世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

音楽ストリーミング市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:サービス別(オンデマンドストリーミング、ライブストリーミング)、プラットフォーム別(アプリ、ブラウザ)、エンドユース別(商用、個人)、コンテンツタイプ別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Music Streaming Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service (On-demand Streaming, Live Streaming), By Platform (Apps, Browsers), By End-use (Commercial, Individual), By Content Type, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

音楽ストリーミング市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の音楽ストリーミング市場規模は2030年までに1030億7000万米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は14... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年7月18日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
130 英語

本レポートは受注生産のため、5営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

音楽ストリーミング市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の音楽ストリーミング市場規模は2030年までに1030億7000万米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は14.4%で成長すると予測されている。市場成長の背景には、音楽ストリーミングプラットフォームの人気上昇と個人の可処分所得の増加がある。消費者が要件に応じてサービスを選択できるよう、無料トライアルオプションと有料サブスクリプションを提供することで二重収益モデルを導入する傾向が、市場成長をさらに促進している。さらに、広告のない体験やオフラインでのリスニング機能など、さまざまな利点がある。

主要プレーヤーによるこうした新たなトレンドは、市場の拡大を刺激すると予想される。さらに、各社がタブレットやスマートフォンなどのポータブル機器でのシームレスな音楽ストリーミングを容易にするユーザーフレンドリーなアプリケーションの開発に注力しているため、クラウドベースの音楽の人気が大幅に上昇している。音楽ストリーミング・プラットフォームにクラウド要素を統合することで、企業は複数のデバイスにまたがるストリーミングや効率的なストレージ利用などの利点を提供し、サービスを強化することができる。

主要企業は、多くの顧客層にサービスを提供し、業界における足場を固めるため、新製品や新サービスの立ち上げに注力している。例えば、2023年5月、SoundCloud Global Limited & Co.KGは、音楽ライセンス・パートナー企業であるMerlin Limitedと提携した。この提携は、マーリンのメンバーや提携アーティストをサポートし、サウンドクラウドのFPR(Fan-Powered Royalties)モデルに積極的に参加できるようにすることを目的としている。FPRを導入することで、同社は、アーティストが独自のファン層にアピールする楽曲に基づくロイヤリティを確実に得ることができるよう、ユーザー中心のアプローチを優先することを目指している。主要企業によるこのような動きは、今後数年間、市場全体の成長を増大させると予想される。

音楽ストリーミング市場レポートハイライト

- ライブストリーミングサービス分野は、予測期間中に15.7%という最速のCAGRを記録すると予想される。これは、ライブビデオの人気が高まり、アーティストがソーシャルメディアウェブサイトでライブストリーミングを行うようになったためである。

- アプリケーションプラットフォーム分野は、ブラウザよりもアプリで簡単にアクセスできることが好まれるため、2022年に86.4%の最大売上シェアを占める

- コンテンツタイプ別では、動画セグメントが予測期間中15.4%のCAGRで最速の成長が見込まれている。OTT(Over-the-Top)プラットフォームへの需要が世界的に高まっていることが、同分野の成長の原動力となっている。

- 音楽を日常生活に取り入れる習慣を持つ若い世代のライフスタイルの変化により、個人向けエンドユースセグメントは2022年に63.2%の最大の売上シェアを占めた。

- 中東・アフリカは、2023年から2030年までのCAGRが17.5%で、最も急成長する地域市場になると予測される。インターネット普及率の上昇とともに、スマートフォンの普及がこの地域の成長を牽引している。

