世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

イベント用ステージレンタルの世界市場 - 2024-2031


Global Event Stage Rental Market - 2024-2031

概要 イベント舞台レンタルの世界市場は、2023年に1,271億米ドルに達し、2031年には1,661億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは3.4%で成長する。 企業は、マーケティング、ブランディング、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年2月9日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

 

サマリー

概要
イベント舞台レンタルの世界市場は、2023年に1,271億米ドルに達し、2031年には1,661億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは3.4%で成長する。
企業は、マーケティング、ブランディング、消費者とのエンゲージメントにおけるイベントの戦略的重要性を認識しつつある。様々な業界において、イベントは、ターゲット顧客とのつながりを確立し、製品を強調し、全体的なブランド認知度を高めるための非常に効果的なツールとして広く活用されるようになっている。企業メッセージを補完し、イベント体験全体を向上させる、専門的に制作され、ブランド化されたステージの必要性は、このようなイベント重視の傾向に後押しされています。
世界的に開催されるイベントの数と種類が増え続けていることが、イベントステージのレンタル市場を牽引している主な要因です。結婚式、コンサート、見本市、ビジネス会議、音楽フェスティバルなどのイベントにより、イベントステージのニーズが高まっている。成長するイベント分野は、ライブ体験や対面でのつながりが持つ文化的・社会的価値によって後押しされ、柔軟性が高く設備の整ったステージへの需要を牽引している。
北米は、世界のイベントステージ・レンタル市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。北米では舞台芸術、映画、音楽産業が盛んである。大都市では年間を通じて、コンサートやフェスティバルなどのエンターテインメントイベントが数多く開催されている。この地域では、エンターテインメント部門が観客に素晴らしい体験を提供することを求めているため、考え抜かれ、技術的に進歩したステージが常に必要とされている。
ダイナミクス
ブランド活性化と企業イベントの成長
イベントステージのレンタル市場は、企業イベントやブランド活性化の世界的な増加によって大きく牽引されている。企業は、記憶に残るブランド体験を確立し、消費者との交流を促し、ブランド認知度を高めるために、ライブイベントがいかに重要であるかをますます認識するようになっている。製品発表会、会議、展示会、その他、特別に作られ、専門的に計画されたステージを必要とするビジネス懇親会は、この傾向に該当する。
この市場が拡大しているのは、記憶に残るプレゼンテーションや体験の演出を重視するビジネス部門が、専門的で多様なステージの需要を高めているためだ。特に、テクノロジー、ファッション、自動車など、ユニークな体験を創造することで競合他社に差をつけたいと考える分野では、この傾向が顕著です。
ライブエンターテインメントイベントにおける需要の増加
世界のイベントステージ・レンタル市場は、ライブ・エンターテイメント体験に対する需要の高まりによって牽引されている。ライブイベントは、世界中の文化やコミュニティで広く受け入れられている。コンサート、音楽フェスティバル、演劇、ビジネス集会などはその一例です。ゲストの体験全体を向上させるような、順応性が高く、美観に優れたステージへの要望は、このような継続的なニーズが原動力となっています。
ステージレンタルの市場は、イベントプランナーが忘れられない体験を生み出すステージの最先端のセットアップやデザインを常に探し求める結果、拡大しています。直接体験したいというニーズは世界的に高まっており、イベントステージのレンタルビジネスが繁栄する好位置にあることを意味する。イベントの主催者は、ライブ・エンターテイメントのダイナミックな性質と、個性的で興味深いプレゼンテーションの需要から、さまざまなステージ構成を試すことが奨励されています。
急速に変化する消費者動向
世界のイベントステージ・レンタル市場は、顧客の嗜好やイベントトレンドの急速な変化によって大きな制約を受けている。イベントでの体験に対する顧客の期待は常に変化しており、顧客は新しく刺激的なアレンジを求めています。ステージのデザイン、技術的な統合、そしてイベント全体の演出における革新は、こうした素早い展開に対応するために必要なものばかりです。
レンタル会社が新しいトレンドを予測し、必要な調整を行うことは難しいかもしれません。レンタル会社もイベントプランナーも、変化する顧客ニーズに対応するのはハードルが高い。時流に乗り遅れないためには、継続的な研究開発費が必要となり、運営コストがかさむ。
輸送や保管のための施設が限られている
大型で複雑な構造のステージを保管・移動する物流上の難しさは、イベントステージのレンタルビジネスにとって大きな障壁となっている。イベントステージは重量があるため、特殊な取り扱い、保管、輸送設備が必要となる。様々なデザインのステージに対応し、イベントとイベントの間に最高の状態を保つことを保証するために、レンタル事業者は車両や倉庫のフリートに対して必要な投資を行う必要があります。
舞台レンタル会社の成長能力と経営効果は、保管と輸送のためのインフラが不十分なために制約を受ける可能性がある。さらに、レンタル事業者の全体的な営業支出は、これらの施設の維持・保全にかかるコストによって増大する。また、保管スペースが不十分だと、幅広い在庫を維持することが難しくなるため、顧客に提供できる舞台の選択肢の幅が狭まる可能性もある。
セグメント分析
世界のイベント用ステージレンタル市場は、タイプ、素材、レンタル期間、イベントの種類、地域によって区分される。
レンタル業界における屋内ステージの需要増加
屋内ステージセグメントは、世界のイベントステージレンタル市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。洗練された適応性の高い屋内ステージセットへのニーズは、屋内ステージの拡大によって煽られており、これが世界のイベントステージレンタル分野の主要な推進要素となっている。屋内イベントには、企業会議、見本市、展示会などが含まれる。
企業やイベントプランナーは、屋内会場の管理された環境がプレゼンテーションやパフォーマンスに最適だと考えているため、屋内ステージの需要が高まり、レンタル業界の拡大に拍車をかけている。屋内ステージの人気は、技術の向上に大きく影響されています。屋内イベントでは、最先端の照明計画、特殊効果、オーディオビジュアル技術を統合することが一般的になっている。
