世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

宇宙打上げサービス市場規模・シェア・動向分析レポート:サービスタイプ別、ペイロード別、打上げプラットフォーム別(陸・空・海)、打上げタイプ別、打上げロケット別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2024〜2030年


Space Launch Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service Type, By Payload, By Launch Platform (Land, Air & Sea), By Launch Type, By Launch Vehicle, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

宇宙打上げサービス市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の宇宙打上げサービス市場規模は2030年までに413.1億米ドルに達し、2024年から2030年までの年平均成長率は14.6... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年2月6日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
159 英語

本レポートは受注生産のため、ご納品のお時間をいただきます。詳細はお問い合わせください。


 

サマリー

宇宙打上げサービス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の宇宙打上げサービス市場規模は2030年までに413.1億米ドルに達し、2024年から2030年までの年平均成長率は14.6%と予測されている。宇宙産業は過去数年の間に目覚ましい変貌を遂げ、打上げサービスに対する需要の飛躍的な増加が顕著である。宇宙産業は、人工衛星の配備、科学研究、有人宇宙飛行、遠方天体の探査など、様々なミッションを可能にする上で極めて重要な役割を果たしている。主に、通信、地球観測、航法を含む衛星ベースのアプリケーションに対する需要の高まりが、頻繁な衛星打ち上げの必要性を煽っている。ブロードバンド・インターネット・カバレッジやリモート・センシングなど、さまざまな目的のために小型衛星のコンステレーションを展開することが、費用対効果が高く、迅速な打上げの需要をさらに高めている。

さらに、民間企業が宇宙探査、衛星打ち上げ、観光事業に乗り出すなど、宇宙の商業化が進み、宇宙探査プロバイダーに新たな道が開かれた。技術の進歩は宇宙産業市場の成長を後押ししてきた。再利用可能なロケット技術は、宇宙打ち上げの大幅なコスト削減を可能にし、ゲームチェンジャーとして登場した。スペースXのような企業は再使用型ロケットの開発に成功し、重要な部品の回収と改修を可能にし、打ち上げコスト全体を削減した。さらに、衛星の小型化と小型衛星ロケットの登場は、この業界に革命をもたらした。これらの小型ロケットは、小型衛星に柔軟かつ手頃な価格で宇宙へのアクセスを提供し、幅広い用途を可能にする。

宇宙打上げ市場は競争が激しく、既存プレーヤーと新興参入プレーヤーがより大きな市場シェアを争っている。スペースX、ユナイテッド・ローンチ・アライアンス、アリアンスペースといった伝統的な航空宇宙大手は、その実績と確立された顧客基盤で市場を支配している。しかし、Blue OriginやRocket Labといった新規参入企業は、革新的なアプローチと競争力のある価格設定で市場を混乱させている。宇宙機関、政府、民間企業間の協力やパートナーシップは、ますます一般的になってきている。官民パートナーシップは、資源、知識、インフラの共有を可能にし、市場成長の加速につながっている。さらに、国際宇宙ステーションや月探査計画のような構想に代表される宇宙探査における国際協力は、宇宙打上げサービス・プロバイダーに新たな機会を生み出している。

宇宙打上げサービス市場レポートハイライト

- 人工衛星は、現代社会に不可欠な幅広いアプリケーションやサービスにおいて重要な役割を果たしている。グローバルな通信ネットワークの促進や天気予報の実現から、災害管理や精密ナビゲーション・システムのサポートに至るまで、衛星は重要なデータや接続インフラを提供する重要なコンポーネントとして機能している。

- 小型ロケットは、地球観測、通信、衛星コンステレーションなど様々な用途に利用されており、小型ロケットの需要が高まっている。

- 高速インターネット接続へのニーズの高まりに起因する衛星ベースのサービスに対する需要の増加により、通信衛星の軌道上への配備が進んでおり、2023年の市場収益シェアは商用エンドユースが最大を占めた。

- 北米地域は、衛星ベースのサービスに対する需要の増加により市場が大きく成長しており、技術の進歩が成長の主な原動力となっている。商業セクターは北米における宇宙打上げサービスの成長に大きく貢献している。

- 2023年11月、ユナイテッド・ローンチ・アライアンスはアマゾンと共同で最初のミッションを打ち上げた。この最初の打ち上げは、世界中のサービスが行き届いていない地域社会に、高速で手頃な価格のブロードバンド・サービスを提供するというアマゾンのイニシアチブの展開を支援する第一歩である。

