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スマートシューズ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(運動靴、非運動靴)、エンドユース別(男性、女性)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Smart Shoes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Athletic Shoes, Non-Athletic Shoes), By End Use (Men, Women), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

スマートシューズ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のスマートシューズ市場規模は2030年までに11億320万米ドルに達すると予測されている。2024年から2030年までのCAGR... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月6日 US$5,950
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120 英語

 

サマリー

スマートシューズ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のスマートシューズ市場規模は2030年までに11億320万米ドルに達すると予測されている。2024年から2030年までのCAGRは15.3%で拡大すると予測されている。健康的で健康的なライフスタイルへの注目の高まりが成長を促進すると予測されている。様々なフィットネストラッキングガジェットの利用可能性に関する消費者の意識の高まりや急速な技術進歩などの要因は、製品需要をさらに促進すると予想される。

スマートシューズは、個々の疾病のモニタリング、移動と歩行のモニタリングという形でサポートを提供する。リアルタイムのフィットネス・トラッキング・プロセスに対する嗜好の高まりが、従来のシューズよりも技術統合型シューズの市場を開拓し、スマート・シューズ市場の牽引力を高める結果となっている。これらのスマート・シューズはリアルタイムの生体データを提供し、内蔵センサーとブルートゥース操作のインソールの助けを借りて移動距離と消費カロリーを計算することができ、消費者が成果を追跡するのに役立つ。

フィットネスの一環としてウォーキングやランニングを選ぶユーザーが増えている。2017年、米国では約6,000万人がランニング、ジョギング、トレイルランニングに参加し、約1億人が運動としてウォーキングを選んだ。生活様式としてのアスレジャーとフィットネスの採用の増加は、スマートシューズを含むスマートテキスタイルとウェアラブルの需要を促進すると予想される。靴業界では、スポーティな外観の人気のためにスニーカーへの傾斜が高まっており、スマートスニーカーの採用に拍車がかかると予想される。メーカー各社は、従来の靴にスマート技術を導入するために新製品開発に注力している。例えば、Under Armour, Inc.は最新のスマートシューズHOVR Sonic2を発表し、歩数トラッキング、走行距離、インスタントヘルス統計、スマートフォン接続などの機能を表示した。

市場の女性エンドユーザー・セグメントは、様々なスポーツイベントへの女性参加の増加と相まって、スポーツ文化や消費者意識の高まりにより、2019年から2025年にかけて最も速いCAGR 20.5%を記録すると予想されている。例えば、オリンピック、国際女子クリケット、グランドスラムトーナメントでは、女性の参加が増加しており、スマートシューズの需要にプラスの影響を与えると予想される。

流通チャネルに基づくと、専門店が2018年に64.1%の最大市場シェアを占めたが、これはこれらの店の入手のしやすさと幅広い流通網によるものである。新しくてスマートなウェアラブルへの嗜好の高まりに起因する発展途上国における履物店の増加が、ブラジル、インド、中国などの国々におけるこれらの店の需要に拍車をかけている。ナイキ(Nike Inc)、アンダーアーマー(Under Armour, Inc)、アディダス(Adidas AG)、シャオミ(Xiaomi)などの大衆ブランドは、靴やその他のスポーツアクセサリーを扱う複数の店舗を世界各地に展開している。

アジア太平洋地域は、2019年から2025年にかけて最も速いCAGR 21.3%で拡大すると予想されている。同地域におけるスポーツ大会数の増加は、フィットネスの重要性だけでなく、さまざまなスポーツに関する消費者の意識を促進すると予測され、その結果、今後数年間の同地域の製品需要を促進すると予測される。