地理的浸透
北米におけるステージレンタルサービスの需要拡大
世界のイベント用ステージレンタル市場では、北米が圧倒的な強さを誇っている。ステージレンタルサービスの需要は、コンサート、フェスティバル、企業イベント、見本市など、北米の盛んで多様なイベント産業によって大きく後押しされている。同地域は、世界のイベント用ステージレンタル市場の成長を牽引してきた。
有名なビジネス会議やコーチェラのような大規模な音楽フェスティバルなど、北米におけるライブイベントの文化的関連性によって、一流かつ最先端のステージセットに対する絶え間ないニーズが保証されています。イベント・ステージのレンタル・ビジネスは、この継続的な需要によって繁栄し、最先端の機械やサービスへの投資を行うチャンスがある。
例えば、2023年、マサチューセッツ州ウォバーンを拠点とするPEAK Event Services社は、ニューヨーク州ソーガティーズのEvents Unlimited社の買収に成功した。このコラボレーションは、イベント業界における卓越性の新たな基準を設定することを意図し、私たちのサービスの革新と拡大のためのエキサイティングな機会を提示します。キャッツキル山地だけでなく、オルバニーやニューヨークの他の地域にも私たちのリーチは広がるでしょう。
例えば、2023年、米国で著名な電力・温度調節器レンタル会社であるCESパワー社は、中部大西洋岸諸州でのサービスで知られる競合会社インフィニット・パワー社を買収した。この買収は、インフィニット・パワー社だけでなく、オーディオ・ビジュアルと放送サービスのスペシャリストであるショーコール社やMHAオーディオ社、イベント・セキュリティのスペシャリストであるチェックメイト・グローバル社などの関連企業も包含している。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行は、ライブ・エンターテインメントやイベントを取り巻く環境を大きく変化させ、世界的にイベント・ステージのレンタル部門に大きな影響を与えた。会議、結婚式、フェスティバル、コンサートを含む数多くのイベントが、ロックダウン、社会的距離を置く措置、大きな集まりの禁止などが広まった結果、中止または延期された。
公衆衛生と安全が最優先されなければならないため、ライブイベントの基本的な基盤が損なわれ、その結果、イベントステージのレンタルサービスの需要が低下した。パンデミックは、イベント演出ビジネスにとって、以前には考えられなかった難題を突きつけた。多くの企業は予約が激減し、収益が減少したため、生き残るために迅速な調整を余儀なくされた。
財政難に悩まされた企業もあれば、バーチャル・イベントの提供を拡大した企業もあった。さらに、疫病の流行によって供給網のバランスが崩れ、舞台用品や備品の製造・納入に遅れが生じた。イベントステージのレンタル業界では、パンデミックの流行期間が流動的で性格が変化するため、効率的にイベントを企画・実施することが難しかった。
イベントステージのレンタル市場は、一部の地域で基準が緩和され、時間の経過とともに改善され始めた。しかし、消費者行動の変化、治安への根強い懸念、法規制の進化などに対処しなければならなかった。ハイブリッド・イベントやバーチャル・イベントの人気が高まるにつれ、イベント・ステージを貸し出す組織は、こうした需要の変化に対応するため、提供するサービスを変更しなければならなくなった。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシア・ウクライナ戦争が激化したり、地政学的緊張が高まったりした場合、世界のイベントステージ・レンタル事業はさまざまな影響を受ける可能性がある。まず、地政学的な予測不可能性が高まれば、経済が不安定になり、人々や企業の娯楽やイベントへの出費意欲に影響を及ぼすかもしれない。金融不安はイベント主催者の計画縮小や延期を招き、その結果、イベントステージのレンタルサービスの需要が減少する可能性がある。
イベントステージ・レンタル部門が直面する可能性のある2つ目の重大な問題は、サプライチェーンの中断である。戦争は、ステージやその他の関連機械の製造に必要な物資の出荷や製造に支障をきたす可能性がある。イベント主催者やレンタル事業者は、サプライチェーンに遅れが生じ、イベント用ステージのタイムリーな配送に影響が出た場合、物流上の問題に直面する可能性がある。
戦争に起因する渡航制限や安全上の懸念の影響により、国際的なイベントが中止または縮小される可能性があり、精巧なステージセットの必要性に影響を与える。大規模な集まりに伴う危険を減らすため、イベント・プランナーは小規模で親密なイベントの開催や、バーチャルな代替手段の利用を選択するかもしれない。
タイプ別
- 屋内ステージ
- 屋外ステージ
- 移動式ステージ
- モジュール式ステージ
- ポータブルステージ
- ラウンドステージ
- その他
材質別
- アルミニウム
- スチール
- 木製
- その他
レンタル期間別
- 短期レンタル
- 長期レンタル
イベント別
- お祭り
- ファッションショー
- 舞台公演
- カンファレンス
- コンサート・音楽祭
- 企業イベント
- スポーツイベント
- 結婚式
- 展示会・見本市
- プライベートパーティー
- その他
地域別
- 北米
米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な動き
- 2023年11月13日、高級インテリアデザインとステージング会社のヴェスタは、DTC家具レンタルの新興企業であるファーニッシュ・アンド・フェザーを買収した。この未公表の取引は、ヴェスタにとって重要なマイルストーンであり、マスマーケットへの市場プレゼンス拡大を可能にすると見られている。Showroom "の旗印の下、3つの事業体は別々のブランドとして機能し、ニューヨーク、南カリフォルニア、南フロリダ、ベイエリア、シアトルといった地域と、オンラインプラットフォームを通じて全国的に顧客にサービスを提供する。
競争状況
市場の主なグローバルプレイヤーは、クロスファイア・プロAVレンタル、レントフォーベント、パーティーレント、アルティメット・イベント、ステージレンタル、ジオイベント、アップステージクルーサービス、AVベガス、AAAパーティーレンタル、サンベルトレンタルなど。
レポートを購入する理由
- タイプ、素材、レンタル期間、イベントの種類、地域に基づく世界のイベントステージ・レンタル市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発を分析することで商機を見極める。
