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世界のテレビとビデオサービス市場のデータと予測 2017-2025 データベースと調査レポート:地上波、衛星、ケーブル、IPTV、OTT、VoD


World TV & Video Services Markets Data & forecasts 2017-2025 – Database & Report –

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート 「世界のテレビとビデオサービス市場のデータと予測 2017-2025 データベースと調査レポート:地上波、衛星、ケーブル、IPTV、OTT、VoD」 は、世界の31ヶ国... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
IDATE
イダテ社
2021年12月16日 お問い合わせください
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サマリー

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「世界のテレビとビデオサービス市場のデータと予測 2017-2025 データベースと調査レポート:地上波、衛星、ケーブル、IPTV、OTT、VoD」は、世界の31ヶ国と10の地域のテレビとビデオ(動画)サービス市場を調査・分析している。
 

 

サマリー
 
Covid-19危機はテレビ市場の下落傾向をさらに加速させ、テレビ収入は過去の水準に戻ることはないでしょう。OTTビデオサービスの人気上昇により、有料テレビ部門は失速し、テレビ広告市場の回復には時間がかかるでしょう。
 
今後数年間で、最も劇的に減少するのは有料放送の収入で、世界全体で2020年の1820億ユーロから2025年には1670億ユーロに減少する可能性があります。
 
欧米市場が最も大きな影響を受け、アジアと南半球の市場はより良い抵抗力を持つ。現在から2025年の間に、米国は1300万人の加入者を失い、西ヨーロッパは200万人の加入者を失うことになる。しかし、世界的に見ると、有料放送の加入者数は増加するでしょう。
 
幸いなことに、OTTセクターの健全な勢いはこの減少を補って余りあるもので、SVOD市場はCovid危機の主な「受益者」であると言えます。OTTビデオは、2021年のテレビ・ビデオ市場の収益の25%に対して、2025年には3分の1以上を占めるようになると予想されています。
 

本レポートは、詳細な数値と推進トレンドの分析を提供する当社のTVおよびビデオ市場観測の一部であり、データセットと簡潔なサマリーレポートが含まれています。

 
本レポートでは、31カ国、10地域、サブリージョンにおける最新の動向を、グローバルなスナップショットとともに掲載しています。
 
データセットでは、テレビ・ビデオ分野を追跡するための主要指標について、2017年までの数値と2025年までの予測を提供しています。
 
本レポートでは、主要な市場動向と今後数ヶ月および数年間に注目すべき動向について分析しています。
 
データセットの範囲
 
国別指標
 
アクセス指標
- 一般的なアクセス指標です。TV世帯、FTAおよび有料TV世帯
- 世帯の主なテレビ視聴形態:地上波、衛星放送、ケーブルテレビ、IPTV
- 有料放送の普及率:有料放送/無料放送のみの分割
- 主な有料放送サービスの顧客数
 
収益指標
- 公的資金・ライセンス料収入
- テレビ広告収入
- 有料放送収入
- ビデオオンデマンド、マネージドサービス、OTTサービスからの収入(ビデオ広告収入、SVoD)
 
プレーヤー
- テレビ・動画プラットフォーム契約数、2017-2020年
 
データの種類
- 背景データ 2017年~2020年
- 2021年末時点の推計値
- 2022-2025年の予測
 
地域別カバー率
- 世界のテレビ市場は、大きく5つの地域に分類されます。ヨーロッパ、北米、中南米、アジア太平洋、アフリカ(中東)。
- 地域別集計データには、地域内のすべての国が含まれています。
 
地域別
 
アジア太平洋
オーストラリア
中国
インド
日本
韓国
EU5
ヨーロッパ
オーストリア
ベルギー
チェコ共和国
フランス
ドイツ
ギリシャ
ハンガリー
アイルランド
イタリア
オランダ
ポーランド
ポルトガル
ルーマニア
ロシア
スペイン
スウェーデン
スイス
トルコ
イギリス
アルゼンチン
ブラジル
メキシコ
イスラエル
南アフリカ
カナダ
米国
ラテンアメリカ
中近東・アフリカ
北アメリカ
サハラ砂漠以南の国々 世界
 
その他詳細
 
世界のテレビ・ビデオサービス市場 - データベース&レポート - データ&予測 2017-2025
地上波 ●衛星 ●ケーブル ●IPTV ●OTT●ビデオ・オン・デマンド
マーケットインテリジェンスビジネスユニット コンサルタント ジャック・バジョン著/メディア、流通、通信・メディアコンバージェンス
2021年12月16日掲載
 
