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感情検出と認識の世界市場 - 2023-2030


Global Emotion Detection And Recognition Market - 2023-2030

概要 世界の感情検出・認識市場は、2022年に222億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率11.4%で成長し、2030年には444億米ドルに達すると予測されている。 世界の感情検出・認識市場を牽引... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年11月1日 US$4,350
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サマリー

概要
世界の感情検出・認識市場は、2022年に222億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率11.4%で成長し、2030年には444億米ドルに達すると予測されている。
世界の感情検出・認識市場を牽引しているのは、健康、マーケティング、小売、セキュリティ分野など様々な分野での需要の増加である。感情検出には、データを分析して感情を解釈するために使用される様々な方法がある。画像処理と感情検出には、主にコンピュータ・ビジョンのアルゴリズムが使用される。
感情検出と認識(EDR)の需要は、AIとMLの利用拡大が主な要因となっている。EDRモデルは、音声、生理学的信号、表情を含むさまざまなデータ・ソースから感情を識別・特定するために、AIやMLアルゴリズムを使って訓練される。AIとMLの機能を備えたEDRシステムは、従来のEDRシステムよりも精度が高い。
これは、AIやMLアルゴリズムが、人間には見えにくいデータ内の複雑なパターンを認識する能力を持っているためだ。AIやMLの技術が進歩すればするほど、AIやMLを搭載したEDRソリューションは安価になる。その結果、より幅広い組織や企業が利用できるようになった。
アジア太平洋地域は、感情検出・認識市場において最も急成長している地域であり、市場全体の2/5近くを占めている。世界最大かつ最も急速に拡大しているヘルスケア市場のひとつがアジア太平洋地域である。ヘルスケア分野では、EDR技術を利用して患者のケアと成果を高めている。
例えば、EDRシステムは患者の感情を追跡・識別するために使用されることがあり、これにより医療専門家は患者の要求をよりよく理解し、より個別化された治療を提供することができる。この地域の様々な研究者が先進技術の開発に投資しており、市場の機会を創出している。
ダイナミクス
感情の検出と認識に広く使用されるセンサー
顔の表情やボディランゲージは、カメラなどの視覚センサーを使って記録される。感情を識別するための最も重要な指標の一つは表情であり、喜び、悲しみ、怒り、恐怖など様々な感情を伝えることができる。アイコンタクト、姿勢、ジェスチャーは、感情状態に関する重要な詳細を提供できるボディランゲージの一例である。
音声やその他の発声は、マイクなどの音声センサーによって記録される。音声は、恐怖、怒り、悲しみ、楽しさなどの感情を識別するのに有効なツールである。笑いや涙は、感情状態に関する情報を提供する可能性のある発声の一例である。
感情を検出・識別する技術には、多くの可能性がある。新しい治療法の開発、マーケティング活動の調整、顧客サービスの向上などに応用できるかもしれない。さらに、まったく新しい教育や娯楽体験を提供するために利用されるかもしれない。心臓の電気的活動をモニターする非侵襲的検査の例として、心電図がある。心電図は、さまざまな心臓疾患の診断やモニタリングに用いられている。
マーケティングと広告における需要の高まり
感情検出・認識市場における技術の進歩は、消費者の感情に関する貴重な洞察を企業に提供する。エンターテイメント分野では、これらの技術は企業が顧客の嗜好を理解するのに役立っている。このため、こうした技術の採用需要が高まっている。消費者から情報を得るのに役立ち、それは後に市場成長に利用される。