- イベントステージのレンタル市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要プレイヤーの主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界のイベントステージレンタル市場レポートは約70の表、74の図、185ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.素材別スニペット
3.3.レンタル期間別スニペット
3.4.イベントタイプ別
3.5.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.ブランド活性化と企業イベントの成長
4.1.1.2.ライブエンターテインメントイベントにおける需要の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.消費者動向の急速な変化
4.1.2.2.輸送・保管施設の制限
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.インドアステージ
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.屋外ステージ
7.4.モバイルステージ
7.5.モジュール式ステージ
7.6.ポータブルステージ
7.7.ラウンドステージ
7.8.その他
8.素材別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 素材別
8.1.2.市場魅力度指数(材料別
8.2.アルミニウム
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.鉄鋼
8.4.木材
8.5.その他
9.レンタル期間別
9.1.はじめに
9.1.1.レンタル期間別市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
9.1.2.市場魅力度指数(レンタル期間別
9.2.短期レンタル
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.長期レンタル
10.イベントタイプ別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、イベントタイプ別
10.1.2.市場魅力度指数(イベントタイプ別
10.2.フェスティバル
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.ファッションショー
10.4.舞台公演
10.5.会議
10.6.コンサート・音楽祭
10.7.企業イベント
10.8.スポーツイベント
10.9.結婚式
10.10.展示会・見本市
10.11.プライベートパーティー
10.12.その他
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
11.2.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 素材別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):レンタル期間別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):イベントタイプ別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
11.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 素材別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):レンタル期間別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):イベントタイプ別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.3.7.1.ドイツ
11.3.7.2.イギリス
11.3.7.3.フランス
11.3.7.4.ロシア
11.3.7.5.スペイン
11.3.7.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
11.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 素材別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):レンタル期間別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):イベントタイプ別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.4.7.1.ブラジル
11.4.7.2.アルゼンチン
11.4.7.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
11.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、素材別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):レンタル期間別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):イベントタイプ別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.5.7.1.中国
11.5.7.2.インド
11.5.7.3.日本
11.5.7.4.オーストラリア
11.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
11.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、素材別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):レンタル期間別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):イベントタイプ別
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.クロスファイア・プロAVレンタル
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと概要
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.レントフォーベント
13.3.パーティーレント
13.4.究極のイベント
13.5.ステージレンタル
13.6.ジオ・イベント
13.7.アップステージクルーサービス
13.8.AVベガス
13.9.AAAパーティーレンタル
13.10.サンベルトレンタル
