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スマートガスメーターの世界市場 - 2024-2031


Global Smart Gas Meters Market - 2024-2031

概要 世界のスマートメーター市場は、2022年に226億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 9.5%で成長し、2030年には372億米ドルに達すると予測されている。 消費者は、エネルギー使用量をより正確かつ... もっと見る

 

 

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2024年6月5日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のスマートメーター市場は、2022年に226億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 9.5%で成長し、2030年には372億米ドルに達すると予測されている。
消費者は、エネルギー使用量をより正確かつリアルタイムに監視するために、家庭やオフィスにスマートメーターを設置している。これにより、消費者はエネルギー消費に関する意思決定を行うことができるようになり、エネルギーを削減し、エネルギー効率の良い方法を採用しようという意識と意欲が高まっている。
政府は、スマートメーターを利用した様々な対応プログラムを組織している。これらのプログラムは、インセンティブを提供することで、消費者にピーク時のエネルギー消費を削減するよう促し、また、エネルギーグリッドのバランスをとる方法や過負荷の防止についても指導している。多くの国がエネルギー効率目標を設定し、スマートメーターの導入を消費者に促す規制を設けている。
北米は、2023年から2030年の予測期間中、世界市場の約1/4のシェアを占めると予想されている。北米では、米国やカナダのような国々がスマートメーターによってエネルギー消費量を監視し、消費者がエネルギー使用量を管理できるようにしている。スマートメーターを採用することで、電力網システムの信頼性と回復力を高めることができる。また、エネルギー資源とコストをリアルタイムで追跡できるため、エネルギー管理システムへの消費者の関与を高めることができる。
モノのインターネット技術により、北米ではスマートメーターの機能が強化されている。高度な通信プロトコル、データ分析、クラウド・コンピューティングによって、スマートメーターはリアルタイム・データを効率的に送信・処理できるようになり、この技術進化はグリッド管理を改善するだけでなく、革新的なエネルギー・サービスやアプリケーションの基盤を築くことにもなる。
例えば、2023年4月11日、IoTオペレーティングシステムのプロバイダーであるAetheros社は、スケーラブルでオープンエッジなインテリジェンス・ソリューションで米国のスマートメーター市場に参入した。同社のIoTオペレーティングシステムを米国市場に導入することで、エーテロス社はスマートメーターの機能を強化し、IoT主導のエネルギー管理ソリューションの発展に貢献しようとしている。
ダイナミクス
政府の取り組みが市場を後押し
世界各国の政府は、スマートメーターを消費者に配備する電力会社に義務付ける様々な規制を導入した。2018年10月、インドールのスマートシティ開発限定は、インドールのスマートシティプロジェクトの下でインストールされる3万台のスマートメーターの入札を発行し、国のこれらの動向は、市場の成長を後押しする。
例えば、2023年5月31日、政府は全国の伝統的な電力メーターをスマートメーターに置き換えることを計画し、このプロセスは2019年4月に開始され、電力省は企業の財務健全性を改善し、また手間のかからない請求書支払いを行うためのイニシアチブを取った。州政府もNDAのスマートシティミッションの下でスマートメーターの設置を開始している。
各国政府は、スマートメーターの利点を消費者に伝え、その導入を促進するための啓蒙キャンペーンを実施しており、こうしたキャンペーンは消費者の抵抗感を克服し、受け入れを促進するのに役立っている。政府はスマートメーター技術の開発に資金を割り当て、より高度で費用対効果の高いスマートメーターの開発を奨励している。
例えば、アンドラ・プラデシュ州政府は2023年3月8日、1年以内に約18,000台のスマートメーターを農家の電動機に設置することを計画している。必要な資材の調達に4,000ルピーの支出を伴うこの構想は、盗電対策と複数のメリットを提供することを目的としている。同州は、このプロジェクトを実施する際、中央政府と中央電力庁が発行したガイドラインを遵守する。
技術の進歩が市場を牽引
高度計測インフラ技術の導入には、スマートメーターと通信ネットワーク、データ管理システム、分析ツールの統合が含まれる。この統合によってスマートメーターの機能が強化され、電力会社がより効率的にデータを収集・分析できるようになり、この技術が市場の成長を後押ししている。
例えば、2023年8月25日、Bharti Airtel社は安全なメーターと協力し、インドのビハール州の約130万世帯にNarrow Band Internet of Things(NB-IoT)スマートメーターを導入する予定である。この取り組みにより、Airtel社は2Gと4Gネットワークの両方で動作するフォールバックオプションを備えたNB-IoTスマートメーターを導入したインド初の企業となり、中断のないデータ転送とリアルタイムの接続が確保される。
民間企業間のコラボレーションが市場を牽引
エネルギー企業とテクノロジー企業は、革新的なスマートメーター・ソリューションを開発するための技術的ノウハウを持つ企業として協業している。この協業により、スマートメーターはリアルタイムデータの収集や遠隔監視などの高度な機能を備え、これらの統合によりスマートメーターの機能が強化される。
