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タイの遠隔医療市場規模、シェア、動向分析レポート:サービスタイプ別、提供形態別(ウェブベース、クラウドベース、オンプレミス)、用途別、タイプ別、最終用途別、セグメント予測、2024年~2030年


Thailand Telehealth Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service Type, By Delivery Mode (Web-based, Cloud-based, On-premise), By Application, By Type, By End-use, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

タイの遠隔医療市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、タイのテレヘルス市場規模は2030年までに95.1億米ドルに達し、予測期間中に29.1%のCAGRで拡大すると予測されている。遠隔... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年2月12日 US$3,550
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サマリー

タイの遠隔医療市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、タイのテレヘルス市場規模は2030年までに95.1億米ドルに達し、予測期間中に29.1%のCAGRで拡大すると予測されている。遠隔医療とデジタルヘルスケアの採用拡大、医療専門家の不足、医療サービスに対する需要の高まりが市場成長に寄与している。さらに、技術的進歩や遠隔医療技術への関心の高まりという点で、市場参入企業による取り組みが増加していることが、デジタルヘルス分野での資金調達の増加につながっている。これは市場にプラスの影響を与えると予想される。Galen Growth社が発行したレポートによると、2019年から2024年までに12のデジタルヘルス案件を通じて合計1,164万米ドルのベンチャーキャピタル資金が調達された。

タイでは、急速な高齢化と慢性疾患の有病率の上昇により、医療に対する需要が高まっている。世界銀行によると、2022年の同地域における65歳以上の人口比率は15%だった。この地域の労働人口も急速に増加している。Trading Economicsに掲載された記事によると、タイの就業者数は2023年第2四半期の3,968万人から2023年第3四半期には4,009万人に増加した。1998年から2023年までのタイの平均雇用者数は36,244.09千人で、2023年第3四半期には40,091.33千人と過去最高を記録した。その結果、質の高い医療への需要が高まっている。従って、医療ニーズの増加と医療専門家の不足が、タイにおける遠隔医療市場の成長を促進すると推定される。

さらに、保険会社は無料顧客相談のために遠隔医療プラットフォームと提携している。2023年9月、Doctor Anywhere (DA)はAllianz Partnersと提携し、タイ、シンガポール、マレーシア、フィリピンのAllianz international healthのメンバーに完全な遠隔医療サービスを提供した。2020年4月、保険会社のAIGとCigna SingaporeはDoctor Anywhereと提携し、保険契約者にCOVID-19 Medical Advisory Clinicサービスを無料で提供した。メディカル・アドバイザリー・クリニックを通じて、利用者はドクター・エニウェアのモバイルアプリを使ったビデオ診察を選ぶことができる。2020年4月、アクサ・アジアはフィリピン、タイ、インドネシアなどで保険加入者向けの無料遠隔相談プログラムを導入した。

タイ遠隔医療市場レポートハイライト

- 様々な健康関連の理由で適切な医療指導を求める人々に農村部でサービスを提供する遠隔医療の技術進歩により、2023年の市場シェアはリアルタイムインタラクションが45.0%でサービスタイプセグメントを独占

- 遠隔患者モニタリング分野は、リアルタイムモニタリング、患者エンゲージメントの改善、活動パターンの検出、エラーの削減、利用管理の最適化、病院再入院の削減、コスト削減などの利点があるため、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想される。

- ウェブベースのサービスでは、1台のコンピュータまたはモニタリングデバイスを使用するだけで、最も遠隔地にアクセスできるため、ウェブベースのセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めた。

- クラウドベースのセグメントは、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想される。これは、外部ウェブサーバー、リモートアクセス&承認、バリューチェーンのさまざまな段階での情報共有、セキュリティ脅威と失効の即時検出など、クラウド技術に関連する利点があるためである。

- アプリケーション別では、診断分野が2023年に市場を支配したが、これは技術開発と政府が特に軽症疾患の診断と治療のために遠隔医療の採用を推進しているためである。

- 予防分野は、急速に増加する疾病を管理するためのヘルスケア企業や政府によるいくつかの取り組みにより、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想される。

