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ラウリル硫酸ナトリウムの世界市場 - 2024-2031


Global Sodium Lauryl Sulfate Market - 2024-2031

概要 ラウリル硫酸ナトリウムの世界市場は、2023年に6億7330万米ドルに達し、2031年には9億3570万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は4.2%である。 発展途上国での洗濯機所有率の増... もっと見る

 

 

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2024年5月2日 US$4,350
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サマリー

概要
ラウリル硫酸ナトリウムの世界市場は、2023年に6億7330万米ドルに達し、2031年には9億3570万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は4.2%である。
発展途上国での洗濯機所有率の増加は、世界のラウリル硫酸ナトリウム(SLS)市場の成長に大きく寄与するだろう。すでに発展途上市場の消費者は、粉末洗剤から液体洗剤やクリーナーへと移行しつつある。時間の経過とともに、こうした傾向はより顕著になってきている。
ラウリル硫酸ナトリウムに発がん性がある可能性を指摘する研究が最近相次いでいることから、今後市場の成長が鈍化する可能性がある。SLSとガンとの間に深刻な関連性が発見されれば、保健当局が様々な産業でSLSの使用制限や全面的な使用禁止に迅速に動く可能性がある。そのような事態は、世界市場にとって非常に不利になるだろう。
ダイナミクス
新興市場における洗浄剤需要の高まり
洗剤需要は先進国市場で飽和状態にあるため、新興国は多国籍FMCG企業にとって大きな成長が期待できる唯一の国であり続けている。インドの1人当たり洗剤消費量はわずか2.7kgで、米国の10kg近くと比較すると、当分の間、新興国市場はラウリル硫酸ナトリウムの主要な需要源であり続けるだろう。
成長が期待されるとはいえ、市場は大手企業間の激しい競争によって特徴付けられている。最近の例では、ユニリーバがインドで洗剤製品の価格を引き下げ、2023年第4四半期の売上高を改善した。インドの農村部における洗剤と家庭用洗剤の販売量は、パンデミック以降、比較的伸び悩んでいる。
プレミアム・パーソナルケア製品に対する需要の高まり
新興市場の消費者の多くが中流階級に移行するにつれて、パーソナルケア製品への支出が増加する。FMCG企業が直面する課題は、高価格で消費者を落胆させることなく、この新興中産階級をプレミアム製品に引きつけることである。
各社が考え出した1つのトリックは、天然成分を利用することで、製品をよりプレミアムな外観にすることだ。同時に、製品ベースにはラウリル硫酸ナトリウムを使用することで、全体的なコストを抑えている。天然ハーブエキスとSLSを組み合わせることで、FMCG企業はプレミアム製品をより経済的な価格で提供することができ、新しい消費者層へのリーチを拡大することができる。
世界商品価格の変動
ラウリル硫酸ナトリウムはパーム核油、ヤシ油、石油油が主原料であるため、商品価格の変動はSLSの生産に大きな影響を与える。原油価格の急騰は、生産者に大きな価格圧力となる。同様に、世界的な原油価格の下落は、安価な原料で市場をあふれさせ、過剰生産とSLS価格の暴落を招く。
生産者が、パーム核油やココナッツ油のような、より環境に優しい選択肢を使用することを決めたとしても、それでもなお、価格の変動から免れることはできない。実際、農作物の生産や悪天候は、植物油の価格に不釣り合いなほど大きな影響を与える。このような油価の極端な変動は、SLS生産者の長期的な計画意欲を削ぎ、最終的には世界市場全体の成長に悪影響を及ぼすだろう。
セグメント分析
世界のラウリル硫酸ナトリウム市場は、タイプ、製造方法、用途、地域によって区分される。
コスト制約のため、無機ベースの製法が好まれる
洗剤や家庭用クリーナーの大半が大量生産される低マージン製品であることから、生産者は原料コストをできる限り低く抑えるよう奨励されている。そのため、大量生産者の多くは、石油油から無機法で製造されたラウリル硫酸ナトリウムを好む。