例えば、2023年5月18日、GridXとSenseはEnergy Impact Partnersと協力し、スマートメーターデータを活用して消費者とエネルギーグリッドに有意義な利益を提供するパートナーシップを発表した。この統合ソリューションは、顧客にリアルタイムの洞察を提供し、エネルギー使用量とコストを管理することを目的としている。
製造と大量データ生成
メーカーが異なれば、通信プロトコルが異なるスマート・メーターを設計する可能性があり、グリッド内でのシームレスな相互運用性を確保するのは困難である。スマートメーターからは大量のデータが生成されるため、高度なデータ管理システムが必要となる。
例えば、2023年6月14日、国家監査院の報告書によると、第一世代のSMETS 1スマートメーター約400万台が5月上旬の時点でまだ稼働中であり、政府のアップグレード目標から4ヶ月以上経過している。同報告書はまた、スマートメーター機器の10分の1近くが正常に機能しておらず、ユーザーの約3分の1が設置後に問題に遭遇していることを強調している。
ハッキングによる問題提起
スマートメーターはエネルギー使用に関する詳細な情報を収集するため、消費者のプライバシーに関わる問題を引き起こす可能性がある。収集されたデータは個人の詳細や居住パターンを明らかにするため、ハッカーによる攻撃、エネルギー窃盗、さらには潜在的な電力網の混乱が起こりうる。
スマートメーターの接続性は、サイバーセキュリティの脆弱性をもたらす。適切に保護されなければ、これらの機器はハッキングの標的となり、消費者データへの不正アクセス、エネルギーの盗難、さらには電力網の混乱につながる可能性がある。スマートメーターが収集するデータは、悪意のあるユーザーがアクセスすると悪用される。
セグメント分析
世界のスマートメーター市場は、製品、技術、通信、コンポーネント、エンドユーザー、地域によって区分される。
スマート電気の精度が同セグメントの成長を牽引
スマート電力セグメントは、世界のスマートメーター市場の約1/3のシェアを占めている。スマート電力メーターは、他の従来のメーターと比較して、どれだけのエネルギーが消費されたか、より正確な結果を提供する。これらのスマート電力メーターは、電気代、エラー、紛争を削減するのに役立ち、また、エネルギー使用パターンに関するデータを提供し、消費者がエネルギー消費に関する意思決定を行うのに役立つ。
例えば、2022年9月5日、コインバトールに本社を置くDelving Research and Development社は、Delsmart IoTメーターとして知られるスマート電力メーターを開発し、これらのメーターはパイロットプロジェクトの一環としてマディヤ・プラデーシュ州に設置される予定である。このプロジェクトでは、マディヤ・プラデーシュ州の単一フィーダーの下にあるサービス接続と変圧器を中心に、12月までに約100台のメーターを設置することを目指している。
地理的普及
アジア太平洋地域の政府計画が市場を後押し
アジア太平洋地域は、世界のスマートメーター市場の1/3以上を占める成長地域のひとつである。中国、韓国、インドのような国々は、エネルギー効率と持続可能性の野心的な目標を設定している。スマートメーターは、効果的な需要管理に役立っており、価格設定やレスポンス・プログラムのタイム・ツー・タイムの利用を可能にしている。
老朽化した電力網は、複雑なエネルギー資源と再生可能エネルギーの統合を処理するための最新技術を必要としている。各国政府は、エネルギー管理を強化し、損失を削減し、二酸化炭素削減目標を達成するために、スマートメーターの導入を義務付ける規制や政策を実施しており、これはエネルギー効率とエネルギー消費を促進する地域のイニシアティブと一致している。
例えば、2023年4月28日、IntelliSmart Infrastructure Pvt. Ltd.は、Pashchimanchal Vidyut Vitran Nigam Limitedの管轄下にあるウッタル・プラデーシュ州の14地区に670万台のプリペイド式スマートメーターを設置するという重要な契約を獲得した。
競争状況
主なグローバルプレーヤーには、ランディス・ギア社、イトロン社、ハネウェル・インターナショナル社、シーメンス社、カムストラップ社、イスクレメコ社、エルスター・グループ社、ABB社、センサス社、シュナイダー・エレクトリック社が含まれる。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行は、広範な遠隔作業や戸締まり対策など、日常生活に大きな変化をもたらし、こうした変化は、家庭でのエネルギー消費の増加や作業スケジュールの変更など、活動のシフトによる電力需要パターンに顕著な影響を与えた。
施錠や制限の間、消費者が自宅で過ごす時間が増え、エネルギー消費パターンに変化が生じている。スマートメーターは正確でリアルタイムのデータを提供し、消費者が実際の使用量に基づいて正しく請求されることを保証する。パンデミック(世界的大流行)は、省エネルギーの必要性に対する意識を高めた。
パンデミックの間、スマート・ウォーター・メーターは、家庭や公共インフラを問わず、配水システムの漏水を特定する。漏水を早期に発見することで、水の浪費を防ぎ、水道料金を削減し、水道インフラの完全性を維持することができる。パンデミック(世界的大流行)の状況では、適切な衛生環境を確保するために水資源を節約することがより重要になる。
パンデミックによる世界的なサプライチェーンの混乱は、スマート・ガス・メーターの製造と流通に影響を及ぼしている。メーターの製造と配送の遅れは、多くの国々でスマートガス計測システムの導入を遅らせている。パンデミックによる景気後退は、スマート・ガス・メーターの配備を含むインフラ・プロジェクトへの投資に影響を及ぼしている。
AIの影響