オンライン・プラットフォームは、自社製品のマーケット・バスケット分析を利用している。消費者の検索パターンを判断するのだ。このアルゴリズムの助けを借りて、企業やブランドは特定のドメインの特定のオーディエンスをターゲットにする。アソシエーション・ルールを適用することで、彼らは商品とその購入者を関連付ける。消費者の心の状態を特定することで、マーケティング担当者はそのオーディエンスをターゲットにする。
プライバシーとセキュリティへの懸念
個人の画像をキャプチャする感情検出と認識は、プライバシーの懸念につながる。この技術は、表情や生理的プロセスなど、個人的でセンシティブなデータを分析する。ハッキングが増加するにつれ、人々はあらゆるAIツールと個人データを共有することに不安を感じるようになる。
ユーザーの受容と信頼もまた、感情検出・認識システムの需要が減少する主な要因である。企業はユーザーデータに対してより慎重になる必要がある。感情検出アプリケーションを他のテクノロジーに統合するのは複雑な作業である。他のソフトウェアとの互換性に問題があるからだ。
セグメント分析
世界の感情検出と認識は、技術、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。
顔認識における技術の進歩
顔認識の急速な成長により、それは多くの産業で使用されている。これは、あらゆる個人の感情を検出する画像の顔セグメンテーションで動作する。感情を検出するさまざまなAI検出モデルがあります。感情検出システムは、眼球活動、動作分析、皮膚抵抗測定など、多くの異なるパラメータで動作する。この技術は、米国やカナダのような先進国で絶大な人気を得ており、先進技術の導入が進んでいるため、この地域では34.9%以上をカバーしている。
感情の検出は、顔の局所的な特徴に依存する。例えば、感情検出ツールが怒りや悲しみのような人の感情を検出した場合、これらの要因は、心拍数の増加やその他の問題があるかもしれないような生理学的反応を検出することにつながる可能性があります。感情知能は、個人の意思決定プロセスの検出と認識において大きな役割を果たす。
企業は市場に多額の投資を行っており、セグメント別収益の押し上げにつながっている。例えば、2019年10月、株式会社富士通研究所とFujitsu Laboratories of America, Inc.は、顔の表情の小さな変化を正確に認識する人工知能(AI)顔表情認識技術の開発を発表した。この新技術は、カーネギーメロン大学コンピューターサイエンス学部との提携により実現した。
地域別普及率
北米感情検出・認識市場の成長を牽引
北米では、特にEDR市場においてAIとML技術の普及が進んでいる。同地域のコンピューティングパワーとデータの可用性が拡大した結果である。北米政府はEDR技術の開発と導入をますます奨励している。これは、EDR技術が公共サービスの有効性と効率性を高めることを政府が認識した結果である。マルチモーダルEDRシステムは従来のEDRソリューションよりも高精度で低コストであるため、北米では人気が高まっている。
EDRは医療分野で、不安や抑うつに苦しむ個人を特定し追跡するために活用されている。さらに、EDRは患者のストレス調整を支援し、より良い疼痛管理を提供することができる。EDRは教育分野では、生徒が悩んでいるかどうかを判断したり、生徒の参加状況を評価したりするのに使われている。EDRは、カスタマイズされた教育イニシアチブの開発に採用することができます。EDRは、生産性と従業員の幸福度を高めるために職場で採用されている。職場の暴力も、EDRの使用によって特定され、防止されるかもしれない。将来のEDRアプリケーションは、技術の発展とともに、さらに画期的で革新的なコンセプトを提供することになるだろう。

競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Kairos AR, Inc.、iMotions A/S、Noldus Information Technology BV、Amazon.com, Inc.、Realeyes、IBM Corporation、Google LLC、Emotibot Technologies Limited、NuraLogix Corporation、Entropik Technologies Pvt .Ltd.、Entropik Technologies Pvt .
