材料は、市場の引き立て役ではなく、材料の押し上げ役になることが多い。本レポートでは、未解決のニーズを解決するビジネスケースのいくつかを理解するために、主要セクターを詳細に調査している。市場促進要因には、熱管理の改善、持続可能性、軽量化、製品寿命などの必要性が含まれる。
  • これほど広範な潜在的用途がある中で、重要な疑問は「どこで成功するのか」ということである。複合材料、エネルギー貯蔵、コンクリート、コーティング、熱管理、テキスタイルはいずれも非常に大きな可能性を秘めており、有望な結果が見られている。収益と数量推移の見通しは下図を参照されたい。また、このロードマップについては、本レポートを通じて詳述する。
 
 
グラフェン市場と2D材料の評価 2024-2034年 グラフェン市場は2034年までに16億米ドルを超えると予測している。出典 IDTechEx
 
  • 一般的にCVDプロセスで成長させるグラフェンフィルムとウェハは、その歴史も展望も大きく異なる。明白な可能性があることから、トランジスタやTCFが広くターゲットとされたが、バンドギャップの欠如や高性能な既存材料への課題から、必然的に限界が認識されるようになった。しかし、製造方法の改善とさらなる開発により、主にセンサーとオプトエレクトロニクス用途で商業的成功が見られている。今後10年間は、特定の主要なエンドユーザー市場にとって非常に有望である。
 
グラフェン以外の2D材料は?
グラフェン以外の2D材料には、それぞれユニークな特性を持ち、さまざまな商業用途に応用できる可能性を秘めた、新たな2D材料ファミリーが存在する。ほぼすべてが開発の初期段階にある。IDTechExでは、窒化ホウ素、遷移金属ジカルコゲナイド、MXenes、Xenesに焦点を当てた詳細な評価と見通しを提供している。主要な技術的進歩、有望な市場応用、初期段階の商業企業のプロフィール、詳細な洞察がすべてレポート内に含まれている。
 
他の先端炭素はどうなのか?
ほとんどの用途でグラフェンは添加剤として使用されていることから、競合市場を理解することは不可欠である。カーボンブラックは現存の導電性炭素粉末であり、数多くのグレードがあるが、大量生産が可能なキラー用途が見つかれば、GNPとrGOにとって長期的な未来が開ける可能性がある。このような成熟した分野では、メーカーの数が統合され、世界的なプレゼンスが確立され、利幅が大幅に縮小される。
 
また、多層および単層カーボンナノチューブの商業的な進展から学ぶべきことも多い。MWCNTは、ニッチで控えめな用途を見出すと、生産能力拡大の時期が早まった。リチウムイオン電池の正極での役割により、大きな収益と次の拡大段階が見え始めたのは、ここ数年のことである。本レポートでは、これらの比較市場を詳細に取り上げます。
 
主要な側面
本レポートでは、グラフェン産業と18の応用分野それぞれについて、重要な市場情報を提供している。その内容は以下の通り:
 
グラフェン市場の技術概要:
  • 製造方法の評価
  • 多様なグレードのグラフェン材料の概要
  • 競合材料との比較
  • グラフェン材料の18の主要応用分野の分析:パイプラインと準備段階を含む。
 
世界のグラフェンサプライヤーの評価:
  • 市場における材料のベンチマーク研究。
  • 企業の収益と損益の動向。
  • 世界のグラフェンの価格動向、トレンド、戦略。
  • 世界のサプライヤー別のグラフェンの公称生産能力。
 