AIを搭載したアルゴリズムは、スマートメーターが収集した膨大な量のデータを分析し、実用的な洞察を提供する。これには、使用パターン、需要のピーク時間帯、エネルギーの浪費、効率改善の可能性のある分野の特定などが含まれ、これらの洞察は、消費者と公益事業者がエネルギー消費を最適化するための情報に基づいた意思決定を行うのに役立つ。
例えば、2023年4月2日、デジタルDEWA(ドバイ電気・水道局)の子会社であるモロ・ハブは、顧客エンゲージメントを強化し、クリーンエネルギーの未来を促進するためにビッジリーと提携した。この提携では、スマートメーターデータとビッジリーのUtilityAI Platformを利用し、家電製品レベルの消費に関する洞察を顧客に提供する。
AI対応のスマートメーターは、家庭内の家電や機器と通信し、リアルタイムでエネルギー消費を管理する。需要のピーク時には、センサーがシステムに接続されているため、これらのデバイスは自動的にエネルギー使用量を調整し、また、送電網のインフラへの負担を軽減し、システム全体のコストを最小限に抑える。
例えば、2023年7月11日、re.altoが開発したXenn AIベースのスマートメーターデータ駆動型エネルギー管理アプリは、ベルギーの消費者にエネルギー消費量をモニターし、出費をコントロールする機能を提供する。このアプリはre.altoのConnectプラットフォームによって提供され、容量ベースのグリッドタリフの導入に対応して作成された。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ウクライナのRegional Gas Companyは、地元で開発されたスマート天然ガスメーターの認証を取得し、これらの新しいメーターは2023年第2四半期にRGCのメーターセンターで製造・設置される予定です。この革新的なメーターは、膜型メーターにモデムを備えたスマートモジュールを組み込んだもので、ガス消費データをガス配給会社に自動送信することができる。
ハンガリーは、天然ガスを含むロシアのエネルギー資源へのアクセスを確保するための協定をロシアと締結した。ロシア国営エネルギー会社ガスプロムとの協定により、ハンガリーは長期契約で規定されている以上の量の天然ガスを輸入できるようになった。ガスはTurkstreamパイプラインを通じて供給され、価格は1立方メートルあたり150ユーロを上限とする。150/立方メートルである。
戦争によって、ガスパイプラインや配給網を含む既存のガスインフラが被害を受け、これらの要因はスマート・ガスメーターの導入に影響する。このような要因により、スマート・ガス・メーター市場の成長は鈍化している。
例えば、2022年10月30日、国際エネルギー機関の報告書は、ウクライナ侵攻後、ロシアの石油・ガス部門が長期的な影響を受けることを示唆している。同報告書によると、侵攻の影響は国際市場を混乱させ、ロシアのエネルギー部門を数十年にわたって弱体化させる可能性があるという。
製品別
- スマート電気メーター
- スマートガス・メーター
- スマート水道メーター
技術別
- 高度計測インフラ
- 自動検針装置
通信別
- 無線周波数
- 電力供給システム
- セルラー
コンポーネント別
- ハードウェア
- ソフトウェア
エンドユーザー別
- 家庭用
- 商業
- 産業用
地域別
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- 欧州
- ドイツ
- 英国
- フランス
- イタリア
- ロシア
- その他のヨーロッパ
- 南米
- ブラジル
- アルゼンチン
- その他の南米諸国
- アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- その他のアジア太平洋地域
- 中東・アフリカ
主な動き
- 2023年7月5日、インドのスマートメーター会社Genus Power & Infrastructuresとシンガポールを拠点とするGICは、その関連会社Gem View Investmentを通じて、インドにおけるスマートメータープロジェクトのための資金調達プラットフォームを設立する合弁会社を設立した。
- 2022年12月28日、アダニ・トランスミッションはスマートメーター事業を担当するBEST Smart Metering Ltdという子会社を設立した。アダニ・トランスミッションはBSMLの株式を100%保有し、株式総額は1,000インドルピー、1株10インドルピー。
- 2023年4月20日、マハラシュトラ州配電会社は、プネーおよび州全域にスマートプリペイドメーターを設置する予定であり、これらのメーターには、電気料金を期限内に支払わない消費者に対する「自動電力遮断機能」が搭載される。スマートプリペイドメーターは1台2,600ルピーで、携帯電話と同様にオンラインでチャージできる。
レポートを購入する理由
- 製品、技術、通信、コンポーネント、エンドユーザー、地域に基づく世界のスマートメーター市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- スマートメーター市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界のスマートメーター市場レポートは、約77の表、75の図、201ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品別スニペット
3.2.技術別スニペット
3.3.コミュニケーション別
3.4.コンポーネント別スニペット
3.5.エンドユーザー別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.ドライバー
4.1.1.1.政府の取り組みが市場を押し上げる
4.1.1.2.技術の進歩が市場を牽引
4.1.1.3.民間企業間のコラボレーションが市場を牽引
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.ハッキングによる問題提起
4.1.2.2.製造業と大量データ生成
