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メキシコのスーパーアプリ市場規模、シェア、動向分析レポート:アプリケーション別、エンドユーザー別(企業、消費者)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Mexico Super Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application, By End-user (Businesses, Consumers), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

メキシコのスーパーアプリ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、メキシコのスーパーアプリ市場規模は2030年までに102億7000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年まで... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年2月6日 US$4,950
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88 英語

1-3営業日


 

サマリー

メキシコのスーパーアプリ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、メキシコのスーパーアプリ市場規模は2030年までに102億7000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は27.8%と予測されている。同市場は、新サービスの導入、提携、技術革新によって進化を続けると予想される。市場の今後の動きは、消費者行動、規制の動向、ハイテク業界の世界的な動向の影響を受ける可能性が高い。

メキシコのスーパーアプリ市場は、現地の規制の枠組みの中で運営されている。特に金融や交通などの分野における規制の遵守は、これらのプラットフォームにとって重要な検討事項である。規制環境は、スーパーアプリの拡大・運営戦略に影響を与える可能性がある。

メキシコにおける電子商取引の人気は衰える気配がない。メキシコの個人は、デジタル・プラットフォームを利用し、オンラインで買い物をする人が増えている。オンラインで買い物をする人が増えるにつれ、利便性のために、単一のプラットフォーム内でEコマースやデジタル決済を含む幅広いサービスにアクセスできるスーパーアプリを好むようになると予想される。Eコマースの重要性を認識したメキシコのスーパーアプリ開発者は、ユーザーが異なるアプリを切り替えることなく、様々な小売業者の商品を閲覧・購入し、オンラインで決済できるよう、オンラインショッピング機能をプラットフォームに統合する動きが加速している。このように、シームレスなEコマース体験を提供することで、スーパーアプリは利便性と効率性を重視するユーザーを積極的に惹きつけ、囲い込んでいる。

