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スマートホームの市場規模、シェア、動向分析レポート:アプリケーション別(セキュリティ&監視、照明、エンターテインメント、エネルギー管理、HVAC、スマートキッチン、ホームフィットネス&ウェルネス)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年


Smart Home Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Security & Surveillance, Lighting, Entertainment, Energy Management, HVAC, Smart Kitchen, Home Fitness & Wellness), By Region And Segment Forecasts, 2022 - 2030

スマートホーム市場の成長・トレンド グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、スマートホームの世界市場規模は2030年に5370億1000万米ドルに達すると予測されている。2022年から2030年にかけて、CAG... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2022年6月9日 US$4,950
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サマリー

スマートホーム市場の成長・トレンド

グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、スマートホームの世界市場規模は2030年に5370億1000万米ドルに達すると予測されている。2022年から2030年にかけて、CAGR27.0%で市場が拡大すると予測されています。省エネルギーと二酸化炭素排出量の削減への注目が高まっていることが、予測期間中の市場成長を促進すると予想されています。省エネのためのスマートホームデバイスの配備に対する政府による規制の取り組みが改善されたことで、これらの製品の導入が促進され、それによって市場の成長に大きな影響を及ぼしています。

例えば、2020年6月、英国政府は、地域全体の家庭にスマートメーターを配備する新たな計画を発表し、コロナウイルスの大流行による封鎖が解除された後も、消費者がエネルギー料金や二酸化炭素排出量を節約し続ける可能性を保証しています。高齢者人口の増加は、健康状態を監視・管理し、薬や医師との約束のリマインダーを設定するためのスマートデバイスに対する需要の増加により、スマートホームの市場成長に大きく影響すると予想されます。

スマートグリッドに関する意識の高まり、発展途上国の個人所得の増加、電力線通信の補助、家電産業の台頭などは、市場成長にプラスの影響を与える可能性が高い要因です。先進国および発展途上国において、スマートホームデバイスは、スマートホーム産業全体において大きな可能性を秘めています。

IoTの導入が進んだことで、基本的な家事の制御と管理を効率化するための制御照明、サーモスタット、暖房機器、ドアロックなどのスマートデバイスの展開が加速しています。さらに、発展途上国における可処分所得の増加による贅沢なライフスタイルへのニーズの高まりや、エネルギー効率の高いデバイスに対する消費者の嗜好が、市場の成長を後押ししています。

スマートホーム市場のレポートハイライト

- セキュリティ・監視アプリケーション分野が世界市場を席巻し、約31.0%の最高売上高シェアを獲得しました。これは、潜在的な脅威やセキュリティ侵害をユーザーに知らせる、防犯アラーム、窓センサーアラーム、セキュリティカメラなどのスマートホームデバイスの需要が高まっていることに起因しています。

- エネルギー管理分野は、エネルギー効率の高い機器に対する意識の高まりと、スマートグリッドの開発やスマート電力・水道・ガスメーターの設置に関する規制当局のサポートにより、大幅な成長が見込まれています。

- パンデミック時、多くの顧客が健康安全への懸念から、またウイルスの蔓延を抑制するためにスマートホームガジェットを導入しました。家庭内の整理整頓のためのロボット掃除機、手指の接触を減らすためのビデオドアベル、安全確保のための革新的なセキュリティカメラなどのスマートデバイスが消費者に利用されました。

- アレクサやグーグルアシスタントなどのスマートデジタルアシスタントが、簡単なコミュニケーションやエンターテイメントを目的として家庭に浸透したことが、市場の大きな成長につながった