- タイプ別では、健康意識の高まり、迅速・簡単・安価なケアに対する需要の高まり、高齢者人口の増加により、遠隔病院分野が2023年に最大の市場シェアを占めた。

- 遠隔医療分野は、特定のアプリケーションやビデオ会議を通じて医療へのアクセスを容易にし、遠隔地にいる患者と医師とのコミュニケーションを可能にするため、病院や診療所を訪れる必要がなくなり、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想される。

- エンドユーザーにおけるプロバイダー部門が市場を支配している。これは、医師がビデオ越しに患者を診察することに積極的であること、医師不足、高いバーンアウト率などの理由から、遠隔医療を急速に採用しているためである。

- 遠隔医療プラットフォームにより、患者は音声、チャット、ビデオ通話を通じて様々な医師に相談することができるため、患者セグメントは予測期間中最も速いCAGRで成長すると予想される。

- 2023年12月、Avyrx, Inc.Doctor Anywhere Pte Ltd.は、Novo HoldingsやSquare Pegなどの投資家の参加を得て、4,080万米ドルのシリーズC1延長ラウンドを確保した。この資金調達は、製品の革新と顧客の要望に応えるために活用される。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.セグメントの定義
1.2.1.サービスタイプ
1.2.2.配信モード
1.2.3.アプリケーション
1.2.4.タイプ
1.2.5.最終用途
1.2.6.地域範囲
1.2.7.推定と予測のタイムライン
1.3.調査方法
1.4.情報収集
1.4.1.購入データベース
1.4.2.GVRの内部データベース
1.4.3.二次情報源
1.4.4.一次調査
1.4.5.一次調査の詳細
1.5.情報またはデータ分析
1.5.1.データ分析モデル
1.6.市場形成と検証
1.7.モデルの詳細
1.7.1.商品フロー分析(モデル1)
1.7.2.アプローチ1:商品フローアプローチ
1.7.3.出来高価格分析(モデル2)
1.7.4.アプローチ2:出来高価格分析
1.8.二次資料リスト
1.9.一次資料リスト
1.10.目的
第2章要旨
2.1.市場展望
2.2.セグメントの展望
2.2.1.サービスタイプの展望
2.2.2.配信形態の展望
2.2.3.アプリケーション展望
2.2.4.タイプ展望
2.2.5.最終用途の展望
2.3.競合他社の洞察
第3章 タイのテレヘルス市場タイの遠隔医療市場の変数、動向と範囲
3.1.市場系統の展望
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連・付随市場の展望
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場ドライバー分析
3.2.1.1.デジタルヘルスケアと遠隔医療の採用増加
3.2.1.2.医療従事者の不足と医療需要の増加
3.2.1.3.支援イニシアティブと戦略的提携の増加
3.2.1.4.スマートフォンの高い普及率
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.2.1.サイバーセキュリティとプライバシーへの懸念
3.2.2.2.医療インフラの不足
3.3.タイの遠隔医療市場分析ツール
3.3.1.産業分析 - ポーターの分析
3.3.1.1.サプライヤーパワー
3.3.1.2.買い手の力
3.3.1.3.代替の脅威
3.3.1.4.新規参入の脅威
3.3.1.5.競争上のライバル
3.3.2.PESTEL分析
3.3.2.1.政治情勢
3.3.2.2.技術的ランドスケープ
3.3.2.3.経済情勢
第4章.タイの遠隔医療市場サービスタイプの推定と動向分析
4.1.サービスタイプ別市場シェア、2023年・2030年
4.2.セグメントダッシュボード
4.3.タイのテレヘルス市場のサービスタイプ別展望
4.4.2018年から2030年までの市場規模・予測とトレンド分析
4.4.1.遠隔患者モニタリング
4.4.1.1.2018年から2030年までの市場推定・予測(USD Million)
4.4.2.リアルタイムインタラクション
4.4.2.1.2018~2030年の市場予測(USD Million)
4.4.3.ストア・アンド・フォワード
4.4.3.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Million)
4.4.4.その他
4.4.4.1.2018年から2030年までの市場予測(USD Million)
第5章.タイの遠隔医療市場配信モードの推定と動向分析
5.1.配信モード市場シェア、2023年&2030年
5.2.セグメントダッシュボード
5.3.タイのデリバリーモード別遠隔医療市場展望
5.4.2018年から2030年までの市場規模・予測とトレンド分析
5.4.1.ウェブベース
5.4.1.1.2018年から2030年までの市場推定・予測(USD Million)
5.4.2.クラウドベース
5.4.2.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Million)
5.4.3.オンプレミス型
5.4.3.1.2018年から2030年までの市場推定と予測(USD Million)
