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摩擦材の世界市場 - 2024-2031


Global Friction Materials Market - 2024-2031

摩擦材の世界市場概要 世界の摩擦材市場規模は2023年に55.8億米ドル、2031年には73.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2031年)の年平均成長率は3.57%である。 摩擦材は、ゆっくりとした動きの減... もっと見る

 

 

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2024年8月6日 US$4,350
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サマリー

摩擦材の世界市場概要
世界の摩擦材市場規模は2023年に55.8億米ドル、2031年には73.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2031年)の年平均成長率は3.57%である。
摩擦材は、ゆっくりとした動きの減少を必要とする様々な状況で摩擦を提供する。摩擦は、物品の動きを止めようとする抵抗である。有形物が発散面と衝突するときに起こる。摩擦は、動作システム、ブレーキ&クラッチシステム、産業機械&歯車システムで使用され、動作を遅くしたり、停止したりする必要があります。
摩擦はブレーキシステム、クラッチ、研削工程で必要とされる。ブレーキパッド/シューは、ブレーキ動作中に回転するブレーキディスクまたはドラムに押し付けられます。ブレーキは、動いている車両を減速・停止させたり、停止中に静止させたりするために使用される。
摩擦材の世界市場ダイナミクス
乗用車や商用車の需要拡大により、自動車部品における摩擦材の使用が増加している。予測期間中、航空宇宙産業、機械産業、建設産業が摩擦製品・材料の必要性を高める可能性が高い。
自動車セクターにおける摩擦製品・材料の需要増加
自動車エンドユーザー産業からの摩擦製品・材料に対する需要の高まりは、市場を前進させる。その結果、摩擦材料の世界市場を牽引している。さらにメーカーは、摩擦材・摩擦製品産業でより良い存在感を得るための事業計画の一環として、革新的な摩擦製品の生産に注力している。
自動車産業における革新的な摩擦製品に対する需要の増加の結果、摩擦製品&材料の世界市場は予測期間中に成長すると予想される。
航空宇宙・建設分野の発展増加
航空宇宙産業、機械産業、建設産業は、予測期間中に摩擦製品・材料のニーズを高める可能性が高い。さらに、メーカーはブレーキ摩擦材に使用されるコンパウンドを規定する数多くの規格の採用に注力している。
例えばカリフォルニア州では、2025 年から新車に銅を 0.5%以上含む摩擦材の使用が禁止される予定です。akebonoは、この規制に対応した摩擦材の開発・生産・販売に注力しています。
高いメンテナンスコスト
摩擦材はコストとメンテナンスが高く、市場拡大の妨げになると予測されています。例えば、自動車は走行中にブレーキが必要になる。ブレーキの使用頻度が高いため、ブレーキパッドの調整・交換が必要となり、メンテナンスコストの増加により摩擦システムのコストが高くなる。
COVID-19の影響分析
パンデミック期間中、自動車製造は封鎖により一時的に停止し、クラッチ、ギア、ブレーキシステム、その他の車両部品に使用される摩擦材の消費が減少した。さらに、パンデミック期間中、旅客列車と航空輸送サービスが長期間停止したため、列車のブレーキシステムや航空機のクラッチ、ブレーキ、ギアに使用される摩擦材の消費が減少した。
一方、貨物列車はフルスピードで動いていた。例えば、2020年8月19日までのインド鉄道による貨物輸送量は全体で約5,747万トンとなり、2019年の同時期と比較して6.6%増加し、貨物列車のブレーキシステムの需要を押し上げた。
COVD 19以降、最終用途市場が正常な状態に戻り、事業成長に注力することで、市場需要は大幅に改善し、摩擦材需要を牽引している。
摩擦材の世界市場セグメント分析
摩擦材市場はエンドユーザー別に、鉄道、自動車、建設、その他に区分される。
自動車産業が大きなシェアを占めている。
摩擦材は、軽自動車と大型自動車の両方で使用されるようになってきている。摩擦材は、自動車のクラッチ、ブレーキ、ギアなどに利用されている。摩擦ブレーキは、自動車の運動エネルギーを熱に変えて周囲に放出することで減速させる。使用される材料の中でも、焼結金属材料は、採掘用トラック・キャリアのようなヘビーデューティー用途に適している。
クラッチの連続的な係合と離脱のため、セラミック材料のクラッチは多くの熱に耐えることができ、最高550℃の温度でも色あせることなく機能します。その耐熱性により、レース用途や様々なハイエンド自動車のブレーキ技術に有用である。
摩擦材の世界市場の地理的分析
アジア太平洋地域における産業・自動車分野への投資の増加
中国とインドの巨大な工業・自動車部門と、建設部門を発展させるための継続的な投資により、アジア太平洋地域が世界市場を支配する可能性が高い。中国とインドではトラック、バス、鉄道、産業機械、ロボットなどの需要が拡大しており、さまざまな用途で摩擦材の需要が高まっている。
摩擦材は鉄道業界でも使用されている。IBEFによると、インド鉄道は世界最大級の鉄道網を有し、路線延長1,23,236km、旅客列車13,523本、貨物列車9,146本、旅客輸送能力2,300万人を誇る。
インドと中国は航空宇宙製造業を急速に拡大しており、市場の需要を押し上げる可能性が高い。ボーイング商業市場見通し2020-2039によると、アジア太平洋地域では2020年から2039年の間におよそ17,485機の航空機が新たに納入される。2039年までに、同地域の航空機保有台数は18,770機近くまで増加し、摩擦材の需要が高まると予測されている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争は、特にサプライチェーンの混乱により、摩擦材市場に大きな影響を与えている。ロシアとウクライナはともに、自動車、航空宇宙、産業用途で使用される摩擦材の製造に不可欠な金属や鉱物などの原材料の主要供給国である。紛争はこれらの原材料の不足と価格上昇を招き、メーカーは代替サプライヤーを探し、生産戦略を調整する必要に迫られている。その結果、生産の遅れとコスト増が生じ、市場全体のダイナミクスに影響を及ぼすとともに、業界関係者の間に不確実性が生じている。
さらに、地政学的緊張が制裁と貿易制限をもたらし、市場シナリオをさらに複雑にしている。摩擦材の主要消費者である欧米企業は、安定供給の維持という大きな課題に直面している。また、戦争は地域化へのシフトを加速させ、企業は紛争の影響を受けた地域への依存度を下げようとしている。このシフトは、現地生産設備への投資や新たなサプライチェーンの開発を促しており、世界の摩擦材市場に長期的な変化をもたらす可能性がある。



