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自動車用冷媒の世界市場 - 2024-2031


Global Automotive Refrigerant Market - 2024-2031

概要 自動車用冷媒の世界市場は2023年に27億米ドルに達し、2031年には54億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは9.1%で成長する。 自動車生産台数の増加が自動車用冷媒産業の主な原動力となっ... もっと見る

 

 

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2024年6月5日 US$4,350
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サマリー

概要
自動車用冷媒の世界市場は2023年に27億米ドルに達し、2031年には54億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは9.1%で成長する。
自動車生産台数の増加が自動車用冷媒産業の主な原動力となっている。環境意識が高まるにつれて、業界は環境に優しいものへとシフトしている。自動車用冷媒市場は、自動車需要の増加、電気自動車の温度制御システムの需要増加、自動車内の快適性に対する顧客の欲求の高まりによって牽引されている。
自家用車の需要増加やレンタル業界の出現は、市場拡大の原動力になると予想される。今日の環境では、人々は自家用車や公共交通機関を利用して移動する時間が長くなっている。その結果、移動に費やす時間が長くなり、公共交通機関よりも自家用車の利用が増加していることが、市場拡大の原動力となりそうだ。
2023年には、北米が自動車用冷媒の世界市場の20%以上を占め、2番目に優位な地域になると予想される。同地域では、政府の優遇措置や補助金により、低GWP冷媒のような環境に優しい技術の使用が奨励されており、これが市場成長を後押ししている。インセンティブは、生産者と顧客の双方に、より環境に優しい冷媒ソリューションへの切り替えを促す。電気自動車の使用を奨励する政策は、電気自動車の高度な冷却システムに必要な特殊冷媒の需要を間接的に増加させる。
ダイナミクス
快適さによる車内滞在時間の増加
長距離移動と交通渋滞の激化が、車内滞在時間の増加の主な要因となっている。自動車用HVACシステムは現在、乗用車の標準装備となっており、商用車の採用も増えている。このシステムは、気候全体が暑いインドのような発展途上国で急速に採用されている。このため、自動車用冷媒市場では、暑い気候の国が収益の大半を占めると予想されている。
さらに、大都市圏の交通渋滞が悪化の一途をたどり、通勤時間が長くなるにつれて、快適性を向上させ、ストレスレベルを軽減するための便利な機能に対する需要が高まっている。HVACシステムは車内に清潔で健康的な環境を提供する。その結果、自動車で過ごす時間が増え、予測期間中に自動車用冷媒市場の成長を後押しする。
マルチゾーン空調制御システムの人気の高まり
自動車用空調制御システムは、マルチゾーン空調制御システムへと進化しており、車室全体の温度制御を1つで行う必要がなくなっている。各ゾーンには独立した温度センサーが搭載されており、特定の地域の現在の温度を読み取り、暖房または冷房の面で適切な措置を取る。
デンソーはマルチゾーン温度制御システムの主要ベンダーであり、車室内を運転席、助手席、後部座席の3つのゾーンに分けた最初のシステムを開発した。さらに、この技術は高級車のカテゴリーで広く受け入れられており、レクサス、BMW、アウディなどのOEMが独自のマルチゾーン温度制御システムを開発している。例えば、レクサスLX 570には4ゾーン温度調節システムが搭載されている。これらの要因は、予測期間中、自動車用冷媒市場の成長を促進すると予想される。
環境問題の高まり
自動車用HVACシステムで使用される冷媒は環境に悪影響を及ぼし、これは世界的に自動車用冷媒産業が直面している最も大きな問題の一つである。自動車産業で使用されている主な冷媒はR-134aで、GWPが1,400と高いため、市場は大きな後退を被る可能性がある。自動車用HVACシステムで使用されるガスは温室効果ガスであるため、環境に極めて有害である。
HVACガスはCO2よりもはるかに強い地球温暖化係数を持っている。さらに、R-1234yf冷媒はコストが高い(R-134aの10倍)ため、APACは自動車販売台数が最も多く、価格に敏感な顧客で知られていることから、普及が制限されている。
セグメント分析
世界の自動車用冷媒市場は、製品、流通チャネル、車両、地域によって区分される。
乗用車生産の増加がセグメント成長を牽引
乗用車は、2024-2031年の予測期間中、市場の30%以上を占める主要セグメントとなる見込みである。乗用車市場は急速に拡大しており、セダン、クーペ、ハッチバック、クロスオーバー、SUVの需要が中国、米国、カナダ、インド、ドイツ、フランス、英国、スペインで増加している。可処分所得の増加や、金融機関や自動車メーカーが設けた多くの簡単で魅力的な自動車融資制度が、自動車需要を押し上げている。
これが世界の自動車用冷媒市場の成長に寄与している。冷媒のGWPを管理する政府規則も乗用車市場セグメントに影響を与えている。先進的な冷媒はGWPが低いが高価である。その結果、このような冷媒の使用を義務付ける規則が、予測期間中、世界の自動車用冷媒市場の乗用車の成長を押し上げるだろう。
地理的浸透
アジア太平洋地域における自動車生産の増加
アジア太平洋地域は、世界の自動車用冷媒市場の35%以上を占める主要地域となる見込みである。同地域は、中国、日本、韓国、インドを含む重要な自動車生産拠点である。自動車生産の継続的な拡大は、直ちに自動車用冷媒の需要を増加させる。温室効果ガスの排出を削減するため、地域政府は厳しい排出基準や規制を設けている。
その結果、この地域の多くの国々が、二酸化炭素排出量の削減を目標に、内燃機関から電気自動車への移行に多額の支出を行っている。例えば、インドネシアで市営バスを運行するトランスジャカルタは2020年12月、2031年までに電気バス(Eバス)の保有台数を10,000台に増やすという野心的な目標を発表した。これが低GWP冷媒へのシフトにつながり、市場成長を牽引している。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Arkema Inc.、Chemours Company、Dongyue Group Ltd.、DURACOOL Refrigerants Inc.、Honeywell International Inc.、Linde AG、Mexichem, S.A.B. de C.V.、National Refrigerants, Inc.、Sinochem American Holdings, Inc.、Vision Global Technologyが含まれる。
COVID-19の影響分析
