世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ライブストリーミング市場 - 世界のライブストリーミング産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023-2030年予測 - (ソリューション別市場、提供モデル別市場、ストリーミングタイプ別市場、エンドユーズ産業別市場、地域別市場、企業別市場)


Live Streaming Market - Global Live Streaming Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2023-2030 - (By Solution Coverage, By Offering Model Coverage, By Streaming Type Coverage, By End-Use Industry Coverage, By Geographic Coverage and By Company)

世界のライブストリーミング市場は大きく成長し、市場規模は2023年の5,680万米ドルから2030年には2億5,020万米ドルに拡大すると予測されている。この顕著な拡大は、2023年から2030年までの予測期間における年平均... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2024年6月28日 US$4,995
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
180 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界のライブストリーミング市場は大きく成長し、市場規模は2023年の5,680万米ドルから2030年には2億5,020万米ドルに拡大すると予測されている。この顕著な拡大は、2023年から2030年までの予測期間における年平均成長率(CAGR)23.6%の力強い伸びを反映している。リアルタイムのコンテンツ需要の増加、インターネットへのアクセシビリティの向上、技術の進歩が、この成長を促進する主な要因である。

市場概要と主要動向

ライブ・ストリーミング市場は、インターネットへのアクセシビリティの向上、技術の進歩、リアルタイム・コンテンツに対する需要の高まりなどを背景に成長している。スマートフォンの普及と高速インターネットが相まって、ユーザーはライブ・コンテンツに簡単に関与できるようになった。この傾向は、エンターテインメント、ゲーム、教育、ビジネスなど、さまざまな分野でダイナミックでインタラクティブなオンライン体験を促進している。

この成長に拍車をかけている重要な市場トレンドは、メディアとエンターテインメント産業の急速な拡大である。ライブ・ストリーミング・プラットフォームはまた、企業コミュニケーションやイベントなど様々な目的でライブ・ストリーミングを業務に統合する企業セクターの拡大からも恩恵を受けている。

プラットフォーム・ソリューションとB2Bモデルの優位性

プラットフォーム・ソリューションは、その包括的な提供により、ライブ・ストリーミング市場を支配し続けている。Twitch、YouTube Live、Facebook Liveなどのプラットフォームは、エンドツーエンドのサービス、ユーザーフレンドリーなインターフェイス、幅広い視聴者層、堅牢なインフラを提供している。また、インタラクティブ機能や多様なコンテンツが含まれることで、これらのプラットフォームの魅力はさらに高まり、コンテンツ制作者や視聴者を魅了している。

企業間(B2B)提供モデルも、ライブ・ストリーミング市場の重要なプレーヤーである。B2Bモデルは、カスタマイズされた、スケーラブルで機能豊富なソリューションを提供することで、企業や組織に対応しています。これらのモデルには多くの場合、分析、ブランディング・オプション、安全なアクセス制御などの高度な機能が含まれており、特定の要件を持つ企業にとって理想的なものとなっています。その結果、B2B モデルはライブストリーミング業界で最大の市場シェアを獲得しています。

オーディオストリーミングの人気上昇

オーディオストリーミングは、ライブストリーミング市場の主要セグメントの一つです。SpotifyやApple Musicのようなプラットフォームは、幅広い視聴者を魅了するポッドキャストや音楽を含む多目的なコンテンツを提供することで、この分野を独占している。オーディオ・ストリーミングは、制作が簡単で多様なコンテンツ・カテゴリーがあるため、コンテンツ制作者や視聴者に好まれ、大きな市場シェアにつながっている。

ライブストリーミングの企業統合

企業は、企業コミュニケーション、ウェビナー、トレーニングの目的でライブストリーミングを採用することが増えています。カスタマイズされた安全なソリューションへの需要が、ライブストリーミング市場における企業部門の優位性に寄与している。この傾向は、様々な業界のビジネスプロセスにおけるライブストリーミングの役割の拡大を浮き彫りにし、企業の実質的な市場シェアを確固たるものにしている。

地域分析:北米とアジア太平洋

北米は現在、インターネットアクセスの普及、技術の進歩、娯楽産業の隆盛により、ライブストリーミング市場を支配している。同地域は、Twitch、YouTube Live、Facebook Liveなどの主要プラットフォームをホストしており、スマートフォンの高い普及率と技術に精通した人口の恩恵を受けている。これらの要因により、ライブストリーミング業界における北米の市場シェアは最大となっている。

一方、アジア太平洋地域は、インターネット普及率の上昇、多様な人口、技術に精通した人口の増加により、CAGRが最も高くなっている。モバイル機器の台頭、オンラインゲーム、活気あるエンターテインメント産業がこの地域の成長の主な原動力となっており、世界のライブストリーミング市場における重要なプレーヤーとなっている。

比較分析:これまでの成長と将来展望

ライブストリーミング市場は、技術の進歩とリアルタイムコンテンツに対する需要の増加により、急速な成長を遂げている。2018年から2022年までの過去期間において、市場は主に企業、メディアおよびエンターテインメント、教育などの主要部門によって牽引され、千鳥足的な成長を目撃した。さらに、ライブストリーミングは、スポーツ、ゲーム、政府、フィットネス産業で需要が増加した。

今後、ライブストリーミング市場の将来は有望である。5G技術の拡大と拡張現実(AR)の統合により、ユーザー体験が向上し、さまざまな分野での成長が期待される。ライブストリーミングがよりパーソナライズされ、インタラクティブになるにつれて、コンテンツ制作者や企業は、世界中の視聴者を収益化し、エンゲージする新たな機会を見出すだろう。

主な成長要因

1.インターネット普及率の増加:

高速インターネットの普及は、ライブ・ストリーミング市場にとって重要な促進要因である。インターネットインフラの改善により、ユーザーはバッファリングや品質の問題なしにライブコンテンツにアクセスできるようになり、全体的なユーザーエクスペリエンスが向上している。この発展は、ライブ・ストリーミング・プラットフォームの世界的なリーチを拡大する上で極めて重要であり、複数の業界にわたって市場の成長を促進している。