全体を通しての市場分析:
  • グラフェン(さまざまな形態)の10年間の用途別市場予測(数量と金額)。
  • 18の最終用途別に区分。


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目次

1. 要旨
1.1. 自動車用レーダー市場の3つのポイント
1.2. 自動車用レーダー入門
1.3. フロントレーダーが可能にするADASアプリケーション
1.4. サイドレーダーが可能にするADASアプリケーション
1.5. 過去20年間におけるADASの利用可能性の成長
1.6. 2022年に主要なADAS機能を搭載した自動車が出荷される割合
1.7. SAEオートメーション・レベルの定義
1.8. 2020年以降のレベル2普及の伸び
1.9. 1台あたりのレーダー出荷台数
1.10. SAEレベル0、1、2で使用するレーダーの数
1.11. 自律走行車に必要なセンサーの数 - レベル0からレベル4とロボット軸
1.12. イメージング・レーダーの必要性と登場
1.13. 4Dレーダーとイメージング・レーダー
1.14. 市販されている4Dイメージング・レーダー
1.15. 現在4Dイメージング・レーダーを使用している車両
1.16. レーダーにおける半導体技術動向
1.17. 将来のレーダーパッケージの選択
1.18. 地域別乗用車販売台数予測 2019-2044
1.19. SAEレベル別自律走行車予測 2022-2044
1.20. 自律走行車用センサー 2024-2044
1.21. レーダーのSAEレベル別販売台数 2020-2044
1.22. 地域別レーダー販売 2020-2024
1.23. SAEレベル別レーダー売上高 2020-2044
1.24. 会社概要
2. はじめに
2.1. レーダー - 無線探知と測距
2.2. 自律走行車の典型的なセンサー・スイート
2.3. レーダー
2.4. センサーとその目的
2.5. Where doesレーダー Sit in the Sensor Trio?
2.6. 2022年の地域別ADAS導入状況
2.7. さまざまなレベルにおける自律走行の機能
2.8. ADASとAVの主要用語
2.9. SAE 自動車の自動化レベル
2.10. 自家用自律走行車のための法的障壁
2.11. Safety Mandated Features Driving Widerレーダー Adoption
2.12. 代表的なセンサ・スイートと各センサの目的
2.13. 1台あたりの台数 - レベル2
2.14. 車両あたりのセンサーレベル3以上
2.15. No More Medium Rangeレーダー (MRR)
2.16. 乗員検知
2.17. レーダー解剖学
2.18. レーダー主要コンポーネント
2.19. Primaryレーダー Components - The Antenna
2.20. Primaryレーダー Components - the RF Transceiver
2.21. Primaryレーダー Components - MCU
3. 自家用車の規制・法整備
3.1.1. 自律走行車の規制はなぜ重要なのか?レーダー
3.1.2. 個人所有の自律走行車
3.1.3. 立法と自治
3.2. ヨーロッパ
3.2.1. EU Mandating Level2 Autonomy from July2022
3.2.2. Level 3 roll out inヨーロッパ (1)
3.2.3. Level 3 Roll Out inヨーロッパ (2)
3.2.4. レベル3の展望ヨーロッパ
3.2.5. UNECE2023 Update
3.3. 米国
3.3.1. レベル3、法制、米国
3.3.2. メルセデスSクラス、初のレベル3車登場米国
3.3.3. 今後の見通し米国
3.4. 中国
3.4.1. レベル3、法制、中国
3.4.2. 深センはレベル3へ
3.4.3. 今後の見通し中国
3.5. 日本
3.5.1. 自家用自律走行車日本
3.5.2. 世界の概要
3.5.3. 自律的な法的競争
4. 自家用自律走行車
4.1. ADASの特徴
4.1.1. ADASの機能とレーダー
4.1.2. IDTechEx'のADAS機能データベース
4.1.3. 2022年の地域別ADAS導入状況
4.1.4. ADASの機能展開米国
4.1.5. ADASの機能展開中国
4.1.6. EU+英国+EFTAにおけるADAS機能の展開
4.1.7. ADASの機能展開日本
4.1.8. SAE Level Adoption by Region2020 vs2022
4.2. 事例とケーススタディ
4.2.1. センサースイート免責事項
4.2.2. ホンダ
4.2.3. ホンダ凡例 - センサー・スイート
4.2.4. メルセデスSクラス(2021年)、EQS(2022年)
4.2.5. メルセデスSクラス - センサースイート
4.2.6. ダイムラー/ボッシュの自律駐車場
4.2.7. フォード、VW、アルゴAI
4.2.8. アウディ
4.2.9. Case study -アウディ A8 (2017)
4.2.10. テスラ
4.2.11. テスラ珍しいアプローチ
4.2.12. テスラセンサー・スイート
4.2.13. スーパークルーズ(GM)とブルークルーズ(フォード)
4.2.14. キャデラック・エスカレード
4.2.15. 中国 - XPengとArcfox
4.2.16. リーダー
4.2.17. 自家用車リーダー
4.3. Sensors for自家用車s
4.3.1. Frontレーダー Applications
4.3.2. The Role of Sideレーダーs
4.3.3. Front and Sideレーダーs per Car
4.3.4. Totalレーダーs per Car for Different SAE levels
4.3.5. 車載カメラアプリケーション
4.3.6. Eミラー、新たなカメラアプリケーション
4.3.7. 自律走行用外部カメラ
4.3.8. 自律走行モニタリング用内部カメラ
4.3.9. 車載用LiDAR
4.3.10. LiDARの配備
4.3.11. レベル0~4およびロボット軸用トータルセンサー
4.3.12. 概要個人所有の自律走行車
4.4. 主要プレーヤーの分析
4.4.1. 開発状況
4.4.2. ウェイモ
4.4.3. ウェイモセンサー・スイート
4.4.4. クルーズ
4.4.5. クルーズセンサー・スイート
4.4.6. ウェイモ andクルーズ's Ground Up Robotaxi Vehicles