スマートシューズ市場レポートハイライト

- 収益では、北米が2018年に約39%の最大市場シェアを保持

- 男性エンドユーザーセグメントが2018年に50%超の最大市場シェアを占め、予測期間中もリードし続けると予測される

- オンライン流通チャネルセグメントは予測期間中にCAGR 20.6%で拡大すると予測される

- スマートシューズ市場は、Nike Inc.、Adidas AG、Under Armour Inc.、Digitsole、Puma SE、Salted Venture、TRAQshoe、Vivobarefoot、Xiaomi Corporation Limited、およびShiftWearを含む主要プレーヤーが存在し、性質上競争が激しい。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章.スマートシューズ市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場紹介/ライン展望
3.2.市場規模および成長見通し(百万米ドル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.スマートシューズ市場分析ツール
3.4.1.ポーター分析
3.4.1.1.サプライヤーの交渉力
3.4.1.2.買い手の交渉力
3.4.1.3.代替の脅威
3.4.1.4.新規参入による脅威
3.4.1.5.競争上のライバル
3.4.2.PESTEL分析
3.4.2.1.政治情勢
3.4.2.2.経済・社会情勢
3.4.2.3.技術的ランドスケープ
3.4.2.4.環境的ランドスケープ
3.4.2.5.法的景観
第4章.スマートシューズ市場タイプ別推定と動向分析
4.1.セグメントダッシュボード
4.2.スマートシューズ市場タイプ別動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
4.3.運動靴
4.3.1.運動靴市場の収益予測および予測、2018年〜2030年(USD Million)
4.4.非競技用シューズ
4.4.1.非競技用シューズ市場の収益予測および予測、2018年〜2030年(USD Million)
第5章.スマートシューズ市場流通チャネルの推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.スマートシューズ市場流通チャネルの動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
5.3.オンライン
5.3.1.オンライン市場の収益推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.4.オフライン
5.4.1.オフライン市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章.スマートシューズ市場エンドユースの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.スマートシューズ市場エンドユースの動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
6.3.男性
6.3.1.男性市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.女性
6.4.1.女性市場の売上高推計と予測、2018~2030年(USD Million)
第7章.スマートシューズ市場地域別推定と動向分析
7.1.スマートシューズ市場シェア:地域別、2023年〜2030年(USD Million)
7.2.北米
7.2.1.北米のスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.2.2.米国
7.2.2.1.米国のスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.2.3.カナダ
7.2.3.1.カナダのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.欧州
7.3.1.欧州のスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.2.英国
7.3.2.1.イギリスのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.3.ドイツ
7.3.3.1.ドイツのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.4.フランス
7.3.4.1.フランスのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.5.イタリア
7.3.5.1.イタリアのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.6.スペイン
7.3.6.1.スペインのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.アジア太平洋
7.4.1.アジア太平洋地域のスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.2.中国
7.4.2.1.中国のスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.3.日本
7.4.3.1.日本のスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.4.韓国
7.4.4.1.韓国のスマートシューズ市場の推定と予測、2018〜2030年(USD Million)
7.4.5.オーストラリア&ニュージーランド
7.4.5.1.オーストラリア&ニュージーランドのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.5.中南米
7.5.1.中南米のスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.5.2.ブラジル
7.5.2.1.ブラジルのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.中東・アフリカ
7.6.1.中東・アフリカのスマートシューズ市場の推定と予測、2018〜2030年 (百万米ドル)
7.6.2.サウジアラビア
7.6.2.1.サウジアラビアのスマートシューズ市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
第8章 競争環境競争環境
8.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
8.2.企業の分類
8.3.企業ヒートマップ分析
8.4.企業プロフィール
8.4.1.アドバンスト・マイクロ・デバイス
8.4.2.ナイキ社
8.4.2.1.参加者の概要
8.4.2.2.業績
8.4.2.3.製品ベンチマーク
8.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.3.アディダスAG
8.4.3.1.参加企業の概要
8.4.3.2.業績
8.4.3.3.製品ベンチマーク
8.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.4.アンダーアーマー
8.4.4.1.参加企業の概要
8.4.4.2.業績
8.4.4.3.製品ベンチマーク
8.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.5.プーマSE
8.4.5.1.参加企業の概要
8.4.5.2.業績
8.4.5.3.製品ベンチマーク
8.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.6.シャオミ
8.4.6.1.参入企業の概要
8.4.6.2.業績
8.4.6.3.製品ベンチマーク
8.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.7.アルトラランニング
8.4.7.1.参加企業の概要
8.4.7.2.財務実績
8.4.7.3.製品ベンチマーク
8.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.8.株式会社アシックス
8.4.8.1.会社概要
8.4.8.2.業績
8.4.8.3.製品ベンチマーク
8.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.9.デジソールプロ
8.4.9.1.参入企業の概要
8.4.9.2.財務パフォーマンス
8.4.9.3.製品ベンチマーク
8.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.10.リーニン社
8.4.10.1.参加企業の概要
8.4.10.2.業績
8.4.10.3.製品ベンチマーク
8.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Smart Shoes Market Growth & Trends

The global smart shoes market size is expected to reach USD 1,103.2 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to expand at a CAGR of 15.3% from 2024 to 2030. Rising focus on adopting a fit and healthy lifestyle is anticipated to drive the growth. Factors such as rising consumer awareness regarding availability of various fitness tracking gadgets and rapid technological advancements are expected to further fuel the product demand.

Smart shoes offer support in the form of individual disease monitoring, and monitoring of mobility and gait. Rising preference for real-time fitness tracking process has paved the market for technology-integrated footwear over traditional shoes which has resulted in increasing traction for the smart shoes market. These smart shoes can provide real-time biometric data and calculate the distance travelled and burned calories with the help of embedded sensors and Bluetooth operated insoles, which help consumers track their achievements.

