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世界の教育・文房具市場 - 2024-2031


Global Education and Stationery Market - 2024-2031

概要 世界の教育・文房具市場は2023年に907億米ドルに達し、2031年には1403億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは5.6%で成長する。 世界の教育・文房具市場は、主にハイブリッド教授法が主... もっと見る

 

 

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2024年2月9日 US$4,350
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サマリー

概要
世界の教育・文房具市場は2023年に907億米ドルに達し、2031年には1403億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは5.6%で成長する。
世界の教育・文房具市場は、主にハイブリッド教授法が主流となり、ノートの課題がより重視されるようになるにつれて、今後数年間も大きな需要を生み出し続けると予想される。多くの文房具メーカーは、需要の安定と上昇を見越して生産を拡大している。
教育文具業界は、若年層の取り込みという重要な課題に直面している。若い世代は家電製品に熱中しており、学校関連業務で絶対に必要なもの以外の文房具製品に大きな需要はなさそうだ。若い世代を長期的な消費者にすることが、今後の市場成長の大きな可能性を示している。
ダイナミクス
就学率の上昇
教育用文具の主要な需要源のひとつは、過去10年間で就学率が大幅に上昇した新興国からもたらされると考えられる。これは、普遍的な成人識字率を確保するという国連などの多国間組織の目標に沿ったものである。例えばインドでは、23年度の総就学者数は2億6500万人で、前年度より3.3%増加した。
COVID-19の大流行により、多くの低開発国が就学率の低下を目の当たりにした。各国政府は、さまざまな開発援助団体と協力し、この減少を逆転させるために努力を重ねている。就学率の上昇は、長期的には様々な文房具製品に対する需要を増大させるだろう。
カスタマイズ可能な文房具製品の増加
教育現場におけるeラーニング・ツールの普及がもたらす潜在的な停滞と衰退を食い止めるため、文具メーカーは消費者行動の感情面に訴えることにますます頼るようになっている。多くの文具ブランドが、マーカー、ペン、鉛筆など、カスタマイズ可能な文具製品群を開発している。ほとんどのメーカーは、様々な色の組み合わせやテーマに基づいた文房具の生産を実際に増やしている。
各ブランドの主なターゲット消費者は、運動能力を発達させるために鉛筆で字を書くことを教える幼稚園児である。各ブランドは、デジタル教材の出現にもかかわらず、若年層との早い段階でのつながりを築くことで、彼らを長期的な消費者にすることに賭けている。成功すれば、カスタマイズ可能な文房具製品の展開は、世界市場の成長を増大させるだろう。
デジタルEラーニング・ツールの採用増加
学校や大学の教育モデルは、COVID-19の大流行によって取り返しのつかない変化を遂げた。パンデミック期に実施された変更の多くは、教師や教育者にとって利便性が高いため、そのまま引き継がれている。例えば、オンライン自己評価試験や録画済みビデオ講義は、教師の負担を軽減するため、対面学習にも引き継がれている。
さらに、アニメーションやシミュレーションなどの先進的なED技術も、生徒の概念理解を深めるために利用されている。eラーニング・ツールの導入が進むにつれて、教育用文房具の需要は全体的に減少している。ハイブリッド学習モデルでは、平均して文房具の消費量が少ないからである。eラーニング・ツールの統合が進むことは、予測期間中の市場成長にとって大きな課題となるだろう。
セグメント分析
世界の教育・文具市場は、製品、流通チャネル、エンドユーザー、地域によって区分される。
紙製品が世界市場で大きなシェアを占める見込み
予測期間中、教育用文具市場では紙製品が最大のシェアを維持するとみられる。紙製品は消耗品としての性質が強いため、かなりの量の需要が見込まれる。紙製品の中でも、ノートはあらゆる主要層で汎用的に使用されるため、引き続き最も高い需要を生み出すだろう。
大衆向けノートブックが最も需要が高く、次いで高級向けが続くと予想される。画用紙や雑紙といったニッチな用途の紙製品は、ノートブックに比べ需要がやや低いと思われる。全体として、eラーニング技術の進歩にもかかわらず、紙製品の需要は短期的にも中期的にも健全であり続けるだろう。
地理的普及
パンデミック後の回復がアジア太平洋地域の市場成長を牽引
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想される。アジア太平洋地域の人口の多さは、世界市場の成長を左右する重要な要因である。北米などの先進地域は一人当たりの教育用文房具消費量が多いが、絶対量の全体的な成長は主にアジア太平洋地域の人口の多さが牽引している。
しかし、アジア太平洋地域内でも、将来の需要に影響を与える所得ベースの二分化がはっきりしている。例えば、私立の教育機関を利用できる都市化した中流階級と上流階級では、eラーニング・ツールの導入が急速に進み、教育用文具の需要が減少している。しかし、労働者階級や中流以下の階級、特に半都市部や農村部では、依然として伝統的な学習方法に大きく依存しているため、文房具の需要が伸びている。
しかし、アジア太平洋の後方地域では高等教育の普及率が比較的低いことから、多くの市場関係者は今後10年間の需要の爆発的増加に賭けている。そのため、将来の需要を満たすために生産能力を増強している。例えば、インドの文房具メーカーDOMSは、現在進行中の生産能力増強と小売業拡大の資金調達のため、IPOを通じて約2,000クロー(2億4,000万米ドル)の資金調達を計画している。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは、世界の教育・文具市場に無数の課題と機会をもたらした。世界的なサプライチェーンの混乱は、教育用文具の生産と流通に影響を与えた。パンデミックを食い止めるために実施された施錠や移動制限により、多くの文具メーカーが製造業務の縮小を余儀なくされたためである。
世界的な需要の動きも、パンデミックの間に大きな変化を見せた。学校や専門学校は、オンラインや通信教育で学業を継続したため、教育用文具の需要が大幅に減少した。パンデミック後の世界市場は、アジア太平洋の新興国によって需給がますます左右されるようになり、大きな変化を迎えた。現在進行中のロシア・ウクライナ紛争は、世界市場の長期的な成長見通しをさらに変化させる可能性を秘めている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ウクライナ・ロシア戦争は、両国の短期・中期的な教育・文具市場の需要ダイナミクスに大きな影響を及ぼしている。戦争のためにロシアに課された厳しい経済制裁のために、すべての主要文房具の輸入が途絶えた。教育用文具の国内需要の大半は輸入品で賄われているため、一時的な品不足にさえ陥った。