第6章.タイの遠隔医療市場アプリケーションの推定と動向分析
6.1.アプリケーション市場シェア、2023年および2030年
6.2.セグメントダッシュボード
6.3.タイのテレヘルス市場:アプリケーション別
6.4.2018年から2030年までの以下の市場規模・予測および動向分析
6.4.1.予防
6.4.1.1.2018年から2030年までの市場推定・予測(USD Million)
6.4.2.検査
6.4.2.1.2018年から2030年までの市場推定と予測(USD Million)
6.4.3.診断
6.4.3.1.2018~2030年の市場推定と予測(USD Million)
第7章.タイの遠隔医療市場タイプ別推定と動向分析
7.1.素材別市場シェア、2023年&2030年
7.2.セグメントダッシュボード
7.3.タイのテレヘルス市場のタイプ別展望
7.4.2018年から2030年までの市場規模・予測とトレンド分析
7.4.1.遠隔病院
7.4.1.1.2018年から2030年までの市場推定・予測(百万米ドル)
7.4.2.在宅医療
7.4.2.1.2018年から2030年までの市場推定と予測(百万米ドル)
第8章.タイの遠隔医療市場エンドユースの推定と動向分析
8.1.エンドユーザー市場シェア、2023年および2030年
8.2.セグメントダッシュボード
8.3.タイのテレヘルス市場の用途別展望
8.4.以下の市場規模・予測および動向分析、2018年~2030年
8.4.1.プロバイダー
8.4.1.1.2018年から2030年までの市場推定・予測(百万米ドル)
8.4.2.支払者
8.4.2.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(百万米ドル)
8.4.3.患者
8.4.3.1.2018年から2030年までの市場予測(USD Million)
8.4.4.その他
8.4.4.1.2018年から2030年までの市場予測(USD Million)
第9章.競争環境
9.1.主要市場参入企業別の最新動向と影響分析
9.2.企業/競合の分類
9.3.ベンダーランドスケープ
9.3.1.主要企業の市場シェア分析(2023年
9.3.2.ハロドック
9.3.2.1.会社概要
9.3.2.2.業績
9.3.2.3.製品ベンチマーク
9.3.2.4.戦略的イニシアティブ
9.3.3.MyDoc Pte.Ltd.
9.3.3.1.会社概要
9.3.3.2.業績
9.3.3.3.製品ベンチマーク
9.3.3.4.戦略的イニシアティブ
9.3.4.Ooca
9.3.4.1.会社概要
9.3.4.2.業績
9.3.4.3.製品ベンチマーク
9.3.4.4.戦略的イニシアティブ
9.3.5.Doctor Anywhere Pte Ltd.
9.3.5.1.会社概要
9.3.5.2.業績
9.3.5.3.製品ベンチマーク
9.3.5.4.戦略的イニシアティブ
9.3.6.ドクター・オン・コール
9.3.6.1.会社概要
9.3.6.2.業績
9.3.6.3.製品ベンチマーク
9.3.6.4.戦略的イニシアティブ
9.3.7.オネストドックス
9.3.7.1.会社概要
9.3.7.2.業績
9.3.7.3.製品ベンチマーク
9.3.7.4.戦略的イニシアティブ
9.3.8.MorDeeアプリケーション(True Digital Group Co.)
9.3.8.1.会社概要
9.3.8.2.業績
9.3.8.3.製品ベンチマーク
9.3.8.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Thailand Telehealth Market Growth & Trends

The Thailand telehealth market size is anticipated to reach USD 9.51 billion by 2030, expanding at a CAGR of 29.1% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing adoption of telehealth and digital healthcare, shortage of medical professionals, and rising demand for healthcare services contribute to the market growth. Moreover, an increase in the number of initiatives by market players in terms of technological advancements and a growing focus on telehealth technologies have led to increased funding in the digital health space. This is expected to impact the market positively. According to a report published by Galen Growth, a total of USD 11.64 million in venture capital funding was raised through 12 digital health deals from 2019 to 2024.