パンデミックは世界的に製造工場や生産施設の一時的な操業停止を引き起こした。自動車用冷媒の生産と供給に遅れが生じ、不足と滞留が生じた。ロックダウンや移動制限は、世界的な物流・輸送網の混乱を引き起こした。原材料や最終製品のタイムリーな供給が妨げられ、リードタイムと輸送費が増大した。
パンデミックの初期段階では、経済不安、雇用喪失、ロックダウンにより消費者需要が減少したため、自動車の生産と販売が激減した。これは、自動車用冷媒の需要を直接的に低下させた。制限が解除され、経済が回復し始めると、自動車の生産と販売が増加し、その結果、冷媒の需要が増加した。しかし、その回復は地域や市場によってばらつきがあった。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
自動車用冷媒は様々な原材料を使用して生産されており、その一部は紛争地域を経由して調達または輸送されている。こうした物資の入手が困難になると、不足が生じ、生産が遅れる可能性がある。特に東欧では輸送ルートが寸断され、原料や完成冷媒の迅速な流通が妨げられた。この混乱は、生産者にとっては輸送コストの上昇と物流の問題につながった。
この戦いは、冷媒製造に不可欠な天然ガスと石油を中心に、世界的なエネルギーコストの変動を引き起こした。エネルギーコストの上昇は、冷媒メーカーの製造コスト全体を押し上げる。戦争は、フッ素や炭化水素など、冷媒製造に必要な原材料価格の不安定化を引き起こし、メーカーのコスト構造に打撃を与えた。
製品別
- R134a
- R1234yf
- その他
流通チャネル別
- OEM
- アフターマーケット
車両別
- 乗用車
- 商用車
地域別
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- 欧州
- ドイツ
- 英国
- フランス
- イタリア
- ロシア
- その他のヨーロッパ
- 南米
- ブラジル
- アルゼンチン
- その他の南米諸国
- アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- その他のアジア太平洋地域
- 中東・アフリカ
主な進展
- 2022年5月、ハネウェル・インターナショナル社は、既存の自動車の空調システムからの温室効果ガス排出量を50%以上削減する可能性を持つ、欧州の自動車アフターマーケットに向けた新規のハイドロフルオロオレフィン系冷媒であるソルスティス456Aを発表しました。
レポートを購入する理由
- 製品、流通チャネル、車両、地域に基づく世界の自動車用冷媒市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。
- 自動車用冷媒市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
自動車用冷媒の世界市場レポートは、約62の表、49の図、181ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品別スニペット
3.2.販売チャネル別スニペット
3.3.車両別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.快適さによる車内滞在時間の増加
4.1.1.2.マルチゾーン・クライメート・コントロール・システムの人気の高まり
4.1.2.制約
4.1.2.1.環境問題の高まり
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID-19以前のシナリオ
6.1.2.COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3.COVID-19後のシナリオ
6.2.COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.製品別
7.1.はじめに
7.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品別
7.2.R134a
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.R1234yf
7.4.その他
8.販売チャネル別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
8.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
8.2.OEM*市場
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.アフターマーケット
9.車両別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 車両別
9.1.2.市場魅力度指数(自動車別
9.2.乗用車
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.商用車
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
10.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):車両別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):車両別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.ロシア
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
10.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):車両別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):車両別
10.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.6.1.中国
10.5.6.2.インド
10.5.6.3.日本
10.5.6.4.オーストラリア
10.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 流通チャネル別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):自動車別
11.競合情勢
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.アルケマ社
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと概要
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.ケムール社
12.3.東岳グループ
12.4.デュラクール冷媒株式会社
12.5.ハネウェルインターナショナル
12.6.リンデAG
12.7.メキシケム社
12.8.ナショナル・リフレグランツ社
12.9.シノケム・アメリカン・ホールディングス
12.10.ビジョン・グローバル・テクノロジー
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス

 

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Summary

Overview
Global Automotive Refrigerant Market reached US$ 2.7 billion in 2023 and is expected to reach US$ 5.4 billion by 2031, growing with a CAGR of 9.1% during the forecast period 2024-2031.
The increased production of automobiles is the primary driver of the automotive refrigerant industry. As environmental consciousness grows, the industry is shifting towards eco-friendly items. The automotive refrigerant market is being driven by increasing automotive demand, increased demand for temperature control systems in electric vehicles and rising customer desire for comfort within automobiles.
The increased demand for private vehicles, as well as the advent of the rental industry, are expected to drive market expansion. In today's environment, people spend more time on the road, either in their own vehicles or on public transportation. As a result, the growing quantity of time spent traveling and the rising use of private vehicles over public transportation is likely to drive market expansion.
In 2023, North America is expected to be the second-dominant region with over 20% of the global automotive refrigerant market. Government incentives and subsidies in the region encourage the use of ecologically friendly technology, such as low-GWP refrigerants, which boost market growth. The incentives encourage both producers and customers to switch to greener refrigerant solutions. Policies that encourage the use of electric vehicles indirectly increase the demand for specialist refrigerants needed for the advanced cooling systems of these vehicles.
Dynamics
Higher Time Spent Inside Car Due to Comfort
Long-distance travel and escalating traffic congestion are the primary factors contributing to increased hours spent inside vehicles. Automotive HVAC systems are now standard features in passenger automobiles and commercial vehicles are increasingly employing them. The systems are being rapidly adopted in developing nations such as India, where the overall climate is hot. Owing to this, nations with hot climates are expected to provide most of the revenue in the automotive refrigerant market.
Furthermore, as traffic congestion in metros continues to worsen, lengthening commuting times, the demand for convenience features to improve comfort and reduce stress levels grows. HVAC systems offer a clean and healthy environment inside automobiles. As a result, more time spent on automobiles will boost the growth of the automotive refrigerant market over the forecast period.
Growing Popularity of Multi-zone Climate Control Systems
Automotive climate control systems have evolved into multi-zone climate control systems, which eliminate the need for a single temperature control for the entire car cabin. Each zone contains a separate temperature sensor that reads the current temperature of a given region and takes appropriate action in terms of warming or cooling.
DENSO is the main vendor of multi-zone temperature control systems, having developed the first system by dividing the car cabin into three zones: driver, front passenger and rear seat sections. Furthermore, this technology is seeing widespread acceptance in the luxury automotive category, with OEMs such as Lexus, BMW and Audi developing distinct multi-zone temperature control systems. For example, the Lexus LX 570 has a four-zone climate control system. The factors are expected to drive the growth of the automotive refrigerant market during the forecast period.
Rising Environmental Concerns
Refrigerants utilized in automobile HVAC systems have a negative influence on the environment, which is one of the most significant difficulties confronting the globally automotive refrigerant industry. The market could suffer a significant setback because the major refrigerant used by the car industry is R-134a, which has a high GWP of 1,400. The gas utilized in automobile HVAC systems is a greenhouse gas and thus extremely damaging to the environment.
HVAC gas has a much stronger global warming potential than CO2. Furthermore, the high cost of R-1234yf refrigerant (10 times that of R-134a) is limiting its widespread adoption, as APAC has the biggest volume of vehicle sales and is known for its price-sensitive clients.
Segment Analysis
The global automotive refrigerant market is segmented based on product, distribution channel, vehicle and region.
Rising Production of Passenger Car Drives the Segment Growth
Passenger car is expected to be the dominant segment with over 30% of the market during the forecast period 2024-2031. The passenger vehicle market is expanding rapidly, with demand for sedans, coupes, hatchbacks, crossovers and SUVs increasing in China, U.S., Canada, India, Germany, France, UK and Spain. Rising disposable incomes, as well as many easy and appealing vehicle financing programs established by financial institutions and automobile manufacturers, are driving up vehicle demand.
It contributes to the growth of the global automotive refrigerant market. Government rules governing the GWP of refrigerants also influence the passenger cars market segment. Advanced refrigerants have a lower GWP, but are more expensive. As a result, rules requiring the use of such refrigerants will boost the growth of the passenger cars of the global automotive refrigerant market during the forecast period.
Geographical Penetration
Rising Vehicle Production in Asia-Pacific