製品別
- パッド
- ライニング
- ディスク
- その他
事業別
- オリジナル
- アフターセールス
用途別
- ブレーキ
- クラッチ
- 産業用ブレーキ&トランスミッションシステム
エンドユーザー別
- 鉄道
- 自動車
- 建設
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年10月、曙ブレーキ工業は事業再生計画を前倒しで完了させた。曙ブレーキ工業は、2022年10月、事業再生計画を前倒しで完了。
- 2023年、子会社のTMDフリクショングループを売却。この子会社は日清紡の自動車用ブレーキ事業の要であり、2011年の買収後、同社は世界最大の自動車用ブレーキ摩擦材メーカーとなった。
競争状況
市場の主なグローバルプレーヤーには、曙ブレーキ工業、Federal-Mogul Holdings、Fras-Le、日清紡ホールディングス、アイシン精機、Itt Inc.、MIBA AG、Valeo Friction Materials India Private Limited、Carlisle Brake & Friction (CBF)、Yantai Hi-Pad Brake Technologyが含まれる。
レポートを購入する理由
- 摩擦材市場の製品、事業、用途、エンドユーザー、地域別のセグメント構成を可視化し、重要な商業資産とプレーヤーを強調する。
- トレンドや共同開発案件を分析することで、摩擦材市場における商機を特定します。
- 何千もの摩擦材市場レベルの4/5セグメンテーションポイントを収録したエクセルデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の結果、最も関連性の高い分析がまとめられたPDFレポート。
- すべての主要市場プレイヤーの主要製品のエクセルによる製品マッピング
世界の摩擦材市場レポートでは、約69の市場データ表、63の図表、180ページにアクセスできます。
対象読者
- 摩擦材サービスプロバイダー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行
- 教育・研究機関
- 新興企業
- 摩擦材メーカー

