世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

電気自動車用バッテリーリサイクルの世界市場 - 2024-2031


Global Electric Vehicles Battery Recycling Market - 2024-2031

概要 世界の電気自動車用バッテリーリサイクル市場は、2023年に86億米ドルに達し、2031年には506億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは24.8%で成長する。 よりエネルギー密度の高い新しい電... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年6月5日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
196 英語

 

サマリー

概要
世界の電気自動車用バッテリーリサイクル市場は、2023年に86億米ドルに達し、2031年には506億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは24.8%で成長する。
よりエネルギー密度の高い新しい電気自動車用バッテリーの開発は、コスト競争力を維持するためにリサイクル部品の使用が増加するため、市場成長の主な要因となる。2023年5月、米国の電池メーカーGotion Technology社は、リン酸リチウム化学をベースとしたL600電池の発売を発表した。このバッテリーはエネルギー密度が高く、1回の充電で約600マイルの航続距離を実現する。
湿式冶金や乾式冶金のような伝統的なリサイクル方法に代わる方法がないことは、市場の将来的な成長を阻害する可能性がある。どちらの方法もエネルギーを大量に消費するため、リサイクルコストが上昇する。リチウムや他の電池部品の市場価格が大きく変動すれば、メーカーがリサイクルを全面的に放棄する可能性もある。
ダイナミクス
世界的なリチウム生産量増加の難しさ
電気自動車は、その高いエネルギー密度と幅広い保守性から、主にリチウム化学電池を好む。しかし、生産者は、ほとんど常に供給を上回っている需要の増加に追いつくのに苦労している。ドイツ銀行は2023年8月のプレスリリースで、2025年までに年間4万トンから5万トンの供給不足が生じ、2031年には76万8000トンに増加すると予測している。
チリ、ボリビア、アルゼンチンで新たなリチウム埋蔵量が発見されているが、これらの埋蔵量を開発し、本格的な商業生産を行うには少なくとも4~5年かかる。このようなタイムスケールは、短期的なリチウム不足を緩和するのに適していない。そのため、ほとんどの電池メーカーは、不足を解消するため、リサイクル部品の使用量を増やす方向に舵を切っている。
他の電池化学の開発
電気自動車の動力源としてはリチウム電池が一般的だが、他の電池化学物質も研究されている。リチウム・ニッケル・コバルト・アルミニウム酸化物(NCA)やリチウム・ニッケル・マンガン・コバルト酸化物(NMC)はエネルギー密度が非常に高く、電気自動車の航続距離を伸ばすことができる。研究者たちは、充電速度が遅い、作動温度が高いと熱暴走反応を起こしやすい、といった欠点の改善に取り組んでいる。
チタン酸リチウム(LTO)は、急速充電が可能な自動車用バッテリーに多く採用されている。他の電池化学が主流になるにつれ、リサイクル・リチウムや他の電池材料の需要が高まるだろう。多くの電池会社は、生産コストと環境汚染を削減するため、循環型リチウム経済の実現を目指している。
リサイクルの高コスト
市場成長の主な阻害要因は、電池リサイクルのコストが比較的高いことである。湿式冶金も乾式冶金もエネルギー集約度が高く、リサイクルコストの大部分を占める。リサイクルが維持できるのは、電池材料の市場価格が高止まりしている場合のみである。価格が暴落すれば、リサイクルは法外に高くつく。
リサイクルを複雑にしているもう一つの要因は、異なる電池化学物質が使用されていることである。これらの電池は、リサイクル部品から製造するのは簡単だが、電池自体の寿命が尽きるとリサイクルが難しくなる。普遍的なリサイクル基準が承認されるまで、市場は引き続き厳しい成長状況を目の当たりにすることになるだろう。
セグメント分析
世界の電気自動車用バッテリーリサイクル市場は、バッテリーのタイプ、プロセス、供給源、地域によって区分される。
湿式冶金は依然として最も人気のあるリサイクルプロセス
使用済み電気自動車用リチウムイオンバッテリーのリサイクルには、湿式冶金プロセスが最良の選択肢であると考えられている。湿式冶金は、すべてのリチウムイオン化学物質に対応し、バッテリーの黒色質量の少なくとも95%を回収します。リチウム、マンガン、コバルト、ニッケル、グラファイトは、湿式冶金によって回収される貴重な成分の一部である。しかし、これらの他の化合物を単離するためには、さらなる処理が必要である。