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Information Procurement
1.3.1. Information analysis
1.3.2. Market formulation & data visualization
1.3.3. Data validation & publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List to Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Space Launch Services Market Snapshot
2.2. Space Launch Services Market- Segment Snapshot (1/3)
2.3. Space Launch Services Market- Segment Snapshot (2/3)
2.4. Space Launch Services Market- Segment Snapshot (3/3)
2.5. Space Launch Services Market- Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Space Launch Services Market - Industry Outlook
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s analysis
3.4.2. Macroeconomic analysis
3.5. Space Launch Services Market Technology Trends
Chapter 4. Space Launch Services Market: Service Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Service Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
4.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Service Type (USD Million)
4.2.1. Pre-Launch
4.2.2. Post-Launch
Chapter 5. Space Launch Services Market: Payload Estimates & Trend Analysis
5.1. Payload Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Payload (USD Million)
5.2.1. Satellite
5.2.2. Cargo
5.2.3. Human Spaceflight
5.2.4. Space Probe
Chapter 6. Space Launch Services Market: Launch Platform Estimates & Trend Analysis
6.1. Launch Platform Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Launch Platform (USD Million)
6.2.1. Land
6.2.2. Air
6.2.3. Sea
Chapter 7. Space Launch Services Market: Launch Type Estimates & Trend Analysis
7.1. Launch Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Launch Type (USD Million)
7.2.1. Re-Usable
7.2.2. Single-Use
Chapter 8. Space Launch Services Market: Launch Vehicle Estimates & Trend Analysis
8.1. Launch Vehicle Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
8.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Launch Vehicle (USD Million)
8.2.1. Small Launch Vehicle
8.2.2. Medium to Heavy Launch Vehicle
Chapter 9. Space Launch Services Market: End-use Estimates & Trend Analysis
9.1. End-use Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
9.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Million)
9.2.1. Government
9.2.2. Military
9.2.3. Commercial
Chapter 10. Regional Estimates & Trend Analysis
10.1. Space Launch Services Market by Region, 2023 & 2030
10.2. North America
10.2.1. North America Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.2.2. U.S.
10.2.3. Canada
10.3. Europe
10.3.1. Europe Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.3.2. UK
10.3.3. Germany
10.3.4. France
10.3.5. Italy
10.3.6. Spain
10.4. Asia Pacific
10.4.1. Asia Pacific Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.4.2. China
10.4.3. Japan
10.4.4. India
10.4.5. South Korea
10.4.6. Australia
10.4.7. New Zealand
10.5. Latin America
10.5.1. Latin America Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.5.2. Brazil
10.5.3. Mexico
10.6. Middle East & Africa (MEA)
10.6.1. MEA Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.6.2. UAE
10.6.3. South Africa
Chapter 11. Space Launch Services Market - Competitive Landscape
11.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
11.2. Company Categorization
11.3. Participant’s Overview
11.4. Financial Performance
11.5. Product Benchmarking
11.6. Company Market Positioning
11.7. Company Market Share Analysis, 2022
11.8. Company Heat Map Analysis
11.9. Strategy Mapping
11.9.1. Expansion/Divestiture
11.9.2. Collaborations/Partnerships
11.9.3. New Product Launches
11.9.4. Contract
11.10. Company Profiles
11.10.1. SpaceX
11.10.1.1. Participant’s Overview
11.10.1.2. Financial Performance
11.10.1.3. Product Benchmarking
11.10.1.4. Recent Developments
11.10.2. Blue Origin
11.10.2.1. Participant’s Overview
11.10.2.2. Financial Performance
11.10.2.3. Product Benchmarking
11.10.2.4. Recent Developments
11.10.3. Virgin Galactic
11.10.3.1. Participant’s Overview
11.10.3.2. Financial Performance
11.10.3.3. Product Benchmarking
11.10.3.4. Recent Developments
11.10.4. Rocket Lab
11.10.4.1. Participant’s Overview
11.10.4.2. Financial Performance
11.10.4.3. Product Benchmarking
11.10.4.4. Recent Developments
11.10.5. United Launch Alliance
11.10.5.1. Participant’s Overview
11.10.5.2. Financial Performance
11.10.5.3. Product Benchmarking
11.10.5.4. Recent Developments
11.10.6. Arianespace
11.10.6.1. Participant’s Overview
11.10.6.2. Financial Performance
11.10.6.3. Product Benchmarking
11.10.6.4. Recent Developments
11.10.7. China Aerospace Science and Technology Corporation
11.10.7.1. Participant’s Overview
11.10.7.2. Financial Performance
11.10.7.3. Product Benchmarking
11.10.7.4. Recent Developments
11.10.8. Mitsubishi Heavy Industries
11.10.8.1. Participant’s Overview
11.10.8.2. Financial Performance
11.10.8.3. Product Benchmarking
11.10.8.4. Recent Developments
11.10.9. Eurockot Launch Services
11.10.9.1. Participant’s Overview
11.10.9.2. Financial Performance
11.10.9.3. Product Benchmarking
11.10.9.4. Recent Developments
11.10.10. Northrop Grumman
11.10.10.1. Participant’s Overview
11.10.10.2. Financial Performance
11.10.10.3. Product Benchmarking
11.10.10.4. Recent Developments
11.10.11. ExPace
11.10.11.1. Participant’s Overview
11.10.11.2. Financial Performance
11.10.11.3. Product Benchmarking
11.10.11.4. Recent Developments
11.10.12. Firefly Aerospace
11.10.12.1. Participant’s Overview
11.10.12.2. Financial Performance
11.10.12.3. Product Benchmarking
11.10.12.4. Recent Developments
11.10.13. Relativity Space
11.10.13.1. Participant’s Overview
11.10.13.2. Financial Performance
11.10.13.3. Product Benchmarking
11.10.13.4. Recent Developments
11.10.14. Orbital ATK
11.10.14.1. Participant’s Overview
11.10.14.2. Financial Performance
11.10.14.3. Product Benchmarking
11.10.14.4. Recent Developments
11.10.15. International Launch Services
11.10.15.1. Participant’s Overview
11.10.15.2. Financial Performance
11.10.15.3. Product Benchmarking
11.10.15.4. Recent Developments
11.10.16. Antrix Corporation
11.10.16.1. Participant’s Overview
11.10.16.2. Financial Performance
11.10.16.3. Product Benchmarking
11.10.16.4. Recent Developments
11.10.17. Vector Launch
11.10.17.1. Participant’s Overview
11.10.17.2. Financial Performance
11.10.17.3. Product Benchmarking
11.10.17.4. Recent Developments
11.10.18. Spaceflight Industries
11.10.18.1. Participant’s Overview
11.10.18.2. Financial Performance
11.10.18.3. Product Benchmarking
11.10.18.4. Recent Developments
11.10.19. ISRO
11.10.19.1. Participant’s Overview
11.10.19.2. Financial Performance
11.10.19.3. Product Benchmarking
11.10.19.4. Recent Developments
11.10.20. NASA
11.10.20.1. Participant’s Overview
11.10.20.2. Financial Performance
11.10.20.3. Product Benchmarking
11.10.20.4. Recent Developments
11.10.21. Virgin Orbit
11.10.21.1. Participant’s Overview
11.10.21.2. Financial Performance
11.10.21.3. Product Benchmarking
11.10.21.4. Recent Developments
11.10.22. Boeing
11.10.22.1. Participant’s Overview
11.10.22.2. Financial Performance
11.10.22.3. Product Benchmarking
11.10.22.4. Recent Developments