比較的、パーム核油やヤシ油から製造されるSLSは、投入コストが比較的高い。競争が激しい量販メーカーにとっては、わずかな投入コストの上昇がバリューチェーン全体に波及し、市場シェアを失うことになる。有機原料から生産されるSLSは、高級洗浄剤メーカーに好まれることが多い。
地理的浸透
アジア太平洋地域が世界市場の頂点に君臨し続ける
インド、インドネシア、タイ、ベトナムのような急速に経済が発展している地域では、中間所得層の人口が急速に増加しており、これが多国籍FMCGメーカーをこの地域での事業拡大に引きつける要因となっている。それぞれの市場には、需要に影響を与える独自のダイナミズムがある。例えばインドネシアでは、消費者は洗剤製品の革新性を好むが、高いお金を払いたがらない。そのため、企業はバンドルや割引を提供して購買意欲をそそる。
また、多くの企業は、中国の消費者の間で洗練度が高まっていることに注目しており、彼らは天然成分を使用したより高級な洗剤製品を好む傾向にある。中国市場のユニークな点は、原材料コストの上昇にもかかわらず、洗剤価格がほぼ安定していることである。多くの業界アナリストは、eコマース販売の高い普及率(中国では約32%)と、Pingduoduoのような格安ショップの成長が、価格下落圧力を生み出していると考えている。
COVID-19の影響分析
パンデミックによって衛生に対する意識が高まり、洗剤・洗浄液メーカーに新たな成長の道が開かれた。FMCG業界はこれまでにない需要の高まりを目の当たりにし、「100年に一度の市場」と呼ぶアナリストもいる。大規模生産者は大量の在庫を抱え、サプライチェーンの問題による混乱を乗り切ることができた。
2020年以降、過剰な需要が先細りになったとはいえ、2021年から2022年初頭にかけての大半は堅調に推移した。生産者はこの状況を利用して流通網を拡大し、FMCGセクターとの取引関係を深めた。パンデミック後の時期でも、市場は安定した成長を続けるだろう。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシア・ウクライナ戦争の最も壊滅的な影響は、経済制裁により西側の化学メーカーが事業を縮小したため、ロシアのFMCG市場にもたらされた。地元の洗剤・パーソナルケアメーカーにとって、SLSの供給不足は数ヶ月の間に30%もの値上げを余儀なくされた。
ロシア政府は、消費者に高騰するコストを引き下げるため、価格抑制策を講じなければならなかった。政府は、ロシア市場を安定させるために、中国のサプライヤーからラウリル硫酸ナトリウムを調達する長期計画を考案しなければならなかった。西側の制裁が続く限り、ロシア市場のSLS需要は不安定なままだろう。
タイプ別
- 液体
- 乾式
製造方法別
- 無機ベース
- 有機系
用途別
- 食器用洗剤
- 家庭用洗剤およびクリーナー
- 工業用クリーナー
- パーソナルケア製品
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2023年1月、ギリシャのパトラス大学の研究チームが、ラウリル硫酸ナトリウムが海洋生物に与える環境への影響を概説する研究を発表した。この研究では、SLSへの暴露が海洋生態系のバランスを崩す可能性があることが判明した。
- 2024年3月、米国の高級パーソナルケア製品メーカーOdele社は、ラウリル硫酸ナトリウムを含まない新しいボリュームアップシャンプーを発売した。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、Acme Hardesty、BASF SE、Clariant、Solvay SA、Merck KGaA、Huntsman International LLC、Chemax Chemical Co.Limited、ChemCeed、Alpha Chemicals Private Limited、Stepan Companyなどである。
レポートを購入する理由
- 世界のラウリル硫酸ナトリウム市場をタイプ、生産方法、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- パウチテープ市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のラウリル硫酸ナトリウム市場レポートは約58表、52図、185ページを提供します。
2024年ターゲットオーディエンス
- 洗剤メーカー
- パーソナルケア製品メーカー
- 化学メーカー
- 業界投資家/投資銀行家
- リサーチ関係者