コバルトの広範なリサイクルには、主に高温冶金プロセスが使用される。しかし、乾式製錬プロセスの採算性を左右する主な要因は、リチウム金属の市場価格である。湿式冶金は、他の商業的に価値のある金属をかなりの収率で回収できるため、好まれる。
地理的普及
中国のEV輸出の伸びがアジア太平洋地域の市場成長を促進する
アジア太平洋地域は、中国が大衆市場向け電気自動車輸出で優位を保ち続けているおかげで、世界市場で大きなシェアを占めるだろう。中国で最も売れている輸出モデル、BYD Atto 3の価格は16,500米ドルで、テスラ、フォード、GMといった欧米ブランドの競合モデルの約半額である。中国が国内生産と輸出を拡大する中、現地のバッテリー製造企業はコストを抑えるため、循環型リチウムサプライチェーンの導入に急速に舵を切っている。
ベトナムのEVメーカーであるVinFastも、生産と輸出を急速に拡大している。2024年2月、同社はインドのタミル・ナードゥ州トゥートゥクディに新しいバッテリー製造・車両組立工場を起工した。アジア太平洋地域は、予測期間中、世界の電気自動車バッテリーリサイクル市場の支配を継続すると予想される。
COVID-19の影響分析
パンデミックはEVバッテリーのリサイクルにいくつかの落とし穴を作り出した。サプライチェーンの混乱は、リサイクルに利用できるバッテリースクラップの量が少なかったことも意味した。パンデミックはまた、新しいリサイクル方法と技術に関する研究開発の全体的な停滞にもつながった。
パンデミックによる困難にもかかわらず、世界市場は目覚しい回復力を示し、成長軌道に戻った。世界的な商品価格の一時的な乱高下は市場回復の重石となりそうだが、世界市場の長期的な成長に影響を与える可能性は低い。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ウクライナ戦争が始まる以前から、ロシアが世界市場に占めるシェアは非常に小さかった。ロシア企業は電気自動車用電池技術の開発にはあまり関与しておらず、国内のニーズを満たすためにほとんどが欧米や中国の輸入品に頼っていた。ウクライナ戦争は、ロシアの国内市場に大きな問題を引き起こした。
厳しい経済制裁の発動により、ロシアは西側の技術や協力関係から遮断された。ロシアの研究機関や大学は中国企業と広範な協力協定を結んでいるが、大きな市場開拓につながる可能性は低い。
電池タイプ別
- リチウム・ニッケル・マンガン・コバルト
- リン酸鉄リチウム
- 酸化チタン酸リチウム
- マンガン酸リチウム
- 酸化リチウムニッケルコバルトアルミニウム
プロセス別
- 湿式冶金プロセス
- 乾式製錬法
- 物理的/機械的プロセス
供給源別
- 乗用車
- 商用車
- 電子バイク
地域別
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- 欧州
- ドイツ
- 英国
- フランス
- イタリア
- スペイン
- その他のヨーロッパ
- 南米
- ブラジル
- アルゼンチン
- その他の南米
- アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- その他のアジア太平洋地域
- 中東・アフリカ
主な動き
- 2023年9月、フランスの冶金会社Erametは電力会社Suezと提携し、湿式冶金と高温冶金プロセスに基づく新しいEVバッテリーリサイクルセンターを2025年に操業開始すると発表した。
- 2023年12月、インドのリサイクル会社ルバミンは、545百万インドルピー(65.5百万米ドル)を投資して、年産5000トンの新しい湿式冶金電池リサイクル施設を建設し、2024年7月に操業を開始する計画を発表した。
- 2023年3月、ドイツのカールスルーエ工科大学(KIT)は、リチウムを最大70%回収できる新しい機械的リサイクルプロセスの開発を発表した。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、GEM Co., Ltd.、Eramet、Li-Cycle Corp.、Fortum、Umicore、Redwood Materials Inc.、Shenzhen Highpower Technology Co.Stena Metall AB、ACCUREC-Recycling GmbHである。
レポートを購入する理由
- 世界の電気自動車バッテリーリサイクル市場を、バッテリーの種類、プロセス、供給源、地域に基づいて細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 電気自動車バッテリーリサイクル市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界の電気自動車バッテリーリサイクル市場レポートは約62表、55図、196ページを提供します。
対象読者
- 自動車関連企業
- バッテリー企業
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家