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Space Launch Services Market Growth & Trends

The global space launch services market size is expected to reach USD 41.31 billion by 2030 and is projected to grow at a CAGR of 14.6% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The space industry has undergone a remarkable transformation during the past years, marked by an exponential increase in the demand for launch services. It plays a pivotal role in enabling various missions such as satellite deployment, scientific research, human spaceflight, and exploration of distant celestial bodies. Primarily, the rising demand for satellite-based applications, including communication, earth observation, and navigation, has fueled the need for frequent satellite launches. The deployment of constellations of small satellites for various purposes, such as broadband internet coverage and remote sensing, has further bolstered the demand for cost-effective and responsive launches.

Additionally, the commercialization of space, with private companies venturing into space exploration, satellite launches, and tourism, has opened new avenues for space exploration providers. Technological advancements have been instrumental in driving the growth of the space industry market. Reusable rocket technology has emerged as a game changer, allowing significant cost reductions in space launches. Companies like SpaceX have successfully developed reusable rockets, enabling them to recover and refurbish significant components, reducing overall launch costs. Furthermore, the miniaturization of satellites and the advent of small satellite launchers have revolutionized the industry. These smaller launch vehicles offer flexible and affordable access to space for small satellites, enabling a wide range of applications.

The space launch market is highly competitive, with established players and emerging entrants vying for a larger market share. Traditional aerospace giants like SpaceX, United Launch Alliance, and Arianespace dominate the market with their proven records and established customer base. However, new players such as Blue Origin and Rocket Lab have disrupted the market with innovative approaches and competitive pricing. Collaborations and partnerships between space agencies, governments, and private companies have become increasingly common. Public-private partnerships have enabled sharing of resources, knowledge, and infrastructure, leading to accelerated market growth. Moreover, international cooperation in space exploration, exemplified by initiatives like the International Space Station and lunar exploration programs, has created new opportunities for space launch service providers.

Space Launch Services Market Report Highlights

• Satellites play a crucial role in a wide range of applications and services that are essential to contemporary society. From facilitating global communication networks and enabling weather forecasting to supporting disaster management and precision navigation systems, satellites serve as vital components in providing crucial data and connectivity infrastructure

• The small launch vehicle is being used for various applications such as earth observation, communication, and satellite constellations has led to a rise in the demand for small launch vehicles

• The commercial end-use accounted for the largest market revenue share in 2023 due to the increasing demand for satellite-based services that can be attributed to the growing need for high-speed internet connectivity, which has led to the deployment of communication satellites in orbit

• The North American region has experienced significant growth in the market due to increasing demand for satellite-based services, and advancements in technology have been the key drivers of the growth. The commercial sector has been a major contributor to the growth of space launch services in North America

• In November 2023, United Launch Alliance launched its first mission in collaboration with Amazon. This initial launch is the first step in support of deployment of Amazon’s initiative to provide fast, affordable broadband service to unserved and underserved communities around the world