リストは完全ではありません
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Global Event Stage Rental Market reached US$ 127.1 billion in 2023 and is expected to reach US$ 166.1 billion by 2031, growing with a CAGR of 3.4% during the forecast period 2024-2031.
Businesses are increasingly acknowledging the strategic importance of events for marketing, branding and engaging with consumers. In various industries, events are becoming widely utilized as highly effective tools to establish connections with target customers, highlight products and augment overall brand visibility. The need for expertly created and branded stages that complement the corporate message and improve the entire event experience is fueled by this emphasis on events.
The continuous rise in the number and type of events hosted globally is the main factor driving the market for event stage rentals. Events like weddings, concerts, trade shows, business conferences and music festivals are creating an increasing need for event stages. The growing event sector is fueled by the cultural and social value of live experiences and in-person connections, which in turn drives the demand for flexible and well-equipped stages.
North America is among the growing regions in the global event stage rental market covering more than 1/3rd of the market. The performing arts, cinema and music industries are all flourishing in North America. Throughout the year, big cities hold a ton of entertainment events including concerts and festivals. The region has a constant need for well-thought-out, technologically advanced stages since the entertainment sector demands to provide audiences with great experiences.
Dynamics
Growth of Brand Activations and Corporate Events
The market for event stage rentals is significantly driven by the rise in corporate events and brand activations occurring globally. Businesses are realizing more and more how important live events are for establishing memorable brand experiences, encouraging consumer interaction and raising brand recognition. Product launches, conferences, trade exhibitions and other business get-togethers that call for specially made and expertly planned stages fall under this trend.
The market is growing because of the business sector's emphasis on producing memorable presentations and experiences, which increases demand for specialized and varied stages. The driving is particularly noticeable in sectors like technology, fashion and automobile, where businesses want to stand out from the competition by creating unique experiences.
Increasing Demand in Live Entertainment Events
The global event stage rental market is being driven by a growing demand for live entertainment experiences. Live events are widely appreciated in cultures and communities across the world. Concerts, music festivals, plays and business gatherings are a few of these occasions. The desire for adaptable and aesthetically pleasing stages that might improve the entire experience for guests is driven by this ongoing need.