4.4.7. オートX
4.4.8. オートXセンサー・スイート
4.4.9. 百度/アポロ
4.4.10. バイドゥの地上走行型ロボットタクシー
4.4.11. モービルアイ - カリフォルニア以外の最も重要なテスターのひとつ
4.4.12. Robotaxiセンサー・スイート Analysis (1)
4.4.13. Robotaxiセンサー・スイート Analysis (2)
5. TIER1 RADARS, START-UP RADARS & TIER2 TRANSCEIVERS
5.1.1. レーダー主要業績評価指標
5.2. Tier2 - Transceivers
5.2.1. トランシーバーとは?
5.2.2. テキサス・インスツルメンツ - AOP付きCMOSトランシーバ
5.2.3. テキサス・インスツルメンツの統合範囲
5.2.4. NXP - CMOSトランシーバ
5.2.5. STマイクロエレクトロニクス - SiGeトランシーバ
5.2.6. インフィニオン - CMOSへの移行
5.2.7. アナログ機器
5.2.8. グローバルファウンドリーズ - ボッシュとのCMOSパートナーシップ
5.3. Tier1 -レーダーs
5.3.1. コンチネンタル ARS540 - 製品
5.3.2. コンチネンタル
5.3.3. ボッシュ
5.3.4. デンソー
5.3.5. ヘラ
5.3.6. ZF - 未来
5.3.7. Magna fails to acquire Veoneer, But Supplies Next Gen.レーダー to漁師
5.3.8. Other Tier1s
5.3.9. Tier1リーダー and Laggards
5.3.10. 垂直統合レーダー
5.4. Newレーダー Entrants
5.4.1. Table of Emergingレーダー Players
5.4.2. 仕事
5.4.3. 仕事およびその投資家
5.4.4. センスラッド - Bringing仕事's Technology to New Markets
5.4.5. モービルアイ
5.4.6. メタウェーブ
5.4.7. メタウェーブおよびその投資家
5.4.8. ザダル
5.4.9. High Performance And Cost Effective Imagingレーダー Fromゼンダー
5.4.10. Software Enabled High Performanceレーダー Withスパルタン
5.4.11. Smartレーダー System (SRS)
5.4.12. ヴァイヤール - チップメーカー
5.4.13. Oculii (Acquired in2021)
5.4.14. Lunewave - 3D Printedレーダー Antenna
5.4.15. その他
5.4.16. Funding forレーダー Start-ups
6. レーダーの性能動向
6.1.1. IDTechExレーダー Trends Primary Research Method
6.1.2. レーダートレンド数量とフットプリント
6.1.3. レーダートレンドパッケージングと性能
6.1.4. レーダートレンドレンジの拡大
6.1.5. レーダートレンド視野
6.1.6. FOVとレンジの交換
6.1.7. レーダートレンド角度分解能(低い方が良い)
6.1.8. レーダートレンドバーチャル・チャンネル数
6.1.9. レーダートレンドバーチャル・チャンネルと解像度
6.1.10. レーダーの限定決議
6.1.11. チャンネル数を増やすための2つのアプローチ
6.1.12. パッケージングと統合の動向
6.1.13. レーダートリレンマ
7. 4Dとイメージング・レーダーへの道
7.1.1. Why 4D and Imagingレーダーs are Needed
7.1.2. 4Dと4Dイメージングの違いレーダー
7.1.3. レイリー基準
7.1.4. Option1 - Increase the Operating Frequency
7.1.5. Option2 - Larger Aperture,ゼンダー
7.1.6. プラスチック製機能性バンパー
7.1.7. オプション3 - 超解像ソフトウェア
7.1.8. もうひとつの解決策 - スキャン
7.1.9. 4D Imagingレーダー Examples
7.1.10. 4D Imagingレーダー Benchmarking Method
7.1.11. 4D Imagingレーダー Benchmarking Result
7.1.12. Deployments of 4D Imagingレーダーs
8. ローカライゼーションにおけるレーダー
8.1.1. ローカリゼーションとは何か?
8.1.2. ローカリゼーション絶対と相対
8.1.3. ローカライズの主な方法
8.1.4. レーダーマッピング
8.1.5. レーダーローカリゼーションナブテック
8.1.6. レーダーローカライゼーションGPR(旧WaveSense)
9. レーダーの技術動向
9.1. 波形とMIMO
9.1.1. 波形入門
9.1.2. FMCW(シングルTx/Rx)の標準的な性能 (1)
9.1.3. FMCW(シングルTx/Rx)の標準的な性能(2)
9.1.4. マルチ入力、マルチ出力
9.1.5. MIMOのスケールアップ
9.1.6. オキュリイ(アンバレラが買収
9.1.7. 直交周波数分割多重
9.1.8. 多重周波数シフト・キー(MFSK)
9.1.9. ランダム/ノイズ/デジタルコード変調
9.1.10. ウンダー - DCM MIMOチップ開発者
9.2. 周波数の傾向
9.2.1. 周波数はどちらに向かっているのか?
9.2.2. 異なる周波数のアプリケーション
9.2.3. 異なる周波数のアプリケーション
9.2.4. Automotiveレーダー Frequency Trends
9.2.5. どのパラメータが達成可能なKPIを制限するか
9.2.6. その意義
9.2.7. Example of High Frequencyレーダー Imaging
9.2.8. パッケージングの利点
9.2.9. レンジング
9.2.10. 表面氷の検出
9.2.11. レーダーフラウンホーファーによる300GHzでのイメージング
9.2.12. Adoption Path of High Frequencyレーダーs
9.2.13. 高周波の課題とハードルレーダー
9.2.14. 規制
9.3. トランシーバ - 半導体技術とカスケード接続
