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PET機能性フィルムの世界市場 - 2024-2031


Global PET Functional Film Market - 2024-2031

概要 PET機能性フィルムの世界市場は2023年に81億米ドルに達し、2031年には133億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは6.4%で成長する。 PET機能性フィルム市場は、特にデジタル革命と情報革... もっと見る

 

 

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2024年4月3日 US$4,350
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サマリー

概要
PET機能性フィルムの世界市場は2023年に81億米ドルに達し、2031年には133億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは6.4%で成長する。
PET機能性フィルム市場は、特にデジタル革命と情報革命の分野における継続的な技術の進歩と進歩に牽引され、大幅な成長が見込まれている。ポリエステルフィルムのユニークな特徴と特性は、革新的なフィルムとパッケージング・ソリューションの変化し続ける分野において重要な役割を担っている。ポリエステルフィルムは、技術革新を刺激する重要な役割を果たし、さまざまな革新的用途に適したソリューションとして際立った存在感を示している。
2022年、PETフィルム産業は大きな発展を遂げた。例えばFrugalpac社は、再生紙をベースにした材料と金属化PETパウチを混合することで、環境に配慮したパッケージング・ソリューションを開発し、より軽量で環境に優しい容器を実現した。Sidel社は、持続可能なスプレー包装を促進する独自のPETエアゾール容器PressureSAFを開発した。
2023年には、欧州が世界のPET機能性フィルム市場の約1/4を占めると予想されている。プラスチック汚染とその環境への影響に対する人々の意識が高まるにつれ、従来のプラスチックに代わる素材へのニーズが高まっている。バイオPETのような環境に優しいPET材料は、再生可能な非化石材料を組み込んでいるため、より有益である。European Bioplastics e.V.によると、ヨーロッパはバイオプラスチックの生産量において第2位の市場であり、世界のバイオプラスチック生産能力の約26.5%を占めている。
ダイナミクス
バイオベースPETの需要増加
バイオベースPETの使用に対する意識の高まりが、PET機能性フィルム材料の市場を押し上げている。European Bioplasticsによると、バイオプラスチックの製造量は2025年には280万トンに達する。さらに、バイオPETやその他の種類の需要の増加により、2020年には885トンのバイオベースおよび非生分解性バイオプラスチックが創出される。
日本政府は、海洋プラスチック廃棄物を削減するため、植物由来プラスチックの使用を増やす規制を実施している。日本海洋クリーン素材同盟は、再生プラスチックまたは生分解性プラスチックの使用を強化するための規制を実施している。バイオPET製品に対する需要が高まっており、その結果、エンドユーザーによるPETの使用が増え、PET機能性フィルム市場を後押ししている。
バイオプラスチックへのシフト
消費者の意識が高まり、環境の持続可能性に対する懸念が高まる中、食品・飲料業界では環境に優しいパッケージング・ソリューションに対するニーズが高まっている。PETフィルムはリサイクル可能で軽量なため、輸送コストと二酸化炭素排出量を最小限に抑えることができる。さらに、再生可能な資源に由来するバイオベースのPETフィルムの改良は、持続可能性の促進に役立っている。
コカ・コーラのようなトップ企業は、バイオベースまたは植物由来のプラスチックの使用を増やし、バイオプラスチックとバイオPETフィルムの需要を増やしている。コカ・コーラは、フォード、ナイキ、ハインツ、プロクター・アンド・ギャンブルと提携し、自社のボトルや包装にバイオPETの使用を開始した。バイオベースで完全に植物由来のボトル製造と包装にバイオポリエチレンテレフタレートを使用することで、PET機能性フィルム素材の成長見通しが高まっている。
環境への懸念と価格変動
PETはプラスチックの一種であり、包装材として広く受け入れられているため、特にリサイクルや廃棄物管理の面で環境への影響が懸念されている。PETフィルムはリサイクル可能であるにもかかわらず、埋立地やゴミとして廃棄されることが多く、プラスチック汚染に拍車をかけている。環境問題に対する意識が高まり、使い捨てプラスチック削減のための規則が実施されることで、PET機能性フィルム市場の成長が阻害される可能性がある。
PET樹脂や添加剤のようなPETフィルム製造に使用される原材料の価格は変動しやすく、世界市場によって変動する。PET樹脂の生産コストに影響を与える原油価格の変動は、需給関係や為替変動などの他の要因とともに、PETフィルムメーカーの収益性に影響を与える可能性がある。
セグメント分析
世界のPET機能性フィルム市場は、タイプ、エンドユーザー、地域によって区分される。