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Information Procurement
1.3.1. Information analysis
1.3.2. Market formulation & data visualization
1.3.3. Data validation & publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List to Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Space Launch Services Market Snapshot
2.2. Space Launch Services Market- Segment Snapshot (1/3)
2.3. Space Launch Services Market- Segment Snapshot (2/3)
2.4. Space Launch Services Market- Segment Snapshot (3/3)
2.5. Space Launch Services Market- Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Space Launch Services Market - Industry Outlook
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s analysis
3.4.2. Macroeconomic analysis
3.5. Space Launch Services Market Technology Trends
Chapter 4. Space Launch Services Market: Service Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Service Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
4.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Service Type (USD Million)
4.2.1. Pre-Launch
4.2.2. Post-Launch
Chapter 5. Space Launch Services Market: Payload Estimates & Trend Analysis
5.1. Payload Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Payload (USD Million)
5.2.1. Satellite
5.2.2. Cargo
5.2.3. Human Spaceflight
5.2.4. Space Probe
Chapter 6. Space Launch Services Market: Launch Platform Estimates & Trend Analysis
6.1. Launch Platform Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Launch Platform (USD Million)
6.2.1. Land
6.2.2. Air
6.2.3. Sea
Chapter 7. Space Launch Services Market: Launch Type Estimates & Trend Analysis
7.1. Launch Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Launch Type (USD Million)
7.2.1. Re-Usable
7.2.2. Single-Use
Chapter 8. Space Launch Services Market: Launch Vehicle Estimates & Trend Analysis
8.1. Launch Vehicle Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
8.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By Launch Vehicle (USD Million)
8.2.1. Small Launch Vehicle
8.2.2. Medium to Heavy Launch Vehicle
Chapter 9. Space Launch Services Market: End-use Estimates & Trend Analysis
9.1. End-use Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
9.2. Space Launch Services Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Million)
9.2.1. Government
9.2.2. Military
9.2.3. Commercial
Chapter 10. Regional Estimates & Trend Analysis
10.1. Space Launch Services Market by Region, 2023 & 2030
10.2. North America
10.2.1. North America Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.2.2. U.S.
10.2.3. Canada
10.3. Europe
10.3.1. Europe Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.3.2. UK
10.3.3. Germany
10.3.4. France
10.3.5. Italy
10.3.6. Spain
10.4. Asia Pacific
10.4.1. Asia Pacific Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.4.2. China
10.4.3. Japan
10.4.4. India
10.4.5. South Korea
10.4.6. Australia
10.4.7. New Zealand
10.5. Latin America
10.5.1. Latin America Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.5.2. Brazil
10.5.3. Mexico
10.6. Middle East & Africa (MEA)
10.6.1. MEA Space Launch Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
10.6.2. UAE
10.6.3. South Africa
Chapter 11. Space Launch Services Market - Competitive Landscape
11.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
11.2. Company Categorization
11.3. Participant’s Overview
11.4. Financial Performance
11.5. Product Benchmarking
11.6. Company Market Positioning
11.7. Company Market Share Analysis, 2022
11.8. Company Heat Map Analysis
11.9. Strategy Mapping
11.9.1. Expansion/Divestiture
11.9.2. Collaborations/Partnerships
11.9.3. New Product Launches
11.9.4. Contract
