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タバコの世界市場 - 2024-2031


Global Cigarette Market - 2024-2031

概要 世界のタバコ市場は2023年に8675億米ドルに達し、2024年から2031年の予測期間中に年平均成長率3.5%で成長し、2031年には9102億米ドルに達すると予測されている。 キャンペーンを企画してタバコを宣伝する... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年2月9日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のタバコ市場は2023年に8675億米ドルに達し、2024年から2031年の予測期間中に年平均成長率3.5%で成長し、2031年には9102億米ドルに達すると予測されている。
キャンペーンを企画してタバコを宣伝する広告・マーケティング企業は、タバコの消費促進に重要な役割を果たしている。企業は、特定の層をターゲットとし、消費者にブランド・ロイヤルティを持たせるために様々な戦略を採用してきた。タバコを吸うことは、洗練や反抗の象徴として社会的に受け入れられてきた。喫煙が描かれる娯楽産業などの文化的要因が、たばこ市場の需要増につながっている。
アジア太平洋地域は、世界の50.1%以上を占め、たばこ市場で最大の成長を目撃した。インド、日本、中国などの国々は、消費率が高いため、たばこの成長と生産が最も盛んな国のひとつである。政府は、この地域での製品の成長の勢いを維持するために新しい規制を確立している。例えば、2023年9月30日、中国国家タバコ専売局は電子タバコを規制する重要な通知を発表し、製造業者、卸売業者、小売業者は2021年と2022年に導入された新しい規制に従う必要がある。STMAは、国境を越えた電子タバコ製品の持ち運びや郵送の制限に関する2つの通達案を発表した。
電子タバコの需要の高まり
電子タバコは従来のタバコに比べ、より安全な代替品として注目されている。電子タバコは燃焼プロセスを省くため、有害な毒素やタールの削減につながる。電子タバコは喫煙に伴う健康リスクを軽減するため、多くの消費者を惹きつけた。電子タバコはユーザーフレンドリーで、カスタマイズ可能な設定があるため、電子タバコの消費は増加している。
電子タバコには綿菓子、グミ、フルートループスなど様々なフレーバーがあり、若い消費者を魅了している。これらのフレーバーを加えることで、VAPEがより魅力的で楽しいものになり、業界の成長に寄与している。さまざまなフレーバーは感覚的な体験を高め、ユーザーは好みに応じてVAPE体験をカスタマイズできる。
オーガニック・タバコの台頭:健康志向の選択肢
今日、消費者は健康志向を強め、従来のタバコに代わるものを求めるようになっている。合成農薬、除草剤、化学肥料を使用せずに栽培された有機タバコは、消費者にとって最良の選択肢であり、有機タバコを採用している。オーガニックタバコは環境に優しいことが多く、それが主要プレーヤーに市場への投資を増やすよう促している。
例えば、2018年2月28日、ノリッチの研究者は、医薬品の生産にタバコ植物を使用している。ニコチアナ・タバカムと呼ばれるタバコ植物は伝統的にタバコの生産に使用されているが、科学者はタバコが効率的な植物に変化する新しい植物育種と呼ばれる別の技術を発見し、これらの植物は医療や化粧品業界で使用されている。
喫煙が健康に及ぼす悪影響
喫煙は個人の健康を害し、大きな健康問題を引き起こす。肺がん、心臓病、呼吸器障害など、タバコを吸うことによる様々な有害な副作用がある。タバコには肺や他の臓器に影響を与える有毒な化学物質が含まれている。このような要因がタバコ市場の需要を減少させた。
例えば、1600万人のアメリカ人が喫煙によって引き起こされる病気を持っている。喫煙の結果、成人の死亡者数は41,000人、毎年400人が死亡している。喫煙は重度の喘息や肺の成長の遅れといった呼吸器感染症に直接影響するため、子どもはより高いリスクにさらされている。こうした要因がたばこ市場の需要を減少させている。
セグメント分析
世界のたばこ市場は、タイプ、フレーバー、フォーマット、性別、流通チャネル、地域によって区分される。
女性喫煙者に対するタバコの社会的影響の拡大
社会文化の変化により、女性の喫煙に対する規範や態度が変化し、このような状況の変化により、予測期間中に女性の市場シェアは最大29.9%まで向上すると予想される。タバコ会社は広告やマーケティング・キャンペーンを通じて特に女性をターゲットにしている。これは、喫煙が自立、洗練、反抗の象徴であるという女性の認識に影響を与えている。
例えば、2021年4月16日には、フレーバー・カプセル入りのタバコ、特にメンソール風味のものがオーストラリアの若者の間で人気を集めている。質的調査では、若い女性が喫煙習慣の中でメンソール風味のカプセル入りタバコをどのように認識し、どのように関わっているかに焦点を当てた。オーストラリアの若い女性喫煙者41名を対象に、構成主義的グラウンデッド・セオリー・アプローチを用いて対面インタビューを行った。その結果、若い女性はメンソールカプセルたばこを新鮮で改善された味と結びつけていることが示された。
地理的浸透
アジア太平洋地域の人口増加と主要プレーヤーの存在
アジア太平洋地域では、たばこ市場の需要が大幅に増加しており、インド、中国などの国々が地域市場の3分の2以上を占めると予想される。人口の増加はタバコの需要増加につながる。都市化と経済発展へのシフトがあり、可処分所得の需要増加につながる。この地域における喫煙率の上昇は、この地域における市場成長のための主要なハードルとして機能する人口にタバコの健康への影響を減らすために規制を構築するために政府を強制することにつながる。例えば、2019年1月2日、世界最大のたばこメーカーであり、国営独占企業であるChina National Tobacco Corp.は、その国際部門を香港証券取引所に上場する予定である。国際部門は主に、世界のたばこ市場を支配する親会社のために海外のたばこ葉を調達している。