メキシコのスーパーアプリ市場レポートハイライト

- アプリケーション別では、ソーシャルメディア&メッセージング分野が2023年に27%の最大売上シェアで市場をリード。

- エンドユーザー別では、消費者向け分野が予測期間中に最も速いCAGRで成長する見込み

- 例えば、2023年8月、PicPay Instituiçao de Paço S/Aは投資専門の新事業部門を発足させたと発表した。この新事業部門をサポートするため、同社はまた、不動産および農業関連事業信用状(LCIおよびLCA)、第三者が発行する銀行預金証書(CDB)を含む新しい債券商品を、事前および事後の固定形式で、アプリ上で開始した。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章.メキシコのスーパーアプリ市場の変数、動向、範囲
3.1.市場紹介/ライン展望
3.2.市場規模および成長見通し(10億米ドル)
3.3.産業バリューチェーン分析
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.市場促進要因分析
3.4.1.1.スマートフォンの普及と高速インターネット網の整備
3.4.1.2.電子商取引の普及
3.4.2.市場阻害要因分析
3.4.2.1.データセキュリティとプライバシー保護に対する懸念の高まり
3.4.2.2.スーパーアプリ開発の高コスト
3.4.3.業界のビジネスチャンス
3.4.4.業界の課題
3.5.メキシコのスーパーアプリ市場分析ツール
3.5.1.ポーター分析
3.5.1.1.サプライヤーの交渉力
3.5.1.2.買い手の交渉力
3.5.1.3.代替の脅威
3.5.1.4.新規参入による脅威
3.5.1.5.競争上のライバル
3.5.2.PESTEL分析
3.5.2.1.政治情勢
3.5.2.2.経済・社会情勢
3.5.2.3.技術的ランドスケープ
3.5.2.4.環境的ランドスケープ
3.5.2.5.法的景観
3.5.3.収入源分析
3.5.4.マーケティング収入分析
3.5.5.規制と政策環境
3.5.5.1.メキシコのスーパーアプリ市場に関連する立法措置と公共政策の分析
3.5.5.1.1.データプライバシーと収集要件
3.5.5.1.2.知的財産権
3.5.5.1.3.消費者保護法
3.5.5.1.4.迷惑メール防止法
3.5.5.1.5.業界特有の要件
3.5.5.1.6.税制改革
3.5.5.2.カナダ銀行協会(CNBV)の分析とスーパーアプリの成長機会
3.5.5.3.リスク評価
3.5.5.3.1.競合他社に対する顧客経験と苦情の分析
3.5.5.3.2.法的苦情や論争の分析と事例
3.5.5.3.3.セキュリティ対策の評価と、それが利用者の信頼生成・喪失に与える影響
第4章.メキシコのスーパーアプリ市場-メキシコ中央銀行と世界経済政策の分析
4.1.メキシコにおけるスーパーアプリの成長を助け、脅威となるメキシコ中央銀行のイニシアチブの定性的分析
4.1.1.デジタル決済システムの導入促進
4.1.2.規制の枠組みと政策によるモバイルバンキング
4.1.3.デジタル化と金融包摂
4.2.メキシコにおけるスーパーアプリの成長を助け、脅威となる国際金融・銀行政策の質的分析
4.2.1.世界のデジタル変革
4.2.2.スマートフォンの普及
4.2.3.国境を越えた投資とパートナーシップ
4.2.4.デジタル決済の進化
4.2.5.世界の電子商取引ブーム
第5章.メキシコのスーパーアプリ市場アプリケーションの推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.メキシコのスーパーアプリ市場アプリケーション動向分析、10億米ドル、2023年および2030年
5.3.金融サービス
5.3.1.金融サービス市場の収益予測および予測、2017年~2030年(10億米ドル)
5.4.輸送・物流サービス
5.4.1.運輸・物流サービス市場の売上高推計と予測、2017~2030年(10億米ドル)
5.5.電子商取引
5.5.1.電子商取引市場の収益予測および予測、2017年~2030年(10億米ドル)
5.6.ソーシャルメディアとメッセージング
5.6.1.ソーシャルメディア&メッセージング市場の売上高推計と予測、2017~2030年(10億米ドル)
5.7.その他
5.7.1.その他市場の収益予測および予測、2017年~2030年(10億米ドル)
第6章.メキシコのスーパーアプリ市場エンドユーザーの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.メキシコのスーパーアプリ市場エンドユーザーの動向分析、10億米ドル、2023年および2030年
6.3.事業分野
6.3.1.ビジネス市場の収益予測および予測、2017年~2030年(10億米ドル)
6.4.消費者
6.4.1.消費者市場の売上高推計と予測、2017年~2030年(USD Billion)
6.4.2.メキシコのスーパーアプリ市場の年齢別推計と予測 (百万米ドル)
6.4.2.1.18歳未満
6.4.2.2.18~25歳
6.4.2.3.26~34歳
6.4.2.4.35~50歳
6.4.2.5.50歳以上
6.4.3.メキシコのスーパーアプリ市場の推定と予測:男女別 (USD Million)4
6.4.3.1.男性
6.4.3.2.女性
第7章.競合の状況
7.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
7.2.企業の分類
7.3.企業の市場ポジショニング
7.4.企業の市場シェア分析
7.5.企業ヒートマップ分析
7.6.戦略マッピング
7.6.1.事業拡大
7.6.2.合併と買収
7.6.3.パートナーシップと提携
7.6.4.新製品の上市
7.6.5.研究開発
7.7.企業プロフィール
7.7.1.ラッピ
7.7.1.1.参加企業の概要
7.7.1.2.業績
7.7.1.3.製品ベンチマーク
7.7.1.4.最近の動向
7.7.2.バズ・スペラップ社
7.7.2.1.参加企業の概要
7.7.2.2.財務実績
7.7.2.3.製品ベンチマーク
7.7.2.4.最近の動向
7.7.3.アントグループ
7.7.3.1.参加企業の概要
7.7.3.2.業績
7.7.3.3.製品ベンチマーク
7.7.3.4.最近の動向
7.7.4.LINEプラス株式会社
7.7.4.1.参加企業の概要
7.7.4.2.業績
7.7.4.3.製品ベンチマーク
7.7.4.4.最近の動向
7.7.5.カカオ
7.7.5.1.参加企業の概要
7.7.5.2.業績
7.7.5.3.製品ベンチマーク
7.7.5.4.最近の動向
7.7.6.テンセントホールディングス
7.7.6.1.参加企業の概要
7.7.6.2.業績
7.7.6.3.製品ベンチマーク
7.7.6.4.最近の動向
7.7.7.メルカド・リーブルSRL
7.7.7.1.参加企業の概要
7.7.7.2.財務実績
7.7.7.3.製品ベンチマーク
7.7.7.4.最近の動向
7.7.8.メルケオSAS
7.7.8.1.参加企業の概要
7.7.8.2.業績
7.7.8.3.製品ベンチマーク
7.7.8.4.最近の動向
7.7.9.バンコ・インテルS.A.
7.7.9.1.参加企業の概要
7.7.9.2.財務実績
7.7.9.3.製品ベンチマーク
7.7.9.4.最近の動向
7.7.10.メタ
7.7.10.1.参加者の概要
7.7.10.2.財務パフォーマンス
7.7.10.3.製品ベンチマーク
7.7.10.4.最近の動向
7.7.11.レボリュート
7.7.11.1.参加者の概要
7.7.11.2.財務実績
7.7.11.3.製品ベンチマーク
7.7.11.4.最近の動向
7.7.12.PicPay Instituição de Paço S/A
7.7.12.1.参加者の概要
7.7.12.2.財務実績
7.7.12.3.製品ベンチマーク
7.7.12.4.最近の動向
7.7.13.ヤミー
7.7.13.1.参加企業の概要
7.7.13.2.業績
7.7.13.3.製品ベンチマーク
7.7.13.4.最近の動向