参考 M00016BA
配信:DigiWorld Interactiveプラットフォーム上
使用可能な言語 英語
タグ ケーブル、無料放送、IPTV、リニアTV、オンデマンド視聴、OTT、有料放送、衛星、地上波、TV、TVアクセス、TV収入、ビデオ、VOD


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目次

目次
 
1. エグゼクティブサマリー
2. オーディオビジュアル消費
2.1. リニアTVの維持
2.2. トップナショナルチャンネルは視聴者離れが続いている
3. TVアクセス技術
3.1. 南は地上波、北は有線と分かれた世界
3.2. ケーブルは最大の敗者となり、IPTVに有利となる
3.3. 急減した地上波のシェアは横ばいへ
3.4. IPTVへの移行
4. テレビ収入
4.1. 米国のテレビ市場は依然として最大の稼ぎ頭
4.2. テレビ収入は過去の水準に戻ることはない
4.3. 2020年の危機を乗り越え、ゆっくりとした回復の道へ
4.4. 欧州で確認された成長の鈍化
5. OTTビデオ市場
5.1. 北米はOTT市場でもナンバーワン
5.2. OTTは依然として急成長中
5.3. OTTはテレビ/ビデオ市場の成長を牽引している
6. 市場関係者
6.1. 米国勢が依然トップ
6.2. 少数のプレーヤーがOTT市場を支配している
6.3. メディアのリーダーたちの反応
6.4. 米国企業にとどまらず、この分野の統合を期待すべきなのか?
7. 注目すべき点
8. メソドロジー
8.1. 国別指標
8.2. 定義
8.3. 出典
 

 

表・図一覧
オーディオビジュアル消費
- 2020年における世界のリニアテレビ画面占有時間
- 2014年と2020年の世界におけるリニアTVのスクリーンタイムの変化
- 2020年のタイムシフトテレビ(ゾーン別
- 2020年の米国における視聴者数上位10社のテレビネットワーク
- 18歳以上の成人1人当たりの1日平均動画視聴時間、米国
 
TVアクセス技術
- 2021年、世界のテレビ世帯のアクセス技術別内訳
- 世界のTVアクセス技術の変化(2017-2025年
- 世界の地上波ネットワーク世帯の年平均成長率(その間
- 2017年~2021年、2021年~2025年の間
- 世界の地上波放送受信世帯比率の変化(2017-2025年
- 世界のTV世帯数のアクセスモード別推移(2017年〜2021年
 
テレビ収入
- 2021年、世界のテレビ収入の内訳
- テレビ収入源別内訳の変化(2017-2025年
- 地域別テレビ収入増加率の推移(2017-2025年
- 2017年から2025年の地域別テレビ収入成長率
- ドイツ、フランス、北欧、英国における有料テレビ収入の推移(2017年~2025年
 
OTTビデオ市場
- 世界のOTT収益の内訳(2021年
- OTTの収益成長率、2017-2025
- リニアTVとOTTの収益成長率、2017-2025年
 
市場関係者
- 2020年における世界のテレビ/ビデオ会社上位30社(売上高ベース
- 2020年、一部の国でのSVODプレーヤー上位3社のシェア
- 米国におけるOTT上位プレイヤーの加入者数増加率(2014年〜2020年
- 欧州の動画配信サービス - 年表
- 世界の主要AVODプレイヤーの位置づけ
- ワーナー・メディアとディスカバリーの合併、その結果もたらされる構造
- テレビ業界のメガマージャー : 最先端を行く米国プレーヤーたち

 

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Summary

Summary

The Covid-19 crisis further propelled the TV market’s downward trend, TV revenues will not return to past levels. The Pay TV sector is losing ground, due to the rising popularity of OTT video services and the recovery of the TV advertising market will take time.

In the coming years, the most dramatic drop will come from Pay TV revenues which globally could fall from 182 billion EUR in 2020 to 167 billion EUR in 2025.
Western markets are by far the most impacted while Asia and Southern markets resist better. Between now and 2025, the USA will lose 13 million subscribers, Western Europe declining by 2 million. Globally, the number of Pay TV subscribers will however increase.

Fortunately, the OTT sector’s healthy momentum is more than offsetting this decline, SVOD market being the main “beneficiary” of the Covid crisis. OTT video is expected to represent more than a third of the TV and video market’s revenue in 2025, against 25% anticipated for 2021.

This report is part of our TV and video market observatory which delivers detailed figures and an analysis of the driving trends, and includes a dataset and a concise summary report.

It covers the latest developments in 31 countries and 10 regions and sub-regions, along with a consolidated global snapshot.

The dataset provides figures back to 2017 and forecasts up to 2025 for the key indicators used to track the TV and video sector.