コンビニエンス食品とパッケージングの増加がセグメント成長を牽引
2024-2031年の予測期間中、食品と飲料が市場の約1/3を占め、支配的なセグメントになると予想される。PET機能性フィルムは、バリア性、透明性、軽量性に優れているため、食品・飲料包装によく使用される。このフィルムは、生鮮品を湿気や酸素、その他の外部汚染物質から遮断し、製品の鮮度と品質を確保することで、保存期間を延ばすのに役立っている。
消費者のライフスタイルの変化や都市化により、コンビニエンス食品や調理済み食品へのニーズが高まっているため、食品包装用PET機能性フィルムの需要が高まっている。インド包装協会によると、インドの包装消費量は過去10年間で200%以上増加し、1人当たり年間4.3kgから約8.7kgに増加した。
地理的浸透
アジア太平洋地域の食品・飲料部門の成長
アジア太平洋地域は、世界のPET機能性フィルム市場の30%以上を占める主要地域である。この地域の食品産業は、PET機能性フィルム素材のパッケージング・ソリューションの需要を牽引している。インドのような国では、オンラインで食事を注文するニーズが高まっており、それが包装された食品箱の使用を促進している。例えば、2022年2月、Zomatoは、Zomatoで過去5年間に、月平均従事フードデリバリーレストランは6倍に拡大し、月平均取引顧客は13倍に成長したと発表した。
食品包装分野のシナリオが進化するにつれ、新しいPET包装オプションに対する需要が増加している。インド包装産業協会によると、インドの包装産業は2025年までに2048.1億米ドルに達し、2020年から2025年にかけて年平均成長率26.7%で成長すると予想されている。包装はインドで最も急成長している企業のひとつであり、年率22~25%で上昇している。同国は徐々にパッケージング産業の拠点として好まれるようになり、市場の需要を牽引している。
競争状況
同市場の主な世界的プレーヤーには、東レ、SKCフィルム、デュポン帝人フィルム、三菱化学、東洋紡、ユーフレックス、ポリプレックス、JBF、コロン、ジンダルなどがいる。
COVID-19の影響分析
パンデミックは消費者の行動と嗜好を変え、その結果PET機能性フィルム材料の需要に変化をもたらした。人々が生活必需品を買いだめし、オンラインショッピングが増加したため、包装材料の需要は、特に食品やヘルスケア分野で増加した。一方、PETフィルムの重要な消費者である自動車や建設などの分野では、戸締まり対策や景気の不透明感から需要が減少した。
医療業界もCOVID-19の初期段階で頭打ちとなった。2020年には前年比17%の減少が指摘された。世界保健機関は、8,900万枚以上のマスク、160万個のゴーグル、7,500万個の手袋が必要であると推定した。医療用包装の需要とサプライチェーンに大きなギャップがあること、医療従事者が少ないこと、医療用ユニットの製造が中断していることが、PETフィルム業界に影響を与えた。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシアはウクライナへの大規模な侵攻を開始し、いくつかの企業に打撃を与えている。PET樹脂のような特定の基本材料の供給に混乱が生じると、世界市場で品不足と価格変動が発生する可能性がある。PETフィルムメーカーは世界的に影響を受け、生産遅延と価格上昇を引き起こした。
紛争は、エネルギー供給、特にPET樹脂の生産や製造工程のエネルギー源として利用される天然ガスや原油の供給を混乱させる。エネルギー価格の変動は、世界中のPETフィルムメーカーの製造コストに影響を与えた。PETフィルムの主要消費者である包装、自動車、建設業界では、経済の不確実性と消費者行動の変化により、需要パターンが変化した。
タイプ別
- 超薄型(20ミクロン以下)
- 薄手(20~50ミクロン)
- 厚手(50ミクロン以上)
エンドユーザー別
- パッケージング
食品・飲料
o 医薬品
o 電気・電子
o 農業
o その他
- 建築・建設
- 工業
- 医療
- 自動車
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年4月、有名なFMCG企業であるITC Savlonは、石鹸製品に持続可能な包装を採用した。同社は、石鹸の包装材にリサイクル可能な材料を70% 含むPETフィルムを使用したことを明らかにした。
- 2023年6月、世界的に持続可能な化学製品を製造するIndorama Ventures Public company Limitedと、プラスチックや繊維のリサイクルのための生物学的ソリューションを開発するバイオテクノロジー企業のCarbiosは、合弁会社を設立するための拘束力のない覚書に調印した。この提携の目的は、フランスに世界初のPETバイオリサイクル工場を設立することである。
レポートを購入する理由
- 世界のPET機能性フィルム市場をタイプ、エンドユーザー、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- PET機能性フィルム市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
PET機能性フィルムの世界市場レポートは約54の表、45の図、183ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