競争状況
世界の主要プレーヤーには、ブリティッシュ・アメリカン・タバコPLC、22ndセンチュリー・グループ、中国タバコ集団公司、フィリップ・モリス・プロダクツSA、ITC、グダン・ガラム、RLXテクノロジー、スウェーデン・マッチ、日本たばこ産業インターナショナルSA、インペリアル・ブランドが含まれる。
COVID-19の影響分析
パンデミックはタバコ産業を含む世界のサプライチェーンに障害をもたらした。移動の制限、封鎖措置、労働力の減少がタバコの生産、流通、入手に影響を与えた。COVID-19は、優先順位や消費パターンの変化など、消費者行動に変化をもたらした。
COVID-19は主に呼吸器系に影響を及ぼすため、パンデミックの間、喫煙と呼吸器系の健康はさらに明らかになった。喫煙頻度の高い人は、ウイルスに感染した場合に重篤な症状を発症するリスクが高い。世界各国の政府は、COVID-19の蔓延を抑えるため、人の集まる場所の制限、社会的距離の要求、戸締まりなど、さまざまな対策を実施している。
ロシア・ウクライナ紛争の影響
ロシアとウクライナなどの国家間の紛争は、タバコを含む様々な製品のサプライチェーンを混乱させる可能性がある。たばこの生産に必要なたばこやその他の原材料の輸送に混乱が生じると、特定の銘柄やたばこ製品の供給が不足したり制限されたりする。
紛争時には、政府は危機の様々な側面に対処するために新たな規制や政策を実施した。これには、たばこ税の増税や広告規制の強化など、たばこ規制に関する規制が含まれる可能性がある。こうした変化はたばこ産業や消費者行動に影響を与える可能性がある。
種類別
- ライト
- ミディアム
- その他
フレーバー別
- フレーバー
- ノンフレーバー
フォーマット別
- レギュラー
- スリム
- スーパースリム
- キングサイズ
性別
- 男性
- 女性
- その他
流通チャネル別
- タバコ販売店
- スーパーマーケットとハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンラインストア
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な動き
- 2023年2月21日、インド政府保健家族福祉省は現在、インドにおけるタバコ製品の規制に向けて協力している。政府は、タバコやその他のタバコ製品に関連する問題に対処するため、改正法案の提出を計画している。
- 2023年3月25日、中央政府はタバコへの課税を変更するための改正法案と財政法案を提出した。
- 2023年2月16日、ワイルド・ブランドが新しいSTEPシガレットを発売する。
レポートを購入する理由
- タイプ、フレーバー、フォーマット、性別、流通チャネル、地域に基づく世界のタバコ市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。
- すべてのセグメントを含むタバコ市場レベルの数多くのデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界の紙巻きたばこ市場レポートは、約77の表、79の図、181ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.フレーバー別スニペット
3.3.形式別スニペット
3.4.性別スニペット
3.5.流通チャネル別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.電子タバコの需要増加
4.1.1.2.有機タバコの台頭:健康志向の選択肢
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.喫煙による健康への悪影響
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.ライト
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ミディアム
7.4.その他
8.フレーバー別
8.1.はじめに
8.1.1.フレーバー別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(フレーバー別
8.2.フレーバー
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.ノンフレーバー
9.フォーマット別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、フォーマット別
9.1.2.市場魅力度指数(フォーマット別
9.2.レギュラー
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.スリム
9.4.スーパースリム
9.5.キングサイズ
10.性別
10.1.はじめに
10.1.1.男女別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数(男女別
10.2.男性*市場
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.女性
10.4.その他
11.流通チャネル別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
11.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
11.2.たばこ販売店
11.2.1.市場紹介
