世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インフルエンザ診断薬市場セグメント別:検査タイプ別(従来型診断検査、分子診断検査)、エンドユーザー別(病院、臨床検査室、研究センター、POC検査センター、その他エンドユーザー)、インフルエンザタイプ別(A型、B型、C型)、地域別分析:2018年2020年の市場規模、シェア、動向、2030年予測


Influenza Diagnostics Market: Segmented: By Test Type (Traditional Diagnostics Tests and Molecular Diagnostic Tests); By End-User (Hospitals, Clinical Laboratories, Research Centers, Point of Care Testing Centers and Other End User); By Type of Flu (Type A, Type B and Type C); and Region Analysis of Market Size, Share & Trends for 2018 2020 and Forecasts to 2030

インフルエンザ診断薬の世界市場:検査タイプ別(従来型診断検査、分子診断検査)、エンドユーザー別(病院、臨床検査室、研究センター、POC、その他エンドユーザー)、インフルエンザタイプ別(A型、B型、C型)... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Fatpos Global
Fatpos グローバル
2023年7月31日 US$4,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インフルエンザ診断薬の世界市場:検査タイプ別(従来型診断検査、分子診断検査)、エンドユーザー別(病院、臨床検査室、研究センター、POC、その他エンドユーザー)、インフルエンザタイプ別(A型、B型、C型)、地域別:2018年~2020年の市場規模、シェア、動向分析、2030年までの予測

製品概要
インフルエンザは、インフルエンザウイルスによって引き起こされる感染症であり、一般にインフルエンザとして知られている。インフルエンザは、感染者との直接的な接触によるエアロゾルの発生によって引き起こされる伝染性の呼吸器分泌物を通じて広がる。このウイルスは、罹患率および死亡率の上昇を伴う季節的流行を引き起こす可能性があるため、このような疾患を早期に診断することは重要である。WHOによれば、このような流行は、世界中で年間約300万から500万人の重症患者と年間約25万から50万人の死亡者をもたらすと推定されている。

市場ハイライト
インフルエンザ診断薬市場は予測期間2022-2032年にCAGR 6.10%を予測
市場成長の主な要因は、インフルエンザ発生件数の増加、インフルエンザ診断のための研究資金の増加、迅速な診断に対する需要の増加などであり、これらは今後数年間、この市場の成長を牽引すると予想される。インフルエンザのハイリスク集団は、妊婦、乳幼児、高齢者、慢性疾患を患う免疫抑制患者、医療スタッフである。インフルエンザの治療は、合併症や死亡などの致命的な事態を減らすのに役立つさまざまな抗ウイルス薬で構成されている。2009年、A型インフルエンザがパンデミック(世界的大流行)を起こし、多くの国で感染が急速に拡大したため、科学者たちはウイルスの検出と診断の改善に取り組むことになった。インフルエンザ診断学は、インフルエンザウイルスを検出するために呼吸器検体で行われるいくつかのインフルエンザ検査で構成されている。

世界のインフルエンザ診断薬市場:セグメント
RIDTセクションは、従来の診断検査においてインフルエンザ診断市場で最大のシェアを占めている。
このセクションの割合が大きいのは、エンドユーザーの間で、診断やスクリーニングの第一段階として、費用対効果が高く迅速なRIDTの採用が増加しているためである。これらの検査は、インフルエンザウイルス抗原を10~15分以内に高い特異性で検出する抗原検出アッセイである。インフルエンザ迅速診断検査は、呼吸器検体中のA型およびB型インフルエンザウイルス抗原の存在を同定し、その結果を定性的に示すことができる。これらの検査は抗原検出アッセイであり、10〜15分以内にインフルエンザの特異性の高いウイルス抗原を検出する。RIDT需要の最大のシェアを占める重要な要因である。

病院のセグメントは、2019年に診断インフルエンザ市場の最大シェアを支配していた。
病院セグメントは、2019年にインフルエンザの診断市場のかなりのシェアを占めている、インフルエンザ疾患診断は、複雑であり、技術的に高度な製品を必要とするため、通常、病院で実施される、これは、インフルエンザ関連の入院の増加で、このセグメントの成長を促進する主な要因である。病院は、適切なインフルエンザ診断検査を実施するための高度な設備を手頃な価格で提供している。