The demand for healthcare is growing in Thailand due to the rapidly aging population and rising prevalence of chronic diseases. According to the World Bank, the percentage of the population aged 65 and above was 15% in the region in 2022. The working population in the region is also rapidly growing. According to an article published in Trading Economics, the number of employed persons in Thailand rose to 40.09 million in Q3 of 2023, increasing from 39.68 million in Q2 of 2023. The average number of employed persons in Thailand from 1998 to 2023 was 36,244.09 thousand, reaching a record high of 40,091.33 thousand in the third quarter of 2023. This, in turn, is increasing demand for high-quality care. Thus, increasing healthcare needs along with a shortage of medical professionals is estimated to drive the telehealth market’s growth in Thailand.

Moreover, insurance companies have partnered with telehealth platforms for free customer consultations. In September 2023, Doctor Anywhere (DA) partnered with Allianz Partners to provide complete telehealth services to the members of Allianz's international health in Thailand, Singapore, Malaysia, and the Philippines. In April 2020, insurance providers AIG and Cigna Singapore partnered with Doctor Anywhere to offer their policyholders a free COVID-19 Medical Advisory Clinic service. Through Medical Advisory Clinic, users can opt for video consultation using the Doctor Anywhere mobile app. In April 2020, AXA Asia introduced its free teleconsultation program in countries such as the Philippines, Thailand, and Indonesia for its insurance customers.

Thailand Telehealth Market Report Highlights

• Real-time interactions dominated the service type segment with 45.0% of the market share in 2023, owing to the technological advancements in telehealth to provide services in rural areas for people seeking proper medical guidance for various health-related reasons

• The remote patient monitoring segment is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period, owing to its advantages, such asreal-time monitoring, improving patient engagement, detecting activity patterns, reducing errors, optimizing utilization management, reducing hospital readmissions, and cost reduction

• The web-based segment held the largest market share in 2023 as web-based servicesprovide access to the most remote areas using only one computer or monitoring device

• The cloud-based segment is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period, owing to the benefits associated with cloud technology, such as external web servers, remote access & authorization, information sharing across different stages of the value chain, and immediate detection of security threats & lapses

• Based on application, the diagnosis segment dominated the market in 2023, owing to the technological developments and government promoting the adoption of telehealth for diagnosis & treatment, especially for minor diseases

• The prevention segment is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period due to several initiatives by healthcare companies and government to control rapidly growing diseases

• Based on type, the tele-hospital segment dominated with the largest market share in 2023, owing to growing health consciousness, rising demand for quick, easy, & affordable care, and rising geriatric population

• The tele-home segment is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period, as it facilitates access to healthcare through specific applications & video consultations and enables communication between patients & doctors in remote locations, eliminating the need for visits to hospitals & clinics

• The providers segment in end-use dominated the market, as physicians are adopting telehealth rapidly due to their willingness to see patients over videos, physician shortage, and a high burnout rate

• The patients segment is expected to grow at the fastest CAGR for the forecast period, as telecare platforms enable patients to consult various doctors via audio, chat, and video calls