目次
1.方法論とスコープ
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.エンドユーザー別スニペット
3.3.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.バイオベースPETの需要増加
4.1.1.2.バイオプラスチックへのシフト
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.環境問題と価格変動
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.超薄型(20ミクロン以下)*市場
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.薄型(20~50ミクロン)
7.4.厚手(50ミクロン以上)
8.エンドユーザー別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
8.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
8.2.包装*市場
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.2.3.食品・飲料
8.2.4.医薬品
8.2.5.電気・電子
8.2.6.農業
8.2.7.その他
8.3.建築・建設
8.4.工業
8.5.医療
8.6.自動車
8.7.その他
9.地域別
9.1.はじめに
9.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数、地域別
9.2.北米
9.2.1.はじめに
9.2.2.主な地域別ダイナミクス
9.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
9.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.2.5.1.米国
9.2.5.2.カナダ
9.2.5.3.メキシコ
9.3.ヨーロッパ
9.3.1.はじめに
9.3.2.地域別の主な動き
9.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
9.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
9.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
9.3.5.1.ドイツ
9.3.5.2.イギリス
9.3.5.3.フランス
9.3.5.4.イタリア
9.3.5.5.ロシア
9.3.5.6.その他のヨーロッパ
9.4.南米
9.4.1.はじめに
9.4.2.地域別主要市場
9.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
9.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
9.4.5.1.ブラジル
9.4.5.2.アルゼンチン
9.4.5.3.その他の南米地域
9.5.アジア太平洋
9.5.1.はじめに
9.5.2.主な地域別ダイナミクス
9.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
9.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
9.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
9.5.5.1.中国
9.5.5.2.インド
9.5.5.3.日本
9.5.5.4.オーストラリア
9.5.5.5.その他のアジア太平洋地域
9.6.中東・アフリカ
9.6.1.はじめに
9.6.2.地域別の主な動き
9.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
9.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.競争環境
10.1.競争シナリオ
10.2.市場ポジショニング/シェア分析
10.3.M&A分析
11.企業プロフィール
11.1.東レ株式会社
11.1.1.会社概要
11.1.2.製品ポートフォリオと内容
11.1.3.財務概要
11.1.4.主な展開
11.2.SKCフィルム
11.3.デュポン帝人フィルム
11.4.三菱化学
11.5.東洋紡
11.6.ユーフレックス
11.7.ポリプレックス
11.8.JBF
11.9.コロン
11.10.ジンダル
リストは網羅的ではない
12.付録
12.1.会社概要とサービス
12.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global PET Functional Film Market reached US$ 8.1 billion in 2023 and is expected to reach US$ 13.3 billion by 2031, growing with a CAGR of 6.4% during the forecast period 2024-2031.