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.生産方法別
3.3.アプリケーション別
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.新興市場におけるクリーニング製品需要の高まり
4.1.1.2.プレミアム・パーソナルケア製品に対する需要の高まり
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.世界商品価格の変動
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.液体*市場
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ドライ
8.製造方法別
8.1.はじめに
8.1.1.生産方法別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(製造方法別
8.2.無機ベース
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.有機ベース
9.用途別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
9.1.2.市場魅力度指数(用途別
9.2.食器用洗剤*市場
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.家庭用洗剤とクリーナー
9.4.工業用クリーナー
9.5.パーソナルケア製品
9.6.その他
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
10.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%):生産方法別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
10.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 生産方法別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.スペイン
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%):生産方法別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.5.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 生産方法別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
10.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.5.6.1.中国
10.5.6.2.インド
10.5.6.3.日本
10.5.6.4.オーストラリア
10.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.6.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 生産方法別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
10.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.アクメ・ハーデスティ*社
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと説明
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.BASF SE
12.3.クラリアント
12.4.ソルベイSA
12.5.メルクKGaA
12.6.ハンツマン・インターナショナルLLC
12.7.Chemmax Chemical Co.Ltd.
12.8.ケムシード
12.9.アルファ・ケミカルズ・プライベート・リミテッド
12.10.ステパン社
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Sodium Lauryl Sulfate reached US$ 673.3 million in 2023 and is expected to reach US$ 935.7 million by 2031, growing with a CAGR of 4.2% during the forecast period 2024-2031.
The growing rates of washing machine ownership in developing countries would augment well for the growth of the global sodium lauryl sulfate (SLS) market. Already consumers in developing markets are moving away from powdered to liquid detergents and cleaners. Over time, such trends are becoming more prominent.
A slew of recent studies that point to potentially carcinogenic properties of sodium lauryl sulfate could cause a potential slowdown in market growth in the future. If a serious link is found between SLS and cancer, then health authorities could move to swiftly limit or outright ban its usage across various industries. Such a prospect would be highly detrimental to the global market.
Dynamics
Rising Demand for Cleaning Products in Emerging Markets
Since detergent demand has saturated in developed markets, emerging nations remain the sole promise of major growth for multinational FMCG companies. Per capita consumption of detergent in India is only 2.7kg, as compared to nearly 10kg in U.S. For the foreseeable future, emerging markets will remain the major source of demand for sodium lauryl sulfate.
Despite the inherent promise of growth, the market has been characterized by intense competition among the major players. In a recent instance, Unilever slashed prices of its detergent products in India to improve Q4 sales for 2023 and competitive in face of stiff competition from cheaper, local players. Volume growth for detergent and household cleaning products in rural India has remained relatively stagnant in the post pandemic period.
Growing Demand for Premium Personal Care Products
As more and more consumers in emerging market move towards middle class status, their spending on personal care products increases since they prefer slightly premium products. The challenge faced by FMCG companies is to attract this newly emerged middle class towards premium offerings without discouraging them with steep prices.
One trick that companies have figured out is to utilize natural ingredients which gives the product a more premium appearance. At the same time, sodium lauryl sulfate is used for formulating the product base, which keeps the overall costs down. By combining natural herbal extracts with SLS, FMCG companies can offer premium products at more economical prices, thus increasing their reach among new consumer demographics.
Volatility in Global Commodity Prices
Since sodium lauryl sulfate is mostly derived from palm kernel, coconut or petroleum oil, volatility in commodity prices has a huge impact on the production of SLS. A sharp upswing in oil prices creates significant pricing pressure on producers. Similarly, a drop in global oil prices floods the market with cheaper input materials, leading to overproduction and a crash in prices of SLS.
Even if producers decide to use more eco-friendly options like palm kernel and coconut oil, it still does not exempt it from the volatility in prices. In fact, crop production and adverse weather events have a disproportionately high impact on plant-based oil prices. Such extremely volatility in oil prices will discourage SLS producers from long-term planning and will be ultimately detrimental to the overall growth of the global market.
Segment Analysis
The global sodium lauryl sulfate market is segmented based on type, production method, application and region.
Due to Cost Constraints, Inorganic-based Product Method is Preferred
Given the fact that most of the detergent and household cleaners are mass-market, high volume and low margin products, producers are incentivized to keep raw material costs as low as possible. Therefore, most of the high-volume producers prefer sodium lauryl sulfate produced by inorganic method from petroleum oil.