ページTOPに戻る


目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.電池タイプ別スニペット
3.2.プロセス別
3.3.ソース別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.世界のリチウム生産量増加の難しさ
4.1.1.2.他の電池化学の開発
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.リサイクルコストの高さ
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID-19以前のシナリオ
6.1.2.COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3.COVID-19後のシナリオ
6.2.COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.電池タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.電池タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(電池タイプ別
7.2.リチウム・ニッケル・マンガン・コバルト* 2.1.
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.リン酸鉄リチウム
7.4.酸化チタン酸リチウム
7.5.マンガン酸リチウム
7.6.ニッケルコバルトアルミニウム酸リチウム
8.プロセス別
8.1.はじめに
8.1.1.プロセス別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(プロセス別
8.2.湿式冶金プロセス
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.乾式製錬プロセス
8.4.物理的/機械的プロセス
9.ソース別
9.1.はじめに
9.1.1.ソース別市場規模分析および前年比成長率分析(%).
9.1.2.市場魅力度指数(ソース別
9.2.乗用車*市場
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.商用車
9.4.E-バイク
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.電池タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
10.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%):プロセス別
10.2.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):ソース別
10.2.6.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.電池タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
10.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), プロセス別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):ソース別
10.3.6.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.スペイン
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.電池タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 4.4.
10.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%):プロセス別
10.4.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):供給源別
10.4.6.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.電池タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 5.4.
10.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), プロセス別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):ソース別
10.5.6.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 国別
10.5.6.1.中国
10.5.6.2.インド
10.5.6.3.日本
10.5.6.4.オーストラリア
10.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.電池タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 6.4.
10.6.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%):プロセス別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):供給源別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.株式会社ジェム
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと説明
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.エラメット
12.3.リチウムサイクル社
12.4.フォータム
12.5.ユミコア
12.6.レッドウッド・マテリアルズ
12.7.深圳高力科技有限公司
12.8.エースグリーンリサイクル
12.9.ステナメタルAB
12.10.アキュレック・リサイクリング社
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Global Electric Vehicles Battery Recycling Market reached US$ 8.6 billion in 2023 and is expected to reach US$ 50.6 billion by 2031, growing with a CAGR of 24.8% during the forecast period 2024-2031.
The development of new and more energy-dense electric vehicle batteries will a major contributing factor to market growth, since the usage of recycled components will increase to keep costs competitive. In May 2023, Gotion Technology, a U.S. battery manufacturer, announced the launch of its L600 battery based on lithium-phosphate chemistry. The high-energy density of the battery provides nearly 600 miles of range on a single charge.
The lack of alternatives to traditional recycling methods like hydrometallurgy and pyrometallurgy could potentially cripple the future growth of the market. Both methods are highly energy intensive, which raises recycling costs. If there is significant volatility in the market prices of lithium and other battery components, manufacturers could abandon recycling all-together.
Dynamics
Difficulty in Raising Global Lithium Production Output
Electric vehicles mainly prefer lithium chemistry batteries due to their high energy density and extensive serviceability. However, producers have struggled to keep pace with growing demand which has almost always outstripped supply. In an August 2023 press release, Deutsche Bank stated that it forecasted an annual shortfall of 40,000 to 50,000 tons by 2025, which could grow to 768,000 tons by 2031.
Although new reserves of lithium have been discovered in Chile, Bolivia and Argentina, exploiting these reserves and undertaking full-scale commercial production can take at least 4 to 5 years. Such a timescale is not conducive for alleviating the short term lithium shortages. Therefore, most battery manufacturers are turning towards increasing the usage of recycled components to beat shortages.
