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生活習慣病アプリの市場規模、シェア&動向分析レポート:プラットフォームタイプ別(iOS、Android)、デバイス別(スマートフォン、タブレット、ウェアラブル)、適応症別(肥満、メンタルヘルス)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年


Lifestyle Diseases Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform Type (iOS, Android), By Device (Smartphones, Tablets, Wearables), By Indication (Obesity, Mental Health), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

生活習慣病アプリ市場の成長・トレンド グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、生活習慣病アプリの世界市場規模は2030年までに138億米ドルに達すると予測されています。この市場は、スマートウェア... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2022年10月12日 US$5,950
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サマリー

生活習慣病アプリ市場の成長・トレンド

グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、生活習慣病アプリの世界市場規模は2030年までに138億米ドルに達すると予測されています。この市場は、スマートウェアラブルデバイスの利点に関する国民の意識の高まりや、特に中間層の消費者における可処分所得の増加などの要因により、2022年から2030年にかけてCAGR14.7%で拡大すると予測されています。また、世界的にスマートフォンの普及が進んでいることから、あらゆる所得レベルのユーザーがフィットネスアプリケーションを利用するようになると思われます。

COVID-19の大流行により、従来のフィットネスセンターや教室からオンラインサイトやモバイルアプリケーションへの移行が進んでいます。また、オンライントレーニングや自宅でのワークアウトセッションの需要の高まりにより、ライフスタイル管理用モバイルアプリケーションの利用が増加し、市場の拡大を支えています。世界経済フォーラムが発表した記事によると、COVID-19のパンデミック時には、ロックダウンの影響を受け、フィットネスや健康関連のモバイルアプリケーションのインストールが世界中で46%急増したとのことです。

生活習慣病の増加により、セルフケアや症状管理のためのモバイルヘルスアプリの利用が促進されると予想されます。さらに、フィットネス用モバイルアプリケーションの長期利用に対するユーザーの嗜好が高まっていることも、長期的に市場をさらに牽引する主要な要因の1つとなっているようです。

生活習慣病アプリ市場レポートハイライト

- プラットフォームタイプ別では、アンドロイドセグメントが2021年に50.0%以上の収益シェアを獲得し、市場を支配しました。2022年から2030年にかけて、アンドロイドベースのアプリの手頃な価格と利便性により、最も速い成長を遂げると予想されます。

- デバイス別では、スマートフォンが2021年に50.0%超のシェアを占め、バーチャルフィットネス業界における革新的な技術の進化を牽引しました。スマートフォンの急激な普及がライフスタイル管理アプリの市場を牽引している

- 適応症別では、肥満分野が2021年に25.0%以上の収益を上げて市場を支配した。これは、アプリが提供するサービスを利用して、さまざまな勤務形態の座りっぱなしの性質を管理するためのライフスタイルアプリの導入が拡大しているためである。

- メンタルヘルス分野は、精神障害の発生率の上昇と、精神的な健康問題に対して助けを求める人々の増加により、2022年から2030年にかけて最も速いCAGR 17.1%を記録すると予想されています。

- 2021年には、スマートフォンの普及、健康への関心の高まり、様々な生活習慣病アプリへのアクセスのしやすさから、北米が30.0%以上の収益シェアで市場を支配しました。