4.1.3.チャンス
4.1.4.インパクト分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.製品別
7.1.はじめに
7.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品別
7.2.スマート電気メーター
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.スマートガスメーター
7.4.スマート水道メーター
8.技術別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 技術別
8.1.2.市場魅力度指数、技術別
8.2.高度計測インフラ
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.自動検針装置
9.通信別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、通信別
9.1.2.市場魅力度指数(通信別
9.2.無線周波数
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.電源システム
9.4.セルラー
10.コンポーネント別
10.1.はじめに
10.1.1.コンポーネント別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数(コンポーネント別
10.2.ハードウェア
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.ソフトウェア
11.エンドユーザー別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
11.2.住宅*市場
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.商業
11.4.工業用
12.地域別
12.1.はじめに
12.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2.市場魅力度指数、地域別
12.2.北米
12.2.1.はじめに
12.2.2.主な地域別ダイナミクス
12.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.2.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
12.2.5.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 通信別
12.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.2.8.1.米国
12.2.8.2.カナダ
12.2.8.3.メキシコ
12.3.ヨーロッパ
12.3.1.はじめに
12.3.2.地域別の主な動き
12.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
12.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
12.3.5.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 通信別
12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.3.8.1.ドイツ
12.3.8.2.イギリス
12.3.8.3.フランス
12.3.8.4.イタリア
12.3.8.5.ロシア
12.3.8.6.その他のヨーロッパ
12.4.南米
12.4.1.はじめに
12.4.2.地域別主要市場
12.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
12.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 通信機器別
12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.4.8.1.ブラジル
12.4.8.2.アルゼンチン
12.4.8.3.その他の南米地域
12.5.アジア太平洋
12.5.1.はじめに
12.5.2.主な地域別ダイナミクス
12.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
12.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
12.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 通信機器別
12.5.6.市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、コンポーネント別
12.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.5.8.1.中国
12.5.8.2.インド
12.5.8.3.日本
12.5.8.4.オーストラリア
12.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
12.6.中東・アフリカ
12.6.1.はじめに
12.6.2.地域別の主な動き
12.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
12.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
12.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 通信機器別
12.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