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目次

目次
1.摩擦材の世界市場の方法論とスコープ
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.摩擦材の世界市場-市場の定義と概要
3.摩擦材の世界市場-エグゼクティブサマリー
3.1.製品別市場スニペット
3.2.事業別市場
3.3.アプリケーション別市場
3.4.エンドユーザー別市場
3.5.地域別市場
4.摩擦材の世界市場-市場ダイナミクス
4.1.市場への影響要因
4.1.1.促進要因
4.1.1.1.自動車セクターにおける摩擦製品・材料の需要増加
4.1.1.2.航空宇宙および建設セクターの発展増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.高いメンテナンスコスト
4.1.2.2.XX
4.1.3.機会
4.1.3.1.XX
4.1.4.影響分析
5.摩擦材の世界市場 - 産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
6.摩擦材の世界市場-COVID-19分析
6.1.COVID-19の市場分析
6.1.1.COVID-19市場参入前のシナリオ
6.1.2.現在のCOVID-19市場シナリオ
6.1.3.COVID-19以降または将来シナリオ
6.2.COVID-19の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.摩擦材の世界市場 - 製品別
7.1.はじめに
7.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品別
7.2.パッド
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ライニング
7.4.ディスク
7.5.その他
8.摩擦材の世界市場 - 事業別
8.1.はじめに
8.1.1.事業別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(事業別
8.2.オリジナル機器
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.アフターセールス
9.摩擦材の世界市場-用途別
9.1.はじめに
9.1.1.用途別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(用途別
9.2.ブレーキ
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.クラッチ
9.4.産業用ブレーキ&トランスミッションシステム
10.摩擦材の世界市場 - エンドユーザー別
10.1.はじめに
10.1.1.エンドユーザー別市場規模分析および前年比成長率分析(%)1.2.
10.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
10.2.鉄道*市場
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.自動車
10.4.建設
10.5.その他
11.摩擦材の世界市場-地域別
11.1.はじめに
11.2.地域別市場規模分析とYoY成長率分析(%)
11.3.市場魅力度指数、地域別
11.4.北米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別の主な動き
11.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 事業別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.4.7.1.米国
11.4.7.2.カナダ
11.4.7.3.メキシコ
11.5.ヨーロッパ
11.5.1.はじめに
11.5.2.地域別の主な動き
11.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 事業別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.5.7.1.ドイツ
11.5.7.2.イギリス
11.5.7.3.フランス
11.5.7.4.イタリア
11.5.7.5.スペイン
11.5.7.6.その他のヨーロッパ
11.6.南米
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別主要市場
11.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 事業別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.6.7.1.ブラジル
11.6.7.2.アルゼンチン
11.6.7.3.その他の南米地域
11.7.アジア太平洋
11.7.1.はじめに
11.7.2.主な地域別ダイナミクス
11.7.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.7.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 事業別
11.7.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.7.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.7.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.7.7.1.中国
11.7.7.2.インド
11.7.7.3.日本
11.7.7.4.オーストラリア
11.7.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.8.中東・アフリカ
11.8.1.はじめに
11.8.2.地域別の主な動き
11.8.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.8.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 事業別
11.8.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.8.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.摩擦材の世界市場 - 競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場のポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.摩擦材の世界市場 - 企業プロフィール
13.1.曙ブレーキ工業
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと説明
13.1.3.主なハイライト
13.1.4.財務概要
13.2.フェデラル・モーグル・ホールディングス
13.3.フラス・ル
13.4.日清紡ホールディングス
13.5.アイシン精機
13.6.イットー
13.7.MIBA AG
13.8.ヴァレオ・フリクション・マテリアルズ・インディア・プライベート・リミテッド
13.9.カーライルブレーキ&フリクション(CBF)
13.10.煙台ハイパッドブレーキテクノロジー
リストは網羅的ではない
14.摩擦材の世界市場 - プレミアムインサイト
15.摩擦材の世界市場 - DataM
15.1.付録
15.2.会社概要とサービス
15.3.お問い合わせ

 