2.スマートフォンの普及:

スマートフォンの普及は、ライブ・ストリーミングの成長を促進するもう一つの重要な要因である。コンテンツ消費にスマートフォンを利用するユーザーが増加しているため、ライブ・ストリーミング・プラットフォームは大規模かつ多様な視聴者層から利益を得ている。スマートフォンは利便性と携帯性を提供し、ユーザーが外出先からライブ・コンテンツにアクセスできるようにします。このアクセシビリティは、消費者とコンテンツ制作者の双方に力を与え、市場の成長をさらに促進する。

3.盛んな技術動向:

圧縮アルゴリズムの改善やAR・VR技術の統合などの技術進歩により、ライブストリーミング体験が向上している。これらの技術革新は、よりスムーズなストリーミング、高解像度、よりインタラクティブなコンテンツを可能にしている。その結果、技術の進歩はライブストリーミング市場の成長と革新を促進し続けている。

成長の課題

1.帯域幅の制限:

ライブ・ストリーミング市場では、特にインターネット・インフラが不十分な地域では、帯域幅の制限が依然として大きな課題となっている。利用がピークに達する時間帯のバッファリングや中断は、ユーザー体験に悪影響を及ぼし、市場の潜在的なリーチを制限する可能性がある。こうした問題に対処するには、より多くの視聴者が高速インターネットにアクセスできるよう、インフラの改善や技術的な解決策が必要となる。

2.プライバシーとセキュリティの問題:

プライバシーとセキュリティーに対する懸念の高まりは、ライブ・ストリーミング市場にとってもう一つの課題となっている。ユーザーは、データ漏洩、不正アクセス、オンライン・ハラスメントに対する警戒感を強めている。プラットフォームは、こうしたリスクを軽減し、ユーザーの信頼を維持するために、強固なセキュリティ対策を導入し、プライバシー規制に準拠する必要がある。

主要トレンドと機会

1.5Gテクノロジー:

5Gネットワークの展開は、より高速で信頼性の高いインターネット接続を約束し、遅延を減らし、特にモバイル機器でのライブストリーミングの質を向上させる。

2.エッジ・コンピューティング:

エッジ・コンピューティングは、ユーザーの近くでより高速なデータ処理を可能にし、待ち時間を短縮し、ライブ・ストリーミング体験全体を向上させる。この技術により、ライブ・ストリーミング・プラットフォームの品質と効率が向上すると期待されている。

3.仮想現実と拡張現実(VR/AR):

VRとAR技術の統合は、インタラクティブで没入感のあるライブストリーミング体験に新たな可能性を提供する。これらの技術は、ゲーム、イベント、バーチャル・コンサートなどに特に適しています。

規制分析

ライブストリーミング市場の規制シナリオは地域によって異なる。米国では、連邦通信委員会(FCC)がライブストリーミングの特定の側面を監督している。欧州連合の一般データ保護規則(GDPR)は、業界のプライバシーとデータ保護に影響を与える。中国では、サイバースペース管理局がオンライン・コンテンツの規制において重要な役割を果たしている。インドでは、ライブストリーミング市場はIT法と仲介者責任規則による規制の対象である。さまざまな地域で事業を展開するプラットフォームにとって、こうした規制の遵守は不可欠である。

競合分析

ライブ・ストリーミング市場は競争が激しく、Twitch(Amazon)、YouTube Live(Google)、Facebook Live(Meta)などの主要プレーヤーがこの市場を支配している。これらのプラットフォームは、広範なユーザーベースと包括的なサービス提供を確立しており、業界のリーダーとなっている。VimeoやDailymotionのような他の注目すべき競合は、ニッチ市場に対応したり、ユニークな機能を提供している。

技術革新、パートナーシップ、世界的な拡大努力は、ライブストリーミング市場の競争分析を形成し続けている。プラットフォームがコンテンツクリエイターと視聴者の獲得に努める中、競争は激化し、さらなるイノベーションと多様な収益化戦略が促進されるだろう。

主な企業をいくつか紹介する:

- アマゾン・ウェブズ・サービス

- グーグル

- フェイスブック

- テルソ・ソリューションズ株式会社

- ツイッター

- マイクロソフト

- IBM

- ヴィメオ

- スタンレー・インナースペース

- ディキャスト

- ワウザ・メディア・システムズ

- ブライトコーブ

- YouNow

- Zhangyu TV

- 斗宇



世界のライブストリーミング市場は以下のように区分される:

ソリューション別

- プラットフォーム

- サービス

- ビデオ制作&コンテンツ制作サービス

- サブスクリプションサービス

- 広告掲載

提供モデル別

- 企業間取引(B2B)

- 企業対消費者(B2C)

ストリーミング・タイプ別

- オーディオ・ストリーミング

- ビデオストリーミング

- ゲームストリーミング

エンドユーザー産業別

- 企業

- メディア&エンターテイメント

- 教育・eラーニング業界

- スポーツ&ゲーム産業

- 政府機関

- フィットネス産業

- 宗教団体

- その他

地域別

- 北米

o 米国

o カナダ

- ヨーロッパ

ドイツ

イギリス

o フランス

o イタリア

o トルコ

o ロシア

o その他のヨーロッパ

- アジア太平洋

o 中国

o 日本

o 韓国

o インド

o 東南アジア

o その他のアジア太平洋地域

- ラテンアメリカ

o ブラジル

o メキシコ

o アルゼンチン

o その他のラテンアメリカ

- 中東・アフリカ

o GCC

南アフリカ

o エジプト

o ナイジェリア

o その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.世界のライブストリーミング市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主な市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額別、2022年
1.5.アナリストの推奨

2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.コビッド19の影響分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析