The PET functional film market is expected to grow significantly, driven by ongoing technological advances and advancements, notably in the areas of digital and information revolution. Polyester films' unique traits and properties make them important actors in the ever-changing field of innovative films and packaging solutions. The films play an important role in stimulating technological innovations, distinguishing themselves as preferred solutions for a variety of innovative uses.
Significant developments were made in the PET films industry in 2022, as evidenced by notable breakthroughs. Frugalpac, for example, developed an environmentally conscious packaging solution by mixing recycled paper-based materials with a metalized PET pouch, resulting in a lighter and more eco-friendly container. Sidel created PressureSAF, a unique PET aerosol container design that promote sustainable dispensing spray packaging.
In 2023, Europe is expected to be hold about 1/4th of the global PET functional film market. As people become more conscious of plastic pollution and its environmental impact, there is a greater need for alternatives to traditional plastic. Environmental friendly PET materials, such as bio-PET, are more beneficial since they incorporate renewable, non-fossil materials. In accordance with European Bioplastics e.V., Europe is the second-largest marketplace for bioplastics in terms of production, accounting for approximately 26.5% of global bioplastic production capacity.
Dynamics
Rising Demand for Bio-based PET
The growing awareness of the usage of bio-based PET has boosted the market for PET functional film material. In accordance to the European Bioplastics, bioplastic manufacturing will reach 2.8 million metric Tons in 2025. Furthermore, 885 metric Tons of bio-based and non-biodegradable bioplastics were created in 2020 due to increased demand for bio-PET and other types.
The Japanese government has implemented regulations to increase the use of plant-based plastics in order to reduce marine plastic waste. The Japan Clean Ocean Material Alliance implements regulations to enhance the usage of recycled or biodegradable plastics. The demand for bio-PET products is rising, resulting in greater use of PET by end-users and boosting the PET functional film market.
A Shift in Bioplastics
With rising consumer awareness and concerns about environmental sustainability, there is a greater need for eco-friendly packaging solutions in the food and beverage industry. PET films are recyclable and lightweight, helping to minimise shipping costs and carbon emissions. Furthermore, improvements in bio-based PET films derived from renewable sources help to promote sustainability.
Top corporations such as Coca-Cola have increased their use of bio-based or plant-based plastics, increasing demand for bioplastics and bio-PET film. Coca-Cola has teamed with Ford, Nike, Heinz and Procter & Gamble to begin using bio-PET on its bottles and packaging. The use of bio-polyethylene terephthalate for bio-based and completely plant-based bottle manufacture and packaging has increased the growth prospects for PET functional film material.
Environmental Concerns and Price Volatility
PET is a form of plastic and its wide acceptance in packaging has caused concerns about the environmental impact, particularly in terms of recycling and waste management. Despite being recyclable, PET films frequently end up in landfills or as litter, adding to plastic pollution. Raising awareness of environmental issues and implementing rules to reduce single-use plastics may hamper the growth of the PET functional film market.
The price of raw materials used for PET film production, like PET resin and additives, is volatile and fluctuate with the global market. Changes in crude oil prices, which affect the cost of PET resin production, together with other factors such as supply-demand dynamics and currency fluctuations, can effect the profitability of PET film manufacturers.
Segment Analysis
The global PET functional film market is segmented based on type, end-user and region.
Rising for Convenience Food and Packaging drives the Segment Growth
Food and beverages are expected to be the dominant segment with about 1/3rd of the market during the forecast period 2024-2031. PET functional films are often used in food and beverage packaging because of their superior barrier qualities, clarity and light weight. The films help to increase the shelf life of perishable items by insulating them from moisture, oxygen and other external contaminants, ensuring product freshness and quality.
The growing need for convenience foods and ready-to-eat meals, fueled by changing consumer lifestyles and urbanization, has increased the demand for PET functional films in food packaging. In accordance to the Indian Institute of Packaging, Indian packaging consumption has increased by more than 200% over the last decade, rising from 4.3 kgs per person per year to approximately 8.7 kgs per person per year.