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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Information Procurement
1.1.1. Purchased Database
1.1.2. GVR’s Internal Database
1.1.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.1.4. Primary Research
1.2. Information Analysis
1.2.1. Data Analysis Models
1.3. Market Formulation & Data Visualization
1.4. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segmental Outlook
Chapter 3. Smart Home Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Segmentation and Growth
3.2. Market Definition
3.3. Market Size and Growth Prospect
3.4. Industry Value Chain Analysis
3.5. Market Dynamics
3.5.1. Market Driver Analysis
3.5.1.1. Growing Need For Smart Security & Surveillance Systems
3.5.1.2. Increasing Demand For Low Carbon Emission-Oriented and Energy-Saving Solutions
3.5.1.3. Increasing Disposable Income and Inclination For Smart and Luxurious Lifestyle In Developing Countries
3.5.2. Market Restraint/Challenges Analysis
3.5.2.1. High Installation and Maintenance Charges
3.5.2.2. Compatibility Issues Of Smart Devices From Various Manufacturers Or Vendors
3.6. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.7 Key Company Analysis
3.8 Porter’s Five Forces Analysis
3.9. PEST Analysis
Chapter 4. Smart Home Market: Application Estimates & Trend Analysis
4.1. Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis 2018-2030 (USD Billion)
4.2. Application Movement Analysis & Market Share 2021 & 2030
4.2.1. Security & Surveillance
4.2.1.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.2. Lighting
4.2.2.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.3. Entertainment
4.2.3.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.4. Energy Management
4.2.4.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.5. HVAC
4.2.5.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.6. Smart Kitchen
4.2.6.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.7. Home Fitness & Wellness
4.2.7.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
Chapter 5. Smart Home Market: Regional Estimates & Trend Analysis
5.1. Smart Home Market by Region, 2021 & 2030
5.2. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
5.2.1. North America
5.2.1.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.1.2. U.S.
5.2.1.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.1.3.Canada
5.2.1.3.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.1.4. Mexico
5.2.1.4.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.2. Europe
5.2.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.2.2. U.K.
5.2.2.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.2.3. Germany
5.2.2.3.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.3. Asia Pacific
5.2.3.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion
5.2.3.2. China
5.2.3.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.3.3. Japan
5.2.3.3.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.3.4. India
5.2.3.4.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.3.5. South Korea
5.2.3.5.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.4. South America
5.2.4.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.4.2. Brazil
5.2.4.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.5. Middle East and Africa (MEA)
5.2.5.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Honeywell International Inc.
6.1.1. Company Overview
6.1.2. Financial Performance
6.1.3. Product Benchmarking
6.1.4. Strategic Initiatives
6.2. LG Electronics, Inc.
6.2.1. Company Overview
6.2.2. Financial Performance
6.2.3. Product Benchmarking
6.2.4. Strategic Initiatives
6.3. Lutron Electronics Co., Inc.
6.3.1. Company Overview
6.3.2. Financial Performance
6.3.3. Product Benchmarking
6.3.4. Strategic Initiatives
6.4. Google Nest
6.4.1. Company Overview
6.4.2. Financial Performance
6.4.3. Product Benchmarking
6.4.4. Strategic Initiatives
6.5. NETGEAR Inc.
6.5.1. Company Overview
6.5.2. Financial Performance
6.5.3. Product Benchmarking
6.5.4. Strategic Initiatives
6.6. Ring LLC.
6.6.1. Company Overview
6.6.2. Financial Performance
6.6.3. Product Benchmarking
6.6.4. Strategic Initiatives
6.7. Robert Bosch Gmbh
6.7.1. Company Overview
6.7.2. Financial Performance
6.7.3. Product Benchmarking
6.7.4. Strategic Initiatives
6.8. Samsung Electronics Co., Ltd.
6.8.1. Company Overview
6.8.2. Financial Performance
6.8.3. Product Benchmarking
6.8.4. Strategic Initiatives
6.9. Schneider Electric SE
6.9.1. Company Overview
6.9.2. Financial Performance
6.9.3. Product Benchmarking
6.9.4. Strategic Initiatives
6.10. Philips Lighting B.V.
6.10.1. Company Overview
6.10.2. Financial Performance
6.10.3. Product Benchmarking
6.10.4. Strategic Initiatives

 

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Summary

Smart Home Market Growth & Trends

The global smart home market size is projected to reach USD 537.01 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 27.0% from 2022 to 2030. The rising focus on energy conservation and reduced carbon emissions are anticipated to drive market growth during the forecast period. The improved regulatory initiatives by governments for deploying smart home devices to save energy are encouraging people to adopt these products, thereby significantly impacting the market growth.

For instance, in June 2020, the government of the U.K. released new plans to deploy smart meters in homes across the region, guaranteeing that consumers may continue to save money on their energy bills and carbon emissions once the coronavirus pandemic-induced lockdown is removed. The growing elderly population is expected to significantly impact the market growth for smart homes due to an increasing demand for smart devices to monitor and control their health and set reminders for their medicines and appointments with physicians.

Increasing awareness regarding smart grids, higher personal income in developing economies, power line communication assistance, and the rise of the consumer electronics industry are factors likely to impact market growth positively. In developed and developing countries, smart home devices pose significant potential in the overall smart home industry.

Increased adoption of IoT has led to a faster deployment of smart devices, such as control lights, thermostats, heating equipment, door locks, and others, to streamline the control and management of basic household chores. Furthermore, the growing need for a luxurious lifestyle in developing nations owing to increased disposable income and preference among consumers for energy-efficient devices is propelling the market growth.