市場ダイナミクス
推進要因
人口増加と政府の取り組み
インフルエンザウイルスの変異とウイルスタイプの変化
阻害要因
認識と医療インフラの欠如
.
世界のインフルエンザ診断薬市場:主要企業
- アボット・ラボラトリーズ(Alere社を含む)
会社概要, 事業戦略, 主要製品, 財務実績, 主要業績評価指標, リスク分析, 最近の動向, 地域展開, SWOT分析, シーメンス・ヘルティニアーズ, アナリティク・イエナ
o クイデル・コーポレーション
o ゲノムダイアグノスティックス
o メリディアン・バイオサイエンス
o バイオメリューSA
o 積水ダイアグノスティックス
o レスポンスバイオメディカル
oのSAサイエンティフィック
o エニグマダイアグノスティックス
フォーカス診断
o その他の著名なプレーヤー
世界のインフルエンザ診断市場に関する分析も含まれています:

インフルエンザ診断薬の世界市場セグメント別
- 検査タイプ別
o 従来の診断検査
o RIDT
o ウイルス培養
o DFA
o 血清学的検査
- 分子診断テスト
o RT-PCR
o イネート
o TMA
o LAMP
o NASBA
o その他のINNAT
o その他の分子検査
- エンドユーザー別
o 病院
o 臨床検査室
o 研究センター
o ポイント・オブ・ケア検査センター
o その他のエンドユーザー
- インフルエンザのタイプ別
o A型インフルエンザ
o B型インフルエンザ
o C型インフルエンザ
- インフルエンザ診断薬の世界市場ダイナミクス
- インフルエンザ診断薬の世界市場規模
- 需要と供給
- 現在の動向/問題/課題
- 競合・参入企業
- 市場のバリューチェーン
- 市場の促進要因と阻害要因

本レポートを購入する理由
- 経済的要因および非経済的要因の両方を含むセグメンテーションに基づく市場の定性的および定量的分析
- 各セグメントおよびサブセグメントの市場価値(10億米ドル)データの提供
- 市場の最速成長と支配が期待される地域とセグメントを表示
- 各地域における製品/サービスの消費を強調し、各地域の市場に影響を与えている要因を示す地域別分析
- 主要プレイヤーの市場ランキング、プロファイリングされた企業の過去5年間の新サービス/製品発売、提携、事業拡大、買収を盛り込んだ競争状況
- 主要市場プレイヤーの会社概要、企業洞察、製品ベンチマーク、SWOT分析からなる広範な企業プロフィール
- 新興地域と先進地域の両方の成長機会と促進要因、課題と阻害要因を含む最近の動向に関する業界の現在と将来の市場展望
- ポーターのファイブフォース分析による様々な観点からの市場の詳細分析
- バリューチェーンによる市場洞察の提供
- 市場ダイナミクスのシナリオと、今後数年間の市場の成長機会
- 販売後3ヶ月間のアナリストサポート




ページTOPに戻る


目次

Contents
1. Executive Summary
2. Influenza Diagnostics
2.1. Influenza Diagnostics Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Market Dynamics
5.1. Growth Drivers
5.2. Restraints
5.3. Opportunity
5.4. Trends
6. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
7. Risk Analysis
7.1. Demand Risk Analysis
7.2. Supply Risk Analysis
8. Influenza Diagnostics Industry Analysis
8.1. Porters Five Forces
8.1.1. The threat of New Entrants
8.1.2. Bargaining Power of Suppliers
8.1.3. Threat of Substitutes
8.1.4. Rivalry
8.2. PEST Analysis
8.2.1. Political
8.2.2. Economic
8.2.3. Social
8.2.4. Technological
9. Global Influenza Diagnostics Market
9.1. Market Size & forecast, 2019A-2030F
9.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
9.1.2. By Volume (Million Units) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10. Global Influenza Diagnostics Market: Market Segmentation
10.1. By Regions
10.1.1. North America: (U.S. and Canada)
10.1.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America)
10.1.2.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe)
10.1.3.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific)
10.1.4.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.1.5. The Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of the Middle East and Africa)
10.1.5.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.2. By Test Type: Market Share (2020-2030F)
10.2.1. Traditional Diagnostics Tests, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.2.2. Molecular Diagnostic Tests, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.3. By Type of Flu: Market Share (2020-2030F)
10.3.1. Type A, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.3.2. Type B, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.3.3. Type C, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4. By End User: Market Share (2020-2030F)
10.4.1. Hospitals, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4.2. Clinical Laboratories, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4.3. Research Centers, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4.4. Point of Care Testing Centers, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4.5. Other End User, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11. Company Profile
11.1. Abbott Laboratories
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Company Total Revenue (Financials)
11.1.3. Market Potential
11.1.4. Global Presence
11.1.5. Key Performance Indicators
11.1.6. SWOT Analysis
11.1.7. Product Launch
11.2. Siemens Healthineers
11.3. Analytik Jena
11.4. Quidel Corporation
11.5. Genome Diagnostics
11.6. Meridian Bioscience
11.7. BioMerieux SA
11.8. Sekisui Diagnostics
11.9. Response Biomedical
11.10. SA Scientific
11.11. Enigma Diagnostics
11.12. Focus Diagnostics
Consultant Recommendation
The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Influenza Diagnostics Market By Test Type (Traditional Diagnostics Tests and Molecular Diagnostic Tests); By End-User (Hospitals, Clinical Laboratories, Research Centers, Point of Care Testing Centers and Other End User); By Type of Flu (Type A, Type B and Type C); and Region - Analysis of Market Size, Share & Trends for 2018 - 2020 and Forecasts to 2030