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope and Assumptions
1.4.1 List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.1.1 Internet proliferation and penetration of smart devices
3.3.1.2. Integration of the state-of-the-art technologies into music streaming platforms
3.3.1.3. Availability of regional content on digital platforms
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.2.1. Complex government regulatory framework and licensing regimes
3.3.2.2. Threat from pirated channels
3.3.3 Market Challenges
3.3.4 Market Opportunities
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
Chapter 4. Service Estimates & Trend Analysis
4.1 Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Service (USD Billion)
4.2.1 On - demand Streaming
4.2.2 Live Streaming
Chapter 5. Platform Estimates & Trend Analysis
5.1 Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Billion)
5.2.1 Apps
5.2.2 Browsers
Chapter 6. Content Type Estimates & Trend Analysis
6.1 Content Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Content Type (USD Billion)
6.2.1 Audio
6.2.2 Video
Chapter 7. End-use Estimates & Trend Analysis
7.1 End-use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Billion)
7.2.1 Individual
7.2.2 Commercial
Chapter 8. Regional Estimates & Trend Analysis
8.1 Music Streaming Market by Region, 2022 & 2030
8.2 North America
8.2.1 North America Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.2.2 U.S.
8.2.2.1 U.S. Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.2.3 Canada
8.2.3.1 Canada Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3 Europe
8.3.1 Europe Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.2 Germany
8.3.2.1 Germany Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.3 UK
8.3.3.1 UK Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.4 France
8.3.4.1 France Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.5 Italy
8.3.5.1 Italy Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.6 Spain
8.3.6.1 Spain Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4 Asia Pacific
8.4.1 Asia Pacific Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.2 China
8.4.2.1 China Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.3 Japan
8.4.3.1 Japan Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.4 India
8.4.4.1 India Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.5 South Korea
8.4.5.1 South Korea Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5 Latin America
8.5.1 Latin America Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5.2 Brazil
8.5.2.1 Brazil Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5.3 Mexico
8.5.3.1 Mexico Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6 Middle East & Africa (MEA)
8.6.1 MEA Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6.2 South Africa
8.6.2.1 South Africa Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6.3 UAE
8.6.3.1 UAE Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 9. Music Streaming Market - Competitive Landscape
9.1 Key Market Participants
9.1.1 Spotify AB
9.1.2 Apple, Inc.
9.1.3 Amazon.com, Inc.
9.1.4 Google LLC
9.1.5 Deezer SA
9.1.6 Pandora Media, Inc.
9.1.7 Tencent Music Entertainment Group
9.1.8 Tidal
9.1.9 SoundCloud Global Limited & Co. KG
9.1.10 iHeartMedia, Inc.
9.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.3 Company Categorization
9.4 Participant’s Overview
9.5 Financial Performance
9.6 Product Benchmarking
9.7 Company Heat Map Analysis
9.8 Key Company Market Share Analysis, 2022
9.9 Strategy Mapping
9.9.1 Partnership
9.9.2 Merger & Acquisition
9.9.3 New Product/Feature Launch
9.9.4 Certifications

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Music Streaming Market Growth & Trends

The global music streaming market size is expected to reach USD 103.07 billion by 2030, growing at a CAGR of 14.4% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth is attributed to the rising popularity of music streaming platforms and the growing disposable income of individuals. The trend of implementing a dual revenue model by providing free trial options and paid subscriptions that help consumers choose their service depending on their requirements is driving the market growth further. In addition, they offer various advantages including an ad-free experience and offline listening capabilities.

These emerging trends by key players are anticipated to stimulate the expansion of the market. Furthermore, there is a significant rise in the popularity of cloud-based music as companies are focused on the development of user-friendly applications that facilitate seamless music streaming on portable devices like tablets and smartphones. Integrating the cloud element into music streaming platforms allows companies to enhance their services by providing advantages, such as streaming across multiple devices and efficient storage utilization, which is expected to drive market growth over the forecast period.

Key companies are focusing on launching new products and offerings to serve the large customer base and strengthen their foothold in the industry. For instance, in May 2023, SoundCloud Global Limited & Co. KG partnered with Merlin Limited, a music licensing partner company. The partnership aimed to support Merlin members and affiliated artists, enabling them to actively engage in SoundCloud’s Fan-Powered Royalties (FPR) model. Through implementing FPR, the company aims to prioritize a user-centric approach that ensures artists get royalties based on the tunes that appeal to their unique fan bases. Such developments by key companies are expected to augment the growth of the overall market in the years to come.