13.競争環境
13.1.競争シナリオ
13.2.市場ポジショニング/シェア分析
13.3.M&A分析
14.企業プロフィール
14.1.ランディス・ギア
14.1.1.会社概要
14.1.2.製品ポートフォリオと説明
14.1.3.財務概要
14.1.4.主な展開
14.2.イトロン
14.3.ハネウェル・インターナショナル
14.4.シーメンスAG
14.5.カムストラップ
14.6.イスクレアメコ
14.7.エルスター・グループ
14.8.ABB
14.9.センサス
14.10.シュナイダーエレクトリック
リストは網羅的ではない
15.付録
15.1.シュナイダーエレクトリックについて
15.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Smart Meter Market reached US$ 22.6 billion in 2022 and is expected to reach US$ 37.2 billion by 2030, growing with a CAGR of 9.5% during the forecast period 2023-2030.
Consumers are installing smart meters in their homes and office to monitor their energy usage more accurately and in real-time, this empowers them to take decisions about their energy consumption and leads to greater awareness and motivation to reduce their energy reduces and adopt energy-efficient practices.
Government organizes various response programs using smart meters, as these programs encourage consumers to reduce energy consumption during peak hours by offering incentives and the program also guides how to balance the energy grid and prevention from overloads. Many countries set energy efficiency targets and regulations that encourage consumers for the deployment of smart meters.
North America is expected to hold a share of around 1/4th of the global market during the forecast period 2023-2030. In North America, countries like U.S. and Canada smart meter enables to monitor the energy consumption and empowers consumers to manage their energy usage. By adopting smart meters it enhances reliability and resilience of the power grid system. It has the ability to track energy resources and costs in real-time which enhances consumer engagement in energy management systems.
Internet of Things technology has enhanced the capabilities of smart meters in North America. Advanced communication protocols, data analytics and cloud computing enable smart meters to transmit and process real-time data efficiently and this technology evolution not only improves grid management but also lays the foundation for innovative energy services and applications.
For instance, on 11 April 2023, Aetheros, a provider of IoT operating systems entered U.S. smart meter market with its scalable and open-edge intelligence solution and this technology aims to facilitate the deployment of smart meters by enabling distributed intelligence at the edge of the network. By introducing its IoT operating system to U.S. market, Aetheros seeks to enhance the capabilities of smart meters and contribute to the advancement of IoT-driven energy management solutions.