3.世界のライブストリーミング市場展望、2018年~2030年
3.1.ライブストリーミングの世界市場展望、ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
3.1.1.主なハイライト
3.1.1.1.プラットフォーム
3.1.1.2.サービス
3.1.1.3.映像制作・コンテンツ制作サービス
3.1.1.4.サブスクリプション・サービス
3.1.1.5.広告
3.2.ライブストリーミングの世界市場展望、提供モデル別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
3.2.1.主なハイライト
3.2.1.1.企業間(B2B)
3.2.1.2.企業対消費者(B2C)
3.3.ライブストリーミングの世界市場展望、ストリーミングタイプ別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
3.3.1.主要ハイライト
3.3.1.1.音声ストリーミング
3.3.1.2.ビデオ・ストリーミング
3.3.1.3.ゲームストリーミング
3.4.ライブストリーミングの世界市場展望、エンドユーザー産業別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
3.4.1.主なハイライト
3.4.1.1.企業
3.4.1.2.メディア&エンターテイメント
3.4.1.3.教育・eラーニング業界
3.4.1.4.スポーツ・ゲーム産業
3.4.1.5.政府機関
3.4.1.6.フィットネス業界
3.4.1.7.宗教団体
3.4.1.8.その他
3.5.ライブストリーミングの世界市場展望、地域別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
3.5.1.主なハイライト
3.5.1.1.北米
3.5.1.2.欧州
3.5.1.3.アジア太平洋
3.5.1.4.ラテンアメリカ
3.5.1.5.中東・アフリカ

4.北米ライブストリーミング市場の展望、2018~2030年
4.1.北米ライブストリーミング市場の展望:ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
4.1.1.主なハイライト
4.1.1.1.プラットフォーム
4.1.1.2.サービス
4.1.1.3.映像制作・コンテンツ制作サービス
4.1.1.4.サブスクリプション・サービス
4.1.1.5.広告
4.2.北米ライブストリーミング市場展望、提供モデル別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.企業間(B2B)
4.2.1.2.企業対消費者(B2C)
4.3.北米ライブストリーミング市場展望、ストリーミングタイプ別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
4.3.1.主なハイライト
4.3.1.1.音声ストリーミング
4.3.1.2.ビデオ・ストリーミング
4.3.1.3.ゲームストリーミング
4.4.北米ライブストリーミング市場展望、エンドユーザー産業別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
4.4.1.主要ハイライト
4.4.1.1.企業
4.4.1.2.メディア&エンターテイメント
4.4.1.3.教育・eラーニング業界
4.4.1.4.スポーツ・ゲーム産業
4.4.1.5.政府機関
4.4.1.6.フィットネス業界
4.4.1.7.宗教団体
4.4.1.8.その他
4.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
4.5.北米ライブストリーミング市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
4.5.1.主要ハイライト
4.5.1.1.米国のライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
4.5.1.2.米国のライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
4.5.1.3.米国ライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
4.5.1.4.米国ライブストリーミング市場エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
4.5.1.5.カナダのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
4.5.1.6.カナダのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
4.5.1.7.カナダのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
4.5.1.8.カナダのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
4.5.2.BPS分析/市場魅力度分析

5.ヨーロッパライブストリーミング市場展望、2018年~2030年
5.1.欧州ライブストリーミング市場の展望、ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年〜2030年
5.1.1.主なハイライト
5.1.1.1.プラットフォーム
5.1.1.2.サービス
5.1.1.3.映像制作・コンテンツ制作サービス
5.1.1.4.サブスクリプション・サービス
5.1.1.5.広告
5.2.欧州ライブストリーミング市場展望、提供モデル別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.企業間(B2B)
5.2.1.2.企業対消費者(B2C)
5.3.欧州ライブストリーミング市場の展望、ストリーミングタイプ別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
5.3.1.主なハイライト
5.3.1.1.音声ストリーミング
5.3.1.2.ビデオ・ストリーミング
5.3.1.3.ゲームストリーミング
5.4.欧州ライブストリーミング市場展望、エンドユーザー産業別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
5.4.1.主なハイライト
5.4.1.1.企業
5.4.1.2.メディア&エンターテイメント
5.4.1.3.教育・eラーニング業界
5.4.1.4.スポーツ・ゲーム産業
5.4.1.5.政府機関
5.4.1.6.フィットネス業界
5.4.1.7.宗教団体
5.4.1.8.その他
5.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.5.欧州ライブストリーミング市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2018年〜2030年
5.5.1.主要ハイライト
5.5.1.1.ドイツ ライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
5.5.1.2.ドイツのライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
5.5.1.3.ドイツのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
5.5.1.4.ドイツのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.5.イギリスのライブストリーミング市場(ソリューション別):金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.6.イギリスのライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.7.イギリスのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.8.イギリスのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.9.フランスのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.10.フランスライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.11.フランスライブストリーミング市場ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.12.フランスライブストリーミング市場エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.13.イタリアのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.14.イタリアのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.15.イタリアのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.16.イタリアのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.17.トルコのライブストリーミング市場(ソリューション別):金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.18.トルコのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018~2030
5.5.1.19.トルコのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.20.トルコのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018~2030
5.5.1.21.ロシアのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.22.ロシアのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.23.ロシアのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.24.ロシアのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018~2030
5.5.1.25.その他のヨーロッパのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.26.その他のヨーロッパのライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.27.その他のヨーロッパのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.1.28.その他のヨーロッパのライブストリーミング市場エンドユース、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
5.5.2.BPS分析/市場魅力度分析