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.スーパーマーケットとハイパーマーケット
11.4.コンビニエンスストア
11.5.オンラインストア
11.6.その他
12.地域別
12.1.はじめに
12.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2.市場魅力度指数、地域別
12.2.北米
12.2.1.はじめに
12.2.2.主な地域別ダイナミクス
12.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
12.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フレーバー別
12.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フォーマット別
12.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):性別
12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.2.8.1.米国
12.2.8.2.カナダ
12.2.8.3.メキシコ
12.3.ヨーロッパ
12.3.1.はじめに
12.3.2.地域別の主な動き
12.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
12.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フレーバー別
12.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フォーマット別
12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):性別
12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.3.8.1.ドイツ
12.3.8.2.イギリス
12.3.8.3.フランス
12.3.8.4.イタリア
12.3.8.5.スペイン
12.3.8.6.その他のヨーロッパ
12.4.南米
12.4.1.はじめに
12.4.2.地域別主要市場
12.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フレーバー別
12.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フォーマット別
12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):性別
12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.4.8.1.ブラジル
12.4.8.2.アルゼンチン
12.4.8.3.その他の南米地域
12.5.アジア太平洋
12.5.1.はじめに
12.5.2.主な地域別ダイナミクス
12.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フレーバー別
12.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フォーマット別
12.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):性別
12.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.5.8.1.中国
12.5.8.2.インド
12.5.8.3.日本
12.5.8.4.オーストラリア
12.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
12.6.中東・アフリカ
12.6.1.はじめに
12.6.2.地域別の主な動き
12.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フレーバー別
12.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):フォーマット別
12.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):性別
12.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.競争環境
13.1.競争シナリオ
13.2.市場ポジショニング/シェア分析
13.3.M&A分析
14.企業プロフィール
14.1.ブリティッシュ・アメリカン・タバコ
14.1.1.会社概要
14.1.2.製品ポートフォリオと内容
14.1.3.財務概要
14.1.4.主な展開
14.2.22世紀グループ
14.3.中国タバコ総公司
14.4.フィリップ・モリス・プロダクツSA
14.5.ITC
14.6.グダン・ガラム
14.7.RLXテクノロジー
14.8.スウェーデンマッチ
14.9.日本たばこ産業
14.10.インペリアルブランド
リストは網羅的ではない
15.付録
15.1.会社概要とサービス
15.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
The Global Cigarette Market reached US$ 867.5 billion in 2023 and is expected to reach US$ 910.2 billion by 2031 growing with a CAGR of 3.5% during the forecast period 2024-2031.