Increasing number of users are opting for walking and running as a part of their fitness regime. In 2017, about 60 million people in U.S. participated in running, jogging, and trail running, while around 100 million people opted for walking as a form of exercise. Rising adoption of athleisure and fitness as a way of life is expected to drive the demand for smart textiles and wearables including smart shoes. Rising inclination toward sneakers in footwear industry owing to the popularity of the sporty look is anticipated to fuel the adoption of smart sneakers. Manufacturers focus on new product development to introduce smart technology in traditional shoes. For example, Under Armour, Inc. introduced its latest smart shoe HOVR Sonic2, display features such as step tracking, distance covered and instant health stats and smartphone connectivity.

Female end user segment of the market is expected to witness the fastest CAGR of 20.5% from 2019 to 2025 owing to the rising sports culture and consumer awareness coupled with increased female participation in various sporting events. For instance, Olympic Games, International Women’s Cricket, and Grand Slam Tournaments are witnessing increased female participation, which is expected to positively influence the demand for smart shoes.

Based on distribution channel, specialty stores held the largest market share of 64.1% in 2018, owing to easy availability and wide distribution network of these stores. Rising number of footwear stores in developing countries owing to increasing preference for new and smart wearables has added to the demand for these stores in countries such as Brazil, India, and China. Mass brands such as Nike Inc.; Under Armour, Inc.; Adidas AG; and Xiaomi among others have multiple outlets featuring shoes and other sports accessories across different parts of the world.

Asia Pacific is expected to expand at the fastest CAGR of 21.3% from 2019 to 2025. Rising number of sports tournaments in the region is projected to drive the consumer awareness regarding different sports as well as the importance of fitness, which in turn is anticipated to fuel the regional product demand in the forthcoming years.

Smart Shoes Market Report Highlights

• In terms of revenue, North America held the largest market share of around 39% in 2018

• Male end user segment held the largest market share of over 50% in 2018 and is anticipated to continue leading over the forecast period

• Online distribution channel segment is projected to expand at a CAGR of 20.6% during the forecast period

• The smart shoes market is highly competitive in nature with the presence of key players including Nike Inc.; Adidas AG; Under Armour Inc.; Digitsole; Puma SE; Salted Venture; TRAQshoe; Vivobarefoot; Xiaomi Corporation Limited; and ShiftWear



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Smart Shoes Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.4. Smart Shoes Market Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Smart Shoes Market: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Smart Shoes Market: Type Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
4.3. Athletic Shoes
4.3.1. Athletic Shoes Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Non-Athletic Shoes
4.4.1. Non-Athletic Shoes Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Smart Shoes Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Smart Shoes Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
5.3. Online
5.3.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Offline
5.4.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Smart Shoes Market: End Use Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. Smart Shoes Market: End Use Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
6.3. Men
6.3.1. Men Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Women
6.4.1. Women Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Smart Shoes Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Smart Shoes Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
7.2. North America
7.2.1. North America Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. U.S. Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Canada Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. U.K.
7.3.2.1. UK Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Germany Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. France Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Italy
7.3.5.1. Italy Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.6. Spain
7.3.6.1. Spain Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. China Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. Japan
7.4.3.1. Japan Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4. South Korea
7.4.4.1. South Korea Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5. Australia & New Zealand
7.4.5.1. Australia & New Zealand Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1. Central & South America Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Brazil Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East and Africa
7.6.1. Middle East and Africa Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. Saudi Arabia
7.6.2.1. Saudi Arabia Smart Shoes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Heat Map Analysis
8.4. Company Profiles
8.4.1. Advanced Micro Devices
8.4.2. Nike, Inc.
8.4.2.1. Participant’s Overview
8.4.2.2. Financial Performance
8.4.2.3. Product Benchmarking
8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.3. Adidas AG
8.4.3.1. Participant’s Overview
8.4.3.2. Financial Performance
8.4.3.3. Product Benchmarking
8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.4. Under Armour, Inc.
8.4.4.1. Participant’s Overview
8.4.4.2. Financial Performance
8.4.4.3. Product Benchmarking
8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.5. Puma SE
8.4.5.1. Participant’s Overview
8.4.5.2. Financial Performance
8.4.5.3. Product Benchmarking
8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.6. Xiaomi
8.4.6.1. Participant’s Overview
8.4.6.2. Financial Performance
8.4.6.3. Product Benchmarking
8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.7. Altra Running
8.4.7.1. Participant’s Overview
8.4.7.2. Financial Performance
8.4.7.3. Product Benchmarking
8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.8. ASICS Corporation
8.4.8.1. Participant’s Overview
8.4.8.2. Financial Performance
8.4.8.3. Product Benchmarking
8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.9. Digitsole Pro
8.4.9.1. Participant’s Overview
8.4.9.2. Financial Performance
8.4.9.3. Product Benchmarking
8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.10. Li-Ning Company Limited
8.4.10.1. Participant’s Overview
8.4.10.2. Financial Performance
8.4.10.3. Product Benchmarking
8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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