Development of Other Battery Chemistries
Although lithium batteries are the popular choice for powering electric vehicles, other battery chemistries are also being explored. Lithium nickel cobalt aluminum oxide (NCA) and lithium nickel manganese cobalt oxide (NMC) offer much higher energy density which can allow electric vehicles to extend their range. Researchers are working on remedying shortfalls such as slower charging speeds and susceptibility to thermal runaway reactions at higher operating temperatures.
Lithium titanate (LTO) is mostly being preferred for fast-charging vehicle batteries. As other battery chemistries become mainstream, there will be a greater demand for recycled lithium and other battery materials. Many battery companies are aiming to implement a circular lithium economy to reduce production costs and environmental pollution.
High Cost of Recycling
A major impediment to market growth is the relatively high cost of battery recycling. Both hydrometallurgy and pyrometallurgy are highly energy intensive and account for a major chunk of the recycling costs. Recycling can only be sustained if market prices of battery materials stay high. If prices crash, then recycling become prohibitively expensive.
Another factor complicating recycling is the usage of different battery chemistries. Although these batteries are easy to manufacture from recycled components, they themselves are difficult to recycle on reaching the end of their operational life. Until a universal recycling standard is approved, the market will continue to witness challenging growth conditions.
Segment Analysis
The global electric vehicles battery recycling market is segmented based on battery type, process, source and region.
Hydrometallurgy Remains the Most Popular Recycling Process
For the recycling of used EV lithium-ion batteries, the hydrometallurgical process is seen to be the best option. Hydrometallurgy works with all lithium-ion chemistries, recovering at least 95% of the battery's black mass. Lithium, manganese, cobalt, nickel and graphite are some of the valuable components that are recovered by hydrometallurgy. However, additional processing is required to isolate these other compounds.
Pyrometallurgical processes are mainly used for extensive recycling of cobalt. However, a major factor that influences the profitability of pyrometallurgical process is the market price of lithium metal. Hydrometallurgy is preferred because it can recover significant yields of other commercially valuable metals.
Geographical Penetration
The Growth of Chinese EV Exports Will Propel Market Growth in Asia-Pacific
Asia-Pacific will account for a large share of the global market thanks to China’s continuing dominance of mass market electric vehicle exports. China’s best-selling export model, the BYD Atto 3 is priced at US$ 16,500, roughly half the cost of competing models from western brands like Tesla, Ford and GM. With China ramping up domestic production and exports, local battery manufacturing companies are rapidly pivoting towards implementing a circular lithium supply chain to keep down costs.
VinFast, a Vietnamese EV manufacturer, is also rapidly scaling up its production and exports. In February 2024, the company broke ground on a new battery manufacturing and vehicle assembly plant in Thoothukudi, Tamil Nadu, India. Asia-Pacific is expected to continue its domination of the global electric vehicles battery recycling market during the forecast period.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic created several pitfalls for EV battery recycling, mainly as lockdowns and other restrictions hampered the output of recycling plants. Supply chain disruptions also meant that lesser quantities of battery scrap material were available for recycling. The pandemic also contributed to an overall slowdown of R&D work on new recycling methods and technology.
Despite the challenges caused by the pandemic, the global market has exhibited remarkable resilience and has returned to a growth trajectory. A temporary volatility in global commodity prices is likely to weigh on market recovery, but is unlikely to influence the long-term growth of the global market.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
