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マーケティングリソース管理(MRM)の世界市場 - 2024-2031


Global Marketing Resource Management (MRM) Market - 2024-2031

概要 世界のマーケティングリソース管理(MRM)市場は、2023年にXX百万米ドルに達し、2031年にはXX百万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年5月2日 US$4,350
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182 英語

 

サマリー

概要
世界のマーケティングリソース管理(MRM)市場は、2023年にXX百万米ドルに達し、2031年にはXX百万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。
マーケティング・リソース・マネジメント(MRM)は、マーケティング・チームのスタッフからマーケティング予算に至るまで、マーケティング・チームのリソース全体に焦点を当てたマーケティング・マネジメントへのアプローチである。
MRMはまた、製造手順、外部ベンダーの管理、デジタル資産の管理までをもカバーする。MRMは、包括的なマーケティング戦略であり、生産の最大化、経費の削減、業務の合理化、データの整理に努め、完全に機能するマーケティング部門を構築する。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
技術進歩の増加
技術の進歩が進み、マーケティング戦略を改善するための新しいプラットフォームが導入されることで、市場の成長が促進されると予想される。マーケティング自動化ソリューションは、MRMシステムと統合することで、リード育成、ソーシャルメディアスケジューリング、Eメールマーケティングキャンペーンのような反復作業を自動化することができる。
これにより、マーケティングチームは革新的なコンテンツや戦略的目標の開発に集中することができる。これによりマーケティング担当者は、すべてのタッチポイントで一貫性のある満足度の高いブランド体験を提供し、インタラクションをパーソナライズすることができる。例えば、2023年4月27日、Image Relayはマーケティング配信ソリューションを発表した。この新しいクラウドベースのソリューションは、デジタル資産管理(DAM)と製品情報管理(PIM)の機能を組み合わせ、拡張することで、企業がすべてのデジタル資産と製品情報を迅速、簡単、正確に整理、接続、管理、配布できるようにする。
さらに、2023年6月6日にはPlanful Inc.がマーケティングプランビルダーを発表し、Planful for Marketingはマーケティングプランの構築、提示、実行、測定のための初のエンドツーエンドソリューションとなりました。このように、上記の要因は市場の成長を促進すると予想される。
高コストと導入の課題
MRMソリューションの導入に関連するコストは、ソフトウェアライセンス、カスタマイズ、既存のマーケティングツールとの統合など、高額になる可能性があります。財政が厳しい中小企業(SMB)では、これが障害となる可能性がある。したがって、こうした要因が市場成長の妨げになる可能性がある。
セグメント分析
世界のマーケティング・リソース管理(MRM)市場は、ソリューション、展開形態、組織タイプ、地域によって区分される。
プロジェクト管理セグメントが市場成長を支配する見込み
市場シェアでは、プロジェクト管理分野が圧倒的な地位を占めている。マーケティング・リソース管理では、プロジェクト管理が必須条件である。これらのマーケティング活動を効率的に処理するために、MRMはプロジェクト・マネジメントの概念を適用する。ステークホルダーとマーケティング・チームのメンバー間のコミュニケーションと協力は、MRMシステムに見られるプロジェクト管理機能によって促進される。
プロジェクト管理のための高度なツールの導入は、市場の成長を促進すると予想される。例えば、2024年2月、スパート!はチーム・プロジェクト管理ツール「Sync!」を発表した。Sync!は全世界で利用可能で、ベータ期間中は無料で使用できる。
プロジェクト管理ツールは、プロジェクトや企業の要件を効率的に管理できるため、多くの多国籍企業から大きな需要がある。このように、上記の要因は、予測期間中、このセグメントを支配的な地位に保つと予想される。
地理的分析
北米はマーケティングリソース管理(MRM)市場シェアで重要な位置を占めると予想される
北米は、技術の進歩やツールの導入により、市場シェアで優位な位置を占めると予想される。さまざまな分野の企業がマーケティングに多額の投資を行っているため、複雑なキャンペーンを処理し、マーケティングの投資収益率を最大化するMRMソリューションの必要性が高まっている。マーケティングリソースを管理するためのさまざまなプラットフォームの導入が、この地域の市場成長を促進している。
例えば、2024年2月、VanEck社は、アクセシビリティとセキュリティを向上させることで、デジタル資産の状況に革命を起こすことを目的としたデジタル資産管理プラットフォーム、SegMint GmbHを立ち上げた。SegMintのアイデアはVanEckのデジタル資産研究活動から生まれた。
2024年3月、SpotOnはレストランのマーケティングプロセスを合理化するSpotOn Marketing Assistを発表した。SpotOn Marketing Assistは、この種の製品としては初のもので、レストランが客の来店を促進し、売上を向上させる一方で、セルフサービスのマーケティングツールに必要な時間とリソースを省くことができる。したがって、上記の要因がこの地域の市場成長を牽引し、市場シェアで優位な地位を占めると予想される。
COVID-19 影響分析
マーケティング・リソース・マネジメント(MRM)は、COVID-19の流行によって大きな影響を受けている。パンデミックは多くの企業に財政難をもたらし、その結果マーケティング予算が削減された。このため、まず、新たなMRMソリューションへの投資が中止されたり、すでにあるシステムのアップグレードが遅れたりした。企業はパンデミックによって、マーケティング計画の変更を余儀なくされた。重点は、eコマースやソーシャルメディア・マーケティングのようなインターネット・プラットフォームに移った。
市場セグメンテーション
ソリューション別
- プロジェクト管理
- マーケティング資産管理
- キャパシティプランニング管理
- ブランド・広告管理
- 財務管理
- マーケティング分析
導入形態別
- オンプレミス
- クラウド
組織タイプ別
- 中小規模
- 大規模
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
競合状況
市場の主要グローバルプレーヤーには、Aprimo、SAP、SAS、Infor、Wrike, Inc、HCL Technologies Limited、Screendragon、ClickUpなどが含まれます。
レポートを購入する理由
- ソリューション、展開モード、組織タイプ、地域に基づく世界のマーケティングリソース管理市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- マーケティングリソース管理市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界のマーケティングリソース管理市場レポートは、約53表、49図、182ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.ソリューション別スニペット
3.2.展開モード別スニペット
3.3.組織タイプ別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.技術的進歩の増加
4.1.1.2.XX
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.高コストと導入の課題
4.1.2.2.XX
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.償還分析
5.6.特許分析
5.7.SWOT分析
5.8.DMI意見
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.ソリューション別
7.1.はじめに
7.1.1.ソリューション別市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(ソリューション別
7.2.プロジェクトマネジメント
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.マーケティング資産管理
7.4.生産能力計画管理
7.5.ブランド・広告管理
7.6.財務管理
7.7.マーケティング分析
8.展開モード別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、デプロイメントモード別
8.1.2.市場魅力度指数(デプロイメントモード別
8.2.オンプレミス*市場
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.クラウド
9.組織タイプ別
9.1.はじめに
9.1.1.組織タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(組織タイプ別
9.2.中小規模
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.大型
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.2.1.ソリューション別市場規模分析とYoY成長率分析(%)
10.2.2.2.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、展開モード別
10.2.3.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 組織タイプ別
10.2.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%), 国別
10.2.4.1.米国
10.2.4.2.カナダ
10.2.4.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.2.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), ソリューション別
10.3.2.2.市場規模分析およびYoY成長率分析(%):展開モード別
10.3.3.市場規模分析およびYoY成長率分析(%), 組織タイプ別
10.3.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%), 国別
