米国モバイルMRIサービス市場規模、シェア、動向分析レポート 用途別(神経、心臓血管)、エンドユース別(病院、イメージングセンター)、セグメント別予測、2023年~2030年U.S. Mobile MRI Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Neurological, Cardiovascular), By End-use (Hospitals, Imaging Centers), And Segment Forecasts, 2023 - 2030 米国モバイルMRIサービス市場の成長・動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、米国のモバイルMRIサービス市場規模は2030年までに15億1000万米ドルに達すると予測されています。2023年から20... もっと見る
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サマリー米国モバイルMRIサービス市場の成長・動向Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、米国のモバイルMRIサービス市場規模は2030年までに15億1000万米ドルに達すると予測されています。2023年から2030年までのCAGRは3.1%で拡大すると予測されています。慢性疾患の有病率の増加や、従来の画像診断装置と比較したモバイルMRIサービスの利便性と費用対効果といった要因が挙げられます。移動式MRIは、スキャナー、制御室、時には患者の着替えスペースなどを含む自己完結型の施設である。このスイートは、異なる場所を移動したり、建物に直接取り付けることができる大型トレーラー/バン/トラクターに収容されているため、モバイルユニットと呼ばれる。 移動式MRI施設は、最善の患者ケアを提供するために重要な医療従事者間のコミュニケーションを強化することにより、治療計画を確立するための基盤となり、さまざまな疾患の判定に使用されます。情報は遠隔地からアクセスでき、個人のプライバシーを守るために安全かつ暗号化されているため、患者は結果を受け取るために病院や専門の画像診断施設に出向く必要がない。このように、モバイルMRIが提供する上記のような利点により、この市場は高い成長の可能性を持っています。 患者は、有名な施設のケアと慣れ親しんだ環境の中で、モバイルイメージングスタッフによる迅速かつ効果的な検査を受けることができます。長期療養施設、在宅療養者、老人ホームやリハビリテーションセンター、プロスポーツチーム、産業医などが、モバイルMRIサービスを採用するようになってきています。 また、固定式の装置を導入するほど患者数が多くない医療施設では、移動式MRIを共有し、各施設の業務量に応じて、あるいは決まったスケジュールで装置を移設するケースも少なくありません。このように、費用を分担することで、それぞれが装置の収益増加やより優れた患者ケアから利益を得ることができます。心血管疾患(CVD)、喘息、がん、神経疾患などの慢性疾患の増加により、早期診断と治療への需要が高まっています。そのため、このサービスの導入が加速しています。2020年のWHOによると、世界的な死因のトップはがんで、約1,000万人の死亡を占めています。 米国モバイルMRIサービス市場レポートハイライト - アプリケーション別では、神経疾患の有病率の増加により、神経分野が2022年に最大の市場シェアを占める。 - 神経学セグメントは予測期間中、最も速いCAGRで拡大すると予想される - また、心臓疾患の有病率の増加により、心血管分野も予測期間中に大きな成長を遂げると予測されています。 - モバイルイメージングサービスは省スペースであるため、初期インフラ投資が少なくて済むことから、病院分野は2022年に最大の市場シェアを獲得しました。 - 病院分野は、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想される。 目次Table of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.1.1. Application 1.1.2. End-use 1.1.3. Estimates and forecast timeline 1.2. Research Methodology 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased database 1.3.2. GVR’s internal database 1.3.3. Secondary sources 1.3.4. Primary research 1.4. Information or Data Analysis 1.4.1. Data analysis models 1.5. Market Formulation & Validation 1.6. Model Details 1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1) 1.6.1.1. Approach 1: Commodity flow approach 1.6.2. Volume price analysis (Model 2) 1.6.2.1. Approach 2: Volume price analysis 1.7. List of Secondary Sources 1.8. List of Primary Sources 1.9. Objectives 1.9.1. Objective 1: Understanding the market dynamics 1.9.2. Objective 2: Understanding the market estimates and forecasts 1.9.3. Objective 3: Understanding the attributes such as strategy framework, competitor categorization 1.9.4. Objective 4: Understanding the key product and application scopes to conclude on the market size Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segment Outlook 2.3. Competitive Insights Chapter 3. U.S. Mobile MRI Services Market Variables, Trends & Scope 3.1. Market Lineage outlook 3.1.1. Parent market outlook 3.1.2. Related/ancillary market outlook 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping 3.3. Product Pipeline Analysis, by Stage 3.4. Market Dynamics 3.4.1. Market Driver Analysis 3.4.1.1. Increasing prevalence of chronic disorders 3.4.1.2. Convenience and cost-effectiveness of mobile MRI service compared to traditional imaging equipment 3.4.2. Market Restraint Analysis 3.4.2.1. Dearth of skilled professionals 3.5. U.S. Mobile MRI Services: Market Analysis Tools 3.5.