Advertising and marketing companies promoting tobacco by arranging campaigns have played a significant role in promoting cigarette consumption. Companies have employed various strategies to target specific demographics and create brand loyalty among consumers. Smoking cigarettes has been socially accepted as a symbol of sophistication or rebellion. Cultural factors, such as the entertainment industry in which smoking is being portrayed, lead to increased demand for the cigarette market.
Asia-Pacific witnessed the largest growth in the cigarette market covering more than 50.1% globally. Countries such as India, Japan and China are one of the largest countries for the growth and production of cigarettes because the consumption rate is high in these countries. The government is establishing new regulations to maintain the growth momentum of the product in the region. For instance 30 Sept 2023, China State Tobacco Monopoly Administration issued a notice importance of regulating e-cigarettes in which manufacturer, wholesalers and retailers need to follow new regulation which was introduced in 2021 and 2022. STMA has released two draft notices on restrictions for carrying or mailing e-cigarette products across borders.
Rising demand for E-cigarettes
E-cigarettes are marked as safer alternatives when compared with traditional cigarettes. E-cigarettes eliminate the combustion process, which leads to reduced harmful toxins and tar. The cigarettes attracted many consumers because they reduce the health risk associated with smoking. As they are user-friendly and have customizable settings has made an increased in the consumption of E-cigarettes.
E-cigarettes have various flavors like cotton candy, gummy bears and Froot Loops have attracted young consumers. Adding these flavors makes vaping more appealing and enjoyable, contributing to the growth of the industry. The different variety of flavors enhances the sensory experience and allows users to personalize their vaping experience according to their preferences.
Rise of Organic Cigarettes: A Health-conscious Alternative
Nowadays consumers are becoming more health-conscious and are seeking alternatives to traditional cigarettes. Consumers are adopting organic cigarettes as they are the best option and are made from organic tobacco, which is grown without the use of synthetic pesticides, herbicides or chemical fertilizers. Organic cigarettes are often eco-friendly in nature which has encouraged the key players to increase the investment in the market.
For instance, on 28 Feb 2018, a Researcher from Norwich in which they use tobacco plants for the production of medicines. A tobacco plant called Nicotiana tabacum is traditionally used for cigarette production, as Scientists found another technique called new plant breeding in which tobacco turns into an efficient plant and these plants are used in the medical and cosmetic industry.
Adverse Effects of Smoking on Health
Smoking leads to risks to individual health and cause major health issue. There are various harmful side effects of consuming cigarettes such as lung cancer, heart disease and respiratory disorder. Cigarettes contain toxic chemicals which affect the lungs and other organs. The factors reduced the demand for the cigarette market.
For instance, 16 million Americans have diseases caused by smoking. Smoking results in 41,000 deaths among adults and 400 deaths each year. Children are at a higher risk because smoking has a direct impact on respiratory infections such as severe asthma and slowed lung growth. The factors decrease the demand for the cigarette market.
Segment Analysis
The global cigarette market is segmented based on type, flavor, format, gender, distribution channel and region.
Growing Society Influence of Tobacco on Female Smokers
Due to a shift in society's culture, norms and attitudes towards women smoking changed and the changing conditions are expected to improve women's share in the market by up to 29.9% in the forecast period. Tobacco companies specifically target women through advertising and marketing campaigns. The has influenced women's perception of smoking as a symbol of independence, sophistication and rebellion.
For instance, on 16 April 2021, Cigarettes with flavor capsules, particularly menthol-flavored ones, are gaining popularity among young people in Australia. Qualitative research focused on how young women perceive and engage with menthol flavor capsule cigarettes in their smoking practices. Face-to-face interviews were conducted with 41 young women smokers in Australia, using a constructivist grounded theory approach. The findings indicate that young women associate menthol capsule cigarettes with a fresh and improved taste.