10.3.4.1.ドイツ
10.3.4.2.イギリス
10.3.4.3.フランス
10.3.4.4.イタリア
10.3.4.5.スペイン
10.3.4.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.2.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), ソリューション別
10.4.2.2.市場規模分析とYoY成長率分析(%):展開モード別
10.4.3.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 組織タイプ別
10.4.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%), 国別
10.4.4.1.ブラジル
10.4.4.2.アルゼンチン
10.4.4.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.地域別主要市場
10.5.2.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), ソリューション別
10.5.2.2.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 展開モード別
10.5.3.市場規模分析およびYoY成長率分析(%), 組織タイプ別
10.5.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%), 国別
10.5.4.1.中国
10.5.4.2.インド
10.5.4.3.日本
10.5.4.4.オーストラリア
10.5.4.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.2.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), ソリューション別
10.6.2.2.市場規模分析とYoY成長率分析(%):展開モード別
10.6.3.市場規模分析およびYoY成長率分析(%), 組織タイプ別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.アプリモ
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと説明
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.SAP
12.3.SAS
12.4.インフォア
12.5.Wrike, Inc.
12.6.HCLテクノロジーズ・リミテッド
12.7.スクリーンドラゴン
12.8.クリックアップ
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Marketing Resource Management (MRM) market reached US$ XX million in 2023 and is expected to reach US$ XX million by 2031, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2024-2031.
Marketing resource management (MRM) is an approach to marketing management that focuses on the marketing team’s entire pool of resources, from marketing team staff to the marketing budget.
MRM also covers manufacturing procedures, managing outside vendors, and even managing digital assets. MRM is a comprehensive marketing strategy that strives to maximize production, reduce expenses, streamline operations, and organize data to create a fully operational marketing department.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Increasing technological advancements
The increasing technological advancements and the introduction of new platforms for improving marketing strategies are expected to drive market growth. Marketing automation solutions may be integrated with MRM systems to automate repetitive operations like lead nurturing, social media scheduling, and email marketing campaigns.
This enables marketing teams to concentrate on developing innovative content and strategic objectives. This enables marketers to give a consistent, satisfying brand experience across all touchpoints and to personalize interactions. For instance, on April 27, 2023, Image Relay launched a marketing delivery solution. The new cloud-based solution combines and extends digital asset management (DAM) and product information management (PIM) capabilities to enable organizations to organize, connect, manage, and distribute all digital assets and product information quickly, easily, and accurately.
Additionally, on June 6, 2023, Planful Inc., introduced a marketing plan builder, making Planful for Marketing the first end-to-end solution for building, presenting, executing, and measuring marketing plans. Thus, the above factors are expected to drive the market growth.
High cost and implementation challenges
The costs associated with implementing MRM solutions can be high and include those related to software license, customization, and integration with pre-existing marketing tools. Small and medium-sized businesses (SMBs) with tight finances may find this to be a hindrance. Thus, these factors can hamper the market growth.
Segment Analysis
The global marketing resource management (MRM) market is segmented based on solution, deployment mode, organization type and region.
Project Management segment is expected to dominate the market growth
Project management segment holds the dominant position in the market share. In marketing resource management, project management is a prerequisite. To efficiently handle these marketing activities, MRM applies project management concepts. Communication and cooperation between stakeholders and members of the marketing team are facilitated by project management capabilities found in MRM systems.
The introduction of highly advanced tools for project management is expected to drive market growth. For instance, in February 2024 Spurt! launched team and project management tool, Sync!. Sync! is available globally and is free to use throughout the beta period.
Project Management tools have a huge demand from many multinational companies due to their efficiency in managing the projects and the company's requirements. Thus, the above factors are expected to hold the segment in the dominant position dring the forecast period.
Geographical Analysis
North America is expected to hold a significant position in the Marketing Resource Management (MRM) market share