• In December 2023, Abyrx, Inc. Doctor Anywhere Pte Ltd.secured a USD 40.8 million Series C1 extension round with participation from investors such as Novo Holdings and Square Peg. This funding would be utilized for product innovation and meeting customer demands.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Service type
1.2.2. Delivery mode
1.2.3. Application
1.2.4. Type
1.2.5. End-use
1.2.6. Regional scope
1.2.7. Estimates and forecasts timeline
1.3. Research Methodology
1.4. Information Procurement
1.4.1. Purchased database
1.4.2. GVR’s internal database
1.4.3. Secondary sources
1.4.4. Primary research
1.4.5. Details of primary research
1.5. Information or Data Analysis
1.5.1. Data analysis models
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Model Details
1.7.1. Commodity flow analysis (Model 1)
1.7.2. Approach 1: Commodity flow approach
1.7.3. Volume price analysis (Model 2)
1.7.4. Approach 2: Volume price analysis
1.8. List of Secondary Sources
1.9. List of Primary Sources
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Service type outlook
2.2.2. Delivery mode outlook
2.2.3. Application outlook
2.2.4. Type outlook
2.2.5. End-use outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Thailand Telehealth Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent market outlook
3.1.2. Related/ancillary market outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market driver analysis
3.2.1.1. Increasing adoption of digital healthcare and telehealth
3.2.1.2. Shortage of medical professionals and increasing demand for healthcare
3.2.1.3. Supportive initiatives and increasing strategic alliances
3.2.1.4. High penetration of smartphones
3.2.2. Market restraint analysis
3.2.2.1. Cybersecurity and privacy concerns
3.2.2.2. Lack of healthcare infrastructure
3.3. Thailand Telehealth Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis – Porter’s
3.3.1.1. Supplier power
3.3.1.2. Buyer power
3.3.1.3. Substitution threat
3.3.1.4. Threat of new entrant
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Technological landscape
3.3.2.3. Economic landscape
Chapter 4. Thailand Telehealth Market: Service Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Service Type Market Share, 2023 & 2030
4.2. Segment Dashboard
4.3. Thailand Telehealth Market by Service Type Outlook
4.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
4.4.1. Remote patient monitoring
4.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
4.4.2. Real-time interactions
4.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
4.4.3. Store and forward
4.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
4.4.4. Others
4.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. Thailand Telehealth Market: Delivery Mode Estimates & Trend Analysis
5.1. Delivery Mode Market Share, 2023 & 2030
5.2. Segment Dashboard
5.3. Thailand Telehealth Market by Delivery Mode Outlook
5.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
5.4.1. Web-based
5.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
5.4.2. Cloud-based
5.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
5.4.3. On-premises
5.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 6. Thailand Telehealth Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Application Market Share, 2023 & 2030
6.2. Segment Dashboard
6.3. Thailand Telehealth Market by Application Outlook
6.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
6.4.1. Prevention
6.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
6.4.2. Examination
6.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
6.4.3. Diagnosis
6.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 7. Thailand Telehealth Market: Type Estimates & Trend Analysis
7.1. Material Market Share, 2023 & 2030
7.2. Segment Dashboard
7.3. Thailand Telehealth Market by Type Outlook
7.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
7.4.1. Tele-hospital
7.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD million)
7.4.2. Tele-home
7.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 8. Thailand Telehealth Market: End-use Estimates & Trend Analysis
8.1. End-use Market Share, 2023 & 2030
8.2. Segment Dashboard
8.3. Thailand Telehealth Market by End-use Outlook
8.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
8.4.1. Providers
8.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD million)
8.4.2. Payers
8.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
8.4.3. Patients
8.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
8.4.4. Others
8.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 9. Competitive Landscape
9.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.2. Company/Competition Categorization
9.3. Vendor Landscape
9.3.1. Key company market share analysis, 2023
9.3.2. Halodoc
9.3.2.1. Company overview
9.3.2.2. Financial performance
9.3.2.3. Product benchmarking
9.3.2.4. Strategic initiatives
9.3.3. MyDoc Pte. Ltd.
9.3.3.1. Company overview
9.3.3.2. Financial performance
9.3.3.3. Product benchmarking
9.3.3.4. Strategic initiatives
9.3.4. Ooca
9.3.4.1. Company overview
9.3.4.2. Financial performance
9.3.4.3. Product benchmarking
9.3.4.4. Strategic initiatives
9.3.5. Doctor Anywhere Pte Ltd.
9.3.5.1. Company overview
9.3.5.2. Financial performance
9.3.5.3. Product benchmarking
9.3.5.4. Strategic initiatives
9.3.6. DoctorOnCall
9.3.6.1. Company overview
9.3.6.2. Financial performance
9.3.6.3. Product benchmarking
9.3.6.4. Strategic initiatives
9.3.7. HonestDocs
9.3.7.1. Company overview
9.3.7.2. Financial performance
9.3.7.3. Product benchmarking
9.3.7.4. Strategic initiatives
9.3.8. MorDee Application (True Digital Group Co., Ltd.)
9.3.8.1. Company overview
9.3.8.2. Financial performance
9.3.8.3. Product benchmarking
9.3.8.4. Strategic initiatives

 

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2024/11/15 10:26

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