Geographical Penetration
Rise in population and presence of key players in Asia-Pacific
Asia-Pacific witnessed significant a rise in demand for the cigarette market and countries like India, China is expected to hold more than 2/3rd of the regional market. The rise in population leads to increased demand for cigarettes. As there is a shift toward urbanization and economic development, that leads to increased demand for disposable incomes. The rising smoking rate in the region leads to forcing the government to build regulations to reduce the health impact of cigarettes on the population which acts as a major hurdle for the growth of the market in the region. For instance, on 2 Jan 2019, The world's largest cigarette maker and a state monopoly, China National Tobacco Corp., plans to list its international unit, on the Hong Kong stock exchange. The international unit primarily procures overseas tobacco leaves for the parent company, which dominates the global cigarette market.
Competitive Landscape
The major global players include British American Tobacco PLC, 22nd Century Group, China National Tobacco Corporation, Philip Morris Products SA, ITC, Gudang Garam, RLX Technology, Swedish Match, Japan Tobacco International SA and Imperial Brands.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic has caused disturbances in the global supply chain, including the tobacco industry. Restrictions on movement, lockdown measures and reduced workforce have affected the production, distribution and availability of cigarettes. COVID-19 has led to changes in consumer behavior, including a shift in priorities and spending patterns.
Smoking and respiratory health have become even more apparent during the pandemic, as COVID-19 primarily affects the respiratory system. Individuals who frequently smoke are at higher risk of developing severe symptoms if they contract the virus. Governments globally have implemented various measures to curb the spread of COVID-19, including restrictions on public gatherings, social distancing requirements and lockdowns.
Russia-Ukraine War Impact
The conflict between countries such as Russia and Ukraine has the potential to disrupt the supply chains of various products, including cigarettes. Disruptions in the transportation of tobacco and other materials necessary for cigarette production lead to shortages or limited availability of certain brands or cigarette products.
At times of conflict, governments implemented new regulations or policies to address various aspects of the crisis. The could include regulations related to tobacco control, such as increased taxes on cigarettes or stricter advertising restrictions. The changes may impact the cigarette industry and consumer behavior.
By Type
• Light
• Medium
• Others
By Flavor
• Flavored
• Non- Flavored
By Format
• Regular
• Slim
• Super Slim
• King Size
By Gender
• Male
• Female
• Others
By Distribution Channel
• Tobacco Shops
• Supermarket and Hypermarkets
• Convenience Stores
• Online Stores
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On 21 Feb 2023, the Government of India, Union Ministry of Health and Family Welfare currently working together to regulate tobacco products in India. The government is planning to introduce certain amendment bills to address the issues related to cigarettes and other tobacco products.
• On, 25 March 2023, the Center amends and finance bills for changing taxation on tobacco, in which there is 51% of the retail sale price per unit for tobacco and the manufactured tobacco price would be 100%.
• On 16 Feb 2023, Wild brand launches new STEP cigarettes which have layers of flavor and are also available in full flavor and green menthol.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global cigarette market segmentation based on type, flavor, format, gender, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of cigarette market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global cigarette market report would provide approximately 77 tables, 79 figures and 181 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Flavor
3.3. Snippet by Format
3.4. Snippet by Gender
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising demand for E-cigarettes
4.1.1.2. Rise of Organic Cigarettes: A Health-conscious Alternative
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Adverse Effects of Smoking on Health
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Light*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Medium
7.4. Others
8. By Flavor
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor
8.2. Flavored*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Non- Flavored
9. By Format
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Format
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Format
9.2. Regular*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Slim
9.4. Super Slim
9.5. King Size
10. By Gender
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Gender
10.2. Male*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Female
10.4. Others
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Tobacco Shops*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Supermarket and Hypermarkets
11.4. Convenience Stores
11.5. Online Stores
11.6. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Format
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Format
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Format
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Format
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Format
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. British American Tobacco PLC*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. 22nd Century Group
14.3. China National Tobacco Corporation
14.4. Philip Morris Products SA
14.5. ITC
14.6. Gudang Garam
14.7. RLX Technology
14.8. Swedish Match
14.9. Japan Tobacco International SA
14.10. Imperial Brands
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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