Smart Home Market Report Highlights

• The security and surveillance application segment dominated the global market and accounted for the highest revenue share of around 31.0%. This is owing to the rising demand for smart home devices such as burglar alarms, window sensor alarms, and security cameras, which inform users of a potential threat or security breach

• The energy management segment is anticipated to witness substantial growth due to increasing awareness regarding energy-efficient devices, coupled with the support of regulatory bodies for developing a smart grid and installing smart electricity, water, and gas meters

• During the pandemic, many customers adopted smart home gadgets, out of health safety concerns and to curb the spread of the virus. Consumers used smart devices such as robotic cleaners to keep the home tidy, video doorbells for reducing hand contact, and innovative security cameras for safety purposes

• Increased penetration of smart digital assistants, such as Alexa and Google Assistant, among households for easy communication and entertainment has led to significant market growth



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Information Procurement
1.1.1. Purchased Database
1.1.2. GVR’s Internal Database
1.1.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.1.4. Primary Research
1.2. Information Analysis
1.2.1. Data Analysis Models
1.3. Market Formulation & Data Visualization
1.4. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segmental Outlook
Chapter 3. Smart Home Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Segmentation and Growth
3.2. Market Definition
3.3. Market Size and Growth Prospect
3.4. Industry Value Chain Analysis
3.5. Market Dynamics
3.5.1. Market Driver Analysis
3.5.1.1. Growing Need For Smart Security & Surveillance Systems
3.5.1.2. Increasing Demand For Low Carbon Emission-Oriented and Energy-Saving Solutions
3.5.1.3. Increasing Disposable Income and Inclination For Smart and Luxurious Lifestyle In Developing Countries
3.5.2. Market Restraint/Challenges Analysis
3.5.2.1. High Installation and Maintenance Charges
3.5.2.2. Compatibility Issues Of Smart Devices From Various Manufacturers Or Vendors
3.6. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.7 Key Company Analysis
3.8 Porter’s Five Forces Analysis
3.9. PEST Analysis
Chapter 4. Smart Home Market: Application Estimates & Trend Analysis
4.1. Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis 2018-2030 (USD Billion)
4.2. Application Movement Analysis & Market Share 2021 & 2030
4.2.1. Security & Surveillance
4.2.1.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.2. Lighting
4.2.2.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.3. Entertainment
4.2.3.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.4. Energy Management
4.2.4.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.5. HVAC
4.2.5.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.6. Smart Kitchen
4.2.6.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
4.2.7. Home Fitness & Wellness
4.2.7.1. Market Estimates & Forecasts by Region 2022 - 2030 (USD Billion)
Chapter 5. Smart Home Market: Regional Estimates & Trend Analysis
5.1. Smart Home Market by Region, 2021 & 2030
5.2. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
5.2.1. North America
5.2.1.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.1.2. U.S.
5.2.1.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.1.3.Canada
5.2.1.3.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.1.4. Mexico
5.2.1.4.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.2. Europe
5.2.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.2.2. U.K.
5.2.2.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.2.3. Germany
5.2.2.3.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.3. Asia Pacific
5.2.3.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion
5.2.3.2. China
5.2.3.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.3.3. Japan
5.2.3.3.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.3.4. India
5.2.3.4.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.3.5. South Korea
5.2.3.5.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.4. South America
5.2.4.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.4.2. Brazil
5.2.4.2.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
5.2.5. Middle East and Africa (MEA)
5.2.5.1. Market Estimates & Forecasts by Application 2022 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Honeywell International Inc.
6.1.1. Company Overview
6.1.2. Financial Performance
6.1.3. Product Benchmarking
6.1.4. Strategic Initiatives
6.2. LG Electronics, Inc.
6.2.1. Company Overview
6.2.2. Financial Performance
6.2.3. Product Benchmarking
6.2.4. Strategic Initiatives
6.3. Lutron Electronics Co., Inc.
6.3.1. Company Overview
6.3.2. Financial Performance
6.3.3. Product Benchmarking
6.3.4. Strategic Initiatives
6.4. Google Nest
6.4.1. Company Overview
6.4.2. Financial Performance
6.4.3. Product Benchmarking
6.4.4. Strategic Initiatives
6.5. NETGEAR Inc.
6.5.1. Company Overview
6.5.2. Financial Performance
6.5.3. Product Benchmarking
6.5.4. Strategic Initiatives
6.6. Ring LLC.
6.6.1. Company Overview
6.6.2. Financial Performance
6.6.3. Product Benchmarking
6.6.4. Strategic Initiatives
6.7. Robert Bosch Gmbh
6.7.1. Company Overview
6.7.2. Financial Performance
6.7.3. Product Benchmarking
6.7.4. Strategic Initiatives
6.8. Samsung Electronics Co., Ltd.
6.8.1. Company Overview
6.8.2. Financial Performance
6.8.3. Product Benchmarking
6.8.4. Strategic Initiatives
6.9. Schneider Electric SE
6.9.1. Company Overview
6.9.2. Financial Performance
6.9.3. Product Benchmarking
6.9.4. Strategic Initiatives
6.10. Philips Lighting B.V.
6.10.1. Company Overview
6.10.2. Financial Performance
6.10.3. Product Benchmarking
6.10.4. Strategic Initiatives

 

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