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特殊印刷消耗品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(トナー、インク、特殊基材)、エンドユース別(企業、商業、教育機関)、セグメント別予測、2025年~2030年


Specialty Printing Consumables Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Toner, Ink, Specialty Substrates), By End Use (Corporates, Commercial, Educational Institutions), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

特殊印刷消耗品市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の特殊印刷消耗品市場規模は2030年までに473億6000万米ドルに達する見込みである。2025年から2030年までの年平均成長... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月21日 US$5,950
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80 英語

 

サマリー

特殊印刷消耗品市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の特殊印刷消耗品市場規模は2030年までに473億6000万米ドルに達する見込みである。2025年から2030年までの年平均成長率は3.2%で拡大すると予測されている。大規模出版向けのインクジェットプリンターへの嗜好の高まりと、パッケージング業界のトレンドの変化が、同市場に旺盛な需要を生み出す可能性が高い。

各地域で現代的なファッショントレンドがアップグレードされ、プリント生地の需要が増加している。H&MやForever 21のようなファッションブランドやChumbakやGlobal Desiのようなエスニックブランドは、多様な衣類を製造するために多様なプリント生地への需要を増大させており、特殊印刷消耗品市場の成長を促進している。

包装用途や食品・飲料、レストランなどの業界の台頭は、成長を増大させる主な要因である。プリンテッドエレクトロニクス、パッケージング、出版、装飾デザイン、自動車などの産業で使用されるハイブリッド印刷、ナノスケール印刷、マイクロディスペンサー、3D印刷などの高度な印刷技術が利用できるようになったことが、市場成長の要因となっている。例えば、Hubergroupは2019年1月にグローバル対応の折りたたみカートン食品包装印刷インクを発売した。Hubergroupは、すべての食品医薬品局(FDA)規格とEC規制に準拠する単一インクでMGA NATURAシリーズを再発明し、欧州と北米市場で繁栄した。

特殊基材は、予測期間中に最も速いCAGR 4.5%を記録すると予想される。これらの基材には、高品質の印刷が可能なビニール、メタリック、蛍光などが含まれる。このような基板の需要は、高速プロダクション・インクジェット市場が進化を続けるにつれて急増している。例えば、Wi-Fi技術を搭載したキヤノンの新しいインクジェット・プリンターは、このような特殊な基材を使用して高画質のカラー画像をプリントしており、印刷市場で高い需要が見込まれている。

商業エンドユーザー・セグメントは、繊維、ヘルスケア、メディアなどの分野で大規模印刷のニーズが高まっているため、成長が見込まれている。例えば、ヘルスケア分野の進歩に伴い、FDAによって承認された頭蓋インプラントから股関節、膝関節、脊椎インプラントに至るまで、20種類以上のインプラントが様々な3Dプリンティング(積層造形)技術で製造されている。

市場浸透という点では、アジア太平洋地域は、同地域のファーストフード産業の成長により、予測期間中のCAGRが最大4.9%になると予測されている。また、米国では医療や建設などの分野で3Dプリンティングが導入され、特殊基板の需要が急増している。同市場は、特に同地域における建設技術の新たな発展とともに成長を記録すると予想される。例えば、米国を拠点とする建設会社Sunconomyは、ロシアの3DプリンターApis Corと提携し、米国全土で3Dプリント住宅を建設している。この3Dプリントマシンは、建設中に8キロワットのエネルギーを消費し、積層造形であるため廃棄物はほとんど発生しない。この機械は、トラックの荷台に載せて現場から持ち運べるように設計されている。

例えば、HPは2019年1月、インド市場のさまざまな産業へのリーチを拡大するため、インド初の3DプリンターであるHP Jet Fusion 540(モノクロ)と580(カラー)を発売した。