Dynamics
Government Initiatives Boost the Market
Governments across the world introduced various regulatory mandates that require utilities that deploy smart meters to consumers. In October 2018, Indore's smart city development limited issued a tender for 30,000 smart meters that are installed under Indore smart city projects, these developments in nations boost the growth of the market.
For instance, on 31 May 2023, Government planned to replace all traditional electricity meters across the nation with smart meters, this process started in April 2019 and initiatives were taken by the Ministry of Power for improving the financial health of companies and also make hassle-free bill payments. State governments have also begun installing smart meters under the NDA smart cities missions.
Governments run public awareness campaigns to educate consumers about the benefits of smart meters and encourage their adoption and these campaigns help overcome consumer resistance and promote acceptance. Government allocates funds for development of smart meter technology, these encourages the development of more advanced and cost-effective smart meters.
For instance, on 8 March 2023, the government of Andhra Pradesh plans to install around 18 lakh smart meters on farm electric motors within a year. The initiative, which involves an expenditure of INR 4,000 crore for procuring the necessary materials, aims to combat power theft and offer multiple benefits. The state will adhere to guidelines issued by the Central Government and Central Electricity Authority while implementing this project.
Advancements in Technology Drive the Market
The deployment of advanced metering infrastructure technology involves the integration of smart meters with communication networks, data management systems and analytics tools. This integration enhances the capabilities of smart meters, enabling utilities to gather and analyse data more efficiently, this technology boosts the growth of the market.
For instance, 0n 25 August 2023, Bharti Airtel collaborates with secure meters and is set to deploy Narrow Band Internet of Things (NB-IoT) smart meters in around 1.3 million homes in Bihar, India and this initiative makes Airtel the first company in India to introduce NB-IoT smart meters with a fall-back option that works on both 2G and 4G networks, ensuring uninterrupted data transfer and real-time connectivity.
Collaboration Between Private Companies Drives the Market
Energy and technology companies are collaborating as they technical know-how to develop innovative smart meters solutions, this collaboration ensures the smart meters are equipped with their advanced features such as gathering real-time data, remote monitoring and these integrations enhances the functionality of the smart meters.
For instance, on 18 May 2023, GridX and Sense collaborates with Energy Impact Partners and announced a partnership to leverage smart meter data to provide meaningful benefits for consumers and the energy grid. The integrated solution aims to offer customers real-time insights and control over their energy usage and costs.
Manufacturing and Massive Data Generation
Different manufacturers might design smart meters with varying communication protocols, making it challenging to ensure seamless interoperability within the grid and this can complicate integration efforts and hinder the development of standardized systems. As the massive amount of data is generated by smart meters and it requires advanced data management systems.
For instance, on 14 June 2023, according to a report from the National Audit Office that around four million first-generation SMETS 1 smart meters were still in operation in early May, which is over four months after the government's target to upgrade them. The report also highlights that nearly a tenth of all smart meter devices do not function properly and about a third of users have encountered issues after installation.
Hacking Posed to Raise Issue
Smart meters collect detailed information about energy usage, potentially raising privacy concerns for consumers. The data collected will reveal personal details and occupancy patterns, so here data can be attacked by hackers, energy theft and even disruptions of the potential electricity grids, these factors downfall the growth of the market.
The connectivity of smart meters introduces cybersecurity vulnerabilities. If not properly secured, these devices could be targets for hacking, potentially leading to unauthorized access to consumer data, energy theft or even disruptions to the electricity grid. The data being collected by smart meters is exploited if accessed by malicious users.
Segment Analysis
The global smart meter market is segmented based on product, technology, communication, component, end-user and region.