Music Streaming Market Report Highlights

• The live streaming services segment is expected to register the fastest CAGR of 15.7% over the forecast period owing to the increasing popularity of live videos that has encouraged artists to stream live on social media websites

• The application platform segment accounted for the largest revenue share of 86.4% in 2022 owing to the preference for easy accessibility with apps over browsers

• Based on the content type, the video segment is expected to grow at the fastest CAGR of 15.4% over the forecast period. The growing demand for Over-the-Top (OTT) platforms globally is acting as a driver for the segment growth

• The individual end-use segment accounted for the largest revenue share of 63.2% in 2022 due to the changing lifestyles of the younger generations who embrace the habit of incorporating music into their daily routines

• Middle East & Africa is anticipated to emerge as the fastest-growing regional market with a CAGR of 17.5% from 2023 to 2030. The rising trend of smartphone adoption, along with increasing internet penetration, is driving the region’s growth



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope and Assumptions
1.4.1 List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.1.1 Internet proliferation and penetration of smart devices
3.3.1.2. Integration of the state-of-the-art technologies into music streaming platforms
3.3.1.3. Availability of regional content on digital platforms
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.2.1. Complex government regulatory framework and licensing regimes
3.3.2.2. Threat from pirated channels
3.3.3 Market Challenges
3.3.4 Market Opportunities
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
Chapter 4. Service Estimates & Trend Analysis
4.1 Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Service (USD Billion)
4.2.1 On - demand Streaming
4.2.2 Live Streaming
Chapter 5. Platform Estimates & Trend Analysis
5.1 Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Billion)
5.2.1 Apps
5.2.2 Browsers
Chapter 6. Content Type Estimates & Trend Analysis
6.1 Content Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Content Type (USD Billion)
6.2.1 Audio
6.2.2 Video
Chapter 7. End-use Estimates & Trend Analysis
7.1 End-use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Billion)
7.2.1 Individual
7.2.2 Commercial
Chapter 8. Regional Estimates & Trend Analysis
8.1 Music Streaming Market by Region, 2022 & 2030
8.2 North America
8.2.1 North America Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.2.2 U.S.
8.2.2.1 U.S. Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.2.3 Canada
8.2.3.1 Canada Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3 Europe
8.3.1 Europe Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.2 Germany
8.3.2.1 Germany Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.3 UK
8.3.3.1 UK Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.4 France
8.3.4.1 France Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.5 Italy
8.3.5.1 Italy Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.6 Spain
8.3.6.1 Spain Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4 Asia Pacific
8.4.1 Asia Pacific Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.2 China
8.4.2.1 China Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.3 Japan
8.4.3.1 Japan Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.4 India
8.4.4.1 India Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.5 South Korea
8.4.5.1 South Korea Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5 Latin America
8.5.1 Latin America Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5.2 Brazil
8.5.2.1 Brazil Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5.3 Mexico
8.5.3.1 Mexico Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6 Middle East & Africa (MEA)
8.6.1 MEA Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6.2 South Africa
8.6.2.1 South Africa Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6.3 UAE
8.6.3.1 UAE Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 9. Music Streaming Market - Competitive Landscape
9.1 Key Market Participants
9.1.1 Spotify AB
9.1.2 Apple, Inc.
9.1.3 Amazon.com, Inc.
9.1.4 Google LLC
9.1.5 Deezer SA
9.1.6 Pandora Media, Inc.
9.1.7 Tencent Music Entertainment Group
9.1.8 Tidal
9.1.9 SoundCloud Global Limited & Co. KG
9.1.10 iHeartMedia, Inc.
9.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.3 Company Categorization
9.4 Participant’s Overview
9.5 Financial Performance
9.6 Product Benchmarking
9.7 Company Heat Map Analysis
9.8 Key Company Market Share Analysis, 2022
9.9 Strategy Mapping
9.9.1 Partnership
9.9.2 Merger & Acquisition
9.9.3 New Product/Feature Launch
9.9.4 Certifications

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Grand View Research社の次世代技術分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る