特殊印刷消耗品市場レポートハイライト

- トナー製品が市場をリードし、2024年には35.2%の最大収益シェアを占めたが、これは印刷技術の進歩と高品質印刷の需要増に起因する。

- 商業部門が市場を支配し、2024年には40.4%の最大売上シェアを占めた。

- 企業部門は、業務のデジタル変革により、2025年から2030年にかけて年平均成長率3.2%で成長すると予測される。

- 北米の特殊印刷消耗品市場は世界市場を支配し、2024年には30.1%の最大収益シェアを占めた。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場インサイト
2.2.セグメント別の展望
2.3.競合他社の見通し
第3章 特殊印刷消耗品市場特殊印刷消耗品市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.特殊印刷消耗品の世界市場展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.3.技術概要
3.4.平均価格動向分析
3.5.需給ギャップ分析、2024年
3.6.規制の枠組み
3.6.1.政策とインセンティブ計画
3.6.2.基準とコンプライアンス
3.6.3.規制影響分析
3.7.市場ダイナミクス
3.7.1.市場促進要因分析
3.7.2.市場阻害要因分析
3.7.3.業界の課題
3.8.ポーターのファイブフォース分析
3.8.1.サプライヤーパワー
3.8.2.バイヤーパワー
3.8.3.代替の脅威
3.8.4.新規参入による脅威
3.8.5.競合ライバル
3.9.PESTEL分析
3.9.1.政治情勢
3.9.2.経済情勢
3.9.3.社会情勢
3.9.4.技術的景観
3.9.5.環境的景観
3.9.6.法的側面
第4章.特殊印刷消耗品市場製品展望の推定と予測
4.1.特殊印刷消耗品市場:製品動向分析、2024年・2030年
4.1.1.トナー
4.1.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(10億米ドル)
4.1.2.インク
4.1.2.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
4.1.3.特殊基板
4.1.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
4.1.4.化学品
4.1.4.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
第5章.特殊印刷消耗品市場最終用途の推定と予測
5.1.特殊印刷消耗品市場エンドユーザー動向分析、2024年・2030年
5.1.1.企業
5.1.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(10億米ドル)
5.1.2.商業
5.1.2.1.市場の推定と予測、2018〜2030年(USD Billion)
5.1.3.教育機関
5.1.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
第6章.特殊印刷消耗品市場の地域別展望の推定と予測
6.1.地域別スナップショット
6.2.特殊印刷消耗品市場地域別動向分析、2024年・2030年
6.3.北米
6.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(10億米ドル)
6.3.2.市場の推定と予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.4.米国
6.3.4.1.市場推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.4.2.市場推定および予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.4.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.4.欧州
6.4.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
6.4.2.市場の推定と予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.4.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.4.4.英国
6.4.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.4.4.2.市場推定と予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.4.4.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.4.5.ドイツ
6.4.5.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.4.5.2.市場推定と予測、製品別、2018〜2030年(USD Billion)
6.4.5.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.5.アジア太平洋地域
6.5.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
6.5.2.市場の推定と予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.5.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.5.4.中国
6.5.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.5.4.2.市場推定と予測、製品別、2018年〜2030年(USD Billion)
6.5.4.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.5.5.インド
6.5.5.1.市場推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.5.5.2.市場の推定と予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.5.5.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.6.ラテンアメリカ
6.6.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
6.6.2.市場の推定と予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.6.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年〜2030年(USD Billion)
6.6.4.ブラジル
6.6.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.6.4.2.市場推定と予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.6.4.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.7.中東・アフリカ
6.7.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
6.7.2.市場の推定と予測、製品別、2018~2030年(USD Billion)
6.7.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
6.7.4.南アフリカ
6.7.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.7.4.2.市場の推定と予測、製品別、2018年~2030年(USD Billion)
6.7.4.3.市場の推定と予測、最終用途別、2018年~2030年(USD Billion)
第7章 競争環境競争環境
7.1.主要市場参入企業別の最新動向と影響分析
7.2.ベンダーランドスケープ
7.2.1.企業の分類
7.2.2.主な流通業者とチャネルパートナーのリスト
7.2.3.潜在顧客/エンドユーザー一覧
7.3.競争力学
7.3.1.競合ベンチマーキング
7.3.2.戦略マッピング
7.3.3.ヒートマップ分析
7.4.企業プロフィール/リストアップ
7.4.1.HP社(ヒューレット・パッカード)
7.4.1.1.参加企業の概要
7.4.1.2.業績
7.4.1.3.製品ベンチマーク
7.4.1.4.戦略的イニシアティブ
7.4.2.キヤノン株式会社
7.4.2.1.参加企業の概要
7.4.2.2.業績
7.4.2.3.製品ベンチマーク
7.4.2.4.戦略的イニシアティブ
7.4.3.エプソン(セイコーエプソン株式会社)
7.4.3.1.参加企業の概要
7.4.3.2.業績
7.4.3.3.製品ベンチマーク
7.4.3.4.戦略的イニシアティブ
7.4.4.ゼロックスコーポレーション
7.4.4.1.参加企業の概要
7.4.4.2.業績
7.4.4.3.製品ベンチマーク
7.4.4.4.戦略的イニシアティブ
7.4.5.株式会社リコー
7.4.5.1.参加企業の概要
7.4.5.2.業績
7.4.5.3.製品ベンチマーク
7.4.5.4.戦略的イニシアティブ
7.4.6.コニカミノルタ株式会社
7.4.6.1.参加企業の概要
7.4.6.2.業績
7.4.6.3.製品ベンチマーク
7.4.6.4.戦略的イニシアティブ
7.4.7.富士ゼロックス(現富士フイルムビジネスイノベーション)
7.4.7.1.参加企業の概要
7.4.7.2.業績
7.4.7.3.製品ベンチマーク
7.4.7.4.戦略的イニシアティブ
7.4.8.ミマキエンジニアリング
7.4.8.1.参加企業の概要
7.4.8.2.業績
7.4.8.3.製品ベンチマーク
7.4.8.4.戦略的イニシアティブ
7.4.9.デュルストフォトテクニックAG
7.4.9.1.参加企業の概要
7.4.9.2.業績
7.4.9.3.製品ベンチマーク
7.4.9.4.戦略的イニシアティブ
7.4.10.Siegwerk Druckfarben AG & Co.KGaA
7.4.10.1.参加企業の概要
7.4.10.2.業績
7.4.10.3.製品ベンチマーク
7.4.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Specialty Printing Consumables Market Growth & Trends