- 2019年11月、Googleの親会社であるAlphabetが22億米ドルの買収を発表し、健康やフィットネスが多くの個人にとってより身近なものになったこと



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目次

Table of Contents

Chapter 1 Report Scope and Objectives
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Regional Scope
1.2.1 Estimates And Forecast Timeline
1.3 Objectives
1.3.1 Objective - 1
1.3.2 Objective - 2
1.3.3 Objective - 3
Chapter 2 Methodology
2.1 Research Methodology
2.2 Information Procurement
2.2.1 Purchased Database
2.2.2 Gvr’s Internal Database
2.2.3 Secondary Sources
2.2.4 Primary Research
2.3 Information Or Data Analysis
2.3.1 Data Analysis Models
2.4 Market Formulation & Validation
2.5 Model Details
2.5.1 Commodity Flow Analysis (Model 1)
2.5.2 Volume Price Analysis (Model 2)
2.6 List Of Secondary Sources
Chapter 3 Executive Summary
3.1 Market Outlook
3.2 Segment Outlook
3.2.1 Platform Type
3.2.2 Device
3.2.3 Indication
3.2.4 Region
3.3 Competitive Insights
3.4 Lifestyle Diseases Apps Market Outlook, 2021
Chapter 4 Market Variables, Trends & Scope
4.1 Market Lineage Outlook
4.1.1 Parent Market Outlook
4.2 Lifestyle Diseases Appsmarket Dynamics
4.2.1 Market Driver Analysis
4.2.2 Market Restraint Analysis
4.3 Lifestyle Diseases Apps: Business Environment Analysis Tools
4.3.1 Porter’s Five Forces Analysis
4.3.1.1 Competitive Rivalry
4.3.1.2 Threat Of Substitutes
4.3.1.3 Threat Of Entrants
4.3.1.4 Bargaining Power Of Buyers
4.3.1.5 Bargaining Power Of Suppliers
4.3.2 Pestel Analysis
4.3.2.1 Political &Legal
4.3.2.2 Economic &Social
4.3.2.3 Technological
4.4 Penetration & Growth Prospect Mapping
4.5 Impact Of Covid-19 On Lifestyle Diseases Apps Market
Chapter 5 Lifestyle Diseases Apps Market: Platform Type Analysis
5.1 Lifestyle Diseases Apps platform type Market Share Analysis, 2021 & 2030
5.2 Lifestyle Diseases Apps platform type Market: Segment Dashboard
5.3 Market Size & Forecasts And Trend Analyses, 2017 To 2030 For The Platform Type Segment
5.3.1 ios
5.3.1.1 ios Market, 2017 - 2030 (USD Million)
5.3.2 Android
5.3.2.1 Android Market, 2017 - 2030 (USD Million)
5.3.3 Others
5.3.3.1 others Market, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 6 Lifestyle Diseases Apps Market: Device Analysis
6.1 Lifestyle Diseases Apps devices Market Share Analysis, 2021 & 2030
6.2 Lifestyle Diseases Apps devices Market: Segment Dashboard
6.3 Market Size & Forecasts And Trend Analyses, 2017 To 2030 For The Device Segment
6.3.1 Smartphones
6.3.1.1 Smartphones Market, 2017 - 2030 (USD Million)
6.3.2 Tablets
6.3.2.1 Tablets Market, 2017 - 2030 (USD Million)
6.3.3 Wearables
6.3.3.1 Wearables Market, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 7 Lifestyle Diseases Apps Market: Indication Analysis
7.1 Lifestyle Diseases Apps indication Market Share Analysis, 2021 & 2030
7.2 Lifestyle Diseases Apps indication Market: Segment Dashboard
7.3 Market Size & Forecasts And Trend Analyses, 2017 To 2030 For The Indication Segment
7.3.1 Obesity
7.3.1.1 Obesity Market, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.2 Cardiovascular Health
7.3.2.1 Cardiovascular Health Market, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.3 Mental Health
7.3.3.1 Mental Health Market, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4 Diabetes
7.3.4.1 Diabetes Market, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.5 Others