6.アジア太平洋地域のライブストリーミング市場展望、2018年~2030年
6.1.アジア太平洋地域のライブストリーミング市場の展望、ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.プラットフォーム
6.1.1.2.サービス
6.1.1.3.映像制作・コンテンツ制作サービス
6.1.1.4.サブスクリプション・サービス
6.1.1.5.広告
6.2.アジア太平洋地域のライブストリーミング市場展望、提供モデル別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.企業間(B2B)
6.2.1.2.企業対消費者(B2C)
6.3.アジア太平洋地域のライブストリーミング市場展望、ストリーミングタイプ別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.3.1.主なハイライト
6.3.1.1.音声ストリーミング
6.3.1.2.ビデオ・ストリーミング
6.3.1.3.ゲームストリーミング
6.4.アジア太平洋地域のライブストリーミング市場展望、エンドユーザー産業別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.4.1.主なハイライト
6.4.1.1.企業
6.4.1.2.メディア&エンターテイメント
6.4.1.3.教育・eラーニング業界
6.4.1.4.スポーツ・ゲーム産業
6.4.1.5.政府機関
6.4.1.6.フィットネス業界
6.4.1.7.宗教団体
6.4.1.8.その他
6.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.5.アジア太平洋地域のライブストリーミング市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.主要ハイライト
6.5.1.1.中国ライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.2.中国のライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.3.中国ライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.4.中国ライブストリーミング市場エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.5.日本のライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.6.日本のライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.7.日本のライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.8.日本のライブストリーミング市場 エンドユース、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.9.韓国のライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.10.韓国のライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.11.韓国のライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.12.韓国のライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.13.インドのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.14.インドのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.15.インドのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.16.インドのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.17.東南アジアのライブストリーミング市場(ソリューション別):金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.18.東南アジアのライブストリーミング市場提供モデル別市場規模(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.19.東南アジアのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.20.東南アジアのライブストリーミング市場エンドユース、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.21.その他のアジア太平洋地域のライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.22.アジア太平洋地域のその他地域のライブストリーミング市場提供モデル別市場規模(US$ Mn)、2018年~2030年
6.5.1.23.アジア太平洋地域のその他地域のライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.1.24.その他のアジア太平洋地域のライブストリーミング市場エンドユース、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
6.5.2.BPS分析/市場魅力度分析

7.ラテンアメリカのライブストリーミング市場展望、2018年~2030年
7.1.ラテンアメリカのライブストリーミング市場の展望、ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
7.1.1.主なハイライト
7.1.1.1.プラットフォーム
7.1.1.2.サービス
7.1.1.3.映像制作・コンテンツ制作サービス
7.1.1.4.サブスクリプション・サービス
7.1.1.5.広告
7.2.ラテンアメリカのライブストリーミング市場展望、提供モデル別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
7.2.1.主要ハイライト
7.2.1.1.企業間(B2B)
7.2.1.2.企業対消費者(B2C)
7.3.ラテンアメリカのライブストリーミング市場展望、ストリーミングタイプ別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
7.3.1.主なハイライト
7.3.1.1.音声ストリーミング
7.3.1.2.ビデオ・ストリーミング
7.3.1.3.ゲームストリーミング
7.4.ラテンアメリカのライブストリーミング市場展望、エンドユーザー産業別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
7.4.1.主要ハイライト
7.4.1.1.企業
7.4.1.2.メディア&エンターテイメント
7.4.1.3.教育・eラーニング業界
7.4.1.4.スポーツ・ゲーム産業
7.4.1.5.政府機関
7.4.1.6.フィットネス業界
7.4.1.7.宗教団体
7.4.1.8.その他
7.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.5.ラテンアメリカのライブストリーミング市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
7.5.1.主要ハイライト
7.5.1.1.ブラジル ライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
7.5.1.2.ブラジルライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
7.5.1.3.ブラジルライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.4.ブラジルライブストリーミング市場エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.5.メキシコのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.6.メキシコのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.7.メキシコのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.8.メキシコのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018~2030
7.5.1.9.アルゼンチンのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.10.アルゼンチンのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.11.アルゼンチンのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.12.アルゼンチンのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018~2030
7.5.1.13.その他のラテンアメリカのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.14.ラテンアメリカのその他の地域ライブストリーミング市場提供モデル別市場規模(US$ Mn)、2018年~2030年
7.5.1.15.ラテンアメリカのその他の地域のライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.1.16.ラテンアメリカのその他の地域ライブストリーミング市場エンドユース、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
7.5.2.BPS分析/市場魅力度分析

8.中東・アフリカのライブストリーミング市場展望、2018年~2030年
8.1.中東・アフリカライブストリーミング市場の展望:ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.プラットフォーム
8.1.1.2.サービス
8.1.1.3.映像制作・コンテンツ制作サービス
8.1.1.4.サブスクリプション・サービス
8.1.1.5.広告
8.2.中東・アフリカのライブストリーミング市場展望、提供モデル別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
8.2.1.主要ハイライト
8.2.1.1.企業間(B2B)
8.2.1.2.企業対消費者(B2C)
8.3.中東・アフリカのライブストリーミング市場展望、ストリーミングタイプ別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
8.3.1.主なハイライト
8.3.1.1.音声ストリーミング
8.3.1.2.ビデオ・ストリーミング
8.3.1.3.ゲームストリーミング
8.4.中東・アフリカのライブストリーミング市場展望、エンドユーザー産業別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
8.4.1.主要ハイライト
8.4.1.1.企業
8.4.1.2.メディア&エンターテイメント
8.4.1.3.教育・eラーニング業界
8.4.1.4.スポーツ・ゲーム産業
8.4.1.5.政府機関
8.4.1.6.フィットネス業界
8.4.1.7.宗教団体
8.4.1.8.その他
8.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.5.中東・アフリカのライブストリーミング市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
8.5.1.主要ハイライト
8.5.1.1.GCCのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
8.5.1.2.GCCのライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.3.GCCのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.4.GCCのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.5.南アフリカのライブストリーミング市場(ソリューション別):金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.6.南アフリカのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.7.南アフリカのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.8.南アフリカのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.9.エジプトのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.10.エジプトライブストリーミング市場提供モデル、金額(US$ Mn)、2018年~2030年
8.5.1.11.エジプトライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.12.エジプトライブストリーミング市場エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.13.ナイジェリアのライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.14.ナイジェリアのライブストリーミング市場提供モデル:金額(US$ Mn), 2018~2030
8.5.1.15.ナイジェリアのライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018~2030
8.5.1.16.ナイジェリアのライブストリーミング市場 エンドユース:金額(US$ Mn), 2018~2030
8.5.1.17.その他の中東・アフリカ地域のライブストリーミング市場:ソリューション別、金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.18.中東・アフリカの残りの地域ライブストリーミング市場提供モデル別市場規模(US$ Mn)、2018年~2030年
8.5.1.19.その他の中東・アフリカ地域のライブストリーミング市場 ストリーミングタイプ:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.1.20.その他の中東&アフリカライブストリーミング市場エンドユース:金額(US$ Mn), 2018 - 2030年
8.5.2.BPS分析/市場魅力度分析