COVID-19の影響分析
世界的に、パンデミックは精神衛生に大きな悪影響を及ぼし、感情的な不快感、心配、ストレスのレベルの上昇につながっている。感情を検出する技術は、メンタルヘルスの問題を追跡し評価するために使用されてきた。メンタルヘルスの問題を遠隔監視し、治療するためのこれらのツールの重要性は、パンデミックによってさらに浮き彫りになった。
顔の表情に大きく依存する感情を識別・監視するシステムは、COVID-19パンデミックの結果、困難に直面している。このため、病気の蔓延に対する予防措置として、社交の場ではマスクが頻繁に使用されている。そのため、マスクが情報の損失につながるため、顔を認識することは困難だった。
ロシア・ウクライナ紛争分析
精度と結論の両方において、感情認識アルゴリズムはしばしば多くの異なるタイプのトレーニングデータを必要とする。ウクライナ紛争は情報収集の努力を制限し、感情認識アルゴリズムの訓練に使用されるデータの量と多様性に影響を及ぼすかもしれない。データ収集の試みが戦争の影響を受ければ、この地域における感情検出技術の成長は制限されるかもしれない。
地域の市場ダイナミクス、特に感情検出の市場は、戦争の影響を受ける可能性がある。特にロシアやウクライナなど、影響を受けた地域における感情検出技術の需要や成長は、紛争に関連する不安定性、経済的困難、政治的不確実性によって影響を受ける可能性がある。その結果、市場の成長や投資に変化が生じる可能性がある。
AI分析
AIを活用した感情検出システムは、さまざまなデータセットで訓練することができるため、言語的、社会経済的、人口統計学的に幅広い状況における感情を完全に理解し、識別することができる。様々な市場セグメントや産業における感情検出システムの柔軟性と機能性は、その適応能力と拡張能力によって促進される。
AIアルゴリズムは、データを素早く消化し、瞬時に感情を認識・検出できるように構築されている。この能力は、ビデオ分析、バーチャル会議、ライブの顧客対応など、素早い入力や感情に基づく反応が必要な場面で特に有用です。AIを搭載した感情検出システムのリアルタイムデータ分析機能は、迅速な洞察と適応的な反応を可能にする。感情検出・認識システムの高度な機能により、市場での需要が高まっている。COVID-19の大流行時の状況を考慮すると、オンラインとオフラインの両方のモードに対するソリューションとなる。
テクノロジー別
- 機械学習
- 自然言語処理
- パターン認識ネットワーク
- その他
アプリケーション別
- 顔認識
- 音声認識
- バイオセンシング
- その他
エンドユーザー別
- 政府機関
- ヘルスケア
- 小売
- エンターテイメント
- eラーニング
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 例えば2022年7月5日、Zoomは人間の感情や表情を検出する「ZoomIQ」を発表した。この技術は営業マンが使用することができ、個人の感情に合わせて営業をかけることができる。
- 例えば2023年6月7日、kouoは感情分析に使用されるAIを搭載したプラットフォームを発表した。
レポートを購入する理由
- 技術、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の感情検出・認識市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- バッテリー折りたたみ式PVシステム市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。
- 主要プレイヤーの主要エンドユーザーで構成されたエンドユーザーマッピングをエクセルで提供。
世界の感情検出・認識市場レポートは、約61の表、62の図、201ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Technology
3.2. Snippet By Application
3.3. Snippet By End-User
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Sensors Widely Used in Emotion Detection and Recognition
4.1.1.2. Rising Demand in Marketing and Advertising
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Privacy and User Acceptance in the Emotion Detection and Recognition Market
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Machine Learning*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Natural Language Processing
7.4. Pattern Recognition Network
7.5. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Facial Recognition*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Speech and Voice Recognition
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Government*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Healthcare
9.4. Retail
9.5. Amorphous Silicon
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Kairos AR,Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. iMotions A/S
12.3. Nodules Information Technology BV
12.4. Amazon.com,Inc
12.5. Realeyes
12.6. IBM Corporation
12.7. Google LLC
12.8. Koppers Inc.
12.9. Noldus Information Technology BV
12.10. Entropik Technologies Pvt. Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
The Global Emotion Detection And Recognition market reached US$ 22.2 billion in 2022 and is expected to reach US$ 44.4 billion by 2030 growing with a CAGR of 11.4% during the forecast period 2023-2030.
The global emotion detection and recognition market is driven due to increases in demand for various sectors such as the health, marketing, retail and security sectors. Emotions detection has various methods used to analyze the data and interpret emotions. Computer vision algorithms are majorly used for image processing and emotion detection.
The demand for emotion detection and recognition (EDR) is mostly driven by the growing use of AI and ML. EDR models are trained using AI and ML algorithms to identify and identify emotions from a range of data sources, including speech, physiological signals and facial expressions. EDR systems with AI and ML capabilities are more precise than conventional EDR systems.
It is due to the fact that AI and ML algorithms have the ability to recognize intricate patterns in data that are hard for people to see. The more advanced AI and ML technologies get, the less expensive AI and ML-powered EDR solutions get. It are now more reachable by a wider range of organizations and businesses as a result.
Asia-Pacific is the fastest-growing region in the emotion detection and recognition market covering nearly 2/5th of the total market. One of the largest and most rapidly expanding healthcare marketplaces in the world can be found in Asia-Pacific. The healthcare sector is using EDR technologies to enhance patient care and results.