9.3.1. トランジスタの小型化傾向
9.3.2. トランシーバ 半導体動向:パワーとノイズ
9.3.3. トランシーバ 半導体動向:パワーとノイズ
9.3.4. トランシーバ 半導体動向仮想チャネル
9.3.5. SiGe BiCMOS
9.3.6. シーモス
9.3.7. FD-SOI
9.3.8. 未来
9.3.9. タイムライン
9.3.10. 車載レーダーはより高度なシリコン製へ
9.4. レドーム、アンテナ、素材、基板動向
9.4.1. レドームの重要性
9.4.2. レドームと航続距離
9.4.3. 理想的なレドーム特性
9.4.4. レドーム形状に関する考察
9.4.5. プレパーム
9.4.6. レアード - サイドローブ・リダクション・スカート素材
9.4.7. レーダー美学、形と機能
9.4.8. その他の重要事項
9.4.9. 主要素材サプライヤー
9.5. レーダー材料の選択とベンチマーク
9.5.1. 誘電率:異なる基板技術のベンチマーク
9.5.2. 誘電率:様々な有機基板における安定性と周波数について
9.5.3. 誘電率:異なる無機基板(LTCC、ガラス)に対する安定性と周波数
9.5.4. ロス・タンジェント:異なる基板技術のベンチマーク
9.5.5. 損失正接:異なる基板における安定性と周波数
9.5.6. 誘電率と損失正接の安定性:ミリ波およびそれ以上の周波数における挙動
9.5.7. 誘電率の温度安定性:有機基板のベンチマーク
9.5.8. 水分吸収:異なる基材技術のベンチマーク
9.6. アンテナ
9.6.1. アンテナ設計
9.6.2. パッチ・アレイ設計
9.6.3. パッチアレイの実際
9.6.4. フェーズドアレイアンテナ
9.6.5. メタウェーブ - アナログビームフォーミング/ビームステアリング
9.6.6. エコダイン
9.6.7. ルーンウェーブ - 3Dプリントアンテナ
9.6.8. アンテナの小型化
9.6.9. ボードの動向
10. レーダー市場, サプライヤー, シェア, 構造, 変化
10.1. ADASの利用可能性
10.2. Adoption of ADAS Drivingレーダー Growth
10.3. Level 3 Vehicles and Furtherレーダー Adoption
10.4. テスラとスバル
10.5. Tier One Market Share by Volume - Allレーダーs
10.6. 売上高別ティア1市場シェア - すべてレーダー
10.7. ティア1市場シェア(売上高別)-フロントレーダー
10.8. Top OEM Frontレーダー Choices
10.9. Frontレーダー Popularity by Region -米国 and EU + UK + EFTA
10.10. Frontレーダー Popularity by Region -中国 and日本
10.11. ティアワンの売上高シェア - 側レーダー
10.12. Top OEM Sideレーダー Choices
10.13. Sideレーダー Popularity by Region -米国 and EU + UK + EFTA
10.14. Sideレーダー Popularity by Region -中国 and日本
10.15. レーダーモデル年齢
10.16. Most Popularレーダー Models in米国
10.17. EU + UK + EFTAで最も人気のあるレーダーモデル
11. 予測
11.1. Methodology - Autonomous Vehicles Report and Total Number ofレーダーs
11.2. 方法論 - 技術分割
11.3. 対応可能な市場地域別乗用車販売台数予測 2019-2044
11.4. 対応可能な市場SAEレベル別自律走行車予測 2022-2044
11.5. 予測方法センサー
11.6. 対応可能な市場 Sensors for Autonomous Vehicles2022-2044
11.7. レーダー Unit Sales by SAE Level Forecast -2020-2044
11.8. レーダー Unit Sales by Region Forecast -2020-2044
11.9. レーダー Sales Revenue Forecast by SAE Level2020-2044
11.10. レーダー Unit Sales Forecast in米国 by SAE Level2020-2044
11.11. レーダー Unit Sales Forecast in中国 by SAE Level2020-2044
11.12. レーダー Unit Sales Forecast in EU + UK + EFTA by SAE Level2024-2044
11.13. レーダー Unit Sales Forecast in日本 by SAE Level2020-2044
11.14. Short-Rangeレーダー Forecast by Virtual Channels2020-2044
11.15. Long-Rangeレーダー Forecast by Virtual Channels2020-2044
11.16. Totalレーダー Market by No. Virtual Channels2020-2044
11.17. レーダー Sales Proportionally by Frequency2020-2044
11.18. レーダー Sales Proportionally by Semiconductor Technology2024-2044
11.19. Low-Loss Material Market Forecast for Automotiveレーダー2020-2044
12. 会社概要
12.1. 仕事(2021)
12.2. ボッシュ(2021)
12.3. コンチネンタル - インフラレーダー
12.4. コンチネンタル(2021)
12.5. 漁師
12.6. グリーンウェーブ
12.7. 萱木アドバンストマテリアル
12.8. メタウェーブ
12.9. モービルアイ
12.10. モービルアイ(2021)
12.11. ノダー
12.12. エヌエックスピー(2021)
12.13. プラスチック・オムニウム
12.14. ポントセンス
12.15. センスラッド
12.16. Smartレーダー Systems
12.17. スパルタンレーダー
12.18. ウンダー
12.19. ウェイモ
12.20. ザダルラボ
12.21. ゼンダー