North America is expected to hold the dominant position in the market share owing to technological advancements and the introduction of tools. Businesses from a variety of sectors make significant investments in marketing, which fuels the need for MRM solutions to handle intricate campaigns and maximize marketing return on investment. The introduction of a variety of platforms to manage marketing resources is driving the region’s market growth.
For instance, in February 2024, VanEck launched SegMint GmbH, a digital assets management platform aimed at revolutionizing the digital assets landscape by improving accessibility and security. The idea for SegMint came out of VanEck’s digital assets research effort.
In March 2024, SpotOn introduced SpotOn Marketing Assist which is designed to streamline the restaurant marketing process. SpotOn Marketing Assist is the first product of its kind to empower restaurants to drive guest visits and boost sales while eliminating the time and resources needed for self-serve marketing tools. Thus, the above factors are expected to drive the region’s market growth and is expected to hold the dominant position in the market share.
COVID-19 Impact Analysis
Marketing resource management (MRM) has been significantly impacted by the COVID-19 epidemic. The pandemic caused financial difficulties for many firms, which resulted in budget cuts for marketing. This has first caused investments in fresh MRM solutions to stop or caused delays in the upgrade of already-existing systems. Businesses were compelled by the pandemic to modify their marketing plans. The emphasis moved to internet platforms like e-commerce and social media marketing.
Market Segmentation
By Solution
• Project Management
• Marketing Asset Management
• Capacity Planning Management
• Brand and Advertising Management
• Financial Management
• Marketing Analytics
By Deployment Mode
• On-Premise
• Cloud
By Organization Type
• Small and Medium-sized
• Large
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Competitive Landscape
The major global players in the market include Aprimo, SAP, SAS, Infor, Wrike, Inc., HCL Technologies Limited, Screendragon, ClickUp among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global marketing resource management market segmentation based on solution, deployment mode, organization type and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of marketing resource management market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global marketing resource management market report would provide approximately 53 tables, 49 figures and 182 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Solution
3.2. Snippet by Deployment Mode
3.3. Snippet by Organization Type
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing technological advancements
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High cost and implementation challenges
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Reimbursement Analysis
5.6. Patent Analysis
5.7. SWOT Analysis
5.8. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Solution
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Solution
7.2. Project Management*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Marketing Asset Management
7.4. Capacity Planning Management
7.5. Brand and Advertising Management
7.6. Financial Management
7.7. Marketing Analytics
8. By Deployment Mode
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Mode
8.2. On-Premise*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cloud
9. By Organization Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Type
9.2. Small and Medium-sized*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Large
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
10.2.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.4.1. U.S.
10.2.4.2. Canada
10.2.4.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
10.3.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.4.1. Germany
10.3.4.2. UK
10.3.4.3. France
10.3.4.4. Italy
10.3.4.5. Spain
10.3.4.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
10.4.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.4.1. Brazil
10.4.4.2. Argentina
10.4.4.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
10.5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.4.1. China
10.5.4.2. India
10.5.4.3. Japan
10.5.4.4. Australia
10.5.4.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
10.6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Type
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Aprimo*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. SAP
12.3. SAS
12.4. Infor
12.5. Wrike, Inc.
12.6. HCL Technologies Limited
12.7. Screendragon
12.8. ClickUp
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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