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潤滑油の世界市場 - 2023-2030


Global Lubricants Market - 2023-2030

概要 潤滑油の世界市場は2022年に1,611億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 2.6%で成長し、2030年には1,969億米ドルに達すると予測されている。 経済の数多くの分野が機械や設備に大きく依存してお... もっと見る

 

 

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2023年8月22日 US$4,350
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サマリー

概要
潤滑油の世界市場は2022年に1,611億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 2.6%で成長し、2030年には1,969億米ドルに達すると予測されている。
経済の数多くの分野が機械や設備に大きく依存しており、それらが適切に機能するためには効果的な潤滑が必要である。これらの産業には、製造、発電、鉱業、建設が含まれる。一般市民の間で環境に対する意識が高まるにつれ、環境に優しい潤滑油への要求も高まっており、バイオベースまたは環境に優しい潤滑油と呼ばれることも多い。
潤滑油市場は激しい競争によって特徴付けられ、市場シェアを確保しようと努力する多数の中小企業とともに、著名な競合企業が存在する。グローバル・ルブリカンツ・サービスは、この急速に変化する市場について、潤滑油のバリューチェーン全体を通じて事業者に可視性を提供することを目的としており、戦略的な計画プロジェクトを支援し、効果的な競争上の位置付けを促進するための最新データや特徴的な洞察への簡単なアクセスによってサポートされる。
市場ダイナミクス
世界の急速な工業化が潤滑油市場を押し上げる
道路、橋、空港、鉄道、ビルなどのインフラ整備を伴う建設プロジェクトは、潤滑油の需要を大幅に押し上げている。効率的なメンテナンスと運転のために、掘削機、クレーン、ブルドーザー、ローダーなどの建築機械には潤滑油が必要である。建設業界における潤滑油の需要は、各国がインフラに投資を行うにつれて増加する。
市場は、潤滑油組成物や製造方法における技術開発の影響を大きく受けている。より優れた保護性能、長寿命、燃費向上、低排出ガスを実現する高性能潤滑油の発売により、市場は拡大している。合成、バイオベース、添加剤技術の開発の結果、この分野は拡大を続けている。
機械のメンテナンス意識が潤滑油市場の成長に貢献
潤滑油の需要は、機器のメンテナンスの重要性に対する意識の高まりによって促進されている。機械の寿命を延ばし、ダウンタイムを減らし、修理コストを削減し、効率を高めるという潤滑剤の利点は、産業界と消費者の両方によって認識されている。定期的な潤滑油の使用は、効果的な予防メンテナンス戦略として推進され、市場の需要を高めている。
機械の可動部間の摩擦や摩耗を最小限に抑えるためには、潤滑剤が必要である。潤滑剤は、十分な潤滑を提供することで機械的な問題の可能性を最小限に抑え、機器の寿命を大幅に延ばすことができる。企業も消費者もこの利点を認識しており、潤滑剤を定期的に使用することで機械設備投資を保護し、早期の設備交換の必要性を遅らせることができることを理解している。
電気自動車の需要が市場需要を妨げる
Global Electric Vehicle Outlookによると、2022年と今年の電気自動車の世界販売台数は1,000万台を超えている。この売上はさらに35%増の1,400万台になると予想されている。この市場拡大の結果、電気自動車のシェアは大幅に拡大し、2020年の4%から2022年には14%に上昇し、今年は18%に達する可能性がある。電気自動車がより速いペースで増加しているため、潤滑油市場は予測期間中に低迷するだろう。
潤滑油市場は、再生可能エネルギーへの移行と電気自動車の人気上昇によって影響を受ける可能性がある。化石燃料の需要が減少すれば、内燃機関で使用される潤滑油の需要も減少する可能性がある。エネルギー情勢の変化により、潤滑油メーカーは製品ラインを変更し、発展途上の産業における新たな機会を探さなければならない。
COVID-19 影響分析
旅行や輸送の制限、機械の使用の減少により、様々なエンドユーザー部門からの潤滑油の需要が減少した。調査回答者の平均予測では、2020年の販売量は20%減少する。COVID-19では、食品・飲料加工用潤滑油の需要が伸びているが、これは食品が不可欠な部品であり、政府が食品・飲料産業の製造許可を与えたためである。
COVID-19期間中に企業に最も影響を与える主な課題として、潤滑油メーカーは、潜在的な世界的景気後退、潤滑油の消費と需要の減少、サプライチェーンの混乱と認識している。
セグメント分析
世界の潤滑油市場は、タイプ、エンドユーザー、グレード、地域によって区分される。
現代的なコンセプトで成長する産業は合成潤滑油に確信を持っている
合成潤滑油処方を利用しようという現在の傾向は、気候変動、持続可能性への懸念、自動車、産業車両、および商業産業における相手先商標製品製造業者(OEM)によるより高い性能の追求という継続的な圧力の結果である。合成潤滑油の需要が増加しているのは、多くの業界が環境に優しい製品を顧客に提供しているためである。
合成潤滑油の市場浸透と需要は、過去には高コストのために限定的であったが、研究開発の継続により性能がさらに向上し、持続可能性に対する規制や要求が厳しくなり、従来の潤滑油とのコスト差を上回るため、合成潤滑油は現在、将来のニーズを満たす有力な候補となることが期待されている。
地域別分析
自動車部門がアジア太平洋地域の潤滑油市場を押し上げる
アジア太平洋地域は、中国、日本、韓国のような国々が、消費者製品、機械、技術にまたがる多様な商品を生産することで有名な、強固な製造部門で際立っている。生産活動の活発化により、機械、設備、生産プロセスを円滑に稼働させるための潤滑油のニーズが高まっている。さらに、この地域は世界貿易と輸送において重要な地位を占めている。物流、海運、航空などの産業の成長により、潤滑油市場の拡大に拍車がかかっている。
その結果、船舶用エンジン、航空機用エンジン、その他の輸送機器に不可欠な潤滑油の需要が急増している。さらに、アジア太平洋地域における環境意識の高まりが、環境に優しい潤滑油の需要を高めている。環境に優しいことで知られるバイオベースや合成潤滑油は、環境への関心が高まるにつれて支持を集めている。
競争状況
世界の主要企業には、Grauer & Weil (India) Limited、Mosil Lubricants、Anand Engineers Pvt. Ltd.、APAR Lubricants、Exxon Mobil Corporation、Arabian Petroleum Ltd.、JAX Incorporated、Manak Petro Chem (India)、NANDAN PETROCHEM LTD.などがある。
レポートを購入する理由
- エンドユーザー、タイプ、グレード、地域に基づく世界の潤滑油市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 潤滑油市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要プレイヤーの主要アプリケーションで構成されるアプリケーションマッピングをエクセルで提供。
世界の潤滑油市場レポートは、約60の表、65の図、181ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by End User
3.3. Snippet by Grade
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rapid Industrilization in Globe Boosts the Lubricant Market
4.1.1.2. Maintance Awarness for Machineries helps the Lubricant Market Growth
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Demand For Electric Vehicles will Hamper the Market Demand
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Industrial Oils*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Automotive Oils
7.4. Marine Oils
7.5. Aerospace Oils
8. By End User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
8.2. Transportation*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Industrial
9. By Grade
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Grade
9.2. Mineral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Synthetic
9.4. Semi-Synthetic
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Grauer & Weil Limited*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Recent Developments
12.2. Mosil Lubricants
12.3. Anand Engineers Pvt. Ltd.
12.4. APAR Lubricants
12.5. Exxon Mobil Corporation
12.6. Arabian Petroleum Ltd.
12.7. Shell
12.8. JAX Incorporated