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Summary

Global Friction Materials Market Overview
The global friction materials market size was worth US$ 5.58 billion in 2023 and is estimated to reach US$ 7.39 billion by 2031, growing at a CAGR of 3.57 % during the forecast period (2024-2031).
Friction materials provide friction in various circumstances requiring slow and reduced movement. Friction is a resistance that seeks to stop items from moving. It happens when a tangible item collides with a diverging surface. Friction is used in operating systems, brake & clutch systems, industrial machinery & gear tooth systems, requiring slowing and stopping activities.
Friction is needed in the brake system, clutch and grinding processes. The brake pads/shoes are pressed against the revolving brake disc or drum during the braking action. Brakes are used to slow and stop moving vehicles and hold them still while stopped.
Global Friction Materials Market Dynamics
The market is positively impacted by the growing demand for passenger and commercial cars, which leads to increased use of friction materials in automotive components. During the forecast period, aerospace, machinery and construction industries are likely to boost the need for friction products and materials.
Rising demand for friction products and materials in the automotive sector
The rise in demand for friction goods and materials from the automotive end-user industry propels the market forward. It, in turn, drives the global market for friction materials. Furthermore, manufacturers focus on producing innovative friction products as part of the business plan to obtain a better presence in the friction goods & materials industry.
As a result of the increased demand for innovative friction products in the automotive industry, the global market for friction products & materials is expected to grow during the projected period.
Increasing development of aerospace and construction sectors
The aerospace, machinery, and construction industries will likely boost the need for friction products and materials during the forecast period. Additionally, manufacturers focus on adopting numerous standards governing the compounds used in brake friction materials.
In California, for example, the use of friction compounds containing more than 0.5 percent copper is expected to be prohibited in new autos beginning in 2025. Akebono focuses on inventing, producing, and distributing friction materials to comply with the new law.
High maintenance costs
Friction materials' high cost and maintenance are predicted to stifle market expansion. When a vehicle is running, for example, brake usage becomes necessary. As a result of the frequent brake usage necessitating more brake pad adjustments and replacements, it makes the friction system expensive due to the increased maintenance costs.
COVID-19 Impact Analysis
During the pandemic, automotive manufacturing was temporarily halted due to the lockdown, reducing the consumption of friction materials used in clutches, gears, braking systems and other vehicle components. Furthermore, during the pandemic, passenger train and air transport services were suspended for an extended period, reducing the consumption of friction materials used in train braking systems and aircraft clutches, brakes and gears.
Freight trains, on the other hand, were moving at full speed. For example, overall freight loading through Indian railways amounted to around US$ 57.47 million tonnes until August 19, 2020, representing a 6.6% increase over the same time in 2019, boosting demand for braking systems of freight trains.
Post-COIVD 19, the market demand has improved significantly with end-use market coming back to normalcy and focusing on business growth, which is driving the demand for friction materials.
Global Friction Materials Market Segment Analysis
By end-user, the friction materials market is segmented into railway, automotive, construction and others.
The automotive industry holds the lion's share.
Friction materials are increasingly being used in both light-duty and heavy-duty automobiles. Friction materials are utilized in clutches, brakes and gears, among other places in automobiles. A friction brake slows down a vehicle by turning its kinetic energy into heat and dispersing it into the environment. Out of all the materials used, sintered metal materials are well-suited for heavy-duty applications like mining truck carriers.
Due to continuous engagement and disengagement of the clutch, ceramic material clutches can tolerate a lot of heat and work without fading at temperatures up to 550°C. Due to their heat resistance is useful for racing applications and braking technology in various high-end automotives.
Global Friction Materials Market Geographical Analysis
Rising investments in industrial & automotive sectors in Asia-Pacific
Due to China and India's enormous industrial and automotive sectors and ongoing investments in the region to develop the construction sector, Asia-Pacific will likely dominate the global market. China and India's expanding demand for trucks, buses, railways, industrial machinery and robotics drive the demand for friction materials in various applications.
Friction materials are also used in the railway industry. The Indian Railways, according to IBEF, has one of the world's largest rail networks, with a route length of 1,23,236 kilometers, 13,523 passenger trains and 9,146 freight trains and a passenger capacity of 23 million.
India and China are rapidly expanding their aerospace manufacturing industries, likely to boost market demand. According to the Boeing Commercial Market Outlook 2020-2039, Asia-Pacific region will get roughly 17,485 new airplane deliveries between 2020 and 2039. By 2039, the overall airplane fleet volume in the region will have increased to almost 18,770 units, which is predicted to increase the demand for friction materials.
Russia-Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war has significantly impacted the friction materials market, particularly due to disruptions in the supply chain. Both Russia and Ukraine are key suppliers of raw materials, including metals and minerals, essential for manufacturing friction materials used in automotive, aerospace, and industrial applications. The conflict has led to shortages and increased prices of these raw materials, forcing manufacturers to seek alternative suppliers and adjust production strategies. This has caused delays and increased costs in production, affecting the overall market dynamics and creating uncertainty among industry stakeholders.
Moreover, the geopolitical tensions have resulted in sanctions and trade restrictions, further complicating the market scenario. European and North American companies, which are major consumers of friction materials, have faced significant challenges in maintaining steady supplies. The war has also accelerated the shift towards regionalization, with companies looking to reduce dependency on conflict-affected regions. This shift is prompting investments in local production facilities and the development of new supply chains, which may lead to long-term changes in the global friction materials market.