PRODUCT OVERVIEW
Influenza is an infectious disease caused by the influenza virus, commonly known as the flu. Humans are affected by three types of this virus: type A, type B, and type C. Influenza spread through contagious respiratory secretions caused by the development of aerosols due to direct contact with an infected person. This virus can cause seasonal epidemics with increased morbidity and mortality levels so it is significant to diagnose such disease at an initial time. Such epidemics have been estimated to result in around 3 to 5 million annual cases of serious sickness, and about 250,000 to 500,000 annual deaths worldwide, according to WHO.

MARKET HIGHLIGHTS
Influenza Diagnostics Market is expected to project a CAGR of 6.10% during the forecast period, 2022-2032
Market growth is mainly driven by factors such as rising influenza occurrence, growth in research funding for influenza diagnosis, and increasing demand for faster diagnosis are the major factors expected to drive this market's growth in the coming years. High-risk influenza populations consist of pregnant women, infants, the elderly, immunosuppressed patients suffering from chronic medical conditions, and health care staff. Influenza treatment consists of different antiviral drugs that help to reduce complications and fatalities like death. In 2009, an influenza A pandemic, which spread rapidly to many nations, attracted scientists' attention to work on improved detection and diagnosis of the virus. Influenza diagnostics consists of several flu tests that are used in respiratory specimens to detect influenza viruses.

GLOBAL INFLUENZA DIAGNOSTICS MARKET: SEGMENTS
RIDT section held the largest share of the influenza diagnostic market for traditional diagnostic tests.
The large proportion of this section can be attributed to the rising adoption of cost-effective and faster RIDT as the first line of diagnosis and screening phase has been increased among end-users. These tests are antigen detection assays that detect influenza viral antigens within 10 to 15 minutes with high specificity. Rapid influenza diagnostic tests can identify the presence of influenza A and B viral antigens in respiratory samples and qualitatively exhibit the result. These tests are antigen detection assays that detect highly specific viral antigens of influenza within 10 to 15 minutes. It is a significant factor responsible for the largest share of the RIDT demand.

The segment of the hospital had dominated the largest share of the diagnostic influenza market in 2019.
The hospital segment is responsible for a substantial share of the diagnostic market for influenza in 2019, influenza disease diagnosis is usually conducted in hospitals because it is complicated and requires technologically advanced products, this is the major factor driving this segment’s growth in increased influenza-related hospitalizations. The hospital provides advanced facilities at an affordable price to conduct proper influenza diagnostic tests.

MARKET DYNAMICS
Drivers
Rising Population and Government Initiatives
Influenza Virus Mutating and Change in Virus Type
Restraints
Lack of Awareness and Healthcare Infrastructure
.
GLOBAL INFLUENZA DIAGNOSTICS MARKET: KEY PLAYERS
• Abbott Laboratories (including Alere)
Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, SWOT Analysis, Siemens Healthineers, Analytik Jena
o Quidel Corporation
o Genome Diagnostics
o Meridian Bioscience
o BioMerieux SA
o Sekisui Diagnostics
o Response Biomedical
o SA Scientific
o Enigma Diagnostics
o Focus Diagnostics
o Other Prominent Players
THE GLOBAL INFLUENZA DIAGNOSTICS MARKET REPORT ALSO CONTAINS AN ANALYSIS ON:

Global Influenza Diagnostics Market Segments:
• By Test Type
o Traditional Diagnostic Tests
o RIDT
o Viral Culture
o DFA
o Serological assays
• Molecular Diagnostic Tests
o RT-PCR
o INNATE
o TMA
o LAMP
o NASBA
o Other INNAT
o Other Molecular Tests
• By End-User
o Hospitals
o Clinical Laboratories
o Research Centers
o Point of Care Testing Centers.
o Other End-User
• By Type of Flu
o Type A Flu
o Type B Flu
o Type C Flu
• Global Influenza Diagnostics Market Dynamics
• Global Influenza Diagnostics Market Size
• Supply & Demand
• Current Trends/Issues/Challenges
• Competition & Companies Involved in the Market
• Value Chain of the Market
• Market Drivers and Restraints

Reasons to Purchase this Report
• Qualitative and quantitative analysis of the market based on segmentation involving both economic as well as non-economic factors
• Provision of market value (USD Billion) data for each segment and sub-segment
• Indicates the region and segment that is expected to witness the fastest growth as well as to dominate the market
• Analysis by geography highlighting the consumption of the product/service in the region as well as indicating the factors that are affecting the market within each region
• Competitive landscape which incorporates the market ranking of the major players, along with new service/product launches, partnerships, business expansions, and acquisitions in the past five years of companies profiled
• Extensive company profiles comprising of company overview, company insights, product benchmarking, and SWOT analysis for the major market players
• The current as well as the future market outlook of the industry with respect to recent developments which involve growth opportunities and drivers as well as challenges and restraints of both emerging as well as developed regions
• Includes in-depth analysis of the market of various perspectives through Porter’s five forces analysis
• Provides insight into the market through Value Chain
• Market dynamics scenario, along with growth opportunities of the market in the years to come
• 3-month post-sales analyst support.




ページTOPに戻る


Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Influenza Diagnostics
2.1. Influenza Diagnostics Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Market Dynamics
5.1. Growth Drivers
5.2. Restraints
5.3. Opportunity
5.4. Trends
6. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
7. Risk Analysis
7.1. Demand Risk Analysis
7.2. Supply Risk Analysis
8. Influenza Diagnostics Industry Analysis
8.1. Porters Five Forces
8.1.1. The threat of New Entrants
8.1.2. Bargaining Power of Suppliers
8.1.3. Threat of Substitutes
8.1.4. Rivalry
8.2. PEST Analysis
8.2.1. Political
8.2.2. Economic
8.2.3. Social
8.2.4. Technological
9. Global Influenza Diagnostics Market
9.1. Market Size & forecast, 2019A-2030F
9.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
9.1.2. By Volume (Million Units) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10. Global Influenza Diagnostics Market: Market Segmentation
10.1. By Regions
10.1.1. North America: (U.S. and Canada)
10.1.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America)
10.1.2.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe)
10.1.3.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific)
10.1.4.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.1.5. The Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of the Middle East and Africa)
10.1.5.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.2. By Test Type: Market Share (2020-2030F)
10.2.1. Traditional Diagnostics Tests, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.2.2. Molecular Diagnostic Tests, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.3. By Type of Flu: Market Share (2020-2030F)
10.3.1. Type A, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.3.2. Type B, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.3.3. Type C, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4. By End User: Market Share (2020-2030F)
10.4.1. Hospitals, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4.2. Clinical Laboratories, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4.3. Research Centers, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4.4. Point of Care Testing Centers, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
10.4.5. Other End User, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11. Company Profile
11.1. Abbott Laboratories
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Company Total Revenue (Financials)
11.1.3. Market Potential
11.1.4. Global Presence
11.1.5. Key Performance Indicators
11.1.6. SWOT Analysis
11.1.7. Product Launch
11.2. Siemens Healthineers
11.3. Analytik Jena
11.4. Quidel Corporation
11.5. Genome Diagnostics
11.6. Meridian Bioscience
11.7. BioMerieux SA
11.8. Sekisui Diagnostics
11.9. Response Biomedical
11.10. SA Scientific
11.11. Enigma Diagnostics
11.12. Focus Diagnostics
Consultant Recommendation
The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Fatpos Global 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(hospitals)の最新刊レポート


よくあるご質問


Fatpos Global社はどのような調査会社ですか?


Fatpos Globalは経営コンサルティング、アドバイザリー、市場調査サービスを提供し、市場調査レポートを出版しているインドに主拠点をおく調査会社です。 Fatposは“Failures A... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る