7.3.5.1 Other Market, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8 Lifestyle Diseases Apps Market: Regional Analysis
8.1 Lifestyle Diseases Apps Regional Market Share Analysis, 2021 & 2030
8.2 Regional Market Snapshot
8.3 North America
8.3.1 North America Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3.2 U.S.
8.3.2.1 U.S. Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3.3 Canada
8.3.3.1 Canada Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4 Europe
8.4.1 Europe Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.2 U.K.
8.4.2.1 U.K. Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.3 Germany
8.4.3.1 Germany Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.4 France
8.4.4.1 France Lifestyle Diseases Appsmarket, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.5 Italy
8.4.5.1 Italy Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.6 Spain
8.4.6.1 Spain Lifestyle Diseases Appsmarket, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.7 Russia
8.4.7.1 Russia Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5 Asia Pacific
8.5.1 Asia Pacific Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.2 Japan
8.5.2.1 Japan Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.3 China
8.5.3.1 China Lifestyle Diseases Appsmarket, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.4 India
8.5.4.1 India Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.5 Australia
8.5.5.1australia Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.6 South Korea
8.5.6.1 South Korea Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.7 Singapore
8.5.7.1 Singapore Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6 Latin America
8.6.1 Latin America Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.2 Brazil
8.6.2.1 Brazil Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.3 Mexico
8.6.3.1 Mexico Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.4 Argentina
8.6.4.1 Argentina Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.7 Middle East And Africa (Mea)
8.7.1 MEA Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.7.2 South Africa
8.7.2.1 South Africa Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.7.3 Saudi Arabia
8.7.3.1 Saudi Arabia lifestyle diseases apps market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.7.4 UAE
8.7.4.1 UAE lifestyle diseases apps market, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 9 Competitive Analysis
9.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.2 Company Profiles
9.2.1 MYFITNESSPAL.
9.2.1.1 Company overview
9.2.1.2 Financial performance
9.2.1.2 Product benchmarking
9.2.1.3 Strategic initiatives
9.2.2 NOOM INC.
9.2.2.1 Company overview
9.2.2.2 Product benchmarking
9.2.2.3 Strategic initiatives
9.2.3 FITBIT, INC.
9.2.3.1Company overview
9.2.3.2 Financial performance
9.2.3.3 Product benchmarking
9.2.3.4 Strategic initiatives
9.2.4 AZUMIO INC.
9.2.4.1 Company overview
9.2.4.2 Product benchmarking
9.2.5 LIFESUM INC
9.2.5.1 Company overview
9.2.5.2 Product benchmarking
9.2.5.3 Strategic initiatives
9.2.6 SLEEP CYCLE
9.2.6.1 Company overview
9.2.6.2 Product benchmarking
9.2.6.3 Strategic initiatives
9.2.7 HEADSPACE
9.2.7.1 Company overview
9.2.7.2 Product benchmarking
9.2.7.3 Strategic initiatives
9.2.8 HEALTHIFYME
9.2.8.1 Company overview
9.2.8.2 Product benchmarking
9.2.8 NUDGE COACH
9.2.8.1 Company overview
9.2.8.2 Product benchmarking
Chapter 10 KOL Commentary