 

 

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Summary

この調査レポートは、グラフェンおよびその他の二次元材料の技術的・商業的進歩に関する詳細な独自分析を提供しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 自家用車の規制・法整備
  • 自家用自律走行車
  • レーダーの性能動向
  • 4Dとイメージング・レーダーへの道
  • ローカライゼーションにおけるレーダー
  • レーダー市場, サプライヤー, シェア, 構造, 変化
 
Report Summary
This report offers a detailed independent analysis of the technological and commercial progress of graphene and other 2D materials.
 
Why use IDTechEx for research on graphene and other nanomaterials?
This report is the result of more than a decade of ongoing market research. IDTechEx launched the first version of the report on CNTs and graphene in 2011 and 2012, respectively, and has been tracking the industries ever since. IDTechEx has interviewed hundreds of companies across the value chain to provide the most comprehensive view of the market.
 
IDTechEx has extensive in-depth coverage of many end-use markets for these materials, including a series of independent reports on such topics including energy storage, composites, conductive inks, flexible electronics, and more. This expertise on the end-use markets enables us to better understand the landscape in which these materials compete in and provide realistic outlooks.
 
Graphene: Finally moving out of the lab and into the market
Graphene-related materials are progressing through their own hype curve. The commercialization has been making steady progress and IDTechEx expect the graphene market to significantly grow over the next decade.
 