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces 3.5.1.1. Supplier Power 3.5.1.2. Buyer Power 3.5.1.3. Substitution Threat 3.5.1.4. Threat from new entrant 3.5.1.5. Competitive rivalry 3.5.2. PESTEL Analysis 3.5.2.1. Political Landscape 3.5.2.2. Environmental Landscape 3.5.2.3. Social Landscape 3.5.2.4. Technology Landscape 3.5.2.5. Legal Landscape 3.5.3. Major Deals & Strategic Alliances Analysis Chapter 4. U.S. Mobile MRI Services Market: Segment Analysis, by Application, 2018 - 2030 (USD Million) 4.1. Definitions & Scope 4.2. Application market share analysis, 2022 & 2030 4.3. Segment Dashboard 4.4. U.S. Mobile MRI Services Market, by Application, 2018 to 2030 4.5. Market Size & Forecasts and Trend Analysis, 2018 to 2030 for the following 4.5.1. Neurological 4.5.1.1. Neurological estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 4.5.2. Cardiovascular 4.5.2.1. Cardiovascular estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 4.5.3. Vascular 4.5.3.1. Vascular estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 4.5.4. Others 4.5.4.1. Others estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) Chapter 5. U.S. Mobile MRI Services Market: Segment Analysis, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million) 5.1. Definitions & Scope 5.2. End-use market share analysis, 2022 & 2030 5.3. Segment Dashboard 5.4. U.S. Mobile MRI Services Market, By End Use, 2018 to 2030 5.5. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following 5.5.1. Hospitals 5.5.1.1. Hospitals estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 5.5.2. Imaging Centers 5.5.2.1. Imaging centers estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 5.5.3. Others 5.5.3.1. Others estimate and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) Chapter 6. U.S. Mobile MRI Services Market - Competitive Analysis 6.1. Key companies profiled 6.1.1. Shared Medical Services 6.1.1.1. Company Overview 6.1.1.2. Financial Performance 6.1.1.3. Product Benchmarking 6.1.1.4. Strategic Initiatives 6.1.2. Dms Health 6.1.2.1. Company Overview 6.1.2.2. Financial Performance 6.1.2.3. Product Benchmarking 6.1.2.4. Strategic Initiatives 6.1.3. KMG 6.1.3.1. Company Overview 6.1.3.2. Financial Performance 6.1.3.3. Product Benchmarking 6.1.3.4. Strategic Initiatives 6.1.4. Front Range Mobile Imaging, Inc. 6.1.4.1. Company Overview 6.1.4.2. Financial Performance 6.1.4.3. Product Benchmarking 6.1.4.4. Strategic Initiatives 6.1.5. Meridian Group International 6.1.5.1. Company Overview 6.1.5.2. Financial Performance 6.1.5.3. Product Benchmarking 6.1.5.4. Strategic Initiatives 6.1.6. INTERIM DIAGNOSTIC IMAGING, LLC 6.1.6.1. Company Overview 6.1.6.2. Financial Performance 6.1.6.3. Product Benchmarking 6.1.6.4. Strategic Initiatives
SummaryU.S. Mobile MRI Services Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.1.1. Application 1.1.2. End-use 1.1.3. Estimates and forecast timeline 1.2. Research Methodology 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased database 1.3.2. GVR’s internal database 1.3.3. Secondary sources 1.3.4. Primary research 1.4. Information or Data Analysis 1.4.1. Data analysis models 1.5. Market Formulation & Validation 1.6. Model Details 1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1) 1.6.1.1. Approach 1: Commodity flow approach 1.6.2. Volume price analysis (Model 2) 1.6.2.1. Approach 2: Volume price analysis 1.7. List of Secondary Sources 1.8. List of Primary Sources 1.9. Objectives 1.9.1. Objective 1: Understanding the market dynamics 1.9.2. Objective 2: Understanding the market estimates and forecasts 1.9.3. Objective 3: Understanding the attributes such as strategy framework, competitor categorization 1.9.4. Objective 