制裁を回避するために多くの仲介業者を通して輸入しなければならなかったため、新しい在庫は価格が大幅に跳ね上がった。さらに、ロシアの消費者の購買力の低下は、短期的には国内市場の成長に悪影響を与える可能性がある。さらに、進行中の戦争と学校の閉鎖によるウクライナの子どもたちの流出は、ウクライナの教育文具市場を完全に混乱させている。
製品別
- 紙製品
ノート
o 製図用紙
o 雑紙
- 筆記具
o ペン
鉛筆
o その他
- コンピュータ・印刷用品
o 印刷用紙
o 印刷インク
- その他
流通チャネル別
- 文具店・書店
- スーパーマーケット&ハイパーマーケット
- Eコマース
- その他
エンドユーザー別
- K-12
- 高等教育
地域別
- 北米
米国
カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な動き
- 2023年7月、日本の多国籍筆記具メーカーであるパイロット・ペン・コーポレーションは、インドのメーカーであるルクソーとの合弁を解消し、インド市場で独自の地位を確立すると発表した。
- 2023年12月、インドの鉛筆などの学校文具メーカーであるドムスが新規株式公開(IPO)を申請した。同社はIPOを通じて₹350クロー(4,210万米ドル)の資本注入を目指している。
- 2024年1月、英国を拠点とする文房具製品の製造・小売業者であるWHSmithは、英国市場における優先物流パートナーとしてGXOと提携したと発表した。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、コクヨカムリン、Pilot Corporation、Newell Brands、ACCO Brands、BIC Group、Lyreco、WHSmith、Herlitz、Moleskine Srl、Kaut-Bullinger & CO GmbH & Co.KGが含まれる。
レポートを購入する理由
- 製品、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づく世界の教育・文具市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 教育・文房具市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の教育・文房具市場レポートは、約53の表、50の図、195ページを提供します。
対象読者
- 文房具メーカー
- 学校サプライヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品別スニペット
3.2.販売チャネル別スニペット
3.3.エンドユーザー別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.就学率の上昇
4.1.1.2.カスタマイズ可能な文房具製品の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.デジタルEラーニングツールの採用増加
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.製品別
7.1.はじめに
7.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品別
7.2.紙製品
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.2.3.ノートPC
7.2.4.ドローイングシート
7.2.5.雑紙
7.3.筆記具
7.3.1.ペン
7.3.2.鉛筆
7.3.3.その他
7.4.コンピューター・印刷用品
7.4.1.印刷用紙
7.4.2.印刷用インク
7.5.その他
8.流通チャネル別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
8.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
8.2.文具・書店*市場
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.4.電子商取引
8.5.その他
9.エンドユーザー別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
9.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2.K-12*
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.高等教育
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
10.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 流通チャネル別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.スペイン
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
10.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
10.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.6.1.中国
10.5.6.2.インド
10.5.6.3.日本
10.5.6.4.オーストラリア
10.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 流通チャネル別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.コクヨカムリン
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと説明
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.パイロットコーポレーション
12.3.ニューウェル・ブランズ
12.4.アコ・ブランズ
12.5.BICグループ
12.6.ライレコ
12.7.WHSmith社
12.8.ヘルリッツ
12.9.モレスキン
12.10.カウトブリンガー&CO GmbH & Co.KG
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Education and Stationery Market reached US$ 90.7 billion in 2023 and is expected to reach US$ 140.3 billion by 2031, growing with a CAGR of 5.6% during the forecast period 2024-2031.