  • Graphene-related materials take a wide range of types, grades and forms, each with their own commercial outlook. There is some progression towards standardisation and safety legislation/qualification, but this challenge still prevails. Extensive analysis and benchmarking studies are shown in the report across the complete range of graphene materials.
  • Graphene nanoplatelets (GNP), graphene oxide (GO), and reduced graphene oxide (rGO) are the closest forms to significant commercial uptake. There are increasing signs that we are now in the rapid growth phase, with significant applications observed for polymer composites for automotive, heatspreaders for smartphones, industrial elastomers, anti-corrosion coatings and many more.
  • There is no "best graphene" with each application having different multifunctional requirements, the end-users now accept that the winning materials cannot be determined a priori as final application-level results are influenced by many parameters such as graphene morphology and purity. Players understand there is key know-how in both dispersing graphene and introducing valuable functionality, companies are competing to fill that crucial stage of the value chain (externally and in-house) to provide a range of intermediate products.
  • There are numerous strengths and weaknesses to the different graphene production processes with top-down approaches of liquid phase exfoliation and oxidation-reduction processes dominant. The report explores these processes in detail and also explores emerging alternatives looking to use alternate feedstocks, improve the efficiency and/or enhance the final product.
  • There are a very large number of graphene manufacturers, which will not be the case in the long term as major success will result in consolidation - with the first signs having been reported. This report tracks the manufacturers' progress in detail including their revenue, profitability, capacity, price, properties, partnerships and more. China has become a significant territory in terms of production capacity and research, which is explored throughout the report.
  • Our data suggest that revenue for graphene companies has been rising steadily for many years and this will accelerate as we pass through this inflection point. The rise, however, has not always been accompanied with increasing profit. Indeed, the industry, as a whole, is still loss making with only a handful of profitable companies and certainly some disillusionment arising as a result. Public and private funding still plays an important part of this nascent industry; this is tracked and discussed within the market report.
  • Advanced materials often suffer from being a material push rather than a market pull. The report looks at key sectors in detail to understand some of the business cases solving unmet needs. Market drivers include the necessity for improved thermal management, sustainability, lightweighting, product lifetime, and more.
  • With such an extensive potential application list, a key question is: where will there be success? Composites, energy storage, concrete, coatings, thermal management, and textiles all represent a very large potential and promising results have been seen. An outlook on the revenue and volume progression can be seen in the chart below and this roadmap is discussed in detail throughout the report.
 
Graphene Market and 2D Materials Assessment 2024-2034. We forecast that the graphene market will exceed US$1.6bn by 2034. Source IDTechEx
 
  • Graphene films and wafers, typically grown via a CVD process, have had a very different history and outlook. Given the obvious potential, transistors and TCFs were extensively targeted, but the lack of band gap and high-performance incumbent materials challenges has led to an inevitable realisation of limitations. However, with manufacturing improvements and further developments, commercial successes are being observed mostly for sensors and optoelectronic applications. Expansions are being observed and the next 10-years looks very promising for certain key end-user markets.
 
What about 2D materials beyond graphene?
Beyond graphene there is an emerging family of 2D materials, each with unique properties and potential across a range of commercial applications. Nearly all are at a very early-stage of development. IDTechEx provides a detailed assessment and outlook with a specific focus on boron nitride, transition metal dichalcogenides, MXenes, and Xenes. Key technical progressions, prospective market applications, profiles of early-stage commercial companies, and detailed insights are all included within the report.
 
What about other advanced carbons?
Graphene is not the first nanocarbon, or indeed nanomaterial, to emerge out of the lab and, given that most applications see graphene used as an additive, understanding the competitive market is essential. Carbon black is the incumbent conductive carbon powder, of which there are numerous grades, and presents a likely long-term future for GNPs and rGO if high-volume killer applications are found. For a mature sector like this, the number of manufacturers is consolidated, a global presence established, and the margins significantly reduced.
 
There is also a lot to be learned from the commercial progression of multi-walled and single-walled carbon nanotubes. MWCNTs went through a premature period of capacity expansion when finding some niche and modest applications, and it is only in the last few years that the significant revenues and next stages of expansion are beginning to emerge, owing to their role in the cathode of lithium-ion batteries; meanwhile, SWCNTs hold much promise but have yet to find their key commercial use-case. This report covers these comparative markets in detail.
 
Key aspects
This report provides critical market intelligence for the graphene industry, and for each of the 18 application sectors covered. This includes:
 
A technological overview of the graphene market: Assessment of manufacturing methods:
  • Overview of diverse grades of graphene material.
  • Comparison with competitive material landscape.
  • Analysis of 18 key application areas for graphene materials including pipeline and readiness levels.
 
An assessment of graphene suppliers worldwide:
  • Benchmarking studies of material on the market.
  • Trends in company revenue and profit/loss.
  • Pricing evolutions, trends, and strategies worldwide for graphene.
  • Nominal production capacity by supplier worldwide for graphene.
 
A market analysis throughout:
  • Ten-year application-segmented market projections for graphene (in different forms) in volume and value.
  • Segmented by 18 end-use applications.