EDR systems, for instance, may be used to track and identify patients' emotions, which enables medical professionals to better understand their patients' requirements and deliver more individualized treatment. Various researchers in the region are investing in developing advanced technology leading to creating opportunities for the market.
Dynamics
Sensors Widely Used in Emotion Detection and Recognition
Facial expressions and body language are recorded using visual sensors, including cameras. One of the most crucial indicators for identifying emotions is facial expressions, which can convey a variety of feelings including joy, sorrow, rage and fear. Eye contact, posture and gestures are examples of body language that can provide important details about emotional state.
Speech and other vocalizations are recorded by audio sensors, including microphones. Speech is a useful tool for identifying emotions including fear, rage, sadness and enjoyment. Laughter and tears are examples of vocalizations that might provide information about one's emotional condition.
Technologies for detecting and identifying emotions have many possible uses. It may be applied to create novel medical treatments, tailor marketing efforts and enhance customer service. Additionally, it may be utilized to provide brand-new instructional and entertaining experiences. An example of a noninvasive test that monitors the electrical activity of the heart is the Electrocardiogram (EKG). It is employed in the diagnosis and monitoring for various cardiac diseases.
Rising Demand in Marketing and Advertising
The advancement in technology in the emotion detection and recognition market in which it provides valuable insights to companies about consumer emotions. In the entertainment sector, these technologies help companies to understand customer preferences. Due to this, the demand for adoption of these technologies increases. It helps to gain information from consumers which is later used for market growth.
Online platforms use market-basket analysis on their product. In which they determine the search pattern of the consumer. With the help of this algorithm companies or brands target a particular audience in a specific domain. By applying the association rule they relate the product and its buyer. By identifying the consumer’s state of mind marketer targets their audience.
Privacy and Security Concerns
Emotion detection and recognition which capture images of individual persons lead to privacy concerns. It technology analyzes personal and sensitive data such as expressions and physiological processes. It raises concerns about the security of breaches of data and privacy, as hacking increases people are worried about sharing their personal data with any AI tools.
User acceptance and trust is also a major factor due to which demand for emotion detection and recognition system decreases. Companies need to be more cautious about user data. Integrating emotion detection applications into other technology is a complex task. As there will be compatibility issues with other software.
Segment Analysis
The global emotion detection and recognition are segmented based on technology, application, end-user and region.
Technological Advancements In Facial Recognition
With the rapid growth of facial recognition, it has been used in many industries. It works on facial segmentation of images which detects the emotions of any individual. There are various AI detection models that detect emotions. The emotions detection system works on many different parameters such as eye activity, motion analysis and skin resistance measurements. The technology has gained immense popularity in developed countries like U.S. and Canada due to the rising adoption of advanced technology thus covering more than 34.9% in the region.
The detection of emotion depends upon the local features of the face. For example, if the emotion detection tools detect the person’s emotions such as anger or sadness, these factors can lead to detecting physiological responses such as there might be increased heart rate or any other issues. Emotional intelligence plays a major role in the detection and recognition of the decision-making process for individuals.
Companies have invested heavily in the market leading to a boost the segmental revenue. For instance, in October 2019, Fujitsu Laboratories, Ltd. and Fujitsu Laboratories of America, Inc. has announced the development of artificial intelligence (AI) face expression recognition technology that accurately recognizes small changes in facial expression. The new technique was created in partnership with the School of Computer Science at Carnegie Mellon University.
Geographical Penetration
North America: Leading the Growth of Emotion Detection And Recognition Market
In North America, AI and ML technologies are becoming more and more popular, especially in the EDR market. It is a result of the region's expanding computing power and data availability. North American governments are encouraging the development and implementation of EDR technology increasingly. It is a result of governments realizing how EDR technology may boost the efficacy and efficiency of public services. Because multimodal EDR systems are more accurate and less expensive than traditional EDR solutions, they are growing in popularity in North America.