The Accuracy of Smart Electricity Drives the Segment’s Growth
The smart electricity segment holds a major share of around 1/3rd of the global smart meter market. Smart electricity meters offer a more accurate result that how much energy is consumed when compared to other traditional meters, these smart electricity meters help to reduce electricity bills, error and disputes and they also provide data on their energy usage patterns and helps consumers to make decisions about their energy consumption.
For instance, on 5 September 2022, Delving Research and Development, a company based in Coimbatore, developed smart electricity meters known as Delsmart IoT meters and these meters will be installed in Madhya Pradesh in part of the pilot project. The project aims to install around 100 meters by December, focusing on service connections and transformers covered under a single feeder in Madhya Pradesh.
Geographical Penetration
Governments Plans in Asia-Pacific Boosts the Market
Asia-Pacific is among the growing regions in the global smart meters market covering more than 1/3rd of the market. Countries like China, South Korea and India set ambitious goal energy efficiency and sustainability targets. Smart meters help to manage the demand effectively which enables time-to-time usage of pricing and response programs.
Aging electricity grids require modern techniques to handle the complexity of energy resources and renewable integrations. Governments are implementing regulations and policies that mandate the deployment of smart meters to enhance energy management, reduce losses and achieve carbon reduction goals, this aligns with regional initiatives that promote energy efficiency and energy consumption.
For instance, on 28 April 2023, IntelliSmart Infrastructure Pvt. Ltd. secured a significant contract to install 6.7 million prepaid smart meters in 14 districts of Uttar Pradesh, which fall under the jurisdiction of Pashchimanchal Vidyut Vitran Nigam Limited and this achievement marks the largest competitively bid smart metering project awarded under the Revamped Distribution Sector Scheme in India.
Competitive Landscape
The major global players include Landis+Gyr, Itron, Honeywell International, Siemens AG, Kamstrup, Iskraemeco, Elster Group, ABB, Sensus and Schneider Electric.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic brought about significant changes in daily routines, including widespread remote work and lockdown measures and these changes had a notable impact on electricity demand patterns due to shifts in activities, such as increased residential energy consumption and altered work schedules.
Consumer spending more time at home during lockdowns and restrictions, there has been a shift in energy consumption patterns. Smart meters provide accurate and real-time data, ensuring that consumers are billed correctly based on their actual usage. The pandemic has increased awareness of the need for energy conservation.
During the pandemic smart water, meters identify leaks in water distribution systems, whether in households or public infrastructure. Detecting leaks early prevents water wastage, reduces water bills and helps maintain the integrity of water infrastructure. In the context of the pandemic, conserving water resources becomes even more critical to ensure proper sanitation and hygiene.
The global supply chain disturbance caused by the pandemic has affected the manufacturing and distribution of smart gas meters. Delays in the production and delivery of meters slow down the adoption of smart gas metering systems in many countries. The economic downturn caused by the pandemic has affected investments in infrastructure projects, including the deployment of smart gas meters.
AI Impact
AI-powered algorithms analyze the vast amount of data collected by smart meters to provide actionable insights, this includes identifying usage patterns, peak demand times, energy wastage and potential areas for efficiency improvements and these insights help consumers and utilities make informed decisions to optimize energy consumption.
For instance, on 2 April 2023, Moro Hub, a subsidiary of Digital DEWA (Dubai Electricity and Water Authority), partnered with Bidgely to enhance customer engagement and promote a clean energy future. The partnership involves the use of smart meter data and Bidgely's UtilityAI Platform to provide appliance-level consumption insights to customers.
AI-enabled smart meters and communicate with appliances and devices in homes which leads to managing energy consumption in real time. During peak demanding period these devices automatically adjust their energy usage as sensors are connected with the systems and also reduces strains on the grid infrastructure and minimize the overall cost of the system.
For instance, on 11 July 2023, The Xenn AI-based smart meter data-driven energy management app, developed by re.alto, offers Belgian consumers the ability to monitor their energy consumption and control their expenses. The app is powered by re.alto's Connect platform and was created in response to the introduction of a capacity-based grid tariff.