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Three Key Takeaways for the Automotive Radar Market
1.2. Introduction to Automotive Radar
1.3. ADAS Applications Enabled by Front Radar
1.4. ADAS Applications Enabled by Side Radar
1.5. Growth in ADAS Availability Over the Past 20 years
1.6. Percentage of Vehicles Shipped With Key ADAS Features in 2022
1.7. SAE Automation Levels Definition
1.8. Growth in Level 2 Deployment Since 2020
1.9. Number of Radars Shipped per Vehicle
1.10. Number of Radars Used in SAE Levels 0, 1 & 2
1.11. No of Sensors Required for Autonomous Cars - Level 0 to Level 4 and Robotaxis
1.12. The Need For and Emergence of Imaging Radar
1.13. 4D Radars and Imaging Radars
1.14. Existing 4D Imaging Radars on the Market
1.15. Vehicles Currently Using 4D Imaging Radars
1.16. Semiconductor Technology Trends in Radar
1.17. Future Radar Packaging Choices
1.18. Passenger Vehicle Sales Forecast by Region 2019-2044
1.19. Autonomous Vehicles Forecast by SAE level 2022-2044
1.20. Sensors for Autonomous Vehicles 2024-2044
1.21. Radar Unit Sales for Different SAE Levels 2020-2044
1.22. Regional Radar Sales 2020-2024
1.23. Sales Revenue From Radar by SAE Level 2020-2044
1.24. Company profiles
2. INTRODUCTION
2.1. Radar - Radio Detection and Ranging
2.2. Typical Sensor Suite for Autonomous Cars
2.3. Radar
2.4. Sensors and their Purpose
2.5. Where does Radar Sit in the Sensor Trio?
2.6. ADAS Adoption by Region in 2022
2.7. Functions of Autonomous Driving at Different Levels
2.8. ADAS and AV Key Terminologies
2.9. SAE Levels of Automation in Cars
2.10. Legislative Barriers for Private Autonomous Vehicles
2.11. Safety Mandated Features Driving Wider Radar Adoption
2.12. Typical Sensor Suites and the Purpose of Each Sensor
2.13. Quantity per Car - Level 2
2.14. Sensors per Vehicle: Level 3 and Above
2.15. No More Medium Range Radar (MRR)
2.16. Occupant Detection
2.17. Radar Anatomy
2.18. Radar Key Components
2.19. Primary Radar Components - The Antenna
2.20. Primary Radar Components - the RF Transceiver
2.21. Primary Radar Components - MCU
3. REGULATORY & LEGISLATIVE PROGRESS FOR PRIVATE VEHICLES
3.1.1. Why Regulating Autonomous Vehicles is Important for the Continued Growth of Radar
3.1.2. Privately Owned Autonomous Vehicles
3.1.3. Legislation and Autonomy
3.2. Europe
3.2.1. EU Mandating Level 2 Autonomy from July 2022
3.2.2. Level 3 roll out in Europe (1)
3.2.3. Level 3 Roll Out in Europe (2)
3.2.4. Level 3 outlook in Europe
3.2.5. UNECE 2023 Update
3.3. US
3.3.1. Level 3, Legislation, US
3.3.2. Mercedes S-Class first level 3 car in US
3.3.3. Outlook for the US
3.4. China
3.4.1. Level 3, Legislation, China
3.4.2. Shenzhen Moves Towards Level 3
3.4.3. Outlook for China
3.5. Japan
3.5.1. Private Autonomous Vehicles in Japan
3.5.2. World Overview
3.5.3. The Autonomous Legal Race
4. PRIVATE AUTONOMOUS VEHICLES
4.1. ADAS Features
4.1.1. ADAS Functions and Radar
4.1.2. IDTechEx's ADAS Feature Database
4.1.3. ADAS Adoption by Region in 2022
4.1.4. ADAS Feature Deployment in the US
4.1.5. ADAS Feature Deployment in the China
4.1.6. ADAS Feature Deployment in EU + UK + EFTA
4.1.7. ADAS Feature Deployment in Japan
4.1.8. SAE Level Adoption by Region 2020 vs 2022
4.2. Examples and Case Studies
4.2.1. Sensor Suite Disclaimer
4.2.2. Honda
4.2.3. Honda Legend - Sensor suite
4.2.4. Mercedes S-Class (2021), EQS (2022)
4.2.5. Mercedes S-class - Sensor Suite
4.2.6. Daimler/Bosch Autonomous Parking
4.2.7. Ford, VW and Argo AI
4.2.8. Audi
4.2.9. Case study - Audi A8 (2017)
4.2.10. Tesla
4.2.11. Tesla's Unusual Approach
4.2.12. Tesla's Sensor Suite
4.2.13. Super Cruise (GM) and BlueCruise (Ford)
4.2.14. Cadillac Escalade - Sensor suite
4.2.15. China - XPeng and Arcfox
4.2.16. Leaders
4.2.17. Private Vehicle Leaders
4.3. Sensors for Private Vehicles
4.3.1. Front Radar Applications
4.3.2. The Role of Side Radars
4.3.3. Front and Side Radars per Car
4.3.4. Total Radars per Car for Different SAE levels
4.3.5. Vehicle camera applications
4.3.6. E-mirrors, an emerging camera application
4.3.7. External Cameras for Autonomous Driving
4.3.8. Internal Cameras for Autonomous Driver Monitoring
4.3.9. LiDARs in automotive applications
4.3.10. LiDAR Deployment
4.3.11. Total Sensors For Level 0 to Level 4 and Robotaxis
4.3.12. Summary of Privately Owned Autonomous Vehicles
4.4. Key Player Analysis
4.4.1. State of Development
4.4.2. Waymo
4.4.3. Waymo Sensor Suite
4.4.4. Cruise
4.4.5. Cruise Sensor Suite
4.4.6. Waymo and Cruise's Ground Up Robotaxi Vehicles
4.4.7. AutoX
4.4.8. AutoX Sensor Suite
4.4.9. Baidu/Apollo
4.4.10. Baidu's Ground Up Robotaxi
4.4.11. Mobileye - One of the Most Significant Testers Not in California
4.4.12. Robotaxi Sensor Suite Analysis (1)
4.4.13. Robotaxi Sensor Suite Analysis (2)
5. TIER 1 RADARS, START-UP RADARS & TIER 2 TRANSCEIVERS
5.1.1. Radar Key Performance Indicators
5.2. Tier 2 - Transceivers
5.2.1. What is the Transceiver?
5.2.2. Texas Instruments - CMOS Transceiver with AOP
5.2.3. Texas Instruments Range of Integration
5.2.4. NXP - CMOS Transceiver
5.2.5. STMicroelectronics - SiGe Transceiver
5.2.6. Infineon - Moving Over to CMOS
5.2.7. Analogue Devices
5.2.8. Global Foundries - CMOS Partnership with Bosch
5.3. Tier 1 - Radars
5.3.1. Continental ARS540 - Product
5.3.2. Continental
5.3.3. Bosch
5.3.4. Denso
5.3.5. Hella
5.3.6. ZF - Future
5.3.7. Magna fails to acquire Veoneer, But Supplies Next Gen. Radar to Fisker
5.3.8. Other Tier 1s
5.3.9. Tier 1 Leaders and Laggards
5.3.10. Vertical Integration of Radar
5.4. New Radar Entrants
5.4.1. Table of Emerging Radar Players
5.4.2. Arbe
5.4.3. Arbe and its Investors
5.4.4. Sensrad - Bringing Arbe's Technology to New Markets
5.4.5. Mobileye
5.4.6. Metawave
5.4.7. Metawave and its Investors
5.4.8. Zadar
5.4.9. High Performance And Cost Effective Imaging Radar From Zendar
5.4.10. Software Enabled High Performance Radar With Spartan
5.4.11. Smart Radar System (SRS)
5.4.12. Vayyar - Chip Manufacturer
5.4.13. Oculii (Acquired in 2021)
5.4.14. Lunewave - 3D Printed Radar Antenna
5.4.15. Others
5.4.16. Funding for Radar Start-ups
6. PERFORMANCE TRENDS IN RADAR
6.1.1. IDTechEx Radar Trends Primary Research Method
6.1.2. Radar Trends: Volume and Footprint
6.1.3. Radar Trends: Packaging and Performance
6.1.4. Radar Trends: Increasing Range
6.1.5. Radar Trends: Field of View
6.1.6. Trading FOV with Range