Even before the start of the war in Ukraine, Russia had a very small share of the global market. Russian companies were not majorly involved in the development of electric vehicle battery technology, mostly relying on western and Chinese imports to fulfill domestic needs. The Ukraine war has caused major problems for Russia’s local market.
The imposition of tough economic sanctions has cut off Russia from western technology and collaboration. Many highly qualified scientists working in the field have left the country to pursue research opportunities in Europe and U.S. Although Russian research institutes and universities have signed wide-ranging cooperation agreements with Chinese companies, it is unlikely to lead to significant market development.
By Battery Type
- Lithium Nickel Manganese Cobalt
- Lithium Iron Phosphate
- Lithium Titanate Oxide
- Lithium Manganese Oxide
- Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide
By Process
- Hydrometallurgical Process
- Pyrometallurgy Process
- Physical/Mechanical Process
By Source
- Passenger Vehicles
- Commercial Vehicles
- E-Bikes
By Region
- North America
- U.S.
- Canada
- Mexico
- Europe
- Germany
- UK
- France
- Italy
- Spain
- Rest of Europe
- South America
- Brazil
- Argentina
- Rest of South America
- Asia-Pacific
- China
- India
- Japan
- Australia
- Rest of Asia-Pacific
- Middle East and Africa
Key Developments
- In September 2023, Eramet, a French metallurgy company in partnership with Suez, a utility company, announced that its new EV battery recycling center, based on hydrometallurgical and pyrometallurgical process, will commence operations in 2025.
- In December 2023, Rubamin, an Indian recycling company, announced plans to invest INR 545 crores (US$ 65.5 million) to build a new hydrometallurgical battery recycling facility with an annual capacity of 5000 tons, with commencement of operations in July 2024.
- In March 2023, the Karlsruhe Institute of Technology (KIT) in Germany announced the development of a new mechanical recycling process that can recover up to 70% of lithium.
Competitive Landscape
The major global players in the market include GEM Co., Ltd., Eramet, Li-Cycle Corp, Fortum, Umicore, Redwood Materials Inc., Shenzhen Highpower Technology Co., Ltd., ACE Green Recycling, Inc. , Stena Metall AB and ACCUREC-Recycling GmbH.
Why Purchase the Report?
- To visualize the global electric vehicles battery recycling market segmentation based on battery type, process, source and region, as well as understand key commercial assets and players.
- Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
- Excel data sheet with numerous data points of electric vehicles battery recycling market-level with all segments.
- PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
- Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global electric vehicles battery recycling market report would provide approximately 62 tables, 55 figures and 196 Pages.
Target Audience 2024
- Automotive Companies
- Battery Companies
- Industry Investors/Investment Bankers
- Research Professionals



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Battery Type
3.2. Snippet by Process
3.3. Snippet by Source
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Difficulty in Raising Global Lithium Production Output
4.1.1.2. Development of Other Battery Chemistries
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Cost of Recycling
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Battery Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Battery Type
7.2. Lithium Nickel Manganese Cobalt*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Lithium Iron Phosphate
7.4. Lithium Titanate Oxide
7.5. Lithium Manganese Oxide
7.6. Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide
8. By Process
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Process
8.2. Hydrometallurgical Process*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Pyrometallurgy Process
8.4. Physical/Mechanical Process
9. By Source
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
9.2. Passenger Vehicles*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial Vehicles
9.4. E-Bikes
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. GEM Co., Ltd.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Eramet
12.3. Li-Cycle Corp
12.4. Fortum
12.5. Umicore
12.6. Redwood Materials Inc.
12.7. Shenzhen Highpower Technology Co., Ltd.
12.8. ACE Green Recycling, Inc.
12.9. Stena Metall AB
12.10. ACCUREC-Recycling GmbH
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(環境・エネルギー)の最新刊レポート


よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る