The global education and stationery market is expected to continue to generate major demand over the coming years, mainly as a hybrid teaching methods become mainstream and more emphasis is placed on notebook assignments. Many stationery manufacturers are ramping up production in anticipation of a stabilisation and upswing in demand.
The education stationery industry faces a key challenge of attracting younger demographics. Younger generations are more enthralled by consumer electronics and seem unlikely to make bigger demand for stationery products beyond that absolutely necessary for school-related work. Turning the younger generation into long-term consumers represents a major potential for future growth of the market.
Dynamics
Rising Rates of School Enrollment
One of the major sources of demand for educational stationery is likely to emanate from the emerging world, where rates of school enrollment have increased significantly over the past decade. It is in line with the goals of multilateral organizations such as UN to ensure universal adult literacy. For instance, in India, the total gross school enrollment for FY23 stood at 265 million, an increase of 3.3% over the previous year.
The COVID-19 pandemic has reversed the progress and many underdeveloped countries witnessed a drop in school enrollment numbers. National governments in partnership with various developmental organizations are redoubling their efforts to reverse this decline. The rising rates of school enrollment will augment the demand for various stationery products over the long term.
Increasing Rollout of Customisable Stationery Products
To stem a potential stagnation and decline resulting from the growing adoption of e-learning tools in education, stationery manufacturers are increasingly relying upon appealing to the emotional side of consumer behavior. Many stationery brands have developed a range of customisable stationery products such as markers, pens and pencils. Most manufacturers have actually increased production of stationery based on various color combinations and themes.
The main target consumer for the brands remains kindergartern children, who are taught to write with pencils with a view to develop their motor skills. Brands are betting that forging an early connection with younger demographics will turn them into long term consumers, despite the advent of digital teaching aids. If successful, the rollout of customizable stationery products will augment the growth of the global market.
Increasing Adoption of Digital E-Learning Tools
Teaching models in schools and colleges have been irrevocably changed by the COVID-19 pandemic. Many of the changes implemented during the pandemic period have been carried forward, due to them being highly convenient for teachers and educators. For instance, online self-assessment exams and pre-recorded video lectures have carried forward into in-person learning since it eases the workload of teachers.
Furthermore, advanced edtech such as animations and simulations are also being used to enhance the conceptual understanding of students. The increasing adoption of e-learning tools has reduced the overall demand for educational stationery materials, since hybrid learning models consume less stationery materials on average. The increasing integration of e-learning tools will present significant challenges to market growth during the forecast period.
Segment Analysis
The global education and stationery market is segmented based on product, distribution channel, end-user and region.
Paper Products are Expected to Account for a Significant Share of the Global Market
During the forecast period, paper products will likely retain the largest share in the education stationery market. The highly consumable nature of paper products means that it will raise demand for significant volumes. Amongst all the paper products, notebooks will continue to generate the highest demand due to their generic application by all major demographics.
Mass market notebooks are expected to have the highest demand followed by more premium segments. Paper products with niche applications, such as drawing sheets and miscellaneous paper are likely to have slightly lower demand as compared to notebooks. Overall, the demand for paper products will remain healthy over the short and medium term despite advances in e-learning technologies.
Geographical Penetration
Post Pandemic Recovery to Drive Market Growth in Asia-Pacific
Asia-Pacific is expected to have the largest market share over the forecast period. Asia-Pacific’s high population is the key factor in influencing global market growth. Although developed regions such as North America have higher per capita consumption of education stationery, the overall growth in absolute volumes is primarily driven by the large population of Asia-Pacific.