The market for stage rentals is expanding as a result of event planners' constant search for cutting-edge setups and designs for their stages that will produce unforgettable experiences. The demand for in-person experiences is rising globally, which means that the event stage rental business is well-positioned to prosper. Organizers of events are encouraged to experiment with different stage configurations because of the dynamic nature of live entertainment and the demand for distinctive and interesting presentations.
Rapidly Changing Consumer Trends
The global event stage rental market is significantly constrained by the rapid change in customer tastes and event trends. Expectations from customers about their experiences at events are always changing and they want new and exciting arrangements. Innovation in stage design, technological integration and overall event presentation are all necessary to keep up with these quick developments.
It may be difficult for rental firms to anticipate new trends and make necessary adjustments, running the danger of their current stage inventory becoming obsolete. Both rental companies and event planners have hurdles in meeting the changing needs of their clientele. Keeping up with the current trends requires ongoing research and development expenditures, which raises operating costs.
Limited Facilities for Transportation and Storage
The logistical difficulty of storing and moving big and frequently complex stage constructions is a significant barrier for the event stage rental business. Because event stages can be heavy, specific handling, storing and transportation facilities are needed. To accommodate a variety of stage designs and guarantee that they stay in top shape between events, rental businesses need to make the necessary investments in fleets of vehicles and storage.
The capacity for growth and operational effectiveness of stage rental companies may be constrained by inadequate infrastructure for storage and transportation. Moreover, rental organizations' overall operating expenditures are increased by the cost of maintaining and safeguarding these facilities. Insufficient storage space might also limit the range of stage alternatives that can be provided to customers by making it more difficult to maintain a broad inventory.
Segment Analysis
The global event stage rental market is segmented based on type, material, rental duration, type of events and region.
Increasing Demand for Indoor Stages in the Rental Industry
The Indoor Stages segment is among the growing regions in the global event stage rental market covering more than 1/3rd of the market. The need for sophisticated and adaptable indoor stage sets has been fuelled by the expansion of indoor stages, which is a major driving element in the global event stage rental sector. Indoor events include corporate conferences, trade fairs and exhibits.
Because businesses and event planners see indoor venues' controlled environments as perfect for presentations and performances, there is a greater demand for indoor stages, which in turn fuels the expansion of the rental industry. The popularity of indoor stages has been greatly influenced by technological improvements. For indoor events, integrating state-of-the-art lighting schemes, special effects and audio-visual technology has become commonplace.
Geographical Penetration
Growing Demand for Stage Rental Services in North America
North America has been a dominant force in the global event stage rental market. The demand for stage rental services has been greatly boosted by North America's thriving and diverse event industry, which includes a wide range of concerts, festivals, corporate events and trade shows. The region has been a major driver of growth in the global event stage rental market.
A constant need for top-notch and cutting-edge stage sets is guaranteed by the cultural relevance of live events in North America, which includes renowned business conferences and large music festivals like Coachella. Event-stage rental businesses have the chance to prosper and make investments in state-of-the-art machinery and services due to this ongoing demand.
For Instance, in 2023, PEAK Event Services, based in Woburn, Massachusetts, has successfully acquired Events Unlimited in Saugerties, New York. The collaboration presents exciting opportunities for innovation and expansion of our services, intending to set new standards for excellence in the event industry. Our reach will extend not only within the Catskill Mountains area but also into Albany and other parts of New York.
For Instance, in 2023, CES Power, a prominent power and temperature control rental company in United States, has acquired Infinite Power, a competitor known for its services in the mid-Atlantic states. The acquisition encompasses not only Infinite Power but also its affiliated companies, including Showcall and MHA Audio, specialists in audio-visual and broadcast services, as well as Checkmate Global, a company specializing in event security.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has significantly changed the live entertainment and events surroundings and had a significant influence on the globally event stage rental sector. Numerous events, including conferences, weddings, festivals and concerts, were either canceled or postponed as a result of the widespread use of lockdowns, social distancing measures and prohibitions on big gatherings.
Because public health and safety must come first, the basic foundation of live events was undermined and as a result, demand for event stage rental services dropped. The pandemic presented previously uncommon challenges for event staging businesses. Many companies had to make quick adjustments to survive after seeing a dramatic drop in bookings, which resulted in revenue losses.