EDR is being utilized in the healthcare sector to identify and track individuals who suffer from anxiety and depression. Additionally, EDR can assist patients in regulating their stress and provide better pain management. EDR is used in education to determine whether students are struggling and to evaluate student participation. EDR can be employed to the development of customized educational initiatives. EDR is being employed in the workplace to raise productivity and employee happiness. Workplace violence may also be identified and prevented with the use of EDR. Future EDR applications will likely offer up even more ground-breaking and innovative concepts as the technology develops.

Competitive Landscape
The major global players in the market include Kairos AR, Inc., iMotions A/S, Noldus Information Technology BV, Amazon.com, Inc., Realeyes, IBM Corporation, Google LLC, Emotibot Technologies Limited, NuraLogix Corporation, Entropik Technologies Pvt . Ltd.
COVID-19 Impact Analysis
Globally, the pandemic has had a major negative influence on mental health, leading to higher levels of emotional discomfort, worry and stress. Technologies that detect emotions have been used to track and evaluate mental health issues. The significance of these tools in remotely monitoring and treating mental health concerns has been further highlighted by the pandemic
Systems for identifying and monitoring emotions that heavily rely on facial expressions have faced challenges as a result of the COVID-19 pandemic. Due to this masks are frequently used during social interactions as a precaution against the spread of the illness. So was challenging to recognize faces since the mask was leading to a loss of information.
Russia-Ukraine Conflict Analysis
In both accuracy and conclusions, emotion recognition algorithms often need a lot of different types of training data. The Ukraine conflict might restrict information-gathering efforts and have a consequence on the quantity and variety of data used to train emotion recognition algorithms. The growth of emotion detection technology in the area may be limited if data collection attempts are affected by the war.
The regional market dynamics, particularly the market for emotion detection, may be affected by the war. The demand as well as the growth in emotion detection technology in the affected regions, notably Russia and Ukraine, may be impacted by instability, economic difficulties and political uncertainty related to the conflict. Modifications in market growth and investment may result from this.
AI Analysis
AI-powered emotion detection systems may be trained on a variety of datasets, which enables them to fully understand and identify emotions in a wide range of linguistic, socioeconomic and demographic situations. The flexibility and functionality of emotion detection systems in various market segments and industries are facilitated by their ability to adapt and extend.
AI algorithms are built to quickly digest data, allowing instantaneous emotion recognition and detection. It capacity is especially useful in situations requiring fast input or a reaction based on emotions, such as video analysis, virtual meetings or live customer encounters. Real-time data analysis capabilities of emotion detection systems powered by AI allow for rapid insights and adaptive reactions. It advanced feature of emotion detection and recognition system has increased its demand in the market. Making it a solution for both online and offline modes, considering the situation during the COVID-19 pandemic.
By Technology
• Machine Learning
• Natural Language Processing
• Pattern Recognition Network
• Others
By Application
• Facial Recognition
• Speech and Voice Recognition
• Bio-sensing
• Others
By End-User
• Government
• Healthcare
• Retail
• Entertainment
• E-learning
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• For instance on 5 July 2022, Zoom announced ‘ZoomIQ’ which detect human emotions and facial expression. It technology can be used by salespeople so they can pitch their sales according to the emotions of individuals.
• For instance on 7 Jun 2023, kouo launches a platform that is powered by AI which is used for emotions analytics.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global emotion detection and recognition market segmentation based on technology, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of battery collapsible PV systems market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• End-User mapping available as Excel consisting of key End-Users of all the major players.
The global emotion detection and recognition market report would provide approximately 61 tables, 62 figures and 201 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Technology
3.2. Snippet By Application
3.3. Snippet By End-User
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Sensors Widely Used in Emotion Detection and Recognition
4.1.1.2. Rising Demand in Marketing and Advertising
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Privacy and User Acceptance in the Emotion Detection and Recognition Market
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Machine Learning*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Natural Language Processing
7.4. Pattern Recognition Network
7.5. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Facial Recognition*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Speech and Voice Recognition
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Government*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Healthcare
9.4. Retail
9.5. Amorphous Silicon
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Kairos AR,Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. iMotions A/S
12.3. Nodules Information Technology BV
12.4. Amazon.com,Inc
12.5. Realeyes
12.6. IBM Corporation
12.7. Google LLC
12.8. Koppers Inc.
12.9. Noldus Information Technology BV
12.10. Entropik Technologies Pvt. Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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