Geographical Penetration
Growing Food & Beverages Sector in Asia-Pacific
Asia-Pacific is the dominant region in the global PET functional film market covering more than 30% of the market. The food industry in the region drives demand for PET functional film material packaging solutions. In a country like India, the need for online meal ordering is growing, which is driving the use of packaged food boxes. For example, in February 2022, Zomato stated that the average monthly engaged food delivery restaurants have expanded by 6 times and the average monthly transactional clients have grown by 13 times on Zomato over the previous 5 years.
As the scenario of the food packaging sector evolves, there is an increase in demand for new PET packaging options. According to the Packaging Industry Association of India, the Indian packaging industry is expected to reach US$ 204.81 billion by 2025, growing at a CAGR of 26.7% between 2020 and 2025. Packaging is one of India's fastest-growing companies, rising at a rate of 22-25% per year. The country is gradually becoming a favoured hub for the packaging industry, driving market demand.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Toray Industry, SKC Films, Dupont Teijin Films, Mitsubishi Chemical, TOYOBO, Uflex, Polyplex, JBF, Kolon and Jindal.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic changed consumer behavior and preferences, resulting in changes in demand for PET functional film materials. As people stocked up on necessities and online shopping rose, demand for packaging materials increased, notably in the food and healthcare sectors. On the other hand, sectors including automotive and construction, which are important consumers of PET films, suffered a decrease in demand due to lockdown measures and economic uncertainty.
The medical industry also came to a halt during the initial phase of COVID-19. In 2020, a 17% decrease was noted over the previous year. The World Health Organization estimated that more than 89 million masks, 1.6 million goggles and 75 million gloves were needed. The significant gap in demand and supply chain for medical packaging, low healthcare forces and suspended manufacturing of healthcare units impacted the PET film industry.
Russia-Ukraine War Impact
Russia began a huge invasion of Ukraine, which is harming several businesses. Any disruption in the supply of certain basic materials, such as PET resin, might cause shortages and price volatility in the globally marketplace. It impacted PET film makers globally, causing production delays and increased prices.
The conflict disrupts energy supplies, particularly natural gas and crude oil, which are utilized to produce PET resin and as energy sources in manufacturing processes. Energy price fluctuations had an impact on PET film producers' manufacturing costs globally. The packaging, automotive and construction industries, which are key consumers of PET films, saw shifts in demand patterns due to economic uncertainties and changes in consumer behavior.
By Type
• Ultra-Thin (Less than 20 Microns)
• Thin (20 to 50 Microns)
• Thick (More than 50 Microns)
By End-User
• Packaging
o Food & Beverage
o Pharmaceuticals
o Electrical & Electronics
o Agriculture
o Others
• Building & Construction
• Industrial
• Medical
• Automotive
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In April 2023, ITC Savlon, a well-known FMCG company, created sustainable packaging for its soap products. The company disclosed that its soap wrapper is now made using PET film that contains 70% recyclable material.
• In June 2023, Indorama Ventures Public company Limited, a globally sustainable chemical producer and Carbios, a biotech business that develops biological solutions for plastic and textile recycling, have signed a non-binding Memorandum of Understanding to form a joint venture. The goal of this collaboration is to establish the world's first PET bio-recycling factory in France.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global PET functional film market segmentation based on type, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of PET functional film market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global PET functional film market report would provide approximately 54 tables, 45 figures and 183 pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by End-User
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Demand for Bio-based PET
4.1.1.2. A Shift in Bioplastics
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Environmental Concerns and Price Volatility
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Ultra-Thin (Less than 20 Microns)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Thin (20 to 50 Microns)
7.4. Thick (More than 50 Microns)
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Packaging*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Food & Beverage
8.2.4. Pharmaceuticals
8.2.5. Electrical & Electronics
8.2.6. Agriculture
8.2.7. Others
8.3. Building & Construction
8.4. Industrial
8.5. Medical
8.6. Automotive
8.7. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Toray Industry*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. SKC Films
11.3. Dupont Teijin Films
11.4. Mitsubishi Chemical
11.5. TOYOBO
11.6. Uflex
11.7. Polyplex
11.8. JBF
11.9. Kolon
11.10. Jindal
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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2024/11/19 10:26

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