Comparatively speaking, SLS produced from palm kernel and coconut oil has relatively higher input cost. For mass market producers, were competition is cut throat, even a tiny increase in input costs can magnify through the value chain, causing the company to lose market share. SLS produced from organic sources is mostly preferred by manufacturers of premium cleaning products.
Geographical Penetration
Asia-Pacific Will Continue to Reign Supreme in the Global Market
A rapid growth in middle-income population in fast-developing economies like India, Indonesia, Thailand and Vietnam is what attracts multinational FMCG players to expand their operations in the region. Each market has its own unique dynamic that influences demand. For instance, in Indonesia, consumers like innovation in their detergent products, but are unwilling to pay more. Hence, companies offer bundles and discounts to entice buyers.
Many companies also noted the increasing sophisticated among Chinese consumers, who tended to prefer more premium cleaning products with natural ingredients. One unique aspect of the Chinese market was the fact that despite increasing raw material costs, detergent prices remained more or less stable. Many industry analysts believe that the high penetration of e-commerce sales (about 32% in China) and growth of budget friendly stores like Pingduoduo is creating downward pressure on prices.
COVID-19 Impact Analysis
A new growth avenue was opened for detergent and cleaning liquid manufacturers as the pandemic created heightened awareness about sanitation. The FMCG industry witnessed a hitherto unprecedented rise in demand, leading some analysts to term it as a ‘once-in-a-century’ type of market. Large-scale producers, holding high amount of inventory were able to ride out any disruptions due to supply chain problems.
Even as excessive demand tapered off after 2020, it still remained steady throughout most of 2021 and early 2022. Producers took advantage of the situation to increase their distribution networks and deepen trade ties with the FMCG sector. Even in the post-pandemic period, the market will continue to witness steady growth.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The most devastating impact of the Russia-Ukraine war was felt by the Russian FMCG market as western chemical producers wound up their operations due to economic sanctions. For local detergent and personal care manufacturers, the shortfall of SLS supplies forced them to raise prices by as much as 30% over the course of a few months.
The Russian government had to step in and institute price control measures to bring down escalating costs for consumers. The government had to devise a long-term plan for sourcing sodium lauryl sulfate from Chinese suppliers to stabilize the Russian market. As long as western sanctions remain in place, the Russian market demand for SLS will remain volatile.
By Type
• Liquid
• Dry
By Production Method
• Inorganic-based
• Organic-based
By Application
• Dishwashing Liquids
• Household Detergents and Cleaners
• Industrial Cleaners
• Personal Care Products
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In January 2023, a study was published by a team of researchers from University of Patras in Greece, outlining the environmental impact of sodium lauryl sulfate on marine life. The study found that exposure to SLS can upset the balance of the marine ecosystem.
• In March 2024, Odele, a U.S.-based manufacturer of premium personal care products launched a new volumizing shampoo free from sodium lauryl sulfate.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Acme Hardesty, BASF SE, Clariant, Solvay SA, Merck KGaA, Huntsman International LLC, Chemmax Chemical Co. Limited, ChemCeed, Alpha Chemicals Private Limited and Stepan Company.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global sodium lauryl sulfate market segmentation based on type, production method, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of pouch tapes market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global sodium lauryl sulfate market report would provide approximately 58 tables, 52 figures and 185 Pages.
Target Audience 2024
• Detergent Manufacturers
• Personal Care Product Manufacturers
• Chemical Manufacturers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Production Method
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Demand for Cleaning Products in Emerging Markets
4.1.1.2. Growing Demand for Premium Personal Care Products
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Volatility in Global Commodity Prices
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Liquid*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Dry
8. By Production Method
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Production Method
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Production Method
8.2. Inorganic-based*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Organic-based
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Dishwashing Liquids*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Household Detergents and Cleaners
9.4. Industrial Cleaners
9.5. Personal Care Products
9.6. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Production Method
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Production Method
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Production Method
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Production Method
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Production Method
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Acme Hardesty*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. BASF SE
12.3. Clariant
12.4. Solvay SA
12.5. Merck KGaA
12.6. Huntsman International LLC
12.7. Chemmax Chemical Co. Limited
12.8. ChemCeed
12.9. Alpha Chemicals Private Limited
12.10. Stepan Company
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


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当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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2024/12/20 10:28

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