9.競争環境
9.1.ストリーミングタイプとアプリケーションのヒートマップ
9.2.メーカー対アプリケーションのヒートマップ
9.3.各社の市場シェア分析、2022年
9.4.競合ダッシュボード
9.5.企業プロフィール
9.5.1.アマゾン・ウェブ・サービス
9.5.1.1.会社概要
9.5.1.2.製品ポートフォリオ
9.5.1.3.財務概要
9.5.1.4.事業戦略と展開
9.5.2.グーグル
9.5.2.1.会社概要
9.5.2.2.製品ポートフォリオ
9.5.2.3.財務概要
9.5.2.4.事業戦略と展開
9.5.3.フェイスブック
9.5.3.1.会社概要
9.5.3.2.製品ポートフォリオ
9.5.3.3.財務概要
9.5.3.4.事業戦略と展開
9.5.4.テルソ・ソリューションズ
9.5.4.1.会社概要
9.5.4.2.製品ポートフォリオ
9.5.4.3.財務概要
9.5.4.4.事業戦略と展開
9.5.5.ツイッター
9.5.5.1.会社概要
9.5.5.2.製品ポートフォリオ
9.5.5.3.財務概要
9.5.5.4.事業戦略と展開
9.5.6.マイクロソフト
9.5.6.1.会社概要
9.5.6.2.製品ポートフォリオ
9.5.6.3.財務概要
9.5.6.4.事業戦略と展開
9.5.7.IBM
9.5.7.1.会社概要
9.5.7.2.製品ポートフォリオ
9.5.7.3.財務概要
9.5.7.4.事業戦略と展開
9.5.8.ビメオ
9.5.8.1.会社概要
9.5.8.2.製品ポートフォリオ
9.5.8.3.事業戦略と展開
9.5.9.スタンレーインナースペース
9.5.9.1.会社概要
9.5.9.2.製品ポートフォリオ
9.5.9.3.財務概要
9.5.9.4.事業戦略と展開
9.5.10.ダカスト
9.5.10.1.会社概要
9.5.10.2.製品ポートフォリオ
9.5.10.3.財務概要
9.5.10.4.事業戦略と展開
9.5.11.ワウザ・メディア・システムズ
9.5.11.1.会社概要
9.5.11.2.製品ポートフォリオ
9.5.11.3.財務概要
9.5.11.4.事業戦略と展開
9.5.12.ブライトコーブ
9.5.12.1.会社概要
9.5.12.2.製品ポートフォリオ
9.5.12.3.財務概要
9.5.12.4.事業戦略と展開
9.5.13.ユーナウ
9.5.13.1.会社概要
9.5.13.2.製品ポートフォリオ
9.5.13.3.財務概要
9.5.13.4.事業戦略と展開
9.5.14.張掖テレビ
9.5.14.1.会社概要
9.5.14.2.製品ポートフォリオ
9.5.14.3.財務概要
9.5.14.4.事業戦略と展開
9.5.15.斗油
9.5.15.1.会社概要
9.5.15.2.製品ポートフォリオ
9.5.15.3.財務概要
9.5.15.4.事業戦略と展開

10.付録
10.1.調査方法
10.2.報告書の前提条件
10.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global live streaming market is poised for significant growth, with market size projected to rise from USD 56.8 million in 2023 to USD 250.2 million by 2030. This remarkable expansion reflects a strong compound annual growth rate (CAGR) of 23.6% over the forecast period from 2023 to 2030. The increasing demand for real-time content, advancements in internet accessibility, and technological progress are key factors driving this growth.

Market Overview and Key Trends

The live streaming market is thriving, driven by the increasing accessibility of the internet, technological advancements, and rising demand for real-time content. The proliferation of smartphones, coupled with high-speed internet, allows users to engage with live content easily. This trend fosters a dynamic and interactive online experience across several sectors, including entertainment, gaming, education, and business.

A significant market trend fueling this growth is the rapid expansion of the media and entertainment industry. Live streaming platforms are also benefiting from the expanding enterprise sector, which increasingly integrates live streaming into their operations for various purposes, including corporate communication and events.

Dominance of Platform Solutions and B2B Models

Platform solutions continue to dominate the live streaming market due to their comprehensive offerings. These platforms, such as Twitch, YouTube Live, and Facebook Live, provide end-to-end services, user-friendly interfaces, broad audience reach, and robust infrastructure. The inclusion of interactive features and diverse content types further enhances the appeal of these platforms, attracting content creators and audiences alike.

The business-to-business (B2B) offering model is also a significant player in the live streaming market. B2B models cater to enterprises and organizations by offering tailored, scalable, and feature-rich solutions. These models often include advanced features like analytics, branding options, and secure access controls, making them ideal for businesses with specific requirements. As a result, B2B models have captured the largest market share in the live-streaming industry.

Rising Popularity of Audio Streaming

Audio streaming is one of the leading segments in the live streaming market. Platforms like Spotify and Apple Music dominate this space by offering versatile content, including podcasts and music, which attract a broad audience. Audio streaming's ease of production and diverse content categories make it a preferred choice for content creators and audiences, contributing to its significant market share.

Enterprise Integration of Live Streaming

Enterprises are increasingly adopting live streaming for corporate communication, webinars, and training purposes. The demand for customized, secure solutions has contributed to the enterprise sector's dominance in the live streaming market. This trend highlights the growing role of live streaming in business processes across various industries, solidifying enterprises' substantial market share.

Regional Analysis: North America and Asia Pacific

North America currently dominates the live streaming market due to widespread internet access, technological advancements, and a flourishing entertainment industry. The region hosts major platforms like Twitch, YouTube Live, and Facebook Live, benefiting from high smartphone penetration and a tech-savvy population. These factors have contributed to North America's largest market share in the live-streaming industry.