 

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Summary

Lifestyle Diseases Apps Market Growth & Trends

The global lifestyle diseases apps market size is expected to reach USD 13.8 billion by 2030, based on a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to expand at a CAGR of 14.7% from 2022 to 2030 owing to factors including rising public awareness regarding the advantages of smart wearable devices and growing disposable incomes, specifically among middle-class consumers. The growing adoption of smartphones worldwide is likely to influence the adoption of fitness applications across users of all income levels.

The COVID-19 pandemic has led to a shift from conventional fitness centers and classes to online sites and mobile applications. In addition, the rising demand for online training and at-home workout sessions has increased the use of lifestyle management mobile applications, supporting the market expansion. As per an article published by the World Economic Forum, during the COVID-19 pandemic, the installations of fitness and health mobile applications surged by 46% across the world as a result of the impact of the lockdown.

The rise of lifestyle diseases is expected to encourage the use of mobile health apps for self-care and symptom management. Furthermore, the rising preference for the long-term subscription of fitness mobile applications by users is one of the primary components likely to further drive the market over time.

Lifestyle Diseases Apps Market Report Highlights

• Based on platform type, the android segment dominated the market with a revenue share of over 50.0% in 2021. It is expected to witness the fastest growth from 2022 to 2030 owing to the affordability and convenience of the android based apps

• Based on devices, the smartphone segment held the largest share of over 50.0% in 2021 owing to the evolving innovations in the virtual fitness industry. The exponential rise in the adoption of smartphones is driving the market for lifestyle management apps

• Based on indication, the obesity segment dominated the market with a revenue share of over 25.0% in 2021 due to the growing adoption of lifestyle apps to manage the sedentary nature of various work forms with the help of services offered by the apps

• The mental health segment is likely to register the fastest CAGR of 17.1% from 2022 to 2030 owing to the rising incidence rate of mental disorders, along with the rising number of people seeking out help for mental health challenges

• In 2021, North America dominated the market with a revenue share of over 30.0% due to widespread smartphone usage, rising concern over health and wellness, and the accessibility to various lifestyle diseases apps

• In November 2019, Alphabet, the parent company of Google, announced the acquisition of USD 2.2 billion, making health and fitness more accessible to many individuals