4: Understanding the key product and application scopes to conclude on the market size Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segment Outlook 2.3. Competitive Insights Chapter 3. U.S. Mobile MRI Services Market Variables, Trends & Scope 3.1. Market Lineage outlook 3.1.1. Parent market outlook 3.1.2. Related/ancillary market outlook 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping 3.3. Product Pipeline Analysis, by Stage 3.4. Market Dynamics 3.4.1. Market Driver Analysis 3.4.1.1. Increasing prevalence of chronic disorders 3.4.1.2. Convenience and cost-effectiveness of mobile MRI service compared to traditional imaging equipment 3.4.2. Market Restraint Analysis 3.4.2.1. Dearth of skilled professionals 3.5. U.S. Mobile MRI Services: Market Analysis Tools 3.5.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces 3.5.1.1. Supplier Power 3.5.1.2. Buyer Power 3.5.1.3. Substitution Threat 3.5.1.4. Threat from new entrant 3.5.1.5. Competitive rivalry 3.5.2. PESTEL Analysis 3.5.2.1. Political Landscape 3.5.2.2. Environmental Landscape 3.5.2.3. Social Landscape 3.5.2.4. Technology Landscape 3.5.2.5. Legal Landscape 3.5.3. Major Deals & Strategic Alliances Analysis Chapter 4. U.S. Mobile MRI Services Market: Segment Analysis, by Application, 2018 - 2030 (USD Million) 4.1. Definitions & Scope 4.2. Application market share analysis, 2022 & 2030 4.3. Segment Dashboard 4.4. U.S. Mobile MRI Services Market, by Application, 2018 to 2030 4.5. Market Size & Forecasts and Trend Analysis, 2018 to 2030 for the following 4.5.1. Neurological 4.5.1.1. Neurological estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 4.5.2. Cardiovascular 4.5.2.1. Cardiovascular estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 4.5.3. Vascular 4.5.3.1. Vascular estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 4.5.4. Others 4.5.4.1. Others estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) Chapter 5. U.S. Mobile MRI Services Market: Segment Analysis, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million) 5.1. Definitions & Scope 5.2. End-use market share analysis, 2022 & 2030 5.3. Segment Dashboard 5.4. U.S. Mobile MRI Services Market, By End Use, 2018 to 2030 5.5. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following 5.5.1. Hospitals 5.5.1.1. Hospitals estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 5.5.2. Imaging Centers 5.5.2.1. Imaging centers estimates and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) 5.5.3. Others 5.5.3.1. Others estimate and forecast, 2018 to 2030 (USD Million) Chapter 6. U.S. Mobile MRI Services Market - Competitive Analysis 6.1. Key companies profiled 6.1.1. Shared Medical Services 6.1.1.1. Company Overview 6.1.1.2. Financial Performance 6.1.1.3. Product Benchmarking 6.1.1.4. Strategic Initiatives 6.1.2. Dms Health 6.1.2.1. Company Overview 6.1.2.2. Financial Performance 6.1.2.3. Product Benchmarking 6.1.2.4. Strategic Initiatives 6.1.3. KMG 6.1.3.1. Company Overview 6.1.3.2. Financial Performance 6.1.3.3. Product Benchmarking 6.1.3.4. Strategic Initiatives 6.1.4. Front Range Mobile Imaging, Inc. 6.1.4.1. Company Overview 6.1.4.2. Financial Performance 6.1.4.3. Product Benchmarking 6.1.4.4. Strategic Initiatives 6.1.5. Meridian Group International 6.1.5.1. Company Overview 6.1.5.2. Financial Performance 6.1.5.3. Product Benchmarking 6.1.5.4. Strategic Initiatives 6.1.6. INTERIM DIAGNOSTIC IMAGING, LLC 6.1.6.1. Company Overview 6.1.6.2. Financial Performance 6.1.6.3. Product Benchmarking 6.1.6.4. Strategic Initiatives
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