 

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Summary

Mexico Super Apps Market Growth & Trends

The Mexico super apps market size is anticipated to reach USD 10.27 billion by 2030 and is projected to grow at a CAGR of 27.8% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to continue evolving with the introduction of new services, partnerships, and technological innovations. The market's future dynamics will likely be influenced by consumer behavior, regulatory developments, and global trends in the tech industry.

The super apps market in Mexico operates within the framework of local regulations. Compliance with regulations, especially in sectors like finance and transportation, is a key consideration for these platforms. The regulatory environment can impact the expansion and operation strategies of super apps.

The popularity of e-commerce in Mexico shows no signs of abating. The number of Mexican individuals engaging with digital platforms and shopping online is growing. As more people shop online, they are expected to prefer super apps to access a wide range of services, including e-commerce and digital payments, within a single platform for the sake of convenience. Having recognized the importance of e-commerce, developers of super apps in Mexico are increasingly integrating online shopping capabilities into their platforms to allow users to browse and purchase products from various retailers and make payments online without having to switch between different apps. As such, by providing a seamless e-commerce experience, super apps are aggressively attracting and retaining users valuing convenience and efficiency.

Mexico Super Apps Market Report Highlights

• Based on the application, The social media & messaging segment led the market with the largest revenue share of 27% in 2023, owing growing trend of social media use

• Based on the end-user, the consumer segment is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period

• For instance, in August 2023, PicPay Instituiçao de Paço S/A announced that it inaugurated a new business unit dedicated to investments. To support this new business unit, the company also launched new fixed-income products on its app, including Real Estate and Agribusiness Credit Letters (LCIs and LCAs) as well as Bank Deposit Certificates (CDBs) issued by third parties, both in pre-and post-fixed formats