The global specialty printing consumables market size is expected to reach USD 47.36 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to expand at a CAGR of 3.2% from 2025 to 2030. Growing preference for inkjet printers for large-scale publishing along with changing trends in packaging industry is likely to create robust demand in the market.

With upgrading cotemporary fashion trends across regions, the demand for printed fabrics is on the rise. Fashions brands such as H&M and Forever 21 along with ethnic brands such as Chumbak and Global Desi have augmented the demand for varied printed fabrics to manufacture its diverse range of clothing, thus driving growth of the specialty printing consumable market.

Rise in packaging application or industries such as food and beverages and restaurants is a major factor augmenting the growth. Availability of advanced printing technologies such as hybrid printing, nano-scale printing, micro dispensing, and 3D printing used in industries such as printed electronics, packaging, publishing, decorative designing, and automotive have attributed to the market growth. For instance, Hubergroup launched globally compliant folding carton food packaging printing ink in January 2019. Hubergroup reinvented its MGA NATURA series with a single ink that complies with all the Food and Drug Administration (FDA) standards and EC Regulations to flourish in the Europe and North America markets.

Specialty substrate is anticipated to witness the fastest CAGR of 4.5% over the forecast period. These substrates include vinyl, metallic, and fluorescents which could produce high-quality prints. The demand for such substrates is growing sharply as the high-speed; production inkjet market continues to evolve. For instance, the new Canon inkjet printers with Wi-Fi technology use such specialty substrates to produce fine-quality, colored image prints and are projected to witness high-demand in the printing market.

The commercial end user segment is expected to witness growth due to the growing need for large scale printing in sectors such as textiles, healthcare, and media, among others. For instance, with advancement of healthcare sector, more than 20 different implants ranging from cranial implants to hip, knee, and spinal implants approved by the FDA are produced with various 3D printing (additive manufacturing) technologies.

In terms of market penetration, Asia Pacific is anticipated to witness the maximum CAGR of 4.9% over the forecast period owing to the growing fast-food industry in the region. Additionally, with the advent of 3D printing in sectors such as healthcare and construction in U.S., the demand for specialty substrates has increased rapidly. The market is expected to register growth, especially with new developments in construction technologies in this region. For instance, Sunconomy, a U.S. based construction company, have teamed up with Russian 3D printers Apis Cor to make 3D printed homes across U.S. This 3D printing machine consumes eight kilowatts of energy while constructing and as it involves additive manufacturing it produces little-to-no waste. The machine is designed to be portable in that it can be transported in the back of a truck to and from sites.

DIC Corporation; Canon Inc.; Xerox Corporation; HP; Eastman Kodak Co.; Flint Ink Inc.; Nazdar Ink Technologies; L.P.; Lexmark International Inc.; and Fuji Photo Film Company Limited are a few of the key market players.For instance, HP launched its first 3D printers in India namely HP Jet Fusion 540 (monochrome) and 580 (coloured) in January 2019 to expand its reach to different industries in the Indian market.

Specialty Printing Consumables Market Report Highlights

• The toner products led the market and accounted for the largest revenue share of 35.2% in 2024 attributed to advancements in printing technology and increasing demand for high-quality prints.

• The commercial sectors dominated the market and accounted for the largest revenue share of 40.4% in 2024 attributed to the increasing emphasis on branding and marketing.

• The corporate segment is expected to grow at a CAGR of 3.2% from 2025 to 2030, owing to the digital transformation of business operations.