12.9. Manak Petro Chem (India).
12.10. NANDAN PETROCHEM LTD
12.11. CASTROL LIMITED
12.12. Phillips 66 Company
12.13. TotalEnergies
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global lubricant Market reached US$ 161.1 billion in 2022 and is expected to reach US$ 196.9 billion by 2030, growing with a CAGR of 2.6% during the forecast period 2023-2030.
Numerous segments of the economy heavily depend on machinery and equipment, which necessitate effective lubrication for proper functioning. These industries encompass manufacturing, power generation, mining, and construction. As environmental awareness increases among the public, there is an amplified requirement for lubricants that align with eco-friendly practices, often termed as bio-based or environmentally friendly lubricants..
The lubricant market is marked by intense competition, featuring prominent contenders alongside numerous smaller enterprises striving to secure their portion of the market. Global Lubricants Services aims to provide operators together the whole lubricants value chain visibility into this rapidly changing market, supported by simple access to up-to-date data and distinctive insights to support strategic planning projects and promote effective competitive positioning.
Market Dynamics
Rapid Industrialization in Globe Boosts the Lubricant Market
Construction projects involving the development of infrastructure, including roads, bridges, airports, railways, and buildings, significantly boost the demand for lubricants. For efficient maintenance and operation, building machinery including excavators, the cranes, bulldozers, and loaders needs to be lubricated. The demand for lubricants in the construction industry increases as nations make investments in their infrastructure.
The market is greatly influenced by technological developments in lubricant compositions and methods of production. The market has grown as a consequence of the launch of high-performance lubricants which provide better protection, a longer lifespan, improved fuel efficiency, and lower emissions. As a result of developments in synthetic, bio-based, and additive technology, this sector keeps expanding.
Maintance Awarness for Machineries helps the Lubricant Market Growth
The demand for lubricants is being fueled by increasing awareness of the importance of equipment maintenance. The advantages of lubricants in extending the life of machinery, reducing downtime, reducing repair costs, and enhancing efficiency are being recognised by both industries and consumers. Regular lubricant usage is promoted as an effective preventive maintenance strategy, which raises market demand.
In order to minimise friction and wear between moving parts of machinery, lubricants are necessary. They help minimise the possibility of mechanical issues by providing sufficient lubrication, which may significantly extend the lifespan of equipment. Businesses and consumers both are aware of this benefit and understand how regular lubricant use can protect their machinery investment and delay the need for early equipment replacement.
Demand For Electric Vehicles will Hamper the Market Demand
According to the Global Electric Vehicle Outlook, there was more than 10 million electric car sales globally in 2022, and this year. This is revenues are anticipated to rise by another 35% to 14 million. The share of the market of electric vehicles has grown substantially as a result of this expansion, rising from 4% in 2020 to 14% in 2022 potentially reaching 18% this year. As the electric vehicles are increasing at a faster rate the lubricants market will hamper in the forecast period.
The market for lubricants could be affected by the move to renewable energy sources and the rising popularity of electric vehicles. Lubricants utilised by internal combustion engines may see a corresponding drop in demand if demand for fossil fuels drops. Due to the changing energy landscape, lubricants producers must modify their product lines and look for fresh opportunities in developing industry.
COVID-19 Impact Analysis
Limited travel, transportation and decreased usage of machinery led to reduced demand for lubricants from a variety of end-user sectors. The average forecasted sales figure from our survey respondents is a 20% decline in sales volume for 2020. The food & beverage processing lubricants have a demand in COVID-19 due to food is an essential component and government gave permission for manufacturing food & beverages industries.