Russia- Ukraine War Impact
Ukraine's Regional Gas Company achieved certification for its locally developed smart natural gas meters and these new meters are set to be produced and installed by RGC's metering centers in the second quarter of 2023. The innovative meters combine a membrane meter with a built-in smart module equipped with a modem, allowing automatic transmission of gas consumption data to the gas distribution company.
Hungary signed agreements with Russia for ensuring its access to Russia energy resources that includes natural gas. The agreements with Russian state energy company Gazprom allows Hungary to import larger quantities of natural gas beyond what was stipulated in a long-term contract. The gas would be delivered through the Turkstream pipeline and the price would be capped at ? 150 per cubic meter.
The war damage to the existing gas infrastructure, including gas pipelines and distribution networks and these factors affect the deployment of smart gas meters, as the damaged infrastructure would need to be repaired or replaced before the meters can be installed. Due to this factor, there is a downfall in the growth of the smart gas meter market.
For instance, on 30 October 2022, Report from the International Energy Agency suggests that the Russian oil and gas sector will experience long-term consequences following the invasion of Ukraine. The report indicates that the fallout from the invasion has disrupted international markets and could weaken Russia energy sector for decades.
By Product
- Smart Electric Meter
- Smart Gas Meter
- Smart Water Meter
By Technology
- Advanced Metering Infrastructure
- Automated Meter Reading device
By Communication
- Radio Frequency
- Power Supply System
- Cellular
By Component
- Hardware
- Software
By End-User
- Residential
- Commercial
- Industrial
By Region
- North America
- U.S.
- Canada
- Mexico
- Europe
- Germany
- UK
- France
- Italy
- Russia
- Rest of Europe
- South America
- Brazil
- Argentina
- Rest of South America
- Asia-Pacific
- China
- India
- Japan
- Australia
- Rest of Asia-Pacific
- Middle East and Africa
Key Developments
- On 5 July 2023, Indian smart metering company Genus Power & Infrastructures and Singapore-based GIC, through its affiliate Gem View Investment, formed a joint venture to establish a funding platform for smart meter projects in India.
- On 28 December 2022, Adani Transmission established a subsidiary named BEST Smart Metering Ltd to handle its smart meter business. Adani Transmission holds 100% equity in BSML, with a total equity of INR 1 lakh divided into 10,000 equity shares of INR 10 each.
- On 20 April 2023, the Maharashtra State Electricity Distribution Company plans to install smart prepaid meters in Pune and across the state and these meters will have an 'automatic power disconnection facility' for consumers who fail to pay their electricity bills on time. The smart prepaid meters, costing INR 2,600 each, can be recharged online similar to mobile phones.
Why Purchase the Report?
- To visualize the global smart meter market segmentation based on product, technology, communication, component, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
- Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
- Excel data sheet with numerous data points of smart meter market-level with all segments.
- PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
- Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global smart meter market report would provide approximately 77 tables, 75 figures and 201 pages.
Target Audience 2023
- Manufacturers/ Buyers
- Industry Investors/Investment Bankers
- Research Professionals
- Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Communication
3.4. Snippet by Component
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Driver
4.1.1.1. Government Initiatives Boost the Market
4.1.1.2. Advancements in Technology Drive the Market
4.1.1.3. Collaboration Between Private Companies Drives the Market
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Hacking Posed to Raise Issue
4.1.2.2. Manufacturing and Massive Data Generation
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Smart Electric Meter*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Smart Gas Meter
7.4. Smart Water Meter
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Advanced Metering Infrastructure*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Automated Meter Reading device
9. By Communication
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Communication
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Communication
9.2. Radio Frequency*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Power Supply System
9.4. Cellular
10. By Component
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
10.2. Hardware*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Software
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Residential*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Commercial
11.4. Industrial
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Communication
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Communication
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Communication
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Communication
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Communication
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Landis+Gyr *
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Itron
14.3. Honeywell International
14.4. Siemens AG
14.5. Kamstrup
14.6. Iskraemeco
14.7. Elster Group
14.8. ABB
14.9. Sensus
14.10. Schneider Electric
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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