• North America specialty printing consumables market dominated the global market and accounted for the largest revenue share of 30.1% in 2024 attributed to technological advancements and a strong emphasis on branding.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Insights
2.2. Segmental Outlook
2.3. Competitive Outlook
Chapter 3. Specialty Printing Consumables Market Variables, Trends & Scope
3.1. Global Specialty Printing Consumables Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Technology Overview
3.4. Average Price Trend Analysis
3.5. Supply-Demand Gap Analysis, 2024
3.6. Regulatory Framework
3.6.1. Policies and Incentive Plans
3.6.2. Standards and Compliances
3.6.3. Regulatory Impact Analysis
3.7. Market Dynamics
3.7.1. Market Driver Analysis
3.7.2. Market Restraint Analysis
3.7.3. Industry Challenges
3.8. Porter’s Five Forces Analysis
3.8.1. Supplier Power
3.8.2. Buyer Power
3.8.3. Substitution Threat
3.8.4. Threat From New Entrant
3.8.5. Competitive Rivalry
3.9. PESTEL Analysis
3.9.1. Political Landscape
3.9.2. Economic Landscape
3.9.3. Social Landscape
3.9.4. Technological Landscape
3.9.5. Environmental Landscape
3.9.6. Legal Landscape
Chapter 4. Specialty Printing Consumables Market: Product Outlook Estimates & Forecasts
4.1. Specialty Printing Consumables Market: Product Movement Analysis, 2024 & 2030
4.1.1. Toner
4.1.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.1.2. Ink
4.1.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.1.3. Specialty substrate
4.1.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.1.4. Chemicals
4.1.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 5. Specialty Printing Consumables Market: End Use Outlook Estimates & Forecasts
5.1. Specialty Printing Consumables Market: End Use Movement Analysis, 2024 & 2030
5.1.1. Corporates
5.1.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.1.2. Commercial
5.1.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.1.3. Educational Institutions
5.1.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. Specialty Printing Consumables Market Regional Outlook Estimates & Forecasts
6.1. Regional Snapshot
6.2. Specialty Printing Consumables Market: Regional Movement Analysis, 2024 & 2030
6.3. North America
6.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.4. U.S.
6.3.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4. Europe
6.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4.4. UK
6.4.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4.5. Germany
6.4.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4.5.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.4.5.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5. Asia Pacific
6.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5.4. China
6.5.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5.5. India
6.5.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5.5.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.5.5.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.6. Latin America
6.6.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.6.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.6.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.6.4. Brazil
6.6.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.6.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.6.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.7. Middle East & Africa
6.7.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.7.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.7.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.7.4. South Africa
6.7.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.7.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.7.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
7.2. Vendor Landscape
7.2.1. Company Categorization
7.2.2. List Of Key Distributors and Channel Partners
7.2.3. List Of Potential Customers/End Users
7.3. Competitive Dynamics
7.3.1. Competitive Benchmarking
7.3.2. Strategy Mapping
7.3.3. Heat Map Analysis
7.4. Company Profiles/Listing
7.4.1. HP Inc. (Hewlett-Packard)
7.4.1.1. Participant’s Overview
7.4.1.2. Financial Performance
7.4.1.3. Product Benchmarking
7.4.1.4. Strategic Initiatives
7.4.2. Canon Inc.
7.4.2.1. Participant’s Overview
7.4.2.2. Financial Performance
7.4.2.3. Product Benchmarking
7.4.2.4. Strategic Initiatives
7.4.3. Epson (Seiko Epson Corporation)
7.4.3.1. Participant’s Overview
7.4.3.2. Financial Performance
7.4.3.3. Product Benchmarking
7.4.3.4. Strategic Initiatives
7.4.4. Xerox Corporation
7.4.4.1. Participant’s Overview
7.4.4.2. Financial Performance
7.4.4.3. Product Benchmarking
7.4.4.4. Strategic Initiatives
7.4.5. Ricoh Company, Ltd.
7.4.5.1. Participant’s Overview
7.4.5.2. Financial Performance
7.4.5.3. Product Benchmarking
7.4.5.4. Strategic Initiatives
7.4.6. Konica Minolta, Inc.
7.4.6.1. Participant’s Overview
7.4.6.2. Financial Performance
7.4.6.3. Product Benchmarking
7.4.6.4. Strategic Initiatives
7.4.7. Fuji Xerox (now FujiFilm Business Innovation)
7.4.7.1. Participant’s Overview
7.4.7.2. Financial Performance
7.4.7.3. Product Benchmarking
7.4.7.4. Strategic Initiatives
7.4.8. Mimaki Engineering Co., Ltd.
7.4.8.1. Participant’s Overview
7.4.8.2. Financial Performance
7.4.8.3. Product Benchmarking
7.4.8.4. Strategic Initiatives
7.4.9. Durst Phototechnik AG
7.4.9.1. Participant’s Overview
7.4.9.2. Financial Performance
7.4.9.3. Product Benchmarking
7.4.9.4. Strategic Initiatives
7.4.10. Siegwerk Druckfarben AG & Co. KGaA
7.4.10.1. Participant’s Overview
7.4.10.2. Financial Performance
7.4.10.3. Product Benchmarking
7.4.10.4. Strategic Initiatives

 

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2024/12/18 10:27

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