The primary challenges affecting companies the most during COVID period were identified by lubricants companies as a potential global recession, lower consumption and demand of lubricants, and supply chain disruptions.al COVID-19 created a place for new products - almost 50% of lubricant manufacturers see innovation as an necessary opportunity to take.
Segment Analysis
The global lubricants market is segmented based on type, end user, grade, and region.
Growing Industries with Modern Concepts are Convinced that Synthetic Lubricants
The current trend towards utilising synthetic lubricant formulations is a result of ongoing pressure from climate change, sustainability concerns, and the continuing search of higher performance by original equipment manufacturers (OEMs) in automobiles, industrial vehicles, and commercial industries. Demand for synthetic lubricants increases due to many of the industries are promoting enivornmental friendly products to the customers.
Although market penetration and demand of synthetic lubricants were limited due to high cost in the past, synthetic lubrication now promises to be a strong candidate for meeting the needs of the future as continued research and development improves performance even further and stricter regulations/ demands for sustainability outweigh the cost difference with conventional lubricants.
Geographical Analysis
Automotive Sector Pushed up the Asia Pacific Lubricant Market
Asia-Pacific region, countries like China, Japan, and South Korea stand out for their robust manufacturing sectors, renowned for producing a diverse array of goods spanning consumer products, machinery, and technology. The rising manufacturing activities have, in turn, led to an increased need for lubricants to keep machinery, equipment, and production processes running smoothly. In addition this region holds significant position in global trade and transportation. This prominence has fueled the expansion of the lubricant market, propelled by the growth of industries like logistics, shipping, and aviation.
Consequently, the demand for lubricants essential for marine engines, aircraft engines, and other transportation equipment has surged. Furthermore, the escalating environmental awareness in the Asia-Pacific area has amplified the demand for environmentally friendly lubricants. Bio-based and synthetic lubricants, known for their eco-friendliness, are gaining traction as environmental concerns take center stage.
Competitive Landscape
The major global players include Grauer & Weil (India) Limited, Mosil Lubricants, Anand Engineers Pvt. Ltd., APAR Lubricants, Exxon Mobil Corporation., Arabian Petroleum Ltd., JAX Incorporated, Manak Petro Chem (India)., and NANDAN PETROCHEM LTD.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global lubricants market segmentation based on end user, type, grade, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of lubricants market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Application mapping available as Excel consisting of key Applications of all the major players.
The global lubricants market report would provide approximately 60 tables, 65 figures and 181 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by End User
3.3. Snippet by Grade
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rapid Industrilization in Globe Boosts the Lubricant Market
4.1.1.2. Maintance Awarness for Machineries helps the Lubricant Market Growth
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Demand For Electric Vehicles will Hamper the Market Demand
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Industrial Oils*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Automotive Oils
7.4. Marine Oils
7.5. Aerospace Oils
8. By End User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
8.2. Transportation*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Industrial
9. By Grade
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Grade
9.2. Mineral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Synthetic
9.4. Semi-Synthetic
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Grauer & Weil Limited*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Recent Developments
12.2. Mosil Lubricants
12.3. Anand Engineers Pvt. Ltd.
12.4. APAR Lubricants
12.5. Exxon Mobil Corporation
12.6. Arabian Petroleum Ltd.
12.7. Shell
12.8. JAX Incorporated
12.9. Manak Petro Chem (India).
12.10. NANDAN PETROCHEM LTD
12.11. CASTROL LIMITED
12.12. Phillips 66 Company
12.13. TotalEnergies
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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