6.1.7. Radar Trends: Angular Resolution (lower is better)
6.1.8. Radar Trends: Virtual Channel Count
6.1.9. Radar Trends: Virtual Channels and Resolution
6.1.10. Radars Limited Resolution
6.1.11. Two Approaches to Larger Channel Counts
6.1.12. Packaging and Integration Trends
6.1.13. Radar Trilemma
7. ROUTES TO 4D AND IMAGING RADAR
7.1.1. Why 4D and Imaging Radars are Needed
7.1.2. Difference between 4D and 4D Imaging Radar
7.1.3. The Rayleigh Criterion
7.1.4. Option 1 - Increase the Operating Frequency
7.1.5. Option 2 - Larger Aperture, Zendar
7.1.6. Plastic Omnium's Functionalized Bumper
7.1.7. Option 3 - Super-Resolution Software
7.1.8. Another Solution - Scanning
7.1.9. 4D Imaging Radar Examples
7.1.10. 4D Imaging Radar Benchmarking Method
7.1.11. 4D Imaging Radar Benchmarking Result
7.1.12. Deployments of 4D Imaging Radars
8. RADAR IN LOCALISATION
8.1.1. What is Localisation?
8.1.2. Localization: Absolute vs Relative
8.1.3. Main Methods of Localisation
8.1.4. Radar Mapping
8.1.5. Radar Localisation: Navtech
8.1.6. Radar Localisation: GPR (previously WaveSense)
9. TECHNOLOGY TRENDS WITHIN RADAR
9.1. Waveforms and MIMO
9.1.1. Introduction to Waveforms
9.1.2. Typical Performance with FMCW (single Tx/Rx) (1)
9.1.3. Typical Performance with FMCW (single Tx/Rx) (2)
9.1.4. Multiple Inputs, Multiple Outputs
9.1.5. Scaling up of MIMO
9.1.6. Oculii (acquired by Ambarella
9.1.7. Orthogonal Frequency Division Multiplexing
9.1.8. Multiple Frequency Shift Key (MFSK)
9.1.9. Random/Noise/Digital Code Modulation
9.1.10. Uhnder - DCM MIMO Chip Developer
9.2. Frequency trends
9.2.1. Which Way is Frequency Going?
9.2.2. Applications of Different Frequencies
9.2.3. Applications of Different Frequencies
9.2.4. Automotive Radar Frequency Trends
9.2.5. Which Parameters Limit the Achievable KPIs
9.2.6. The Significance of
9.2.7. Example of High Frequency Radar Imaging
9.2.8. Packaging Benefits
9.2.9. Ranging
9.2.10. Surface Ice Detection
9.2.11. Radar Imaging at 300GHz from Fraunhofer
9.2.12. Adoption Path of High Frequency Radars
9.2.13. Challenges and Hurdles for High Frequency Radar
9.2.14. Regulation
9.3. Transceivers - Semiconductor Technologies and Cascading
9.3.1. The trend towards smaller transistors
9.3.2. Transceivers Semiconductor Trends: Power and Noise
9.3.3. Transceivers Semiconductor Trends: Power and Noise
9.3.4. Transceivers Semiconductor Trends: Virtual Channels
9.3.5. SiGe BiCMOS
9.3.6. CMOS
9.3.7. FD-SOI
9.3.8. The Future
9.3.9. Timeline
9.3.10. Automotive radar trending towards more advanced silicon
9.4. Radomes, Antennas, Materials and Board Trends
9.4.1. Importance of the Radome
9.4.2. Radome and Range
9.4.3. Ideal Radome Properties
9.4.4. Radome Shape Considerations
9.4.5. Preperm
9.4.6. Laird - Side Lobe Reduction Skirt Material
9.4.7. Radar Aesthetics, Form and Function
9.4.8. Other material considerations
9.4.9. Key Material Suppliers
9.5. Radar Material Selection and Benchmarking
9.5.1. Dielectric Constant: Benchmarking Different Substrate Technologies
9.5.2. Dielectric Constant: Stability vs Frequency for Different Organic Substrates
9.5.3. Dielectric Constant: Stability vs Frequency for Different Inorganic Substrates (LTCC, Glass)
9.5.4. Loss Tangent: Benchmarking Different Substrate Technologies
9.5.5. Loss Tangent: Stability vs Frequency For Different Substrates
9.5.6. Dielectric Constant and Loss Tangent Stability: Behaviour at mmWave Frequencies and Higher
9.5.7. Temperature Stability of Dielectric Constant: Benchmarking Organic Substrates
9.5.8. Moisture Uptake: Benchmarking Different Substrate Technologies
9.6. Antennas
9.6.1. Antenna Design
9.6.2. Patch Array Design
9.6.3. Patch Array in Practice
9.6.4. Phased Array Antennas
9.6.5. Metawave - Analogue Beamforming/Beam Steering
9.6.6. Echodyne
9.6.7. Lunewave - 3D Printed Antenna
9.6.8. Antenna Miniaturisation
9.6.9. Board Trends
10. RADAR MARKET, SUPPLIERS, SHARES, STRUCTURE, CHANGES
10.1. Availability of ADAS
10.2. Adoption of ADAS Driving Radar Growth
10.3. Level 3 Vehicles and Further Radar Adoption
10.4. Tesla and Subaru
10.5. Tier One Market Share by Volume - All Radars
10.6. Tier One Market Share by Revenue - All Radar
10.7. Tier One Market Share by Revenue - Front Radar
10.8. Top OEM Front Radar Choices
10.9. Front Radar Popularity by Region - US and EU + UK + EFTA
10.10. Front Radar Popularity by Region - China and Japan
10.11. Tier One Market Share by Revenue - Side Radar
10.12. Top OEM Side Radar Choices
10.13. Side Radar Popularity by Region - US and EU + UK + EFTA
10.14. Side Radar Popularity by Region - China and Japan
10.15. Radar Model Age
10.16. Most Popular Radar Models in US
10.17. Most popular radar models in EU + UK + EFTA
11. FORECASTS
11.1. Methodology - Autonomous Vehicles Report and Total Number of Radars
11.2. Methodology - Technology Splits
11.3. Addressable Market - Passenger Vehicle Sales Forecast by Region 2019-2044
11.4. Addressable Market - Autonomous Vehicles Forecast by SAE level 2022-2044
11.5. Forecasting Method: Sensors
11.6. Addressable Market - Sensors for Autonomous Vehicles 2022-2044
11.7. Radar Unit Sales by SAE Level Forecast - 2020-2044
11.8. Radar Unit Sales by Region Forecast - 2020-2044
11.9. Radar Sales Revenue Forecast by SAE Level 2020-2044
11.10. Radar Unit Sales Forecast in US by SAE Level 2020-2044
11.11. Radar Unit Sales Forecast in China by SAE Level 2020-2044
11.12. Radar Unit Sales Forecast in EU + UK + EFTA by SAE Level 2024-2044
11.13. Radar Unit Sales Forecast in Japan by SAE Level 2020-2044
11.14. Short-Range Radar Forecast by Virtual Channels 2020-2044
11.15. Long-Range Radar Forecast by Virtual Channels 2020-2044
11.16. Total Radar Market by No. Virtual Channels 2020-2044
11.17. Radar Sales Proportionally by Frequency 2020-2044
11.18. Radar Sales Proportionally by Semiconductor Technology 2024-2044
11.19. Low-Loss Material Market Forecast for Automotive Radar 2020-2044
12. COMPANY PROFILES
12.1. Arbe (2021)
12.2. Bosch (2021)
12.3. Continental - infrastructure radar
12.4. Continental (2021)
12.5. Fisker
12.6. Greenerwave
12.7. Kayaki Advanced Materials
12.8. Metawave
12.9. Mobileye
12.10. Mobileye (2021)
12.11. Nodar
12.12. NXP (2021)
12.13. Plastic Omnium
12.14. Pontosense
12.15. Sensrad
12.16. Smart Radar Systems
12.17. Spartan Radar
12.18. Uhnder
12.19. Waymo
12.20. Zadar Labs
12.21. Zendar

 

 

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