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1 Report Scope and Objectives
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Regional Scope
1.2.1 Estimates And Forecast Timeline
1.3 Objectives
1.3.1 Objective - 1
1.3.2 Objective - 2
1.3.3 Objective - 3
Chapter 2 Methodology
2.1 Research Methodology
2.2 Information Procurement
2.2.1 Purchased Database
2.2.2 Gvr’s Internal Database
2.2.3 Secondary Sources
2.2.4 Primary Research
2.3 Information Or Data Analysis
2.3.1 Data Analysis Models
2.4 Market Formulation & Validation
2.5 Model Details
2.5.1 Commodity Flow Analysis (Model 1)
2.5.2 Volume Price Analysis (Model 2)
2.6 List Of Secondary Sources
Chapter 3 Executive Summary
3.1 Market Outlook
3.2 Segment Outlook
3.2.1 Platform Type
3.2.2 Device
3.2.3 Indication
3.2.4 Region
3.3 Competitive Insights
3.4 Lifestyle Diseases Apps Market Outlook, 2021
Chapter 4 Market Variables, Trends & Scope
4.1 Market Lineage Outlook
4.1.1 Parent Market Outlook
4.2 Lifestyle Diseases Appsmarket Dynamics
4.2.1 Market Driver Analysis
4.2.2 Market Restraint Analysis
4.3 Lifestyle Diseases Apps: Business Environment Analysis Tools
4.3.1 Porter’s Five Forces Analysis
4.3.1.1 Competitive Rivalry
4.3.1.2 Threat Of Substitutes
4.3.1.3 Threat Of Entrants
4.3.1.4 Bargaining Power Of Buyers
4.3.1.5 Bargaining Power Of Suppliers
4.3.2 Pestel Analysis
4.3.2.1 Political &Legal
4.3.2.2 Economic &Social
4.3.2.3 Technological
4.4 Penetration & Growth Prospect Mapping
4.5 Impact Of Covid-19 On Lifestyle Diseases Apps Market
Chapter 5 Lifestyle Diseases Apps Market: Platform Type Analysis
5.1 Lifestyle Diseases Apps platform type Market Share Analysis, 2021 & 2030
5.2 Lifestyle Diseases Apps platform type Market: Segment Dashboard
5.3 Market Size & Forecasts And Trend Analyses, 2017 To 2030 For The Platform Type Segment
5.3.1 ios
5.3.1.1 ios Market, 2017 - 2030 (USD Million)
5.3.2 Android
5.3.2.1 Android Market, 2017 - 2030 (USD Million)
5.3.3 Others
5.3.3.1 others Market, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 6 Lifestyle Diseases Apps Market: Device Analysis
6.1 Lifestyle Diseases Apps devices Market Share Analysis, 2021 & 2030
6.2 Lifestyle Diseases Apps devices Market: Segment Dashboard
6.3 Market Size & Forecasts And Trend Analyses, 2017 To 2030 For The Device Segment
6.3.1 Smartphones
6.3.1.1 Smartphones Market, 2017 - 2030 (USD Million)
6.3.2 Tablets
6.3.2.1 Tablets Market, 2017 - 2030 (USD Million)
6.3.3 Wearables
6.3.3.1 Wearables Market, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 7 Lifestyle Diseases Apps Market: Indication Analysis
7.1 Lifestyle Diseases Apps indication Market Share Analysis, 2021 & 2030
7.2 Lifestyle Diseases Apps indication Market: Segment Dashboard
7.3 Market Size & Forecasts And Trend Analyses, 2017 To 2030 For The Indication Segment
7.3.1 Obesity
7.3.1.1 Obesity Market, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.2 Cardiovascular Health
7.3.2.1 Cardiovascular Health Market, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.3 Mental Health
7.3.3.1 Mental Health Market, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4 Diabetes
7.3.4.1 Diabetes Market, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.5 Others
7.3.5.1 Other Market, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8 Lifestyle Diseases Apps Market: Regional Analysis
8.1 Lifestyle Diseases Apps Regional Market Share Analysis, 2021 & 2030
8.2 Regional Market Snapshot
8.3 North America
8.3.1 North America Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3.2 U.S.
8.3.2.1 U.S. Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3.3 Canada
8.3.3.1 Canada Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4 Europe
8.4.1 Europe Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.2 U.K.
8.4.2.1 U.K. Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.3 Germany
8.4.3.1 Germany Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.4 France
8.4.4.1 France Lifestyle Diseases Appsmarket, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.5 Italy
8.4.5.1 Italy Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.6 Spain
8.4.6.1 Spain Lifestyle Diseases Appsmarket, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.7 Russia
8.4.7.1 Russia Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5 Asia Pacific
8.5.1 Asia Pacific Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.2 Japan
8.5.2.1 Japan Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.3 China
8.5.3.1 China Lifestyle Diseases Appsmarket, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.4 India
8.5.4.1 India Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.5 Australia
8.5.5.1australia Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.6 South Korea
8.5.6.1 South Korea Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.7 Singapore
8.5.7.1 Singapore Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6 Latin America
8.6.1 Latin America Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.2 Brazil
8.6.2.1 Brazil Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.3 Mexico
8.6.3.1 Mexico Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.4 Argentina
8.6.4.1 Argentina Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.7 Middle East And Africa (Mea)
8.7.1 MEA Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.7.2 South Africa
8.7.2.1 South Africa Lifestyle Diseases Apps Market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.7.3 Saudi Arabia
8.7.3.1 Saudi Arabia lifestyle diseases apps market, 2017 - 2030 (USD Million)
8.7.4 UAE
8.7.4.1 UAE lifestyle diseases apps market, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 9 Competitive Analysis
9.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.2 Company Profiles
9.2.1 MYFITNESSPAL.
9.2.1.1 Company overview
9.2.1.2 Financial performance
9.2.1.2 Product benchmarking
9.2.1.3 Strategic initiatives
9.2.2 NOOM INC.
9.2.2.1 Company overview
9.2.2.2 Product benchmarking
9.2.2.3 Strategic initiatives
9.2.3 FITBIT, INC.
9.2.3.1Company overview
9.2.3.2 Financial performance
9.2.3.3 Product benchmarking
9.2.3.4 Strategic initiatives
9.2.4 AZUMIO INC.
9.2.4.1 Company overview
9.2.4.2 Product benchmarking
9.2.5 LIFESUM INC
9.2.5.1 Company overview
9.2.5.2 Product benchmarking
9.2.5.3 Strategic initiatives
9.2.6 SLEEP CYCLE
9.2.6.1 Company overview
9.2.6.2 Product benchmarking
9.2.6.3 Strategic initiatives
9.2.7 HEADSPACE
9.2.7.1 Company overview
9.2.7.2 Product benchmarking
9.2.7.3 Strategic initiatives
9.2.8 HEALTHIFYME
9.2.8.1 Company overview
9.2.8.2 Product benchmarking
9.2.8 NUDGE COACH
9.2.8.1 Company overview
9.2.8.2 Product benchmarking
Chapter 10 KOL Commentary

 

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