Financial difficulties beset some, while others expanded into virtual event offerings. Furthermore, supply networks were thrown off balance by the epidemic, which led to delays in the manufacture and delivery of stage supplies and equipment. It was difficult for companies in the event stage rental industry to organize and carry out events efficiently due to the pandemic's fluid length and changing character.
The market for renting out event stages started to improve over time as standards loosened in certain regions. But the business was still having to deal with shifting consumer behavior, persistent public safety concerns and evolving legislation. As hybrid and virtual events gained popularity organizations that rent out event stages had to modify their offerings to meet these changing demands.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The global event stage rental business may be impacted in many ways by the Russia-Ukraine war, should it intensify or raise geopolitical tensions. To begin with, increased geopolitical unpredictability might lead to economic instability, which would influence people's and companies' desire to spend money on entertainment and events. Financial uncertainty may cause event organizers to reduce or postpone their plans, which might result in a decline in the demand for event stage rental services.
The second significant problem that the event stage rental sector may face is interruptions in the supply chain. The war may impede the shipping and manufacturing of supplies required for building stages and other associated machinery. Event organizers and rental businesses may face logistical issues if there are delays in the supply chain that impact the timely delivery of stages for events.
The impact of travel restrictions and safety concerns resulting from the war may cause international events to be canceled or scaled back, which will influence the need for elaborate stage sets. To reduce the hazards involved with big gatherings, event planners may choose to host smaller, more intimate events or use virtual alternatives.
By Type
• Indoor Stages
• Outdoor Stages
• Mobile Stages
• Modular Stages
• Portable Stages
• Round Stages
• Others
By Material
• Aluminum
• Steel
• Wood
• Others
By Rental Duration
• Short-term Rentals
• Long-term Rentals
By Type of Events
• Festivals
• Fashion Shows
• Stage Performances
• Conferences
• Concerts and Music Festivals
• Corporate Events
• Sports Events
• Weddings
• Exhibitions and Trade Shows
• Private Parties
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On November 13, 2023, Vesta, a luxury interior design and staging firm, has acquired DTC furniture rental startups Fernish and Feather. The undisclosed deal is seen as a significant milestone for Vesta, allowing it to expand its market presence to the mass market. Operating under the collective banner "Showroom," the three entities will function as separate brands, serving customers both regionally in New York, Southern California, South Florida, the Bay Area and Seattle and nationally through online platforms.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Crossfire Pro AV Rentals, Rentforevent, Party Rent, Ultimate Events, StageRentals, GeoEvent, Upstage Crew Services, Inc., AV Vegas, AAA Party Rental and Sunbelt Rentals, Inc.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global event stage rental market segmentation based on type, material, rental duration, type of events and region and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of event stage rental market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global event stage rental market report would provide approximately 70 tables, 74 figures and 185 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Material
3.3. Snippet by Rental Duration
3.4. Snippet by Type of Events
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growth of Brand Activations and Corporate Events
4.1.1.2. Increasing Demand in Live Entertainment Events
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Rapidly Changing Consumer Trends
4.1.2.2. Limited Facilities for Transportation and Storage
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Indoor Stages*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Outdoor Stages
7.4. Mobile Stages
7.5. Modular Stages
7.6. Portable Stages
7.7. Round Stages
7.8. Others
8. By Material
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
8.2. Aluminum*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Steel
8.4. Wood
8.5. Others
9. By Rental Duration
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Rental Duration
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Rental Duration
9.2. Short-term Rentals*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Long-term Rentals
10. By Type of Events
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Events
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Type of Events
10.2. Festivals*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Fashion Shows
10.4. Stage Performances
10.5. Conferences
10.6. Concerts and Music Festivals
10.7. Corporate Events
10.8. Sports Events
10.9. Weddings
10.10. Exhibitions and Trade Shows
10.11. Private Parties
10.12. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Rental Duration
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Events
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Rental Duration
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Events
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Russia
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Rental Duration
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Events
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Rental Duration
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Events
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Rental Duration
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Events
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Crossfire Pro AV Rentals*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Rentforevent
13.3. Party Rent
13.4. Ultimate Events
13.5. StageRentals
13.6. GeoEvent
13.7. Upstage Crew Services, Inc.
13.8. AV Vegas
13.9. AAA Party Rental
13.10. Sunbelt Rentals, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る