The report provides an analysis of the main market trends and the developments to watch in the coming months and years.

DataSet Scope

Indicators by country

Access indicators
• General access indicators: TV households, FTA & pay-TV households
• Households’ main television access mode: terrestrial, satellite, cable, IPTV
• Pay-TV penetration: pay-TV/free-to-air only split
• Customer numbers for the main pay-TV services

Revenue indicators
• Income from public financing/licensing fees
• TV ad revenue
• Pay-TV revenue
• Revenue from video on demand, managed and OTT services (video advertising revenue, SVoD)

Players
• TV & video platforms subscriptions, 2017-2020

Type of data
• Background data 2017-2020
• Estimates as of the end of 2021
• Forecasts for 2022-2025

Geographical coverage
• The global TV market is broken down into five main regions: Europe, North America, Latin America, Asia-Pacific and Africa-the Middle East.
• Regional aggregate data include all countries in the region

Geographic area

  • Asia-Pacific
    • Australia
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
  • EU5
  • Europe
  • Austria
  • Belgium
  • Czech Republic
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Hungary
  • Ireland
  • Italy
  • Netherlands
  • Poland
  • Portugal
  • Romania
  • Russia
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Turkey
  • United Kingdom
  • Argentina
  • Brazil
  • Mexico
  • Israel
  • South Africa
  • Canada
  • United States
  • Latin America
  • Middle East & Africa
  • North America
  • Sub-Saharan countries World


Other Details

World TV & Video Services Markets – Database & Report – Data & forecasts 2017-2025
Terrestrial ● Satellite ● Cable ● IPTV ● OTT ● Video on demand
By Jacques Bajon, Consultant, Market Intelligence Business Unit / Media, distribution, telecom-media convergence
Published on 16 December 2021

  • Reference: M00016BA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: English
  • Tags: Cable, free-to-air, IPTV, linear TV, on-demand viewing, OTT, pay-TV, satellite, terrestrial, TV, TV access, TV revenue, Video, VOD


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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Audiovisual consumption
2.1. Linear TV holding its own
2.2. Top national channels continue to lose viewers

3. TV access technologies
3.1. A world split between terrestrial in the south and wireline in the north
3.2. Cable will be the biggest loser, to the benefit of IPTV
3.3. After a period of rapid decline, terrestrial’s market share is to level off
3.4. A transfer to IPTV

4. TV revenue
4.1. US TV market still the biggest money-maker
4.2. TV revenues will not return to past levels
4.3. A slow path to recovery after 2020’ crisis
4.4. Dwindling growth confirmed in Europe

5. OTT video market
5.1. North America also number one in the OTT market
5.2. OTT still growing rapidly
5.3. OTT is driving growth in the TV/video market

6. Market players
6.1. US players still on top
6.2. A small handful of players dominate the OTT market
6.3. Media leaders react
6.4. Should we expect a consolidation in the sector that extends beyond US companies?

7. What to keep an eye on

8. Methodology
8.1. Indicators by country
8.2. Definitions
8.3. Sources


 

List of tables and figures

Audiovisual consumption
• Linear TV screen time around the world in 2020
• Change in linear TV screen time around the world between 2014 and 2020
• Time-shifted TV in 2020, per zone
• Top 10 TV networks in the US by audience in 2020
• Average time spent per adult 18+ per day on video, USA

TV access technologies
• Breakdown of TV households worldwide by access technology, in 2021
• Change in TV access technologies worldwide, 2017-2025
• Average annual growth rate for terrestrial network households worldwide between
• 2017 and 2021 and between 2021 and 2025
• Change in the percentage of terrestrial households worldwide, 2017-2025
• Change in the number of TV households worldwide, by access mode, between 2017 and 2021

TV revenue
• Breakdown of TV revenue worldwide, in 2021
• Change in the breakdown of TV revenue by source, 2017-2025
• Progression of regional TV revenue growth, 2017-2025
• Regional TV revenue growth between 2017 and 2025
• Progression of pay TV revenue in Germany, France, Scandinavia and the UK, 2017-2025

OTT video market
• Breakdown of OTT revenue worldwide, in 2021
• OTT revenue growth, 2017-2025
• Growth of linear TV and OTT revenue, 2017-2025

Market players
• World’s top 30 TV/video companies in 2020, by revenue
• Top 3 SVOD players’ market share in 2020 in a selection of countries
• Subscriber growth for the top OTT players in the US, 2014-2020
• Video streaming services in Europe – Timeline
• Positioning of the world’s major AVOD players
• Merger Warner Media – Discovery, resulting Structure
• TV industry mega-mergers : US players players at the forefront

 

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