By Product
• Pads
• Lining
• Discs
• Others
By Business
• Original
• Aftersales
By Application
• Brakes
• Clutches
• Industrial Brake & Transmission Systems
By End-user
• Railways
• Automotive
• Construction
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In October 2022, Akebono Brake Industry Co., Ltd. successfully completed its business revitalization plan ahead of schedule. The plan involved streamlining production and enhancing efficiency by reducing operations within Japan.
• In 2023, Nisshinbo Holdings divested its subsidiary, TMD Friction Group. This subsidiary had been a cornerstone of Nisshinbo's automotive brake business, enabling the company to become the world's largest automotive brake friction manufacturer following its acquisition in 2011.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Akebono Brake Industry, Federal-Mogul Holdings, Fras-Le, Nisshinbo Holdings, Aisin Seiki, Itt Inc., MIBA AG, Valeo Friction Materials India Private Limited, Carlisle Brake & Friction (CBF), Yantai Hi-Pad Brake Technology.
Why Purchase the Report?
• Visualize the composition of the friction materials market segmentation by product, business, application, end-user and region, highlighting the critical commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the friction materials market by analyzing trends and co-development deals.
• Excel data sheet with thousands of friction materials market-level 4/5 segmentation points.
• Pdf report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping in excel for the key product of all major market players
The global friction materials market report would provide access to an approx. 69 market data table, 63 figures and 180 pages.
Target Audience 2024
• Friction Materials Service Providers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Education & Research Institutes
• Emerging Companies
• Friction Materials Manufacturers



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Table of Contents

Table of Contents
1. Global Friction Materials Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Friction Materials Market – Market Definition and Overview
3. Global Friction Materials Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet By Product
3.2. Market Snippet By Business
3.3. Market Snippet By Application
3.4. Market Snippet By End-User
3.5. Market Snippet By Region
4. Global Friction Materials Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising demand for friction products and materials in the automotive sector
4.1.1.2. Increasing development of aerospace and construction sectors
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High maintenance costs
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Friction Materials Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Friction Materials Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Friction Materials Market – By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Pads*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Lining
7.4. Discs
7.5. Others
8. Global Friction Materials Market – By Business
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Business
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Business
8.2. Original Equipment*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Aftersales
9. Global Friction Materials Market – By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Brakes*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Clutches
9.4. Industrial Brake & Transmission Systems
10. Global Friction Materials Market – By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User.
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Railway*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Automotive
10.4. Construction
10.5. Others
11. Global Friction Materials Market – By Region
11.1. Introduction
11.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.3. Market Attractiveness Index, By Region
11.4. North America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Business
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. U.S.
11.4.7.2. Canada
11.4.7.3. Mexico
11.5. Europe
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Business
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. Germany
11.5.7.2. UK
11.5.7.3. France
11.5.7.4. Italy
11.5.7.5. Spain
11.5.7.6. Rest of Europe
11.6. South America
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Business
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.6.7.1. Brazil
11.6.7.2. Argentina
11.6.7.3. Rest of South America
11.7. Asia-Pacific
11.7.1. Introduction
11.7.2. Key Region-Specific Dynamics
11.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Business
11.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.7.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.7.7.1. China
11.7.7.2. India
11.7.7.3. Japan
11.7.7.4. Australia
11.7.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.8. The Middle East and Africa
11.8.1. Introduction
11.8.2. Key Region-Specific Dynamics
11.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Business
11.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.8.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Global Friction Materials Market – Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Global Friction Materials Market - Company Profiles
13.1. Akebono Brake Industry
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Key Highlights
13.1.4. Financial Overview
13.2. Federal-Mogul Holdings
13.3. Fras-Le
13.4. Nisshinbo Holdings
13.5. Aisin Seiki
13.6. Itt Inc.
13.7. MIBA AG
13.8. Valeo Friction Materials India Private Limited
13.9. Carlisle Brake & Friction (CBF)
13.10. Yantai Hi-Pad Brake Technology
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Global Friction Materials Market – Premium Insights
15. Global Friction Materials Market – DataM
15.1. Appendix
15.2. About Us and Services
15.3. Contact Us

 

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2024/09/20 10:26

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