Asia-Pacific is expected to be the dominant region in the global automotive refrigerant market covering over 35% of the market. The region is a major automotive manufacturing hub, with important producers including China, Japan, South Korea and India. Continuous expansion in car production immediately increases demand for automotive refrigerants. To reduce greenhouse gas emissions, regional governments are putting in place tough emission standards and regulations.
As a result, many countries in the region are making significant expenditures to transition from internal combustion engine to electric vehicles, with the goal of reducing carbon emissions. For example, in December 2020, TransJakarta, a city-owned bus operator in Indonesia, announced an ambitious ambition to increase its electric bus (e-bus) fleet to 10,000 units by 2031. It has led to a shift towards low-GWP refrigerants, driving market growth.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Arkema Inc., Chemours Company, Dongyue Group Ltd., DURACOOL Refrigerants Inc., Honeywell International Inc., Linde AG, Mexichem, S.A.B. de C.V, National Refrigerants, Inc., Sinochem American Holdings, Inc. and Vision Global Technology.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic caused temporary shutdowns of manufacturing factories and production facilities globally. It caused delays in the production and supply of vehicle refrigerants, resulting in shortages and backlogs. Lockdowns and movement restrictions caused disruptions in globally logistics and transportation networks. It hampered the timely delivery of raw supplies and final products, increasing lead times and transportation expenses.
The early phases of the pandemic saw a dramatic drop in vehicle production and sales as consumer demand declined owing to economic instability, job losses and lockdowns. It directly lowered the demand for vehicle refrigerants. As limitations were lifted and economies began to recover, vehicle production and sales rose, resulting in a rise in demand for refrigerants. However, the recovery was unequal across regions and markets.
Russia-Ukraine War Impact
Automotive refrigerants are produced using a variety of raw materials, some of which are sourced or transported through conflict-affected locations. Disruptions in the availability of these commodities might cause shortages and production delays. It hampered transportation routes, particularly in Eastern Europe, impeding the rapid distribution of raw materials and finished refrigerants. The disruptions have resulted in higher shipping costs and logistical issues for producers.
The battle caused volatility in global energy costs, notably natural gas and oil, which are critical for refrigerant manufacture. Higher energy costs drive up overall manufacturing costs for refrigerant makers. The war has caused instability in the prices of raw materials needed in refrigerant production, such as fluorine and hydrocarbons, hurting manufacturers' cost structures.
By Product
- R134a
- R1234yf
- Others
By Distribution Channel
- OEM
- Aftermarket
By Vehicle
- Passenger car
- Commercial vehicle
By Region
- North America
- U.S.
- Canada
- Mexico
- Europe
- Germany
- UK
- France
- Italy
- Russia
- Rest of Europe
- South America
- Brazil
- Argentina
- Rest of South America
- Asia-Pacific
- China
- India
- Japan
- Australia
- Rest of Asia-Pacific
- Middle East and Africa
Key Developments
- In May 2022, Honeywell International Inc. has introduced Solstice 456A, a novel hydrofluoroolefin-based refrigerant aimed at the European automotive aftermarket with the potential to reduce greenhouse gas emissions from air conditioning systems in existing automobiles by more than 50%.
Why Purchase the Report?
- To visualize the global automotive refrigerant market segmentation based on product, distribution channel, vehicle and region, as well as understand key commercial assets and players.
- Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
- Excel data sheet with numerous data points of automotive refrigerant market-level with all segments.
- PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
- Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global automotive refrigerant market report would provide approximately 62 tables, 49 figures and 181 pages.
Target Audience 2024
- Manufacturers/ Buyers
- Industry Investors/Investment Bankers
- Research Professionals
- Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Distribution Channel
3.3. Snippet by Vehicle
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Higher Time Spent Inside Car Due to Comfort
4.1.1.2. Growing Popularity of Multi-zone Climate Control Systems
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Rising Environmental Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. R134a*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. R1234yf
7.4. Others
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. OEM*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Aftermarket
9. By Vehicle
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
9.2. Passenger car*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial vehicle
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Arkema Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Chemours Company
12.3. Dongyue Group Ltd.
12.4. DURACOOL Refrigerants Inc.
12.5. Honeywell International Inc.
12.6. Linde AG
12.7. Mexichem, S.A.B. de C.V
12.8. National Refrigerants, Inc.
12.9. Sinochem American Holdings, Inc.
12.10. Vision Global Technology
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services

 

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