11.10. Company Profiles
11.10.1. SpaceX
11.10.1.1. Participant’s Overview
11.10.1.2. Financial Performance
11.10.1.3. Product Benchmarking
11.10.1.4. Recent Developments
11.10.2. Blue Origin
11.10.2.1. Participant’s Overview
11.10.2.2. Financial Performance
11.10.2.3. Product Benchmarking
11.10.2.4. Recent Developments
11.10.3. Virgin Galactic
11.10.3.1. Participant’s Overview
11.10.3.2. Financial Performance
11.10.3.3. Product Benchmarking
11.10.3.4. Recent Developments
11.10.4. Rocket Lab
11.10.4.1. Participant’s Overview
11.10.4.2. Financial Performance
11.10.4.3. Product Benchmarking
11.10.4.4. Recent Developments
11.10.5. United Launch Alliance
11.10.5.1. Participant’s Overview
11.10.5.2. Financial Performance
11.10.5.3. Product Benchmarking
11.10.5.4. Recent Developments
11.10.6. Arianespace
11.10.6.1. Participant’s Overview
11.10.6.2. Financial Performance
11.10.6.3. Product Benchmarking
11.10.6.4. Recent Developments
11.10.7. China Aerospace Science and Technology Corporation
11.10.7.1. Participant’s Overview
11.10.7.2. Financial Performance
11.10.7.3. Product Benchmarking
11.10.7.4. Recent Developments
11.10.8. Mitsubishi Heavy Industries
11.10.8.1. Participant’s Overview
11.10.8.2. Financial Performance
11.10.8.3. Product Benchmarking
11.10.8.4. Recent Developments
11.10.9. Eurockot Launch Services
11.10.9.1. Participant’s Overview
11.10.9.2. Financial Performance
11.10.9.3. Product Benchmarking
11.10.9.4. Recent Developments
11.10.10. Northrop Grumman
11.10.10.1. Participant’s Overview
11.10.10.2. Financial Performance
11.10.10.3. Product Benchmarking
11.10.10.4. Recent Developments
11.10.11. ExPace
11.10.11.1. Participant’s Overview
11.10.11.2. Financial Performance
11.10.11.3. Product Benchmarking
11.10.11.4. Recent Developments
11.10.12. Firefly Aerospace
11.10.12.1. Participant’s Overview
11.10.12.2. Financial Performance
11.10.12.3. Product Benchmarking
11.10.12.4. Recent Developments
11.10.13. Relativity Space
11.10.13.1. Participant’s Overview
11.10.13.2. Financial Performance
11.10.13.3. Product Benchmarking
11.10.13.4. Recent Developments
11.10.14. Orbital ATK
11.10.14.1. Participant’s Overview
11.10.14.2. Financial Performance
11.10.14.3. Product Benchmarking
11.10.14.4. Recent Developments
11.10.15. International Launch Services
11.10.15.1. Participant’s Overview
11.10.15.2. Financial Performance
11.10.15.3. Product Benchmarking
11.10.15.4. Recent Developments
11.10.16. Antrix Corporation
11.10.16.1. Participant’s Overview
11.10.16.2. Financial Performance
11.10.16.3. Product Benchmarking
11.10.16.4. Recent Developments
11.10.17. Vector Launch
11.10.17.1. Participant’s Overview
11.10.17.2. Financial Performance
11.10.17.3. Product Benchmarking
11.10.17.4. Recent Developments
11.10.18. Spaceflight Industries
11.10.18.1. Participant’s Overview
11.10.18.2. Financial Performance
11.10.18.3. Product Benchmarking
11.10.18.4. Recent Developments
11.10.19. ISRO
11.10.19.1. Participant’s Overview
11.10.19.2. Financial Performance
11.10.19.3. Product Benchmarking
11.10.19.4. Recent Developments
11.10.20. NASA
11.10.20.1. Participant’s Overview
11.10.20.2. Financial Performance
11.10.20.3. Product Benchmarking
11.10.20.4. Recent Developments
11.10.21. Virgin Orbit
11.10.21.1. Participant’s Overview
11.10.21.2. Financial Performance
11.10.21.3. Product Benchmarking
11.10.21.4. Recent Developments
11.10.22. Boeing
11.10.22.1. Participant’s Overview
11.10.22.2. Financial Performance
11.10.22.3. Product Benchmarking
11.10.22.4. Recent Developments

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Grand View Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る