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Mexico Super Apps Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Drivers Analysis
3.4.1.1. Proliferation of smartphone and rollout of high-speed internet networks
3.4.1.2. Growing popularity of e-commerce
3.4.2. Market Restraints Analysis
3.4.2.1. Growing concerns over data security and privacy protection
3.4.2.2. High Cost of Super App Development
3.4.3. Industry Opportunities
3.4.4. Industry Challenges
3.5. Mexico Super Apps Market Analysis Tools
3.5.1. Porter’s Analysis
3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
3.5.1.3. Threats of substitution
3.5.1.4. Threats from new entrants
3.5.1.5. Competitive rivalry
3.5.2. PESTEL Analysis
3.5.2.1. Political landscape
3.5.2.2. Economic and Social landscape
3.5.2.3. Technological landscape
3.5.2.4. Environmental landscape
3.5.2.5. Legal landscape
3.5.3. Income stream analysis
3.5.4. Marketing revenue analysis
3.5.5. Regulations and policy environment
3.5.5.1. Analysis of legislative measures and public policies pertaining to the Mexico super apps market
3.5.5.1.1. Data privacy and collection requirements
3.5.5.1.2. Intellectual property rights
3.5.5.1.3. Consumer protection laws
3.5.5.1.4. Anti-spam laws
3.5.5.1.5. Industry-specific requirements
3.5.5.1.6. Tax reforms
3.5.5.2. Analysis of Comisión Nacional Bancaria Y De Valores (CNBV) and super apps growth opportunities
3.5.5.3. Risk assessment
3.5.5.3.1. Analysis of customer experience and complaints against competitors
3.5.5.3.2. Analysis and instances of legal complaints and controversies
3.5.5.3.3. Assessment of security measures and their impact on trust generation or erosion among users
Chapter 4. Mexico Super Apps Market - Analysis of Mexico Central Bank and Global Economic Policies
4.1. Qualitative Analysis of Mexico Central Bank Initiatives Aiding and Posing a Threat to Super Apps Growth in Mexico
4.1.1. Encouraging The Adoption of Digital Payment Systems
4.1.2. Mobile Banking Through Regulatory Frameworks and Policies
4.1.3. Digitalization And Financial Inclusion
4.2. Qualitative Analysis of International Financial and Banking Policies Aiding and Posing a Threat to Super Apps Growth in Mexico
4.2.1. Global Digital Transformation
4.2.2. Increasing Smartphone Penetration
4.2.3. Cross-Border Investments and Partnerships
4.2.4. Digital Payments Evolution
4.2.5. Global E-Commerce Boom
Chapter 5. Mexico Super Apps Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Mexico Super Apps Market: Application Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
5.3. Financial Services
5.3.1. Financial Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
5.4. Transportation & Logistics Services
5.4.1. Transportation & Logistics Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
5.5. E-commerce
5.5.1. E-commerce Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
5.6. Social Media & Messaging
5.6.1. Social Media & Messaging Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
5.7. Others
5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. Mexico Super Apps Market: End User Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. Mexico Super Apps Market: End User Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
6.3. Businesses
6.3.1. Businesses Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
6.4. Consumers
6.4.1. Consumers Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
6.4.2. Mexico Super Apps Market Estimates & Forecast, By Age (USD Million)
6.4.2.1. Below 18 years
6.4.2.2. 18 - 25 years
6.4.2.3. 26 - 34 years
6.4.2.4. 35 - 50 years
6.4.2.5. Above 50 years
6.4.3. Mexico Super Apps Market Estimates & Forecast, By Gender (USD Million)4
6.4.3.1. Male
6.4.3.2. Female
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Company Market Positioning
7.4. Company Market Share Analysis
7.5. Company Heat Map Analysis
7.6. Strategy Mapping
7.6.1. Expansion
7.6.2. Mergers & Acquisition
7.6.3. Partnerships & Collaborations
7.6.4. New Product Launches
7.6.5. Research And Development
7.7. Company Profiles
7.7.1. Rappi Inc.
7.7.1.1. Participant’s Overview
7.7.1.2. Financial Performance
7.7.1.3. Product Benchmarking
7.7.1.4. Recent Developments
7.7.2. Baz Súperapp, SA de CV
7.7.2.1. Participant’s Overview
7.7.2.2. Financial Performance
7.7.2.3. Product Benchmarking
7.7.2.4. Recent Developments
7.7.3. Ant Group Co., Ltd.
7.7.3.1. Participant’s Overview
7.7.3.2. Financial Performance
7.7.3.3. Product Benchmarking
7.7.3.4. Recent Developments
7.7.4. LINE Plus Corporation
7.7.4.1. Participant’s Overview
7.7.4.2. Financial Performance
7.7.4.3. Product Benchmarking
7.7.4.4. Recent Developments
7.7.5. Kakao Corp
7.7.5.1. Participant’s Overview
7.7.5.2. Financial Performance
7.7.5.3. Product Benchmarking
7.7.5.4. Recent Developments
7.7.6. Tencent Holdings Ltd.
7.7.6.1. Participant’s Overview
7.7.6.2. Financial Performance
7.7.6.3. Product Benchmarking
7.7.6.4. Recent Developments
7.7.7. MercadoLibre SRL
7.7.7.1. Participant’s Overview
7.7.7.2. Financial Performance
7.7.7.3. Product Benchmarking
7.7.7.4. Recent Developments
7.7.8. Merqueo SAS
7.7.8.1. Participant’s Overview
7.7.8.2. Financial Performance
7.7.8.3. Product Benchmarking
7.7.8.4. Recent Developments
7.7.9. Banco Inter S.A.
7.7.9.1. Participant’s Overview
7.7.9.2. Financial Performance
7.7.9.3. Product Benchmarking
7.7.9.4. Recent Developments
7.7.10. Meta
7.7.10.1. Participant’s Overview
7.7.10.2. Financial Performance
7.7.10.3. Product Benchmarking
7.7.10.4. Recent Developments
7.7.11. Revolut Ltd.
7.7.11.1. Participant’s Overview
7.7.11.2. Financial Performance
7.7.11.3. Product Benchmarking
7.7.11.4. Recent Developments
7.7.12. PicPay Instituição de Paço S/A
7.7.12.1. Participant’s Overview
7.7.12.2. Financial Performance
7.7.12.3. Product Benchmarking
7.7.12.4. Recent Developments
7.7.13. Yummy Inc.
7.7.13.1. Participant’s Overview
7.7.13.2. Financial Performance
7.7.13.3. Product Benchmarking
7.7.13.4. Recent Developments

 

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