Meanwhile, the Asia Pacific region is experiencing the highest CAGR due to increasing internet penetration, a diverse population, and a growing tech-savvy demographic. The rise of mobile devices, online gaming, and a vibrant entertainment industry are key drivers of growth in this region, making it a significant player in the global live-streaming market.

Comparative Analysis: Past Growth and Future Prospects

The live streaming market has experienced rapid growth due to technological advancements and increasing demand for real-time content. In the historical period from 2018 to 2022, the market witnessed staggered growth, primarily driven by key sectors such as enterprises, media and entertainment, and education. Additionally, live streaming saw increased demand in the sports, gaming, government, and fitness industries.

Looking ahead, the future of the live streaming market appears promising. The expansion of 5G technology and the integration of augmented reality (AR) are expected to enhance user experiences and drive growth across various sectors. As live streaming becomes more personalized and interactive, content creators and enterprises will find new opportunities to monetize and engage with audiences globally.

Key Growth Drivers

1. Increasing Internet Penetration:

The increasing penetration of high-speed internet is a crucial driver for the live streaming market. Improved internet infrastructure allows users to access live content without buffering or quality issues, enhancing the overall user experience. This development is crucial in expanding the global reach of live streaming platforms, driving market growth across multiple industries.

2. Mounting Smartphone Adoption:

Smartphone adoption is another key driver of live streaming growth. With a growing number of users relying on smartphones for content consumption, live streaming platforms benefit from a massive and diverse audience base. Smartphones provide convenience and portability, enabling users to access live content on the go. This accessibility empowers both consumers and content creators, further fueling market growth.

3. Thriving Technology Trends:

Technological advancements, including improved compression algorithms and the integration of AR and VR technologies, have enhanced the live streaming experience. These innovations allow for smoother streaming, higher resolutions, and more interactive content. As a result, technological progress continues to drive growth and innovation in the live-streaming market.

Growth Challenges

1. Bandwidth Limitations:

Bandwidth limitations remain a significant challenge in the live streaming market, particularly in regions with inadequate internet infrastructure. Buffering and disruptions during peak usage times can negatively impact the user experience, limiting the market's potential reach. Addressing these issues will require infrastructure improvements and technological solutions to ensure high-speed internet access for a broader audience.

2. Privacy and Security Concerns:

The growing concerns over privacy and security present another challenge to the live streaming market. Users are increasingly wary of data breaches, unauthorized access, and online harassment. Platforms must implement robust security measures and comply with privacy regulations to mitigate these risks and maintain user trust.

Key Trends and Opportunities

1. 5G Technology:

The rollout of 5G networks promises faster and more reliable internet connections, reducing latency and improving the quality of live streaming, particularly on mobile devices.

2. Edge Computing:

Edge computing enables faster data processing closer to the user, reducing latency and improving the overall live streaming experience. This technology is expected to enhance the quality and efficiency of live streaming platforms.

3. Virtual and Augmented Reality (VR/AR):

The integration of VR and AR technologies offers new possibilities for interactive and immersive live streaming experiences. These technologies are particularly relevant in gaming, events, and virtual concerts.

Regulatory Analysis

The regulatory scenario for the live streaming market varies across regions. In the United States, the Federal Communications Commission (FCC) oversees certain aspects of live streaming. The European Union's General Data Protection Regulation (GDPR) has implications for privacy and data protection in the industry. In China, the Cyberspace Administration plays a key role in regulating online content. In India, the live streaming market is subject to regulations under the IT Act and intermediary liability rules. Compliance with these regulations is essential for platforms operating in different regions.

Competitive Analysis

The live streaming market is highly competitive, with major players like Twitch (Amazon), YouTube Live (Google), and Facebook Live (Meta) dominating the space. These platforms have established extensive user bases and comprehensive service offerings, making them leaders in the industry. Other notable competitors, such as Vimeo and Dailymotion, cater to niche markets or offer unique features.

Technological innovations, partnerships, and global expansion efforts continue to shape the competitive Analysis of the live streaming market. As platforms strive to attract content creators and audiences, competition will intensify, fostering further innovation and diverse monetization strategies.

Some key companies are:

• Amazon Webs Services

• Google

• Facebook

• Terso Solutions, Inc.

• Twitter

• Microsoft

• IBM

• Vimeo

• Stanley Innerspace

• Decast

• Wowza Media Systems

• Brightcove

• YouNow

• Zhangyu TV

• Douyu



Global Live Streaming Market is Segmented as Below:

By Solution:

• Platforms

• Services

• Video Production & Content Creation Services

• Subscription Services

• Advertisement

By Offering Model:

• Business-to-Business (B2B)

• Business-to-Consumer (B2C)

By Streaming Type:

• Audio Streaming

• Video Streaming

• Game Streaming

By End-Use Industry:

• Enterprises

• Media & Entertainment

• Education& E-Learning Industry

• Sports & Gaming Industry

• Government

• Fitness Industry

• Religious Organisations

• Others

By Geographic Coverage:

• North America

o U.S.

o Canada

• Europe

o Germany

o U.K.

o France

o Italy

o Turkey

o Russia

o Rest of Europe

• Asia Pacific

o China

o Japan

o South Korea

o India

o Southeast Asia

o Rest of Asia Pacific

• Latin America

o Brazil

o Mexico

o Argentina

o Rest of Latin America

• Middle East & Africa

o GCC

o South Africa

o Egypt

o Nigeria

o Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Live Streaming Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value, 2022
1.5. Analyst Recommendations

2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. Covid-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis

3. Global Live Streaming Market Outlook, 2018 - 2030
3.1. Global Live Streaming Market Outlook, by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
3.1.1. Key Highlights
3.1.1.1. Platforms
3.1.1.2. Services
3.1.1.3. Video Production & Content Creation Services
3.1.1.4. Subscription Services
3.1.1.5. Advertisement
3.2. Global Live Streaming Market Outlook, by Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
3.2.1. Key Highlights
3.2.1.1. Business-to-Business (B2B)
3.2.1.2. Business-to-Consumer (B2C)
3.3. Global Live Streaming Market Outlook, by Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
3.3.1. Key Highlights
3.3.1.1. Audio Streaming
3.3.1.2. Video Streaming
3.3.1.3. Game Streaming
3.4. Global Live Streaming Market Outlook, by End-Use industry, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
3.4.1. Key Highlights
3.4.1.1. Enterprises
3.4.1.2. Media & Entertainment
3.4.1.3. Education& E-Learning Industry
3.4.1.4. Sports & Gaming Industry
3.4.1.5. Government
3.4.1.6. Fitness Industry
3.4.1.7. Religious Organizations
3.4.1.8. Others
3.5. Global Live Streaming Market Outlook, by Region, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
3.5.1. Key Highlights
3.5.1.1. North America
3.5.1.2. Europe
3.5.1.3. Asia Pacific
3.5.1.4. Latin America
3.5.1.5. Middle East & Africa

4. North America Live Streaming Market Outlook, 2018 - 2030
4.1. North America Live Streaming Market Outlook, by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Platforms
4.1.1.2. Services
4.1.1.3. Video Production & Content Creation Services
4.1.1.4. Subscription Services
4.1.1.5. Advertisement
4.2. North America Live Streaming Market Outlook, by Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Business-to-Business (B2B)
4.2.1.2. Business-to-Consumer (B2C)
4.3. North America Live Streaming Market Outlook, by Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Audio Streaming
4.3.1.2. Video Streaming
4.3.1.3. Game Streaming
4.4. North America Live Streaming Market Outlook, by End-Use industry, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. Enterprises
4.4.1.2. Media & Entertainment
4.4.1.3. Education& E-Learning Industry
4.4.1.4. Sports & Gaming Industry
4.4.1.5. Government
4.4.1.6. Fitness Industry
4.4.1.7. Religious Organizations
4.4.1.8. Others
4.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
4.5. North America Live Streaming Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.1. Key Highlights
4.5.1.1. U.S. Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.1.2. U.S. Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.1.3. U.S. Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.1.4. U.S. Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.1.5. Canada Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.1.6. Canada Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.1.7. Canada Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.1.8. Canada Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
4.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis

5. Europe Live Streaming Market Outlook, 2018 - 2030
5.1. Europe Live Streaming Market Outlook, by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Platforms
5.1.1.2. Services
5.1.1.3. Video Production & Content Creation Services
5.1.1.4. Subscription Services
5.1.1.5. Advertisement
5.2. Europe Live Streaming Market Outlook, by Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Business-to-Business (B2B)
5.2.1.2. Business-to-Consumer (B2C)
5.3. Europe Live Streaming Market Outlook, by Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Audio Streaming
5.3.1.2. Video Streaming
5.3.1.3. Game Streaming
5.4. Europe Live Streaming Market Outlook, by End-Use industry, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. Enterprises
5.4.1.2. Media & Entertainment
5.4.1.3. Education& E-Learning Industry
5.4.1.4. Sports & Gaming Industry
5.4.1.5. Government
5.4.1.6. Fitness Industry
5.4.1.7. Religious Organizations
5.4.1.8. Others
5.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5.5. Europe Live Streaming Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1. Key Highlights
5.5.1.1. Germany Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.2. Germany Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.3. Germany Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.4. Germany Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.5. U.K. Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.6. U.K. Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.7. U.K. Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.8. U.K. Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.9. France Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.10. France Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.11. France Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.12. France Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.13. Italy Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.14. Italy Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.15. Italy Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.16. Italy Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.17. Turkey Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.18. Turkey Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.19. Turkey Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.20. Turkey Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.21. Russia Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.22. Russia Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.23. Russia Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.24. Russia Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.25. Rest of Europe Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.26. Rest of Europe Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.27. Rest of Europe Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.1.28. Rest of Europe Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
5.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis

6. Asia Pacific Live Streaming Market Outlook, 2018 - 2030
6.1. Asia Pacific Live Streaming Market Outlook, by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Platforms
6.1.1.2. Services
6.1.1.3. Video Production & Content Creation Services
6.1.1.4. Subscription Services
6.1.1.5. Advertisement
6.2. Asia Pacific Live Streaming Market Outlook, by Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Business-to-Business (B2B)
6.2.1.2. Business-to-Consumer (B2C)
6.3. Asia Pacific Live Streaming Market Outlook, by Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Audio Streaming
6.3.1.2. Video Streaming
6.3.1.3. Game Streaming
6.4. Asia Pacific Live Streaming Market Outlook, by End-Use industry, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. Enterprises
6.4.1.2. Media & Entertainment
6.4.1.3. Education& E-Learning Industry
6.4.1.4. Sports & Gaming Industry
6.4.1.5. Government
6.4.1.6. Fitness Industry
6.4.1.7. Religious Organizations
6.4.1.8. Others
6.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6.5. Asia Pacific Live Streaming Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1. Key Highlights
6.5.1.1. China Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.2. China Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.3. China Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.4. China Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.5. Japan Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.6. Japan Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.7. Japan Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.8. Japan Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.9. South Korea Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.10. South Korea Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.11. South Korea Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.12. South Korea Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.13. India Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.14. India Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.15. India Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.16. India Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.17. Southeast Asia Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.18. Southeast Asia Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.19. Southeast Asia Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.20. Southeast Asia Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.21. Rest of Asia Pacific Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.22. Rest of Asia Pacific Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.23. Rest of Asia Pacific Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.1.24. Rest of Asia Pacific Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
6.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis

7. Latin America Live Streaming Market Outlook, 2018 - 2030
7.1. Latin America Live Streaming Market Outlook, by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Platforms
7.1.1.2. Services
7.1.1.3. Video Production & Content Creation Services
7.1.1.4. Subscription Services
7.1.1.5. Advertisement
7.2. Latin America Live Streaming Market Outlook, by Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.2.1. Key Highlights
7.2.1.1. Business-to-Business (B2B)
7.2.1.2. Business-to-Consumer (B2C)
7.3. Latin America Live Streaming Market Outlook, by Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Audio Streaming
7.3.1.2. Video Streaming
7.3.1.3. Game Streaming
7.4. Latin America Live Streaming Market Outlook, by End-Use industry, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. Enterprises
7.4.1.2. Media & Entertainment
7.4.1.3. Education& E-Learning Industry
7.4.1.4. Sports & Gaming Industry
7.4.1.5. Government
7.4.1.6. Fitness Industry
7.4.1.7. Religious Organizations
7.4.1.8. Others
7.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7.5. Latin America Live Streaming Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1. Key Highlights
7.5.1.1. Brazil Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.2. Brazil Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.3. Brazil Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.4. Brazil Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.5. Mexico Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.6. Mexico Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.7. Mexico Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.8. Mexico Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.9. Argentina Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.10. Argentina Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.11. Argentina Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.12. Argentina Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.13. Rest of Latin America Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.14. Rest of Latin America Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.15. Rest of Latin America Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.1.16. Rest of Latin America Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
7.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis

8. Middle East & Africa Live Streaming Market Outlook, 2018 - 2030
8.1. Middle East & Africa Live Streaming Market Outlook, by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Platforms
8.1.1.2. Services
8.1.1.3. Video Production & Content Creation Services
8.1.1.4. Subscription Services
8.1.1.5. Advertisement
8.2. Middle East & Africa Live Streaming Market Outlook, by Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Business-to-Business (B2B)
8.2.1.2. Business-to-Consumer (B2C)
8.3. Middle East & Africa Live Streaming Market Outlook, by Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Audio Streaming
8.3.1.2. Video Streaming
8.3.1.3. Game Streaming
8.4. Middle East & Africa Live Streaming Market Outlook, by End-Use industry, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. Enterprises
8.4.1.2. Media & Entertainment
8.4.1.3. Education& E-Learning Industry
8.4.1.4. Sports & Gaming Industry
8.4.1.5. Government
8.4.1.6. Fitness Industry
8.4.1.7. Religious Organizations
8.4.1.8. Others
8.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8.5. Middle East & Africa Live Streaming Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1. Key Highlights
8.5.1.1. GCC Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.2. GCC Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.3. GCC Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.4. GCC Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.5. South Africa Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.6. South Africa Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.7. South Africa Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.8. South Africa Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.9. Egypt Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.10. Egypt Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.11. Egypt Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.12. Egypt Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.13. Nigeria Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.14. Nigeria Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.15. Nigeria Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.16. Nigeria Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.17. Rest of Middle East & Africa Live Streaming Market by Solution, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.18. Rest of Middle East & Africa Live Streaming Market Offering Model, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.19. Rest of Middle East & Africa Live Streaming Market Streaming Type, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.1.20. Rest of Middle East & Africa Live Streaming Market End Use, Value (US$ Mn), 2018 - 2030
8.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis

9. Competitive Landscape
9.1. Streaming Type vs Application Heatmap
9.2. Manufacturer vs Application Heatmap
9.3. Company Market Share Analysis, 2022
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Company Profiles
9.5.1. Amazon Web Services
9.5.1.1. Company Overview
9.5.1.2. Product Portfolio
9.5.1.3. Financial Overview
9.5.1.4. Business Strategies and Development
9.5.2. Google
9.5.2.1. Company Overview
9.5.2.2. Product Portfolio
9.5.2.3. Financial Overview
9.5.2.4. Business Strategies and Development
9.5.3. Facebook
9.5.3.1. Company Overview
9.5.3.2. Product Portfolio
9.5.3.3. Financial Overview
9.5.3.4. Business Strategies and Development
9.5.4. Terso Solutions, Inc.
9.5.4.1. Company Overview
9.5.4.2. Product Portfolio
9.5.4.3. Financial Overview
9.5.4.4. Business Strategies and Development
9.5.5. Twitter
9.5.5.1. Company Overview
9.5.5.2. Product Portfolio
9.5.5.3. Financial Overview
9.5.5.4. Business Strategies and Development
9.5.6. Microsoft
9.5.6.1. Company Overview
9.5.6.2. Product Portfolio
9.5.6.3. Financial Overview
9.5.6.4. Business Strategies and Development
9.5.7. IBM
9.5.7.1. Company Overview
9.5.7.2. Product Portfolio
9.5.7.3. Financial Overview
9.5.7.4. Business Strategies and Development
9.5.8. Vimeo
9.5.8.1. Company Overview
9.5.8.2. Product Portfolio
9.5.8.3. Business Strategies and Development
9.5.9. Stanley Innerspace
9.5.9.1. Company Overview
9.5.9.2. Product Portfolio
9.5.9.3. Financial Overview
9.5.9.4. Business Strategies and Development
9.5.10. Dacast
9.5.10.1. Company Overview
9.5.10.2. Product Portfolio
9.5.10.3. Financial Overview
9.5.10.4. Business Strategies and Development
9.5.11. Wowza Media Systems
9.5.11.1. Company Overview
9.5.11.2. Product Portfolio
9.5.11.3. Financial Overview
9.5.11.4. Business Strategies and Development
9.5.12. Brightcove
9.5.12.1. Company Overview
9.5.12.2. Product Portfolio
9.5.12.3. Financial Overview
9.5.12.4. Business Strategies and Development
9.5.13. YouNow
9.5.13.1. Company Overview
9.5.13.2. Product Portfolio
9.5.13.3. Financial Overview
9.5.13.4. Business Strategies and Development
9.5.14. Zhangyu TV
9.5.14.1. Company Overview
9.5.14.2. Product Portfolio
9.5.14.3. Financial Overview
9.5.14.4. Business Strategies and Development
9.5.15. Douyu
9.5.15.1. Company Overview
9.5.15.2. Product Portfolio
9.5.15.3. Financial Overview
9.5.15.4. Business Strategies and Development

10. Appendix
10.1. Research Methodology
10.2. Report Assumptions
10.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Fairfield Market Research社の情報通信技術分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Fairfield Market Research社はどのような調査会社ですか?


Fairfield Market Researchでは、最新かつ最も関連性の高い市場データと洞察に満ちた詳細なレポートを発行しています。広範囲にわたり、業界動向や市場ベースのデータを含んでおり、顧客が... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る