However, within Asia-Pacific, there is also a clear income-based dichotomy that will influence future demand. For instance, the urbanized middle and upper middle class, which has access to private educational institutions, have witnessed a rapid increase in adoption of e-learning tools, thus decreasing demand for educational stationery. However, the working and lower middle classes, especially in semi-urban and rural areas are still heavily depend on traditional learning methods, thus generating growing demand for stationery.
However, given the relatively lower rates of higher education penetration in backwards regions of Asia-Pacific, many market players are betting on an explosion in demand over the coming decade. Therefore, they are augmenting their production capacity in order to meet future demand. For instance, the Indian stationery manufacturer DOMS, is planning to raise nearly INR 2,000 crore (US$ 240 million) through an IPO to fund its ongoing capacity and retail expansion.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic created myriad challenges and opportunities for the global education and stationery market. The disruption of global supply chains, affected the production and distribution of educational stationery. Many stationery manufacturers had idle capacity as lockdowns and movements restrictions enforced during to stem the pandemic led to scaling down of manufacturing operations.
Global demand dynamics also witnessed major changes over the course of the pandemic. Schools and colleges continued the academic year through online and distance learning, which greatly reduced the demand for educational stationery. The post-pandemic period has ushered in profound changes to the global market, with supply and demand being increasingly determined by the emerging nations of Asia-Pacific. The ongoing Russia-Ukraine conflict has the capacity to further alter the long-term growth prospects of the global market.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The Ukraine-Russia war has had major implications on the demand dynamics of the education and stationery market over the short and medium term in both the countries. Due to the strict economic sanctions imposed on Russia for the war, the imports of all major stationery goods was disrupted. It even led to a temporary shortage, since most of the domestic demand for education stationery is met through imported products.
The new stock exhibited a significant jump in prices, since it had to imported through many middlemen to circumvent sanctions. Furthermore, the decline in purchasing power of Russian consumers could negatively impact the domestic market growth over the short term. Furthermore, the exodus of Ukrainian children due to the ongoing war and the closure of schools has completely disrupted Ukranian market for educational stationery.
By Product
• Paper Products
o Notebooks
o Drawing Sheets
o Miscellaneous Papers
• Writing Instruments
o Pens
o Pencils
o Others
• Computer and Printing Supplies
o Printing Paper
o Printing Inks
• Others
By Distribution Channel
• Stationery & Book Shops
• Supermarkets & Hypermarkets
• E-Commerce
• Others
By End-User
• K-12
• Higher Education
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In July 2023, Pilot Pen Corporation, a Japanese multinational manufacturer of writing instruments, announced that it was ending its joint venture with Luxor, an Indian manufacturer and was establishing its individual presence in the Indian market.
• In December 2023, Doms, an Indian manufacturer of pencils and other school stationery products filed for an initial public offering (IPO). The company is looking to inject equity of around ₹350 crore (US$ 42.1 million) through the IPO.
• In January 2024, WHSmith, a UK-based manufacturer and retailer of stationery products announced that it had partnered with GXO as its preferred logistics partner for UK market.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Kokuyo Camlin, Pilot Corporation, Newell Brands, ACCO Brands, BIC Group, Lyreco, WHSmith, Herlitz, Moleskine Srl and Kaut-Bullinger & CO GmbH & Co.KG.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global education and stationery market segmentation based on product, distribution channel, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of education and stationery market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global education and stationery market report would provide approximately 53 tables, 50 figures and 195 Pages.
Target Audience 2024
• Stationery Manufacturers
• School Suppliers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Distribution Channel
3.3. Snippet by End-User
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Rates of School Enrollment
4.1.1.2. Increasing Rollout of Customizable Stationery Products
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Increasing Adoption of Digital E-Learning Tools
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Paper Products*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.3. Notebooks
7.2.4. Drawing Sheets
7.2.5. Miscellaneous Papers
7.3. Writing Instruments
7.3.1. Pens
7.3.2. Pencils
7.3.3. Others
7.4. Computer and Printing Supplies
7.4.1. Printing Papers
7.4.2. Printing Inks
7.5. Others
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. Stationery & Book Shops*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Supermarkets & Hypermarkets
8.4. E-Commerce
8.5. Others
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. K-12*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Higher Education
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Kokuyo Camlin*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Pilot Corporation
12.3. Newell Brands
12.4. ACCO Brands
12.5. BIC Group
12.6. Lyreco
12.7. WHSmith
12.8. Herlitz
12.9. Moleskine Srl
12.10. Kaut-Bullinger & CO GmbH & Co.KG
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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